Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Hype je bil tudi s pametnimi telefoni, pa ga ima danes skoraj vsak, tudi ce ne ve zakaj.
Zato ker je _danes_ že 7 let od tega in je hype mimo, ter dobim spodoben pameten telefon že pod 100 EUR. Saj sem ti napisal, čez 6-8 let bom imel EV verjetno tudi jaz.
Audi A3 letnik 2.0 tdi l 2015 150 konjev povprečna poraba iz prve roke 4.4 l .
Škoda Octavia 1.6 tdi 4.1 litra
Škoda Fabia 1.4 tdi 3.5 litra
Clio DCI 1.5 2012 3.6litra
BMW 318d 150 konjev 2o15 letnik med 4.4 litra
Heh, kjes pa to našu? Ti avti niso vidl mesta od blizu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
SambaShare ::
Kaj bi rad dokazal? Ne vem v katerem času živiš.
Audi A3 letnik 2.0 tdi l 2015 150 konjev povprečna poraba iz prve roke 4.4 l .
Škoda Octavia 1.6 tdi 4.1 litra
Škoda Fabia 1.4 tdi 3.5 litra
Clio DCI 1.5 2012 3.6litra
BMW 318d 150 konjev 2o15 letnik med 4.4 litra
Bla bla bla. Ko greš s klanca navzdol, pa ti magični nemški dizli najbrž še proizvajajo dizel. Prodajaj te bučke komu drugemu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SambaShare ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
SambaShare ::
A ste res tako butasti, da mislite, da oni nič ne delajo na tem področju?
Ne delajo, vsaj nič pametnega. Bolj pametni pri trojici pa tudi vejo da tonejo. Pa jim to nič ne pomaga, je bil razlog že večkrat napisan (lastniška struktura, gonja za kratkoročni dobiček). Do bridkega konca.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Seveda delajo, audi bo kuhal svoj dizl, BMW pa svoj vodik.
VW kuha laboratorijske teste, MB pa mulo, ker se njegov flagšip S prodajno potaplja.
Ampak vse to ni pomembno.
Gremo pobirat stave čigava fabrika od velikih nemcev bo prva prešla v roke tesle?
Mogočna Toyota je že prodala svojo propadlo fabriko Tesli za pest riža.
Bo prvi naslednji VW? Al mogoče Fiat, ki že vidi čeri v katere se bo zabil?
VW kuha laboratorijske teste, MB pa mulo, ker se njegov flagšip S prodajno potaplja.
Ampak vse to ni pomembno.
Gremo pobirat stave čigava fabrika od velikih nemcev bo prva prešla v roke tesle?
Mogočna Toyota je že prodala svojo propadlo fabriko Tesli za pest riža.
Bo prvi naslednji VW? Al mogoče Fiat, ki že vidi čeri v katere se bo zabil?
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
-valvoline- ::
Spodoben EV z sprejemlivim dosegom vsaj 300km realnih ne samo na papiru in neko dokaj sprejemlivo ceno primerljivo oz malo drazje fosilcem ne bo v naslednjih 50 let. Get over it. Pa jih lepo obdavcit kot nepotreben luksuz kar dejansko danes so. Brez subvencij pri nakupu in pri proizvodnji Tesla propade v manj k enem mescu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
-valvoline- ::
Pa kaj pol ce je? Hvala bogu. Hype je bil tudi s pametnimi telefoni, pa ga ima danes skoraj vsak, tudi ce ne ve zakaj. Tisti, ki vejo, so pa sploh srecni. Stanejo pa drobiz. Zadnji, ki se je upiral temu, je neslavno koncal, danes pa mobitele prodajajo cisto druge firme kot 10 let nazaj. Kdo bi si mislil takrat, a? Ampak vse je super, za nemsko dizel trojico je rekordno leto. Sej za nokio je blo tudi, do zadnjega.
Sama proizvodnja pametnega telefona stane max 10-20% prodajne cene. Ostalo je marketing,dobicek in davek. V bistvu je proizvodna cena smartfonov prakticno 0. Poslovni model tesle je tak da je prodajna cena nizja kot dejanska proizvodna, izgubo pokrivajo davkoplacevalci in butasti investitorji ki verjamejo da se bo stanje nekoc spremenilo.
Zakaj točno naj bi bil EV v končni fazi dražji od ICE avta? Jaz tega razloga žal ne vidim.
Ker se spodoben battery pack ne more pocenit in se ne bo pocenil. 80-90% cene EVja so baterije.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
To se ve že dolgo. Teslin S battery pack stane 40k$, verjetno ga danes naredijo že za manj. S novo lastno fabriko baterij, bo ta cena še dodatno padla. Njihove sanje so okoli 10kEUR v prihodnjih desetletjih in Tesla je znana po pretiranih pričakovanjih. Vendar to so vse cene brez dobička. Pač so baterije najdražji delež avta in ni šans s trenutno tehnologijo kaj zaslužit na njih. Kaj ti pove vse to? Zakaj misliš da kljub trenutnem velikim povpraševanjem po Teslah ne dvignejo proizvodnje? Ker delajo minus s vsakim avtom in to ne zaradi zmetanega denarja v razvoj, vendar jih proizvodnja vsakega stane več, kot je prodajna cena. In cena baterij ne more it nemejeno dol, material in proizvodnja ima ceno, ki ni majhna in se je ne da več pretirano zmanjšat. Tesla proba zbit ceno na nek minimum s odstranitvijo posrednikov in njihovih provizij, a to gre le do neke meje.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Kaj pa je v tej bateriji vrednega $40k? Kakšen material, katera sestavina je notri da koštajo toliko? A en človek dela eno baterijo en mesec al kaj? Od kod ta cena?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
Malo poguglaj, kako je s ceno in tehnologijo litij-ionskih akumulatorjev. Najdeš vse na netu.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
No saj, plačujemo torej razvoj tehnologije!!! Kar pa je dva posta višje zanikano! Ko bo tehnologija zrela in njen razvoj odplačan, bomo plačevali samo še material ter proizvodne stroške. Kot pri pametnem telefonu. Jaz sem za svoj prvi CD-R plošček odštel 100 DEM, danes košta 1 CENT.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Ma kakšen razvoj. Kar se danes uporablja je že več kot desetletje razvito. Izboljšane varjate so pa še dodatno podražane in se jih zato ne splača uporabljat. Materjal in obdelava le tega stane toliko!
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Ma kakšen razvoj. Kar se danes uporablja je že več kot desetletje razvito.
Točno tako, še zdaj se odplačuje razvoj izpred 10 let! Daj razloži mi kako obdelujejo ta _materijal_? A to delajo tako kot bogatenje urana pol leta 100 centrifug za eno kilo?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Zakaj nočeš razumet. Ti greš lahko zdaj proizvajat baterije, se da vse postopke zastonj dobit. Ne rabiš niti centa plačat za razvoj. Vendar te nabava materijala in obdelava stane toliko.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Saj to me zanima kaj rabiš? Litij. Koliko kil? Koliko to stane? Kaj se obdeluje in kako da toliko stane? V telefonih katerih proizvodnja stane 0 baje (par postov višje pres) je tudi litij. Verjetno je obdelan ane.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Pojma nimam iz glave. Google it. Sam za perspektivo. Kitajci znajo naštancat sodoben telefon za par dolarjev. Vse razen baterije. Le teh se pa cena kar drži skozi čas. Zakaj misliš, da je tako?
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Ja ampak kako potem to da telefoni koštajo od 50 pa do recimo 800 EUR? Če je pa edino kar kaj košta baterija, ki pa je v vseh praktično enaka? Ampak OK, recimo da je baterija najdražji del vsega, jaz sem še vedno mnenja da se pač odplačuje razvoj tehnologije. Sam litij ne more bit tako ubijalsko drag.
EDIT: OK, ni poceni in cena mu raste. Pomeni da ga ni veliko oziroma je povpraševanje večje od ponudbe.
EDIT: OK, ni poceni in cena mu raste. Pomeni da ga ni veliko oziroma je povpraševanje večje od ponudbe.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Baterija v telefonu je majhna in lahka, cena je par dolarjev. Vendar se ta cena zelo malo spreminja skozi čas. Poglej malo s kakšno tehnologijo so narejene Tesline baterije, če se prav spomnim so začeli take delat že leta 2005, zelo osnoven li-ion.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Hvala.
EDIT: Še vedno je 30% overhead-a (amortizacija vložkov v razvoj ter sam R&D)
EDIT: Še vedno je 30% overhead-a (amortizacija vložkov v razvoj ter sam R&D)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Do leta 2020 naj bi se na ta račun ter na račun pocenitve materiala (zgleda se ne bo zvišala), cena baterijam znižala za pol...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
M-XXXX ::
Požrešen dizl. Povprečen dizl, če to ni 2 toni težka poslovna mangerska limuzina porabi med 3.5 in 4.5 litra.
Najdi mi tega "povprečnega dizla" za 5 oseb na vzorcu vsaj 100 uporbanikov:
http://www.spritmonitor.de/
Edino Yaris Hybrid požre za 4,3 l ekvivalent dizelskega goriva energije, ampak to nima veze ker vemo kje so cene goriv.
Kaj bi rad dokazal? Ne vem v katerem času živiš.
Audi A3 letnik 2.0 tdi l 2015 150 konjev povprečna poraba iz prve roke 4.4 l .
Škoda Octavia 1.6 tdi 4.1 litra
Škoda Fabia 1.4 tdi 3.5 litra
Clio DCI 1.5 2012 3.6litra
BMW 318d 150 konjev 2o15 letnik med 4.4 litra
Koga farbate? Nekaj je relativno argumentiranje, nekaj je pa čisto navadno nabijanje v prazno.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/...
318 dizel, 6.1l
http://www.spritmonitor.de/en/overview/...
A3, 2.0, 150KM, 6.2L
http://www.spritmonitor.de/en/overview/...
Fabia, 1.4 5.1L
Dajmo bit realni. Dizli imajo zelo dobre porabe. Odlične porabe. Sam ravno tam nekje kot cca 5 let nazaj (ali pa še kakšnega več). Moj 210KM Renault ima porabo cca 7-8L porabe (pa je hudičevo težka krava).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: M-XXXX ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Do leta 2020 naj bi se na ta račun ter na račun pocenitve materiala (zgleda se ne bo zvišala), cena baterijam znižala za pol...
Tistih 30% overheada bi lahko razčlenil, ker če je od tega 25% energy inputa, boš to težko zmanjšal. Sploh s tovarno v Zda, kjer cena ni ravno primerljiva Kitajki.
Torej tudi, če to zanemarimo in prideš iz 40k na še vedno konkretno zajetnih 20k. Ko dodaš še DDV pa vseeno močno zaboli glava.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Hmm, ja težko verjamem da bi bila cena štroma 25% končne cene produkta. Štrom sam je poceni. Zdaj tam mi ni jasno pri materialu a gre že za ceno končnih kompozitov ali gre za ceno posamičnih elementov oziroma rud/razstopin?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Poglej si kolikšen procent cene sončnih celic je elektrika. Ni elektrika vedno ponucana le za premikanje elementov. Določeni procesi so lahko zelo potratni in ne gre okoli njih.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
To se ve že dolgo. Teslin S battery pack stane 40k$, verjetno ga danes naredijo že za manj. S novo lastno fabriko baterij, bo ta cena še dodatno padla. Njihove sanje so okoli 10kEUR v prihodnjih desetletjih in Tesla je znana po pretiranih pričakovanjih. Vendar to so vse cene brez dobička. Pač so baterije najdražji delež avta in ni šans s trenutno tehnologijo kaj zaslužit na njih. Kaj ti pove vse to? Zakaj misliš da kljub trenutnem velikim povpraševanjem po Teslah ne dvignejo proizvodnje? Ker delajo minus s vsakim avtom in to ne zaradi zmetanega denarja v razvoj, vendar jih proizvodnja vsakega stane več, kot je prodajna cena. In cena baterij ne more it nemejeno dol, material in proizvodnja ima ceno, ki ni majhna in se je ne da več pretirano zmanjšat. Tesla proba zbit ceno na nek minimum s odstranitvijo posrednikov in njihovih provizij, a to gre le do neke meje.
To kar si napisal skoraj nič ne drži. Teslin battery pack stane med 15 000 $ in 25 000 $. 400 $/kWh je že zelo star podatek, Tesla ima zaradi ogromne količine baterij že marsikatero prednost ekonomije obsega. Btw, Tesla ne dela izgube z vsakim avtom, ker imajo kar lepe marže na svoje Model S-je in X-e. Izgubo delajo preprosto zato, ker jim delničarji to dopuščajo in letno širjenje proizvodnje za 50% marsikaj stane. Delničarji so pripravljeni zanenkrat Tesli še spregledati manjko dobička.
Še ena stvar. Material sam po sebi ne stane nič. Stane zgolj toliko, koliko potrebuješ energije in ljudi (tudi energija sama po sebi ne stane nič), da ga proizvedeš in koliko potrebuješ energije in ljudi, da iz tega potem narediš pameten izdelek. EV-ji so pa dražji predvsem zaradi manjka ekonomije obsega. En posamezen avto bo vedno stal več, če jih proizvedeš 50 000 na leto, namesto 500 000.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Če hočeš trenutno kupit batterijo iz x razloga, jo boš kar 40k plačal. Za koliko jo Tesla izdela ne bomo izvedeli, jaz mislim da jih samo Panasonicove celice pridejo nekje med 15k-30k.
Glede izgube S modela, je bilo še konec lanskega leta iz njihovih podatkov omenjeno da je proizvodnja cena vsakega večja od cene avta in to brez stroškov razvoja in širjenja!
Drugače se strinjam da je šasijo možno naredit mnogo ceneje, saj ja proizvodnja Cliota stane manj kot 5k€. A kaj ti to pomaga, če so baterije 20k€+. In tukaj je problem EV-jev. Ceno le teh ne moreš drastično zreducirat, ker te same sestavine in energija prideta med 70 in 80%.
Glede izgube S modela, je bilo še konec lanskega leta iz njihovih podatkov omenjeno da je proizvodnja cena vsakega večja od cene avta in to brez stroškov razvoja in širjenja!
Drugače se strinjam da je šasijo možno naredit mnogo ceneje, saj ja proizvodnja Cliota stane manj kot 5k€. A kaj ti to pomaga, če so baterije 20k€+. In tukaj je problem EV-jev. Ceno le teh ne moreš drastično zreducirat, ker te same sestavine in energija prideta med 70 in 80%.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
bambam20 ::
Cena baterij bo v prihodnej padla :). Tudi mobilniki so bili na začetku zelo dragi. Eno je, da je EV na pohodu in tea ne more preprečit nihče. Ljudje si jih želijo. Najprej izbranci, ki si lahko privoščijo, kasneje srdenje bogati, nato pa bo to dobila še navadna raja. Čez 20 - 25 let bo zelo zanimivo kako se bo vse obrnilo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
Če hočeš trenutno kupit batterijo iz x razloga, jo boš kar 40k plačal. Za koliko jo Tesla izdela ne bomo izvedeli, jaz mislim da jih samo Panasonicove celice pridejo nekje med 15k-30k.
Glede izgube S modela, je bilo še konec lanskega leta iz njihovih podatkov omenjeno da je proizvodnja cena vsakega večja od cene avta in to brez stroškov razvoja in širjenja!
Drugače se strinjam da je šasijo možno naredit mnogo ceneje, saj ja proizvodnja Cliota stane manj kot 5k€. A kaj ti to pomaga, če so baterije 20k€+. In tukaj je problem EV-jev. Ceno le teh ne moreš drastično zreducirat, ker te same sestavine in energija prideta med 70 in 80%.
No sej ne govorimo, koliko bi nas stala 90 kWh baterija, ampak koliko stane Teslo. In bodi brez skrbi, da jo stane manj kot 25 000 $. Kakšen vir za to, da je proizvodnja vsakega avtomobila dražja od prodajne cene?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Lonsarg ::
Masovna prihodnost električnih avtomobilov(ljudje, ki kupujejo do 15kEUR pa se bi za električnega mogoče stegnili do 20kEUR zaradi prišparanja na bencinu) je bazirala na tem, da bo cena nafte še vedno rasla, ko je enkrat dosegla 1.5EUR/l in da bi bila sedaj že 2EUR/l.
Pa kot kaže se to ni uresničilo tako da je masovna prihodnost precej bolj negotova. Prihodnost luksuznih električnih avtomobilov pa je Tesla že zagotovil in je že zasidrana kot zelo uspešna niša.
Pa kot kaže se to ni uresničilo tako da je masovna prihodnost precej bolj negotova. Prihodnost luksuznih električnih avtomobilov pa je Tesla že zagotovil in je že zasidrana kot zelo uspešna niša.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
EV ne bi smel biti lukzuz, ampak osnova. Število avtomobilov (katerih koli), bi bilo potrebno zmanjšati. S takšnim pristopom bi naredili največ...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Prav tako bi bilo potrebno zmanjašat količino pojedene hrane, sladkorja, alkohola, drog, cigaret... V realnosti pa se ljudje raje odpovejo delu življenske dobe, kot pa tem stvarem. Preveč pa tudi ne smemo živet, kdo bo pa futral 50% prebivalstva, kot upokojence
![;)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_wink.gif)
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
V realnosti pa se ljudje raje odpovejo delu življenske dobe, kot pa tem stvarem. Preveč pa tudi ne smemo živet, kdo bo pa futral 50% prebivalstva, kot upokojence![]()
Itak.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Strah se širi:
Daimler Shareholders Worried by Tesla Model 3 News
Daimler Shareholders Worried by Tesla Model 3 News
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Skrbi jih lahko bolj to, kako Musku uspe bit po vseh medijih. Prev neverjetno je, koliko se piše o Tesli, kljub temu da je proizvedeno Tesel do sedaj manj kot 100k. Samo lani se je v ZDA prodalo skoraj 18 miljonov vozil! Vsaka mu čast.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
Skrbi jih lahko bolj to, kako Musku uspe bit po vseh medijih. Prev neverjetno je, koliko se piše o Tesli, kljub temu da je proizvedeno Tesel do sedaj manj kot 100k. Samo lani se je v ZDA prodalo skoraj 18 miljonov vozil! Vsaka mu čast.
Marketing Tesle in Appla ni primerljiv. Tesla marketinga sploh nima, oziroma je Teslin celotni marketing 10 Muskovih twitov na teden. Pač genij.
More than one shareholder wanted to know what Daimler is doing to meet the challenge from Tesla. "We don't really have a product for this competition from Tesla. In the long term we have some great vehicles . . . but they are virtual at this point," one said.
Hahaha, komedija.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Ja, ampak to je bila vrednost praznega CD-ja ki si ga dobil fizično v roke in odnesel domov ;)
EDIT: Če bi nam država takrat sponzorirala prazne CD-je, bi nasnete definitivno talali zastonj...
EDIT: Če bi nam država takrat sponzorirala prazne CD-je, bi nasnete definitivno talali zastonj...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
SambaShare ::
More than one shareholder wanted to know what Daimler is doing to meet the challenge from Tesla. "We don't really have a product for this competition from Tesla. In the long term we have some great vehicles . . . but they are virtual at this point," one said.
Hahaha, komedija.
Da še vedno sanjajo o nekih hibridih pove vse. Te svoje ICE bojo gonili do propada.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
Privabi množico na osnovni model, katera pa nujno potrebuje še kup dragih doplačil.
Nujno, za koga? Za nekoga iz Norveske, Slovenije in Seattle, WA. Za nekoga iz San Diego, CA in Huston, TX pa ne.
Sicer pa, a je to kakorkoli drugace od vseh ostalih proizvajelcev?
"Novi XYZ ze za 100 EUR na mesec!"*
* small print ...
In za tisto osnovno ceno dobis osnovni model, z osnovnim motorjem, gretje zadnjih sip ti pa racunajo 500 EUR.
Karikiram rahlo ampak, ja, na koncu moras pa za navigacijo doplacati 1500 EUR. Za fucking navigacijo, kjer je enkrat slabsi od tistih iz leta 1994, ko pa hoces update zemljevidov, ti pa racunajo 250 EUR. Za polovico evrope, za drugo polovico mors dat pase 250 EUR.
Nehajte se delati norca iz Tesle, ce so pa ostali proizvajalci se vecji debili kar se opreme tice.
"Hoces radarski tempomat? Seveda! Samo mors vzet najmocnejsi motor, pri ostalih modelih ta dodatna oprema ni na voljo."
WTF?!
Pojma nimam iz glave. Google it. Sam za perspektivo. Kitajci znajo naštancat sodoben telefon za par dolarjev. Vse razen baterije. Le teh se pa cena kar drži skozi čas. Zakaj misliš, da je tako?
Ni pomembno koliko dolarjev nekaj stane, pomembno je koliko Big Macov nekaj stane ali pa koliko struc kruha nekaj stane.
Danes mogoce kitajci naredijo baterijo poceni, za nas trg, vprasanje je, ce jo bodo jutri se vedno delali po isti ceni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
Skrbi jih lahko bolj to, kako Musku uspe bit po vseh medijih. Prev neverjetno je, koliko se piše o Tesli, kljub temu da je proizvedeno Tesel do sedaj manj kot 100k. Samo lani se je v ZDA prodalo skoraj 18 miljonov vozil! Vsaka mu čast.
Poleg dobrega marketinga imajo tudi zelo dober produkt? :)
Pa sem jaz eden izmed tistih, ki bo prvi kritiziral Teslo, ko bo treba. :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
Saj menda je jasno, da je profita (marže) pri (originalni) dodatni opremi vsaj 10x več kot pri samem avtu.
Off-topic, ampak naj kdo ugane brez guglanja, koliko stane Olympusov pokrovček za objektiv:
Lens cap with special F Logo
Features the PEN F logo from 1963
Combines heritage and protection
Diameter of 37mm
Za primerjavo, enako velik "noname" pokrovček na ebayu stane s poštnino vred 1 evro (oziroma še malo manj).
Off-topic, ampak naj kdo ugane brez guglanja, koliko stane Olympusov pokrovček za objektiv:
Lens cap with special F Logo
Features the PEN F logo from 1963
Combines heritage and protection
Diameter of 37mm
Za primerjavo, enako velik "noname" pokrovček na ebayu stane s poštnino vred 1 evro (oziroma še malo manj).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Mercedes bo vložil 2,5 milijarde v dizel motor, 10 hibridov, in 500 mio v tovarno baterij in en EV do leta 2020, ki naj bi bil konkurenčen tesli iz 2012. Tolk o tem koliko so resni. Ta drobiž je glih tolk, da jim delničarji ne bojo preveč težili. Očitno še zmeraj ne mislijo resno. Ali zato, ker res ne verjamejo v EV in mislijo, da je tudi to stran vržen denar, ali pa zato, ker hočejo pokasirat še bonuse do 2020 in si potem poiskat službo pri Tesli.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
Mercedes bo vložil 2,5 milijarde v dizel motor, 10 hibridov, in 500 mio v tovarno baterij in en EV do leta 2020, ki naj bi bil konkurenčen tesli iz 2012. Tolk o tem koliko so resni. Ta drobiž je glih tolk, da jim delničarji ne bojo preveč težili. Očitno še zmeraj ne mislijo resno. Ali zato, ker res ne verjamejo v EV in mislijo, da je tudi to stran vržen denar, ali pa zato, ker hočejo pokasirat še bonuse do 2020 in si potem poiskat službo pri Tesli.
Bi znalo bit da sami ne verjamejo. Poslušaj kdaj kakšnega zaposlenega v Nemških avtomobilskih firmah. Za drugo kot "faove überalles" sploh slišati nočejo. Vodilni bi sicer morali bit bolj pametni, ampak vprašanje kje so meje (nemškega) ega.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"