» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
307 / 1184
»»

Netrunner ::

Tej temi ne sledim, tako da se opravičujem če sprašujem kar je bilo že odgovorjeno. Za prevoz v službo po mestu sem študiral da bi nabavil renaul twizy. Na prvi pogled zveni kul in poceni način prevoza, vendar ko sem videl da je najem baterije 50€ na mesec me je skoraj kap !!?? Moj trenutni avto tankam za 50€ na vsake tri mesece... S to električno zadevo pa bi moral dajat 50€ mesečno četudi ga ne vozim .. WTF ... Kaj sem prav videl ali se motim ??

Se ne čudim da ni več teh kul avtomobilčkov na cesti ker s tako idiotsko politiko najema baterij je kar nekaj. Katero tele si je to izmislil tudi neve...

Kakorkoli, mislim sem nabavit električni skuter za hodit v službo, vendar porblem je pozimi in ko je dež in zato iščem neko zadevo z streho. Ima kdo kakšno priporočilo?

Imam pa cca 10min vožnje z avtomobilom v eno smer skozi mesto, tako da če baterija zdrži 10km je čisto dovolj.

hojnikb ::

in kaj je narobe s trenutnim avtom ?
#brezpodpisa

Netrunner ::

hojnikb je izjavil:

in kaj je narobe s trenutnim avtom ?


Komaj še stoji skupaj in bi rad menjal preden razpade.

Nikec3 ::

Netrunner je izjavil:

hojnikb je izjavil:

in kaj je narobe s trenutnim avtom ?


Komaj še stoji skupaj in bi rad menjal preden razpade.

Po pravici, električen avto se zate trenutno še ne izplača. Za vložen EUR boš za tvoj primer veliko več dobil, če kupiš nekega malega, rabljenega bencinarja.

Električni avtomobili so danes konkurenčni v višjem cenovnem razredu, do leta 2020 bodo povsem konkurenčni v srednjem, kakšnih 5 let kasneje pa še v nižjem cenovnem razredu.

So pa električni skuterji že danes zelo dobra alternativa bencinskim skuterjem, če imaš v mislih mestno vožnjo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Netrunner ::

V bistvu potrebujem samo za mestno vožnjo in el. skuter je kul zadeva v lepem vremenu. Drugače on renault bi bil kul, če ne bi moral plačevati za baterijo.

Nikec3 ::

Netrunner je izjavil:

V bistvu potrebujem samo za mestno vožnjo in el. skuter je kul zadeva v lepem vremenu. Drugače on renault bi bil kul, če ne bi moral plačevati za baterijo.

Ampak sej tudi Twizy je odprto vozilo, ima samo streho.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Netrunner ::

Kar sem gledal ima tudi opcijo z vrati, kar sicer stane malo več, vendar si potem zaprt noter.



Sicer na vsehslikah ni videt stranskih šip, tako da nisem siguren če so ali ne.

SambaShare ::

http://siol.net/avtomoto/prva-voznja/hy...

Električna varianta za 34k in 180km realnega dosega. Ni nek presežek, ampak lepo da se pojavlja izbira. Pa vsaj za pogledati je OK, ne pa tista BMW spaka, ki jo lahko voziš kvečjemu z vrečko na glavi.

vostok_1 ::

Netrunner je izjavil:

Tej temi ne sledim, tako da se opravičujem če sprašujem kar je bilo že odgovorjeno. Za prevoz v službo po mestu sem študiral da bi nabavil renaul twizy. Na prvi pogled zveni kul in poceni način prevoza, vendar ko sem videl da je najem baterije 50€ na mesec me je skoraj kap !!?? Moj trenutni avto tankam za 50€ na vsake tri mesece... S to električno zadevo pa bi moral dajat 50€ mesečno četudi ga ne vozim .. WTF ... Kaj sem prav videl ali se motim ??

Se ne čudim da ni več teh kul avtomobilčkov na cesti ker s tako idiotsko politiko najema baterij je kar nekaj. Katero tele si je to izmislil tudi neve...

Kakorkoli, mislim sem nabavit električni skuter za hodit v službo, vendar porblem je pozimi in ko je dež in zato iščem neko zadevo z streho. Ima kdo kakšno priporočilo?

Imam pa cca 10min vožnje z avtomobilom v eno smer skozi mesto, tako da če baterija zdrži 10km je čisto dovolj.


To je kar trdim že nekaj časa. Enostavno ni poceni prevoznega sredstva za nezahtevne vožnje, pri čemer moraš ostati suh in ne zmrzovat pozimi.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Superboyy ::

Za 5-10 km v eno smer ne rabiš avta ampak kolo.

nekikr ::

Po dežju, vetru, snegu, megli, +35°C, -15°C sploh, ja. Pokliči jaypa in orgazmirajta na kolesa, odrasle debate pa pustita drugim.

Netrunner ::

nekikr je izjavil:

Po dežju, vetru, snegu, megli, +35°C, -15°C sploh, ja. Pokliči jaypa in orgazmirajta na kolesa, odrasle debate pa pustita drugim.

+1

Gledal sem tudi one male mopedavte ali kaj so mi malo precenjeni za tisto kar ponujajo.

Nikec3 ::

Netrunner je izjavil:

nekikr je izjavil:

Po dežju, vetru, snegu, megli, +35°C, -15°C sploh, ja. Pokliči jaypa in orgazmirajta na kolesa, odrasle debate pa pustita drugim.

+1

Gledal sem tudi one male mopedavte ali kaj so mi malo precenjeni za tisto kar ponujajo.

Malo fejst 8-O
Škodo Fabio dobiš za malo več kot to, kakšno Dacio pa verjetno že za to ceno.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Superboyy ::

Potem pa kupi 15 let starega twinga za 500 eur. Za 2000km na leto je neumno kupovat nov avto.

In kot povedano že 100x v tej temi: štromarja si ne kupiš, ker je to ekonomsko smiselno.

Netrunner ::

Superboyy je izjavil:

In kot povedano že 100x v tej temi: štromarja si ne kupiš, ker je to ekonomsko smiselno.


Netrunner je izjavil:

Tej temi ne sledim, tako da se opravičujem če sprašujem kar je bilo že odgovorjeno.


Tebi branje ne gre ravno najbolje kaj ne.

Star avto že imam in sprašujem za električno alternativo. Če se ne splača pač ne bo elektrike in bom kupil nekaj drugaga. To je to.

Superboyy ::

Jaz ti odgovorim in še vedno jamraš?

Na splošno se štromar splača v res redkih primerih mestne vožnje, ko sprazniš celo baterijo v eno smer do šihta in ga potem tam polniš. In mogoče v določenih mestih v tujini, ki imajo eko cone v katere grejo lahko samo električni in hibridni avtomobili.

Fora, ki jo fura Renault je pa, da plačuješ najemnino za baterijo, ki ti jo zastonj zamenjajo ko je fuč. Pri ostalih jo pa v celoti plačaš pri nakupu vozila in jo potem spet sam kupiš, ko ti poteče garancija.

edit: Kot sem rekel že v osnovi: v tvojem primeru boš prišparal samo tako, da boš dokupil kolo za 20 eur in ga uporabljal za 50% cajta, ko je ok vreme.

Zgodovina sprememb…

nekikr ::

Taksi bi te stal veliko manj kot katerikoli električni avto. Pa imaš privat autopilot :)

Mufasa ::

nekikr je izjavil:

Taksi bi te stal veliko manj kot katerikoli električni avto. Pa imaš privat autopilot :)


Word. Sam sem tako prakticiral svoj cajt..v LJ so taxiji smešno poceni...like 3-4€ v eno smer in te pripelje do vrat stranke, pa da ne omenjamo kolobocij okoli iskanja/ubadanja z parkiriščem. Tovrstn način prevoza je kar priljubljen v Lj po določenih krogih ki cenijo svoj čas (in denar)...če si reden se znaš celo zment za kak popust ipd...
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

Netrunner ::

Taksi je super za občasno potovanje od točke A do B, vendar vsakdanja vožnja v službi pa bi bila s taxijem predraga.

Okapi ::

Odvisno od okoliščin. Recimo, a imaš v službi brezplačno parkirišče, ali pa je najbližje v pol kilometra oddaljeni parkirni hiši, oziroma moraš plačevati parkirnino. Zelo je odvisno tudi od tega, ali bi moral avto kupiti samo za vožnjo v službo, ali ne. In seveda od razdalje, ker recimo po Ljubljani je to lahko od 3 do 15 evrov v eno smer, odvisno kje stanuješ in kje imaš službo. In od tega, ali bi se rad s taksijem vozil vsak dan, ali samo takrat, ko zaradi vremena nočeš iti s kolesom, oziroma se ti mudi in nočeš iti z avtobusom.

hojnikb ::

taksi + električn skuter je imo najbolši kombo za OPjov use case.
#brezpodpisa

Okapi ::

Kakor se vzame. Bicikl je IMHO boljši od električnega skuterja, se na poti v službo in domov še "brezplačno" rekreiraš.

Mufasa ::

Netrunner je izjavil:

Taksi je super za občasno potovanje od točke A do B, vendar vsakdanja vožnja v službi pa bi bila s taxijem predraga.


10 mesecev na leto recmo (1m dopusta 1m bolniška + becikl) po 100-200€ na mesec za avtopilota in door-door / no-stress dostavo se splača napram katerikoli kripi. Če je tak seveda tvoj izračun.
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

TESKAn ::

Taksi vsak dan, ~200 delovnih dni je 1.600€, če daš 4€ za eno smer. Zavarovanje avta + servis je ~250, gume vsaki dve leti recimo ~150€/leto, bencin recimo da za službo prevoziš 4.000 km/letno in imaš porabo ~6l bencina je ~300€. Če plačuješ parkirišče, dodaj še ~40€/mesec oz. 480€/leto. 1180€ čez palec imaš tekočih stroškov, če dodaš še izgubo vrednosti avta, 1.600€ na leto za taksi ne zgleda več slaba odločitev.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Okapi ::

Moraš malo računico uskladiti. Če prevoziš 4000 km letno v službo, potem imaš 10 km do službe, to pa pride 10 evrov v eno smer, če zaokrožimo navzgor.

Nikec3 ::

Zdaj se mogoče EV res finančno ne izplača, razen v premium razredu, kjer pa je čudno govoriti kaj se izplača in kaj ne. Bo pa EV za širše mase postal zanimiv s prihodom Model 3, Bolta in podobnih zadev. Če delaš dosti km, bo EV dejansko cenejši od sorodnega naftaša.

Sem zase naredil pred kratkim en informativni izračun, v primeru da bom za službo delal 130 km na dan. Primerjal sem Model 3 z novim Hyundaiem i20 (random mali dizel). Vem da ni isti razred, ampak ravno zato je mogoče še toliko bolj opazno, da bo Model 3 cenejši tudi od ICE-jev nižjega razreda.



Ob tem je subvencija edini bombonček, ki sem ga upošteval. Nisem pa upošteval brezplačnega parkiranja v mestih, nižjih stroškov vzdrževanja in registracije.

Kot sem že rekel, ta primerjava je kar ekstremna, ampak sem pa prepričan, da bodo direktna konkurenca Modelu 3 ravno ICE-ji za 20-25k €.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

RedDrake ::

Aha, dober izračun.
Kaj pa stroški servisiranja v 10-ih letih (sklepam da je tu Tesla v vsaj teoretični prednosti, a glede na pogostost okvar Model S-a to sploh ni nujno ...)
Pa stroški materiala, ki se obrabi?

Kaj pa vem, 19" pnevmatike, ki so po 200-300 EUR kos za Teslo recimo (proti cca 70-100 EUR za običajen avto velikosti Model 3).
V 10-ih letih je to (recimo 5 kompletov pnevmatik) 2500 EUR več za Teslo.

Da dejstva, da si predpostavil, da bo razmerje cene elektrike proti dizlu/gorivu ostalo enako v roku 10 let (ko naj bi po evangeliju W1 ICE avtomobili praktično že izumrli)
Več kot bo vozil na elektro pogon, bolj bo draga elektrika za njih. Samo naša država letno pobere 300M+ EUR trošarin. Da prehoda na "zelene" vire, ki so seveda dražji, sploh ne omenjamo. Valda ne bodo pustili, da bo ta denar kar tako izphutel.
Pa jasno se zanašaš na predpostavko 35k EUR cene v EU. Je možno, ni pa nujno da bo tako nizka, ker itak trenutno še nimajo končne verzije ...
Osebno sem skoraj prepričan, da osnovna verzija pod 40k EUR ne bo šla, če pa boš hotel vse featurje, ki so za "moderen avto a-la Tesla" praktično obvezni, potem pa bo imho ~50k EUR ...

Nikec3 ::

Mislim da bo Model 3 osnovna verzija obstajala tudi s precej običajnimi pnevmatikami. Stroški materiala vedno obstajajo za električne in za ICE avtomobile, zato jih nisem štel, ker ne vem kako bi ovrednotil višino teh stroškov. Ima pa EV manj delov kot ICE, to je edini podatek, ki ga imam.

Za ceno elektrike spet ne bi ravno risal grafov za 10 let naprej in nekaj špekuliral. Dejstvo je, da je trenutno nafta rekordno poceni, elektrika pa na položnicah sploh ne. V Sloveniji nas močno davijo subvencije, ki smo jih razdelili pred leti in dvomim, da se bo na položnici ta strošek bistveno povečal. Po drugi strani se elektrika iz obnovljivih virov vztrajno ceni, črpanje nafte pa nič kaj.

BTW, še to:

Kitajska je največji trg za EV-je. Tudi market share imajo večji kot v ZDA:

http://www.economist.com/news/business/...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Okapi ::

Ne pozabit, da v 10 letih morda povsem izrabiš akumulatorje, kar bistveno zniža ceno rabljenemu avtomobilu.

nekikr ::

Nikec3 je izjavil:

Zdaj se mogoče EV res finančno ne izplača, razen v premium razredu, kjer pa je čudno govoriti kaj se izplača in kaj ne. Bo pa EV za širše mase postal zanimiv s prihodom Model 3, Bolta in podobnih zadev. Če delaš dosti km, bo EV dejansko cenejši od sorodnega naftaša.

Sem zase naredil pred kratkim en informativni izračun, v primeru da bom za službo delal 130 km na dan. Primerjal sem Model 3 z novim Hyundaiem i20 (random mali dizel). Vem da ni isti razred, ampak ravno zato je mogoče še toliko bolj opazno, da bo Model 3 cenejši tudi od ICE-jev nižjega razreda.



Ob tem je subvencija edini bombonček, ki sem ga upošteval. Nisem pa upošteval brezplačnega parkiranja v mestih, nižjih stroškov vzdrževanja in registracije.

Kot sem že rekel, ta primerjava je kar ekstremna, ampak sem pa prepričan, da bodo direktna konkurenca Modelu 3 ravno ICE-ji za 20-25k €.

Dodaj še dejstvo, da po 10 letih avto ohrani le 20% vrednosti, pa dobiš, da te razlika na leto pride točno 0 in ne 1000€ v korist Modela 3, kot si napisal. Če se slučajno kaj naredi z motorjem/menjalnikom tega i20, bo popravilo stalo 1500-3000€ v najslabšem primeru. Če gre kakšna glavnih stvari pri Modelu 3 po 10 letih...no, ga boš lahko zapeljal samo še v graben.
Če se že greš številke, potem je treba upoštevati vse. Cenovno se ti ne izplača, pa delaš precej nadpovprečno število kilometrov dnevno, kje so šele ostali...

RedDrake ::

Nikec3 je izjavil:

Mislim da bo Model 3 osnovna verzija obstajala tudi s precej običajnimi pnevmatikami. Stroški materiala vedno obstajajo za električne in za ICE avtomobile, zato jih nisem štel, ker ne vem kako bi ovrednotil višino teh stroškov. Ima pa EV manj delov kot ICE, to je edini podatek, ki ga imam.

To bomo videli, a za Model S, tudi za 60kwh relativno počasno verzijo si minimalno na 245/45 R19 (cena 200-300 EUR/kos).
Če bo imel Model M kaj manj kot 225/45 R18 bo napol čudež, osebno stavim na enake dimenzije kot Model S.
Da ima EV manj delov je morda celo res, a v 10ih letih gre skoraj zagotovo podvozje na čudovih slovenskih njivah (tudi blažena Tesla mora imeti to nepotrbeno mehansko reč, ker hover techa pač še ni), potem so tu jasno razni elektro faili, ki so jih vsi avtomobili polni ipd ...

Nikec3 je izjavil:

Za ceno elektrike spet ne bi ravno risal grafov za 10 let naprej in nekaj špekuliral. Dejstvo je, da je trenutno nafta rekordno poceni, elektrika pa na položnicah sploh ne. V Sloveniji nas močno davijo subvencije, ki smo jih razdelili pred leti in dvomim, da se bo na položnici ta strošek bistveno povečal. Po drugi strani se elektrika iz obnovljivih virov vztrajno ceni, črpanje nafte pa nič kaj.

Cena nafte in cena na črpalki sta bolj malo povezani. 60-80% gre državi, kot trošarina in davek. Pri električni energiji je tega cca 25%.
Pa ne gre za ceno črpanja in ali pridobivanja, ampak tega, da cesar _vedno_ dobi kar hoče. Če bo izpad 100M EUR letno zaradi prehoda na EV vozila, potem bo trošarina na elektriko šla iz par procentov na par sto procentov, pa bo cesar spet sit, strošek vožnje EV pa nič kaj dosti nižji kot ICE.

Ekonomska kvazi računica je tu dejansko samo za early adopterje, ker ko bo EV mainstream, cena elektrike ne bo 0,11 EUR/kWh, ampak 0,5 EUR/kWh ali več ...

WarpedGone ::

Kratek komentar na to bajanje z gledanjem v zrcalo: :)

Kako so kej leta 1995 računal poštne stroške za naslednih 10 let?
Al pa leta 1900 ceno konjske krme za naslednjih 10 let?
Al pa leta xy za N za naslednjih X let?

Stvari se spreminjajo v fundamentih, vi pa tuki študirate kam na kočiji obesit rezervar za olje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Okapi je izjavil:

Ne pozabit, da v 10 letih morda povsem izrabiš akumulatorje, kar bistveno zniža ceno rabljenemu avtomobilu.

Zakaj? Pri Model 3 računam, pri 150 000 km na vsaj 85% kapacitete, pri 300 000 pa na 80%. Izkušnje z Model S kažejo, da je to povsem realno. Rabljeni Model S-i pa dosti bolje držijo ceno od ostalih rabljenih avtov, da ne omenim še tega, da bo nekaj let po lansiranju Modela 3 povpraševanja večje od ponudbe.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Ekonomska kvazi računica je tu dejansko samo za early adopterje, ker ko bo EV mainstream, cena elektrike ne bo 0,11 EUR/kWh, ampak 0,5 EUR/kWh ali več ...

No ja, cena na položnici je odvisna od marsičesa, ampak 0,5 € bi pomenilo, da se fotovoltaika splačala brez subvencij tudi v senci (če malo karikiram). Obnovljivi viri + baterije bodo preveč poceni, da bi lahko cena elektrike narasla v nebo.

Cena nafte in cena na črpalki sta bolj malo povezani. 60-80% gre državi, kot trošarina in davek. Pri električni energiji je tega cca 25%.

Za nafto gre državi dobrih 50%, pri elektriki pa je delež podoben (davek, takse,...).

WarpedGone je izjavil:

Kratek komentar na to bajanje z gledanjem v zrcalo: :)

Kako so kej leta 1995 računal poštne stroške za naslednih 10 let?
Al pa leta 1900 ceno konjske krme za naslednjih 10 let?
Al pa leta xy za N za naslednjih X let?

Stvari se spreminjajo v fundamentih, vi pa tuki študirate kam na kočiji obesit rezervar za olje.

Ja seveda, ampak že zdaj si vsak kupec, ki se odloča med bencinarjem in dizlom preračuna kateri se mu bo bolj splačal v življenjski dobi avtomobila. Veliko stvari pač predpostaviš, ampak masovna razpasenost EV-jev se bo zgodila, ko bo vsak kupec z izračunom izračunal nekaj podobnega kot sem jaz. To, da imajo električni avtomobili navor že na začetku maksimalen pač ne bo razlog, za masovno prodajo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Lonsarg ::

Ekonomija pravi, da se srednjecenovnih električnih avtomobilov še ne splača delati.

Pri visokocenovnih pa ekonomija pravi, da je strošek razvoja tako drag napravm dokaj majhnem povpraševanju da ni prostora na trgu za več kot eno luksuzno elektro-avtomobilsko firmo.

Pravi pa ekonomija, da bo oboje postalo profitabilno v naslednjih 5-10 letih.

Nikec3 ::

Lonsarg je izjavil:

Ekonomija pravi, da se srednjecenovnih električnih avtomobilov še ne splača delati.

Pri visokocenovnih pa ekonomija pravi, da je strošek razvoja tako drag napravm dokaj majhnem povpraševanju da ni prostora na trgu za več kot eno luksuzno elektro-avtomobilsko firmo.

Pravi pa ekonomija, da bo oboje postalo profitabilno v naslednjih 5-10 letih.

Zakaj točno se srednji razred EV-ja ne bi splačal? Prepričan sem, da bo za deset let lastništva Model 3 cenejši od konkurentov BMW 3, Audija A4 in Mercedesa C. Se komu to zdi nerealna opcija?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

RedDrake ::

Nikec3 je izjavil:


No ja, cena na položnici je odvisna od marsičesa, ampak 0,5 € bi pomenilo, da se fotovoltaika splačala brez subvencij tudi v senci (če malo karikiram). Obnovljivi viri + baterije bodo preveč poceni, da bi lahko cena elektrike narasla v nebo.

...
Za nafto gre državi dobrih 50%, pri elektriki pa je delež podoben (davek, takse,...).



Your math is broken, pravijo na ministrstvu ...




Glej, če danes cesar dobi 300M+ iz trošarin od pogonskih goriv, potem jih bo dobil tudi, ko bo EV glavni, upam da je to jasno?
In takrat bo elektrika po 0,5 EUR/kWh, ampak bo sestava izgledala nekako takole ...
Energija - 0,05 EUR/kWh (to dobi proizvajalec elektrike)
Omrežnina - 0,07 EUR/kWh (to dobi vzdrževalec omrežja, ker bo bolj obremenjeno bodo dobili več ...)
Dajatve - 0,02 EUR/kWh (to so razne subvencije, da se flower power vsaj splača s pozitivno nulo)
Trošarine - 0,27 EUR/kWh (to pobere cesar, da polni proračun)
DDV - 0,09 EUR/kWh (to tudi pobere cesar, da polni "kao drug del" proračuna)

A je zdaj bolj jasno, al' še vedno nisi pokapiral, kje tiči zajec?

RedDrake ::

Nikec3 je izjavil:

Lonsarg je izjavil:

Ekonomija pravi, da se srednjecenovnih električnih avtomobilov še ne splača delati.

Pri visokocenovnih pa ekonomija pravi, da je strošek razvoja tako drag napravm dokaj majhnem povpraševanju da ni prostora na trgu za več kot eno luksuzno elektro-avtomobilsko firmo.

Pravi pa ekonomija, da bo oboje postalo profitabilno v naslednjih 5-10 letih.

Zakaj točno se srednji razred EV-ja ne bi splačal? Prepričan sem, da bo za deset let lastništva Model 3 cenejši od konkurentov BMW 3, Audija A4 in Mercedesa C. Se komu to zdi nerealna opcija?


Če se ti bo na Audiju pokvarila turbina, vztrajnik in boš zamenjal kak DPF ali dva in kak EGR, potem bo Model 3 cenejši.
Če pa ti bo na Tesli crknil inverter ali dva in kak drive unit, potem pa bodo klasiki vsaj za pol cenejši, ker boš ostal z ekonomsko totalko ...
(karikiram, ampak ni daleč od resnice).

Saj ne da, če bo Model 3 _res_ stal samo 35k EUR (po subvenciji nato 28k EUR), bi bil de-facto že pri nakupu cenejši od 80% prodajnega kataloga A4, C in serije 3 ...

Nikec3 ::

RedDrake je izjavil:

Nikec3 je izjavil:


No ja, cena na položnici je odvisna od marsičesa, ampak 0,5 € bi pomenilo, da se fotovoltaika splačala brez subvencij tudi v senci (če malo karikiram). Obnovljivi viri + baterije bodo preveč poceni, da bi lahko cena elektrike narasla v nebo.

...
Za nafto gre državi dobrih 50%, pri elektriki pa je delež podoben (davek, takse,...).



Your math is broken, pravijo na ministrstvu ...




Glej, če danes cesar dobi 300M+ iz trošarin od pogonskih goriv, potem jih bo dobil tudi, ko bo EV glavni, upam da je to jasno?
In takrat bo elektrika po 0,5 EUR/kWh, ampak bo sestava izgledala nekako takole ...
Energija - 0,05 EUR/kWh (to dobi proizvajalec elektrike)
Omrežnina - 0,07 EUR/kWh (to dobi vzdrževalec omrežja, ker bo bolj obremenjeno bodo dobili več ...)
Dajatve - 0,02 EUR/kWh (to so razne subvencije, da se flower power vsaj splača s pozitivno nulo)
Trošarine - 0,27 EUR/kWh (to pobere cesar, da polni proračun)
DDV - 0,09 EUR/kWh (to tudi pobere cesar, da polni "kao drug del" proračuna)

A je zdaj bolj jasno, al' še vedno nisi pokapiral, kje tiči zajec?

Ja no razumem. Ampak nekaj ti more biti jasno. Država ne bo pri naftaših znižala trošarin. Bo samo nadomeščala izgubo zaradi manjše prodaje na drugih področjih. In to v začetku razcveta EV-jev zagotovo ne bo v večini pri elektriki. Pa še nekaj. Če ti 50% osebnih avtomobilov na cesti elektrificiraš (kar se od leta 2018+10 let vsekakor ne bo zgodilo), ne boš kar naenkrat ostal brez prihodkov od naftnih davkov, ker bo prodaja količinsko najbrž padla za okrog 30%. Veliko nafte pokurijo tovornjaki, ti pa ne bodo kar tako šli na EV. Tako da vztrajam, da bo vožnja EV-ja še nekaj časa zelo cenejša od vožnje naftaša.

Nafta se porablja v veliki večini zgolj za transport, elektrika pač ne. Če gre 300 milijonov € državnih letnih prihodkov od nafte kar naenkrat k elektriki, bo transport obdavčen občutno manj kot 300 milijonov €.

Če se ti bo na Audiju pokvarila turbina, vztrajnik in boš zamenjal kak DPF ali dva in kak EGR, potem bo Model 3 cenejši.
Če pa ti bo na Tesli crknil inverter ali dva in kak drive unit, potem pa bodo klasiki vsaj za pol cenejši, ker boš ostal z ekonomsko totalko ...
(karikiram, ampak ni daleč od resnice).

Model 3 bo narejen v več primerih kot Audi A4, BMW serije 3 in Mercedes C. Ekonomija obsega bo tukaj delala svoje, pa tudi servisi in dealershipi bodo močno razširjeni. To, da bo crknil drive unit pa je enako, kot da bi predpostavil, da ti bo zružila mašina. Brezveze.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Roadkill ::

Pri tistem izračunu malo ven seka tudi cena modela 3. Z neko smiselno opremo ga ne boš videl pod 40k €. IMO.
Za primerjavo poglej ameriške cene modela S in primerljive pri nas, pa dobiš občutek. Ravno tako ni za računat, da bo subvencija vedno 7,5k.

To kar si ti naračunal je "hočem met teslo, pa si nekako želim upravičit ceno".
Ü

Nikec3 ::

Roadkill je izjavil:

Pri tistem izračunu malo ven seka tudi cena modela 3. Z neko smiselno opremo ga ne boš videl pod 40k €. IMO.
Za primerjavo poglej ameriške cene modela S in primerljive pri nas, pa dobiš občutek. Ravno tako ni za računat, da bo subvencija vedno 7,5k.

To kar si ti naračunal je "hočem met teslo, pa si nekako želim upravičit ceno".

To, kar sem jaz naračunal je, da Tesla cenovno ni konkurenčna vozilom za 13k €, bo na meji z vozili med 20k in 25k € in bo cenejša od svojih direktnih konkurentov.

In kaj je smiselna oprema pri Model 3? Sej sem jemal osnovne cene pri vseh primerljivih modelih.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

pegasus ::

Pri teh računih je treba skozi kristalno kuglo upoštevati še nezadržen pohod samovozečih vozil in uber-like "car as a service" poslovnih modelov. Vedno bolj sem prepričan, da bo v 10ih letih današnji "top of the line" VAG izdelek popolnoma brez vrednosti enostavno zato, ker ga ne boš mogel priklicati k sebi preko appa na telefonu, bencin ali elektrika gor ali dol.

Tudi sam se ubadam z razmišljanjem o menjavi vozila in bolj ko tuhtam, bolj se mi zdi da so ta leta najbolj neugodna za to potezo. Bo ceneje počakati še 3-6 let in skuriti še za kakih 15k eur bencina.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

Okapi ::

Za prihodnjih 10 let lahko mirno pozabiš na avte, ki bodo brez voznikov vozili po javnih cestah.

WarpedGone ::

Ja seveda, ampak že zdaj si vsak kupec, ki se odloča med bencinarjem in dizlom preračuna kateri se mu bo bolj splačal v življenjski dobi avtomobila
.

To je BS. Redko redki preredek posameznik je dejansko štartal z belim listom papirja in izračunal kaj se mu bol splača. Tipično je rezultat že znan, treba je samo še stuhtat kolkrtolkdiht izračun, ki bo dal željen rezultat.

Zagovorniki bencina izračunajo, da se jim splača bencin.
Zagovorniki dizla izračunajo, da se jim splača nafta.
Zagovorniki plina izračunajo, da se jim splača plin.

Ker v izračunu ne moreš in ne znaš pravilno upoštevat čisto vseh faktorjev zato naračunaš nek grob približek, preostanek pa ovrednotiš čez prst aka - sej je mal dražje če upoštevaš XY ampak se bolš pelje zato "se bol splača" bencin.

Tole je čista resnica:
To kar si ti naračunal je "hočem met teslo, pa si nekako želim upravičit ceno".

Ampak žal smo spet pri tem, da je kakršen koli izračun v stilu 'se splača' za osebni avto nad 10 jurjev čisti bulšit.

Splača se edino avto, ki ti bo nosil denar, vse ostalo je izguba. In Model 3 bo lahko služil denar tudi če nisi taksist. Morda ne že '18 ampak šele '22. Pa kaj potem? Ker se avto redno nadgrajuje, pač ne zastari ko zapelje na cesto.

Za prihodnjih 10 let lahko mirno pozabiš na avte, ki bodo brez voznikov vozili po javnih cestah.


Super, torej bo moj M3 letnik 2018, leta 2028, ko bo že tik pred odhodom v penzion, postal delovno sredstvo in mi začel služit denar. Takrat bo njegova 'ekonomska' cena brez možnosti služenja denarja, mogoče par jurjev, z možnostjo služenja denarja bo pa kolk? Par deset jurjev?
Al se mi bo bol splačalo ga ne-prodat in pustit, da mi prinaša dohodek?

Če kdo upa stavit, da HW v M3 ne bo sposoben samostojne vožnje from day 1, z veseljem sprejmem stavo. Zastonj denarja se ne branim.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Super, torej bo moj M3 letnik 2018, leta 2028, ko bo že tik pred odhodom v penzion, postal delovno sredstvo in mi začel služit denar.
Potem se boš pa zbudil.>:D Noben stroj sam ne služi denarja, denar služi človek s svojim delom. Ko bodo naredili prvi stroj, ki bo res sam služil denar, ga ne boš mogel kupit, ker ga bo kar proizvajalec sam uporabljal za služenje denarja.

Če kdo upa stavit, da HW v M3 ne bo sposoben samostojne vožnje from day 1
Kakšne samostojne vožnje? V sneženju bo ponoči znal sam priti iz Tolmina v Drežnico? Koliko greva stavit, da M3 tega ne bo sposoben?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Unknown_001 ::

Okapi je izjavil:

Super, torej bo moj M3 letnik 2018, leta 2028, ko bo že tik pred odhodom v penzion, postal delovno sredstvo in mi začel služit denar.
Potem se boš pa zbudil.>:D Noben stroj sam ne služi denarja, denar služi človek s svojim delom. Ko bodo naredili prvi stroj, ki bo res sam služil denar, ga ne boš mogel kupit, ker ga bo kar proizvajalec sam uporabljal za služenje denarja.




Well glede na to da nekateri kriptovalute priznavate kot denar...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

WarpedGone ::

V sneženju bo ponoči znal sam priti iz Tolmina v Drežnico?

A je to kak poseben benčmark, ki loči otroke od mož glede samostojne vožnje?
A je na tej relaciji veliko povpraševanja po prevozu?

Js se nahajam v Lj in bo zato moj avto lepo fural penzioniste na polikliniko in nazaj domov. Tiste gorske prelaze pa naj hendlajo bol sposobni.

Noben stroj sam ne služi denarja, denar služi človek s svojim delom

Totalni socialistični BS. Denar služi delovno sredstvo, ki izpolnjuje potrebo. Če je treba vrtet pedala, nucaš človeka. Če jih ni treba, ga ne nucaš.

Zna pa cena rabljenih M3, ko se ta opcija odpre, poskočit za nekajkrat.

Je kdo razmislil sam pri sebi, zakaj je omejitev rezervacije po dva komada na osebo?
Stranka, ki naroči 50 vozil, je bistveno bol zanesljiva, kot stranka, ki naroči samo enega. Zakaj takih strank Tesla ne mara?
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Js se nahajam v Lj in bo zato moj avto lepo fural penzioniste na polikliniko in nazaj domov.
Mogoče kdaj, čez 10 let sigurno še ne. Kot prvo v vseh vremenskih razmerah iz Viča do Most ne bo znal sam priti, kot drugo pa, tudi če bi slučajno znal, ne bo smel.

Stranka, ki naroči 50 vozil, je bistveno bol zanesljiva, kot stranka, ki naroči samo enega. Zakaj takih strank Tesla ne mara?

Kar raje vidi, da mu reklamo delajo tisoči fanatikov. In ker bi Uber za vsak mesec zamude pri dobavi izterjal zamudne penale, fanatiki pa bodo po forumih razlagali, da rade volje počakajo še eno leto, ker bo avto potem še bolj fantastično boljši.

Unknown_001 ::

WarpedGone je izjavil:

.

Noben stroj sam ne služi denarja, denar služi človek s svojim delom

Totalni socialistični BS. Denar služi delovno sredstvo, ki izpolnjuje potrebo. Če je treba vrtet pedala, nucaš človeka. Če jih ni treba, ga ne nucaš.


You fookin confuse me.

Če kupim NC stružnico je dovolj da jo vštekam v elektriko in denar pada z neba?

Tudi če bi teoretično sama znala iz nule narest izdelek. Kaj ti nuca če ga ne prodaš? Denar pride od prodaje, zaslužiš pa delež dobička. Butasto je rečt da stroj služi denar. Nop, edino kar stroj naredi je to da z uporabo amortizira in odplača samega sebe plus vzdrževanje.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Okapi ::

Unknown_001 je izjavil:

Okapi je izjavil:

Super, torej bo moj M3 letnik 2018, leta 2028, ko bo že tik pred odhodom v penzion, postal delovno sredstvo in mi začel služit denar.
Potem se boš pa zbudil.>:D Noben stroj sam ne služi denarja, denar služi človek s svojim delom. Ko bodo naredili prvi stroj, ki bo res sam služil denar, ga ne boš mogel kupit, ker ga bo kar proizvajalec sam uporabljal za služenje denarja.




Well glede na to da nekateri kriptovalute priznavate kot denar...
Tole v resnici zahteva kar nekaj dela. Sicer pa kar primerna prispodoba.

Ko bodo avti nekoč res znali in smeli sami vozit, bo podobno kot z rudarjenjem kriptovalut. Posameznik z enim avtom bo mogoče lahko zaslužil nekaj drobiža, če bo kje "kradel" elektriko, sicer pa bodo posel obvladovale firme s stotinami ali tisoči avtov in vso potrebno infrastrukturo.
««
307 / 1184
»»