Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Twix ::
Danes sem pa v Ljubljani celo opazil Teslo, PR registrske. Zunanjost še kar všečna, z izjemo nekaterih detajlov. Znotraj pa mi LCD res ne potegne.
Meni to izpade zelo "futuristično" :) , sam nevem, zakaj je potreben debel rob okrog in okrog zaslona :/ Manjka jim idej :D, recimo lahko bi nardil tole: [začetek pri 2:03]
http://theoatmeal.com/comics/tesla_mode...
O_o, pazi!!! Kršiš standarde slo-techa Kako si drzneš! Pričakuj izbris in statistično zelo verjetno zaklep celotne teme, ker je tega dovolj.
Sicer pa zanimiva ideja o "Achievement" -ih
Očitno se bo gradil muzej ;)
TED Talk
The world is a dangerous place, not because of those who do evil,
but because of those who look on and do nothing. Apple has a patent on patent-
ing things they didn't invent. arka putana! :D hašek :D HVALA EDWARD SNOWDEN!
but because of those who look on and do nothing. Apple has a patent on patent-
ing things they didn't invent. arka putana! :D hašek :D HVALA EDWARD SNOWDEN!
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
Nikec3 ::
Očitno se bo gradil muzej ;)
Ne moreš kar tako prositi nekoga za 8 milijonov in jih potem pričakovati. Je dejansko precej vsiljivo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
http://avto.finance.si/8802344/Elektri%...
Očitno bo 2017 zanimivo leto. Upam da BMW misli resno. Ampak dejstvo ostaja, da če Tesli uspe narediti Gen 3 avtomobil z 200 miljami dosega, ki bo stal 35.000 EUR, bo BMW spet nekonkurenčen.
Pri BMW bodo družino električnih modelov i3 in i8 v začetku 2017 razširili z družinskim i5, ki naj bi zgolj na elektriko lahko prevozil prek 300 kilometrov
Očitno bo 2017 zanimivo leto. Upam da BMW misli resno. Ampak dejstvo ostaja, da če Tesli uspe narediti Gen 3 avtomobil z 200 miljami dosega, ki bo stal 35.000 EUR, bo BMW spet nekonkurenčen.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
fpbs ::
Leta 2017 bo na trgu najman 50 EV različnih proizvajalcev, tako, da bo huda konkurenca in tisti Gen 3 ne bo igral neke pomebne vloge.
WarpedGone ::
Tesla Gen3 bo žal še vedno osamljen med 'ornk' električnmi avtomobili. Vse ostalo zgleda da bo še vedno mizerija, mogoče kak korak bliže obstoječemu Model S.
Letna proizvodnja Gen3 bo preko 100k vozil. To je v grobem tolk, kot vsi ostali skupaj. Glavna omejitev bo proizvodnja baterij. Kdo od velikih postavlja svojo 'gigafactory', ki bi mu omogočila veliko proizvodnjo neMizernih EVje?
Teh ~320 km je po takih merilih po katerih Model S danes naredi preko 600 km?
New Tesla Model S World Record single charge distance 425.8 miles (694 km)
Max preko 600, zanesljivo vsak dan preko 350 km. Max preko 320, zanesljivo vsak dan preko 180 km?
Ne pozabit da bo i5 obstoječi BMW petki podoben tolk kot je i3 podoben obstoječi trojki - ne spljoh. i5 bo mal večja kanta od i3:
Maksimalen doseg ima poleg najbol očitnega 'uporabnega vsak dan' še en precej pomemben vidik, ki se pokaže šele skozi čas: večja baterija je tipično precej manj obremenjena (tako tokovno, kot ciklično) kot manjša. To pomeni, da se počasneje stara oz. počasneje izgublja kapaciteto.
Če maš dosega max 100km bo dnevnih 50km predstavljalo ciklanje preko več kot 50% SOC, hkrati malo dosega pomeni, da je treba baterijo pogosteje filat na polno kot če je baterija večja, kjer komot živiš tudi s samo delno napolnjeno baterijo. Če maš dosega 500km dnevnih 50km predstavlja samo ~10% ciklanja in praznenje s 5x nižjim C. Hkrati to pomeni, da baterije ni treba filat na 100% ampak je čist dovolj 3/4 napolnjenost iz dneva v dan.
Ti faktorji močno vplivajo na hitrost upadanja kapacitete. Majhna baterija je lahko čez 5 let že fuč (kapaciteta pod 80%) medtem ko ima lahko nekajkrat večja baterija čez 10 let še vedno več kot 80% nominalne kapacitete.
Dokler se bo prodalo vse kar se bo uspelo izdelat, se bodo prodajale tudi 'nekonkurenčne' zadeve. Al čakat 3 mesce al it v salon po slabši avto?
Je pa res, da čisto vse za čisto vsak denar tudi ni (več) možno prodat. GM ma precejšnje težave s prodajo luksuznega volta (Cadillac ELR za 75k USD). Dost velike, da prodajalcem ponuja 5000 USD nagrade za omogočanje testnih voženj.
Letna proizvodnja Gen3 bo preko 100k vozil. To je v grobem tolk, kot vsi ostali skupaj. Glavna omejitev bo proizvodnja baterij. Kdo od velikih postavlja svojo 'gigafactory', ki bi mu omogočila veliko proizvodnjo neMizernih EVje?
Pri BMW bodo družino električnih modelov i3 in i8 v začetku 2017 razširili z družinskim i5, ki naj bi zgolj na elektriko lahko prevozil prek 300 kilometrov
Teh ~320 km je po takih merilih po katerih Model S danes naredi preko 600 km?
New Tesla Model S World Record single charge distance 425.8 miles (694 km)
Max preko 600, zanesljivo vsak dan preko 350 km. Max preko 320, zanesljivo vsak dan preko 180 km?
Ne pozabit da bo i5 obstoječi BMW petki podoben tolk kot je i3 podoben obstoječi trojki - ne spljoh. i5 bo mal večja kanta od i3:
Maksimalen doseg ima poleg najbol očitnega 'uporabnega vsak dan' še en precej pomemben vidik, ki se pokaže šele skozi čas: večja baterija je tipično precej manj obremenjena (tako tokovno, kot ciklično) kot manjša. To pomeni, da se počasneje stara oz. počasneje izgublja kapaciteto.
Če maš dosega max 100km bo dnevnih 50km predstavljalo ciklanje preko več kot 50% SOC, hkrati malo dosega pomeni, da je treba baterijo pogosteje filat na polno kot če je baterija večja, kjer komot živiš tudi s samo delno napolnjeno baterijo. Če maš dosega 500km dnevnih 50km predstavlja samo ~10% ciklanja in praznenje s 5x nižjim C. Hkrati to pomeni, da baterije ni treba filat na 100% ampak je čist dovolj 3/4 napolnjenost iz dneva v dan.
Ti faktorji močno vplivajo na hitrost upadanja kapacitete. Majhna baterija je lahko čez 5 let že fuč (kapaciteta pod 80%) medtem ko ima lahko nekajkrat večja baterija čez 10 let še vedno več kot 80% nominalne kapacitete.
Ampak dejstvo ostaja, da če Tesli uspe narediti Gen 3 avtomobil z 200 miljami dosega, ki bo stal 35.000 EUR, bo BMW spet nekonkurenčen.
Dokler se bo prodalo vse kar se bo uspelo izdelat, se bodo prodajale tudi 'nekonkurenčne' zadeve. Al čakat 3 mesce al it v salon po slabši avto?
Je pa res, da čisto vse za čisto vsak denar tudi ni (več) možno prodat. GM ma precejšnje težave s prodajo luksuznega volta (Cadillac ELR za 75k USD). Dost velike, da prodajalcem ponuja 5000 USD nagrade za omogočanje testnih voženj.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Tesla Gen3 bo žal še vedno osamljen med 'ornk' električnmi avtomobili. Vse ostalo zgleda da bo še vedno mizerija, mogoče kak korak bliže obstoječemu Model S.
Letna proizvodnja Gen3 bo preko 100k vozil. To je v grobem tolk, kot vsi ostali skupaj. Glavna omejitev bo proizvodnja baterij. Kdo od velikih postavlja svojo 'gigafactory', ki bi mu omogočila veliko proizvodnjo neMizernih EVje?
Nissan Infiniti, bi lahko začeli izdelovati takoj, samo ker nočejo v njega tlačit tričetrt tone baterij, čaka na boljše baterije. Mu pa napovedujejo letno proizvodnjo 500k v letu 2017. Tudi drugi večajo proizvodnjo baterij, samo da tega ne oglašajo na veliki zvon. Njihove kapacitete širijo po potrebah, ker je zelo tvegano graditi neko "gigafactory" za neko tehnologijo, naprimer Li-ion, ki je lahko že jutri zastarela.
WarpedGone ::
Stvari iz neba padajo le v pravljicah.
Tu na zemlji se stvari najprej pogruntajo v laboratorijih, čez nekaj let nekdo vzpostavi prototipno serijsko proizvodnjo kjer zadevo izdelujejo napol na roke.
V letu ali dveh morda stvar preskoči na povsem avtomatizirano proizvodnjo, v še nekaj letih pa se morda obseg proizvodnje poveča še za nekaj faktorjev.
Leta 2017 bo na trgu točno to kar je danes (LiIon), le da bo boljše (po kakšnem merodajnem kriteriju) za ~20%. Obseg proizvodnje bo cca tak kot danes plus proizvodnja v fabrikah, ki jih gradjio že danes.
Nova fabrika se v enem letu postavi le v pravljici.
Šur de, šur de.
Tu na zemlji se stvari najprej pogruntajo v laboratorijih, čez nekaj let nekdo vzpostavi prototipno serijsko proizvodnjo kjer zadevo izdelujejo napol na roke.
V letu ali dveh morda stvar preskoči na povsem avtomatizirano proizvodnjo, v še nekaj letih pa se morda obseg proizvodnje poveča še za nekaj faktorjev.
Leta 2017 bo na trgu točno to kar je danes (LiIon), le da bo boljše (po kakšnem merodajnem kriteriju) za ~20%. Obseg proizvodnje bo cca tak kot danes plus proizvodnja v fabrikah, ki jih gradjio že danes.
Nova fabrika se v enem letu postavi le v pravljici.
Nissan Infiniti, bi lahko začeli izdelovati takoj, samo ker nočejo v njega tlačit tričetrt tone baterij, čaka na boljše baterije
Šur de, šur de.
Zbogom in hvala za vse ribe
MoRp ::
Električno vozilo, ki sem ga imel možnost uporabljat 14dni.
+
.polnjenje čez noč cca 6 do 8ur zadostuje za ~100% baterije
-
.ni klime, v dežju se vse rosi kot za stavo
.malo, res malo prostora
.novo vozilo je rjavelo pri vijakih ki držijo vrata
.poraba cca 1,4%/km (po specifikacijah 130km dosega, realno max 80km)--> ves čas vožnja po dnevi - brez luči, ugasnjen ventilator saj je ob užganem videti kako pada SOC
.zaradi majhnosti avtomobila sem v Ljubljani skoraj vsak dan padel v mrtvi kot voznikov, ki zapeljejo predte ker te ne vidijo (nekateri se potem celo opravičijo, na semaforju ko se ustavi poleg tebe...)
Zanimivosti
.Deklarirana hitrost 80km/h je po števcu v avtu dosegljiva, po GPSu pa to pomeni da se voziš 62km/h
.Vožnja v klanec pokaže na displeju I=220A, normalna vožnja pa 70A, pospeševanje pride nekje do 150A
.Voltažo min in max lepo vzdržuje -je pa res da so baterije nove
.armortizeriji trdi kot pri gokartu, zaradi zelo kratke medosne razdalje te na razdrapanih cestah meče sem in tja
Sklep
11.000€ pride to vozilo z upoštevano eko subvencijo, ko se čez cca 3 leta ali pa recimo najboljšem primeru 6 let uničijo baterije je avto vreden 500€, saj je nov sklop baterij "vreden" 6800€. Avto je primeren za kakega upokojenca ki dela izredno malo kilometrov in v trgovini kupuje jogurte in nič drugegam, za vsak dan v službo dvomim da se računica izide, saj je potrebno polnjneje malih acu vsak dan, kar pripelje do menjave v 3h do 5ih letih. Sam se razočaran nad tem kitajskim pol izdelkom, ki ga do konca sestavijo v italiji zato da se sploh sme prodajat na EU trgu.
+
.polnjenje čez noč cca 6 do 8ur zadostuje za ~100% baterije
-
.ni klime, v dežju se vse rosi kot za stavo
.malo, res malo prostora
.novo vozilo je rjavelo pri vijakih ki držijo vrata
.poraba cca 1,4%/km (po specifikacijah 130km dosega, realno max 80km)--> ves čas vožnja po dnevi - brez luči, ugasnjen ventilator saj je ob užganem videti kako pada SOC
.zaradi majhnosti avtomobila sem v Ljubljani skoraj vsak dan padel v mrtvi kot voznikov, ki zapeljejo predte ker te ne vidijo (nekateri se potem celo opravičijo, na semaforju ko se ustavi poleg tebe...)
Zanimivosti
.Deklarirana hitrost 80km/h je po števcu v avtu dosegljiva, po GPSu pa to pomeni da se voziš 62km/h
.Vožnja v klanec pokaže na displeju I=220A, normalna vožnja pa 70A, pospeševanje pride nekje do 150A
.Voltažo min in max lepo vzdržuje -je pa res da so baterije nove
.armortizeriji trdi kot pri gokartu, zaradi zelo kratke medosne razdalje te na razdrapanih cestah meče sem in tja
Sklep
11.000€ pride to vozilo z upoštevano eko subvencijo, ko se čez cca 3 leta ali pa recimo najboljšem primeru 6 let uničijo baterije je avto vreden 500€, saj je nov sklop baterij "vreden" 6800€. Avto je primeren za kakega upokojenca ki dela izredno malo kilometrov in v trgovini kupuje jogurte in nič drugegam, za vsak dan v službo dvomim da se računica izide, saj je potrebno polnjneje malih acu vsak dan, kar pripelje do menjave v 3h do 5ih letih. Sam se razočaran nad tem kitajskim pol izdelkom, ki ga do konca sestavijo v italiji zato da se sploh sme prodajat na EU trgu.
TribesMan ::
To ni niti E od električnega avtomobila...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
WarpedGone ::
Še več, niti A od avtomobila. To je štirikolesnik z zaprto kabino. Uradno in v praksi.
Take zadeve srečevat na cesti je PITA, pa je stvar bencinska, električna al pa na karbid. Tipično so šoferji tudi polni sami sebe tako da kakšno umikanje ni niti opcija. Klasična cestna lokomotiva.
Take zadeve srečevat na cesti je PITA, pa je stvar bencinska, električna al pa na karbid. Tipično so šoferji tudi polni sami sebe tako da kakšno umikanje ni niti opcija. Klasična cestna lokomotiva.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
Največja zmaga je ko takole samokolnico srečaš na obvoznici... notri dva ostarela državljana... za njo pa 40 tonski vlačilec... fun.
(sem to že doživel večkrat...)
(sem to že doživel večkrat...)
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
WarpedGone ::
The Chinese billionaire who bought Fisker Automotive Holdings Inc. at a bankruptcy auction is planning to build a new slate of electric-drive cars in the U.S., challenging Tesla Motors Inc. on its home turf.
Lu Guanqiu, the chairman and founder of China's Wanxiang Group Corp., plans to manufacture electric cars in the U.S. and ultimately in China, he said in his first extensive interview since prevailing in a February bidding war for Fisker's assets.
"I'll put every cent that Wanxiang earns into making electric vehicles," he said at Wanxiang's headquarters in Hangzhou, Zhejiang province. "I'll burn as much cash as it takes to succeed, or until Wanxiang goes bust.
Talk is cheap ... ampak večina drugih še govori ne, tko da ...
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Talk is cheap ... ampak večina drugih še govori ne, tko da ...
...ja tko da zna bit zelo naporen do tvojega Elona.
fpbs ::
WarpedGone ::
Avstrija je dobila drugi Supercharger - na Dunaju so vklopili 2 'stolpa' i.e. 4 SuperCharger priključke, ki lastnikom Model S omogočajo brezplačno polnjenje s 120kW.
Supercharger Wien
Gutheil-Schoder-Gasse 17, 1230 Wien, Österreich
Am oder in der Nähe des Tesla Service Centers Wien
24hrs/day
Charging Stalls - 4
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Popravek: na Dunaju so vklopili 4 'stolpe' s skupno štirimi SuperCharger priključki.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Ne, niso problem. Ker:
a) se jih potrebuje relatuivno malo
b) nič v bateriji se ne izgubi ergo je možno komlet vse v njej reciklirat
c) noben material razen osnovnega litija ni nezamenljiv - lastnosti se mal spremenija, baterija pa še vedno dela
a) se jih potrebuje relatuivno malo
b) nič v bateriji se ne izgubi ergo je možno komlet vse v njej reciklirat
c) noben material razen osnovnega litija ni nezamenljiv - lastnosti se mal spremenija, baterija pa še vedno dela
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Kdor se želi podrobneje informirat, pa si naj prebere recimo: LITHIUM-ION BATTERIES: EXAMINING MATERIAL DEMAND AND RECYCLING ISSUES
Conclusions
Conclusions
... In the case of materials for lithium-ion batteries, it appears that even an aggressive program of vehicles with electric drive can be supported for decades with known supplies, if recycling is instituted...
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
c) noben material razen osnovnega litija ni nezamenljiv - lastnosti se mal spremenija, baterija pa še vedno dela
Tudi litij je zamenljiv:
http://phys.org/news/2014-05-power-japa...
J.McLane ::
Silicon carbide semiconductors, stvar s kateri bi pridobila tudi EV nekaj dosega:
http://www.greencarcongress.com/2014/05...
Ali pač v EV svetu to že obstaja?
http://www.greencarcongress.com/2014/05...
Ali pač v EV svetu to že obstaja?
WarpedGone ::
Comming soon ... planned for winter 2014/2015:
Metoda ostrega pogleda odkrije vsaj en superchargerj tudi v Sloveniji.
En blizu jesenic (verjetno čez mejo v Avstriji) in en v okolici Trsta.
Metoda ostrega pogleda odkrije vsaj en superchargerj tudi v Sloveniji.
En blizu jesenic (verjetno čez mejo v Avstriji) in en v okolici Trsta.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
fpbs ::
Silicon carbide semiconductors, stvar s kateri bi pridobila tudi EV nekaj dosega:
http://www.greencarcongress.com/2014/05...
Ali pač v EV svetu to že obstaja?
Če se prav spomnim, so bile že pred mnogimi leti, SiC prve Shotky diode, kasneje pa vsa močnostna elektronika.
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Comming soon ... planned for winter 2014/2015:
Metoda ostrega pogleda odkrije vsaj en superchargerj tudi v Sloveniji.
En blizu jesenic (verjetno čez mejo v Avstriji) in en v okolici Trsta.
Bi znalo biti, da je o tem govoril Omerezel v enem članku ko je rekel, da aktivno sodelujejo s Teslo? Je kar malo presenetljivo, da bomo dobili Superchargerja pred Hrvaško.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
WarpedGone ::
Ni nemogoče. Glede na 'hitrost' birokratskih postopkov pri pridobivanju raznoraznih dovoljenj predno lahko postaviš kurnik, kaj šele kaj bol (električno) resnega je nujno, da so ustrezne vloge že na ustreznih uradih al pa letos pri nas še ne bo delujočih SuperChargerjev.
Hrvaška pa niti ni presenetljiva ... scena pri njih z javnimi polnilnimi postajami je hudimano revna. Dodaj k temu, da je njihova kupna moč pol naše, postane razumljivo da ni visoko na seznamu. Tut "naš" SuperCharger je bol posledica tega, da gre povezava med Z Italijo in V Avstrijo čez nas. Bo pa tut Hrvaška dobila zadevo čez par let, ko bo razvita evropa že dobro pokrita in bo šel fokus na obrobje.
Hrvaška pa niti ni presenetljiva ... scena pri njih z javnimi polnilnimi postajami je hudimano revna. Dodaj k temu, da je njihova kupna moč pol naše, postane razumljivo da ni visoko na seznamu. Tut "naš" SuperCharger je bol posledica tega, da gre povezava med Z Italijo in V Avstrijo čez nas. Bo pa tut Hrvaška dobila zadevo čez par let, ko bo razvita evropa že dobro pokrita in bo šel fokus na obrobje.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
Res je treba na hard sodelovati da postaviš en tak megalomanski projekt.
Prav vidi se s kako banalnimi stvarmi se ukvajajo naša ministrstva. Projekt za katerega se v normalni državi vse dogovori v par urah, pri nas pa je to skoraj da prva prioriteta ministra.
Prav zanima me kako bodo zakompliciral za en bogi polnilec... verejtno bodo Nemci za svojih nekaj deset porabili pol manj energije.
Prav vidi se s kako banalnimi stvarmi se ukvajajo naša ministrstva. Projekt za katerega se v normalni državi vse dogovori v par urah, pri nas pa je to skoraj da prva prioriteta ministra.
Prav zanima me kako bodo zakompliciral za en bogi polnilec... verejtno bodo Nemci za svojih nekaj deset porabili pol manj energije.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TribesMan ()
WarpedGone ::
Fiat Chrysler CEO: Please don't buy Fiat 500e electric car
The gasoline-powered Fiat 500 starts at almost $17,300 including delivery charges, while the 500e starts at $32,650 before federal tax credits. Consumers are not willing to pay a price that covers Fiat's costs so it loses money on the 500e
Nujna posledica, če se EVja lotiš na napačnem koncu.
Speaking at a conference in Washington on Wednesday, Marchionne said Tesla Motors Inc was the only company making money on electric cars and that was because of the higher price point for its Model S sedan.
I hope you don't buy it because every time I sell one it costs me $14,000.
I'm honest enough to tell you that.
I will sell the (minimum) of what I need to sell and not one more.
The gasoline-powered Fiat 500 starts at almost $17,300 including delivery charges, while the 500e starts at $32,650 before federal tax credits. Consumers are not willing to pay a price that covers Fiat's costs so it loses money on the 500e
Nujna posledica, če se EVja lotiš na napačnem koncu.
Speaking at a conference in Washington on Wednesday, Marchionne said Tesla Motors Inc was the only company making money on electric cars and that was because of the higher price point for its Model S sedan.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Mal direktne primerjave med Teslo in česa je sposobna 'konkurenca':
Zakaj se je Fiat lotil predelave 500? Politika ... to je edini model, ki ga prodajajo v USA.
................... | Fiat 500e | Tesla Models S 60kWh |
---|---|---|
Polna cena: | $46.500 | $69.900 |
EPA doseg: | 140 km | 334 km |
Sedežev: | 4 | 5 |
Prtljažnik | 200 L | 750 L |
0..100kmh | 9.1 | 5.9 |
NHTSA varnost: | 4 zvezdice | 5 zvezdic |
Zakaj se je Fiat lotil predelave 500? Politika ... to je edini model, ki ga prodajajo v USA.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Lonsarg ::
No, niso firme krive, da se tehnično še ne da narediti profitnih nizkocenovnih električnih avtomobilov. Kriva je tehnologija, ki še ni tam.
Po drugi strani pa so krivi razni Maclarni, Lambirginiji, Ferariji, ki si dovolijo eni Tesli da jim izpod nosa ukrade bogate stranke. To so tisti, ki bi se morali sramovati samih sebe. Ne pa Fiat in podobni, ki jim trg niti ne omogoča uspeha.
Po drugi strani pa so krivi razni Maclarni, Lambirginiji, Ferariji, ki si dovolijo eni Tesli da jim izpod nosa ukrade bogate stranke. To so tisti, ki bi se morali sramovati samih sebe. Ne pa Fiat in podobni, ki jim trg niti ne omogoča uspeha.
Big_Al ::
Wikipedia pravi, da je 500e malo ceneje
Pricing
The Fiat 500e pricing starts at US$32,500 including a US$700 destination charge and before any applicable government incentives.
enako piše na njihovi spletni strani http://www.fiatusa.com/en/500e/
23.800EUR... cena še sicer ni čist tam kje bi jo želel, ampak OK.
9,1sek do 100... ICE FIAT 500, ki je boljši je ABARTH (7,9sek) in stane cca 18k EUR, VW POLO (9,3sek), ki je z 81kw motorjem dobavljiv samo v opremi HIGHLINE pa slabih 17k.
140km za mesto je za mene OK.
Pa da me ne bo kdo linčal. Mi je čist vseeno kdo je kralj med EV, samo primerjal sem malo, ker me je zanimalo, in zbrane podatke tu zapisal.
Pricing
The Fiat 500e pricing starts at US$32,500 including a US$700 destination charge and before any applicable government incentives.
enako piše na njihovi spletni strani http://www.fiatusa.com/en/500e/
23.800EUR... cena še sicer ni čist tam kje bi jo želel, ampak OK.
9,1sek do 100... ICE FIAT 500, ki je boljši je ABARTH (7,9sek) in stane cca 18k EUR, VW POLO (9,3sek), ki je z 81kw motorjem dobavljiv samo v opremi HIGHLINE pa slabih 17k.
140km za mesto je za mene OK.
Pa da me ne bo kdo linčal. Mi je čist vseeno kdo je kralj med EV, samo primerjal sem malo, ker me je zanimalo, in zbrane podatke tu zapisal.
mn ::
US$32,500 za kolikor ga prodajajo + $14,000 kolikor dela FIAT izgube na vsakem modelu = $46.500 kar je WarpedOne napisal za polno ceno.
WarpedGone ::
Niste ujeli celega pointa zadeve - zakaj se FIAT sploh gre to igro? Je 500 edini model, ki ga delajo? Nimajo večjih/dražjih modelov, kjer bi "EV pribitek" pomenil manjši deleč cele cene?
Res ne morejo prodat več kot 2500 kosov te zadeve?
Podnapisi: Jokcanje šefeta, kako delajo izgubo je čisti politični pritisk, da bi politika nehala zahtevat od proizvajalcev avtomobilov, da proizvajajo tudi takšne reči. Delajo se, kako je reč 'imposible','draga', etc.
Izguba preračunana na en proizveden avto je precej brezveze, ker je primarno posledica omejene proizvodnje. Naredili bodo tistih 2500 kosov, da bo politika srečna in zraven še jamrali, kakšno izgubo so mel zarad tega.
V e500 je vgrajen boshev pogonski sklop. Če bi FIAT bil resen, bi investiral v lasten razvoj katerega bi nato 'not dobil' skozi dolga leta množične proizovdnje - klasičen princip kako se dela zahtevne zadeve relativno poceni.
Res ne morejo prodat več kot 2500 kosov te zadeve?
Podnapisi: Jokcanje šefeta, kako delajo izgubo je čisti politični pritisk, da bi politika nehala zahtevat od proizvajalcev avtomobilov, da proizvajajo tudi takšne reči. Delajo se, kako je reč 'imposible','draga', etc.
Izguba preračunana na en proizveden avto je precej brezveze, ker je primarno posledica omejene proizvodnje. Naredili bodo tistih 2500 kosov, da bo politika srečna in zraven še jamrali, kakšno izgubo so mel zarad tega.
V e500 je vgrajen boshev pogonski sklop. Če bi FIAT bil resen, bi investiral v lasten razvoj katerega bi nato 'not dobil' skozi dolga leta množične proizovdnje - klasičen princip kako se dela zahtevne zadeve relativno poceni.
Zbogom in hvala za vse ribe
bluefish ::
Feler je že v tem, da politika sploh izvaja pritisk. Pač, dokler imajo firme vsako leto večji dobiček z ICE, jim jasno ni v interesu proizvodnja alternativ.
WarpedGone ::
Itak. Ampak to velja za čisto vse politike točno enako močno. Tudi za politiko 'socialne države', 'kulturo', itd.
Ta zgodba ima še en spin - vodik. Inženirski sceni je kristalno jasno, da plinasti vodik in avto pač ne gresta skup, ne danes ne čez 30 let.
Proizvajalcem, ki 'navijajo' za vodik tudi. Vejo, da jim kej 'hudo dobrega' ne bo uspelo narest, bo pa njihovo navijanje za vodik na mizo dalo dovolj dvoma, kje točno je prihodnost, da bodo baterijski avtomobili dobili en mal manj 'državne' podpore, ker bo pač politika denar metala v 'točilnice vodika'.
3/4 industrije bo še naprej lovilo lastni rep, maximiziralo profit v naslednjih treh mesecih in se potapljalo v zastarelost.
Ta zgodba ima še en spin - vodik. Inženirski sceni je kristalno jasno, da plinasti vodik in avto pač ne gresta skup, ne danes ne čez 30 let.
Proizvajalcem, ki 'navijajo' za vodik tudi. Vejo, da jim kej 'hudo dobrega' ne bo uspelo narest, bo pa njihovo navijanje za vodik na mizo dalo dovolj dvoma, kje točno je prihodnost, da bodo baterijski avtomobili dobili en mal manj 'državne' podpore, ker bo pač politika denar metala v 'točilnice vodika'.
3/4 industrije bo še naprej lovilo lastni rep, maximiziralo profit v naslednjih treh mesecih in se potapljalo v zastarelost.
Zbogom in hvala za vse ribe
bluefish ::
Na nek način začaran krog. Brez dvoma bi se tudi najbolj konzervativni proizvajalci odločili za štrom, če bi konkurenca proizvajala cenovno dostopna vozila. Ampak do teh pa lahko pride le z masovno proizvodnjo, ki pa je recimo Tesla vsaj zaenkrat ne premore.
WarpedGone ::
Ne trojk, enk - BMW ActiveE je predelan Coupe serije 1.
Kdo? BMW
Zakaj? Bussines plan. Uraden odgovor gre v stilu, da je bil program ActiveE le testni/razvojni in da ti avtomobili nikol niso bili namenjeni prodaji oz. 'celotnemu življenskemu ciklu'.
Mal bol speglan ActiveE bi koštal manj od i3, bil bol splošno uporaben in manj klovnovski.
Kdo? BMW
Zakaj? Bussines plan. Uraden odgovor gre v stilu, da je bil program ActiveE le testni/razvojni in da ti avtomobili nikol niso bili namenjeni prodaji oz. 'celotnemu življenskemu ciklu'.
Mal bol speglan ActiveE bi koštal manj od i3, bil bol splošno uporaben in manj klovnovski.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
Pro_moted ::
WarpedGone je izjavil:
Ne trojk, enk - BMW ActiveE je predelan Coupe serije 1.
Kdo? BMW
Zakaj? Bussines plan. Uraden odgovor gre v stilu, da je bil program ActiveE le testni/razvojni in da ti avtomobili nikol niso bili namenjeni prodaji oz. 'celotnemu življenskemu ciklu'.
Mal bol speglan ActiveE bi koštal manj od i3, bil bol splošno uporaben in manj klovnovski.
To se je vedelo že od dneva 1. , ko so ta avto predstavili, da tole nebo serijska proizvodnja. Proizvedli so jih nekaj čez tisoč ( se mi zdi da 1200), katere so nato dali v vsakdanjo uporabo uporabnikom širom sveta, za potrebe testiranja. Vzdrževanje avtomobila in sam avtomobil sta bila zastonj, ker je bilo to samo za dobo 2 let, je pa bilo potrebno vozit avto redno na servis in testiranja. Sedaj sta ti dve leti že mimo in avtomobili gredo v a)uničenje b)interna testiranja c)muzeje d)tehniške šole in fakse
To je vsa zgodba o Series 1 ActiveE.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
Matev ::
zakj v uničenje
a ni namen testiranja ta da se stestira ... tko kot se gre
do konca
tole da po dveh letih zadevo uničijo, kaže na popolno nezaupanje in strah pred okvarami
zakaj sicer uničevati če je dobro
/je bil pa ta aktiveev1 bmw veliko lepši in bolj normalen kot spaček i3
a ni namen testiranja ta da se stestira ... tko kot se gre
do konca
tole da po dveh letih zadevo uničijo, kaže na popolno nezaupanje in strah pred okvarami
zakaj sicer uničevati če je dobro
/je bil pa ta aktiveev1 bmw veliko lepši in bolj normalen kot spaček i3
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matev ()
Nikec3 ::
/je bil pa ta aktiveev1 bmw veliko lepši in bolj normalen kot spaček i3
S tem se pa ne bi povsem strinjal. Dejstvo je, da ActiveE ne bi nikoli dosegel prodaje i3, ker enostavno ni dovolj zanimiv.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Matev ::
mogoče res
ampak bmwActiveE je bil avto
i3 je pa space ship oziroma klovn
kaj je komu všeč je pa stvar okusa
ampak bmwActiveE je bil avto
i3 je pa space ship oziroma klovn
kaj je komu všeč je pa stvar okusa
RedDrake ::
Hummm, sem sedajle pogledal tale i3 in specifikacije niso svoh.
Sploh to da naredi 7km/kWh (to je najnizji range kar sem ga nasel na njihovi strani, vse ostalo bi bilo kvecjemu vec), medtem ko Tesla S dela samo 5km/kWh. Tore je tale bmw 40% boljsi od Tesle. Tesla fanboyi pa v jok?
Sploh to da naredi 7km/kWh (to je najnizji range kar sem ga nasel na njihovi strani, vse ostalo bi bilo kvecjemu vec), medtem ko Tesla S dela samo 5km/kWh. Tore je tale bmw 40% boljsi od Tesle. Tesla fanboyi pa v jok?
WarpedGone ::
Real world range test BMW i3 vs ActiveE.
i3 v mal drugačnem testu z mal višjo povprečno hitrostjo ima manj dosega kot ActiveE. Kdo je v splošnem bol uporaben?
Ne vidim razloga zakaj se električna enka nebi prodajala. EV je povsem dovolj zanimiv že samo zato ker je EV. Vsa ostala spakedranščina na avtu je tam zato, da se ne prodaja tako dobro, kot bi se če spakedranščine nebi bilo.
Spomnite se šefeta fiata:
So adding the mileage driven to the remaining mileage the i3 ended up with 96 miles of range and the ActiveE with 102.
i3 v mal drugačnem testu z mal višjo povprečno hitrostjo ima manj dosega kot ActiveE. Kdo je v splošnem bol uporaben?
S tem se pa ne bi povsem strinjal. Dejstvo je, da ActiveE ne bi nikoli dosegel prodaje i3, ker enostavno ni dovolj zanimiv.
Ne vidim razloga zakaj se električna enka nebi prodajala. EV je povsem dovolj zanimiv že samo zato ker je EV. Vsa ostala spakedranščina na avtu je tam zato, da se ne prodaja tako dobro, kot bi se če spakedranščine nebi bilo.
Spomnite se šefeta fiata:
I hope you don't buy it because every time I sell one it costs me $14,000. I'm honest enough to tell you that. I will sell the (minimum) of what I need to sell and not one more.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
Hummm, sem sedajle pogledal tale i3 in specifikacije niso svoh.
Sploh to da naredi 7km/kWh (to je najnizji range kar sem ga nasel na njihovi strani, vse ostalo bi bilo kvecjemu vec), medtem ko Tesla S dela samo 5km/kWh. Tore je tale bmw 40% boljsi od Tesle. Tesla fanboyi pa v jok?
VW Up! pokuri 5,4 l/100 km bencina, lastniki Audi A6 TDI z 8 l/100 km (realno spritmonitor) pa v jok.
Ne gre tako, a ne?
Zheegec ::
Hummm, sem sedajle pogledal tale i3 in specifikacije niso svoh.
Sploh to da naredi 7km/kWh (to je najnizji range kar sem ga nasel na njihovi strani, vse ostalo bi bilo kvecjemu vec), medtem ko Tesla S dela samo 5km/kWh. Tore je tale bmw 40% boljsi od Tesle. Tesla fanboyi pa v jok?
Tesla je dosti večji avto z dosti boljšimi performancami. sploh ni primerjave.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
WarpedGone ::
Performance so pri energetski učinkovitosti (i.e. km/kwh) manj pomebna reč. So le sol na rano, ko je avto z bolšimi perfomansami še bol učinkovit ampak to je precej akademsko vse.
Glavni delež energije požreta teža in čelni presek.
Zaradi manjšega čelnega preseka je v zgornjem testu ActiveE premagal i3 v dosegu. Pa je pol težji.
Če bi testirali pri mestnih hitrostih, bi imel i3 večji doseg zaradi nižje teže in posledično manj kotalnega trenja.
Sploh pa je ta učinkovitost precej akademska - vse kar gre na štrom je dovolj učinkovito. V praksi pa se trenutna poraba tolk fejst spreminja da je vse skup 'moot'.
Našraufaj dost kWh in bo zadeva OK. Našraufaj premal kWh in ti nobena huda učinkovitost ne reši riti, ko teh kWh zmanjka.
Glavni delež energije požreta teža in čelni presek.
Zaradi manjšega čelnega preseka je v zgornjem testu ActiveE premagal i3 v dosegu. Pa je pol težji.
Če bi testirali pri mestnih hitrostih, bi imel i3 večji doseg zaradi nižje teže in posledično manj kotalnega trenja.
Sploh pa je ta učinkovitost precej akademska - vse kar gre na štrom je dovolj učinkovito. V praksi pa se trenutna poraba tolk fejst spreminja da je vse skup 'moot'.
Našraufaj dost kWh in bo zadeva OK. Našraufaj premal kWh in ti nobena huda učinkovitost ne reši riti, ko teh kWh zmanjka.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Seveda, ta kotalni upor sm zgoraj štel v vpliv "teže". Tako kot je aerodinamičnost oblike faktor "čelnega preseka".
Pri EVjih je še en relativno nepoznan faktor, ki močno vpliva na učinkovitost - nastavitev podvozja i.e. kolk prednja in zadnja kolesa "škilijo".
Optimum za učinkovitost je seveda škiljenje 0.0 i.e. povsem odsotno a zaradi stabilnosti vožnje morajo kolesa zadeva mal "križem gledat". A ne preveč - učinkovitost lahko pade ta tudi za nekaj 10 odstotnih točk, če kakšno kolo preveč sili v svojo smer. Intervalna kontrola podvozja (i.e. optika) je pri EVjih zato toplo priporočena.
Pri EVjih je še en relativno nepoznan faktor, ki močno vpliva na učinkovitost - nastavitev podvozja i.e. kolk prednja in zadnja kolesa "škilijo".
Optimum za učinkovitost je seveda škiljenje 0.0 i.e. povsem odsotno a zaradi stabilnosti vožnje morajo kolesa zadeva mal "križem gledat". A ne preveč - učinkovitost lahko pade ta tudi za nekaj 10 odstotnih točk, če kakšno kolo preveč sili v svojo smer. Intervalna kontrola podvozja (i.e. optika) je pri EVjih zato toplo priporočena.
Zbogom in hvala za vse ribe