» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
348 / 1141
»»

Magic1 ::

Haha, bi rad videl nekoga, ki zaupa svoje življenje deset let starim serzorjem in hardwareu v avtu. Ah seveda, biznis, do takrat jih boš moral že manjati in boš dal še enkrat par jurčkov. Vsaka čast Musku, kaj vse zna prodat. Pre-relese v največjem sijaju. Kupi zdaj, dobi čez dve leti, uporabljaj čez 10 let, če bo še delalo :D
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

WarpedGone ::

ne more nihče zagotovo vedeti, ali je strojna oprema res dovolj dobra

Zagotovo ne veš nikoli ničesar, obstaja le 'beyond reasonable doubt'.

Na plano z utemeljitvijo, kaj od obstoječega paketa bi znalo bi ne-dovolj-dobro.
Zbogom in hvala za vse ribe

LuiIII ::

HW je že davno zadosten za samostojno vožnjo. Vsaj 5 let! Software pa seveda š ni in še nekaj časa ne bo. Koliko časa pa seveda nihče ne ve.

Gregor P ::

Edino senzorji, kabli ipd. bi morda bilo še uporabno, vse ostalo bo (logično) treba zamenjati ... razen morda, če bi bila vozila upravljana na daljavo, bi trenutna strojna oprema morda to še prenesla.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

...vse ostalo bo (logično) treba zamenjati...

Očito je najbol skrito.... prosim poduči me kaj v naboru HW za AP2, ki se trenutno vgrajuje v avtomobile, ne bo zadostovalo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Sem ti lepo napisal, vso strojno opremo, ki trenutno poganja v Tesli programsko opremo, bo treba zamenjati. Logično.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

...vse ostalo bo (logično) treba zamenjati...

Očito je najbol skrito.... prosim poduči me kaj v naboru HW za AP2, ki se trenutno vgrajuje v avtomobile, ne bo zadostovalo.
Za razliko od Muska mi nimamo kristalne krogle. Mogoče se bo izkazalo, da bo treba imeti močnejši procesor za programsko opremo, ki bo omogočala samostojno vožnjo, mogoče se bo izkazalo, da bo za vožnjo v snegu potreben kakšna dodatna oprema, mogoče bo zakonodajalec predpisal dodatne kamere, kot rezervo za primer okvare, ali posebne homologirane kamere ... Možnosti je ogromno, še najmanj verjetna od vseh pa je, da bo obstoječa strojna oprema res dovolj dobra, da bo avto naredil uraden vozniški izpit in smel sam na cesto.

Invictus ::

Kar se tiče samostojne vožnje, bi bil danes dovolj modul, ki bi omogočal vožnjo v kolono po avtoceti brez voznika.

Že to bi bilo super...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

WarpedGone ::

Sem ti lepo napisal, vso strojno opremo, ki trenutno poganja v Tesli programsko opremo, bo treba zamenjati. Logično.


Krasen primer logičnega sklepa ST-inteligenzze.
Za razliko od Muska mi nimamo kristalne krogle.

A ta "mi" vključuje tudi GregorjaP, kateremu je vse logično? Razen da bi znal povedat vsaj Iz A sledi B.
Mogoče se bo izkazalo, da bo treba imeti močnejši procesor za programsko opremo, ki bo omogočala samostojno vožnjo

Mogoče.
Znaš vsaj povedat kolk močna je trenutna oprema?
In kaj vse trenutna oprema že lahko naredi?
In kolikšen deleč computing resources obstoječ SW že izrablja?
In zakaj dodatne optimiziacije algoritmov ki iz obstoječega HW potegnejo 'večkratnik' performans niso možne?

mogoče se bo izkazalo, da bo za vožnjo v snegu potreben kakšna dodatna oprema

Kakšno dodatno opremo potrebujeta tvoji dve kameri in tvoja dva mikrofona?

mogoče bo zakonodajalec predpisal dodatne kamere, kot rezervo za primer okvare,

Kakšen faktor redundance predvidevaš? Trenutno je že 3.
Tvoje oči imajo faktor 2.

ali posebne homologirane kamere ..

Seveda, birokratska kloaka nima omejitve globine.

Drugega kot kup nakladanja in FUDa nimate.

'Logično'
Zbogom in hvala za vse ribe

thramos ::

Okapi je izjavil:

1000 evrov, da do konca 2022 avti še ne bodo smeli sami voziti po javnih cestah in prevažati potnike. Če bi bili to v vseh vremenskih pogojih, ponoči, v dežju in snegu, sposobni že danes, bi vsa potrebna uradna testiranja in sprejemanjen zakonodaje trajalo več kot 5 let.


Saj to že počnejo?

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:


Znaš vsaj povedat kolk močna je trenutna oprema?
In kaj vse trenutna oprema že lahko naredi?
In kolikšen deleč computing resources obstoječ SW že izrablja?
In zakaj dodatne optimiziacije algoritmov ki iz obstoječega HW potegnejo 'večkratnik' performans niso možne?
... v glavnem je daleč prešibka, da bi poganjala 0,001% programske opreme, ki bo omogočala 100 % samostojno vožnjo oz. nadomestila (v popolnosti) človeka za volanom.

Opažam, da nekateri zares hudo podcenjujete (strojno) zahtevnost tovrstnih programskih rešitev. :8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Hudo se podcenjuje tudi razmere na cesti v katerih je človek sposoben voziti. Se pridružujem mnenju, da bo razvoj in napredek res mogoče hiter, ampak na neki točki bo zadel ob zid. Enako kot strojno prevajanje med različnimi jeziki, ki je doživelo pravi bum pred 10 leti, ampak danes se zdi da smo obstali na neki točki.

Okapi ::

thramos je izjavil:

Okapi je izjavil:

1000 evrov, da do konca 2022 avti še ne bodo smeli sami voziti po javnih cestah in prevažati potnike. Če bi bili to v vseh vremenskih pogojih, ponoči, v dežju in snegu, sposobni že danes, bi vsa potrebna uradna testiranja in sprejemanjen zakonodaje trajalo več kot 5 let.


Saj to že počnejo?

Ne, ne počnejo. Vsaj članek bi lahko prebral, če ga že linkaš.

Ti avtobuski imajo voznika, ki ves čas pazi, kaj počnejo, samo da ni v vozilu. Poleg tega vozijo 10 km na uro. Poleg tega pa:
While the vehicles could be supervised remotely, a supervisor able to manually take over the bus is onboard for the duration of the test. Santamala told Curbed that these human drivers had intervened just a handful of times so far.

Okapi ::

J.McLane je izjavil:

Hudo se podcenjuje tudi razmere na cesti v katerih je človek sposoben voziti. Se pridružujem mnenju, da bo razvoj in napredek res mogoče hiter, ampak na neki točki bo zadel ob zid. Enako kot strojno prevajanje med različnimi jeziki, ki je doživelo pravi bum pred 10 leti, ampak danes se zdi da smo obstali na neki točki.

Ali pa strojno razumevanje govora. 20 let je, odkar je na tržišče prišel Dragon Naturally Speaking, in čeprav je bil komaj uporaben, smo bili takrat tako rekoč vsi prepričani, da čez deset let ne bomo več potrebovali tipkovnic. Ali pa vsaj čez 20 let. Saj napredek je bil kar velik, in za nekaj specializiranih oziroma dovolj standardiziranih primerov je res mogoče narekovati besedilo (in ročno popravljati napake), ampak za splošno rabo pa še ni uporabno.

Podobno se bo dogajalo s samodejnimi avti. V lepem vremenu po dobro označeni avtocesti bodo vozili lepo. Po mestu v gostem promeť vozil in pešcev se jim bo že zatikalo, v dežju še toliko bolj, v snegu po vaških cestah bodo nemočni. Vozniškega izpita za samostojno vožnjo, brez voznika, še dolgo ne bodo dobili.

thramos ::

Te vozila vozijo _sama_. Imajo pa nadzornika, ki opazuje kaj počnejo in občasno prevzame kontrolo. Nadzor in možnost intervencije ne spremenijo dejstva, da vozijo sama.

Iz tvoje "stave": Vozijo sama. Po javnih cestah. Prevažajo potnike. Nobene hitrosti ni omenjene.

Precej bolj natančno boš moral definirat pogoje.

Okapi ::

Preden bodo pustili vozilom brez voznika na cesto, bo potrebnih par let testiranja takih vozil. Brez voznika in brez nadzora.

Testi potekajo v več stopnjah in do končne stopnje, ki sem jo omenil - brez voznika in brez nadzora -, še nismo prišli.

Šele ko bo nekaj sto (ali nekaj tisoč) testnih vozil brez voznika in brez nadzora uspešno prevozilo nekaj milijonov km v najrazličnejših pogojih, z neko dovolj majhno količino nesreč, bo prišlo na vrsto sprejemanje zakonodaje o vozilih brez voznika.

thramos ::

Jaz temu čisto verjamem. Do 5. stopnje smo še daleč.

Do nižjih, ki bodo prav tako bistveno vplivale na izgubljen čas za volanom in število nesreč, pa je verjetno le še malo oziroma so že tu. Izpade pa precej smešno, ko se za jurja stavi glede zadeve, ki je v Helsinkih že na cesti.

Gregor P ::

To v Helsinkih (z nadzorom na daljavo) ni avto;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

thramos ::

Kaj pa, podmornica?

Avtomobíl -a m (i) cestno motorno vozilo z navadno štirimi kolesi

Avtomobíl, pogovorno tudi avto, je cestno vozilo z lastnim pogonom, običajno s štirimi kolesi na dveh oseh.

A car (or automobile) is a wheeled, self-powered motor vehicle used for transportation and a product of the automotive industry.

Gregor P ::

Ko se gre za stave, moraš biti zelo natančen8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

thramos ::

Povej to Okapiju. ;)

Okapi ::

Če res nisi uspel iz konteksta razumeti, o čem se pogovarjamo, potem ti pač ne morem pomagati. Po nepotrebnem neumnega se pa tu ni treba delati.;((

In lahko si brez skrbi, če bi stavili zares, bi natančno definirali pogoje.

thramos ::

Sej ravno to, da vsak malo po svoje razume "samovozeče vozilo" je vzrok polovice kreganja v tej temi. :))

Okapi ::

Samovozeče vozilo, o kakršnem se tu pogovarjamo, je tisto, ki ima "vozniški izpit" in lahko samo, brez nadzora, prevaža potnike, ki nimajo vozniškega izpita, po javnih cestah.

Ali, kot pravi Musk:
When true self-driving is approved by regulators, it will mean that you will be able to summon your Tesla from pretty much anywhere. Once it picks you up, you will be able to sleep, read or do anything else enroute to your destination.

You will also be able to add your car to the Tesla shared fleet just by tapping a button on the Tesla phone app and have it generate income for you while you're at work or on vacation, significantly offsetting and at times potentially exceeding the monthly loan or lease cost.

BigWhale ::

Nekdo zgoraj je ze omenil to, cemur se posveca premalo pozornosti.

Eno je avtonomna voznja brez nadzora in avtonomna voznja pri kateri je potreben stalni nadzor. Teh 5% o katerih se govori se lahko zgodi kadarkoli med vozjo. Zato mora biti voznik prisoten v avtomobilu in vedno budno paziti na cesto, je manj dela, kot ga imas pri voznji, pozornost je pa na precej podobnem nivoju. Se vedno moras biti skoncentriran na voznjo.

Avtonomna vozilo je taksno v katerega posedis mulca, in avto ga avto sam odpelje v solo.

Okapi ::

Ljudje zaspijo za volanom že sedaj. A je treba posebej povedati, da bodo v Teslah zaspali še prej? Je pa res, da bodo posledice spanja za volanom v Teslah mogoče v povprečju manj usodne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

thramos ::

Okapi je izjavil:

Samovozeče vozilo, o kakršnem se tu pogovarjamo, je tisto, ki ima "vozniški izpit" in lahko samo, brez nadzora, prevaža potnike, ki nimajo vozniškega izpita, po javnih cestah.


Ok, ampak da bo to v roku 5 let, pomoje "verjame" samo en v tej temi. ;)

BigWhale je izjavil:

Eno je avtonomna voznja brez nadzora in avtonomna voznja pri kateri je potreben stalni nadzor. Teh 5% o katerih se govori se lahko zgodi kadarkoli med vozjo. Zato mora biti voznik prisoten v avtomobilu in vedno budno paziti na cesto, je manj dela, kot ga imas pri voznji, pozornost je pa na precej podobnem nivoju. Se vedno moras biti skoncentriran na voznjo.


5 % lahko pomeni tud, da avto v primeru neodzivnosti voznika začne upočasnjevati in varno zaustavi ob robu ceste.

BigWhale je izjavil:

Avtonomna vozilo je taksno v katerega posedis mulca, in avto ga avto sam odpelje v solo.


Ne, to je popolnoma avtonomno vozilo 5. stopnje. Obstajajo še 4 druge. Za moje pojme, so definicije kar dobre.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: thramos ()

Okapi ::

Ok, ampak da bo to v roku 5 let, pomoje "verjame" samo en v tej temi.


V tej temi mogoče res, ampak po mojem med tistimi, ki so vplačali rezervacijo za teslo3, ni tako zelo malo takih, ki upajo, da bodo lahko z njo služili denar, kot obljublja Musk.
You will also be able to add your car to the Tesla shared fleet just by tapping a button on the Tesla phone app and have it generate income for you while you're at work or on vacation, significantly offsetting and at times potentially exceeding the monthly loan or lease cost


Sem precej prepričan, da bo tesla3 oldtimer, preden bo to mogoče.>:D

WarpedGone ::

GregorP:
... v glavnem je daleč prešibka, da bi poganjala 0,001% programske opreme, ki bo omogočala 100 % samostojno vožnjo oz. nadomestila (v popolnosti) človeka za volanom.

Opažam, da nekateri zares hudo podcenjujete (strojno) zahtevnost tovrstnih programskih rešitev. :8)


Ok, po tvoje je 12 TFLOPSov še vedno daleč premalo. Kolk pa bi bilo dovolj?
24? 120? 240? ...?

Ne veš kolk bi bilo dovolj, veš pa da obstoječih 12TF ni? Na podlagi česa? Znaš izpostavit en konkreten problem, kjer je trenuno že jasno da 12TFLOPS ni dovolj za njegovo reševanje? Če konkretnega odgovora na to nimaš, tvoje blebetanje zapade v čisto navaden FUD - fear, uncertainty, doubt. Nimaš pojma ampak veš - po domače še en pljuvajoči vernik.

SW ne počne ničesar magičnega ampak 'enostavno' izvaja prepoznavanje objektov na 8ih posnetkih, zraven 'posluša' radar in iz njega skuša izdelat nek grob prostorski model, zraven posluša še ultrazvočne senzorje če se strinjajo s sliko. Vse prepoznane zadeve se shranjujejo v 'časovno' bazo, da je možno identificirat še hitrost in smer premikanja posameznih detektiranih objektov in sprejeti odločitev what to do. Backup, ko ni boljše ideje, je dobri stari Ustavi.

Tesla enostavno stavi da bo 12 TFLopsov v principu dovolj. Obstoječi demoti še niso razkrili da bi se motili. Kaj je glavna razlika glede AP1? 360 stopinjsko snemanje okolice (s prekrivanjem vidnega polja med kamerami, tako da odpade strašenje - kaj pa če kamera crkne).

Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Kot rečeno to še zdaleč ni dovolj; vem in vidim, da ne razumeš, zato tudi tako lahkotno nasedaš Teslinemu PR-ju. Stopi rajši korak nazaj in poskusi razumeti, zakaj je to kar trdiš ti oz. Tesla preprosto (logično) nemogoče s trenutno Teslino strojno opremo (četudi bi dejansko imeli delujočo programsko opremo za kaj takšnega, pa je niti pod razno še nimamo).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Kot rečeno to še zdaleč ni dovolj; vem in vidim, da ne razumeš

Explain it to me like I'm five.
S številkami in časovno zahtevnostjo, kjer bo očitno da ta presega razpoložjive vire. Prosim, naj bo razlaga daljša od ene besede "logično".

Prity please with sugar on top.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Zato ker danes delovanje tako zahtevne programske opreme (podobne oz. sorodne, ker kot rečeno te, o kateri govorimo, sploh še nimamo) zahteva vsaj farmo "organskih" strežnikov.

Bo to dovolj enostavno zate?8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Veliko besed, povedanega nič.
Poskusi še enkrat.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Razlago za še manj od 5 let starega otroka?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Ti bom odnesel rit... praviš da podobne zadeve danes zahtevajo 'farmo' strežnikov. Kaj naj bi bil 'organski' strežnik?

Intelov i7 zmore teoretičnih 24 GFLOPS. nVidin čip, ki se trenutno vgrajuje v tesle, je deklariran da zmore 12 TFLOPS (po drugih navedbah naj bi bilo to 11 TFLOPS na čip, vgrajujeta se po dva čipa v vsak avtomobil), kar je ~ekvivalent 500 oz. 1000 i7 strežnikom. Dovolj velika farma po tvoje? Še ne? Je treba še kej krav in drugih organskih strežnikov?

The most powerful supercomputer at the moment is the chinese Sunway TaihuLight with 125.000 TFlops. It turns out that every Tesla car is shipping with 2 GPU's each of them with 11 TFlops... this means that within 1 month after shipping 10.000 vehicles (current pace), Tesla (if could access all these GPU's remotely (which I would say they should be able to)) would reach place number 1 in the supercomputer's list... and that would only be the tip of the iceberg.


Komot je bit skeptik če nimaš razčiščenih niti osnovnih pojmov o čem si sploh skeptičen, in okol mečeš besede do katerih čutiš 'strahospoštovanje' brez razemvanja kaj sploh blebetaš.

Procesne zmogljivosti v vsakem avtomobilu daleč prekašajo marsikatero 'organsko' farmo strežnikov.
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

WarpedGone je izjavil:

Kaj naj bi bil 'organski' strežnik?
Človeški možgani, če sem prav razumel.

WarpedGone je izjavil:

Procesne zmogljivosti v vsakem avtomobilu daleč prekašajo marsikatero 'organsko' farmo strežnikov.
Ja in ne. Ja v smislu da se ne utrudijo, ne v smislu da izvajajo samo znan algoritem in se na neznano izjemno situacijo niti približno ne morejo odzvati tako kot se človek. Pač splošen problem današnje AI ... avtopilot bo dober za 99.5% situacij, tistih 0.5% pa bomo lovili še kar nekaj časa. Njegove zmogljivosti se bodo asimptotično približevale 100%, dosegle pa jih ne bodo nikoli. Vprašanje je samo, na katerem procentu bo zadeva "good enough". Mogoče še bolje, kako definirati "good enough". V primerjavi s povprečnim bumbarjem za volanom ali v primerjavi z najboljšimi šoferji?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

hojnikb ::

kar je ~ekvivalent 500 oz. 1000 i7 strežnikom.


*ahem* linkal si gflop izračun do mobilnega 2 jedernega čipa. Pa tudi to računa samo cpu zmogljivost fpuja, ne pa tudi integrirane grafike, ki je v vsakem i7 procesorju.

Btw, kaj ustavlja en tak strežnik, da vzame točno takšno nvidio, ki jo ima tesla ? :)
#brezpodpisa

Okapi ::

Robot bo v resnici lahko veliko boljši od najboljšega voznika, vprašanje je samo, kdaj.

Invictus ::

"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

WarpedGone ::

*ahem* linkal si gflop izračun do mobilnega 2 jedernega čipa.

Prosim za 'pravi' podatek, kolk teoretičnih TFLOPSov zmore trenutni king-of-the-hill cpu.

Btw, kaj ustavlja en tak strežnik, da vzame točno takšno nvidio, ki jo ima tesla ? :)

Ustavlja? Samo njihova lastna volja.

Ja in ne. Ja v smislu da se ne utrudijo, ne v smislu da izvajajo samo znan algoritem in se na neznano izjemno situacijo niti približno ne morejo odzvati tako kot se človek. Pač splošen problem današnje AI ... avtopilot bo dober za 99.5% situacij, tistih 0.5% pa bomo lovili še kar nekaj časa. Njegove zmogljivosti se bodo asimptotično približevale 100%, dosegle pa jih ne bodo nikoli. Vprašanje je samo, na katerem procentu bo zadeva "good enough". Mogoče še bolje, kako definirati "good enough". V primerjavi s povprečnim bumbarjem za volanom ali v primerjavi z najboljšimi šoferji?

Čist fair prisppevek. Še je neki svetlega na ST ...

Stvar je mal bol delikatna: ko imaš sistem, ki je 'samo' dvakrat boljši od človeka i.e. na X prevoženih 'povzorči' Y nesreč, človek pa 2*Y, si moralno odgovoren za Y smrti, če tega sistema ne daš v uporabo, češ da 'ni dovolj dober'. Samodejno vozilo ne tekmuje z idealnim šoferjem ampak s precej zanič povprečnim človeškim šoferjem, ki ima zelo visok failure rate.
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

Prosim za 'pravi' podatek, kolk teoretičnih TFLOPSov zmore trenutni king-of-the-hill cpu.


http://ark.intel.com/products/93790/Int...

kalkulator v roke pa gasa. Čeprav za compute se itk kupi namenski gpu, ne cpu
#brezpodpisa

WarpedGone ::

Prosim, da ti naračunaš max FLOPS.
Deluješ kot da se spoznaš na stvari.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Tale intel zmore 1,7 TFLOPS, oz. v "idealnem scenariju, ko hlajenje ni problem" 2,5 TFLOPS.

Btw, W1, kar ti drugi hočejo povedati, je, da trenutno _ne vemo_ kakšen HW bo potreben za AI SW, ker AI SW-ja še nihče nima.
Torej je nabijanje, da bo nekaj kar imamo danes, dovolj dobro, ekvivalentno nabijanju da ne bo niti pod razno dobro. Se strinjamo glede tega?

hojnikb ::

pa tudi single in double precision ni vse, ampak le del zgodbe. Z namenskimi enotami lahko kakšen del procesiranja pohitriš za faktor 1000, če je to potrebno.
#brezpodpisa

Magic1 ::

To bo res super izdelek, če bodo morali SW prilagajat predpotopnemu HW. Ta AP feature je totalni ripoff. Naj pustijo en konektor in nosilec ter pustite ljudem, da kupijo zadevo, ko jo bodo naredili. Sam Musk se zaveda, da relnega izdelka še dolgo ne bo, zato pa zdaj prodaja v predprodaji.
Magic

vostok_1 ::

Jz sem precej pragmatičen glede APja. Bo ali ne bo 2020. Bom izredno zadovoljen s ko-pilotom. Za vse tiste trenutke, ko se kaj zamisliš, nekaj spregledaš, te kdo pokliče, kakšen bebec izsili.

Kar je pa res, je to da AI pilot ne bo še dosti, dosti časa bil sposoben prepoznat debilne voznike in predvidt kaj bodo naredili. You know who am i referring to.
Pri vožnji v prometu, ni zgolj CPP za upoštevat.
Zato pa menim, da bo zakonodaja na eni točki nasploh prepovedala človeške voznike, ker v grobem počnejo samo kaos na cesti.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

nekikr ::

Zato pa menim, da bo zakonodaja na eni točki nasploh prepovedala človeške voznike, ker v grobem počnejo samo kaos na cesti.

In večina upa, da bo to čim prej. Ampak prav tako večina ve, da to ne bo jutri, niti ne pojutrišnjem, ne glede na to kar o tem blebeta Musk v svojih PR izjavah. Ne zato, ker bi bili sami geniji, to je samo warpi, ampak ker še najbolj hypana, PR firma ta hip, lahko predstavi samo nekaj, kar je samovozeče malo bolj od tistega, kar smo imeli 100 let nazaj. Torej nekaj, kar je zanimivo, ampak ni niti od zeloooo daleč primerno ali blizu samovozečemu avtomobilu. S tem, da bolj ko se približuješ scenariju "a lahko otroke pelje samostojno v šolo" eksponentno težje je. V lepem vremenu parkirati na točno določeni PR lokaciji je bullshit. Lep bullshit, priznam, ampak več od tega pa ni. Pa čeprav to promovirata serijski izdelovalec čudežev in njegov apostol.

Okapi ::

kar je samovozeče malo bolj od tistega, kar smo imeli 100 let nazaj.
Pred nekaj manj kot 200 leti se je en moj daljni prednik odpravil z vozom s konjsko vprego iz Tolmina domov v Baško grapo. Konj je voz lepo pripeljal domov, mojega daljnega prednika so pa naslednji dan našli utopljenega v Bači (med potjo je pijan padel z voza).

nekikr ::

Hotel sem reči, da če na 100 let star avtomobil s štrikom zavežeš gas in volan, da gre naravnost, je uporabno toliko kot super duper mega špon brand new miralce that is Tesla. Čisto absolutno nič. Lepo, lep PR, ampak navaden BS. Naj mi njegova serijska čudodelnost ne zameri.

WarpedGone ::

Btw, W1, kar ti drugi hočejo povedati, je, da trenutno _ne vemo_ kakšen HW bo potreben za AI SW, ker AI SW-ja še nihče nima.
Torej je nabijanje, da bo nekaj kar imamo danes, dovolj dobro, ekvivalentno nabijanju da ne bo niti pod razno dobro. Se strinjamo glede tega?

Obstaja le še detajl, kdo 'nabija'.
Na eni strani so nabijanja 'smetane mojstrov' teh algoritmov, ki imajo za pokazat trenutno najbolši podporni sistem za vožnjo. Oni so tisti, ki so specificirali HW zahteve za naslednji nivo.
Na drugi so nabijanja ST inteligenzze, ki svojo logično verigo sklepanja izrazijo z eno besedo "logično". Za pokazat imajo pa khm.

Obstaja neničelni rizik da 11 oz. 22 TFLOPS surove računske moči v 3000 oz. 6000 vzporednih nitih procesiranja, z 300 oz. 600 GB/s memory BW še vedno ne bo dovolj niti za ročno optimizirano kodo. Dokler stvar dejansko ne narediš obstaja šansa da se kje kaj skriva. Ampak ljudje, ki so že neki naredil, pravijo da bo dovolj.

Ampak kaj sploh pomeni 'da (ne)bo dovolj'? Naivni pogled pravi, da je od računske moči odvisno število objektov, ki jih algoritem še lahko zazna v določenem časovnem oknu. Max. št. objektov je omejeno z njihovo velikostjo, tko da se na koncu razpoložljiva računska moč prevede v število/velikost zaznanih objekotv okrog vozila. Tle notr paše tudi komentar, da bo avto zaznal losa, kakšno srno pa mogoče ne več. Če dobro pogledate demoposnetek je opazit, da je en pes ob cesti ostal nezaznan,medtem ko je sistem prepoznal vse ljudi. Dovolj dobro? Vsekakor bi lahko bilo bolje, zahteva da avto ne sme povozit nobenega psa se zdi razumska.
Velja ta zahteva tudi za zajce? Mačke? Žabe? Hrošče? Muhe?
Zbogom in hvala za vse ribe
««
348 / 1141
»»