Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Gregor P ::
WarpedGone je izjavil:
A bo peklo če rećem 'imel sem prav'?
V cem si pa imel prav, in a ti je sploh kdo rekel, da nimas prav? Se mi je pa zdel, da je to prakticno edino kar steje. :> A ti kaksno plaketo nardimo?
Bezno se pa spomnim, da si omenjal, da je HW v Teslah ze dovolj dober za popolnega avtopilota in da ne rabijo nic drugega. Sam se mi ne da iskat... :)
Edino kar po mojem še ni napovedal izmed palete različnih možnosti je, da bodo Teslini avti leteli; tako da bom kar jaz to napovedal: "Teslina vozila bodo v prihodnje tudi letela. Mark my words!"
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Unknown_001 ::
Unknown_001 je izjavil:
WarpedGone je izjavil:
Moja napoved je bila enostavna: HW v M3 bo zadstoval za samostojno vožnjo.
V vseh vremenskih pogojih? Tudi ko bo sneg senzorje zapacal?
A če se ti jata golobov poserje na vetrobransko steklo...boš še lahko zanesljivo vozil?
(no...you'd drive very shitty)
Dokler je drek svež z obilnim zalivanjem vitreksa zadevo lahko kar lepo rešiš. Detailing pa narediš doma z vedrom mešanice šampona in vode, mokro krpo in ročnim brisalcem.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Gregor P ::
Enkrat sem (na moje popolno presenečenje) zapeljal v roj insektov na avtocesti in tu ti zagotovo tudi obilno zalivanje vitreksa ne pomaga (v bistvu je vse skupaj še hujše, če še bolj razmažeš po vetrobranskem steklu), če hočeš seveda preživeti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Unknown_001 ::
Enkrat sem (na moje popolno presenečenje) zapeljal v roj insektov na avtocesti in tu ti zagotovo tudi obilno zalivanje vitreksa ne pomaga (v bistvu je vse skupaj še hujše, če še bolj razmažeš po vetrobranskem steklu), če hočeš seveda preživeti.
V vsakem primeru je primerjava ptičjih drekov ali insektov s snegom totalno mimo. Dokler so to neke izjeme je pri snegu normalno da ti avto med vožnjo pobeli sploh po odbijačih kjer se senzor najpogosteje montira.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Gregor P ::
Se strinjam; ker pri insektih, ali ptičjih iztrebkih ti vsi mogoči senzorji dejansko pridejo prav; torej so to ravno (zelo redki) primeri, ki ne bi smeli povzročati prevelikih težav avtonomnim vozilom (oz. vozilom z določeno stopnjo avtonomije).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Malajlo ::
Ah, fantje so to rešili na kamerah v F1, da v dežju premakne folijo pred lečo, ko je preveč nasrana. Ne rabiš vitrexa, samo rolo folije.
Unknown_001 ::
Ah, fantje so to rešili na kamerah v F1, da v dežju premakne folijo pred lečo, ko je preveč nasrana. Ne rabiš vitrexa, samo rolo folije.
Ja ti nič dost ne pomaga če je kupček snega pred senzorjem
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
BigWhale ::
Vecji problem je sneg, ki je na voziscu, zaradi katerega ne vidis roba vozisca, kaj sele crte na voziscu.
Unknown_001 ::
Vecji problem je sneg, ki je na voziscu, zaradi katerega ne vidis roba vozisca, kaj sele crte na voziscu.
Jah ... kurji efekt bi lahko rekli. Če kuri s pepelom okol kurnika ne posiplješ se sploh ne znajde.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
nekikr:
Ker vemo, da to niti slučajno ni izvedljivo in ni niti omembe vredno.
You know shit. Za čisto vsako posamezno stvar ste 'vi vedeli', da niti slučajno ni izvedljiva in niti omembe vredna. Ko se ta vseeno uresniči, vi že veste da naslednja napovedana stvar niti slučjano ni izvedljiva niti omembe vredna.
Še osel gre samo enkrat na led, ST inteligenza pa ve da led ne drsi, in niti ni mrzel.
Toliko kot imaš denarja stavim, da leta 2017 ne bo popolnoma samovozečega avtomobila. In, da bo bolj zanimivo, staviva lahko v razmerju 2:1 v tvojo korist. Zdaj pa sprejmi stavo ali pa utihni končno s svojim nabijanjem v tri dni in daj mir.
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
Moja napoved je bila enostavna: HW v M3 bo zadstoval za samostojno vožnjo.In? Kaj ti pomaga HW, če SW tega ni sposoben.
Smo ti lepo povedali, da je od Hw dovolj ena srednje dobra kamera, ki se zna pametno obračati. Vse drugo je SW.
In če bo koga kaj peklo, bo peklo kvečjemu tebe, ker boš še kar nasedal Musku, da bo lahko tvoj avto zdaj zdaj sam vozil okoli, prevažal potnike in si odplačeval kredit.
Potem bodo pa vsi drugi krivi, zakaj moraš še vedno ti sedeti za volanom - ST-inteligenzza, zakonodajalci, naftni lobi, šoferski lobi ... Samo Musk bo ostal serijski izdelovalec čudežev.
lufthammer ::
video je precej pohitren, tako da tisto nikakor ni bilo "na ful po bremzi". point je, da sta tekacici bili zaznani in rob ceste prav tako, kar pomeni da je samo stvar kalibracije avta, da dolocijo mere, do katerih mora avto ob takih dogodkih reagirati.
Dobro poglej, v enem trenutku sta osebi za cesto hitrejši od avta kar pomeni, če avto ne stoji, da tečeta koliko? Med 40 in 60 na uro? Zakaj je posnetek pohitren pa sam ugani.
Da ne bo pomote, dober začetek, ni pa to še za splošno rabo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lufthammer ()
WarpedGone ::
nekikr
Ne, po vrhu himalaje res še ne bo spososoben sam vozit.
You know shit.
da leta 2017 ne bo popolnoma samovozečega avtomobila.
Ne, po vrhu himalaje res še ne bo spososoben sam vozit.
You know shit.
Zbogom in hvala za vse ribe
Okapi ::
Sam bo smel vozit samo po tvojem dvorišču. Verjetno boš ob tem orgazmiral.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
vostok_1 ::
Mogoče 2017 res ne, ampak 2020 se boste skeptiki še tolkli po glavi. Govorimo o 3 letih neprekinjenega učenja, bistveno, bistveno večje flote.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
Okapi ::
Eni smo leta 1969 gledali pristanek na Luni in takrat so bili vsi, ampak res vsi, 100%, da bomo prej kot v pol stoletja prišli tudi na Mars.
thramos ::
Zakaj fiksacija na popolnoma samovozeči avtomobil? Že človek ni _popolnoma_ samovozeč ... Do 2020 avtomobil, ki bo človeku odvzel recimo 95 % časa za volanom bo fantastičen napredek (in revolucija na področju prevozništva).
Okapi ::
Dokler bo moral za volanom ves čas sedeti nekdo z vozniškim izpitom, ne bo nobene revolucije.
Lonsarg ::
Če ti vzame avotmatika 95% vse vožnje, potem boš v ostalih 5%, ko boš vozil sam ZELO NEVAREN okolici in sebi. Skratka kot je Okapi rekel, dokler nismo na 100% je zadeva bolj ali manj igračka.
thramos ::
Dokler bo moral za volanom ves čas sedeti nekdo z vozniškim izpitom, ne bo nobene revolucije.
Morda. Morda pa bodo konvoji tovornjakov oz. zgolj vožnja po avtocesti med terminali v bližini mest dovoljeni že kmalu. 5 % "ročnega" dela pa bo odpadlo na kompleksno dostavo znotraj mest.
Če ti vzame avotmatika 95% vse vožnje, potem boš v ostalih 5%, ko boš vozil sam ZELO NEVAREN okolici in sebi. Skratka kot je Okapi rekel, dokler nismo na 100% je zadeva bolj ali manj igračka.
Če v 5 % časa narediš 1x več napak, pa jih avtomatika v 95 % 10x manj, je takšna vožnja še vedno veliko varnejša. Pa še enkrat, tudi pri človeku nismo 100 %, pa nam vseeno pustimo na cesto. Prav tako pri vsaki drugi avtomatiki, dvigalih, zapornicah ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: thramos ()
Lonsarg ::
Če je teh 5% mišljenih da najprej eno uro avtomatika vozi in potem ti par minut ročno že mogoče. Ampak to je nerealen scenarij, v realnosti bo avtomatik začela piskat, ti pa boš imel 0.5 sekunde da poprimeš volan in začneš ročno vozit, tukaj niti slučajno nii fakto ena bolj nevaren ampak bližje kakemu faktorju tisoč. Zadeva je sicer veliko bolj varna, če imaš že apriori vedno roke na volanu in splemljaš promet(to pa počnejo zgolj plačani beta testerji in ne navadni ljudje, ki so kupili Teslo in se igrajo testerje).
Skratka ne, avtomatika, ki zahteva da je še vedno en za volanom je nič drugega kot beta test in tudi ne bo nikoli nič drugega kot beta test za pravo avtomatiko, ki te potrebe več ne bo imela.
Skratka ne, avtomatika, ki zahteva da je še vedno en za volanom je nič drugega kot beta test in tudi ne bo nikoli nič drugega kot beta test za pravo avtomatiko, ki te potrebe več ne bo imela.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
nekikr
da leta 2017 ne bo popolnoma samovozečega avtomobila.
Ne, po vrhu himalaje res še ne bo spososoben sam vozit.
You know shit.
Se mi je zdelo, ja, da nimaš jajc, samo en velik jezik, kot na ostalih 350 straneh.
Ne vem zakaj orgazmiraš potem ob videu, kjer v idelanih okoliščinah avtomobil parkira na parkirišču. Delno samovozeč avtomobil smo imeli že 100 let nazaj. Bistveno je to, kar so povedali drugi: če bo avtomobil v nekih normalnih in lepih pogojih vozil sam, ti boš moral biti pa zraven zbran in držati volan, potem je to manj od nič. Zato, ker si še hitreje manj pozoren in zato, ker že sedaj ljudje slabo reagiramo v kritičnih situacijah, če bomo pa vozili 95% manj časa, potem bo pa samo še slabše.
thramos ::
Če je teh 5% mišljenih da najprej eno uro avtomatika vozi in potem ti par minut ročno že mogoče. Ampak to je nerealen scenarij, v realnosti bo avtomatik začela piskat, ti pa boš imel 0.5 sekunde da poprimeš volan in začneš ročno vozit, tukaj niti slučajno nii fakto ena bolj nevaren ampak bližje kakemu faktorju tisoč. Zadeva je sicer veliko bolj varna, če imaš že apriori vedno roke na volanu in splemljaš promet(to pa počnejo zgolj plačani beta testerji in ne navadni ljudje, ki so kupili Teslo in se igrajo testerje).
Skratka ne, avtomatika, ki zahteva da je še vedno en za volanom je nič drugega kot beta test in tudi ne bo nikoli nič drugega kot beta test za pravo avtomatiko, ki te potrebe več ne bo imela.
5 % v smislu, da v primeru, da avto ne ve kako odregirat, upočasni in varno zaustavi ob robu ceste. Ob glasnem opozarjanju seveda. Oziroma da že v naprej ve, kateri odseki ceste so zanj neprevozljivi in te na to pravočasno opozori. Takšen tip avtomatike je po videnem v tej temi po mojem razmeroma kmalu dosegljiv.
Da ne govorimo o avtomatiki, ki ti pol metra pred prepadom odpove in prevali odgovornost nate, je po mojem jasno.
WarpedGone ::
nekikr:
Postavil si hinavski v realnem svetu neizvedljiv pogoj oz. si si pustil dovolj prostora za varno nabijanje 'to ni popolnoma avtonomono vozilo, ker XYZ'.
You know shit.
ST inteligenzza nabija o točno taki butasti avtomatiki.
Bol pametne si s svojim omejenim intelektom niti zamislit niso sposobn.
Se mi je zdelo, ja, da nimaš jajc, samo en velik jezik, kot na ostalih 350 straneh.
Postavil si hinavski v realnem svetu neizvedljiv pogoj oz. si si pustil dovolj prostora za varno nabijanje 'to ni popolnoma avtonomono vozilo, ker XYZ'.
You know shit.
Da ne govorimo o avtomatiki, ki ti pol metra pred prepadom odpove in prevali odgovornost nate, je po mojem jasno.
ST inteligenzza nabija o točno taki butasti avtomatiki.
Bol pametne si s svojim omejenim intelektom niti zamislit niso sposobn.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
WarpedGone ::
I have it under good authority that we are going to see a lot more of those videos in the coming months. We are talking about all sensor feeds being displayed and operated in different conditions. Tesla is serious about showing their progress and building confidence in the system.
Since this is the investor forum, let me make this prediction.
Right now the market clearly doesn't believe Tesla can either achieve level 5 on its current hardware suite or deliver it in the timeframe Elon announced, this will change in the coming months. The "lidar or nothing" crowd will not go down without a fight, but they will lose credibility quickly.
Zbogom in hvala za vse ribe
thramos ::
Mogoče samo ne verjamejo, da bo tako pametna že v tako kratkem času?
Kakorkoli, ker se morda ne razumemo najbolje, ko govorim o 5 % časa, ko bo potrebno ročno posredovanje, s tem mislim, kar sem napisal zgoraj: "v primeru, da avto ne ve kako odregirat, upočasni in varno zaustavi ob robu ceste." Kar pomeni, da 95 % časa lahko dejansko spiš. Da bo občasno, a redkeje kot pri človeku, prišlo do napake, ko bo avto zgrmel v prepad, je žal samoumevno.
Vsekakor ne mislim: "biti pa zraven zbran in držati volan" in "avtomatik začela piskat, ti pa boš imel 0.5 sekunde da poprimeš volan in začneš ročno vozit".
Koliko časa za to? Po mojem vsaj, ne pa dosti več kot 5 let.
Kakorkoli, ker se morda ne razumemo najbolje, ko govorim o 5 % časa, ko bo potrebno ročno posredovanje, s tem mislim, kar sem napisal zgoraj: "v primeru, da avto ne ve kako odregirat, upočasni in varno zaustavi ob robu ceste." Kar pomeni, da 95 % časa lahko dejansko spiš. Da bo občasno, a redkeje kot pri človeku, prišlo do napake, ko bo avto zgrmel v prepad, je žal samoumevno.
Vsekakor ne mislim: "biti pa zraven zbran in držati volan" in "avtomatik začela piskat, ti pa boš imel 0.5 sekunde da poprimeš volan in začneš ročno vozit".
Koliko časa za to? Po mojem vsaj, ne pa dosti več kot 5 let.
WarpedGone ::
Mogoče samo ne verjamejo, da bo tako pametna že v tako kratkem času?
Nekaj je 'ne verjeti da bo', nekaj drugega pa je 'vedeti da ne bo'.
Za občutek primerjate prvi demoposnetek AP2.0 in sedaj drugega in z resnim obrazom rečte, da napredka ni.
Prvi:
Drugi:
In the first video, the hands were facing up. I take this to mean that previously, the engineer was at a higher state of readiness to take control, something that suggests they've probably done a lot of improvements in the last month.
- The last couple of miles before Tesla HQ, he was almost completely still. I take this to mean that he is very used to driving on those roads, and knows the car can handle them flawlessly.
- The only situation where he seemed significantly anxious is when there were two pedestrians on the side of the road. I take this to mean that he was unsure about whether the car would just keep trailing the pedestrians, and that he would need to intervene to go around them.
- He also seemed slightly anxious about the cyclist. (Assuming he saw the cyclist in the rear-view mirror.)
- He seemed slightly twitchy in the more complex intersections. I take this to mean that he is trying to absorb all the traffic information, more than anything else.
Another observation is that the previous video was edited in a way that would allow them to use the best footage from multiple attempts of driving the whole route without intervening. The last video was unedited, which means they did the whole drive in one go. They may have tried several times to get a good video, but there's no doubt the car can actually drive itself fairly reliably.
Zbogom in hvala za vse ribe
thramos ::
WarpedGone je izjavil:
Nekaj je 'ne verjeti da bo', nekaj drugega pa je 'vedeti da ne bo'.
Za obĨutek primerjate prvi demoposnetek AP2.0 in sedaj drugega in z resnim obrazom reĨte, da napredka ni.
No, ja, glede "vedenja" podobno velja tudi zate.
Glede posnetkov pa - vsekakor impresivno, ampak bolj pametno, Ĩe jim reĨemo promocijski posnetki. Iz njih se sicer lahko kaj sklepa, marsikaj pa ne.
WarpedGone ::
No, ja, glede "vedenja" podobno velja tudi zate
Razlika je 'miss ratio'.
Razlika je, da ST inteligenzza naklada da XYZ nikakor ne bo. In da trenuten uspeh (karkoli je pač uspelo) ne pomeni nič, ker bo v kratem itak vsega konec kot se zgodi UWV.
Tu sedaj ST inteligenzza pridiga, da avtonomne vožnje nikakor ne bo. Ko bo, bo pa problem da ni avtonomna, ker ne zna iz alaske v avstralijo, al pa čez minsko polje.
Poanta je intelektualna hinavšna. Ena sama 'negativna' napoved ST inteligenzze v tej temi, se še ni uresničila i.a. čisto vse so se izkazale za napačne. In pol mene pljuvate kako da sem isti.
Boš oprostil ampak GTFO s takimi.
Zbogom in hvala za vse ribe
Okapi ::
In še kar naklada in podtika. Kaj je 5. stopnja samodejne vožnje je čisto jasno. To je takrat, ko bo avto dobil svoj uradni "vozniški izpit" in boš lahko s takim avtom poslal otroke v šolo, ne da bi moral biti v avtu nekdo z vozniškim izpitom. Ampak saj vemo, ko bo postalo jasno, da tesla 3 tega ni sposobna, bodo Muskovi častilci izumili novo definicijo samodejne vožnje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
WarpedGone ::
A bo zadostovala katerakoli država kjer bo birokracija to požegnala (al pa vsaj ne aktivno prepovedovala) al boš ven privlekel kak Duplek al pa Teheran, kjer birokracija še ne bo premaknila riti?
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Preprosto bodo naleteli na "zid", ki ga še desetletja ne bodo mogli "premagati"; a to seveda ne pomeni, da jim morda nekega dne ne bo uspelo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
A bo zadostovala katerakoli država kjer bo birokracija to požegnala (al pa vsaj ne aktivno prepovedovala) al boš ven privlekel kak Duplek al pa Teheran, kjer birokracija še ne bo premaknila riti?Ne, ven bom privlekel Slovenijo in Nemčijo. Če bodo na Grenlandiji dovolili samodejne motorne sani, bo to samo zanimivost, ki na nas ne bo imela kakšnega posebnega vpliva.
7982884e ::
In še kar naklada in podtika. Kaj je 5. stopnja samodejne vožnje je čisto jasno. To je takrat, ko bo avto dobil svoj uradni "vozniški izpit" in boš lahko s takim avtom poslal otroke v šolo, ne da bi moral biti v avtu nekdo z vozniškim izpitom. Ampak saj vemo, ko bo postalo jasno, da tesla 3 tega ni sposobna, bodo Muskovi častilci izumili novo definicijo samodejne vožnje.
self driving avti bodo povzrocili velike spremembe se dosti prej, preden bodo popolnoma samodejni.
sistemi, ki so ze leta v komercialni uporabi, lahko ze zdaj precej znizajo stevilo smrtnih zrtev, poskodb in nesrec na splosno, ce bi bili uporabljani masovno - kot tudi bodo cez par let, ko bodo zakonsko predpisani.
tudi sama voznja v takem avtu je nekej povsem drugega, tudi ce moras 5-10% poti sam voziti. in to je s teslo ze sedaj realnost.
o samodejni voznji pa govorijo vsi, ne samo musk in njegovi castilci. ker pac ni binarna lastnost, tako kot ni umetna inteligenca.
nekikr ::
Postavil si hinavski v realnem svetu neizvedljiv pogoj oz. si si pustil dovolj prostora za varno nabijanje 'to ni popolnoma avtonomono vozilo, ker XYZ'.
Pogoj je precej realen. V zahodnem svetu v letu 2017 ne bo popolnoma avtonomnega vozila. Kaj bo na Himalaji me ne zanima, kako bo z off-road po Sahari tudi ne. To je jasno tudi iz latest and greatest Tesla PR. Opazen napredek, špica PR, ampak tole ni S od samodejne vožnje. Na tem zadnjem posnetku (danes na Arstechnici) je precej jasno, da bi se zaradi izredno slabe vožnje vsaj 10x nekdo zabil v Teslo (kar tudi povezetek pove in ja, Tesla morda ne bi bila kriva, ker bi šlo za nalet, ampak ker je kamera se lepo vidi, da po nepotrebnem hudo zavira na naprimernih mestih). S tem, da so pogoji odlični.
Jaz vem shit, ja. Škoda, ker ti vsaj tega ne veš in verjameš vse, kar pride iz Muskovega tabora. No, ne verjameš čisto, če bi, potem bi sprejel stavo in si lahko privoščil vsaj odbijač od Tesle, če že za jurja kaj več ne dobiš, kot največji prerok in poznavalec.
Okapi ::
o samodejni voznji pa govorijo vsi, ne samo musk in njegovi castilci. ker pac ni binarna lastnost, tako kot ni umetna inteligenca.
Samodejna vožnja, tista "prava", 5. stopnja, ko boš lahko poslal avto, da sam služi denar s prevozi, ali ki bo lahko odpeljal otroke v šolo, je zelo binarna lastnost. Natanko tako kot vozniški izpit - ali ga imaš in smeš vozit, ali pa ga nimaš in ne smeš vozit.
Shegevara ::
A ni celo Musk govoril o realnosti samodejne vožnje tam enkrat leta 2022? (ne me držat za besedo).
Ker 2022 se mi zdi veliko bolj realno kot naslednje leto ali dve, če vzamemo v zakup še vso to počasno zakonodajo in seveda to, da avti dandanes v preizkusni fazi še niso povsem brezhibni.
In, da ne bom pozabil. Če se gremo že tole merjenje penisov kdo bo stavil kaj, sem jaz za 2022 verjetno pripravljen stavit 1000EUR v razmerju 1:1.
Samo 7-8 let nazaj, ko sem bral kako se po cestah prevaža semi-avtonoen štorasti google-car, jaz takrat ne bi upal stavit niti enega pira, da bo kaj resnega na tem področju pred letom 2030. Nekaj razvoja pa se vendarle je zgodilo v teh parih letih.
Ker 2022 se mi zdi veliko bolj realno kot naslednje leto ali dve, če vzamemo v zakup še vso to počasno zakonodajo in seveda to, da avti dandanes v preizkusni fazi še niso povsem brezhibni.
In, da ne bom pozabil. Če se gremo že tole merjenje penisov kdo bo stavil kaj, sem jaz za 2022 verjetno pripravljen stavit 1000EUR v razmerju 1:1.
Samo 7-8 let nazaj, ko sem bral kako se po cestah prevaža semi-avtonoen štorasti google-car, jaz takrat ne bi upal stavit niti enega pira, da bo kaj resnega na tem področju pred letom 2030. Nekaj razvoja pa se vendarle je zgodilo v teh parih letih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Shegevara ()
LuiIII ::
Do samodejne vožnje v normalnih pogojih bo preteklo še kar nekaj vode. Z uporabo vedno večjega števila inteligentnih vozil, se bodo pogoji za avtonomno vožnjo sicer nekaj izboljšali, a je seveda še toliko drugih faktorjev, ki so za varno vožnjo izjemno pomembni. Sam ne verjamem, da bomo v kratkem imeli avtonomni sistem za vožnjo zgolj na podlagi kamer. Mislim, da bo potrebno za to kar nekaj več senzorjev. Gotovo termalne kamere, LIDAR, še bolje bi bil seveda radar. Z uporabo teh dodatnih senzorjev presežemo človeške zmožnosti zaznavanja in s tem v zaznavni osnovi povečamo varnost samodejne vožnje napram normalni vožnji. Dokler ni samodejna vožnja v praktično vseh primerih boljša od "človeške", pač ne bo zadosti varna. No se da pa seveda percepcijo varnosti tudi močno manipulirati. Predvsem v eno smer, v strah.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LuiIII ()
Okapi ::
1000 evrov, da do konca 2022 avti še ne bodo smeli sami voziti po javnih cestah in prevažati potnike. Če bi bili to v vseh vremenskih pogojih, ponoči, v dežju in snegu, sposobni že danes, bi vsa potrebna uradna testiranja in sprejemanjen zakonodaje trajalo več kot 5 let.
Gregor P ::
... 5 do 10 % samo pomeni (na kar so tudi že ostali opozorili), da bomo ljudje skozi čas še slabši vozniki (zaradi neprimerno manj izkušenj in slepega zaupanja v elektroniko) in delali še toliko več napak (takrat ko bomo morali voziti sami) ... kar ni ravno najbolje, če bodo nato minila še desetletja za vozila s pravo sposobnostjo avtonomne vožnje
tudi sama voznja v takem avtu je nekej povsem drugega, tudi ce moras 5-10% poti sam voziti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Shegevara ::
Seveda, nekje bo sigurno zakonodaja trajala več kot 5 let. Sem kakopak spada tudi Slovenija. Drugje bodo takšni postopki v enem ali dveh letih končani.
Kot pravim, pričakujem 3-4 leta razvoja na softwareu in dve-tri leta, da določena država/mesto/whatever odobri bodisi za potrošnike ali za transportna vozila.
Kot pravim, pričakujem 3-4 leta razvoja na softwareu in dve-tri leta, da določena država/mesto/whatever odobri bodisi za potrošnike ali za transportna vozila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Shegevara ()
Okapi ::
Preden bodo zakonodajni postopki zares stekli, bo treba avte vsaj 2-3 leta dejansko testirati pri vožnji brez voznika. Se pravi nekaj sto testnih avtov na cestah, brez voznika. Zaenkrat s tem še niti začeli niso.
Utk ::
Sej Musk je govoril o letu 2025 kot realen začetek čisto samostojne vožnje, pa še on seveda ponavadi pretirava. Samo zdaj so navalili še ostali z letom 2020 ali pa še prej, čeprav niso še niti na pol poti Tesle, on jim pa tudi ne more ostat dolžan.
WarpedGone ::
Pogoj je precej realen. V zahodnem svetu v letu 2017 ne bo popolnoma avtonomnega vozila.
Tko kot si ga postavil ni niti R od realno. Okapi ti je odnesel rit in definiral Nemčijo in Slovenijo. Oba imata problem, da mi podtikata stališče. (Moja) trditev je enostavna: v avtu bo "HW zadosten za samostojno vožnjo". Katerega datuma točno bo to dovolili lokalni birokrati pa je zapisano v kavni usedlini.
Zaenkrat s tem še niti začeli niso.
In kako misliš da bodo birokrati to začel?
Mercedes bo dal vlogo 'poslušte, mi bi mal testiral', Tesla bo dala vlogo plus terabajte posnetkov, ki bodo birokratom oddemnostrirali delovanje sistema v realnem okolkju.
Kaj se zna zgodit? Birokrati bodo kot minimalnie pogoje za dovoljenje postavili to, kar bo tesla do takrat že naredila. Vsako ki bo hotu dobit žegen bo mogu pokazat nekaj milijard prevoženih km z njihovim sistemom. Testna flota par sto tisoč vozil leta 2017 proti par sto vozilom leta 2020.
Zbogom in hvala za vse ribe
Okapi ::
Tvoja trditev je BS. Ker smo že ugotovili, da strojna oprema je pri vsem skupaj še najmanj pomembna (da ne rečem nepomembna). Pomembna je programska oprema, ki samostojne vožnje še ni sposobna, in v resnici nihče ne ve, kdaj dejansko bo.
WarpedGone ::
Tvoja trditev je BS. Ker smo že ugotovili, da strojna oprema je pri vsem skupaj še najmanj pomembna (da ne rečem nepomembna)
Bulšit je tvoje stališče - seveda je praktično vse v SW ampak ker se gre tesla OTA update, bodo vsi avtomobili ta SW tudi dobili, tudi tisti kupljeni že letos. Dilema po predstavtivi M3 je bila, ali bo trojka vsebovala potreben HW ali ne. (moja) napoved je bila da ga bo, za kar sem bil označevan za ######. Sedaj ko je to javno napovedano dejstvo, ST inteligenza pa bulšita naprej, kako HW ni pomemben, da je vse v SW.
To nekateri upajo, ve pa tega nihče ne.
Razen tebe, ki veš da ne bodo še vsaj ... kolk že? še vsaj 10 let ne?
Razlika med obema objavljenima posnetkoma delovanja AP2 je en mesec strojnega učenja. To učenje ne bo zaključeno nikoli ampak bo le vse boljše in boljše.
Kaj pa konkurenca? Volvo, Mercedes, ...?
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Kateri del od tega, da je nemogoče, da bo sedanja strojna oprema v Teslinih (ali drugih vozilih sedaj na trgu oz. s prihodnjim letom vred) podpirala kakršnokoli že programsko opremo oz. njene minimalne pogoje delovanja za popolnoma samostojno vožnjo avtomobila (zadnja stopnja avtonomnih vozil) ne razumeš
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
To dilemo si ti sedaj na hitro podtaknil.Tvoja trditev je BS. Ker smo že ugotovili, da strojna oprema je pri vsem skupaj še najmanj pomembna (da ne rečem nepomembna)
Bulšit je tvoje stališče - seveda je praktično vse v SW ampak ker se gre tesla OTA update, bodo vsi avtomobili ta SW tudi dobili, tudi tisti kupljeni že letos. Dilema po predstavtivi M3 je bila, ali bo trojka vsebovala potreben HW ali ne. (moja) napoved je bila da ga bo, za kar sem bil označevan za ######. Sedaj ko je to javno napovedano dejstvo, ST inteligenza pa bulšita naprej, kako HW ni pomemben, da je vse v SW.
Če zanemarimo podrobnost, da dokler avto res ne bo samostojen, ne more nihče zagotovo vedeti, ali je strojna oprema res dovolj dobra. Mogoče bo pa treba vgraditi še en sonar, ali dodatno kamero, ali boljši mikrofon (tudi če morda lidar res ne bo potreben) ...
OK, Musk je izjema, on je serijski čudodelnik in ima kristalno kroglo, v kateri je videl, da bo strojna oprema iz 2016 dovolj dobra za prvi samostojno vozeči avto leta 2035.