» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
260 / 1138
»»

Nikec3 ::

vostok_1 je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Čist konkreten avto s vso navlako stane lahko le 10k€, to vklučuje vse državne dajatve,ki niso ravno zanemarljive. A kljub vsemu kompleten znesek ne preseže čertino vrednosti konktetne baterije. Kaj je zdaj zanemarljivo?? Pamet mogoče?


Sem ti rekel. Model tri po mojih info je planiran za 30k. Jz ne rabim 600km dosega. Tud 300km v 80% ne.

Glede državnih dajatev. Dobro to se strinjam...mafija lahko uniči še tako dober biznis.

35 000 $ brez davka in subvencij. Kar bo pri nas kakih 37 000 - 40 000 €. Odvisno od razmerja usd/eur.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

nekikr ::

Če bi teoretično cena lahko za tak avto padla na 10k nov, 7k rabljen...it's a steal.

Teoretično bi bilo še bolje, če bi ti plačali recimo mesečni pavšal 8.400€ za uporabo takega avtomobila. To je teoretično, seveda, realno pa sanjaš neke čudne sanje v svoji fantazijski glavi. Za 10k dobiš Twinga. Danes in čez 10 let (pa pred desetimi tudi).

Magic1 ::

Dokler stane najbolj mizerna baterija več kot cel bencinski jajček podobnega razreda, so vse to le sanje. Ko pa bo baterija za 200km stala manj kot 5000€, potem se bomo pa pogovarjal o smiselnosti za mase. Vendar samo dokler se država ne spomni trošarin računat na prevožen kilometer. Potem bodo EV-ji spet v buli.
Magic

BigWhale ::

7982884e je izjavil:

Pa na koncu se ti ne splaca, je ceneje dat v avto samo bencinski motor.
in kot je vidno na primeru tesle, je v njihovem primeru tudi zgolj EV boljši. vržeš stran vso nepotrebno navlako, sploh pa v prihodnosti električni avti ne bodo rabili pogonske gredi in še kupa drugih stvari. pa naenkrat tista baterija ne bo izgledala več tako draga.


Verjetno se bo v vecini primerov pokazalo, da je vlacit s sabo dva razlicna pogona sub-optimalno.

BigWhale ::

Magic1 je izjavil:

Vendar samo dokler se država ne spomni trošarin računat na prevožen kilometer. Potem bodo EV-ji spet v buli.


Ne, ne bodo. Se vedno bodo manj kompleksni in komplicirani. Odpade ti en kup mehanike, ki ga ICE avtomobili nujno potrebujejo za delovanje. Vso to navlako lahko pri elektricnih ven zabrises. Z njimi bo manj dela in manj servisov.

Menjalnik, sklopke, diferenciali, alternatorji, svecke (lol), ...

V pravilno narejenem EVju imas pa dva ali pa stiri elektro motorje, baterije in polnilno enoto. Verjetno bi se zavijanje naredil bolj preprosto samo je pa ze vprasanje varnosti.

WarpedGone ::

Zavijanje?
Vprašanje časa, kdaj bo štirikolesni volan standardna oprema. Prej bo seveda standard 4-kolesni pogon. 4-kolesne zavore so standard že lep čas.
Svoj čas so bile standard zavore le na enem kolesu oz. osi in se je folk čudil, kaj bi nucal zavore na obeh oseh...
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

BigWhale je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Vendar samo dokler se država ne spomni trošarin računat na prevožen kilometer. Potem bodo EV-ji spet v buli.


Ne, ne bodo. Se vedno bodo manj kompleksni in komplicirani. Odpade ti en kup mehanike, ki ga ICE avtomobili nujno potrebujejo za delovanje. Vso to navlako lahko pri elektricnih ven zabrises. Z njimi bo manj dela in manj servisov.

Menjalnik, sklopke, diferenciali, alternatorji, svecke (lol), ...

V pravilno narejenem EVju imas pa dva ali pa stiri elektro motorje, baterije in polnilno enoto. Verjetno bi se zavijanje naredil bolj preprosto samo je pa ze vprasanje varnosti.

Seveda lahko zmečeš ven vse kar komot naredi 200kkm in daš not namesto tega baterijo, ki jo bo potrebno manjati pri teh kilometrih in stane 10x več kot vse kar si naštel skupaj:))
Magic

Nikec3 ::

http://www.bloomberg.com/news/articles/...

Tesla also said it has begun producing its battery-storage systems for use by homes, businesses and utilities at its Gigafactory, the massive battery plant currently under construction outside of Reno, Nevada. Tesla said there's strong demand for Tesla Energy products in Australia, Germany and South Africa.


http://www.bloomberg.com/news/videos/20...

http://files.shareholder.com/downloads/...

Torej, Gigafactory že delno obratuje?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

TribesMan ::

Ne, ne bodo. Se vedno bodo manj kompleksni in komplicirani. Odpade ti en kup mehanike, ki ga ICE avtomobili nujno potrebujejo za delovanje. Vso to navlako lahko pri elektricnih ven zabrises. Z njimi bo manj dela in manj servisov.


Ne si delat utvar da se električni pogoni ne bodo kvarili.

Malo premislite kaj danes večinoma crkuje na avtih, mehanika ali elektronika?

Razlika bo samo to, da pri električnih avtih "vaški mehaniki" ne bodo mogli narediti praktično nič, kar na koncu pomeni veliko večje cene popravil, ko se bodo napake pojavile.
Namesto da boš dal 300€ vaškemu mehaniku da ti sklopko zamenja, boš dal 3000€ uradnemu serviserju, ker ti bo krmilnik elektromotorja začel kaj štrajkat (lahko bo kaka banalna zadeva, samo tam notri nima povprečen serviser kaj popravljat).

Pa seveda, avto bo moral še vedno enrkat na leto na servis, bo še vedno veliko delov ki načeloma potrebujejo vsaj pregled enkrat na leto.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Torej, Gigafactory že delno obratuje?

Delno. Sestavljajo powerpacke in powerwalle iz celic, ki jih dobavijo od drugje.
Proizvodnja celic štarta naslenje leto. Izgradnja cele fabrike pa bo tekla še naslednjih cca 5let.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Zavijanje?

Ja, lahko bi se znebil mehanske povezave med volanom in sprednjimi kolesi. Vendar je tle potem ze problem kaj nardit v primerjavi odpovedi elektrike.

BigWhale ::

TribesMan je izjavil:

Ne, ne bodo. Se vedno bodo manj kompleksni in komplicirani. Odpade ti en kup mehanike, ki ga ICE avtomobili nujno potrebujejo za delovanje. Vso to navlako lahko pri elektricnih ven zabrises. Z njimi bo manj dela in manj servisov.


Ne si delat utvar da se električni pogoni ne bodo kvarili.

No, tega ni nihce nikjer trdil. Seveda se bodo tudi kvarili, le nekih mehanskih delov, ki bi se lahko obrabili je precej manj.

TribesMan je izjavil:

Malo premislite kaj danes večinoma crkuje na avtih, mehanika ali elektronika?

Bi bilo zanimivo videti kaksno statistiko na to temo. Takole cez palec bi rekel, da je stvar verjetno tam-tam. Med ljudmi se vedno slisis, da so menjali sklopko, dali popravljati menjalnike, in tako naprej.

TribesMan je izjavil:


Namesto da boš dal 300€ vaškemu mehaniku da ti sklopko zamenja, boš dal 3000€ uradnemu serviserju, ker ti bo krmilnik elektromotorja začel kaj štrajkat (lahko bo kaka banalna zadeva, samo tam notri nima povprečen serviser kaj popravljat).

Mnja, vprasanje do kaksne mere se bo to izrazalo. Dvomim, da bo taksna katastrofa. :)

TESKAn ::

Magic1 je izjavil:

Čist konkreten avto s vso navlako stane lahko le 10kEUR, to vklučuje vse državne dajatve,ki niso ravno zanemarljive. A kljub vsemu kompleten znesek ne preseže čertino vrednosti konktetne baterije. Kaj je zdaj zanemarljivo?? Pamet mogoče?
Cena baterij mora pasti na vsaj tretjino današnje, da bo zadeva vsaj iz aviona konkurenčna.

Ob ceni pod 200€/kWh (pa je to par let stara informacija) je 85 kWh ~17 jurjev.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

fpbs ::

Samsung SDI to invest $1 Billion in EV Battery Gigafactory:

http://www.electric-vehiclenews.com/201...

J.McLane ::

Hm, da ne bo potem vse povečane produkcije cenejših baterij pokupila kakšna druga industrija?

Drugače pa novi Volt je dobro začel s prodajo, mislim da predstavlja dober kompromis za ljudi, ki imajo samo en avto. Ampak za enkrat nič ne kaže da bo naprodaj v EU.

WarpedGone ::

Novi volt je bil skenslan še predno se je začel prodajat. Na voljo bo v par državah ZDA in konec.
Njegov naslednik, ki naj bi bil predstavljen sredi '16 naj bi bil prodajan širše po svetu.

batteries for an amount of approximately 40 thousand cars a year

40.000 x 20kWh/mizerijo od EV = 400 MWh.
GigaFactory it is not.
Al pa naj že končno nehajo svinjat z bedastimi specifikacijami in povejo dejansko kapaciteto fabrike. 40.000 EV ne pomeni nič.
Tut 1GWh ne pomeni nič.

Zbudite me, ko bo kdo najavil fabriko z +50GWh letno proizvodnjo.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Še malo razmišljanja na glas.

EV in PHEV se zelo razlikujeta pri potrebah baterije. EV potrebuje predimenzionirano baterijo da je uporaben, ampak povprečno dnevno je pa taka baterija izkoriščena samo 20%. OK to je dobro za življensko dobo, ampak tu se bodo isto pokazale določene degradacije, ki pridejo z leti in ne s samimi cikli polnjenja. Tak izkoristek baterije nekako ni optimalen, res pa je da bo cel paket pod manjšim stresom in so temu primerne lahko celice.

PHEV ima lahko samo 20% baterije pravega EV, to sicer res pomeni veliko več ciklanja (npr. 1x na dan), ampak tudi če te cikle sešteješ je vseeno pričakovana življenska doba preko 10 let. Torej dnevno pokuriš blizu 100% kapacitete (ne mislim 100% SOC), tako se ne špara z baterijo in 5 PHEV s 15 kWh naredi več prihranka nafte, kot en EV s 75 kWh.

Potem imaš še navadne hibride z ~1 kWh baterijo, ti pa prihranijo od 10-20% nafte, se pravi 7 takih hibridov prihrani toliko nafte kot en EV (če zanemarimo elektriko iz omrežja). Torej tu so baterije še bolj pametno izkoriščene, seveda če gledamo samo na kWh. Klasičnih hibridov se proda ca. 1,8 milijon letno, prihranek nafte približno enak kot z 250.000 prodanimi EV.

spirit ::

OK polnilnice bodo poštimali da jih bo povsod dovolj, to je le vprašanje časa, vidim pa en problem v tem, da ko bo pri takem avtu nekaj crknilo bo strošek popravila zelo visok, in problem bo ker se rabljeni po mojem skoraj ne bodo prodajali, ker je tu veliko večji rizik, kot pri motorjih z notrjanim izgorevanjem, kjer se da vsaj do nekek mere preverit stanje avtomobila, pri EV ne moreš preverit skoraj nič, razen to da ti računalnik pove da je baterija zdrava 74% in je opravile 234145 ciklov polnenja, kar seveda ne pomeni da ne bo jutri odpovedala...
drugi problem je da recimo ne bo letnega servisa za 250€ in na 5 let velikega za 600, ampak bo pa po x letih servis za 5.000€, od kje jih bo navaden smrtnik potegnil, če ne bo že ob nakupu začel varčevati za servis, ali pa bo takrat najel kredit?

Roadkill ::

spirit je izjavil:

ampak bo pa po x letih servis za 5.000€


???
Ü

J.McLane ::

Diagnostika in odkrivanje napak bo enaka kot pri klasičnem vozilu, z množično prodajo se bo pa dobilo tudi kaj na odpadu (sploh če je % zanesljivosti dober).

Primer, hibridi imajo praktično vse komponenete EV, če malo pogledaš po ebayu:
- Inverter za 800€
- "prenos" z dvema motorjema (~60 in ~30 kW) 800 - 2.000 EUR
Je pa potem še en nekaj malenkosti kot, električna vodna pumpa, električni klima kompresor ...

Ko ti pa pri dizlu gre ena lambda sonda za 600 €, je pa vse tiho bilo.

WarpedGone ::

Mal pomislite na TVje s katodnimi cevmi izpred 30 let v primerjavi z sedanjimi LED zadevami.
Prvo je delalo, crkovalo, se popravljalo in flikalo.
LED dela dokler dela, pol zamenjaš. Tipično še predno crkne.

ICE mašino šraufaš ker je iz milijon kosov, kjer je dovolj da se en kabl nekam tišči in ga je treba menjat, cevke itd.
Pri EVji je kot prvo za nekaj velikostnih redov manj kompoment. Če katera izmed njih štrajka, jo zamenjaš z novo.

Kdaj ste nazadnje popravljali procesor v računalniku?

Nad teslo se zmrdujejo, češ koliko motorjev je bilo treba zamenjat. In se hinavsko privzame, da je zamenjava enako problematična, draga in težavna kot pri ICE motorju.
Resnica je, da ti v tesli motor zamenjajo v parih urah, odštekat in nazaj vštekat je treba 4 kable (HV, LV in control + 1 v rezervi).
Če zadevo odpreš v njej nimaš kej velik popravljat/menjat: par ležajev, par zobnikov, en rotor.
Ko crkne elektronika, jo menjaš.
Zbogom in hvala za vse ribe

Miha 333 ::

BigWhale je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Zavijanje?

Ja, lahko bi se znebil mehanske povezave med volanom in sprednjimi kolesi. Vendar je tle potem ze problem kaj nardit v primerjavi odpovedi elektrike.

Potem dobiš to (video). Še losovega testa ne moreš izvesti, ker je avto bolj pameten od tebe in misli, da si izgubil oblast nad vozilom in gre lepo po svoje. Kar se mene tiče, ostajam pri zastareli preizkušeni tehnologiji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miha 333 ()

RedDrake ::

Pri EVji je kot prvo za nekaj velikostnih redov manj kompoment. Če katera izmed njih štrajka, jo zamenjaš z novo.

URL plz, kjer je očitno da ima nek povprečen ICE (da ne bo potem kak V12 z 10 stopenjskim avtomatikom kot primer) pogonski sklop (motor, menjalnik, prenos na kolesa) 100x več komponent kot EV pogonski sklop.
Torej, ker vemo da ima EV pogonski sklop vsaj kakih 5-10 kosov, ti torej ne bo problem pokazat, kako je ICE sklop sestavljen iz 500 - 1000 komponent.
Ti pomagam s slikco:

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

WarpedGone ::

Kje so vse posamezne gumice, cevke, objemke, spojke, vijaki, ...?
Zgornja slika je slaba šala, svetove daleč stran od celotnega spiska materiala za delujoč motor pod havbo.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Pe še to je samo motor, daj seciraj za foro še DSG menjalnik, čeprav 100x več je morda res pretirano, ampak nima veze.

BigWhale ::

RedDrake je izjavil:

Torej, ker vemo da ima EV pogonski sklop vsaj kakih 5-10 kosov, ti torej ne bo problem pokazat, kako je ICE sklop sestavljen iz 500 - 1000 komponent.


Ne spoznam se ful-ful ampak men se zdi, da je na tej sliki samo motor. Manjkako se sklopka, menjalnik, izpusni sistem, diferenciali. Potem so nujni se elektricni sklop, alternator, akumulator, svecke. Razne crpalke za olje, cevi za prenos tekocin, od goriva, do olja...

Pa najbrz se kaj.

TribesMan ::

Veliko stvari ki jih naštevaš bodo imeli tudi EVji...

Diferencial in reduktor (poenostavljen menjalnik) ima praktično vsak. Namesto alternatorja imaš DC/DC pretvornik. Akumulator 12V ima tudi vsak EV. Črpalko za hladilno tekočino in vse cevi za prenos tekočin ima tudi EV, ker moraš elektromotor, krmilnik elektromotorja in baterijo hladit. Hladilno tekočino bo treba tudi menjat vsakih 5 let, tko kot jo zdaj menjaš v ICE, saj nebi bilo ravno dobro če ti zaradi izrabljenega glikola zmrzne hladilni sistem ko bo zunaj -20°C.

Elektro pogon ni tako enostaven kot zgleda na prvi pogled. samoenpremikajočdel.press

Da ne omenjamo kompleksnosti krmilnika elektromotorja.
Pa tudi motor ni "čist enostaven". Statorsko navitje lahko odpove, prebije izolacija... Ležaj lahko odpove... itd.

In zdaj kaj je lažje, plačat 300€ lokalnemu mehaniku da ti zamenja ležaj, ali odšraufat cel pogonski sklop dol z avta in in ga zamenjat z novim kosom za 10.000€.

Nevem če bo zadeva funkcionirala na tak način.

In recimo še en banalen način odpovedi krmilnika elektromotorja. IGBTji lahko odpovedo zaradi kozmičnega sevanja:

http://5scomponents.thomasnet.com/Asset...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

J.McLane ::

Ti lahko teoritiziraš kolikor hočeš, dejstvo je da bo še naprej kakšen krš avtomobil, ki se bo kvarili, bo pa tudi veliko zanesljivih. V praksi je pa dejstvo da Prius velja za najbolj zanesljiv avto med Toyotami, in kot sem ti že prej linkal na ebayu se inverter, ki krmili dva elektromotorja (PSD) ne prodaja za več kot 800 €, verjetno zato ker na veliko crkujejo? V praksi crkne lahko samo zaradi pregretja, če crkne vodna pumpa.

Poleg tega zakaj mislite da se nekega ležaja v el. motorju nebi dalo popravit, to je kot že sedaj pač odvisno od proizvajalca kako bo motor sestavil skupaj. Trenutno je res verjetno le peščica mojstrov v Sloveniji, ki bi se tega lotila, ampak z množičnostjo EV bo tudi vsak vaški mojster začel šravfat po njih. Čisto isto je bilo pred 25 leti, ko si kupil nek nov avto in so vsi pravili ja tega pa vaški Joža ne bo znal šravfat, v manj kot 5 letih se je ta vaški Joža adaptiral na vsako noviteto, če ne pač nebi preživel.

nekikr ::

V praksi je pa dejstvo da Prius velja za najbolj zanesljiv avto med Toyotami

Najbrž res. Ampak Priousa ne kupijo taki kupci, ki kupijo recimo Alfo. Niti ga ne vozijo tako kot Alfe.

J.McLane ::

Mogoče ne, nisem pa videl še veliko Alf kot taksija, v US je že šlo tako daleč da se pojavljajo neodvisni specialisti za hibridna vozila. Potem imaš že firmo, ki obnavlja baterije in dajejo na njo tudi garancijo.

Hočem reči, da ko enkrat nek avto postane dovolj množičen potem se hitro pojavi konkurenca pri servisiranju takega avta, če je pa v celi sloveniji samo 10 takih vozil, potem ti pa jasno ostane samo uradni servis.

7982884e ::

Miha 333 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Zavijanje?

Ja, lahko bi se znebil mehanske povezave med volanom in sprednjimi kolesi. Vendar je tle potem ze problem kaj nardit v primerjavi odpovedi elektrike.

Potem dobiš to (video). Še losovega testa ne moreš izvesti, ker je avto bolj pameten od tebe in misli, da si izgubil oblast nad vozilom in gre lepo po svoje. Kar se mene tiče, ostajam pri zastareli preizkušeni tehnologiji.

avto večinoma bo pametnejši od tebe in bo bolje reagiral. kolikokrat si se dejansko moral izogniti nečem takem, kot je bilo na tem testu?
mimogrede, isti youtube kanal ima tudi videe podobne avtomatske tehnologije na oplih, recimo. kar dobro deluje.

noraguta ::

7982884e je izjavil:

Miha 333 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Zavijanje?

Ja, lahko bi se znebil mehanske povezave med volanom in sprednjimi kolesi. Vendar je tle potem ze problem kaj nardit v primerjavi odpovedi elektrike.

Potem dobiš to (video). Še losovega testa ne moreš izvesti, ker je avto bolj pameten od tebe in misli, da si izgubil oblast nad vozilom in gre lepo po svoje. Kar se mene tiče, ostajam pri zastareli preizkušeni tehnologiji.

avto večinoma bo pametnejši od tebe in bo bolje reagiral. kolikokrat si se dejansko moral izogniti nečem takem, kot je bilo na tem testu?
mimogrede, isti youtube kanal ima tudi videe podobne avtomatske tehnologije na oplih, recimo. kar dobro deluje.

Ja pa fuzijabo. Pa aerogel v spidnjih hlačkah. Pa flashlighti v osnovni šol na wcjeh. Kva od tega je res noben ne ve. Posebej vizionarske zadeve pa to ze 60 let niso več. Sam kako jih vpeljat je problem.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

_Tom_ ::

7982884e je izjavil:

Miha 333 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Zavijanje?

Ja, lahko bi se znebil mehanske povezave med volanom in sprednjimi kolesi. Vendar je tle potem ze problem kaj nardit v primerjavi odpovedi elektrike.

Potem dobiš to (video). Še losovega testa ne moreš izvesti, ker je avto bolj pameten od tebe in misli, da si izgubil oblast nad vozilom in gre lepo po svoje. Kar se mene tiče, ostajam pri zastareli preizkušeni tehnologiji.

avto večinoma bo pametnejši od tebe in bo bolje reagiral. kolikokrat si se dejansko moral izogniti nečem takem, kot je bilo na tem testu?
mimogrede, isti youtube kanal ima tudi videe podobne avtomatske tehnologije na oplih, recimo. kar dobro deluje.


Zanimivo bo, ko bo prvič tak avto povozil nepazljivega pešca, kateremu si se skoraj že umaknil, pa je nato avto prevzel vajeti v roke....:)

RedDrake ::

kolikokrat si se dejansko moral izogniti nečem takem, kot je bilo na tem testu

Jaz v zadnjih 4ih letih že šestkrat.
Divje živali so na nekaterih cestah presneto pogoste ...
Pa se mi na zavarovalnici še vedno čudijo, zakaj dam na vsak avto kasko za divjad, ne pa tudi splošnega :)

7982884e ::

noraguta je izjavil:

Ja pa fuzijabo. Pa aerogel v spidnjih hlačkah. Pa flashlighti v osnovni šol na wcjeh. Kva od tega je res noben ne ve. Posebej vizionarske zadeve pa to ze 60 let niso več. Sam kako jih vpeljat je problem.
debata gre o raznih inteligentnih avoidance sistemih, ker kolega zgoraj pravi, da tega ne rabi; da bo sam bolje odreagiral. ti sistemi so že v komerciali, ne bo treba na fuzijo čakati.


Zanimivo bo, ko bo prvič tak avto povozil nepazljivega pešca, kateremu si se skoraj že umaknil, pa je nato avto prevzel vajeti v roke....:)
bo zanimivo, ker bo pač proizvajalec tožen zaradi slabega softvera (saj ni nobena umetnost zraven še pogledat, kam lahko varno zavije, da se umakne) in bo prisiljen stvar izboljšati, pa drugi proizvajalci bodo morda tudi sami potihem malo izboljšali svoje. na koncu dneva bo zaradi enega povoženega pešca softver toliko bolj sposoben, za razliko od nekoga, ki nekje nekoga na lastno pest zgazi.

WarpedGone ::

kolikokrat si se dejansko moral izogniti nečem takem, kot je bilo na tem testu

Avto se bo sam od sebe zadevi izognil hitreje kot pa ti.
Reakcijski čas press.
Ne zgubljaj časa s tumbanje, da ti si pa superman.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Če koga zanimajo detajli o autopilotu v teslah... povzetek govora šefeta MobilEye, ki je dobavitel trenutnega HW.

Juicy tidbits on Autopilot, deep learning, Tesla's advantage from Nov 3 Mobileye Call
Zbogom in hvala za vse ribe

7982884e ::

WarpedGone je izjavil:

kolikokrat si se dejansko moral izogniti nečem takem, kot je bilo na tem testu

Avto se bo sam od sebe zadevi izognil hitreje kot pa ti.
Reakcijski čas press.
Ne zgubljaj časa s tumbanje, da ti si pa superman.
nevem kaj ti mislis da si prebral v mojem postu ampak glede na reply sem ziher da si narobe prebral

WarpedGone ::

Ni letelo nate ampak na supermana, kateremu si replicral, ki je trdil:
Potem dobiš to (video). Še losovega testa ne moreš izvesti, ker je avto bolj pameten od tebe in misli, da si izgubil oblast nad vozilom in gre lepo po svoje. Kar se mene tiče, ostajam pri zastareli preizkušeni tehnologiji.


Losov test sam po sebi je nonsense ker brez očitnega razloga sunkovito spreminjaš smer. Zdej al si hočeš iz glave sneti klobuk brez direktne pomoči rok, al želiš iz avta zabrisat sovoznika al pa delaš losov test. V vseh takih primerih imaš knof da avtomatiko izklopiš in te bo avto dobesedno ubogal. Na normalni cesti bo pa lepo ugotovil, da spiš in se sam izognil oviri kolikor se bo dalo.
Zbogom in hvala za vse ribe

World peace ::

Losov test sam po sebi je nonsense ker brez očitnega razloga sunkovito spreminjaš smer.


Se je tebi kompletno utrgalo ?

WarpedGone ::

Še en funkcionalno nepismen?
Zbogom in hvala za vse ribe

World peace ::

Ti sploh bereš kaj pišeš ?

Warp bo preden se bo hotel izogniti srni izklopil tehnična pomagala, nato pa jih nazaj vklopil. Mogoče pozabi da moraš nekatera tiščati nekaj sekund da se izklopijo.



Vozila ki so zavila po svoje so šla na popravilo. Tovarna je priznala napako na servo sistemu.


Testi so zato, da se pokažejo nepravilnosti, ne zato da jih warpi označi da so nonsense.

WarpedGone ::

Aha, nepismen. Nisi eidni ...

V brezupnem poskusu da ti bo v drugo jasno:
- prvi si želi volan by wire
- drugi se usaja da je to brezveze, ker že na losovem testu pogrne
- js omenim da je suhoparen losov test nerealna situacija in je reakcija avtomobila bila temu primerna, v realnem se bo avto na nenadno oviro odzval hitreje in bolje, za suhoparne teste maš pa knof da izklopiš pamet. Res pa da nekateri nimate česa izklapljat in je debata čista izguba časa.
Zbogom in hvala za vse ribe

Malajlo ::

Zdaj pa razloži, v čem je razlika, če ostro zaviješ pred srno v realni situaciji, in tem, da ostro zaviješ pred stožcem na testu?

Nikec3 ::

@Warpi ti mešaš hruške in jabolka. Vsem je jasno, da je odzivni čas programa boljši od človeka, odziv pa v tem primeru očitno ni bil boljši.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Zdaj pa razloži, v čem je razlika, če ostro zaviješ pred srno v realni situaciji, in tem, da ostro zaviješ pred stožcem na testu?

Avto, ki ne bo imel 'trdne' povezave med volanom in kolesi bo hkrati opremljen s senzorji, ki bodo zaznavali ovire in avtomatiko, ki bo urgirala ko bo to nujno.
Srno bo tak avto samodejno obvozilo bolje kot šofer, ki bo nujno vedno reagiral prepozno/prehitro , premočno/premalo, upošteval premalo drugih faktorjev v njegovi okolici in zato naredu mnogo več štale kot če bi srno enostavno zbil ob hkratnem maksimalnem varnem zaviranju.

"Ta primer" je zanič primer, ki ne predstavlja tega, kar njegov pobudnik trdi, da prestavlja.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Malajlo je izjavil:

Zdaj pa razloži, v čem je razlika, če ostro zaviješ pred srno v realni situaciji, in tem, da ostro zaviješ pred stožcem na testu?


Avto, ki 'sam vozi', bo zaviral se preden se bo moral izogibati srni, ker ne bo 'spal' za volanom. Ce bo pa srna skocila na cesto in bo nasproti peljal avto, bo pa zapeljal preko srne, ker bo ugotovil, da se ne splaca zavijati na nasprotni pas samo zaradi srne. :>

spirit ::

O madona kaj berem... ko bo avto lahko sam razmišljal ali se je boljše izogniti srni ali ne, takrat se strinjam z Warpom, do takrat ti ap avto mora pustit reakcijo, ne pa da ko ti zaviješ gre pa on naravnost. Res govoriš kot da se še nikoli nisi rabil čemu sunkovito izognit. Mislim da Hyundai na zgornjem posnetku ne vozi sam pa na testu pade, kar pomeni da bi padel tudi ko bi se znašelč v resnični situaciji, ko nikakor ne moreš izklaplati raznih pomagal ker je edina stvar ki jo lahko narediš sunkovito obrneš volan v eno in drugo smer. Poleg tega si že videl kaj se zgodi z avtom ki zbije srno? odpre ga kot banano.

J.McLane ::

Mogoče pa en dost velik bull bar reši situacijo :D

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:

Mogoče pa en dost velik bull bar reši situacijo :D


Edin ce mas debelostenske cevi. Nevem vec kolk mora bit fi.
««
260 / 1138
»»