» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
184 / 1218
»»

TribesMan ::

2kW*90min=3kWh ali 7km/uro... res to pa je nekaj :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Ja, je nekaj, pogosto več kot sploh potrebuješ. Kadar potrebuješ oz. kdor potrebuje več, ima kabel.
Koliko ur maš tipično avto parkiran doma v garaži? Imho vsaj 12. Ergo 80km dosega se ti napolni do zjutri, brez da bi karkoli pipnil.

Tole montirat na mesta namenjena javnemu polnjenju je pa seveda politični fejl.
Zbogom in hvala za vse ribe

jebiveter2 ::

Tole montirat na mesta namenjena javnemu polnjenju je pa seveda politični fejl.

Pri takih močeh lahko to postaviš ... kjerkoli.

Zgodovina sprememb…

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Tole montirat na mesta namenjena javnemu polnjenju je pa seveda politični fejl.

Takole to zgleda:

http://www.wired.com/autopia/2013/10/he...

WarpedGone ::

Pri takih močeh lahko to postaviš ... kjerkoli.

Ni vse možno tudi smiselno. Še manj, ko zadevo pogledaš skozi $$$ in kolk iz tega dobiš.
Stvar je nujno za mnogokratnik dražja od kabelske polnilne postaje. Namesto enga WiCha postaviš N >> 1 kabelskih polnilcev. Več koristi.
Dodaš še korist od nekaj urnega polnjenja z 2kW moči in je vse skup brezveze. Bo melo nekaj več smisla ko bo moč WiCha nekajrat večja.

WiCh spada v domačo garažo kjer ti prišpara opletanje in zapletanje v kable. Plus, vsi električni stiki so fiksni in je zarad tega manjša nevarnost pregrevanja in požarov.
Zbogom in hvala za vse ribe

telexdell ::

Si kar predstavljam pred kakšnim trgovskim centrom s tam 500 parkirnimi mesti kako ležijo kabli po tleh. Nekateri povoženi drugi namočeni v kakšen jogurt ali razsuto moko ali... Ali pa kabelske polnilne postaje v podzemnih garažah kjer zaradi varčevanja s prostorom komaj izstopiš iz avtomobila kaj šele, da bo kakšna blondinka v mini krilu vlačila kabel čez najmanj dva avtomobila.

Dokler ne bo zaživelo brezžično polnjenje ne bo razmaha električnih avtomobilov
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

bluefish ::

Pretiravati pa spet ni treba. Na koncu parkirnega mesta ali pa na sredi štirih bi se postavilo stebriček s samonavijalnim(i) kablom(i). Ampak jasno, večji problem je napeljava štroma.

vmalhar ::

WarpedGone je izjavil:

Pri takih močeh lahko to postaviš ... kjerkoli.

Ni vse možno tudi smiselno. Še manj, ko zadevo pogledaš skozi $$$ in kolk iz tega dobiš.
Stvar je nujno za mnogokratnik dražja od kabelske polnilne postaje. Namesto enga WiCha postaviš N >> 1 kabelskih polnilcev. Več koristi.
Dodaš še korist od nekaj urnega polnjenja z 2kW moči in je vse skup brezveze. Bo melo nekaj več smisla ko bo moč WiCha nekajrat večja.

WiCh spada v domačo garažo kjer ti prišpara opletanje in zapletanje v kable. Plus, vsi električni stiki so fiksni in je zarad tega manjša nevarnost pregrevanja in požarov.


Se strinjam. Pa tudi v garaži je sistem veliko dražji. Prihraniš pa po mojem poznavanju samo "probleme" s kabli.
Se pa sprašujem zakaj nam opletanje s kabli do sedaj ni delalo težav. Da napolnim telefon moram vzeti kabel iz predala, ga odviti, priključiti in potem še izključiti, naviti in pospraviti. Obstajajo brezžične rešitve, ampak ljudje nekako kar polnijo s kabli. Je z njimi res tak križ, ali nas fancy rešitve pač tako rajcajo, da podzavestno sprejmemo še tako banalen argument.

Aja parking s 500 E-parkirnimi mesti bo pa izgledal enako kot črpalka s 500 "tankštelami". Vsak konektor bo lepo pospravljen, tako kot je pipa za bencin pospravljena. Če jih bo 5000, bo pa 5000 pospravljenih. Če bo pa res problem, bo pa proizvajalec postaje poskrbel, da bo konektor zaklenjen do identifikacije uporabnika in dokler ne bo spet pospravljen ne bo nehal računati. Ga boš pustil na tleh in naslednji bo polnil na tvoj račun.

vmalhar ::

telexdell je izjavil:

...Ali pa kabelske polnilne postaje v podzemnih garažah kjer zaradi varčevanja s prostorom komaj izstopiš iz avtomobila kaj šele, da bo kakšna blondinka v mini krilu vlačila kabel čez najmanj dva avtomobila.
Ampak taista blondinka v mini krilu se je navadila natankati svojega dizelaša. Si moreš misliti, česa vse so sposobne? Jaz sem prepričan, da se bodo naučile polniti tudi svojega EV-ja.

PS: Kabel čez najmanj 2 avtomobila??? Si kdaj videl polnilno postajo? Nekateri znajo narediti tako, ki ne zahteva kolobocije s kablom, ampak je prav preprosta za rokovanje. V bistvu je večina takih.

WarpedGone ::

Ampak taista blondinka v mini krilu

Stereotipna blondinka v mini krilu je prepogosto moškega spola, na prvi pogled povsem običajen opravilno sposoben dec.
Ki v praksi grdo 'razočara'.

Problem polnjenja preko kabla razumeš, ko moraš enkrat z njim rokovat In the wild oz vsako jutro in večer v garaži.
To ni nujno kratka nežna špagca ampak je lahko tut ornk štorasta zadeva, še bol štorasta od 'bencinske pištole'.
Nekaj na-pol-absurdnih primerov:

DC quick chargers


Chademo quick charger


Chademo in SAE quick chargers





Obstajajo tut bol 'priročni konektorji:



Ampak tudi za te velja, da je še bolj priročno tisto, kar se zgodi samo od sebe.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

pegasus ::

Komaj čakam da se nad brezžična polnjenja avtov spravijo tisti, ki jih moti "sevanje" kilometer oddaljenega daljnovoda :D

akasa ::

To "sevanje" ima po mojem vpliv na človeka.. poznam primer, kjer je hiša pod 400kw dalnovodom in sta oba starša umrla za rakom, oba otroka pa sta se rodila prizadeta... tak da vpliv je.. do kakšne mere pa to res vpliva na človeka je pa druga zgodba... Sicer ne trdim da je samo kriv dalnovod ampak vpliv sigurno ma... Mislim da z tem brezžičnim polnenjem pretiravajo.. Kukr jst vidim se gre sam za € na zdravje pa???

PrimozR ::

A se zavedaš, koliko ljudi danes zboli za rakom? Pa če sta bila oba otroka prizadeta, je povsem možno, da je bila okvara genetska, torej bi se zgodila v vsakem primeru.

WarpedGone ::

Komaj čakam da se nad brezžična polnjenja avtov spravijo tisti, ki jih moti "sevanje" kilometer oddaljenega daljnovoda :D

Ti se bodo spravili tudi nad same električne avtomobile.
Daljnovodom se še lahko izogibajo, sevanje EVjev pa vdira v njiov osebni prostor brez dovoljenja!

poznam primer, kjer je hiša pod 400kw dalnovodom in sta oba starša umrla za rakom, oba otroka pa sta se rodila prizadeta

Js bi reku da je kriv raufenk na hiši! Ta je še bliže ljudem v hiši in iz njega se še kadi! (sarcasm)
Zbogom in hvala za vse ribe

umexteacher ::

Spet smo offtopic... Tle sicer ni taka moč (nivo indukcijske plate za kuhanje).
Zbolijo, ampak so že upokojenci. Je bila nekaj tednov nazaj na polnočnem klubu debata strokovnjakov o el. sevanju, pa so se vsi strinjali, da ni zdravo živeti pod daljnovodom (min 50m stran). Nek znanec je živel poleg transformatorske postaje, mlad umrl, isto zaradi raka. Tudi za tobak so dolgo zanikali, da povzroča raka... Šeena zanimivost, bojda imajo moški, ki delajo v elektrarnah večinoma hčerke.

telexdell ::

vmalhar je izjavil:

Ampak taista blondinka v mini krilu se je navadila natankati svojega dizelaša. Si moreš misliti, česa vse so sposobne? Jaz sem prepričan, da se bodo naučile polniti tudi svojega EV-ja.

PS: Kabel čez najmanj 2 avtomobila??? Si kdaj videl polnilno postajo? Nekateri znajo narediti tako, ki ne zahteva kolobocije s kablom, ampak je prav preprosta za rokovanje. V bistvu je večina takih.

Razlika je narediti vzorčno polnilno postajo na prostem (in se nato slikati ob njej) ali pa narediti polnilne postaje v zaprtih prostorih ali velikih parkiriščih. Dovodne kable že vkopaš v tla, vtičnice in priključne kable pa moraš nekam namestiti. V garažnih hišah imaš možnost: na obstoječe stebre, v tla ali na dodatne stebričke. Tla so neprimerna zaradi prahu in možnosti razlitja tekočin. Dodatni stebrički ne bodo dolgo stali zaradi mehanskih poškodb umetnikov parkiranja. Kako drugače, kot da vlečeš kabel čez avte bi torej napolnil avto, kateri je za eno ali dve parkirno mesti od stebra na katerem je polnilna enota?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

WarpedGone ::

Tako, da stebriček ni samo stebriček ampak ornk steber.



En steber - dve polnilni mesti.

Če je polnilno mesto že zasedeno - tough luck.
Če je na njem parkiran naftaš .. temu se reče da si bil ICEd.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

Če je na njem parkiran naftaš .. temu se reče da si bil ICEd.
Misliš potem ko mu je EV vzel mesto, ki je bilo sicer prej že desetletja rezervirano zanjga>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

"Rezervirano zanj" je le v primeru, ko konkreten Ime Priimek za parkirno mesto plačuje najemnino al pa je jegova lastnina.
Sicer velja "kdor prej pride, prej melje". Zraven je še tista dlaka človeške empatije, da drugim ne delaš problemov z zadevami od katerih nič ne profitiraš.
Je kje drugje plac? Je, Grem tja. Ni, pač grem sm.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Ne, saj se razume, da nove stvari pač zamenjajo stare, nič ni večnega.:)

Ampak sem pa vseeno bil rahlo "upokojensko" nezadovoljen (kar je res samo moj problem), ko smo MNZ-jevci (ICE-jevci) izgubili nekaj parkirnih mest na petrolu, kjer smo običajno vedno vzdrževali naša vozila (pač za tiste manjše hitre zadeve).:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

Things change.
Podobna a še bol politično občutljiva zgodba so parkirplaci za invalide...
Zbogom in hvala za vse ribe

jebiveter2 ::

umexteacher je izjavil:

Spet smo offtopic... Tle sicer ni taka moč (nivo indukcijske plate za kuhanje).
Zbolijo, ampak so že upokojenci. Je bila nekaj tednov nazaj na polnočnem klubu debata strokovnjakov o el. sevanju, pa so se vsi strinjali, da ni zdravo živeti pod daljnovodom (min 50m stran). Nek znanec je živel poleg transformatorske postaje, mlad umrl, isto zaradi raka. Tudi za tobak so dolgo zanikali, da povzroča raka... Šeena zanimivost, bojda imajo moški, ki delajo v elektrarnah večinoma hčerke.


Pod daljnovodom ne živi nobeden.

Poleg transformatorske postaje pa živi vsak ki živi v bloku.

Testi so dokazali in pokazali da tako EM polje na ljudi nima vpliva.

Zgodovina sprememb…

Matev ::

Šeena zanimivost, bojda imajo moški, ki delajo v elektrarnah večinoma hčerke.


a to je tista fora
ko so ugotovili da je kar polovico otrok od takih uslužbencev ženskega spola

umexteacher ::

To je tista fora, ki ni na googlu in pol za nekatere ne obstaja (to so besede mojega profesorja elektrotehnike). Verjamem, da so se trafo postaje izboljšale v zadnjih 30 letih, stanovanja poleg nje mi pa ne moreš šenkat. Ful je enih testov, ki prikazujejo kako neškodljive so stvari, ampak merijo ponavadi kratek čas (je bol ekonomično) in rezultati so ponavadi prirejeni v prid plačnika...

imho odličen "mehak" prehod iz bencinskega na elektro avto (chevrolet volt) s porabo bencina 6,6l/100km (15km/l v mestu in 17km/l ac)
http://www.chevrolet.com/volt-electric-...

Zheegec ::

umexteacher je izjavil:

To je tista fora, ki ni na googlu in pol za nekatere ne obstaja (to so besede mojega profesorja elektrotehnike). Verjamem, da so se trafo postaje izboljšale v zadnjih 30 letih, stanovanja poleg nje mi pa ne moreš šenkat. Ful je enih testov, ki prikazujejo kako neškodljive so stvari, ampak merijo ponavadi kratek čas (je bol ekonomično) in rezultati so ponavadi prirejeni v prid plačnika...

imho odličen "mehak" prehod iz bencinskega na elektro avto (chevrolet volt) s porabo bencina 6,6l/100km (15km/l v mestu in 17km/l ac)
http://www.chevrolet.com/volt-electric-...

glede na to, da moč EM valovanja pada s kvadratom razdalje, bistveno bolj seva slabo izolirana električna napeljava v tvojih stenah, kot pa 10metrov oddaljena trafo postaja.
Si kaj preveril izolacijo tvojih žic zadnje čase...?

umexteacher ::

Nisem, a ti si svojo že popravljal?

bluefish ::

WarpedGone je izjavil:

Tako, da stebriček ni samo stebriček ampak ornk steber.

...



En steber - dve polnilni mesti.

Če je polnilno mesto že zasedeno - tough luck.
Če je na njem parkiran naftaš .. temu se reče da si bil ICEd.
Ja, cena postavitve pa je? Sploh, ko kao govorimo o celotnem parkirišču opremljenem s polnilnimi mesti.

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: bluefish ()

WarpedGone ::

Hja, konkretna zadeva na sliki je okol 150k USD. Cena je mal 'variabilna', ker zadevo ne sestavlja samo steber ampak osnovna elektronika, ki je nekje blizu v kontejnerju ali pod zemljo in nekaj takih stebrov, minimalno dva. Ceno teh polnilnih postaj časti Tesla zato je za 'zunanje opazovalce' brezpredmetna. Stvar je dovolj seksi, da 'zunanji opazovalci' tesli dajejo parkirplace v najem pod zelo ugodnimi pogoji, ker je to pač magnet za stranke.

Kakšna je cena 3kW javne polnilne mizerije pa vprašaj na občini.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Za tak denar dobiš že 10 ABB 50kW multistandard hitrih polnilnic.

WarpedGone ::

Za 0 EUR, koliko me košta SC servis na mojem parkirplacu zraven moje burekđinice?

Dvomim.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Če ti preplačaš za avtomobil ene 50.000 evrov, potem imaš pa res lahko (med drugim) tudi servis "zastonj", mar ne?8-)
(pa steber ti postavijo, pa elektriko dajo "zastonj", dokler pač gre)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

P.S.
Zopet se dogaja intelektualna hinavščina: Najprej se pljuva SCje da so s svojimi 130kW max še vedno prepočasni, mal kasneje pa kot bolšo/cenejšo alternativo hvali več kot pol šibkejše polnine postaje, kjer mora stranka za posamezno polnjenje še plačat. Če sploh deluje ornk in ti ne fenta avta - primer:
Nissan: Leaf Software to Blame for Charging Woes

Se splača ponovit: A-Comprehensive-Review-of-Leading-Tesla-FUD-Touchpoints
Zbogom in hvala za vse ribe

bluefish ::

Tesla se v tem momentu seveda lahko gre brezplačno postavljanje postaj in podobno. Na nek dolgi rok, če bodo imeli EV omembe vreden tržni delež, pa močno dvomim, da bo vsaka firma financirala postaje vsaj pol tako gosto porazdeljene kot so sedanji bencinski servisi.
Če pa govorimo o raznih scenarijih s štromom pokritih parkirišč nakupovalnih centrov, pa kaj več od stebričkov tudi ne bo.

vmalhar ::

Mislim, da je zelo nehvaležno že na začetku napovedovati razvoj infrastrukture v prihodnje. Ko pogledaš nazaj, ima razvoj vedno neko logiko, točno napovedovanje za naprej je pa ponavadi bolj ugibanje. Seveda lahko tudi laiki logično razmislimo in predvidimo, ampak pogosto se izkaže, da nismo imeli vseh informacij in je šel razvoj drugače.
Sam si recimo nikoli ne bi mislil, da se bo optika tako razpasla (ko sem takrat razmišljal). Da bodo prekopali toliko cest in zapravili toliko denarja (na koncu je celo nižja cena storitev), potreboval pa je sploh nisem. Sem imel ADSL, ki mi je bil povsem dovolj. Če bi mi nekdo tedaj rekel, da se bo tako razvila, bi ga tudi debelo pogledal. Ampak očitno sem narobe ocenil.

Gregor P ::

Se spomnim ko se se takrat (nekje v tujini) pred več kot desetletjem študentski domovi odločali, kako naj uredijo internetno povezavo za študente (pripeljejo do stavbe in razdelijo po sobah itd.). V glavnem so se kar lepo (preko univerze, ki je skrbela za infrastrukturo) odločali za optiko do doma (ker je bilo to pač subvencionirano; konkretno za domove cenejše); se jih je pa nekaj potem za znotraj stavbe odločilo za brezžičen internet, medtem ko so drugi rajši vlekli kable. Odveč je reči, da so ti ki so vlekli kable (ki v bistvu še danes nekaj časa ne bodo rabili vleči optiko do sob; dovolj je optična hrbtenica, ki povezuje nadstropja) prišli na dolgi rok ceneje skozi kot pa prvi, ki so morali v kratkem menjati vso to brezžično opremo, ki (vsaj) takrat preprosto še ni bila dorasla delu, je bila pa "in" (vsi pa so iskali čim cenejše rešitve, ker denarja za neke zares profi opremo pač ni bilo).

Še prej se pa spomnim, da so nekateri domovi sprejeli tudi zgrešene odločitve glede telefonskih central (tisti ki so se odločili za napačno tehnologijo, so morali menjati kompletno centrale, ostali so pa samo nadgrajevali obstoječe rešitve).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

Gregor P ::

Tako se dela; takojšen vpoklic.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fpbs ::

Pri BYDu pravijo, da je Tesla samo igračka...
http://green.autoblog.com/2014/02/25/by...

WarpedGone ::



In other news:
- Tesla's market cap just peaked over the market cap of Renault.
- As an aside - TSLA has just got ahead of Panasonic in terms of market cap...

In glavno:
Feb 26 (Reuters) - Panasonic Corp is inviting a number of Japanese materials suppliers to join it in investing in a U.S. car battery plant that it plans to build with Tesla Motors Inc, with investment expected to reach more than 100 billion yen ($979 million), the Nikkei reported.
Zbogom in hvala za vse ribe

dzinks63 ::

Pogled v bližnjo prihodnost, kako to vidijo pri Rinspeedu, za osnovo so vzeli Teslo S in jo preuredili v samovozeč avtomobil z mnogimi futorističnimi opcijami.




Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

bluefish ::

Tesla announces plans to build battery-producing 'Gigafactory' in the US by 2017

Če bo to pomenilo nižje cene baterij, super. Sicer tale del bolj spominja na že stokrat prežvečen PR o zelenosti:

This is going to be a very green factory. There's going to be a lot of solar power. It's going to have essentially zero emissions and there are no toxic elements that are going to come out ... and we will build recycling capability right into the factory.

WarpedGone ::

To ne pomeni samo nekaj nižje cene baterij ampak je nujni pogoj za letno proizvodnjo EVjev, ki se meri v stotisočih in ne le v deset ali celo le tisočih.

Q: Kdo bo močan proizvajalec EVjev?
A: Tisti, ki bo imel na razpolago oz. dostop do dovolj baterij.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

... tole me sploh pomirja:
nd there are no toxic elements that are going to come out
:(
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

As we at Tesla reach for our goal of producing a mass market electric car in approximately three years, we have an opportunity to leverage our projected demand for lithium ion batteries to reduce their cost faster than previously thought possible. In cooperation with strategic battery manufacturing partners, we're planning to build a large scale factory that will allow us to achieve economies of scale and minimize costs through innovative manufacturing, reduction of logistics waste, optimization of co-located processes and reduced overhead.

The Gigafactory is designed to reduce cell costs much faster than the status quo and, by 2020, produce more lithium ion batteries annually than were produced worldwide in 2013. By the end of the first year of volume production of our mass market vehicle, we expect the Gigafactory will have driven down the per kWh cost of our battery pack by more than 30 percent. Here are some details about what the Gigafactory will look like.


Learn more about the Tesla Gigafactory

Tesla and its partners will invest ?$4-5 billion in the Gigafactory through 2020. CapEx will be shared by Gigafactory partners. Tesla will directly invest ?$2 billion.


billion == milijarda dolarjvev

10 million square feet

~ 100 hektarjev površine
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Plan je 500.000 EV letno leta 2020, mkt. cap pa na polovici GM ali F? GM letno proda skoraj 10 miljonov vozil, kdaj ima Tesla v planu prodati 10 miljonov vozil? A mogoče planirajo na 10x večji dobiček na avto kot GM? Čeprav če pa gledaš delnico Toyote pa rabijo samo 3x toliko na avto glede na plane 2020.

Ja ja borza brez meja, pa je vseeno zanimivo malo primerjat :P

bluefish ::

Potem pa se pogruntati nek sistem za filanje oziroma postaviti dovolj elektrarn, da ne bo vrnitve na sodi-lihi.

WarpedGone ::

Spet ta bajeslovni 'premalo elektrike'...
Ne bom ti več ponavljal, že vsaj 5x sm kazal številke v tej temi.
Zbogom in hvala za vse ribe

gensi ::

Upam, da bo enkrat v bodoče na trgu veliko komponent in bo enostavno narediti kaj podobnega: 8-)

bluefish ::

WarpedGone je izjavil:

Spet ta bajeslovni 'premalo elektrike'...
Ne bom ti več ponavljal, že vsaj 5x sm kazal številke v tej temi.
Sem jih gledal. Ti je bilo tudi povedano, ne le z moje zanemarljive strani, da jim par stvari fali.

No, bom dal mir.

jebiveter2 ::

Imeti tak EV in iz njega napajati hišo je dobra stvar za lastnika in precej slaba za elektroenergetsko omrežje v US, ki je zanič.

Štrom se kuha iz tistega, kar je pri roki, če to pomeni zajeziti še ostalih 20% niagarskih slapov, so be it.
««
184 / 1218
»»