Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Oldi ::
Oldi: odlično branje, hvala za link :)
Zdaj si pa predstavljajte kaj takega pri nas ... bi ga mediji in publika živega odrli, takšnega tajkunizma pa že ne bomo prenašali. Over my dead body! ;)
Daj v parih stavkih povzemi, angleščina mi je šibka stran in ne vem če sem ob počez branju zapopadel bistvo.
Lonsarg ::
remember folk, za cikel se šteje spraznjenje od 100 do 0%. Če si ti nafilo do 80% in sprazno do 20%, en cikel NI bil porabljen !
Ni čisto res. Drži, da se baterija manj obrabi, če ne narediš celega cikla, ampak ta manj je daleč od linearnega. Bi si upal trditi, da je en cel cikel enakovreden dvema polnjanjema 60-70%.
WarpedGone ::
Bi si upal trditi, da je en cel cikel enakovreden dvema polnjanjema 60-70%.
Ni. Ko si v polju nelinearnosti nimaš nobenih enakovrednosti več, le še večje in manjše razlike med dvema konkretnima.
100-50 je precej različno od 50-0, kar je oboje precej različno od 75-25 in od 80-30 pa od 70-20 tudi.
Hec je še večji: 'počasi' od 70 do 20 je različno od 'hitro' od 70 do 20. In nekaj časa na 70 in nato na 20 je različno od dvakrat več časa na 70 in nato enako hitro na 20. itd, etc.
Bajanja na pamet kolk "ciklov neka baterija zdrži" je bedarija. Poglejte si zgornje predavnje (magari večkrat) in se končno nekaj naučite.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Bajanja na pamet kolk "ciklov neka baterija zdrži" je bedarija. Poglejte si zgornje predavnje (magari večkrat) in se končno nekaj naučite.
No, pa ti povej kako naj vsaj približno določimo, kako dolgo baterija zdrži? Ker s tem, da "pač ne vemo", se ne bomo sprijaznili. In brez skrbi, da vsi vemo, da je vsako polnjenje drugačno, vemo tudi, da govorjenje o ciklih stoji na bolj majavih nogah. Vseeno pa običajno želimo neko stvar zameriti. Po možnosti v razumljivi enoti.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
J.McLane ::
Pa ti povej koliko km bo zdržal VW 2.0 TDI motor in kako to lahko vsaj približno določimo?
WarpedGone ::
Dolžino mize dobiš tako da zmeriš mizo. Ne stola, omare al pa vrat ampak konkretne mize. "Zmerjena dolžina baterij" v avtu A ne pove ničesar o "dolžini baterije" v avtu B, ki je od drugega proizvajalca, uporablja drugačen sistem nadzora in drugačno kemijo baterij. Iskušnje z baterijami v GSMu povedo nič o obnašanju baterij v avtomobilih, tudi izkušnje iz laptopov povedo točno nič.
"Kako dolgo baterija zdrži" ne moreš določit brez da upoštevaš njene lastnosti in oceniš kako se s konkretno kemijo ravna v konkretnem izdelku. A je na toplem, a je na hladnem, a se fila na 4.2 al se fila le na 3.9. Se prazni do 2.5 al se prazni le do 3.0, kolk časa je nad 4V, kolk časa je pod 3.2, pri kakšnih temperaturah, itd itd, etc.
Razumem, da bi rad meli simpl metriko za bajanje kdaj bo neki crknilo ampak narava stvari takšne simpl metrike enostavno ne omogča.
Lahko se greš cmerit na drevo, lahk si pa pogledaš zgornje predavanje kaj sploh se dogaja v bateriji, zakaj sploh pride do degradacije in kako različni prijemi vplivajo na to degradacijo. In kako natančne metode so nujne, da sploh lahko ugotoviš kaj se z baterijo dogaja brez da jo furaš skozi tisoče ciklov.
Ko maš teorijo pod pasom, greš gledat kako se v nekem avtomobilu ravna z baterijo (do kolk se fila, do kolk se prazni, kolk fejst je tipično prazni/polni, kolk topla je lahko, ...) in kakšna kemija je uporabljena. Iz tega potegneš grobo oceno kaj pričakovat (bolše/slabše kot kej druzga na trgu). Iz konkretne statistike na trgu pa oceniš kolk so se tvoja pričakovanja ujela z realnostjo. Nissan Leaf je v toplejših podnebjih baterijo praktično fental v manj kot letu. Za nekatere presenetljivo, za druge ki so si recim ogledal zgornje predavanje, nujno.
Grobe metrike danes so:
a) a je baterija toplotno nadzorovana i.e. ali ima aktivno hlajenje. Če ga nima in nisi iz arktičnega območja, dvakrat premisli, če si iz sredozemlja ali nikol ne vidiš snega, pojdi raje drugam
b) a se baterija tipično fila na 'visoko' napetost i.e. ali se baterijo po defaultu fila na max, ko napetost preseže ~4V -> če ja, pričakuj 'pospešeno' propadanje
c) a se baterija pogosto prazni globoko proti izpraznjenosti -> če je kapaciteta majhna, lahko pričakuješ pogosto globoko izpraznjenje -> pričakuj pospešeno propadanje
d) a je baterija obremenjena z visokimi C - manjša kot je baterija, večji C bo morala trpet pri enaki oddani moči
e) a se baterijo fila z visokimi tokovi, neglede na njeno temperaturo - če ni aktivnega hlajenja, je na uporabniku da se bo izogibal hitremu polnjenu ob topli bateriji, če se ne, hitrejše propadanje
f) ...
Roadsterji imajo po 5ih letih na terenu, s prevoženimi +100k km cca 10% upada kapacitete. Občutek z Model S v prvih dveh letih pravi, da je upad kapacitete manjši.
Lahko pa seveda pozabiš na vse skup in upoštevaš garancijo.
"Kako dolgo baterija zdrži" ne moreš določit brez da upoštevaš njene lastnosti in oceniš kako se s konkretno kemijo ravna v konkretnem izdelku. A je na toplem, a je na hladnem, a se fila na 4.2 al se fila le na 3.9. Se prazni do 2.5 al se prazni le do 3.0, kolk časa je nad 4V, kolk časa je pod 3.2, pri kakšnih temperaturah, itd itd, etc.
Razumem, da bi rad meli simpl metriko za bajanje kdaj bo neki crknilo ampak narava stvari takšne simpl metrike enostavno ne omogča.
Lahko se greš cmerit na drevo, lahk si pa pogledaš zgornje predavanje kaj sploh se dogaja v bateriji, zakaj sploh pride do degradacije in kako različni prijemi vplivajo na to degradacijo. In kako natančne metode so nujne, da sploh lahko ugotoviš kaj se z baterijo dogaja brez da jo furaš skozi tisoče ciklov.
Ko maš teorijo pod pasom, greš gledat kako se v nekem avtomobilu ravna z baterijo (do kolk se fila, do kolk se prazni, kolk fejst je tipično prazni/polni, kolk topla je lahko, ...) in kakšna kemija je uporabljena. Iz tega potegneš grobo oceno kaj pričakovat (bolše/slabše kot kej druzga na trgu). Iz konkretne statistike na trgu pa oceniš kolk so se tvoja pričakovanja ujela z realnostjo. Nissan Leaf je v toplejših podnebjih baterijo praktično fental v manj kot letu. Za nekatere presenetljivo, za druge ki so si recim ogledal zgornje predavanje, nujno.
Grobe metrike danes so:
a) a je baterija toplotno nadzorovana i.e. ali ima aktivno hlajenje. Če ga nima in nisi iz arktičnega območja, dvakrat premisli, če si iz sredozemlja ali nikol ne vidiš snega, pojdi raje drugam
b) a se baterija tipično fila na 'visoko' napetost i.e. ali se baterijo po defaultu fila na max, ko napetost preseže ~4V -> če ja, pričakuj 'pospešeno' propadanje
c) a se baterija pogosto prazni globoko proti izpraznjenosti -> če je kapaciteta majhna, lahko pričakuješ pogosto globoko izpraznjenje -> pričakuj pospešeno propadanje
d) a je baterija obremenjena z visokimi C - manjša kot je baterija, večji C bo morala trpet pri enaki oddani moči
e) a se baterijo fila z visokimi tokovi, neglede na njeno temperaturo - če ni aktivnega hlajenja, je na uporabniku da se bo izogibal hitremu polnjenu ob topli bateriji, če se ne, hitrejše propadanje
f) ...
Roadsterji imajo po 5ih letih na terenu, s prevoženimi +100k km cca 10% upada kapacitete. Občutek z Model S v prvih dveh letih pravi, da je upad kapacitete manjši.
Lahko pa seveda pozabiš na vse skup in upoštevaš garancijo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Gavran ::
Pa ti povej koliko km bo zdržal VW 2.0 TDI motor in kako to lahko vsaj približno določimo?
http://rockyroadblog.com/diesels-codena...
Išči MTBF - mean time between failures
Mean time between failures @ Wikipedia
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
hojnikb ::
Išči MTBF - mean time between failures
ta ti nebo povedal, kako dolgo neka stvar zdrži.
#brezpodpisa
Oldi ::
@Warpedone. Tale video je res zakon
Pogledal sem ga samo enkrat in prišel do zaključka, da bateriji škoduje čas na visoki temperaturi in visoka napetost. Pri slednji pa ne vem ali škoda narašča s časom ali ne in ali prihaja do škode samo ko se polni ali tudi ko stoji napolnjena. Gledal sem po polnoči :)
Pogledal sem ga samo enkrat in prišel do zaključka, da bateriji škoduje čas na visoki temperaturi in visoka napetost. Pri slednji pa ne vem ali škoda narašča s časom ali ne in ali prihaja do škode samo ko se polni ali tudi ko stoji napolnjena. Gledal sem po polnoči :)
WarpedGone ::
Degradacija "just needs time" - ja, škoda pri "visoki" napetosti narašča s časom i.e. dlje kot je baterija nafilana na MAX in samo stoji, več škode se ji nabere.
Polnjenje samo po sebi praktično ne povzroča škode - povzročata jo toplota, ki se pri polnenju sprošča in visoke napetosti, ki so nujne, da polnjenje sploh teče.
Hitro je jasno, zakaj baterije v laptopih pogosto hitro shirajo: ko laptop dela, so aktivno ogrevane s toploto procesorja in pogosto se hkrati še polnijo, tipično kr do max napolnjenosti. Ta max je pa tipično nastavljen zelo blizu max varne napetosti celice, da se lahko oglašuje za par minut daljši čas delovanja na baterijskem napajanju. Po kakšnem letu takšnega trpinčenja je akumulirana škoda že zelo opazna.
Če bi se baterija polnila le ko je laptop ugasnjen (in s tem hladen) in bi se tipično polnjenje ustavilo, ko je baterija le nekje okrog 80% max napolnjenosti (in napetosti še pod 4V), bi njena življenska doba (merjena v goli starosti in hkrati tudi urah delovanja) bila bistveno daljša.
Tesla shaja s polnjenjem z 1,4C (120kW/85kWh) in kljub temu garantira 8 let življenske dobe, neglede na količino pretočenih kWh. Trik je pač, da se ta 1,4C dogaja ko je baterija dokaj prazna in je njena lastna napetost nizka. Tako relativno varnih 3,7V na celico skozi njo požene velik tok in hitro polnenje. Zraven je še aktivno hlajenje, ki celice drži na 'relativno varnih' temperaturah. Oboje skupaj daje parazitskim reakcijam, ki so vzrok degradaciji, malo hrane. V sami kemiji celic je še X dodatkov, ki posamezne lastnosti še izboljšajo.
Priporočam večkraten pozoren ogled. V predavanju je ogromno detajlov, ki se jih splača zapomnit.
Polnjenje samo po sebi praktično ne povzroča škode - povzročata jo toplota, ki se pri polnenju sprošča in visoke napetosti, ki so nujne, da polnjenje sploh teče.
Hitro je jasno, zakaj baterije v laptopih pogosto hitro shirajo: ko laptop dela, so aktivno ogrevane s toploto procesorja in pogosto se hkrati še polnijo, tipično kr do max napolnjenosti. Ta max je pa tipično nastavljen zelo blizu max varne napetosti celice, da se lahko oglašuje za par minut daljši čas delovanja na baterijskem napajanju. Po kakšnem letu takšnega trpinčenja je akumulirana škoda že zelo opazna.
Če bi se baterija polnila le ko je laptop ugasnjen (in s tem hladen) in bi se tipično polnjenje ustavilo, ko je baterija le nekje okrog 80% max napolnjenosti (in napetosti še pod 4V), bi njena življenska doba (merjena v goli starosti in hkrati tudi urah delovanja) bila bistveno daljša.
Tesla shaja s polnjenjem z 1,4C (120kW/85kWh) in kljub temu garantira 8 let življenske dobe, neglede na količino pretočenih kWh. Trik je pač, da se ta 1,4C dogaja ko je baterija dokaj prazna in je njena lastna napetost nizka. Tako relativno varnih 3,7V na celico skozi njo požene velik tok in hitro polnenje. Zraven je še aktivno hlajenje, ki celice drži na 'relativno varnih' temperaturah. Oboje skupaj daje parazitskim reakcijam, ki so vzrok degradaciji, malo hrane. V sami kemiji celic je še X dodatkov, ki posamezne lastnosti še izboljšajo.
Priporočam večkraten pozoren ogled. V predavanju je ogromno detajlov, ki se jih splača zapomnit.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Oldi ::
Sem svoj Galaxy S3 pri 89 priklopil na V meter (brez polnilca) in se zgrozil, 4,22V. Priklopim in 4.29 fila z 1A.
Pri 95% pride do 4,35V in jo drži do 100%, tok pa znižuje do 0. Na 100% se po potrebi vklsplja polnjenje s cca 100mA.
Poden
Pri 95% pride do 4,35V in jo drži do 100%, tok pa znižuje do 0. Na 100% se po potrebi vklsplja polnjenje s cca 100mA.
Poden
hojnikb ::
Če bi se baterija polnila le ko je laptop ugasnjen (in s tem hladen) in bi se tipično polnjenje ustavilo, ko je baterija le nekje okrog 80% max napolnjenosti (in napetosti še pod 4V), bi njena življenska doba (merjena v goli starosti in hkrati tudi urah delovanja) bila bistveno daljša.
Hmm, me prav zanima, če se da pohekat krmilnike od teh baterij, da bi se polnala samo do 80%. In samo, ko je temparatura recimo pod neko mejo (hardware je tam, samo firmware je treba prilagodit)
Sem svoj Galaxy S3 pri 89 priklopil na V meter (brez polnilca) in se zgrozil, 4,22V. Priklopim in 4.29 fila z 1A.
Pri 95% pride do 4,35V in jo drži do 100%, tok pa znižuje do 0. Na 100% se po potrebi vklsplja polnjenje s cca 100mA.
Poden
S3 nima tipične li-ion celice, ki se polne z 4.2V, ampak takšno, ki gre do 4.35V.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Oldi ::
To sem pozabil napisat, gre za 3.8V model, ki se polni do 4.35V, tako piše na njej.
Ampak vseeno, buta jo na ful in tam dopolnjuje dokler je na polnilcu, skratka minimalno praznjenje in spet polnjenje, vse na zgornji napetosti. No še dobro, da vsaj tok zniža.
Ampak vseeno, buta jo na ful in tam dopolnjuje dokler je na polnilcu, skratka minimalno praznjenje in spet polnjenje, vse na zgornji napetosti. No še dobro, da vsaj tok zniža.
WarpedGone ::
Jup, vse za čimdaljši runtime ko je zadeva še nova.
Ko reč pride ven, jo vsi testirajo in gledajo kater telefon laufa 10 minut dlje na eno polnjenje baterije.
Vse kar zadeva nuca je ena nastavitev nekje "charge to 80%". Preveč za 95% proizvajalcev.
Ko reč pride ven, jo vsi testirajo in gledajo kater telefon laufa 10 minut dlje na eno polnjenje baterije.
Vse kar zadeva nuca je ena nastavitev nekje "charge to 80%". Preveč za 95% proizvajalcev.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Na mojem laptopu je baterija še kar pametna, pa vseeno učinkovitost po dveh letih in malo ciklih ni ravno bleščeča. Če program BatteryCare ne laže imam po dobrih dveh letih na voljo še 89% prvotne kapacitete, kot sem malo opazoval polnjenje, pa sem opazil da moč polnjenja pada že od 80% navzgor. Ko se baterija napolni preklopi v direktno napajanje, pri bateriji pa je v tem primeru samo lastno praznjenje. Ko doseže 95% se z zelo malo močjo spet napolni na 100%, nakar takoj spet preklopi v direktno napajanje. Ni najbolje, je pa veliko bolje kot konstantno polnjenje na 100%.
EDIT: Programček vsebuje tudi zavihek "Power plans", vendar mi ne dovoli spreminjati česarkoli.
EDIT: Programček vsebuje tudi zavihek "Power plans", vendar mi ne dovoli spreminjati česarkoli.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
hojnikb ::
Resno me bo enkrat prjel in bom začel prcat po kontrolerju od laptop baterije....
Ta kitajski replacement ko ga mam, se precej hitreje degradira in mu bi pomoje par extra parametrov (filanje do 80% in samo ko je temparatura nižja od recimo 35C) gotov pomagal...
Obstaja kje že kej podobnega ?
to je čist normaln efekt pri li-ion baterijah. Te načeloma zahtevajo polnjenje z konstantnim tokom do cca 80%, potem pa naprej z kontantno napetostjo. Naj me kdo popravi, če se motim.
Ta kitajski replacement ko ga mam, se precej hitreje degradira in mu bi pomoje par extra parametrov (filanje do 80% in samo ko je temparatura nižja od recimo 35C) gotov pomagal...
Obstaja kje že kej podobnega ?
pa sem opazil da moč polnjenja pada že od 80% navzgor.
to je čist normaln efekt pri li-ion baterijah. Te načeloma zahtevajo polnjenje z konstantnim tokom do cca 80%, potem pa naprej z kontantno napetostjo. Naj me kdo popravi, če se motim.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
WarpedGone ::
Te načeloma zahtevajo polnjenje z konstantnim tokom do cca 80%
"Zahtevajo" ni prava beseda. Tak je bil običajen pristop k polnjenju, v precejšnji meri podedovan od starejših kemij baterij.
CV režim v drugem delu je posledica izogibanja previsoki pritisnjeni napetosti, ki poganja tok skozi baterijo, da se le ta polni. S tem da LiIon kemija ne mara tega CV režima v nedogled. NiMH recimo s tem nima problema : trickle-charge v rangu samopraznjena, ki baterijo nonstop drži nafilano. Pri LiIOn je treba ta CV po nekem pametnem času prekinit.
CC režim, ko je baterja bol izpraznjena pa zgleda da ni tako zacementirano 'nujen', je odvisen od sposobnosti tokovnega vira (polnilca) in samih baterij (kakšna je notranja upornost, ki povzroča gretje baterij).
Teslini SuperChargerji polnijo v čisto svojem profilu, ki ni podoben niti CC, niti CV. Pri prazni bateriji se polnjenje začne s ~360V in ~230A. Napetost počasi raste proti 400V, katero doseže pri nekje 90% napolnjenosti baterije ko je tok že upadel na ~80A. Zatem je napetost konstantna, tok pa skoraj linearno upade proti ~30A, ko SOC doseže 100%. To je profil polnjenja originalne (A) baterije, ki imajo omejitev 90kW. Novejše štartajo polnenje z večjo močjo, v drugem delu (nad 50% SOC) pa se polnijo enako hitro kot starejše.
Zbogom in hvala za vse ribe
hojnikb ::
hja, inteligentno polnjenje je verjetno res must (poleg aktivnega hlajenja/hretja) da lahko ponudijo tako garancijo...
#brezpodpisa
Oldi ::
To inteligentno teslino polnjenje je verjetno pogojeno s temperaturo; mrzlo baterijo je smiselno nažgati na max., ko se segreje znižaš na kapaciteto hladilnega sistema.
Vsekakor je tu ena krasna informacija, če polniš doma v hladni garaži celo noč, se ti baterija praktično ne degradira in je ob vsakodnevnem velikem cikliranju strošek vožnje res nižji kot bencin. Torej če se vsak dan voziš v službo na drugi konec Slo in danes kuriš po cca 150EUR dizla mesečno, je EV cenejši. Skratka uporabno za profije, kake avtobuse ipd, za tiste z enim tankom na mesec pa ne.
Vsekakor je tu ena krasna informacija, če polniš doma v hladni garaži celo noč, se ti baterija praktično ne degradira in je ob vsakodnevnem velikem cikliranju strošek vožnje res nižji kot bencin. Torej če se vsak dan voziš v službo na drugi konec Slo in danes kuriš po cca 150EUR dizla mesečno, je EV cenejši. Skratka uporabno za profije, kake avtobuse ipd, za tiste z enim tankom na mesec pa ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Oldi ()
matejm1994 ::
Včeraj sem na avtoscesti srečal navadno Teslo model S, lep avto :) Noter se mi zdi je pa bil Mirko Tuš, nisem vedel da ima on ta avto :)
jype ::
Oldi> Skratka uporabno za profije, kake avtobuse ipd, za tiste z enim tankom na mesec pa ne.
Zgolj dokler zanemarjaš praktično največji strošek vozila: Obremenitev okolja.
Zgolj dokler zanemarjaš praktično največji strošek vozila: Obremenitev okolja.
WarpedGone ::
First impressions: The acceleration is ridiculous. I daily drive an Aventador, and I thought I got used to fast accelerations. But no, the Tesla Model S P85D hauled some serious ass. As a passenger, you do not get a chance to get ready for it at all. My internal organs were glued to the back of my body. I've done the P85+ test drive before, and it was already pretty fast. But this P85D is on a whole other level.
Zakaj so električni avtomobili prava stvar? Močnejši kot so, bol so učinkoviti.
'Navaden' S ima po EPA avtocestnem testu porabo 90 mpg, P85D pa kljub širšim gumam 94 mpg. 4,4% manj.
Predno zavihate nosove kako malo je to - to je razlika med 5 in 4.78 l/100km za avto ki do stotke namesto dobrih 5, potrebuje dobre 3 sekunde.
Zbogom in hvala za vse ribe
dzinks63 ::
WarpedGone ::
Just had my P85D test drive. Wow! The M5 is no longer better around a corner or curve, no longer faster, no longer quicker. It is only louder with a tuned speaker system. The Tesla fish tailing/squirm with high acceleration is no where to be felt in the new car. No tire screech with 50 mph turns.
I felt in complete control every second. This compares to high anxiety and fighting to keep control in my brother's GTR which has the same 3.2 0-60 time.
Zbogom in hvala za vse ribe
Oldi ::
Nikec3 ::
Oldi>Zgolj dokler zanemarjaš praktično največji strošek vozila: Obremenitev okolja.
Slo električni avti bodo šli na pol na lignit, hud napredek napram bencina.
Približno 1/3 na termoelektrarno, ki ima relativno visok izkoristek, medtem ko ostali 2/3 virov ne oddajata emisij CO2. V Sloveniji so EV-ji trenutno precej zeleni.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
jype ::
Oldi> Slo električni avti bodo šli na pol na lignit, hud napredek napram bencina.
Lignit se lahko kuri pod dimnikom, ki ima bistveno učinkovitejše filtre, kot jih bodo toplotni stroji na kolesih imeli kadarkoli.
Lignit se lahko kuri pod dimnikom, ki ima bistveno učinkovitejše filtre, kot jih bodo toplotni stroji na kolesih imeli kadarkoli.
WarpedGone ::
Mnogi proizvajalci ICE vozil (BMW, mercedes, audi, ...) v audio sistem vgrajujejo razne generatorje 'hrupa', ki dajejo kao bolši občutek v vožnji, ker je zvok bol 'lep'.
Električni avtomobili takšne funkcije še nimajo oz. jo vsaj oglašujejo še ne.
Ko v tesli radio nastavite na AM sprejem, natjunate neko nezasedeno postajo, glasnost date na 7 in stopte na gas, se zgodi tole:
Električni avtomobili takšne funkcije še nimajo oz. jo vsaj oglašujejo še ne.
Ko v tesli radio nastavite na AM sprejem, natjunate neko nezasedeno postajo, glasnost date na 7 in stopte na gas, se zgodi tole:
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
EMC fail...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
7982884e ::
Global Model S fleet has just passed 1 billion kilometers driven! More than 100 million liters of gasoline saved.
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Ko v tesli radio nastavite na AM sprejem, natjunate neko nezasedeno postajo, glasnost date na 7 in stopte na gas, se zgodi tole:
V Tesli so se bugi features! ;>
Brane22 ::
Ne verjamem da so bugi. Svičer dela ko nor, robovi morajo biti ostri, da so izgube čim nižje, potrebne moči pa ne moreš prenašat po mikrovalovnem linku ali fibru.
Sicer je pa to že iz časov ZX81, ki je dobil poceni "zvok", tako da si ga postavil ob srednjevalovni radio in štartal kodo, ki je vrtela procesor v zankah.
Sicer je pa to že iz časov ZX81, ki je dobil poceni "zvok", tako da si ga postavil ob srednjevalovni radio in štartal kodo, ki je vrtela procesor v zankah.
WarpedGone ::
V Tesli so se bugi features! ;>
Zakaj bi to bil bug?
Ker na nezasedeni AM postaji ob dovolj močnem ojačanju "slišiš" nihanje električnih tokov v nebroj različnih tokokrogih oddaljenih manj kot meter?
Dokler je to le nezasedena AM postaja ob relaitvno močnem ojačanju, je to zanimiv fičer.
Če pogrešaš zvok motorja, si ga lahko vklopiš. Še njegovo glasnost lahk uravnavaš!
Zbogom in hvala za vse ribe
TESKAn ::
Hehe, EMI motnje razglasijo za "fičer".
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Zakaj bi to bil bug?
Ker na nezasedeni AM postaji ob dovolj močnem ojačanju "slišiš" nihanje električnih tokov v nebroj različnih tokokrogih oddaljenih manj kot meter?
Dokler je to le nezasedena AM postaja ob relaitvno močnem ojačanju, je to zanimiv fičer.
Če pogrešaš zvok motorja, si ga lahko vklopiš. Še njegovo glasnost lahk uravnavaš!
Noben ne pogresa zvoka motorja. Ampak, da pa enmu side effectu reces feature je pa tko fanboy izprijeno. :) Mislim, sej nam je vsem jasno, da ti je Tesla vsec, nic narobe s tem. Sam zresn se mal! :>
Ce dva zvoncka navezes na vzratno ogledalo bo pa cingljalo vsakic, ko bos v kako jamo zapeljal. Tega sploh planiral niso med designom, ampak se men zdi, da je to kr feature. Sploh ce nimas shock-absorber-load indikatorja. Niso planiral ampak Tesla provides anyway! :)
PS: Stoenka je mela tud uber hud sound, ce si naredu luknjo v izpusni lonec. Coincidence? I think not!
WarpedGone ::
Hehe, EMI motnje razglasijo za "fičer".
1. Noben tega ni razglasil za fičer.
2. So motnje sploh motnje če jih moraš it namensko iskat nekam kjer *ni* signala?
Motnja česa je pol to? Statike? Motnja v odmevu poka iz začetka vesolja?
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
TESKAn ::
Dokler je to le nezasedena AM postaja ob relaitvno močnem ojačanju, je to zanimiv fičer.
1. Noben tega ni razglasil za fičer.
Jah no...
2. So motnje sploh motnje če jih moraš it namensko iskat nekam kjer *ni* signala?
Motnja česa je pol to? Statike? Motnja v odmevu poka iz začetka vesolja?
Motnje so, ce so na frekvencah, ki jih sprejema avtoradio.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
WarpedGone ::
Roadsterju iz 2007 se obeta nadgranja baterije. Omenja se 400 milj dosega (400x 1,6 = 650km).
Naslednji teden bo zaživela prva postaja za menjavo baterij -Harris Ranch med LA in SF.
Battery Swap Pilot Program
Tolk, da bojo lahk rekl da so probal ampak se ne splača.
Naslednji teden bo zaživela prva postaja za menjavo baterij -Harris Ranch med LA in SF.
Battery Swap Pilot Program
Tolk, da bojo lahk rekl da so probal ampak se ne splača.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
gensi ::
Nemci se le prebujajo:
http://www.autobild.de/bilder/neue-deut...
Le upamo lahko, da zaradi nizkih cen energentov, ne bodo načrti ostali v predalih.
http://www.autobild.de/bilder/neue-deut...
Le upamo lahko, da zaradi nizkih cen energentov, ne bodo načrti ostali v predalih.
-valvoline- ::
WarpedGone je izjavil:
Roadsterju iz 2007 se obeta nadgranja baterije. Omenja se 400 milj dosega (400x 1,6 = 650km).
Naslednji teden bo zaživela prva postaja za menjavo baterij -Harris Ranch med LA in SF.
Battery Swap Pilot Program
Tolk, da bojo lahk rekl da so probal ampak se ne splača.
Z doplacilom verjetno vec kot je stal sam roadster.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
WarpedGone ::
Really?
ElectraGirl: 2014 BMW i3 Six-Month Report
BWM doing the Dodo dance?
Published on Dec 13, 2014
ElectraGirl: 2014 BMW i3 Six-Month Report
BWM doing the Dodo dance?
Zbogom in hvala za vse ribe
vostok_1 ::
How cute.
Tesla je praktično šel skozi zasnežene gorske prelaze, slab teren in vremenske razmere, tisoče kilometrov...brez neke deal breaker napake in pri tem dejansko deloval tko kot se od avta spodobi. BMW pa niti še do first base ni prišel.
Skratka, jaz upam da bo Tesla res povozil vse konkurente, ker so očitno nesposobni toliko, da se mi že smilijo.
Tesla je praktično šel skozi zasnežene gorske prelaze, slab teren in vremenske razmere, tisoče kilometrov...brez neke deal breaker napake in pri tem dejansko deloval tko kot se od avta spodobi. BMW pa niti še do first base ni prišel.
Skratka, jaz upam da bo Tesla res povozil vse konkurente, ker so očitno nesposobni toliko, da se mi že smilijo.
WarpedGone ::
Januarja bodo zalaufali SuperChargerji v Palmanovi:
8 SuperChargerjev v Villachu (na drugi strani karavanškega predora) pa že laufa.
www.supercharge.info
8 SuperChargerjev v Villachu (na drugi strani karavanškega predora) pa že laufa.
www.supercharge.info
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
Daedalus ::
WarpedGone je izjavil:
Really?
Published on Dec 13, 2014
ElectraGirl: 2014 BMW i3 Six-Month Report
BWM doing the Dodo dance?
Zgleda kr standard BMW kvaliteta izdelave in servisa. Pri motorjih je isto - če ne moreš (ker se nekatere napake pojavijo pod določenimi pogoji) prodajalcu v salonu ponoviti napake, je pač ni. Pa so imeli v zadnjih letih čuda serijskih napak, letos eno, ki te ubije (to so vsaj priznali, šlo pa je za lom zadnjega amortizerja na uberdragem potovalnem motorju). Vem, da to ni lih neposredno povezano s temo. Samo toliko da se razume, kako se BMW otresa odgovornosti za lastne faile.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
WarpedGone ::
Men je zanimivo da je BMW imel točno isti feler kot tesla - nezadostno mazanje povezave med motorjem in menjalnikom in posledični lom.
Pri tesli naj bi nek časovni interval enostavno premalo mazali (in večina teh je šla jeseni na norveško), pri BMW pa naj bi bila kriva fejlana dihtunga, kateri je mast pobegnila ven.
Ampak ja, tle ni glavni problem napaka ampak odziv na napako. Pri tesli so logi, mnogo napak se odpravi ker jih avto sam sporoči v bazo. Pri BMW te najprej čaka prepričevanje 'pooblaščenca'.
Pri tesli naj bi nek časovni interval enostavno premalo mazali (in večina teh je šla jeseni na norveško), pri BMW pa naj bi bila kriva fejlana dihtunga, kateri je mast pobegnila ven.
Ampak ja, tle ni glavni problem napaka ampak odziv na napako. Pri tesli so logi, mnogo napak se odpravi ker jih avto sam sporoči v bazo. Pri BMW te najprej čaka prepričevanje 'pooblaščenca'.
Zbogom in hvala za vse ribe
telexdell ::
WarpedGone je izjavil:
8 SuperChargerjev v Villachu (na drugi strani karavanškega predora) pa že laufa.
www.supercharge.info
Karavanški predor se konča v Beljaku
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
telexdell ::
Je glavno mesto Avstrije Vien ali Dunaj? Je glavno mesto Italije Roma ali Rim? Je glavno mesto Francije Paris ali Pariz? ...
PS- da to veš, ne potrebuješ novejšega zemljevida ampak le splošno razgledanost in kanček intelekta.
PS- da to veš, ne potrebuješ novejšega zemljevida ampak le splošno razgledanost in kanček intelekta.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.