» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
373 / 1189
»»

BigWhale ::

nekikr je izjavil:

No, ampak za tole je Warpi par strani nazaj dal sliko, kako izgleda timer v Tesli. Predvidevam, da ne pereš in sušiš ter pečeš vsaj od polnoči do petih zjutraj, kar pomeni, da takrat nastaviš, da polni maksimalno in je problem rešen. No, recimo, da je. Ker ne najdem ali pa ne obstaja izračun kako to izgleda za Januar 2017, če imaš pred hišo nadstrešek, temperature pa vemo kakšne so bile. Koliko tega gre za gretje med polnjenjem, koliko realnih km za tak letni čas spraviš v avtomobil med nočnim polnjenjem. Za Kalifornijo lahko na hitro izračunaš koliko km natočiš čez noč, za slovenski Januar 2017 pa ne znam...če kdo ugrizne v to jabolko, bi bil uporaben račun.


Ponoci je poraba predvsem odvisna od tega kako se grejes. Ce susis in peres perilo hkrati je to okrog 4kW porabe, ce se ti vmes vklopi se toplotna crpalka si prakticno takoj na 8kW. Ce imas vecjo toplotno crpalko ti ze sama crpalka lahko potegne 9kW. To so vse stvari, ki jih je potrebno upostevati, ce hoces doma polniti. Nabasat za 100kW elektrike v eno baterijo ni enostavna rec.

Bistveno pa je predvsem to, da noces hodit po robu. Ob hitrem sestevku porabnikov hoces imeti se nekaj kW presezka za primere spic, drugace ti bo zal.

Dalec od tega, da bi bilo nemogoce polniti EV doma, ni pa to tako enostavno, kot si mogoce nekdo predstavlja.

J.McLane ::

Res je, potem še računaj da so pri eni hiši na enem priključku trije avtomobili. Obstaja smart EVSE, ki moč polnjenja prilagaja ostalim porabnikom, ampak spet inštalacija (štemanje po hiši) in še en strošek več.

hammock ::

J.McLane je izjavil:

Res je, potem še računaj da so pri eni hiši na enem priključku trije avtomobili. Obstaja smart EVSE, ki moč polnjenja prilagaja ostalim porabnikom, ampak spet inštalacija (štemanje po hiši) in še en strošek več.

Pa se racunajte, da bo povprecen slovenec na noc napolnil...kaj, pod 10kWh? Ce spis 6 ur (moje povprecje) in medtem hoces napolnit, je to efektivno se en bojler v garazi.

Marsikdo racuna, da bodo vsi vse avte vedno iz nule polnili na full. To je klasicni sistem polnenja pri ICE, pri elektriki pa je nesmiselen. Razen 3x letno, ko gres na morje in smucanje. Za dnevne migrante v Hannover pa smo ze ugotovili, da elektricni avto ni prava stvar ;)

nekikr ::

Dalec od tega, da bi bilo nemogoce polniti EV doma, ni pa to tako enostavno, kot si mogoce nekdo predstavlja.

Ja, no, saj je bilo že rečeno kaj rabiš za EV: šolanje za pilota in je problem rešen. Mislim, halo! :)

Okapi ::

hammock je izjavil:


Pa se racunajte, da bo povprecen slovenec na noc napolnil...kaj, pod 10kWh? Ce spis 6 ur (moje povprecje) in medtem hoces napolnit, je to efektivno se en bojler v garazi.
Predvsem avta ne polniš samo med spanjem. Polniš ga lahko ves čas, ko si doma. V povprečju verjetno več kot 12 ur na dan. Razen če šparaš in polniš samo, ko je elektrika cenejša, potem je 8 ur.

WarpedGone ::

Mal primerjave vgrajenih polnilcev:


"Level 2" v evropi pomeni vsako polnjenje, ki ni DC i.e. ali doma ali na močnejših AC polninicah - uporablja se v avto vgrajen polnilec, katerega moč je lahko omejitev (če se štekaš na recimo 20kW AC postajo).

V tabelci manjka podatek za Zoe - na domačih 240V/32A omogoča do 7,4kW, na trifaznem priključku pa 11kW (3x16A)
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Podatka za Zoe verjetno ni zato v tej tabeli, ker je že tako stara. Poleg tega pa ima Zoe čisto svoj sistem polnjenja in ne paše nikamor v to tabelo.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

V tabelci manjka podatek za Zoe - na domačih 240V/32A omogoča do 7,4kW, na trifaznem priključku pa 11kW (3x16A)


Ja, to pomeni, da moras v prvem primeru imeti vsaj 8kW/35A prikljucek. To je najvecja nazivna moc za eno fazni prikljucek. V drugem primeru potrebujes pa vsaj 14kW/20A prikljucek. V prvem primeru bodo sigurno problemi, 1kW rezerve je premalo, tudi ponoci. V drugem primeru ostanes s 3kW in lahko pozabis na pranje perila in se marsikaj drugega.

Jaz bom sel na 22kW prikljucek, ko bo cas za to. Oziroma, mogoce bo takrat lokalni elektro ponujal ze kaksne dedicated linije za polnjenje avtomobilov. V cca petih letih se bo morda ze kaj spremenilo.

WarpedGone ::

GMBolt user review:


Sumljiv detajl:
Polnjenje je po defaultu na 100%, brez šanse nižje nastavitve.
Horror story in the making?
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

ali pa 100% ni 100%
#brezpodpisa

WarpedGone ::

100% ni nikol 100%, poanta je da se je GM odloču kolk lahko sploh filaš in lastnikom ni dal šanse da v primeru potrebe filajo bolj, običajno pa manj.
Zbogom in hvala za vse ribe

LuiIII ::

Kar se tiče hišnih priključkov bo zadeva zelo problematična. Že danes so marsikje težave pri oskrbi 25A na priključek. Predstavljajte si, da želi imeti kar naenkrat (v elektro je leto, dve, kar na enkrat!) 15% naročnikov 40A. Glede na stanje omrežja lahko rečem, da bodo veliki problemi. Da seveda ne omenjam od kje vzeti čisto električno energijo za polnit EV? EV so nedvomno prihodnost, a tempo s katerim jih lahko trenutno vpeljujemo ne more biti visok. Lahko pa bi bil ob nekaterih predpogojih seveda višji. Trenutno nekaj let počasi potek zamenjava ogrevalnega energenta, ko gre veliko novogradenj in adaptacij na električno energijo (toplotne črpalke). To seveda ni tak problem ker gredo zadeve dokaj počasi (projekti, dovoljenja,...), pri avtomobilih pa je zadeva lahko veliko hitrejša. Danes avtomobila ni pred hišo, jutri pa je. Skratka, če želimo imeti v 10-ih letih 50% osebnih EV avtomobilov, potem bi morali včeraj začeti graditi novo nuklearko, ki bi dodala tistih potrebnih 500-1000MW in posodabljajti mrežo srednje napetosti (smart grid) ali pa na vsako streho dajati panele in v klet baterije ter upati, da se bo pozimi nekako vseeno izšlo. Drugače pa bo vpeljava EV tako ali tako počasna zaradi naraščajoče cene električne energije.

BigWhale ::

Solarni paneli pri nas pozimi skoraj zagotovo niso opcija. Za 20kW panelov das kar precej denarja, pozimi je dan dolg 8 ur, sonca je pa malo ali pa skoraj nic.

pegasus ::

Kljub temu ... cena fotovoltaike pada in bo padala še kar nekaj časa. Direktnega sonca ne rabiš, je dovolj da je dan. Tako da to zares ni nek izgovor ...

Boljši izgovor je, da rabiš ponavadi svojo hišo z garažo, da si lahko privoščiš nekaj v tem smislu ... Pomanjkanje kapacitet na transportnem omrežju bodo čutili vsi v mestnih spalnih naseljih, ki so povečini blokovska. Čakam, da se razni župankoviči opogumijo in začnejo elektrificirat vsa blokovska parkirišča ... Zdi se mi, da rabijo enga minimuska, da jim naumi poslovni model take ponudbe, pa bodo projekti stekli. WarpedOne, si že naletel na kake informacije v tej smeri?

J.McLane ::

Koliko prevozi povprečen avto na leto? 12.000 km? To je 6kWh na dan, omrežje bo brez problema to prebavilo. Pa TČ se množično montira na stare objekte, tudi mi jo imamo in poraba zadnji mesec je bila konstantno okrog 50 kWh/dan.

Problem so trenutne špice in kako jih gladiti na nivoju hišnega priključka. Če vzameš dovolj bufferja v bateriji in neko pametno polnjenje ki se prilagaja ostalim porabnikom to vse lepo gre skozi.

WarpedGone ::

Čakam, da se razni župankoviči opogumijo in začnejo elektrificirat vsa blokovska parkirišča ... Zdi se mi, da rabijo enga minimuska, da jim naumi poslovni model take ponudbe, pa bodo projekti stekli. WarpedOne, si že naletel na kake informacije v tej smeri?


Stvar se trenutno 'politično kuha':

Car companies are welcoming a plan by the European Union that would require every new or refurbished home in all EU countries to be equipped with an EV charging point beginning in 2019.

Additionally, the draft directive (to be published later this year) would require that all new buildings with parking facilities, including apartment buildings, would need to provide 10 percent of their parking spaces with charging facilities.

Če gre stvar skozi, župankovičem ne bo preostalo veliko drugega, kot da zmonitirajo (seveda najcenejše možne) polnilne priključke, ki bodo še zadostili birokratskim pogojem. Ne pričakovat velik uporabnosti, bo pa velik političnega napihovanja in slikanja s predstavniki BMW in VW ...

Problem so trenutne špice in kako jih gladiti na nivoju hišnega priključka.

Ko/če bodo te špice problem, se jih bo hendlalo skozi ceno električne energije in/ali v avto vgrajeno pametjo i.e. SmartGrid.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Problem so trenutne špice in kako jih gladiti na nivoju hišnega priključka.

Ko/če bodo te špice problem, se jih bo hendlalo skozi ceno električne energije in/ali v avto vgrajeno pametjo i.e. SmartGrid.


Po mojem je mislil spice v stilu, da ti avto potegne 32A, ti pa lih takrat kuhas, peces kruh v pecici in peres perilo.

Problem teh zadev je isti kot s planiranjem potovanja. Jaz nocem razmisljat o tem kdaj bom lahko avto polnil in kako mocno in kdaj mi bo FID ven zabrisal. To je samo nepotrebna sitnost. Gospodinjstva, ki imajo danes 7kW prikljucne moci na rezervi, so verjetno zelo redka.

WarpedGone ::

, ti pa lih takrat kuhas, peces kruh v pecici in peres perilo.

Takrat ti ven rukne varovalko in moraš stopit do omarce in jih vklopt nazaj.

Horrorz...
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Jaz nocem razmisljat o tem kdaj bom lahko avto polnil in kako mocno in kdaj mi bo FID ven zabrisal.
Eh, če smo se v dobrih starih časih lahko naučili, da ne smeš imeti prižganega bojlerja in pralnega stroja istočasno, ker bo ven vrglo varovalko od kopalnice, se bomo tudi avte polnit naučili>:D Pa takrat ni bilo dovolj ene tipke pritisnit, ampak si moral žičko v varovalki zamenjati.;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

J.McLane ::

Problem ni posamezna varovalka, ampak pancerka, ki je pod ključem elektra.

3x25A priključek dobiš za dokaj zmerno ceno za priključno moč. In na takem priključku lahko dnevno ven potegneš preko 300 kWh, kar je čez glavo, za 3 EV, TČ in indikcijo... Če se seveda polnjenje EV, TČ in še kateri močan porabnik, znajo prilagajat ostalim apartom, ki tega ne zmorejo.

Za EV, sem že pisal, obstaja Smart EVSE, in problem rešen. Ostane samo cena inštalacije in štemanje po hiši, kar pa spet ni zanemarljivo.

WarpedGone ::

Precej odkrivanja tople vode ... doma maš na razpolago "standardnih" 240/16 iz praktično katerekoli zidne vtičnice, kjer moraš pač uporabt tri možganske molekule da ne preobremeniš konkretne varovalke. Enako kot s sušilcem, pečico in električnim radiatorjem.

Druga varianta, ki omogoča več moči je EVSE (takšen al pa drugačen), ki ima električno zaledje poštimano tako, da problemov z uporabo (i.e. prekinjenih varovalk) ne bo.

Kogar stvar skrbi, naj si prebere kej o zadevi, zdavnaj rešen problem.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

... zakaj je tako težko razumeti, da se "navadni" potrošniki s tem preprosto ne želimo ubadati?!?:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Za doma imaš dve povsem simpl šanse:
a) Navaden 240V štekar, ki paše v vsako stensko vtičnico. Avto bo iz nje vlekel največ 2kW moči, točno enako kot navaden električni radiator, grelnik vode ali fen za lase.

b) EVSE enoto, zmontirano nekam na steno garaže/lastnega parkirnega prostora, katero je zmontiral električar, kateremu je bilo jasno kakšni so kabli do in v hiši in koliko lahko "odpre pipo" glede na moč tvojih varovalk. On ti bo povedal točne cene kolk te bo koštala konkretna cifra kW. Tvoja odločitev in naročilo ustreznih varovak bo 'zapečeno v pamet' tvojega EVSE, ki bo avtomobilu vsakič posebej sporočila koliko moči je na razpolago, avto bo v baterijo spustu največ tolk.

Različni avtomobili po defaultu pridejo z različnim naborom variant a in b. Pri zoe dobiš standardno ob nakupu stensko polnilno enoto (EVSE), za kabel pod točko a) je treba neki doplačat. Pri tesli dobiš oboje standardno v osnovni ceni, kdo drug naj pove kakšna je serijska oprema.

Nočeš se ubadat z električarji in montažo EVSE? Boš pač filal iz naključne vtičnice z 2kW. Tvoja odločitev, tvoj problem.
Le kako se ti da ubadat z novim oljem vsako leto in ugibanjem katero firmo vzet za kolk denarja...
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Lani je bil izdan evropski odlok, da bo z letom 2019 morala vsaka nova ali prenovljena zgradba imeti EV polnilec. Sicer polnilci zgoraj posredovani od Warpija so namenjeni za ameriško tržišče in se nisem poglabljal v njihove tehnične lastnosti, ampak že sam pogled na te grde škatle me odvrne, da bi to montiral kamorkoli v hiši.

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

Le kako se ti da ubadat z novim oljem vsako leto in ugibanjem katero firmo vzet za kolk denarja...
... ti resno misliš, da se pri avtomobili za 100.000 evrov (večina) lastnikov ubada s takšnimi vprašanji? Edino, kjer bi se to spraševal je pri 10 let rabljenemu avtomobilu, za 1.500 evrov, ampak zgolj toliko, da bi res not natočil olje in ne kaj drugega, samo zato, ker je poceni. Pa alternativno pri "custom-made" super-športniku (za tekmovanja), kjer bi najbrž imel itak najeto ekipo za ta vprašanja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Kupci 100k EV se z montažo EVSE ubadajo točno tolk kot z menjavo olja pri 100k ICE mašinah - približno nič, zadevo prepustijo strokovnjakom in jim plačajo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Dokler so redni servisi se tudi ostali ne ubadajo pretirano z vprašanjem olja;) ... in pa praktično "obsojeni" so na obstoječe inštalacije (pa ne samo na njihovi hiši).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Nikec3 ::

Kupci 100k EV se z montažo EVSE ubadajo točno tolk kot z menjavo olja pri 100k ICE mašinah - približno nič, zadevo prepustijo strokovnjakom in jim plačajo.

To je res. Bolj pomembno vprašanje pa je, koliko se bodo s tem ubadali kupci EV-ja za 35k?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Kot je reku Okapi: Ne vemo!
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

Meni ni čist jasno. UI bolta recimo...a sem jaz tak genij ali so razvijalci taki levaki...ampak tisto je obup od UIja in kontrol.

Nametano, težko dostopno, neintuitivno.

Just no. no.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

nekikr ::

Na engadgetu se s tabo ne strinjajo. Ravno hvalijo, da je vse pregledno, enostavno, da se vsedeš in pelješ. Vem, ni Tesla, pa si bolj zahteven, ampak tako pravijo tisti, ki so že sedeli v njem.

Gregor P ::

Glede na to, kako zastarelo avdiovizualno tehniko nam prodajajo v "klasičnih" vozilih, tudi ta dragih, je verjetno vse, kar je nad tem balzam za našo dušo>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

To je že res, ampak, potem, ko si izven te faze, bi rad pa čim manj knofov, pa da nič ne poka/škripa. Kako velik zaslon s koliko barvami je prav vseeno, samo da ne škripa avto nikjer :)

vostok_1 ::

nekikr je izjavil:

Na engadgetu se s tabo ne strinjajo. Ravno hvalijo, da je vse pregledno, enostavno, da se vsedeš in pelješ. Vem, ni Tesla, pa si bolj zahteven, ampak tako pravijo tisti, ki so že sedeli v njem.


Poglej si tisti video preview od Bolta. Tisto ej zame katastrofa od interfacea. To da moraš kliknit na krogec v kotu je zame šalabajzrstvo.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

nekikr ::

The Verge:
Weirdly, the most interesting thing about the Bolt might not be the drivetrain but the infotainment system, an LG-sourced unit that is unique to this car and is crazy good. (To be fair, when I say "crazy good," I mean by car standards -- rarely are factory infotainment systems much more than maddening garbage fires that make your seemingly trivial task of changing the radio station a chore.) The Bolt's system is anchored by a 10.2-inch touch display that might be the most responsive I've ever used in a car -- there were no appreciable delays between taps and responses, which was a baseline expectation for phones and tablets years ago that hasn't really taken hold in the auto industry yet.


Ne dvomim pa, da je tebi, cenjenemu forumašu, iz dveh slik in enega videa vse kristalno jasno in bi jih kar razgradil. Si le forumaš in kot tak največji nadmojster vsega ;)

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

Meni ni čist jasno. UI bolta recimo...a sem jaz tak genij ali so razvijalci taki levaki...ampak tisto je obup od UIja in kontrol.

Nametano, težko dostopno, neintuitivno.

Just no. no.


Sej ne, da je _katerikoli_ avto kaj boljsi. Avtomobili so greznica UXa. VSI.

PS: Bolt v resnici sploh ni tko zlo zanic.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

J.McLane ::

Malo razmišljam, če se baterije cenijo, postanejo zanimive na več področjih (predvsem grid-storage), posledično se povpraševanje povečuje in cena ostaja na nekem nivoju, dokler se proizvodnja drastično ne poveča.

Ali je Tesla že v dilemi? Ali narediti več avtomobilov ali narediti več powerpackov/grid-storage sistemov?

hammock ::

Proizvodnja se drasticno visa.

Ni tu dileme, ce bo povprasevanje (kar bo) in dovolj litija (tu ne morem komentirat kaksno je stanje), se bo pac postavilo se en Gigafactory. Ali pa pet. Tu ne vidim tezav.

WarpedGone ::

Še en gigafactory bo najavljen letos i.e. pričakuje se da v evropi. Temu jih bo sledilo še več.
Tesla nima resne dileme, ker raste tako hitro kot "they humanly can", z avtomobili in z BES.
Teslin namen ni maximizacija profita ampak maximalno hiter prehod na "sustainable energy civilization".
Profit je le orodje, ki pripomore k doseganju namena.

Planiran obseg BES dejavnosti je primerljiv z obsegom avtomobilske dejavnosti, i.e polovica celote. Analitiki ga še vedno vrednotijo z 0. Ni pa javno napovedano kako velika je planirana proizvodnja lastnih solarnih panelov in solarnih streh. Sky is the limit ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

J.McLane je izjavil:

Malo razmišljam, če se baterije cenijo, postanejo zanimive na več področjih (predvsem grid-storage), posledično se povpraševanje povečuje in cena ostaja na nekem nivoju, dokler se proizvodnja drastično ne poveča.

Ali je Tesla že v dilemi? Ali narediti več avtomobilov ali narediti več powerpackov/grid-storage sistemov?

Hkrati več povpraševanja po baterijah pomeni več baterij -> ekonomija obsega pa ceni proizvodnjo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

nevone ::

Ni pa javno napovedano kako velika je planirana proizvodnja lastnih solarnih panelov in solarnih streh. Sky is the limit ...


Ali je že kdo sploh izračunal, kakšno površino teh panelov rabiš pri maksimalnem izkoristku, da pokriješ potrebe po EV za cev svet? Ja, sky is the limit ...

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

WarpedGone ::

Ali je že kdo sploh izračunal,

Takšni izračuni so običajna igračka v praktično vsaki mal bol obsežni predstavitvi na to ali podobno temo.
Cifre so odvisne od vhodnih predpostavk - če začneš z absurdom, boš končal z absurdom.

Čemu bi šli na 100% za ves svet? S norveške ima pol leta temo, ergo je FV fail za cel svet?

Ne glih. Glavni profit BES je da na mikroravni in makroravni učinkovito prekine verigo "iz rok v usta" i.e. vso porabljeno električno energijo moramo zgenerirat v praktično istem trenutku kot jo porabimo. Ko na sceno stopi BES, lahko žanješ veter v polnem obsegu takrat kot pač je - neglede na trenutno porabo. Enako s sončno energijo, enako z geotermalno energjo, enako z bioodpadki itd. Ko maš 'surovino' je pretopiš v električno energijo in shraniš v baterije. Ko energijo potrebuješ jo črpaš iz baterij.

Dodaten fail predpostavk je omejitev na "maksimalno učinkovite" celice. To je povsem akademski in precej nepomemben faktor, ki do izraza pride le v površinsko zelo omejenih primerih i.e. ko maš na razpolago samo streho garaže. Tipično je razpoložljivih površin dovolj in precej bol kot učinkovitost je pomembna cena in zanesljivost zadeve.

Naslednji tipičen fejl predpostavk je dimenzioniranje v stilu "minimalno zadostno št panelov" i.e. predstaviš sistem, ki potrebam zadosti le v idealnih pogojih in ker v neidealnih ne zadostuje zaključiš da je FV fail.

Solarne sisteme se predimenzionira, tako da potrebam zadoščajo tudi v neidelanem osončenju - kolk fejst se predimenzionira je stvar financ in želja. Polsedica je da imaš pogosto 'preobilje' energije in si lahko privoščiš počet stvari katere prej sploh niso stopile v debato - npr. uporaba sončne energije za pridobivanje čiste pitne vode z desalinizacijo morske vode ipd.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

... ali bedarijo kot je pridobivanje vodika

WarpedGone ::

Hja, bedarija ...
GM and Honda team up on hydrogen fuel cell vehicles
Toyota, BMW, Daimler, Honda, and Hyundai Join 8 Other Fuel, Infrastructure Companies In Hydrogen Fuel Cell Push
Daimler, Toyota, BMW to lead $10-billion hydrogen investment

In pol se mi smejite, ko pripomnim da precej teh velikanov nima svetle prihodnosti.
Koristi če imaš veliko denarja, ampak koristi tudi da ga ne mečeš stran ...

Medtem, ko se druga polovica dinozavrov ubada s tem, da se slučajno nebi kaj spremenilo:
Ford CEO told Trump 1 million jobs at stake because of fuel economy regs
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

nevone je izjavil:

Ali je že kdo sploh izračunal, kakšno površino teh panelov rabiš pri maksimalnem izkoristku, da pokriješ potrebe po EV za cev svet? Ja, sky is the limit ...


Zlo konzervativna ocena moci bi bila 150W na en kvadratni meter panelov. Ce imas deset ur sonca je to 0.0015MWh? In na enem kvadratnem kilometru? 1.5GWh. Za kolk avtomobilov je pa to dovolj je pa vprasanje. Za 15000 popolnoma praznih avtomobilov s 100kWh baterijo.

Problem soncne energije je, da rabis na severu Svedske trikrat vecjo povrsino kot ob ekvatorju, pozimi pa verjetno desetkrat vecjo, za enak izkoristek.

Avtomobilov je 1 milijarda. Priblizno. Po zgorjni oceni bi rabil 50.000 kvadratnih kilometrov solarnih panelov in mas vsa vozila pokrita s presezki. Zemlja ima 150 milijonov kvadratnih kilometrov kopnega. Prostora je vrh glave. :)

pegasus ::

Ja, to je ena pikica v sahari. Samo izumite superprevodne daljnovode in je energijski problem rešen :)

Gregor P ::

... najbrž vsega tega ne bomo počeli za nekaj EV?!? Ti bodo kvečjemu stranska "posledica" večje zgodbe.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Večja zgodba je demokratizacija pridelave in hranjenja energije.
Zbogom in hvala za vse ribe

Mufasa ::

FCV vs elektro je imho bolj vprašanje...ali proizvajamo elektriko koncentrirano v nuklearkah, ali ima vsak avto integrirano elektrarno.
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

WarpedGone ::

To v konceptu, v praksi pa nuca vsak FCV še baterijo, da zagotavlja potrebno moč ko jo potrebuješ i.e. je le še en hibrid.
BEV je end-game.
Zbogom in hvala za vse ribe
««
373 / 1189
»»