Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
RedDrake ::
Ja, da v Sloveniji ne potrebuješ lastnega vozila morajo biti izpolnjeni minimalno tile pogoji:
1. Prebivanje v večjem mestu
2. Služba mora biti v dosegu javnega prevoza (poznam ljudi, ki se vozijo KR-LJ z vlakom b.p.)
3. Starši morajo biti v dosegu javnega prevoza
Poznam točno dve osebi, ki sta brez lastnega vozila.
En je profesor na fakulteti in je polovico časa v ZDA, polovico pa tu (poročen z ZDA profesorico), plus ko je tu so izpolnjeni vsi trije pogoji
Drug pa ima vse kar potrebuje v dosegu par km, in je star 50+ brez otrok.
Btw, tisti prof. je precej brihten mož (dr. celo) in je preračunal, da za cca 6 mesecev pridejo najemi in taxi ceneje kot pa lastništvo vozila. In to je človek, ki ima vse na dosegu roke. Za celo leto se že ne bi splačalo, čim pa nimaš vsega na dosegu roke, potem pa računice ni.
Jaz moram na leto vsaj 20x (včasih tudi več kot 30x) do staršev od partnerke, za kar potrebujem 2 uri in pol vožnje (pa gre samo za 120k). To bi torej bilo za tam cca 40-50 dni najema vozila (večinoma so vikendi), kar je že 2k EUR+ Če dodamo še izlete je to še kak tisočak ekstra. Pa sem samo s tem na 3k-4k EUR. Za vsa tri vozila, ki jih imam na svoje ime skupaj ne porabim 4k EUR letno, če pa bi imel samo enega, pa bi bilo lastništvo krepko cenejše tudi ob upoštevanju amortizacije (jasno pri treh ne more biti ...).
Kje so tu šele poti s taksijem po mestu oz. mesečne vozovnice za potniški promet.
1. Prebivanje v večjem mestu
2. Služba mora biti v dosegu javnega prevoza (poznam ljudi, ki se vozijo KR-LJ z vlakom b.p.)
3. Starši morajo biti v dosegu javnega prevoza
Poznam točno dve osebi, ki sta brez lastnega vozila.
En je profesor na fakulteti in je polovico časa v ZDA, polovico pa tu (poročen z ZDA profesorico), plus ko je tu so izpolnjeni vsi trije pogoji
Drug pa ima vse kar potrebuje v dosegu par km, in je star 50+ brez otrok.
Btw, tisti prof. je precej brihten mož (dr. celo) in je preračunal, da za cca 6 mesecev pridejo najemi in taxi ceneje kot pa lastništvo vozila. In to je človek, ki ima vse na dosegu roke. Za celo leto se že ne bi splačalo, čim pa nimaš vsega na dosegu roke, potem pa računice ni.
Jaz moram na leto vsaj 20x (včasih tudi več kot 30x) do staršev od partnerke, za kar potrebujem 2 uri in pol vožnje (pa gre samo za 120k). To bi torej bilo za tam cca 40-50 dni najema vozila (večinoma so vikendi), kar je že 2k EUR+ Če dodamo še izlete je to še kak tisočak ekstra. Pa sem samo s tem na 3k-4k EUR. Za vsa tri vozila, ki jih imam na svoje ime skupaj ne porabim 4k EUR letno, če pa bi imel samo enega, pa bi bilo lastništvo krepko cenejše tudi ob upoštevanju amortizacije (jasno pri treh ne more biti ...).
Kje so tu šele poti s taksijem po mestu oz. mesečne vozovnice za potniški promet.
jernejl ::
Ce ga potrebujes petkrat na mesec, potem se ti avto ne splaca, ce ga potrebujes petkrat na teden
Problem je v tem, da ga velikokrat (upo)rabiš več kot le 1x dnevno. Enkrat je dovolj, da prideš do službe. Kje so še vse ostale aktivnosti...
thramos ::
Za vogalom, 5 minut peš, v centru, 10 minut s kolesom, na drugem koncu mesta, pol ure z busom.
Če že sedaj furaš življenski slog taksista samemu sebi in družini, je jasno, da je lasten avto prava rešitev.
Če že sedaj furaš življenski slog taksista samemu sebi in družini, je jasno, da je lasten avto prava rešitev.
avani ::
Ja, mlajsi odrasli se kar otepajo avtov. Na primer Stuttgart, srednje veliko mesto - 600.000 prebivalcev, od ca. 20 kolegov v starosti 25-35 let, jih ima avto le kaksnih 8 (vecinoma so to stare Skode in Smarti, ki se uporabljajo max. 2-3 x na teden). Vozi se skoraj izkljucno z javnim prometom in servisi a la car2go, smartmobil, ipd. Za daljse voznje, npr. do SLO, pa z rent-a-car.
Problem Slovenije je bil napacen razvoj zadnjih 50 let, ki je zelo favoriziral razvoj malih regijskih centrov. Nekje konec 50ih so bili planerji pred izzivom: ali naj raje koncentrirajo razvoj v SLO v nekaj vecjih mestih in periferijo pustijo na ravni 19. Stol., ali pa naj razvijejo vec manjsih centrov, vsak z nekaj tovarnami, javnimi storitvami, ipd. Druga opcija dolgorocno ni bila dobra odlocitev, saj danes jasno vse gravitira proti nekaj centrom, predvsem Lj, kar je tudi smiselno. Manjsi centri, npr. Smarje pri Jelsah, si preprosto ne morejo privosciti vrhunskih javnih storitev, kot je javni promet. Zdaj smo v tej zanki, kot je vse nastavljeno na razvoj manjsih centrov, ki ne morejo nuditi pravih servisov, velika sredisca so pa pod pritiskom saj vse gravitira tja. Tega ne bo enostavno resiti, tako da nam zaenkrat ostanejo samo avti
Problem Slovenije je bil napacen razvoj zadnjih 50 let, ki je zelo favoriziral razvoj malih regijskih centrov. Nekje konec 50ih so bili planerji pred izzivom: ali naj raje koncentrirajo razvoj v SLO v nekaj vecjih mestih in periferijo pustijo na ravni 19. Stol., ali pa naj razvijejo vec manjsih centrov, vsak z nekaj tovarnami, javnimi storitvami, ipd. Druga opcija dolgorocno ni bila dobra odlocitev, saj danes jasno vse gravitira proti nekaj centrom, predvsem Lj, kar je tudi smiselno. Manjsi centri, npr. Smarje pri Jelsah, si preprosto ne morejo privosciti vrhunskih javnih storitev, kot je javni promet. Zdaj smo v tej zanki, kot je vse nastavljeno na razvoj manjsih centrov, ki ne morejo nuditi pravih servisov, velika sredisca so pa pod pritiskom saj vse gravitira tja. Tega ne bo enostavno resiti, tako da nam zaenkrat ostanejo samo avti
thramos ::
Tudi večja središča, recimo Ljubljana, so primer zgrešene urbanistične politike. Namesto širitve mesta - mestnega jedra, so nastajali socialistični monstrumi - spalna naselja, ki so sedaj že zdavnaj znotraj mesta - tipa Fužine, Brilejeva ... Daleč iz centra ter brez prave infrastrukture, kar prebivalce sili v vožnjo z avtomobilom v službo, po opravkih ...
Okapi ::
To sploh ni samo problem Slovenije. Če hočeš stanovati v lastni hiši, z vrtom okoli, moraš iz mesta, kar za sabo v večini primerov potegne zahtevo po lastnem avtu.
Thramos pa že spet nekaj bluzi. V Fužinah recimo imaš praktično vso potrebno infrastrukturo, in 4 avtobusne proge do centra.
"Ameriška" ureditev, s predmestji družinskih hiš, je glede tega precej slabša. Tam pa res brez avta ne moreš nič, ker je vse preveč razpršeno.
Thramos pa že spet nekaj bluzi. V Fužinah recimo imaš praktično vso potrebno infrastrukturo, in 4 avtobusne proge do centra.
"Ameriška" ureditev, s predmestji družinskih hiš, je glede tega precej slabša. Tam pa res brez avta ne moreš nič, ker je vse preveč razpršeno.
jernejl ::
Za vogalom, 5 minut peš, v centru, 10 minut s kolesom, na drugem koncu mesta, pol ure z busom.
Za vogalom je sosedova mačka, v centru pa cerkev in gostilna.
Če želiš kaj več... mesto je eno uro vožnje z avtobusom, ki pelje trikrat dnevno.
Večina slovencev ne živi sredi Ljubljane, da bi imeli vse pred nosom.
thramos ::
To sploh ni samo problem Slovenije. Če hočeš stanovati v lastni hiši, z vrtom okoli, moraš iz mesta, kar za sabo v večini primerov potegne zahtevo po lastnem avtu.
Problem Slovenije (seveda ne edine) je to, da so se tudi blokovska naselja gradila po tem principu. V neposredni bližini je zgolj nujna infrastruktura (mimogrede, iz Brilejeve vozi šolski avtobus ), vse ostalo, vključno s službami, pa ni več na praktičnem dosegu nog.
Thramos pa že spet nekaj bluzi. V Fužinah recimo imaš praktično vso potrebno infrastrukturo, in 4 avtobusne proge do centra.
Vse štiri ti zelo pridejo prav, ko celotna Zaloška stoji, ko se velika večina Fužincev, ki dela, odpravi v službo v druge dele mesta.
"Ameriška" ureditev, s predmestji družinskih hiš, je glede tega precej slabša. Tam pa res brez avta ne moreš nič, ker je vse preveč razpršeno.
Res je.
Za vogalom je sosedova mačka, v centru pa cerkev in gostilna.
Če želiš kaj več... mesto je eno uro vožnje z avtobusom, ki pelje trikrat dnevno.
Večina slovencev ne živi sredi Ljubljane, da bi imeli vse pred nosom.
Sej pravim, če ne živiš v krajih s primerno infratrukturo ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: thramos ()
vostok_1 ::
Ne moreš čez noč spremenit sfaljen koncept, ki je vstrajal stoletja.
Prekleti Mezopotamci! Ti debili so namesto teleportiranja raje vpregli konje in se prevažali naokoli s kočijami. In, da bo mera polna, še Grki in Rimljani, pa vsi za njimi, se ne grejo teleportacije ampak se vozijo naokoli. Debili. Namesto, da bi spremenili koncept in se kar lepo teleportirali. Saj to misliš, ne? Ali si spet ves mozoljast zaradi sužnjelastništva Uberja, pa si vmes na klasični taksi pozabil.
Glede družine in poterbe po avtu. To da moraš froca vozakat 20km daleč na trening nogometa je lahko dobronamerno dejanje, nikakor pa ni pametno ali učinkovito.
Pametno in učinkovito je le to, da se takoj zdaj vržeš z balkona. Čisto resno. In, ko boš iz pubertete in imel kakšnega otrokam, mu pa le reci, ko bo hotel na košarko ali nogomet, da to ni učinkovito, da naj bo lepo doma in gleda skozi okno. Mulc nehvaležni.
Problem je ker tebi se zdi Mezopotamski, Grški in Rimljanski dober in vstrajaš na njem.
Tudi če bodo nekoč izumili teleport, boš ti še vedno jamral, da ni uporaben, ker pač moraš peške do postaje or something.
Seveda bom mu rekel, da je to neučinkovito. Nimam namena vzgajat še eno generacijo retardirancev, ki ne vidijo 10m pred seboj.
Kot prvo...se že ponavljam...v sloveniji kakršenkoli koncept drugačnega transporta ne bo zaživel, vsaj še naslednjih 50 let. Ne moreš čez noč spremenit sfaljen koncept, ki je vstrajal stoletja.
To je koncept, ki je v 'uporabi' povsod, ne samo v Sloveniji.
Pa ni samo point uberja. Point je, da avtomobil iz generacije v generacijo postaja manj zaželjen v post-industrijskih deželah.
Katere dezele pa so to? A lahko nastejes kaksno? Pac zanima me, ker meni ne pride nobena na misel, ti pa najbrz tocno ves katere so te dezele kjer se vsi otepajo avtomobilov.
Glede družine in poterbe po avtu. To da moraš froca vozakat 20km daleč na trening nogometa je lahko dobronamerno dejanje, nikakor pa ni pametno ali učinkovito.
Ti se nisi videl kako zgleda vecje mesto, a? :) Ali pa v Sloveniji kak manjsi kraj, ki sicer ima osnovno solo, vse drugo je pa ze luksuz. :)
GB, NL, FR ...
Mladi govorim. Pusti na miru te hladnovojne generacije.
Tam kjer dobro laufa javni prevoz ali enosledni, je toliko bolj prijetno bit.
Pametno in učinkovito je le to, da se takoj zdaj vržeš z balkona. Čisto resno. In, ko boš iz pubertete in imel kakšnega otrokam, mu pa le reci, ko bo hotel na košarko ali nogomet, da to ni učinkovito, da naj bo lepo doma in gleda skozi okno. Mulc nehvaležni.
Po mojem upa, da ne bo živel v taki vukojebini, da bo treba zaradi vsega razvažanja otrok na avto nalimat oznake taksi, ampak v urbanem okolju, kjer je infrastruktura na dosegu roke.
V Sloveniji sicer težko, v večjih mestih pa nič nenavadnega. Pred časom sem v temo že postal članek, kjer so ugotavljali, da ameriška mesta, kjer ni potrebe po avtomobilih, privabljajo mlade, izobražene in bogate.
Tko je. Upam, da me bo usoda/sreča prinesla do lokacije, kjer boš na dosegu rednega javnega prevoza ali kolesa/motorja. Glede na to, da sem trde zime v LJ komplet prekolesaril, me ni strah.
Nasploh pa ne mislim, vozakat froca vsak klinčev km. Kolo/motor v roke in vozi. Še pred tem pa ekstenzivno znanje CPPja in zdrave pameti.
Problem so pa nekateri v tej temi, ki "morajo" imet tri avtomobile in ogrožat vse ostale prometne udeležence.
V resnici lastniki avtomobilov bi morali plačati še več, glede na to, da efektivno uporabljamo morilsko orožje, ki dokazano pobije največ ljudi v državi.
Nekikr, zakaj pa mulcu ne zrihtaš kolesa/motorja, se bojiš, da ga bo kak cepec povozil ali kako? That would be very ironic. (and tragic)
In ja. Mesta, kjer ni potrebno avtomobila res privlačijo mlajše. Mislim, da sva brala isto zadevo. Avto je zguba denarja, časa in zdravja.
Moramo ga imet, ker so se naši predniki pač tako odločili. Žalostno pa je, da nočemo sedaj popravit nihovih napak.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
RedDrake ::
GB, NL, FR ...
Mladi govorim. Pusti na miru te hladnovojne generacije.
Tam kjer dobro laufa javni prevoz ali enosledni, je toliko bolj prijetno bit.
Tko je. Upam, da me bo usoda/sreča prinesla do lokacije, kjer boš na dosegu rednega javnega prevoza ali kolesa/motorja. Glede na to, da sem trde zime v LJ komplet prekolesaril, me ni strah.
Nasploh pa ne mislim, vozakat froca vsak klinčev km. Kolo/motor v roke in vozi. Še pred tem pa ekstenzivno znanje CPPja in zdrave pameti.
Problem so pa nekateri v tej temi, ki "morajo" imet tri avtomobile in ogrožat vse ostale prometne udeležence.
V resnici lastniki avtomobilov bi morali plačati še več, glede na to, da efektivno uporabljamo morilsko orožje, ki dokazano pobije največ ljudi v državi.
Nekikr, zakaj pa mulcu ne zrihtaš kolesa/motorja, se bojiš, da ga bo kak cepec povozil ali kako? That would be very ironic. (and tragic)
In ja. Mesta, kjer ni potrebno avtomobila res privlačijo mlajše. Mislim, da sva brala isto zadevo. Avto je zguba denarja, časa in zdravja.
Moramo ga imet, ker so se naši predniki pač tako odločili. Žalostno pa je, da nočemo sedaj popravit nihovih napak.
Morati je taka grda beseda. Jasno mi ni življensko nujno imeti tri vozila. A je vseeno lepo se poleti voziti v kabriu, pozimi v udobnem avtu z gretimi zici in volanom ter imeti še večje vozilo za transport večjih stvari/več ljudi na daljše razdalje.
Ali je potrata denarja? Samo če si ne moreš privoščit, v takem primeru se strinjam (in žal je pri nas in še kje mentaliteta takšna, da mora iti za avto veliko denarja - kar je čisti rubish).
Kar se tiče ogrožanja, je pa samo stvar psiholoških testov, ki se jih žal ne izvaja kot predpogoj za vozniški izpit.
Osebno sem v avtu rešil že več življenj, ogrozil še nikoli nikogar, sam pa sem edine poškodbe do sedaj utrpel kot kolesar, ko se je vame zaletela kolesarka, ki je ponoči pripeljala izza ovinka, v ninja opravi (temne obleke, nič luči). Jaz sem šel v pravo smer, btw, njej je po pripetiji manjkalo par zob, jaz pa sem "užival" v gipsu. Prav tako me kot rednega peščca (v službo hodim peš, cca 3km v vsako smer, vsak delovnik) ogroža precej več kolesarjev kot avtomoilov. Res sicer, da me kolesarji skoraj zagotovo ne bodo ubili, a pri mestnih hitrostih, tudi avtomobili ne predstavljajo ravno realne grožnje.
Btw, o tem kje boš živel, ne odloča usoda ali sreča, ampak ti sam.
Če si še mlad, potem zavihaj rokave, in namesto fantaziranja o prihodnosti, čas porabi za učenje uporabnih znanj, ki jih lahko prodaš po takšni ceni, da boš lahko kupil penthouse v poljubni metropoli v svetu. To je moj nasvet, in zame je deloval ...
Zdaj pa dovolj OT za nekaj časa
nekikr ::
Problem je ker tebi se zdi Mezopotamski, Grški in Rimljanski dober in vstrajaš na njem.
Tudi če bodo nekoč izumili teleport, boš ti še vedno jamral, da ni uporaben, ker pač moraš peške do postaje or something.
Miško, ne laži in ne podtikaj, boš vsaj na pol resno izpadel.
Večina ljudi ne živi v krajih s primerno infrastrukturo. Pozabi Slovenijo. Praktično cela Amerika nima potrebne infrastrukture. Tistih par največjih mest jo že ima, potem pa mozoljavci tule teh par mest povprečite kar na vse prebivalce sveta. Če greš pa kam drugam, je pa stanje še slabše. Bilo bi super, če bi imel res urejen javni prevoz povsod, pa taksije, ampak tega večina sveta nima. Ne zato, ker bi bila Slovenija tako zahojena in tako slabo vodena, kot ti naivno misliš, ampak enostavno budgeta za kaj takega ni, pa če bi bil, bi še vedno ljudje morali na slabšo alternativo. Ja, slabšo. Čist osebni prevoz je pač bolj priročen kot karkoli javnega.
Danes je bil recimo zame povprečen dan. Zjutraj sem vstal, bil dogovorjen za sestanek, ko sem šel od doma sem dobil SMS, da bo kontakt zamudil vsaj 15 minut (vem, da vaši nikdar ne zamudijo). Super, sem zložil iz pomivalnega stroja, da bo žena vesela. Če bi me čakal taksi, bi mu moral plačati dodatno ali pa sam sedeti v kafiču, ker bi bil v to prisiljen. Ko sva končala, sem se vsedel v avtomobil brez čakanja taksija in se odpeljal v Ljubljano v trgovino. Nakupil nekaj, zložil v avto (dva paketa, skupno kakšnih 25kg) in šel v drugo po dva malenkosti. Če bi imel taksi, bi me moral čakati. Potem sem se odpeljal v službo 15km iz Ljubljane, kjer taksista ne vidiš pogosto. Ta iz Ljubljane bi me najbrž peljal do tja, kjer bi moral stvari zložiti ven, potem upati, da bo nekdo prišel po mene, da me odpelje domov (in spet prelaganje krame). Aja, na poti domov sem se ustavil v trgovini za nekaj malega špecerije. Taksi bi čakal zunaj? Oz. kako bi vse tole izgledalo z javnim prevozom? In to ni nič kaj ekstremno čuden dan, da ne bo kdo s tako ven prišel, razen seveda, če vam mama nakupuje vse.
Aja, ker sem len in mi je priročnost super, praktično celo zimo v prtljažniku vozim smuči in palice, da mi jih ni treba prelagati 2-3x na teden, ko grem smučat. Kako to rešim z javnim prevozom?
Za boljšo alternativo sem takoj, kot vsi, za slabšo pač ne.
thramos ::
Večina ljudi ne živi v krajih s primerno infrastrukturo. Pozabi Slovenijo.
Urbanization refers to the population shift from rural to urban areas, "the gradual increase in the proportion of people living in urban areas", and the ways in which each society adapts to the change.[1] It is predominantly the process by which towns and cities are formed and become larger as more people begin living and working in central areas.
It is predicted that by 2050 about 64% of the developing world and 86% of the developed world will be urbanized.[4] That is equivalent to approximately 3 billion urbanites by 2050, much of which will occur in Africa and Asia.[5] Notably, the United Nations has also recently projected that nearly all global population growth from 2016 to 2030 will be absorbed by cities, about 1.1 billion new urbanites over the next 14 years.[6]
Pač si vaščan z vaško miselnostjo, za Slovenijo povsem vsakdanje. Ampak tukajle govorimo o globalnih trendih.
SambaShare ::
Z vedno večjo avtomatizacijo in izgubo delovnih mest se bo trend upočasnil in najbrž celo obrnil. Služba je danes glavni razlog za selitev v mesta, sicer nihče ne bi rinil v npr. Ljubljano.
vostok_1 ::
Z izgubo delovnih mest bo samo še bolj se potenciralo.
Življenje izven mesta z mestnimi ugodjem JE (bil) znak premožnosti prebivalstva. Slovenija je nekako obstala v permanentnem suburbia life-stilu.
V manj uspešnih časih pa na vasi ostanejo pravi kmetovalci, ki dejansko pridelujejo, ostali pa morajo v mesto, ker je več služb, se več dogaja in je ceneje. Ni to to neko novo dognanje.
Življenje izven mesta z mestnimi ugodjem JE (bil) znak premožnosti prebivalstva. Slovenija je nekako obstala v permanentnem suburbia life-stilu.
V manj uspešnih časih pa na vasi ostanejo pravi kmetovalci, ki dejansko pridelujejo, ostali pa morajo v mesto, ker je več služb, se več dogaja in je ceneje. Ni to to neko novo dognanje.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
SambaShare ::
Ne vem kaj je bil tvoj namen, ampak pravkar si me potrdil. Glavni razlog za selitev v mesta so službe in ko jih ne bo več, kar je neizogibno, se bo trend obrnil.
V družbi kjer obstaja spodoben UTD, je pa ja jasno bolje živeti v hiši in imeti prostor za hobije, kot pa v nekem 40m^2 stanovanju, kjer ne veš kaj bi sam s sabo.
Ta vajine idealizirane družbe, kjer vsi živijo v nekih geto soteskah, maksimalno na kupu da se stvari "splačajo" pač ne bo, niti si tega ljudje ne želijo.
V družbi kjer obstaja spodoben UTD, je pa ja jasno bolje živeti v hiši in imeti prostor za hobije, kot pa v nekem 40m^2 stanovanju, kjer ne veš kaj bi sam s sabo.
Ta vajine idealizirane družbe, kjer vsi živijo v nekih geto soteskah, maksimalno na kupu da se stvari "splačajo" pač ne bo, niti si tega ljudje ne želijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SambaShare ()
Truga ::
lol, a se hecate? Kaj pa bo tip brez sluzbe delal ko bo nazaj na dezeli? kmetoval al kaj? Ne se zezat, en kmet z resnim traktorjem sam obdela n hektarov danes, cez 20 let in z vec avtomatike bo gospod kmet v lezalniku mel na dalincu 30 traktorjev in 30 kvadratnih km povrsin. Ne bos mel kje konkurirat.
Truga ::
Glavni razlog za zivljenje v mestu je zivljenje v mestu. Vecina folka ki ma sluzbo v mestih se vozi iz izven mesta.
Gregor P ::
lol, a se hecate? Kaj pa bo tip brez sluzbe delal ko bo nazaj na dezeli? kmetoval al kaj? Ne se zezat, en kmet z resnim traktorjem sam obdela n hektarov danes, cez 20 let in z vec avtomatike bo gospod kmet v lezalniku mel na dalincu 30 traktorjev in 30 kvadratnih km povrsin. Ne bos mel kje konkurirat.
V bistvu niti ne vem, če mi v Sloveniji sploh imamo "ta pravega" kmeta (to je nekdo, ki dejansko ima zares ogromno površino za obdelovanje ipd.) oz. v katerem stoletju smo imeli zadnjega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
vostok_1 ::
SambaShare je izjavil:
Ne vem kaj je bil tvoj namen, ampak pravkar si me potrdil. Glavni razlog za selitev v mesta so službe in ko jih ne bo več, kar je neizogibno, se bo trend obrnil.
V družbi kjer obstaja spodoben UTD, je pa ja jasno bolje živeti v hiši in imeti prostor za hobije, kot pa v nekem 40m^2 stanovanju, kjer ne veš kaj bi sam s sabo.
Ta vajine idealizirane družbe, kjer vsi živijo v nekih geto soteskah, maksimalno na kupu da se stvari "splačajo" pač ne bo, niti si tega ljudje ne želijo.
Ok, nisi omenil UTD v tistem postu. To nekoliko spremeni zgodbo, ne pa dramatično. Če bo UTD dovolj visok, da bo praktično nadomestil dobro plačo...morda. Če bo dovolj zgolj za preživetje, pa bodo še vedno silili v mesta. Je cenejše. Moraš pa druge stvari žrtvovat, seveda.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
thramos ::
SambaShare je izjavil:
Z vedno večjo avtomatizacijo in izgubo delovnih mest se bo trend upočasnil in najbrž celo obrnil. Služba je danes glavni razlog za selitev v mesta, sicer nihče ne bi rinil v npr. Ljubljano.
Mestno življenje je glavni razlog za življenje v mestu. Peš v kino, gledališče in opero, velika izbira koncertov, galerij in drugih kulturnih dogodkov, hrana in pijača iz celega sveta ... in tako naprej. Da o večji strpnosti in sprejemanju drugačnosti ne govorim.
Proti dolgočasju vasi, lokalnemu pajzlu, vzrževanju in delu na in okoli hiše, špilanjem taksista za vsako zadevo ...
Socialistične geto spalne soseske z 40 m² velikimi luknjami tipa Fužine ter Brilejeva seveda niso mestno življenje.
vostok_1 ::
SambaShare je izjavil:
Z vedno večjo avtomatizacijo in izgubo delovnih mest se bo trend upočasnil in najbrž celo obrnil. Služba je danes glavni razlog za selitev v mesta, sicer nihče ne bi rinil v npr. Ljubljano.
Mestno življenje je glavni razlog za življenje v mestu. Peš v kino, gledališče in opero, velika izbira koncertov, galerij in drugih kulturnih dogodkov, hrana in pijača iz celega sveta ... in tako naprej. Da o večji strpnosti in sprejemanju drugačnosti ne govorim.
Proti dolgočasju vasi, lokalnemu pajzlu, vzrževanju in delu na in okoli hiše, špilanjem taksista za vsako zadevo ...
Socialistične geto spalne soseske z 40 m² velikimi luknjami tipa Fužine ter Brilejeva seveda niso mestno življenje.
Amen brother.
Ljubljana sicer ni toliko napačna verzija mesta. Imaš tako kulturna dogajanja kot polja krompirja dobesedno 15min kolesarjenja stran.
Bi pa morala imeti vsaj 2x več prebivalstva in bit toliko tudi večja. Ker tud v lj zna postat tužno določene dni.
Ja. Tiste socialistične soseske pa so groza in nič kaj podobne nekemu sodobnemu urbanističnemu konceptu.
Vržt avte vn iz mesta je ena najboljših idej za oživitev mesta. Avtomobili zgolj drobijo interno povezljivost in ne prispevajo praktično nič.
Tko da jankovič... you have my blessing za zapret slovensko vse do ruskega cara, tržaško do dolgega mosta, celovško skoraj do obvoznice, proti mostam pa komot do elektrarne.
Je pa potrebno izboljšat LPP in kolesarske.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
Grey ::
SambaShare je izjavil:
Ne vem kaj je bil tvoj namen, ampak pravkar si me potrdil. Glavni razlog za selitev v mesta so službe in ko jih ne bo več, kar je neizogibno, se bo trend obrnil.
V družbi kjer obstaja spodoben UTD, je pa ja jasno bolje živeti v hiši in imeti prostor za hobije, kot pa v nekem 40m^2 stanovanju, kjer ne veš kaj bi sam s sabo.
Ta vajine idealizirane družbe, kjer vsi živijo v nekih geto soteskah, maksimalno na kupu da se stvari "splačajo" pač ne bo, niti si tega ljudje ne želijo.
Je bolje živeti v hiši ja...ko bo UTD, bo tudi družba drugačna in ta del življenja "kje lahko živiš", bo podoben kitajskem načinu "koliko otrok lahko imaš". Imamo fiksen procent površine na katerem se lahko živi, prideluje hrano, goji drevesa in naravo. Ko imajo enkrat vsi enako kupno moč, se bo problem zmenit, kje bo kdo živel. Tu bo potem not posegla država ali pa AI. Preračunaj, koliko ljudi je na svetu in kako hitro bi zelenilo okoli tebe izginilo. Zaradi tega problema, bi spet živel v gosti soseski (hiš), ker bi bili vsepovsod okoli tebe ljudje zelo blizu, brez zelenih površin. Raje vidim celo površino Ljubljane pozidano z najsodobnejšimi stolpnicami s solarnimi paneli in opremljeno z električnim javnim prevozom ter takoj 1 km od mesta najbolj gost gozd s svežim zrakom kot pa nič tega gozda in vse posejano z bajtami in kramo za njimi kot v kaki Romuniji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Grey ()
vostok_1 ::
Yep. Zato pa pravim, da vzgajamo/te generacije, ki ne vidijo 10m pred seboj...in morajo nujno imet 3 avte, drugače nisi resen in odrasel.
Tko resen in odrasel, kot tistemu staršu, ki je bilo samoumevno, da časti kralja SHSa. We know what happened after.
Tko resen in odrasel, kot tistemu staršu, ki je bilo samoumevno, da časti kralja SHSa. We know what happened after.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
SambaShare ::
Mestno življenje je glavni razlog za življenje v mestu. Peš v kino, gledališče in opero, velika izbira koncertov, galerij in drugih kulturnih dogodkov, hrana in pijača iz celega sveta ... in tako naprej. Da o večji strpnosti in sprejemanju drugačnosti ne govorim.
Glavni vzrok za selitev v mesta bo kar ekonomski, razlogi so sicer res različni, ampak ekonomski vidik je vedno naveden kot prvi. Historično je to še bolj veljalo kot danes, pa vseeno.
WarpedGone ::
Ahm, what happened?
Uber forced to end self-driving pilot program in San Francisco after DMV revokes registrations
Volvo, is that you?
Uber forced to end self-driving pilot program in San Francisco after DMV revokes registrations
Volvo, is that you?
Zbogom in hvala za vse ribe
RedDrake ::
@W1: Volvo ma še vedno 0 fatalityev, Tesla jih ima več.
Še eno vprašanje, sedaj dober teden pred iztekom leta.
Še misliš, da bo TSLA na 1k+ USD do 2017?
Če ne, zakaj ne?
UTD ne bo izenačil dohodka pri vseh, to že ime samo pove (Temeljni dohodek).
Sposobni bomo imeli več premoženja, manj spospobni pa UTD - dovolj za vse dobrine, ki omogočajo kvalitetno življenje.
Tako je bilo od prvih ljudi, tako bo do trenutka, ko bomo postali kot celotno človeštvo povsem neodvisni od denarja. Tu pa zna preteči še kako stoletje ali dve.
@vostok_1 in simpatizerji: Če ste že progresivci, bodite vsaj še liberalci. Ker zapiranje cest in prepovedovanje hiš se sliši strašno fašistično, ni glih primerno za kakega "progresivca" ...
Pa še to mi povej. Recimo, da se za promet zapre celotno LJ znotraj obvoznice. Ali to pomeni, da:
- selimo KC ven?
- selimo vse kar potrebuje dostavo (trgovine, industrijo - ja je je presneto veliko znotraj obroča) ven?
- selimo želežniško postajo ven (veliko je tudi pretovora tovora)?
- hodimo povsod peš?
- gredo avtobusi povsod? (potem je še vedno promet, bus te zgazi še prej kot avto)
- prepovemo kolesarje povsod razen po stezah (ker so presneto nevarni?)
- dovolimo taksije (spet je promet tu, in če avtov ne bo, bo taksijev mnogo več)
- ...
Povejte vizijo, kako bi to izgledalo, vse od A do Ž. Ko bo to slišati uresničljivo, potem pa lahko naredimo, do takrat pa ... pipe dream.
Pa še to, velika večina površja Slovenije niti pod razno ni primerna za kakršnokoli gradnjo (poplavno, plazovito, nedostopno, ipd ...) Mislim, da se ni za bati za zelene površine, bodo prej polja zeljenave vsepovsod, ko bodo vegifašisti dokončno uveljavili svoje. Potem pa spet ne bo v redu ...
Še eno vprašanje, sedaj dober teden pred iztekom leta.
Še misliš, da bo TSLA na 1k+ USD do 2017?
Če ne, zakaj ne?
UTD ne bo izenačil dohodka pri vseh, to že ime samo pove (Temeljni dohodek).
Sposobni bomo imeli več premoženja, manj spospobni pa UTD - dovolj za vse dobrine, ki omogočajo kvalitetno življenje.
Tako je bilo od prvih ljudi, tako bo do trenutka, ko bomo postali kot celotno človeštvo povsem neodvisni od denarja. Tu pa zna preteči še kako stoletje ali dve.
@vostok_1 in simpatizerji: Če ste že progresivci, bodite vsaj še liberalci. Ker zapiranje cest in prepovedovanje hiš se sliši strašno fašistično, ni glih primerno za kakega "progresivca" ...
Pa še to mi povej. Recimo, da se za promet zapre celotno LJ znotraj obvoznice. Ali to pomeni, da:
- selimo KC ven?
- selimo vse kar potrebuje dostavo (trgovine, industrijo - ja je je presneto veliko znotraj obroča) ven?
- selimo želežniško postajo ven (veliko je tudi pretovora tovora)?
- hodimo povsod peš?
- gredo avtobusi povsod? (potem je še vedno promet, bus te zgazi še prej kot avto)
- prepovemo kolesarje povsod razen po stezah (ker so presneto nevarni?)
- dovolimo taksije (spet je promet tu, in če avtov ne bo, bo taksijev mnogo več)
- ...
Povejte vizijo, kako bi to izgledalo, vse od A do Ž. Ko bo to slišati uresničljivo, potem pa lahko naredimo, do takrat pa ... pipe dream.
Pa še to, velika večina površja Slovenije niti pod razno ni primerna za kakršnokoli gradnjo (poplavno, plazovito, nedostopno, ipd ...) Mislim, da se ni za bati za zelene površine, bodo prej polja zeljenave vsepovsod, ko bodo vegifašisti dokončno uveljavili svoje. Potem pa spet ne bo v redu ...
WarpedGone ::
@W1: Volvo ma še vedno 0 fatalityev, Tesla jih ima več.
Povej to uradnim oblastem, ki s Teslo nimajo problemov, uberju/volvu so pa prepovedal testiranja. Kdo nečesa ne upošteva, ti ali oblasti?
Še eno vprašanje, sedaj dober teden pred iztekom leta.
Kolk plačaš za odgovor?
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Potem dobiš, kar pač dobiš kolateralno, brezplačnega privat svetovanja ne nudim.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
vostok_1 ::
@W1: Volvo ma še vedno 0 fatalityev, Tesla jih ima več.
Še eno vprašanje, sedaj dober teden pred iztekom leta.
Še misliš, da bo TSLA na 1k+ USD do 2017?
Če ne, zakaj ne?
UTD ne bo izenačil dohodka pri vseh, to že ime samo pove (Temeljni dohodek).
Sposobni bomo imeli več premoženja, manj spospobni pa UTD - dovolj za vse dobrine, ki omogočajo kvalitetno življenje.
Tako je bilo od prvih ljudi, tako bo do trenutka, ko bomo postali kot celotno človeštvo povsem neodvisni od denarja. Tu pa zna preteči še kako stoletje ali dve.
@vostok_1 in simpatizerji: Če ste že progresivci, bodite vsaj še liberalci. Ker zapiranje cest in prepovedovanje hiš se sliši strašno fašistično, ni glih primerno za kakega "progresivca" ...
Pa še to mi povej. Recimo, da se za promet zapre celotno LJ znotraj obvoznice. Ali to pomeni, da:
- selimo KC ven?
- selimo vse kar potrebuje dostavo (trgovine, industrijo - ja je je presneto veliko znotraj obroča) ven?
- selimo želežniško postajo ven (veliko je tudi pretovora tovora)?
- hodimo povsod peš?
- gredo avtobusi povsod? (potem je še vedno promet, bus te zgazi še prej kot avto)
- prepovemo kolesarje povsod razen po stezah (ker so presneto nevarni?)
- dovolimo taksije (spet je promet tu, in če avtov ne bo, bo taksijev mnogo več)
- ...
Povejte vizijo, kako bi to izgledalo, vse od A do Ž. Ko bo to slišati uresničljivo, potem pa lahko naredimo, do takrat pa ... pipe dream.
Pa še to, velika večina površja Slovenije niti pod razno ni primerna za kakršnokoli gradnjo (poplavno, plazovito, nedostopno, ipd ...) Mislim, da se ni za bati za zelene površine, bodo prej polja zeljenave vsepovsod, ko bodo vegifašisti dokončno uveljavili svoje. Potem pa spet ne bo v redu ...
Za intervencijske poti še nisi slišal?
Prepove se za nenujen promet oz. ni več prostega prometa.
...in pešči se mnogo lažje umaknejo urgenci kot gruča avtov.
Fašistično...fašistično je tudi to, da se dela ceste not, ki jih uporabljajo predvsem tranzitneži.
Ko gre za gosta naselja ni več free-marketa. Potrebno se je vsesti in dogovoriti.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
RedDrake ::
Jasno, sliši se simpl.
Praviš nenujni promet.
Ampak, a to pomeni, da se bi mimo moje hiše še vedno valili vlačilci v bližnje tovarne, jaz pa bi moral hodit peš? Če se že gremo takšno stvar, potem najprej industrijo in službe ven iz mest v centralizirane lokacije, do kamer vodi odličen javni prevoz. Tako bo veliko osebnega prometa iz mest izginilo, hkrati pa se bomo znebili tudi veliko res motečega tovornega prometa po mestih. S tem avtomatsko potreba po prepovedi osebnih vozil izgine, ker se ceste spraznijo in nizke količine prometa načeloma nikogar ne motijo.
Food for thought, recimo, da se tisto hosto od Šenčurja mimo letališča poseka in tam zgradi "poslovno cono", kamor se seli vso storitveno/gospodarsko dejavnost iz okoliških mest (vključno LJ, KR, ...).
Potem se ta mesta veže s to cono z light-rail (aka S-bahn če so komu nazi termini bolj doma) s centri mest.
V LJ je okoli 200k delovnih mest, od tega je verjetno kar precej tudi javne uprave (ki je iz političnih razlogov verjetno ne bi bilo moč seliti), a že če se odseli 100k delovnih mest je to vsaj 50k (raje pa še precej več) vozil dnevno v LJ manj.
Takšna opcija je precej manj fašistična, ker je podjetjem relativno vseeno kje se nahajajo (razen poslovalnic za končne stranke, kar načeloma predstavlja manjši del zaposlitev v večini industrij), medtem ko ljudem ni.
- Ljudje bi privarčevali, ker bi jih lahko več koristilo javni prevoz
- Podjetja bi privarčevala, ker bi bili operativni stroški nižji (najem/nakup cenejši, bližina letališča, bližina vseh podpornih storitev, ...)
- Država bi privabila več investitorjev/podjetij in posledično bi imeli več služb, kar se preslika v več zaslužkov, kar se preslika v več davkov
Win/win, ampak ker je lažje samo postaviti par znakov, pa si čestitati, kakšno dobro delo je bilo opravljeno gredo vsi samo v to smer ...
Praviš nenujni promet.
Ampak, a to pomeni, da se bi mimo moje hiše še vedno valili vlačilci v bližnje tovarne, jaz pa bi moral hodit peš? Če se že gremo takšno stvar, potem najprej industrijo in službe ven iz mest v centralizirane lokacije, do kamer vodi odličen javni prevoz. Tako bo veliko osebnega prometa iz mest izginilo, hkrati pa se bomo znebili tudi veliko res motečega tovornega prometa po mestih. S tem avtomatsko potreba po prepovedi osebnih vozil izgine, ker se ceste spraznijo in nizke količine prometa načeloma nikogar ne motijo.
Food for thought, recimo, da se tisto hosto od Šenčurja mimo letališča poseka in tam zgradi "poslovno cono", kamor se seli vso storitveno/gospodarsko dejavnost iz okoliških mest (vključno LJ, KR, ...).
Potem se ta mesta veže s to cono z light-rail (aka S-bahn če so komu nazi termini bolj doma) s centri mest.
V LJ je okoli 200k delovnih mest, od tega je verjetno kar precej tudi javne uprave (ki je iz političnih razlogov verjetno ne bi bilo moč seliti), a že če se odseli 100k delovnih mest je to vsaj 50k (raje pa še precej več) vozil dnevno v LJ manj.
Takšna opcija je precej manj fašistična, ker je podjetjem relativno vseeno kje se nahajajo (razen poslovalnic za končne stranke, kar načeloma predstavlja manjši del zaposlitev v večini industrij), medtem ko ljudem ni.
- Ljudje bi privarčevali, ker bi jih lahko več koristilo javni prevoz
- Podjetja bi privarčevala, ker bi bili operativni stroški nižji (najem/nakup cenejši, bližina letališča, bližina vseh podpornih storitev, ...)
- Država bi privabila več investitorjev/podjetij in posledično bi imeli več služb, kar se preslika v več zaslužkov, kar se preslika v več davkov
Win/win, ampak ker je lažje samo postaviti par znakov, pa si čestitati, kakšno dobro delo je bilo opravljeno gredo vsi samo v to smer ...
thramos ::
Popolnoma zgrešeno.
Težke industrije v mestih itak ni več oziroma se iz njih seli, saj zanjo ni nobene potrebe po bližini centra mesta. Današnja družba je že postindustrijska - storitveno naravnana, tako da potreba po delovni sili v starih tipih industrije pada, za nove tipe industrije pa je bližina tako strank kot delovne sile bistvenega pomena. No, v Sloveniji je to malo zamegljeno zaradi višanja deleža neobdavčenega prihodka, glede na oddaljenost od kraja dela().
Sodobni trendi so: high-rise inner-urban communities allow people to live, work, play, and shop in proximity to eliminate commuting time. Na takšen način se potrebe po dnevnih migracijah bistveno zmanjšajo - seveda ne popolnoma.
V Lljubljani je praktično edini uspešen poizkus novejša Zupančičeva jama (pa še ta je z železniško postajo odrezana od centra mesta). Preostanek pa je razen centra praktično vse le mešanica poslovnih con in spalnih naselj (kar seveda ima tudi svoje prednosti), ki spodbujajo vožnjo.
Težke industrije v mestih itak ni več oziroma se iz njih seli, saj zanjo ni nobene potrebe po bližini centra mesta. Današnja družba je že postindustrijska - storitveno naravnana, tako da potreba po delovni sili v starih tipih industrije pada, za nove tipe industrije pa je bližina tako strank kot delovne sile bistvenega pomena. No, v Sloveniji je to malo zamegljeno zaradi višanja deleža neobdavčenega prihodka, glede na oddaljenost od kraja dela().
Sodobni trendi so: high-rise inner-urban communities allow people to live, work, play, and shop in proximity to eliminate commuting time. Na takšen način se potrebe po dnevnih migracijah bistveno zmanjšajo - seveda ne popolnoma.
V Lljubljani je praktično edini uspešen poizkus novejša Zupančičeva jama (pa še ta je z železniško postajo odrezana od centra mesta). Preostanek pa je razen centra praktično vse le mešanica poslovnih con in spalnih naselj (kar seveda ima tudi svoje prednosti), ki spodbujajo vožnjo.
WarpedGone ::
Warpi, RedDrake te sprašuje, zakaj se tvoja napoved, da bo TSLA na 1k+ USD do 2017, ni uresničila. Kaj je vzrok temu?
Nepričakovano (datumsko) širjenje poslovanja na klasično povsem nove trge, kar ne paše v analitične modele vrednotenja avtomobilske firme plus (teorija zarote) veliki delničari so tudi posredniške hiše (Fidelity) katerim je v interesu da akumulirajo čimveč delnic predno njihova cena poleti v nebo.
Vse odprte zadeve v poslovanju so se uredile še bolje kot je bilo pričakovano, razen da se vsi ti pozitivni momenti niso pretopili v ceno delnice.
Glavni problem tesle je njihovo uspeh in še večji plani. Folk v splošnem ne more verjet da jim plani lahko uspejo. Ne glede na dejstva pred očmi - fakti so nesprejemljivo pozitivni (slikca imposibru je povsem na mestu). Posledično je med ceno delnice in rezultati poslovanja ter obeti tektonski prelom. Kdaj se bo ta prelom zaprl je nemogoče opremit z datumom.
Market can stay irational longer than ...
Za ilustracijo: Adam Jonas ima trenuten price target na 242 USD, pri čemer je vrednost Tesla Energy (komplet biznis prodaje stacionarnih baterij) opremil z 0 (ja, nič), prihod Model 3 pa pričakuje v letu 2019 v 100k kosih, kar je bistveno manj od napovedi in vsega kar se trenutno še vedno dogaja.
Zbogom in hvala za vse ribe
vostok_1 ::
Economies of scale are comming, prepoved dizlov v mestih, ...
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Nikec3 ::
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Shegevara ::
Naj se že čimprej pojavijo dobri električni skuterji in kolesa na električni pogon da se končno lahko prepove ta idiotska motorna kolesa in vse ICE dvokolesnike, ki se mislijo prevažat po kolesarskih stezah, ki vsakemu kolesarju uničujejo pljuča, ko se peljejo mimo, po mojem občutku 10x bolj kot najtežji šleperji če ne drugega, vsaj zaradi same proksimitete med avspuhom in mojimi pljučami. Pa še nisem videl kolesarja, ki bi vozil s kakšno ustno masko, pa bi po mojem občutku vendarle vsak moral razmisliti tudi o tem. Vsaj jaz nosim kirurško ravno zaradi pacientov na prdulah.
Sej vem, da obstajajo, vedar so vsi skupaj večja eksotika, kot teslin Model S, pa bi človek mislil, da je lažje izdelat motocikel na električni pogon, kot pa bilo kakšno teslo.
Sej vem, da obstajajo, vedar so vsi skupaj večja eksotika, kot teslin Model S, pa bi človek mislil, da je lažje izdelat motocikel na električni pogon, kot pa bilo kakšno teslo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Shegevara ()
BigWhale ::
Problem Slovenije (seveda ne edine) je to, da so se tudi blokovska naselja gradila po tem principu. V neposredni bližini je zgolj nujna infrastruktura (mimogrede, iz Brilejeve vozi šolski avtobus ), vse ostalo, vključno s službami, pa ni več na praktičnem dosegu nog.
Ja spalna naselja so precej butasta. Se bolj butasto je pa zgraditi stanovanjsko naselje v neposredni blizini tovarne kamor vecina ljudi potem hodi v sluzbo. :) Je kar dober razlog zakaj je industrija nekje na obrobju in zakaj so nakupovalna sredisca na obrobju.
BigWhale ::
Ti se nisi videl kako zgleda vecje mesto, a? :) Ali pa v Sloveniji kak manjsi kraj, ki sicer ima osnovno solo, vse drugo je pa ze luksuz. :)
GB, NL, FR ...
Mladi govorim. Pusti na miru te hladnovojne generacije.
Tam kjer dobro laufa javni prevoz ali enosledni, je toliko bolj prijetno bit.
Se vedno nisi dal pametnega primera. :)
Problem so pa nekateri v tej temi, ki "morajo" imet tri avtomobile in ogrožat vse ostale prometne udeležence.
Mal pogooglaj kaj je straw man argument. :)
In ja. Mesta, kjer ni potrebno avtomobila res privlačijo mlajše. Mislim, da sva brala isto zadevo. Avto je zguba denarja, časa in zdravja.
Moramo ga imet, ker so se naši predniki pač tako odločili. Žalostno pa je, da nočemo sedaj popravit nihovih napak.
Glej zgoraj.
Noben ni rekel, da nocemo izboljsati stvari. Eni samo pravimo, da se ne bo zgodilo cez noc in da EV pri tem nimajo neke posebno vloge. En kup stvari je, ki jih bo potrebno spremeniti preden se bomo lahko globalno odpovedali lastnistvu avtomobilov. Morda bodo moji vnuki imeli to moznost. Morda.
BigWhale ::
Danes je bil recimo zame povprečen dan. Zjutraj sem vstal, bil dogovorjen za sestanek, ko sem šel od doma sem dobil SMS, da bo kontakt zamudil vsaj 15 minut (vem, da vaši nikdar ne zamudijo). Super, sem zložil iz pomivalnega stroja, da bo žena vesela. Če bi me čakal taksi, bi mu moral plačati dodatno ali pa sam sedeti v kafiču, ker bi bil v to prisiljen. Ko sva končala, sem se vsedel v avtomobil brez čakanja taksija in se odpeljal v Ljubljano v trgovino. Nakupil nekaj, zložil v avto (dva paketa, skupno kakšnih 25kg) in šel v drugo po dva malenkosti. Če bi imel taksi, bi me moral čakati. Potem sem se odpeljal v službo 15km iz Ljubljane, kjer taksista ne vidiš pogosto. Ta iz Ljubljane bi me najbrž peljal do tja, kjer bi moral stvari zložiti ven, potem upati, da bo nekdo prišel po mene, da me odpelje domov (in spet prelaganje krame). Aja, na poti domov sem se ustavil v trgovini za nekaj malega špecerije. Taksi bi čakal zunaj? Oz. kako bi vse tole izgledalo z javnim prevozom? In to ni nič kaj ekstremno čuden dan, da ne bo kdo s tako ven prišel, razen seveda, če vam mama nakupuje vse.
Se vedno ni nihce komentiral tega, vostok_1 se je spretno izognil odgovoru. V bistvu pa tudi mene zanima kako zgleda kak tak dan, ko imas polno opravkov po mestu in s sabo tovoris en kup robe. Najbrz najames avto za cel dan? Avant2Go s svojim car sharingom stvari kar ok pokriva.
Spajky ::
.. jest pa mislim, da se samo vse skup prelaga (onesnaževanje ipd) na prihodnost : kaj bomo pa delali s toliko izrabljenih raznih baterij in raznih zavrženih avtov? Recikliranje? (beri izvoz odpadkov v zabačene dežele ali kitajcem za surovine?) ... Korporacije ne dovolijo vzdržnega gospodarstva, če same nimajo pri tem extra profita ... Pri tem se poslužujejo vsemogočih "trikov" ...
Trenutno je lahko to hype el.avtomobilov, jutri kaj drugega ... pravkar nekaj začenjajo zaradi metana jokat ... CO2 gonja se izteka ... prišel bo davek na prdenje ... onesnaževanje dalje, se samo seli iz enega področja na drugo ...
Trenutno je lahko to hype el.avtomobilov, jutri kaj drugega ... pravkar nekaj začenjajo zaradi metana jokat ... CO2 gonja se izteka ... prišel bo davek na prdenje ... onesnaževanje dalje, se samo seli iz enega področja na drugo ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
WarpedGone ::
.. jest pa mislim,
Kaj pa če bi se mal poglobil v stvari in nehal samo mislit in bi nekaj zares vedu?
Korporacije imajo samo eno ideologijo : profit.
Takoj ko bo v recikliranju več profita kot v zidanju iz nule, bo stvar rešena.
Zdej mi še samo razloži kateri materiali v bateriji se 'nepovratno pokvarijo' da jih je treba zavrečt. Vse meni znane študije na to temo, lepo kažejo, da se v bateriji ne izrabi nič, stvar se dobesedno fizično pokvari. Ko popraviš obliko zadeve, maš novo baterijo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Okapi ::
V bistvu pa tudi mene zanima kako zgleda kak tak dan, ko imas polno opravkov po mestu in s sabo tovoris en kup robe.Če nimaš avta, si pač življenje organiziraš malo drugače, kot če ga imaš. Podobno, kot si življenje organiziraš drugače, če ima družina dva avta namesto enega. Ko se iz stanovanja v mestu preseliš v hišo na vas, si tudi drugače organiziraš življenje. Ko se iz Slovenije preseliš v Dubai enako.
Ti si recimo razlagal, kako se pripelješ zvečer v Ljubljano, na družabno srečanje, in ponoči odpelješ 100 km daleč domov. Jaz recimo ne bi niti slučajno šel zvečer v Ljubljano na družabno srečanje, če tam en bi mogel popiti treh pirov. Se pravi mi avto, ki ga moram sam vozit, ne bi čisto nič koristil.
VaeVictis ::
Točno tole je bistveni razlog, ki ga hočemo določeni povedati.
Nismo vsi ljudje enaki in nimamo vsi enakih potreb.
Zakaj nas potem silite in nam trdite, da je edina prava pot že sedaj: EV, avtonomno vozilo, javni promet, Uber, kolo, ...
Zaenkrat to še niso alternative, ali nekoč bodo, verjetno, samo to še verjetno kar nekaj časa ne.
Sprementi se bo morala celotna miselnost populacije in zaenkrat IMHO še določeni nismo/niso pripravljeni na to!
Nismo vsi ljudje enaki in nimamo vsi enakih potreb.
Zakaj nas potem silite in nam trdite, da je edina prava pot že sedaj: EV, avtonomno vozilo, javni promet, Uber, kolo, ...
Zaenkrat to še niso alternative, ali nekoč bodo, verjetno, samo to še verjetno kar nekaj časa ne.
Sprementi se bo morala celotna miselnost populacije in zaenkrat IMHO še določeni nismo/niso pripravljeni na to!
WarpedGone ::
ali nekoč bodo, verjetno
Vidiš, sej se strinjamo. Kaj je torej problem?
zaenkrat IMHO še določeni nismo/niso pripravljeni na to!
Aja, to je problem. Rešitev je enostavna: testna vožnja.
Niti pod razno ne boš več razmišljal o novem ICE avtomobilu, mogoče o kakšnem rabljenem (hibridu) da ti premosti čas do takrat ko si boš lahko tudi ti privoščil novega pravega EV.
Pol teme je bajanje o tem koliko časa bo poteklo da bo ta "nekoč" postal "danes". Najnižja inteligenca ni sposobna druzga kot pogledat skozi okno in preštet treh kliotov in nato razlagat da očitno EVji še niso to. Višja inteligenca vidi dlje.
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
Rešitev je enostavna: testna vožnja.
In kateri EV mi nudi komfort tega, kar imam sedaj? Nisem več star 18, tako da so mi pospeški zadnja stvar, ki me zanima. Zanima me pa udobje, kvaliteta (predvsem notri), normalni stroški vzdrževanja. Kaj mi nudiš?
WarpedGone ::
In kateri EV mi nudi komfort tega, kar imam sedaj?
Vsi od prvega do zadnjega nudijo več konforta kot katerikola ICE tresoča smrdljiva ropotula.
In v splošnem imajo vsi nižje stroške vzdrževanja kot katerakoli ICE tresoča smrdljiva ropotula, katere rok trajanja by design je kvečjemu dve leti oz. 30k km s prijateljskim priporočilom da pogosteje popravlaj stvari, ki se serijsko kvarijo.
Ampak vem da s 'konfortom' ne misliš na odsostnot treslajev, ropota in smradu ampak na neke druge lastne fetiše, kjer ti žal ne morm pomagat.
Boš mogu sam raziskat kater leder ti prijetno smrdi ... ahm diši.
Zbogom in hvala za vse ribe