Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
Te kolobocije s kabli niso ravno posrečene, bo pač potrebno vzeti v zakup.
Res ne.
Vprašanje časa, kdaj bo polnjenje 'brezkabelsko'.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
jebiveter2 je izjavil:
Pa mi je še vedno bolj všeč od vse ostale fensi EV tehnologije.
Če bo tako štartal, kot je e-Up, zna biti za konkurenco kar nadležen:
http://www.mein-elektroauto.com/
WarpedGone ::
Lanski članek z nekaj več podatki o VW eGolf: Volkswagen e-Golf first drive review
Če druzga ne, jim ne morem očitat skritih grdih namenov, če se že produkta kej posebej pohvalit ne da. Kje so kupili motor/elekotrniko?
Khm, vozne lastnosti v ovinkih, khm.
Sedaj nam bosta fpbs al pa jebiveter razložila, da bo to fentalo baterijo, saj 40kW pomeni polnjenje z 1,6C. Tesla fila z največ 1,5C in je baje to že cela štala.
Če druzga ne, jim ne morem očitat skritih grdih namenov, če se že produkta kej posebej pohvalit ne da. Kje so kupili motor/elekotrniko?
24.2kWh lithium ion battery that weighs 318kg and is mounted underneath the boot at the rear.
Khm, vozne lastnosti v ovinkih, khm.
allows the e-Golf to plug in at a charging station boasting power levels of up to 40kW.
Sedaj nam bosta fpbs al pa jebiveter razložila, da bo to fentalo baterijo, saj 40kW pomeni polnjenje z 1,6C. Tesla fila z največ 1,5C in je baje to že cela štala.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Ni problem povprečje, tam je golf en velik OK.
Problem težke riti je, da te v kakem mal bol ostrem ovinku na hitro zasukne, ker ti odnese rit.
To se komot zgodi v mestu, kjer je med hišami tolk več ostrih ovinkov. Že 40kmh je čist dost za pirueto. ESP tle samo zmanjšjuje velikost problema, odpravit ga ne more.
'Civilni' avtomobili so tipično podkrmarjeni - obračaš volan, avto hoče pa kr naravnost. Zato ker je naravni človeški refleks v taki situaciji pravilen - spusti gas in bremzaj, to zmanjša podkrmarjenost. Težka rit pa avto dela prekrmarjenega, kjer je ta isti človeški refleks napačen - ko ti začne odnašat rit, bo refleksna bremza samo še kabum.
Razumem pa, da v golfu takšnem kot je ni druzga placa za baterijo kot zadnja os+prtljažnik. Pod motornim pokrovom sta motor + elektronika (precej velika).
Problem težke riti je, da te v kakem mal bol ostrem ovinku na hitro zasukne, ker ti odnese rit.
To se komot zgodi v mestu, kjer je med hišami tolk več ostrih ovinkov. Že 40kmh je čist dost za pirueto. ESP tle samo zmanjšjuje velikost problema, odpravit ga ne more.
'Civilni' avtomobili so tipično podkrmarjeni - obračaš volan, avto hoče pa kr naravnost. Zato ker je naravni človeški refleks v taki situaciji pravilen - spusti gas in bremzaj, to zmanjša podkrmarjenost. Težka rit pa avto dela prekrmarjenega, kjer je ta isti človeški refleks napačen - ko ti začne odnašat rit, bo refleksna bremza samo še kabum.
Razumem pa, da v golfu takšnem kot je ni druzga placa za baterijo kot zadnja os+prtljažnik. Pod motornim pokrovom sta motor + elektronika (precej velika).
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Če druzga ne, jim ne morem očitat skritih grdih namenov, če se že produkta kej posebej pohvalit ne da. Kje so kupili motor/elekotrniko?
Verjetno na tržnici. Vse sami izdelujejo. Tudi v baterije so se poglobili:
WarpedGone ::
Ne bi bili prvi na tržnici.
Fisker je naprimer nakupoval pri UQM. Mnogo prototipnih EVjev uporablja UQMove kose.
Prototipni MiniE je uporabljal ACPjeve module itd.
Fisker je naprimer nakupoval pri UQM. Mnogo prototipnih EVjev uporablja UQMove kose.
Prototipni MiniE je uporabljal ACPjeve module itd.
Zbogom in hvala za vse ribe
jebiveter2 ::
matejm1994 je izjavil:
Ugibam: Golf ima v imenu, pa še od volkswagna je ;)
Two serious turnoffs.
It is basically not fugly like the rest of EV and actually looks half-decent.
Sedaj nam bosta fpbs al pa jebiveter razložila, da bo to fentalo baterijo, saj 40kW pomeni polnjenje z 1,6C. Tesla fila z največ 1,5C in je baje to že cela štala.
Pomeni isto kot dosedaj. Faster degradation
Khm, vozne lastnosti v ovinkih, khm.
Shit, like the rest of EV
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jebiveter2 ()
WarpedGone ::
Prototipni MiniE je uporabljal ACPjeve module itd.
VW je za izdelavo prototipa nakupoval pri Brusi:
Precej so se potrudili, da ohranijo uporabno plat Golfa in da karseda izkoristijo razpoložljiv plac:
Zbogom in hvala za vse ribe
PrimozR ::
WarpedGone je izjavil:
V ice svetu je bil popularen "There's no replacement for displacement". V EV svetu bo to "There's no replacement for capacity".
Švabska publika jamra da je 400km dosega premalo, njihov domač tabor pa ponudi avto z 130km dosega ob enaki vožnji).
Hkrati jamrajo da baterije pešajo s ciklanjem in hkrati pravijo da je danes pametneje ponudit manjšo baterijo kot večjo.
Pa boš manjšo teral skozi bistveno širši SOC kot večjo. 100km pri 24kWh pomeni skoraj popolno napolnitev in popolno izpraznitev.
Teh istih 100km pri 85kWh bateriji pomeni polnjenje na 70% in izpraznitev na 50%.
Kaj je bol nežno do baterije?
Hja, to so govorili američani. Pa glede na trenutne trende, Tesla je Ameriška, v avto nabašejo ful baterij, se bo no replacement for capacity prav tako izkazal za fail? :D
Gregor P ::
Greš za nekaj uric v welness&spa poleg
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
nekikr ::
Greš za nekaj uric v welness&spa poleg
Včeraj zvečer je bila oddaja Preverjeno (mislim, da je bila preverjeno, ona Alenka nekaj...) in je bila tema o EV pri nas. Na vprašanje, kako "tanka" je tip hladnokrvno odgovoril: Grem na kavo, sendvič, na internet, včasih ima knjigo s sabo....če bi bila tam še dva, potem bi pa res moral še v spa. Iz navadnega 5 minutnega tankanja delajo mini dopust.
nekikr ::
Ne pretiravaj. Če narediš manj kot 30km na dan sploh ne rabiš avtomobila, je taxi cenejši in bolj udoben. Normalnemu človeku se pa pač zgodi, da mora kdaj tudi podnevi tankat.
M-XXXX ::
Ne pretiravaj. Če narediš manj kot 30km na dan sploh ne rabiš avtomobila, je taxi cenejši in bolj udoben. Normalnemu človeku se pa pač zgodi, da mora kdaj tudi podnevi tankat.
Pri nas je taxi cca 1.5€ na km, seveda niti približno ni na voljo ves čas. Zdaj mi pa razloži (dajmo rečt da v povprečju delaš 20km na dan) kako je lahko taxi cenejši? Da te slišim...
Aja ne živimo v LJ? Tako kot ostalih 80% države ne... Toliko o tej tvoji računici...
Pa kako je lahko taxi bolj udoben me pa tudi zanima!
nekikr ::
Taxi: 20km/dan *0,9€ (povprečje) = 18€/dan = 6.570€ letno. Velja za polno ceno po ceniku.
Avtomobil:
Privzamemo, da imaš višji srednji razred, ki je tik pod Taxi avomobili (da drži, da je bolj udoben, taxiji pač niso slabi, povečini).
Zavarovanje, servis, gume, vinjeta = 1500-1700€ letno.
Izguba vrednosti avtomobila: 50% v štirih letih (lahko tudi 90 v desetih). Višji srednji razred je nekje 45.000€, torej 5625€ letno.
Gorivo: 569€ pri teh kilometrih
Skupaj: 7694-7894€ letno.
Ob predpostavki, da ti nikdar in nikjer ni potrebno plačati parkirnine, da se ti avtomobil nikoli ne pokvari, da se ti nikdar in nikjer nihče ne zaleti vanj itd.
Če še kaj ne znaš izračunati kar povej. Si bom vzel čas in te malo izobrazil.
Avtomobil:
Privzamemo, da imaš višji srednji razred, ki je tik pod Taxi avomobili (da drži, da je bolj udoben, taxiji pač niso slabi, povečini).
Zavarovanje, servis, gume, vinjeta = 1500-1700€ letno.
Izguba vrednosti avtomobila: 50% v štirih letih (lahko tudi 90 v desetih). Višji srednji razred je nekje 45.000€, torej 5625€ letno.
Gorivo: 569€ pri teh kilometrih
Skupaj: 7694-7894€ letno.
Ob predpostavki, da ti nikdar in nikjer ni potrebno plačati parkirnine, da se ti avtomobil nikoli ne pokvari, da se ti nikdar in nikjer nihče ne zaleti vanj itd.
Če še kaj ne znaš izračunati kar povej. Si bom vzel čas in te malo izobrazil.
WarpedGone ::
Normalnemu človeku se pa pač zgodi, da mora kdaj tudi podnevi tankat.
Dnevna filanja so zanemarljiva redkost.
O njih se govori izključno zato, ker je folk čisto v ICE mind-setu ko se tanka nekje daleč od doma. In pol je seveda aktualno kolk časa morš tam bit.
EV se v 99+ % primerov nafila ponoči doma in to traja ~10 sekund: 5 sekund da zvečer vštekaš in 5 sekund da zjutri izštekaš kabl.
Slej ko prej bo pa še teh 10 sekund izparelo v 0 sekund - parkiraj v garažo in zapri vrata. Vse bo spedenala avtomatika.
Za dnevne dolgo progaše je že možno tudi 20kW domače polnjenje, ki v 5ih urah v baterijo stlači čez 400km dosega.
Komur 400km vsakodnevnega dosega ne zadostuje bo pač moral zaenkrat izbrat ICE avtomobil.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Gregor P ::
... če bi jaz lahko izbiral, pa te možnosti na žalost nimam, bi imel najrajši super hitre železniške povezave med vsemi evropskimi prestolnicami (hitrost min 400 km/h). To mene zanima. EV-ji so pa zaenkrat za "zabavo".
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
nekikr ::
Za dnevne dolgo progaše je že možno tudi 20kW domače polnjenje, ki v 5ih urah v baterijo stlači čez 400km dosega.
Komur 400km vsakodnevnega dosega ne zadostuje bo pač moral zaenkrat izbrat ICE avtomobil.
Če bi bila večja izbira EV. Tako pa Tesla doseže nekaj takega kadar so planeti poravnani (poleg tega je nedostopna za večino), ostali pa niti blizu ne pridejo. Ko bo, če bo, bo pa seveda super.
WarpedGone ::
Has he seen the light? :)
Pred 5imi leti so praktično vsi veliki proizvajalci avtomobilov gledali stran. Danes praktično vsi kažejo svoje EVje. Sicer so praktično vsi v rangu mizerije (~100 dosega) ampak obstajajo.
Poleg tega so končno razvoj EV začel financirat iz budgeta razvoja novih modelov in ne več iz PR budgeta. Premika se tudi (in predvsem) na strani dobaviteljev.
They are following. eGolf kot je po eni strani mizerija, je po drugi 'lušten' - ornk avto brez kastracije.
@gregorP:
Sigurno poznaš:
- ET3
- HyperLoop
Pred 5imi leti so praktično vsi veliki proizvajalci avtomobilov gledali stran. Danes praktično vsi kažejo svoje EVje. Sicer so praktično vsi v rangu mizerije (~100 dosega) ampak obstajajo.
Poleg tega so končno razvoj EV začel financirat iz budgeta razvoja novih modelov in ne več iz PR budgeta. Premika se tudi (in predvsem) na strani dobaviteljev.
They are following. eGolf kot je po eni strani mizerija, je po drugi 'lušten' - ornk avto brez kastracije.
@gregorP:
Sigurno poznaš:
- ET3
- HyperLoop
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
... kaj, a če gledam ZF filme? Da, jih Sodobne železnice, ki bo povezovala EU, pa še vedno nimamo. Upam, da na kakšni EU ravni vsaj resno razmišljajo o takšnem skupnem projektu.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
M-XXXX ::
Taxi: 20km/dan *0,9€ (povprečje) = 18€/dan = 6.570€ letno. Velja za polno ceno po ceniku.
Avtomobil:
Privzamemo, da imaš višji srednji razred, ki je tik pod Taxi avomobili (da drži, da je bolj udoben, taxiji pač niso slabi, povečini).
Zavarovanje, servis, gume, vinjeta = 1500-1700€ letno.
Izguba vrednosti avtomobila: 50% v štirih letih (lahko tudi 90 v desetih). Višji srednji razred je nekje 45.000€, torej 5625€ letno.
Gorivo: 569€ pri teh kilometrih
Skupaj: 7694-7894€ letno.
Ob predpostavki, da ti nikdar in nikjer ni potrebno plačati parkirnine, da se ti avtomobil nikoli ne pokvari, da se ti nikdar in nikjer nihče ne zaleti vanj itd.
Če še kaj ne znaš izračunati kar povej. Si bom vzel čas in te malo izobrazil.
Seveda tvoj izračun drži. Če predpostavljaš, da kdorkoli ki bi hotel čim cenejše pridet čez vzame avto za 45 000€ po in ga primerja s taxiji ki so vredni mogoče recimo 10 000€. Seveda pa si prikladno pozabil štartnino. Vožnja do trgovine in nazaj (par km v eno smer) ne stane 2-3€ s taksijem ampak bližje 5-6€, z avtom pa koliko? Par 10 centov.
Zdaj pa vzemi recimo vzemimo nek povprečen scenarij. Oziroma prilagodimo tvoj izračun.
Taxi: 20km/dan *0,9€ (povprečje) = 18€/dan = 6.570€ letno. Velja za polno ceno po ceniku. Tukaj recimo prištejmo še 500€ štartnin (pa sem rekel premalo), pa dajmo zaradi to kompenzirat z malo višjo ceno katero si uporabil za vožnjo. Zaokrožimo vse skupaj na 7000€.
Avtomobil:
Privzamemo, da imaš podoben avto kot jih ima večino taxijev katere boš uporabil, da prideš relativno ugodno čez situacijo. Predpostavimo, da imaš nek avto za 15-20k€ (razred Megane, Golf in podobno). Dajmo povprečje usekat 17 000€.
Zavarovanje, servis, gume, vinjeta = dajmo rečt 1000€ (približno)
Izguba vrednosti avtomobila: 50% v štirih letih (lahko tudi 90 v desetih). To je 2100€ letno.
Gorivo: 569€ pri teh kilometrih (pustim isto).
Skupaj: cca 3500-4000€.
Z drugimi besedami daš približno polovico manj, da si totalno neodvisen od vseh ostalih, nobenega čakanja, manjše/krajše vožnje te pridejo za faktor nekaj 10x cenejše (do trgovine in nazaj) in vse skupaj Z OGROMNO PREDPOSTAVKO DA ŽIVIŠ V NAJVEČJEM SLOVENSKEM MESTU. Mogoče v Mariboru še nekako sprejemljivo, drugje pa kratko malo odpade.
Po drugi strani pa je res, da ti ni treba skrbet glede pijane vožnje, glede kazni, da imaš nesrečo, ter parkiranja.
Vendar 4000€ razlike nanese cca 1/3 dela po povprečni slovenski plači za veliko manj svobode ter pod pogojem da spadaš pod cca 15% slovenskega prebivalstva, ki to lahko prakticirajo.
Če te še kaj zanima pa kar povej, ti z veseljem razložim REALNO sitaucijo.
dzinks63 ::
Toyota poizkuša prepričati z i-Road, primernim za mestne in krajše primestne vožnje.
Ti malčki vse bolj dozorevajo, zastavljena smer je dobra, ko se bo vse še bolj izpopolnilo, bo tole vsakdanjik v bljižnji prihodnosti.
Ni ne motorno kolo ne avtomobil. Ima pa lahko kabino in električni pogon. Takšna bodo sodobna vozila za osebno mobilnost.
Ti malčki vse bolj dozorevajo, zastavljena smer je dobra, ko se bo vse še bolj izpopolnilo, bo tole vsakdanjik v bljižnji prihodnosti.
nekikr ::
M-XXX: jaz sem naredil realni izračun. Lahko ga pa seveda prilagodim, da bo izpadel bolj rumeno in bo razlika večja, kot si to storil ti. Megana ali Golfa pač ne moreš primerjati z BMW 5 ali Mercedesom E/C, katere imajo največkrat taksi službe. Štartnina je pri 10km+ že všteta v ceno, lahko pa seveda rečeš, da boš za vsakih 500 metrov klical taksi in izpade bolje. Ampak ti lahko vrnem s tem, da boš vsak dan plačal 1€ na uro parkiranja (če je poceni), da se bo statistično nekdo zaletel vate ali pa ti v nekoga in bo avtomobil dodatno izgubil na vrednosti.
Od kje si dobil 15% pa ne vem, glede na to, da je polovica prebivalstva v večjih mestih.
Od kje si dobil 15% pa ne vem, glede na to, da je polovica prebivalstva v večjih mestih.
M-XXXX ::
M-XXX: jaz sem naredil realni izračun. Lahko ga pa seveda prilagodim, da bo izpadel bolj rumeno in bo razlika večja, kot si to storil ti. Megana ali Golfa pač ne moreš primerjati z BMW 5 ali Mercedesom E/C, katere imajo največkrat taksi službe.
Kot prvo: debata je bila o tem kako se bo nek človek prišel ceneje čez leto in potem predlagaš nabavljanje avta za 45 000€??
Kot drugo: hah, si kaj pogledal cene Omenjenih BMW-jev ter Mercedesov? Imaš prav, moja cena je bila nerealna, ker 17k enostavno niso vredni. Pa da se nebi slučajno zapel v to izjavo pa rekel, da nobeden ni toliko vreden, določeni so, po drugi strani pa so določeni vredni 5k ali pa še to ne!)
Od kje si dobil 15% pa ne vem, glede na to, da je polovica prebivalstva v večjih mestih.
Tudi iz kje si ti ne vem, da misliš, da ima nevem kakšen procent ljudi dostop do taxija. In dostop do taxija imaš recimo v LJ, za Maribor najbrž tudi (ne vem, ne bom trdil), ostala mesta so pa zelo boga. In dostop do taxija ne pomeni, da pride. Enkrat. Če! Ampak ga imaš na voljo v doglednem času praktično ob katerikoli uri. Če se jaz spomnim, da hočem it nekam čez 2h in taxija takrat ni mi ne pomaga kaj veliko ane?
In ljubljana ima poceni taxije, kjerkoli drugje so opazno dražji, jih je manj/jih ni in so ob enem njihovi avti še slabši in cenejši. Dejansko je bil upoštevan praktično najboljši možni račun za taxije, kjerkoli drugje je opazno slabši (dražje cene, višje štartnine, ter slabši avtomobili).
nekikr ::
Kot prvo: debata je bila o tem kako se bo nek človek prišel ceneje čez leto in potem predlagaš nabavljanje avta za 45 000€??
Govora je bilo o približno enakem udobju. Megana in Mercedesa pač ne primerjaš.
Kot drugo: hah, si kaj pogledal cene Omenjenih BMW-jev ter Mercedesov? Imaš prav, moja cena je bila nerealna, ker 17k enostavno niso vredni. Pa da se nebi slučajno zapel v to izjavo pa rekel, da nobeden ni toliko vreden, določeni so, po drugi strani pa so določeni vredni 5k ali pa še to ne!)
Tole marsikaj razloži, hvala ;)
Tudi iz kje si ti ne vem, da misliš, da ima nevem kakšen procent ljudi dostop do taxija. In dostop do taxija imaš recimo v LJ, za Maribor najbrž tudi (ne vem, ne bom trdil), ostala mesta so pa zelo boga. In dostop do taxija ne pomeni, da pride. Enkrat. Če! Ampak ga imaš na voljo v doglednem času praktično ob katerikoli uri. Če se jaz spomnim, da hočem it nekam čez 2h in taxija takrat ni mi ne pomaga kaj veliko ane?
Imaš prav. Ljubljana, pa še to samo Šiška, ima dostop do taksija. Govori se, da ima Maribor enega, v Celje pa morda pride ena rikša okoli 2020. Ostala mesta tega fenomena ne poznajo. V Kopru recimo, če si zaželiš taksija, moraš čakati dva dni, da pride preko morja iz Italije in te odpelje nekam.......človek, če nisi nikdar klical taksija, kako lahko komentiraš situacijo?
M-XXXX ::
Govora je bilo o približno enakem udobju. Megana in Mercedesa pač ne primerjaš.
No če je tukaj udobje prioriteta je rešitev zelo enostavna: nakup rabljenega (podobnega avtomobila). Čeprav misliš, da 10 let star avto, ki je takrat stal ranga 50k€ nudi kaj pretirano več kot zdajšnja generacija avtomobilov ranga 15-20k€? V marsikaterem pogledu manj.
Imaš prav. Ljubljana, pa še to samo Šiška, ima dostop do taksija. Govori se, da ima Maribor enega, v Celje pa morda pride ena rikša okoli 2020. Ostala mesta tega fenomena ne poznajo. V Kopru recimo, če si zaželiš taksija, moraš čakati dva dni, da pride preko morja iz Italije in te odpelje nekam.......človek, če nisi nikdar klical taksija, kako lahko komentiraš situacijo?
Bi rekel, da ti nisi. Zadnjih par let sem ga kar velikokrat klical iz Izole/kopra in lej ga hudiča pa je bilo treba tudi po uro čakat. Ne rečem, da vedno, vendar dostikrat. Pa je govora o večjih mestih, ki so ob enem turistično zanimivi. V sloveniji smo s taxiji bogi. Večja mesta so za silo pokrita, vse ostalo (20-30k folka in manj) pa praktično ne. Se pa seveda najdejo izjeme. Vendar to ne spremeni dejanske situacije.
nekikr ::
Mislim, osnov nimaš razčiščenih, pa je potem težko imeti dobro debato, ker se zapletaš sam vase zaradi neznanja. Od kje si potegnil 10 let? Taksi vozila so lahko stara največ 5 let od let od leta izdelave. 5 let star BMW 5, Mercedes C/E, Audi 6 pa nudijo prekleto več kot nov Megan.
shark1 ::
Ne pretiravaj. Če narediš manj kot 30km na dan sploh ne rabiš avtomobila, je taxi cenejši in bolj udoben. Normalnemu človeku se pa pač zgodi, da mora kdaj tudi podnevi tankat.
In kdo si ti,da boš določal,kdo kaj RABI in kdo ne? A ženske RABIJO torbico za 500 eurov? A amaterski kolesar RABI kolo za 10.000 eurov? In ti boš določal,da nekdo ne rabi avtomobila,ker naredi samo 30 km na dan?
WarpedGone ::
Človek (Julien Cox) si je vzel precej časa in spisal ornk članek of FUDsterjih: A Comprehensive Review of Leading Tesla FUD Touchpoints
Vsebina:
Mnogo obdelanih "poant" gonijo tudi FUDsterji na tem forumu.
Vsebina:
- FUD artistry and definitions
- Battery Safety Generally and Specifically in Relation to Tesla
- Fuel Cell Vehicles (FCVs)
- Battery Supply Constraint Myth
- Giga Factory Implications and Funding
- Realistic Sales/Production Projections
- Environmental Credentials
- GAAP and Non-GAAP
- Disruptive Technology Defined
Mnogo obdelanih "poant" gonijo tudi FUDsterji na tem forumu.
Zbogom in hvala za vse ribe
mn ::
Mislim, osnov nimaš razčiščenih, pa je potem težko imeti dobro debato, ker se zapletaš sam vase zaradi neznanja. Od kje si potegnil 10 let? Taksi vozila so lahko stara največ 5 let od let od leta izdelave. 5 let star BMW 5, Mercedes C/E, Audi 6 pa nudijo prekleto več kot nov Megan.
1. To da so Taxi vozila lahko stara najmanj 5 let ne drži. Za pridobitev licence (ki velja 5 let) mora imeti prevoznik vsaj 1 vozilo mlajše od 5 let. Torej je ob naslednji pridobitvi licence z lahkoto staro že 10 let.
2. Če se že vozim s taxijem je to običajno neka stara Kia. Taxi je legalen s taximetrom da ne bo pomote. Niso vsi Taxiji Mercedesi ali Audiji. Proti temu vozilu je nov Megane luksuz. Ampak za par kilometrov ko sem pijan je OK.
3. Večina Slovencev kupuje avtomobile za manj kot 20 000 EUR. Delati izračun s 45 000 EUR vrednim vozilom je brez veze, čeprav so bolj udobni. Če nečesa ne potrebujem ne želim niti plačati. Zame je srednji razred vrh glave kar se udobja tiče. Če bi imel denar bi več plačal samo zaradi konjev in/ali več igračk ki mi pomagajo pri vožnji. Nič od tega mi ne pomeni nič ko sem v taxiju.
Se pa strinjam, da bi marsikdo (sploh starejši ljudje) privarčeval če bi se odpovedal lastništvo vozila in se vozil s Taxijem. Pa ljudje tega ne naredijo.
Pa nazaj na temo. Jaz letno naredim slabih 30 000 km in za moj stil vožnje bi bila Tesla (z mrežo polnilnih postaj) odličen avto (seveda če ne bi bil predrag). Čeprav bi se parkrat letno moral prilagoditi bi mi skupno PRIVARČEVALA čas. Sedaj si moram namreč vsak teden vzeti 15-20 minut da se odpeljem na bencinsko črpalko. S Teslo bi to pomenilo kakih 4x letno od 30-60 minut. Prihranek je očiten.
Okapi ::
V sloveniji smo s taxiji bogi.A misliš, da je kje druge kaj bolje? V ZDA ali Angliji je še slabše - imaš taksije v večjih mestih, v malih mestecih je ubogo, na od mest malo bolj oddaljenem podeželju pa jih nimaš.
Je pa drugače računica malo bolj zapletena, če hočeš res vse upoštevati. Recimo ne samo parkirnino, ampak tudi čas za iskanje parkirišča in čas, ki ga porabiš za hojo od parkirišča do tam, kamor si v resnici namenjen. V mestih je lahko konkreten strošek garaža, poleg tega pa velikokrat garaže ali parkirnega mesta nimaš pred vhodnimi vrati v blok, tako da je taksi tudi glede tega bolj priročen. Če se vsakodnevno voziš s taksijem, imaš "svojega" taksista oziroma firmo, in dodaten popust. Čakaš minimalno, oziroma nič, če si dovolj organiziran, da znaš pol ure pred nameravanim odhodom poklicati.
Na drugi strani je pa seveda tudi res, da lahko čisto spodoben avto za vožnjo po mestu dobiš za 5 jurjev in če ga menjaš na 5 let, je to samo jurja na leto.
umexteacher ::
Če nisi izbirčen, dobiš spodoben avto za 500€ (malo km ampak ima šipe na vinto). Tale taxi tema je mal offtopic, pa vseeno (eno je teorija, drugo je praksa).
Povprečna starost avta v Slo je 9 let. Tarifo znotraj manjših mest imajo taxisti dogovorjeno in znaša pri nas 7€ (ja vem, da bi moralo biti drugače). Teto je peljal taxist v Lj cca. 28 km in jo je vžgal 80€ za eno smer. Da bi ga pa vsakič klical, in čakal nekje 20-40 minut je pa milorečeno smešno.
Povprečna starost avta v Slo je 9 let. Tarifo znotraj manjših mest imajo taxisti dogovorjeno in znaša pri nas 7€ (ja vem, da bi moralo biti drugače). Teto je peljal taxist v Lj cca. 28 km in jo je vžgal 80€ za eno smer. Da bi ga pa vsakič klical, in čakal nekje 20-40 minut je pa milorečeno smešno.
nekikr ::
Na drugi strani je pa seveda tudi res, da lahko čisto spodoben avto za vožnjo po mestu dobiš za 5 jurjev in če ga menjaš na 5 let, je to samo jurja na leto.
Ampak debata se je sprožila zaradi EV. EV z "mestnim" dosegom, ki nikakor ni 5 jurjev ali 500€ ampak kar bližje 45 jurjev (give or take, odvisno kateri model te rajca).
nekikr ::
Baterija stane pa koliko % avtomobila? In težko mi boš prodal, da bodo 45 let stari EV na cesti nekaj povsem običajnega (pov. starost voznega parka x 5).
umexteacher ::
reciva 35%? ne prodajam, navajam dejstva (jay leno ima enega prvih delujočih v garaži, in je sam rekel, da so stroški vzdrževanja napram drugim avtom v zbirki praktično 0)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: umexteacher ()
nekikr ::
Navajaš dejstva a poveš samo prigodo človeka, ki se s svojim voznim parkom nima časa peljati in ima avtomobile shranjene v garaži? Miško, vzemiva kar tega 9 let starega povprečnega Slovenca, mu dodajva 270.000km, zmnoživa s 5 in povejva, ali bo čisto vsakodnevni prizor na cesti (in celo povprečje) 45 let star EV z milijonom in pol prevoženih kilometrov? Bo?
PrimozR ::
ni treba skrbet glede pijane vožnje
Kako ne? Popolnoma enako je, al se pelješ v svojem avtu al pa v taksiju, v obeh primerih lahko fašeš kretena, ki vozi pijan.
A amaterski kolesar RABI kolo za 10.000 eurov
Precej bolj, kot profi. Je pa res, da je stroškovno profi (vsaj v MTB) precej hitreje na 10k stroških za bicikel, kot amater. S tem da je nakupna cena profijevega bicikla nekajkrat višja (uničevanje wheelsetov, pogona in vzmetenja pač stane ^^)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
M-XXXX ::
Kako ne? Popolnoma enako je, al se pelješ v svojem avtu al pa v taksiju, v obeh primerih lahko fašeš kretena, ki vozi pijan.
Če se vsedeš v taxi katerega vozi pijan voznik si pač tudi ti kreten.
Drugače sem pa bolj ciljal, da se ne rabiš sekirati koliko si spil in če si primeren za vožnjo ali ne...
WarpedGone ::
Navad se, da nekater poštudirajo kaj si hotu povedat, drug pa poštudirajo kako bi lahk dal kontra će napisano vzamejo dobesedno.
Žal to v splošnem ni nujno.
Hec je, da v avtu tipično mašina zdrži še najdlje, vse drugo začne prej propadat... plastika, guma, tkanina, pleh, ...
Kar je nujno je to, da ko se enkrat elektronika pošlihta, bo zadeva tipično crkovala manj kot crkujejo ICE mašine.
Ampak 15 let star avto ne zamenjaš ker crkuje ampak ker je že star 15 let. In smrdi, in ropota, in nima XYZ zadev katere majo vsi novejš avti, in ...
Ampak ima EV življensko dobo 5x daljšo (razen baterije) kar pa spet ni zanemarljivo
Žal to v splošnem ni nujno.
Hec je, da v avtu tipično mašina zdrži še najdlje, vse drugo začne prej propadat... plastika, guma, tkanina, pleh, ...
Kar je nujno je to, da ko se enkrat elektronika pošlihta, bo zadeva tipično crkovala manj kot crkujejo ICE mašine.
Ampak 15 let star avto ne zamenjaš ker crkuje ampak ker je že star 15 let. In smrdi, in ropota, in nima XYZ zadev katere majo vsi novejš avti, in ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Matev ::
tako kot 5let starega računalnika ne zamenjaš ker bi ti crknil
ampak zato ker je zastarel
kljub temu da se njegova zmogljivost ni nič kaj dosti zmanjšala v teh letih
ampak zato ker je zastarel
kljub temu da se njegova zmogljivost ni nič kaj dosti zmanjšala v teh letih
umexteacher ::
če mi da danes kdo oldtimerja, in reče: bencin časti hiša (ne vidim problema, da ga nebi vzel in vzdrževal, navkljub zastarelosti). Eni se vozijo, drugi se pa kažejo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: umexteacher ()
Nikec3 ::
umexteacher je izjavil:
če mi da danes kdo oldtimerja, in reče: bencin časti hiša (ne vidim problema, da ga nebi vzel in vzdrževal, navkljub zastarelosti). Eni se vozijo, drugi se pa kažejo.
Da bo jasno. Kažejo se tisti, ki se vozijo z oldtimerji.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
PrimozR ::
Kako ne? Popolnoma enako je, al se pelješ v svojem avtu al pa v taksiju, v obeh primerih lahko fašeš kretena, ki vozi pijan.
Če se vsedeš v taxi katerega vozi pijan voznik si pač tudi ti kreten.
Drugače sem pa bolj ciljal, da se ne rabiš sekirati koliko si spil in če si primeren za vožnjo ali ne...
Zakaj bi se pa vsedel k pijanemu taksistu? Pa ne vem kaj bi se moral sekirati, ko voziš, ne piješ. Pika.
tako kot 5let starega računalnika ne zamenjaš ker bi ti crknil
ampak zato ker je zastarel
kljub temu da se njegova zmogljivost ni nič kaj dosti zmanjšala v teh letih
Se je pa zato bistveno zvišala zmogljivost novih računalnikov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
M-XXXX ::
Kako ne? Popolnoma enako je, al se pelješ v svojem avtu al pa v taksiju, v obeh primerih lahko fašeš kretena, ki vozi pijan.
Če se vsedeš v taxi katerega vozi pijan voznik si pač tudi ti kreten.
Drugače sem pa bolj ciljal, da se ne rabiš sekirati koliko si spil in če si primeren za vožnjo ali ne...
Zakaj bi se pa vsedel k pijanemu taksistu? Pa ne vem kaj bi se moral sekirati, ko voziš, ne piješ. Pika.
Zdaj pa ne vem, ali sem jaz čisto narobe razumel, ali si pa ti?
Jaz sem rekel, da v primeru taxija ne rabiš skrbeti glede TVOJE pijanosti ( z drugimi besedami ti je vseeno koliko si spil, ali boš vozil, ne boš vozil..), kaj si me pa ti razumel?
umexteacher ::
Toyota prehaja na wireless (z 2ooV in 2kw @85khz v 90min?) link: http://www.zurnal24.si/toyotina-vozila-...