» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
306 / 1185
»»

fpbs ::

Prve 150kW CCS polnilne postaje. Polnili se bodo lahko vsi EVjei, tudi Tesle.
http://www.gofastcharge.com/de/

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fpbs ()

kow ::

Na strani pise:
In 2018 Audi will bring on the market its "Q6 E-Tron QUATTRO", the first car capable of charging with a power of 150kW

Nikec3 ::

kow je izjavil:

Na strani pise:
In 2018 Audi will bring on the market its "Q6 E-Tron QUATTRO", the first car capable of charging with a power of 150kW

Upam, da se to dejansko zgodi. Če ne drugega samo zaradi tega, da bo morala Tesla nekaj naredit, da bo spet tista z največjo močjo polnjenja. Sicer pri tem Audiju obljubljajo 300+ milj dosega, zagotovo po NEDC ciklu, kar bo po EPA standardu nekje okrog 260 milj. Nekje tam kot Tesla Model X.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

vostok_1 ::

Nevrjetno ej. Še niti 10 let nazaj smo se vsi bolj ali manj smejali električnim avtom...sedaj pa se dogaja praktično to kar se je dogajalo poznega 1890. To obdobje bo zagotovo zapisano v zgodovino.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

fpbs ::

Nikec3 je izjavil:

Upam, da se to dejansko zgodi. Če ne drugega samo zaradi tega, da bo morala Tesla nekaj naredit, da bo spet tista z največjo močjo polnjenja.

Saj je že naredila. Letos spomladi je postala članica CharIN. Skrivoma, brez pompa.

energetik ::

Gregor P ::

vostok_1 je izjavil:

Nevrjetno ej. Še niti 10 let nazaj smo se vsi bolj ali manj smejali električnim avtom...

Kdo se je smejal? Ti?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Nikec3 ::

Gregor P je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Nevrjetno ej. Še niti 10 let nazaj smo se vsi bolj ali manj smejali električnim avtom...

Kdo se je smejal? Ti?

Forumaši se v glavnem niso smejali, sem pa prepričan da se je kakšna uprava BMW-ja ali VW-ja. No, pri BMW-ju se še danes smejijo električnim avtom, tudi svojima dvema.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

D3m ::

Nikec3 je izjavil:

http://www.finance.si/8847968/Ali-zupan...

Ljubljanska občina je nabavila 20 električnih Golfov.


Bo Utk napisal, da imajo ziher sporni software. :P
|HP EliteBook|R5 6650U|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: D3m ()

Utk ::

Tam kjer je Janković zraven, software ponavadi ni največji problem.
Se pa vseeno vidi kaj se kupuje na balkanu...edini napredek v 40 letih je, da je lahko golf tudi na elektriko. Nič zato, če je slabši od drugih, dokler je golf.

Nikec3 ::

Utk je izjavil:

Tam kjer je Janković zraven, software ponavadi ni največji problem.
Se pa vseeno vidi kaj se kupuje na balkanu...edini napredek v 40 letih je, da je lahko golf tudi na elektriko. Nič zato, če je slabši od drugih, dokler je golf.

Vozil sem BMW-ja i3, Renault Zoe-ja in E-Gofa in mi se mi je zdel E-Golf še najboljši. Pa sem bil prepričan, da mi ne bo. Je pa res, da glede na finančni vložek pa več dobiš pri Zoe-ju.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Sem prepričan da BMW vidi težavo v padanju prodaje na ameriškem trgu in, da jih je vsaj rahlo strah prihoda Modela 3.

Ah, kje pa, vse je super, nebi moglo bit boljše sploh



Ampak to se dogaja sam BMW, ker ..., ostalim gre pa super ...



Nihče ni tolk slep kot tisti, ki noče videt.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Mal zgodovine, iz sploh-ne-tako-oddaljenih 4-5 let nazaj:


Točno enak vzorec dvomom, pomislekov in bulšita se ponavlja sedaj, kot pred splavitvijo S.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Umiri malo svoj ego. Ko bodo končno kaj naredili bomo lahko govorili o tem. Dokler prodajajo samo in izključno sanje fanatikom pa to ni merilo ničesar. Da pa ostalim pada prodaja je pa logično, ker ima vsak model svoj cikel. Tesla ga še nima, ker ne prodaja avtomobilov (množina, ampak prodaja točno en model, X težje vidiš na cesti kot Marsovce), ko/če ga bodo imeli, bodo imeli pa enak "problem". Če pustim ob strani, da ameriški trg ni ravno glavni ne za BMW, ne za Mercedes. Mislim, če bi gledal ameriški trg, potem bo Renault kot znamka zdaj zdaj propadel - če bi sklepal kot ti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

WarpedGone ::

seveda. glava v pesku press.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

http://money.usnews.com/investing/artic...

Tesla je pač novi tablet na kolesih, počasi odžira delež v premium razredu, ampak močno dvomim, da se bo na hitro zažrla v budget razred in tako na hitro spravila v stečaj enega izmed velikih treh kot se je to zgodilo npr. pri Nokiji.

Vedno se omenja BMW, kateremu Tesla najbolj krade delež, pospešeno delajo na PHEV in prodaja je nad pričakovanji, kar kaže na to da BMW res prihaja pozno na zabavo:
http://www.greencarcongress.com/2016/08...

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Nihče ni tolk slep kot tisti, ki noče videt.


http://conversionsciences.com/blog/corr...

Precej ok branje za trenutno tematiko.

Korelacije ce ne pomeni nujno, da gre za kaj vec. Pri BMW3 se je padec prodaje zacel dva meseca pred najavo Teslinega Modela 3 in po najavi je bil padec isti kot prej. Pri C klasi pa se zdi, da malenkost korelira zadeva. Podatkov, da gre res za vzrocno povezavo, pa v resnici nimamo.

Utk ::

2 meseca pred najavo ali 2 meseca pred kilometrskimi vrstami? Kaj misliš, da so se ljudje en dan prej odločli, da grejo jutri v vrsto za avto za 40 jurjev, ki ga še niso videli?

BigWhale ::

Pr C klasi dogodka ful sovpadata. A to pomen, da so kupci Mercedezev bolj impulzivni uni k so hotl pa BMW pa bolj preudarni? :>

Nikec3 ::

BigWhale je izjavil:

Pr C klasi dogodka ful sovpadata. A to pomen, da so kupci Mercedezev bolj impulzivni uni k so hotl pa BMW pa bolj preudarni? :>

Nope, to pomeni da so oboji po novem kupci Tesle. :))8-)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Letvica najboljšega je višje in višje:
Tesla Model S and X with 100 kWh battery pack and '~380 miles of range' approved by European authority



Prejšnji teden so frišnemu P90DL zmerili 10.83s na 1/4mile in 2.8s 0-60 (2.9 0-100).
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

BigWhale je izjavil:

Pr C klasi dogodka ful sovpadata. A to pomen, da so kupci Mercedezev bolj impulzivni uni k so hotl pa BMW pa bolj preudarni? :>

Tista dva grafa po pravici niti meni ne povesta nič, komot sta slučajna, treba bi še vedet vsaj kdaj je prišel nov bmw 3 in kdaj mercedes c, od tega je tudi nekaj odvisno. Ampak vseeno ljudje že par let gledajo proti tesli in ve se da bo prišel še kak cenejši model slej ko prej, če ne, bomo pa kakšno leto dlje šparali za S. Kdaj točno je kdo prekinil z nakupom bmw trojke ali mercedesa zarad tesle je pa težko rečt. Komot da tudi že v 2013. Če bo približno tak trend do izida tesle 3, in potem še naprej, bomo pa lahko pametni tudi za nazaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Komot lahko kupiš BMW-ja, Mercedesa pa še Teslo poleg, ko bo; ne vem, zakaj bi moral na nekaj tako hudo čakati?!?:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Ker se avta za 40-50 jurjev ne kupuje, ker ga rabiš, ampak ker ga hočeš. In če hočeš teslo, nočeš bmwja. Zato ga ne boš kupil. Pa če ti ga zastonj dajo.

WarpedGone ::

Z veseljem bi kupil Audi A5 coupe, quattro, z vsaj 70kWh batterijo in spodobnim pogonom. Jutri.
Ampak ker Audi prodaja samo tresoče smrdeče ropotulje, lako samo čakam da bo kdo punudu neki v rangu do 50jurjev, v kar me ne bo sram se vsest.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

Warpy...just a question...dejansko imaš že našparan denar, ali računaš, da boš do takrat zaslužil dovolj? To boš dal za avto sigurno kakih 40k
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

WarpedGone ::

@vostok1:
Finance niso vprašanje, planiram scolat ene €45k z LJ tablicami vred.
Čez 50k ne grem, pod 40k bo pa najverjetneje samo tamala baterija, al pa še ta ne na tej strani alp. O kakih subvencijah zaenkrat sploh ne razmišlam. če bo super, če ne bo, super.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

WarpedGone je izjavil:

@vostok1:
Finance niso vprašanje, planiram scolat ene €45k z LJ tablicami vred.
Čez 50k ne grem, pod 40k bo pa najverjetneje samo tamala baterija, al pa še ta ne na tej strani alp. O kakih subvencijah zaenkrat sploh ne razmišlam. če bo super, če ne bo, super.


Ok. Review je obvezen.


Sicer pa sem razočaran, da nobena druga firma Tesline produkcijske iznajdljivosti, ne ponuja drugih električnih rešitev za bistveno nižjo ceno. Upam, da bodo eventuelno ponudli tudi kako drugo sredstvo.
Jaz tudi če bi imel 40k za avto, ne bi dal. Zame bi to bil vržen denar proč. Dat 40k za se suh prevašat od točke A do B mi je pač bullšit.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

WarpedGone ::

Sicer pa sem razočaran, da nobena druga firma Tesline produkcijske iznajdljivosti, ne ponuja drugih električnih rešitev za bistveno nižjo ceno.
Upam, da bodo eventuelno ponudli tudi kako drugo sredstvo.


Najprej upaš in 'veš' da bodo, pol si razlgaš da nočejo, pol ti mal ni jasno kaj se grejo, na koncu ko si že fejst v detajlih pa sprevidiš da dejansko ne morejo. Imajo lastiško+finančno zvezane roke. To kar dejansko delajo je max kar so sposobn narest - skriplana spakedrala kjer je vsem jasno da zadaj ni iskrene želje po 'biti boljši' na vseh področjih kjer so lahko. Če že vsaj približno sestavijo avto kot je treba, pa mu morajo pod nujno nabiti absurdno ceno - GM Volt - $37k za avto ki v ice obliki košta $17k. eGolf za €37k, ki v ICE izvedbi košta €20k. Kia Soul za €35k, ki v ice obliki košta €17k.
BMW i3 za podobnih €37k je dodatna sol na rano.

Renaultov Zoe za €20k je v tej 'ponudbi' vsaj na prvi pogled svetla izjema - dokler ne greš v detajle. Za baterijo bi zaračunal vsaj kakih 5 jurjev, kar stvar dvigne na 25k. V ice izvedbi bi takle avto v osnovi koštal €10k.

Stari proizvajalci so prisiljeni v absurdne cene ker skozi obseg prodaje lastnih EV, niso sposobn notr dobit dovolj sredstev da bi pokrili razvoj (+ izpad prodaje lastnih ICE vozil). Večjega obsega prodaje EV pa si ne morjo privoščit, ker nimajo od kje dobit potrebne količine baterij za recumo 200.000 eGolfov letno z normalnim dosegom (10 GWh baterij).

Obstoječi stari avtomobilisti so in bodo žrtve lastnega (ice) uspeha. Zato 'z navdušenjem' plujejo v hibridizacijo in se delajo da je to neki boljšega od ICE ali BEV. Ampak prodaja noče in noče stečt kot bi si želeli.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

V bistvu nisi razumel kaj sploh jaz hočem. Ampak ok.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

DarkSite ::

A se za 100kWh že ve ali bo imela 21-70 format celice ali še vedno staro? Če Ne, za koliko približno lahko pričakujemo, da bo nova celica pripomogla k dvigu kWhjev?

Gregor P ::

No saj Teslina vozila so ravno tako draga; realno bi morala stati vsaj pol manj; ampak dokler so ljudje za "razvoj tehnologije" pripravljeni plačati več ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TribesMan ::

WarpedGone je izjavil:

Če že vsaj približno sestavijo avto kot je treba, pa mu morajo pod nujno nabiti absurdno ceno - GM Volt - $37k za avto ki v ice obliki košta $17k. eGolf za €37k, ki v ICE izvedbi košta €20k. Kia Soul za €35k, ki v ice obliki košta €17k.
BMW i3 za podobnih €37k je dodatna sol na rano.


Hvalabogu imamo na voljo Teslo za 100k$ ki je pravi balzam za "rane" :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

DarkSite je izjavil:

A se za 100kWh že ve ali bo imela 21-70 format celice ali še vedno staro?

Ja, ve se - Model S in X do nadaljnega ostajata na 18650 formatu celic.

Proizvodnja formata 2170 naj bi stekla do konca leta. Te celice bodo šle v testiranje, prototipe M3 in mogoče kej v stacionarne baterije. Ker so celice daljše za 5 mm bo treba mal predelat obstoječa ohišja, ki pašejo v MS in MX.

Če Ne, za koliko približno lahko pričakujemo, da bo nova celica pripomogla k dvigu kWhjev?

Sama geometrija izvrže ~13% višjo energetsko gostoto baterij z enako kemijo v formatu 2170.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Višja energetska gostota?

Celice bodo večje, posledično bo v enako velikem battery packu manj celic, ali pa bo battery pack z istim številom celic in večji.

Večje celice omogočajo manj sestavnih delov v battery packu per kwh, ne pa višje gostote energije.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

A vam moram res čisto vse narisat kot 5 letnikom?

Če greš iz 18650 na 2170, se volumen poveča za 46%, površina pa samo za 28%. Teža "ovoja" se relativno poveča manj kot se poveča teža aktivne kemije, zato gre energetska gostota celice nujno gor.

Točne cifre so odvisne od gostote kemije in materiala ovoja, teže kontaktov itd.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Hkrati moraš povečati preseke notranjih povezav, ker bo skozi celico tekel večji tok.
Drugače se ti bo povečala notranja upornost celice.

Tukaj žal ni bistvenega gaina... daleč od "13%".
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Spremeni se še N drugih zadev zato "točne cifre so odvisne ..."
Point je, da ovoj celice ni zanemarljiva zadeva ne po teži, ne po volumnu, niti po ceni (čeprav je dirt cheap). In večja celica ima relativno manj ovoja in zato višjo energetsko gostoto.
Če boš bol srečen - lahko da bo končna kapaciteta v kWh enaka, bo pa pack zato nekaj lažji kot bi bil če bi bil sestavljen iz 18650.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

A vam moram res čisto vse narisat kot 5 letnikom?
Če greš iz 18650 na 2170, se volumen poveča za 46%, površina pa samo za 28%. Teža "ovoja" se relativno poveča manj kot se poveča teža aktivne kemije, zato gre energetska gostota celice nujno gor.

Od kje ti vsi ti izračuni?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fpbs ()

pegasus ::

18/65 in 21/70 predstavljata premer in višino celice. Ostalo je osnovnošolska matematika.

fpbs ::

Saj, to mi je jasno, samo od kje 13% večja energijska gostota?

noraguta ::

WarpedGone je izjavil:

Spremeni se še N drugih zadev zato "točne cifre so odvisne ..."
Point je, da ovoj celice ni zanemarljiva zadeva ne po teži, ne po volumnu, niti po ceni (čeprav je dirt cheap). In večja celica ima relativno manj ovoja in zato višjo energetsko gostoto.
Če boš bol srečen - lahko da bo končna kapaciteta v kWh enaka, bo pa pack zato nekaj lažji kot bi bil če bi bil sestavljen iz 18650.

Čaki a je ovoj dity cheap al jeblitij. Odloč se. Ti si se postavu za avtoriteto razvoja baterij. Ena extrudirana cev pač pomoje ni faktor sploh za računat.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Nikec3 ::

No ja, če imaš celice z manjšim razmerjem med premerom in višino res pridobiš na volumnu pri enaki površini, a hkrati bo v battery packu vmes več praznih mest. In samo Tesla na koncu ve koliko bodo pridobili, pa tukaj so še faktorji hlajenja, ker nova oblika celic se bo zagotovo drugače hladila kot stare.

Nekako pa dvomim, da lahko samo s spremembo geometrije pridobijo več kot 10% na energijski ali volumenski gostoti. Prej bo realno kakšnih 5%.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

pegasus:

pegasus je izjavil:

18/65 in 21/70 predstavljata premer in višino celice. Ostalo je osnovnošolska matematika.


Kar je še vedno hudo prezahtevno za povprečno raven občestva na SloTech forumu.

Žalostno? Niti to ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

pegasus:

pegasus je izjavil:

18/65 in 21/70 predstavljata premer in višino celice. Ostalo je osnovnošolska matematika.


Kar je še vedno hudo prezahtevno za povprečno raven občestva na SloTech forumu.

Žalostno? Niti to ne.

Daj ne nakladaj. Stvari sploh niso banalne. Če bi bilo pomembno samo to, da dobiš čim večji volumen na enoto površine, potem bi preprosto naredili celice takšne, da bi premer in višina bila enaka. In imaš maksimum volumna. Pa očitno to ni najbolj optimalna opcija, ker je preveč faktorjev, da bi mi tukaj lahko računali koliko bodo profitirali.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Ne mene grdo gledat, če ti nisi sposobn skapirat, kaj razlagam.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Magic1 ::

Zakaj sploh vztrajajo pri cilindričnih baterijah? Paketna polimer izdelava bi bila gostotno veliko boljša in lažja. Verjetno je razlog varnost in hlajenje.
Magic

WarpedGone ::

Da, glavna razloga sta varnost in hlajenje.
Tretji pomemben razlog je boljša življenske dobe z vidika 'ciklanja' ker so cilindrični oklepi bistveno bolj odporni na spremembo volumna kot kvadri kjer nujno prihaja do napihovanja in posledično pohitrenega propadanja celic.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Sploh pa ne vem, kaj vam ni jasno. Musk je genij, ki ve, kako je najboljše. Vsak dvom in spraševanje je odveč.

WarpedGone ::

Nikec3 je izjavil:

No ja, če imaš celice z manjšim razmerjem med premerom in višino res pridobiš na volumnu pri enaki površini, a hkrati bo v battery packu vmes več praznih mest. In samo Tesla na koncu ve koliko bodo pridobili, pa tukaj so še faktorji hlajenja, ker nova oblika celic se bo zagotovo drugače hladila kot stare.

Nekako pa dvomim, da lahko samo s spremembo geometrije pridobijo več kot 10% na energijski ali volumenski gostoti. Prej bo realno kakšnih 5%.


Js sm preračun ustavil na prvem koraku - nivo celice. Privzel sm enako gostoto ovoja in kemije in zanemaru ostalo režijo. Groba ocena 'prve stopnje' tako izvrže +13%.

Stvar lahko pelješ na drugi nivo in upoštevaš še module v katere so te celice spakirane, da vidiš kaka cifra pade ven. En norvežan na TMC se je s tem pozabaval in dobil +15%. Ker poleg manj režije na nivoju celice, večja celica lahko pomeni tudi manj režije na nivoju modula. Ker bo v M3 manj modulov, bo še nekaj manj režije na nivoju celega packa.
Posledica je več kWh/težo oz enako kWh pri manj teže packa.

Vprašanje ki sledi je, zakaj se ustavit na 2170, zakaj ne it še na večje cilindre? Odgovor je v varnosti in nadzoru temperature. Oklep okrog celice mora bit še vedno sposoben zadržat 'ogenj' znotraj sebe, če celica stori smrt. Poleg tega pa je potrebno celotno kemijo znotraj celice čimmbolj enakomerno 'hladit' oz. ogrevat. Večji kot so cilidri, večji so interni temperaturni graditenti. Končna dimenzija je tako kompromis med dolgim seznamom želja in zahtev.
Zbogom in hvala za vse ribe
««
306 / 1185
»»