Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
msjr ::
WarpedGone je izjavil:
Predvsem potrebuješ manj nacionalizma.
Ne, tukaj ne gre za nacionalizem, ampak za pravopis. Villach je Beljak in to je to. (Če pa smo že domoljubi, se zdi prav, da na avstrijskem Koroškem uporabljamo striktno slovenska imena mest, kjer se le da)
Pa da ne bom off topic, feature ali ne, tudi bencinarji delajo vesele motnje na AM območju (da ne govorimo o starih Tomosih, ki so delali motnje na TV UHF bandu), tako da tega Tesli pač ni šteti v minus, po moje sploh ni šans odpravit motenj, ki jih povzroča elektromotor. Sicer pa, kdo v Evropi pa sploh posluša AM radio v avtu (no v stejtsih maš pa satelitski receiver pa tudi ne poslušaš več).
WarpedGone ::
Ne, tukaj ne gre za nacionalizem, ampak za pravopis. Villach je Beljak in to je to.
Če se že usajatre, se vsaj usajajte (po naše) pravilno:
1. Slovenska zemljepisna imena na narodnostno mešanih ozemljih uporabljamo enakovredno z ustreznimi tujimi imeni, npr.: Beljak (Villach) - Borovlje (Ferlach) - Celovec (Klagenfurt) - C?edad (Cividale del Friuli) - Dobrla vas (Eberndorf) - Gaberje (Gyertyános) - Gorica (Gorizia) itd.
Enakovredno je enakovredno.
Mednarnodno priznane karte zadevi rečejo Villach, domačini ji rečejo Villach. QED.
po moje sploh ni šans odpravit motenj, ki jih povzroča elektromotor
Motnje povzroča vsako spreminjanje električnega toka, v motorju, kontrolerju, baterji
Zbogom in hvala za vse ribe
telexdell ::
Če so v EV prisotne elektromagnetne motnje (kar se sliši na radijski postaji) potem to ni problem za poslušanje glasbe ampak je lahko ta stvar potencialno nevarna za naše zdravje, saj vplivi elektromagnetnega sevanja (npr. daljnovodi, mobilni telefoni, električni porabniki...) na človeško telo še niso dovolj dobro raziskani. Obstajajo pa sumi, da obstaja korelacija med jakostjo elektromagnetnega sevanjem in rakastimi obolenji.
PS- OFF topic- WarpedOne- pač kažeš, kaj ti pomeni Slovenija. Če si Slovenec po krvi je to žalostno.
PS- OFF topic- WarpedOne- pač kažeš, kaj ti pomeni Slovenija. Če si Slovenec po krvi je to žalostno.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
WarpedGone ::
Raziskav vplivov EM na telo je bilo ogromno, le nobena ni našla nič res oprijemljivega in ponovljivega. To ne pomeni "ni dovolj dobro raziskano" ampak pomeni "ni zaznavnih vplivov".
Če te EM valovanje zares skrbi, ne vem kako si sploh upaš gledat v monitor, vsega pol metra daleč in šlatat tipkovnico, na par cm oddaljenosti. GSMa sigurno nimaš, greješ se pa na drva, ker električno omrežje v hiši sevaaaaaa!!!!!!1111enaenaena.
Go spread FUD somewhere else.
P.S. slovenija mi pomeni 0 od 0. Sm povedal že zdavnaj. Mam dovolj drugih zadev, na katere sm lahko ponosen in sm zanje zaslužen sam. Se mi ni treba hvaliti s tujimi dosežki ==
sklicevanje na nacionalnost.
Če te EM valovanje zares skrbi, ne vem kako si sploh upaš gledat v monitor, vsega pol metra daleč in šlatat tipkovnico, na par cm oddaljenosti. GSMa sigurno nimaš, greješ se pa na drva, ker električno omrežje v hiši sevaaaaaa!!!!!!1111enaenaena.
Go spread FUD somewhere else.
P.S. slovenija mi pomeni 0 od 0. Sm povedal že zdavnaj. Mam dovolj drugih zadev, na katere sm lahko ponosen in sm zanje zaslužen sam. Se mi ni treba hvaliti s tujimi dosežki ==
sklicevanje na nacionalnost.
Zbogom in hvala za vse ribe
telexdell ::
Primerjati sevanje pri toku nekaj mA ali največ do tam 20 A proti nekaj 100 ali celo 1000 A?? Če ob tem vemo, da človeško telo deluje na elektriko in do sedaj ni bilo izpostavljeno vsakodnevnemu (lahko) več urnemu elektromagnetnemu sevanju ob različnih psihofizičnih stanjih oseb... potem je trditev, da ..."ni zaznavnih vplivov..." precej lahkomiselna.
PS- obstaja naravno sevanje, radon v kleteh, sevanje zaradi Černobila, rentgensko slikanje v zdravstvu, jedrska elektrarna... tudi za to devanje lahko rečemo, da "...ni zaznavnih vplivov..." na nas. Pa je res tako?
PS- obstaja naravno sevanje, radon v kleteh, sevanje zaradi Černobila, rentgensko slikanje v zdravstvu, jedrska elektrarna... tudi za to devanje lahko rečemo, da "...ni zaznavnih vplivov..." na nas. Pa je res tako?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
vostok_1 ::
Jz sem tudi against prekomernega sevanja EM v okolje. Ampak kot prvo v avtu si izredno malo časa dnevno. Kot drugo gre za zelo majhno sevanje. AM radijo pa izak lovi vse svinjarije.
BigWhale ::
Prosim, ce nehate o skodljivosti sevanja, ker je off-topic debata. Drgac bom su moderatorja poklicat in vas zaspecal. Zdej pa hitr ven iz bajte zmetat pralne stroje, ker so to najvecji viri sevanja v povprecnem gospodinjstvu.
Prav tako je primerjava ioniziranga sevanja in 'sevanja kar tako' precej butasta.
Prav tako je primerjava ioniziranga sevanja in 'sevanja kar tako' precej butasta.
telexdell ::
Prosim, ce nehate o skodljivosti sevanja, ker je off-topic debata. Drgac bom su moderatorja poklicat in vas zaspecal. Zdej pa hitr ven iz bajte zmetat pralne stroje, ker so to najvecji viri sevanja v povprecnem gospodinjstvu.
Prav tako je primerjava ioniziranga sevanja in 'sevanja kar tako' precej butasta.
Imate neke neumne primerjave. V pralnem stroju je tam do 2,2 kW motor, v električnem avtomobilu pa 70 in več kW. Pralni stroj deluje dokaj stacionarno, pri električnem avtomobilu pa zaradi pospeševanja, zaviranja, klancev... imamo precej dinamične razmere. Medtem ko pralni stroj deluje običajni ljudje ne lezemo vanj, v električnem avtomobilu pa smo praktično obdani z viri sevanja.
Že obstaja kakšna študija o morebitnih vplivih električnih polj takšnih jakosti in v takšnem trajanju na človeško telo? Dosedanji odzivi forumašev (butasto, Ciciban...) mi dajo slutiti, da sem odprl bolečo točko uporabe električnih vozil.
PS- lahko pa kakšen butast ali ciciban gre v kakšno stikališče ali RTP 110 (ali več) kV, mogoče pred nastankom nevihte pa bo videl ali so vplivi električnih polj zares nepomembni.
PS- imamo sevanja takšna in drugačna, nobeno pa ni kar tako.
PS-PS prav tako se ne gre le za človeško telo, kaj pa srčni spodbujevalniki, slušni aparati, črpalke za inzulin, elektronske naprave...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
TESKAn ::
V avtu imaš 400V, tako da glede električnega polja ni neke panike. Kar se magnetnega tiče, te nič ne skrbi, ko tiščiš špulo z zračnim jedrom direkt na lobanjo? S tem da ima EM jedro, v katerem se pretaka praktično vse magnetno polje.
In vse elektronske naprave morajo skozi EMC teste, kjer preverijo, da delajo pravilno pri močnejših motnjah, kot jih lahko pričakuješ od drugih elektronskih naprav (ki morajo, koneckoncev, ustrezati standardom glede izsevanih motenj). Če pa je od take naprave direkt odvisno življenje, so ti testi še precej, precej hujši.
In vse elektronske naprave morajo skozi EMC teste, kjer preverijo, da delajo pravilno pri močnejših motnjah, kot jih lahko pričakuješ od drugih elektronskih naprav (ki morajo, koneckoncev, ustrezati standardom glede izsevanih motenj). Če pa je od take naprave direkt odvisno življenje, so ti testi še precej, precej hujši.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
WarpedGone ::
Čista posledica napredka baterij (, ki po splošni modrosti ne napredujejo sploh):
skoraj 400 milj ~= čez 600 km
skoraj 400 milj ~= čez 600 km
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
Brane22 ::
@telexdell:
Ko zakuriš drva in gledaš v ogenj, pada nate elektromagnetna energija sevanja.
Vse seva. Nehaj zganjat paniko.
Ko zakuriš drva in gledaš v ogenj, pada nate elektromagnetna energija sevanja.
Vse seva. Nehaj zganjat paniko.
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
skoraj 400 milj ~= čez 600 km
Ja, sam se vseen! V spanijo jest pridem prej k ti, ker mi ni treba vmes baterij polnit!
WarpedGone ::
Res je.
Sploh ker mi na pamet ne pade da bi šel v španijo z avtom.
Sploh ker mi na pamet ne pade da bi šel v španijo z avtom.
Zbogom in hvala za vse ribe
dzinks63 ::
Kmalu bomo dobili v SLO mrežo polnilnih postaj za električne avtomobile. Električna mobilnost v Sloveniji
državni družbi SODO – to je sistemski operater distribucijskega omrežja z električno energijo – naložila, da mora zgraditi polnilne postaje po slovenskem avtocestnem križu. Polnilne postaje bodo med seboj oddaljene največ 50 km, postavili pa naj bi jih v bližini že obstoječega električnega omrežja, po možnosti pa tudi v bližini avtocestnih počivališč z gostinsko ponudbo.Tako je sedaj že jasno, da bomo do konca prihodnjega leta na slovenskem avtocestnem križu dobili 26 polnilnih postaj za električne avtomobile.
Polnilne postaje na slovenskem avtocestnem križu bodo nastale v okviru mednarodnega projekta postavitve polnilnih postaj v takoimenovanih zelenih koridorjih.
Je pa že jasno, da bo šlo za hitre polnilnice z zmogljivostjo 22 kW, mora biti celoten sistem polnilnic vzpostavljen do konca decembra leta 2015
telexdell ::
@telexdell:
Ko zakuriš drva in gledaš v ogenj, pada nate elektromagnetna energija sevanja.
Vse seva. Nehaj zganjat paniko.
No ja, če pa vame pade žarek laserja je pa stvar popolnoma drugačna kljub temu, da je valovanje enako kot pri ognju.
Kot kaže na vaše odzive tudi še niso bile narejene neke resne raziskave. Pa saj tudi ob začetku množične proizvodnje cigaret niso bile narejene, so pa zato posledice toliko hujše.
PS- pa naj bo dovolj o tem.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
trololo2 ::
Kmalu bomo dobili v SLO mrežo polnilnih postaj za električne avtomobile. Električna mobilnost v Sloveniji
državni družbi SODO – to je sistemski operater distribucijskega omrežja z električno energijo – naložila, da mora zgraditi polnilne postaje po slovenskem avtocestnem križu. Polnilne postaje bodo med seboj oddaljene največ 50 km, postavili pa naj bi jih v bližini že obstoječega električnega omrežja, po možnosti pa tudi v bližini avtocestnih počivališč z gostinsko ponudbo.Tako je sedaj že jasno, da bomo do konca prihodnjega leta na slovenskem avtocestnem križu dobili 26 polnilnih postaj za električne avtomobile.
Polnilne postaje na slovenskem avtocestnem križu bodo nastale v okviru mednarodnega projekta postavitve polnilnih postaj v takoimenovanih zelenih koridorjih.
Je pa že jasno, da bo šlo za hitre polnilnice z zmogljivostjo 22 kW, mora biti celoten sistem polnilnic vzpostavljen do konca decembra leta 2015
22kW je hitra polninica? Tole zgleda precej neuporabno, koliko časa pa boš potem na počivališču 5h?
WarpedGone ::
Ja, zal bo to več škode kot koristi. debilni birokrati bodo onaniral kolk dobrega so naredili, v praksi bo pa zadeva za silo. 22kw je polnjenje z nekje 100km/h. Celo uro stojiš da prideš naslednjih 100km daleč. Uporabno, da ni potrebno klicat vlečne službe, a mizerija ostaja mizerija.
Zbogom in hvala za vse ribe
Spajky ::
Heh, bo treba za DIY mobile verzijo polnjenja poskrbet za daljše proge - hint : kljuko montirat, pa mini prikolica, pa rabljen star dizel motor od moto-kultivatorja gor s priključenim generatorjem ... pa kakšna modifikacija na avtu, da se polni med vožnjo, gorivo lahko staro olje v tanku na prikolici ... da ne govorimo o "solid State Zero-point elektro generatorju v grajenem v prtljažnik elektro-makine ... sicer ne vem kaj bi rekli policaji na delujočo "frezo" odzadaj, če te ustavijo glih ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
fpbs ::
Kmalu bomo dobili v SLO mrežo polnilnih postaj za električne avtomobile. Električna mobilnost v Sloveniji
22kW je hitra polninica? Tole zgleda precej neuporabno, koliko časa pa boš potem na počivališču 5h?
V zgornjem članku se nahaja kup netočnosti. Priložena slika ne ustreza evropskemu konektorju. Drži morda samo to, da bo v 2015 zgrajenih 26 hitrih polnilnih postaj po Sloveniji, ki pa ne bodo 22kW, ampak 50kW. Omogočale bodo polnenje: 50kW DC CCS, 43kW AC Type2 in verjetno tudi 50kW DC Chademo.
trololo2 ::
Še vedno premalo , Tesla supercharger je recimo še sprejemljiv, 30 min za slabih 300km ni prehud kompromis, ker pri taki razdalji se tako moreš spočiti. 50KW je potem dobra ura za isto razdaljo, to je pa že prehuda, kaj pa boš počel polno uro. Kvečjemu uporabiš v sili.
Also kako se komurkoli zdi sprejemljivo _enkrat_2015_ montirati 50kW polnilnice, ko ima konkurenca že danes mrežo 120kW? No saj konkurenca ni prava beseda, tole je spet razmetavanje denarja drugih ljudi.
Also kako se komurkoli zdi sprejemljivo _enkrat_2015_ montirati 50kW polnilnice, ko ima konkurenca že danes mrežo 120kW? No saj konkurenca ni prava beseda, tole je spet razmetavanje denarja drugih ljudi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: trololo2 ()
hojnikb ::
Heh, bo treba za DIY mobile verzijo polnjenja poskrbet za daljše proge - hint : kljuko montirat, pa mini prikolica, pa rabljen star dizel motor od moto-kultivatorja gor s priključenim generatorjem ... pa kakšna modifikacija na avtu, da se polni med vožnjo, gorivo lahko staro olje v tanku na prikolici ... da ne govorimo o "solid State Zero-point elektro generatorju v grajenem v prtljažnik elektro-makine ... sicer ne vem kaj bi rekli policaji na delujočo "frezo" odzadaj, če te ustavijo glih ...
podobno foro že ma bmw i3. Sam kaj, ko je avto grši k sosedova mama in bojda tudi ni kaj prida sicer...
#brezpodpisa
fpbs ::
Še vedno premalo , Tesla supercharger je recimo še sprejemljiv, 30 min za slabih 300km ni prehud kompromis, ker pri taki razdalji se tako moreš spočiti. 50KW je potem dobra ura za isto razdaljo, to je pa že prehuda, kaj pa boš počel polno uro. Kvečjemu uporabiš v sili.
Also kako se komurkoli zdi sprejemljivo _enkrat_2015_ montirati 50kW polnilnice, ko ima konkurenca že danes mrežo 120kW? No saj konkurenca ni prava beseda, tole je spet razmetavanje denarja drugih ljudi.
Enkrat si oglej potek polnenja Tesle, pa boš prišel do izračuna, da bi polnenje Tesle s 50kW polnilcem potekalo samo cca 10min dalj časa.
Kar se pa konkurence tiče in mreže je pa razmerje 676 CCS proti 121 Teslinih polnilcev.
7982884e ::
spet brezveze komplicirate glede teh polnilcev. sej ne boste delal roadtripa po ljubljani da boste rabil polurno filanje tristotih kilometrov. tapravih superchargerjev rabiš bistveno manj kot vseh polnilnic, oz. vsaka polnilnica ne rabi bit supercharger. to je tudi musk že večkrat povedal.
fpbs ::
spet brezveze komplicirate glede teh polnilcev. sej ne boste delal roadtripa po ljubljani da boste rabil polurno filanje tristotih kilometrov. tapravih superchargerjev rabiš bistveno manj kot vseh polnilnic, oz. vsaka polnilnica ne rabi bit supercharger. to je tudi musk že večkrat povedal.
Ja po tej tvoji logiki je potem najbolje, da se v Evropi zgradi en supermegacharger in je stvar rešena.
7982884e ::
moja logika je čisto ok, kot je tudi logika teh, ki postavljajo polnilnice, vključno s teslo. ti pa ne vem če zastopiš.
superchargerje se daje na avtocestna postajališča in so namenjena ljudem, ki delajo dolge fure naenkrat, ne pa za to, da jih boš mel na 40 mestih po ljubljani. tud ko so predstavnike tesle spraševali, če je ideja zastonjskih superchargerjev realistična tudi na dolgi rok, ko bi jih lahko ljudje zlorabljali, je bil njihov odgovor v smislu "saj jih v resnici itak ne rabijo". za tistih deset ljudi, ki bi dejansko rabili veliko gostoto zelo hitrih polnilnic, pa pač v bližnji prihodnosti (dokler jih bo samo deset) ne bo nihče gradil 5x več polnilnic, sploh pa ne zastonjskih.
sicer pa glede na dosedajšnji razrast superchargerjev lahko pričakujemo, da bodo v primeru uspeha mass-market teslinih avtov, novi superchargerji zrasli še v 2-5 lokacijah po sloveniji. takrat se pa res ne morete več pritoževat, da ne morete glih na vsakem kotu na hitro nafilat praznega avta, ki ste ga prej dva tedna furali po mestu brez da bi videl električno vtičnico.
superchargerje se daje na avtocestna postajališča in so namenjena ljudem, ki delajo dolge fure naenkrat, ne pa za to, da jih boš mel na 40 mestih po ljubljani. tud ko so predstavnike tesle spraševali, če je ideja zastonjskih superchargerjev realistična tudi na dolgi rok, ko bi jih lahko ljudje zlorabljali, je bil njihov odgovor v smislu "saj jih v resnici itak ne rabijo". za tistih deset ljudi, ki bi dejansko rabili veliko gostoto zelo hitrih polnilnic, pa pač v bližnji prihodnosti (dokler jih bo samo deset) ne bo nihče gradil 5x več polnilnic, sploh pa ne zastonjskih.
sicer pa glede na dosedajšnji razrast superchargerjev lahko pričakujemo, da bodo v primeru uspeha mass-market teslinih avtov, novi superchargerji zrasli še v 2-5 lokacijah po sloveniji. takrat se pa res ne morete več pritoževat, da ne morete glih na vsakem kotu na hitro nafilat praznega avta, ki ste ga prej dva tedna furali po mestu brez da bi videl električno vtičnico.
fpbs ::
Mislim, da ti nekaterih stvari ne zastopiš. Kot prvo Teslinih zastonjskih superchargarjev ni. Res, da ne plačaš posameznih polnenj, ampak ob nakupu avta plačaš polnenje na superchargerju in to po taki ceni, in ne glede nato, ali to tebi ustreza ali ne, da je ne boš mogel nikdar izkoristiti.
Polnilnice morajo biti postavljene zelo pogosto ne glede na to, ali kdo dela dolge, ali kratke fure. 40 polnilnic po Ljubljani bi kar ustrezalo.
Drugače pa pomembnost Teslinih superchargerjev se vidi že pri prvi njihovi postaji postavljeni v Sloveniji, ki nima direktnega dostopa z avtoceste.
Polnilnice morajo biti postavljene zelo pogosto ne glede na to, ali kdo dela dolge, ali kratke fure. 40 polnilnic po Ljubljani bi kar ustrezalo.
Drugače pa pomembnost Teslinih superchargerjev se vidi že pri prvi njihovi postaji postavljeni v Sloveniji, ki nima direktnega dostopa z avtoceste.
7982884e ::
Mislim, da ti nekaterih stvari ne zastopiš. Kot prvo Teslinih zastonjskih superchargarjev ni.
česa ne zastopim? nisem nikjer napisal, da supercharging ni vštet v ceno avta. je pa potem še vedno zastonj, ne moreš se ob to spotikati.
Polnilnice morajo biti postavljene zelo pogosto ne glede na to, ali kdo dela dolge, ali kratke fure. 40 polnilnic po Ljubljani bi kar ustrezalo.sej bodo in jih kar nekaj že je. samo dokler bo v sloveniji peščica električnih avtomobilov, pač ne bodo vse tako hitre in tudi ne rabijo bit, ker jih bo veliko in boš polnil takrat, ko boš v službi, recimo, če že doma ne moreš.
Oldi ::
Supercharger je pomemben za hitro polnjenje prazne baterije do recmo 50%, nato tok pada in je enak kot pri šibkejši polnilnici.
Dokler bodo polnjenje zastonj, bo polnilnih postaj (22 ali 120kW) premalo, to je pa ja logično. Razen ko je v Slo 200EV in 20 postaj. Razen spet, če so na AC, se pravi daleč od stanovanj in če pir v Marcheju ni đabe.
@AutoNews18: #automotive : Morgan Stanley Cuts Tesla 2020 Sales Forecast by 40 Percent http://bit.ly/13CCdf9 http://twitter.com/AutoNews18/status/54...
Dokler bodo polnjenje zastonj, bo polnilnih postaj (22 ali 120kW) premalo, to je pa ja logično. Razen ko je v Slo 200EV in 20 postaj. Razen spet, če so na AC, se pravi daleč od stanovanj in če pir v Marcheju ni đabe.
@AutoNews18: #automotive : Morgan Stanley Cuts Tesla 2020 Sales Forecast by 40 Percent http://bit.ly/13CCdf9 http://twitter.com/AutoNews18/status/54...
fpbs ::
WarpedGone ::
Kar fpbs ne skapira sploh, in še marsikdo poleg njega žal tudi ne, da je povprečna hitrost polnjenja omejitev samega avtomobila, max hitrost pa omejitev polnilnice.
Kristalno jasno je, da bodo EVji v prihodnosti imeli večje baterije in se bo zato povprečna hitrost polnjenja glede na današjo dvignila.
Če je danes le 10 minut poljenje z 120kW, nato pa počasi upada, bo neka bodoča za 50% večja baterija se z 120kW filala 15 minut, al pa 20, morda 30. Vsekakor pa več kot le 10 minut.
Če se že danes omejiš na 20kW al pa 50kW ker je kao to 'čist dovolj' za današnjo sramoto od 'avta' (leaf, VW, i3), si se ustrelil v nogo, ker si avtomatsko kastriral bodoče EVje z večjimi baterijami, ki bi se lahko polnili hitreje, pa se ne bodo ker bodo polnilnice v večini imele mizerno moč.
20kW polnilnica bo ostala 20kW, pa gor prpopaš 10kWh al pa 100kWh baterijo.
Na 120kW se bo 10kWh baterija s povprečno močjo ~5kWh, 100kWh pa s povprečno močjo 50kW. S tem da mizerijo od 10kWh morš nafilat do konca, da sploh prideš ven iz parkirplaca, tisto 100kWh pa sploh ni treba filat od konca ampak je že napol nafilana lahk več kot pa nucaš in ti ni treba čakat sploh. Je 10 minut filanja več kot potrebuješ.
Če mislite da je gradnja javnega polnilnega omrežja težka, počakte ko bo prišla na vrsto NADgradnja polnilne moči. Če bo prvo trajalo 10 let, bo drugo trajalo 100 let.
Kristalno jasno je, da bodo EVji v prihodnosti imeli večje baterije in se bo zato povprečna hitrost polnjenja glede na današjo dvignila.
Če je danes le 10 minut poljenje z 120kW, nato pa počasi upada, bo neka bodoča za 50% večja baterija se z 120kW filala 15 minut, al pa 20, morda 30. Vsekakor pa več kot le 10 minut.
Če se že danes omejiš na 20kW al pa 50kW ker je kao to 'čist dovolj' za današnjo sramoto od 'avta' (leaf, VW, i3), si se ustrelil v nogo, ker si avtomatsko kastriral bodoče EVje z večjimi baterijami, ki bi se lahko polnili hitreje, pa se ne bodo ker bodo polnilnice v večini imele mizerno moč.
20kW polnilnica bo ostala 20kW, pa gor prpopaš 10kWh al pa 100kWh baterijo.
Na 120kW se bo 10kWh baterija s povprečno močjo ~5kWh, 100kWh pa s povprečno močjo 50kW. S tem da mizerijo od 10kWh morš nafilat do konca, da sploh prideš ven iz parkirplaca, tisto 100kWh pa sploh ni treba filat od konca ampak je že napol nafilana lahk več kot pa nucaš in ti ni treba čakat sploh. Je 10 minut filanja več kot potrebuješ.
Če mislite da je gradnja javnega polnilnega omrežja težka, počakte ko bo prišla na vrsto NADgradnja polnilne moči. Če bo prvo trajalo 10 let, bo drugo trajalo 100 let.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Če mislite da je gradnja javnega polnilnega omrežja težka, počakte ko bo prišla na vrsto NADgradnja polnilne moči. Če bo prvo trajalo 10 let, bo drugo trajalo 100 let.
Ok, tle mal na pamet govoris. Predimenzioniranje je smiselno takrat, ko lahko upraviceno pricakujes hiter preskok. Za EVje je precej tezko spekulirati kdaj bo do tega prislo. Jaz bi najraje videl 120kW v vsak dom, da bi bil mir. A do tega je res se kakih 100 let, ce sploh.
fpbs ::
Kar Warpi ne skapira sploh, da moč polnenja 50kW popolnoma zadostuje za dvojno
kapaciteto baterij, ki jih ima vgrajena večina današnjih EV. Kar pomeni da ta moč
zadostuje za dobo vsaj 3-5 let.
Kar Warpi ne skapira sploh, da ena taka polnilna postaja stane cca 10 -15k evrov,
medtem ko naj bi Teslina stala 10 krat več.
Kar Warpi ne skapira sploh, da je večina teh postaj grajenih modularno, kar pomeni,
da se na obstoječi postaji lahko zamenja samo močnostni modul, večje, naprimer
100kW moči.
Kar Warpi ne skapira sploh, da se 50kW postaje večinoma lahko priklopijo na
obstoječe omrežje, za večje moči je pa potrebna nadgradnja, pa tudi stroški
priklopne moči se močno povečajo.
Kar Warpi ne skapira sploh, da je nadaljni razvoj baterij precej nepoznan, ki lahko
spremeni hitrost polnenja do take mere, da bodo tudi 120kW polnici močno
poddimenzionirani.
Kaj Warpi skapira sploh ?
kapaciteto baterij, ki jih ima vgrajena večina današnjih EV. Kar pomeni da ta moč
zadostuje za dobo vsaj 3-5 let.
Kar Warpi ne skapira sploh, da ena taka polnilna postaja stane cca 10 -15k evrov,
medtem ko naj bi Teslina stala 10 krat več.
Kar Warpi ne skapira sploh, da je večina teh postaj grajenih modularno, kar pomeni,
da se na obstoječi postaji lahko zamenja samo močnostni modul, večje, naprimer
100kW moči.
Kar Warpi ne skapira sploh, da se 50kW postaje večinoma lahko priklopijo na
obstoječe omrežje, za večje moči je pa potrebna nadgradnja, pa tudi stroški
priklopne moči se močno povečajo.
Kar Warpi ne skapira sploh, da je nadaljni razvoj baterij precej nepoznan, ki lahko
spremeni hitrost polnenja do take mere, da bodo tudi 120kW polnici močno
poddimenzionirani.
Kaj Warpi skapira sploh ?
hojnikb ::
Kaj Warpi skapira sploh ?
da je tesla oh in sploh, vse ostalo pa gnoj.
Vsaj sodeč po tej temi anyway..
#brezpodpisa
WarpedGone ::
Kar pomeni da ta moč zadostuje za dobo vsaj 3-5 let.
Danes naj torej postavimo ~500 polnilnih postaj, katere bo treba čez 5 let zamenjat? Plosk, plosk, plosk.
Kar Warpi ne skapira sploh, da ena taka polnilna postaja stane cca 10 -15k evrov, medtem ko naj bi Teslina stala 10 krat več.
Iz riti potegnjene cifre. Delujoča postaja je v rangu 30k + priprava terena.
Čez 5 let pa novih 30k.
Kar Warpi ne skapira sploh, da je večina teh postaj grajenih modularno, kar pomeni, da se na obstoječi postaji lahko zamenja samo močnostni modul, večje, naprimer 100kW moči.
Električno moč pa priskrbijo štorklje. Brezplačno.
da je tesla oh in sploh, vse ostalo pa gnoj.
Žalostna realnost: Zapisnik Portorož september 2014, Ecartec, EV rally Zagreb:
PS: Za pot na sestanek v Portorož sem iz Celja do Portoroža potreboval 12 ur.
Definicija gnoja, pa magari je gor napis Nissan al pa BMW. 12 ur za 200km? Ja, gnoj je primerna oznaka.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Oldi ::
Definitivno bomo rabili super chargerje in to pogosto, na AC vsaj kot benz pumpe. Ampak na njih se bo polnilo 5 do 20 minut, da bomo prevozili do cilja - največkrat ker smo se zaštrikali pri domačem polnjenju ali čez noč v hotelski garaži. Dopolnjevanje bo moralo biti onemogočeno, da ne bo postaja stalno zasedena.
fpbs ::
V fazi testranja so baterije, ki se lahko polnijo z 20C. V kolikor se izkažejo za uspešne, v kar skoraj ne dvomim, bomo rabili supermega chargerje, najman 5kratne moči kot jo zmorejo Teslini. Polnenje pa nam bo vzelo enako časa, kot ga rabimo za današnje tankanje bencina.
WarpedGone ::
Tudi če te tvoje bajeslovne 20C baterije postanejo resničnost, bodo na obstoječih 130kW polnilcih pač omogočale polnjenje s 130kW daleč tja čez 50% SOC. 120kWh baterija, ki bi zadoščala za 500km A/C bi v pol ure fasala za ene 300km AC vožnje. Good enough, da vmes preskočih eno SC postajo.
Hkrati pa ne pozabit da je v eni obstoječi SC postaje le 11 teslinih polnilcev povezanih vzporedno, vsak od njih pa futra 2 polnilna priključka in je sposoben poganjat oba hkrati (tega žal ni sposobna nobena konkurenca, niti chademo s devam kabloma). Če se res pojavi možnost, ne vidim težave v logični povezavi dveh stolpov in bo pač 22 polnilcev dovajalo moč v isti polnilni priključek. Nekaj malega dela, če je res treba.
Po drugi strani pa se mizerija od baterija v i3/Leaf/... pri polnjenu z 20C res nafila tja čez polovico v par minutah ampak čez pol ure boš moral že ponavljat filanje. Hkrati pa maš še vedno premalo dosega da prideš iz mb v Lj. Še vedno mizerija.
Hitrost polnjenja v avtu se ne meri s C ampak z km/h. Kolk časa morm filat, da bom pršu do tja, kamor želim pridet?
Prvi in osnovni pogoj je, da je v avtu sploh dovolj kapacitete, da se ma s tem vprašanjem smisel ukvarjat. Filanje vsake pol je ure je absurd in mizerija. Pa magari traja le 2 minuti. Tudi filanje vsake 4 ure je lahko tečno ampak tak je pač trenuten state-of-the art.
Porsche/Audi/Mercedes naj bi pripravljali EV z dolgim dosegom, ki naj bi bil kako konkurent tesli. Tudi če spacajo skup avto s podobnim dosegom in podobno ceno in performansami itd. če bo imel odrezana jajca (polnenjne na max 50kWw chademo ali neobstoječih CCS ali teh javnih 20kW postajah) je to promašaj.
Boš dal 80k za teslo kjer lahk filaš z do 500km/h al boš dal 80k za audija, kjer v praki lahk filaš z 100km/h, če maš srečo takšno polnilnico sploh najt?
Sej razumem zakaj je fpbs tolk proti tesli. Pač je zaljubljen v konkurenco in kapira, da si tesla gradi ubijalsko infrastrukturo, katero bo težko težko izenačit, kaj šele prekosit.
@oldi:
Problem zasedenosti se ne rešuje s hitrostjo posameznega polnjenja niti birokracijo ampak enostavno z paralelnostjo. Vsaka postaja je povezana s centralo v ameriki, ki spremlja njeno obremenjenost. Kjer se dogaja polna zasedenost, se doda dodatne polnilne priključke. Tudi v ta namen že obstaja 'mobilni' supercharger, ki zahteva le dovolj debel električni prikjuček.
Na primer SC tle pri nas v Ljubljani omogoča 6 hkratnih polnjenj.
Hkrati pa ne pozabit da je v eni obstoječi SC postaje le 11 teslinih polnilcev povezanih vzporedno, vsak od njih pa futra 2 polnilna priključka in je sposoben poganjat oba hkrati (tega žal ni sposobna nobena konkurenca, niti chademo s devam kabloma). Če se res pojavi možnost, ne vidim težave v logični povezavi dveh stolpov in bo pač 22 polnilcev dovajalo moč v isti polnilni priključek. Nekaj malega dela, če je res treba.
Po drugi strani pa se mizerija od baterija v i3/Leaf/... pri polnjenu z 20C res nafila tja čez polovico v par minutah ampak čez pol ure boš moral že ponavljat filanje. Hkrati pa maš še vedno premalo dosega da prideš iz mb v Lj. Še vedno mizerija.
Hitrost polnjenja v avtu se ne meri s C ampak z km/h. Kolk časa morm filat, da bom pršu do tja, kamor želim pridet?
Prvi in osnovni pogoj je, da je v avtu sploh dovolj kapacitete, da se ma s tem vprašanjem smisel ukvarjat. Filanje vsake pol je ure je absurd in mizerija. Pa magari traja le 2 minuti. Tudi filanje vsake 4 ure je lahko tečno ampak tak je pač trenuten state-of-the art.
Porsche/Audi/Mercedes naj bi pripravljali EV z dolgim dosegom, ki naj bi bil kako konkurent tesli. Tudi če spacajo skup avto s podobnim dosegom in podobno ceno in performansami itd. če bo imel odrezana jajca (polnenjne na max 50kWw chademo ali neobstoječih CCS ali teh javnih 20kW postajah) je to promašaj.
Boš dal 80k za teslo kjer lahk filaš z do 500km/h al boš dal 80k za audija, kjer v praki lahk filaš z 100km/h, če maš srečo takšno polnilnico sploh najt?
Sej razumem zakaj je fpbs tolk proti tesli. Pač je zaljubljen v konkurenco in kapira, da si tesla gradi ubijalsko infrastrukturo, katero bo težko težko izenačit, kaj šele prekosit.
@oldi:
Problem zasedenosti se ne rešuje s hitrostjo posameznega polnjenja niti birokracijo ampak enostavno z paralelnostjo. Vsaka postaja je povezana s centralo v ameriki, ki spremlja njeno obremenjenost. Kjer se dogaja polna zasedenost, se doda dodatne polnilne priključke. Tudi v ta namen že obstaja 'mobilni' supercharger, ki zahteva le dovolj debel električni prikjuček.
Na primer SC tle pri nas v Ljubljani omogoča 6 hkratnih polnjenj.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
TESKAn ::
Hitrost polnjenja v avtu se ne meri s C ampak z km/h.
S koliko km/h fila 120 kW SC prazen avto v Ljubljani ko grem v Portorož in s koliko km/h ko taisti prazen avto filam v Portorožu na enakem 120 kW SC in sem namenjen v Ljubljano?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
WarpedGone ::
Noben ne zna šlogat al boš gonil 200km/h al boš špilal penzionista z 70km/h po AC. Zato govorim o zaokroženih cifrah, ki držijo v povprečju.
Itak je najslabše kar lahk nardiš, da verjameš prikazanemu 'dosegu' na km ali % natančno. V smislu "u lej, prav da ma za 199km dosega, glih dost za celje-portorož". Je lahko dovolj, je lahko premalo.
120kW je cca 600km/h če boš teh 600 km delal v normalnih razmerah z normalno vožnjo.
Itak je najslabše kar lahk nardiš, da verjameš prikazanemu 'dosegu' na km ali % natančno. V smislu "u lej, prav da ma za 199km dosega, glih dost za celje-portorož". Je lahko dovolj, je lahko premalo.
120kW je cca 600km/h če boš teh 600 km delal v normalnih razmerah z normalno vožnjo.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
120kW je cca 600km/h če boš teh 600 km delal v normalnih razmerah z normalno vožnjo.
Ja pravilno si ugotovil. Povprečje je 600km na 120kWh, s tem da je Tesla precej požrešna, in boš naredil z njo samo 500km, BMW pa varčen in boš prevozil 700km.
To pa tudi pomeni, da se hitrost polnenja na polnilcu ne more meriti v km/h.
WarpedGone ::
To pa tudi pomeni, da se hitrost polnenja na polnilcu ne more meriti v km/h.
Ravnokar si to naredu. In celo skoraj prav.
Zbogom in hvala za vse ribe
7982884e ::
s tem da je Tesla precej požrešna, in boš naredil z njo samo 500km, BMW pa varčen in boš prevozil 700km.bmw je grd, majhen in dvakrat lažji od tesle. to pomeni da kvečjemu porabi manj, ne pa da je bolj varčen.
fpbs ::
To, ali je BMW grd ali lep je stvar okusa vsakega posameznika. To, da je majhen, delno vpliva na manjšo porabo in posledično večjo varčnost. To, da pa je kar dvakrat lažji od Tesle, pa pomeni, da je tehnično veliko bolj dovršen in izdelan iz lažjih in boljših materialov.
hojnikb ::
>To, da pa je kar dvakrat lažji od Tesle, pa pomeni, da je tehnično veliko bolj dovršen in izdelan iz lažjih in boljših materialov.
hja, sam primerjava ni ravno na mestu, ker avtomobila zasedata dva čisto različna ranga.
hja, sam primerjava ni ravno na mestu, ker avtomobila zasedata dva čisto različna ranga.
#brezpodpisa
fpbs ::
7982884e ::
To, ali je BMW grd ali lep je stvar okusa vsakega posameznika.
večina ljudi bo rekla, da je grd.
večina ljudi bo za model s rekla, da zgleda hudo.
To, da je majhen, delno vpliva na manjšo porabo in posledično večjo varčnost.
in na to, da je notri manj prostora. in manj prostora za prtljago. in manj stisljive cone spredaj.
To, da pa je kar dvakrat lažji od Tesle, pa pomeni, da je tehnično veliko bolj dovršen in izdelan iz lažjih in boljših materialov.
nabijanje. lažji je zato, ker je precej manjši in ker s sabo troga precej manj baterij.
Ja saj to drži. Samo, če bi bil tudi Tesla izdelan iz kabonskih vlaken, potem nebi bil dvaktat težji od BMWeja, ampak samo enkrat težji.nevem kakšne probleme z razumevanjem imaš ti. če nekdo reče "dvakrat lažji" (kar je besedna zveza, ne matematični izraz), potem to pomeni 50% teže, ne 33.3%.
model s ima 2100 kil. i3 jih ima 1200. to je 57% teže.
brez baterije ima i3 1000 kil, model s pa 1500. to je pa že 75% teže.
meni se to ne zdi nekej posebno sofisticiranega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 7982884e ()
fpbs ::
Ja saj to drži. Samo, če bi bil tudi Tesla izdelan iz kabonskih vlaken, potem nebi bil dvaktat težji od BMWeja, ampak samo enkrat težji.nevem kakšne probleme z razumevanjem imaš ti. če nekdo reče "dvakrat lažji" (kar je besedna zveza, ne matematični izraz), potem to pomeni 50% teže, ne 33.3%.
Ja kaj pa potem pomeni: pol lažje, še nkrat lažje, (dvakrat lažje), trikrat lažje, petkrat lažje? Ali je to vse eno in isto?
WarpedGone ::
Ja, vse to je eno in ista mizerija od avta. Z i3 ne prideš niti od Celja do Portoroža v človeškem času, kaj šele kakšen mal bol resen podvig. Pri avtu štejeta edino uporabnost in cenovni rang. MS je v rangu 80k ubijalski avtomobil. i3 je v rangu 40k podn od podna.
Zbogom in hvala za vse ribe