Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Nikec3 ::
Precej draga elektrika bi bila to... glede na ceno baterije in njeno življensko dobo.
Tesla že to dela, ampak ne z avtomobili. Prodajajo battery packe:
http://www.greentechmedia.com/articles/...
(Elon Musk je tudi chairman Solar City-ja, CEO pa je njegov bratranec)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
J.McLane ::
Način uporabe izrabljenih baterij:
http://asia.nikkei.com/Business/Compani...
Sicer za 10kWh zelo draga zadeva, ki se ne povrne v več kot 100 letih.
http://asia.nikkei.com/Business/Compani...
Sicer za 10kWh zelo draga zadeva, ki se ne povrne v več kot 100 letih.
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Potem pa ostane le še šansa, da zelo slabo razumeta angleško.
Tesla Superchargers allow Model S owners to travel for free between cities along well-traveled highways in North America and Europe.
Obstoji tudi šansa, da midva Teslinih propagandnih strani sploh ne čitava. To čitajo naivneži. Če verjemeš, da je pri Tesli kaj "for free", si v veliki zmoti. Pri modelu 85kW že ob nakupu plačaš 2000$ za koriščenje Superchargerja, pri 60kW pa lahko kasneje za 2500$ dokupiš softwerski dostop do "bresplačnega" SC polnenja.
SuperChargerji (še?) niso namenjeni prebivalcem mestnih čebelnjakov brez lastne garaže / električnega priljučka zato je vajin jamr na to temo pač zgrešen.Točno tako, zato bi pa tem prebivalcem prišle v poštev hitre primestne polnilne postaje, s standardnim priklopom, tako da to lahko vsakdo koristi ne glede na znamko EV, tudi Teslina vozila, katerih lastniki bi si morali nabaviti močno zasoljene adapterje in seveda softwerski dostop od 2400- 2900$.
http://shop.teslamotors.com/products/ch...
WarpedGone ::
Dobri stari nisam ćit'o, al' osuđujem!
Žal ni realno, da bi kdaj javne mestne polnilne postaje lahko pokrile večino polnilnih potreb "čebelnjakarjev", vsaj ne v takšni meri, kot to danes pokrijejo razni petroli bencinskim avtomobilom. Čebelnjakraji si bodo moral priskrbet lastne garaže/parkirne place in tam ustrezen električni priključek in lastno polnilno postajo.
Javne polnilne postaje so/bodo le začimba - služila bodo za občasno/priložnostno polnjenje. Glavnina napoljenih kWh pa bo šla skozi te lastniške polnilne postaje.
Žal ni realno, da bi kdaj javne mestne polnilne postaje lahko pokrile večino polnilnih potreb "čebelnjakarjev", vsaj ne v takšni meri, kot to danes pokrijejo razni petroli bencinskim avtomobilom. Čebelnjakraji si bodo moral priskrbet lastne garaže/parkirne place in tam ustrezen električni priključek in lastno polnilno postajo.
Javne polnilne postaje so/bodo le začimba - služila bodo za občasno/priložnostno polnjenje. Glavnina napoljenih kWh pa bo šla skozi te lastniške polnilne postaje.
Zbogom in hvala za vse ribe
J.McLane ::
CHAdeMO je itak specifika, ki je na voljo samo v nekaterih (japonskih) vozilih, jasno da se to doplača.
Če malo pomisliš je logično, da je SC pred blokom sredi mesta bedarija. Pred blokom se potrebuje eno navadno vtičnico (seveda ustrezno zaščiteno in zmogljivo recimo 1x16A) na VSAKO parkirno mesto in je zadeva rešena ceneje. Tako polniš tam kjer imaš avto itak ves čas parkiran in ti ga ni treba preparkirati po pol ure ko bo SC opravil svoje in te bo nahrulil naslednji uporabnik, češ kje pa hodiš, ker imaš avto že nekaj časa nafilan.
SC so direktna zamenjava za bencinske črpalke, ampak lastnika EV si lahko predstavljamo kot, da ima doma tudi bencinsko črpalko z malo počasnejšo pipico, ki jo pač odklopi preden spelje. Koliko bi vas danes še obiskovalo bencinske, če bi imeli možnost natočit doma? V prihodnje boš pa tako kot danes doplačaš za "key less" entry doplačal za wireless charging, udobje bo pač nekaj stalo.
Kako je torej s polnejnjem s tisitm kar dobiš zraven Tesle:
- SuperCharger - DC mimo on-board polnilca (samo 85 kWh model ali za doplačilo)
- 11 kW on-board charger
- Za doplačilo lahko dobiš 22 kW on-board charger
Kako je pa kaj s ponjenjem na navadni vtičnici z 10A? So tudi enormne izgube kot pri Zoe? Za hišni priklop bi bil zanimiv 3 fazni z manjšimi tokovi (5A), bi se lepše porazdelilo s hišnimi porabniki kot pa enofazni 16A. Se to da omejiti?
Če malo pomisliš je logično, da je SC pred blokom sredi mesta bedarija. Pred blokom se potrebuje eno navadno vtičnico (seveda ustrezno zaščiteno in zmogljivo recimo 1x16A) na VSAKO parkirno mesto in je zadeva rešena ceneje. Tako polniš tam kjer imaš avto itak ves čas parkiran in ti ga ni treba preparkirati po pol ure ko bo SC opravil svoje in te bo nahrulil naslednji uporabnik, češ kje pa hodiš, ker imaš avto že nekaj časa nafilan.
SC so direktna zamenjava za bencinske črpalke, ampak lastnika EV si lahko predstavljamo kot, da ima doma tudi bencinsko črpalko z malo počasnejšo pipico, ki jo pač odklopi preden spelje. Koliko bi vas danes še obiskovalo bencinske, če bi imeli možnost natočit doma? V prihodnje boš pa tako kot danes doplačaš za "key less" entry doplačal za wireless charging, udobje bo pač nekaj stalo.
Kako je torej s polnejnjem s tisitm kar dobiš zraven Tesle:
- SuperCharger - DC mimo on-board polnilca (samo 85 kWh model ali za doplačilo)
- 11 kW on-board charger
- Za doplačilo lahko dobiš 22 kW on-board charger
Kako je pa kaj s ponjenjem na navadni vtičnici z 10A? So tudi enormne izgube kot pri Zoe? Za hišni priklop bi bil zanimiv 3 fazni z manjšimi tokovi (5A), bi se lepše porazdelilo s hišnimi porabniki kot pa enofazni 16A. Se to da omejiti?
Nikec3 ::
Kako je pa kaj s ponjenjem na navadni vtičnici z 10A? So tudi enormne izgube kot pri Zoe? Za hišni priklop bi bil zanimiv 3 fazni z manjšimi tokovi (5A), bi se lepše porazdelilo s hišnimi porabniki kot pa enofazni 16A. Se to da omejiti?
Trifazni priklop ne bi smel biti problem in bi bil kar logična izbira, ker so tokovi v tem primeru (ki si ga ti opisal) v istem rangu kot tokovi pri toplotni črpalki, ki je tudi trifazna.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
J.McLane ::
To vem, ampak kot trifazni priklop se pri Tesli omenja 3x16A, ta je pa že malo huda za pancerke, če je gor še TČ, el. plošča, pečica, sušilec ...
Torej ali se da softwaresko omejit na recimo 3x5A?
Torej ali se da softwaresko omejit na recimo 3x5A?
Nikec3 ::
To vem, ampak kot trifazni priklop se pri Tesli omenja 3x16A, ta je pa že malo huda za pancerke, če je gor še TČ, el. plošča, pečica, sušilec ...
Torej ali se da softwaresko omejit na recimo 3x5A?
Kako pa imajo sploh to v ZDA rešeno? Ker pri nas je navadno v gospodinjstvih 3x20A varovalka.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Torej ali se da softwaresko omejit na recimo 3x5A?
Da.
Ne glede na konkreten 'fizični' priključek, ti lahko v avtu znižaš max polnilni tok še predno se polnjenje začne.
Avto si zapomni GPS lokacijo in ko naslednjič prideš do tega istega priljučka, obvelja prej nastavljena omejitev.
V ameriki majo cel kup fizično različnih vtičnic, ki vsaka posej 'pove' kolk je maksimalni dovoljen tok/moč.
Na naši strani luže smo kar se tega tiče bol holadrajsasti in moraš enostavno vedet/ugibat kakšen cvek je na drugi strani (10, 16, 20, 32, ...).
Kako je pa kaj s ponjenjem na navadni vtičnici z 10A? So tudi enormne izgube kot pri Zoe?
Ni posebnih izgub v samem polnilcu, se pa neka pretežno konstantna moč rabi za pogon klime, ki uravnava temperaturo baterije.
Posledično če maš res slaboten prikop in zelo vroče/zelo mrzlo okolje, se lahk zgodi da gre večina dovedene moč gre v klimo in precej malo v polnjenje.
Teoretično gledano je učinkovitost polnjenja porazna ampak to ni iste sorte poraznost kot pri Zoe, kjer se moč sprošča/izgublja na polnilcu.
V ameriki je to problem 120V prikopa, ki iz sebe da max par kW. Naši 240V so tipično vsaj 10A kar kar zadošča da kompresor požre manj kot pol.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
To vem, ampak kot trifazni priklop se pri Tesli omenja 3x16A, ta je pa že malo huda za pancerke, če je gor še TČ, el. plošča, pečica, sušilec ...
Torej ali se da softwaresko omejit na recimo 3x5A?
Kako pa imajo sploh to v ZDA rešeno? Ker pri nas je navadno v gospodinjstvih 3x20A varovalka.
Ne bom ravno trdil, ampak če jaz prav razumem, gre tukaj samo za trofazni konektor. Koristita se pa zaenkrat samo dve fazi.
In kolikor sem jaz seznanjen v ZDA imaš napetost 240V s srednjim odcepom, kar pomeni 2x120V.
WarpedGone ::
Why do Li-ion Batteries die ? and how to improve the situation
Dobra ura informacij zakaj niso vse baterije enake.
Dobra ura informacij zakaj niso vse baterije enake.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
V ameriki majo cel kup fizično različnih vtičnic, ki vsaka posej 'pove' kolk je maksimalni dovoljen tok/moč.
Na naši strani luže smo kar se tega tiče bol holadrajsasti in moraš enostavno vedet/ugibat kakšen cvek je na drugi strani (10, 16, 20, 32, ...).
S tem, da utičnica, ki je v ameriki namenjena za tok 50A, bi bil po evropskih standardih dovoljen maksimalni tok 20A.
balocom ::
Za hišni priklop bi bil zanimiv 3 fazni z manjšimi tokovi (5A), bi se lepše porazdelilo s hišnimi porabniki kot pa enofazni 16A. Se to da omejiti?
Se da, po SAE J-xyzn standardu (prevzet je tudi na Maneksovih štekarjih) obstaja signalizacija koliko je največji možen polnilni tok, stvar sicer ni ravno brezstopenjska (stopnje so 6A, 10A, 16A, 20A, 25A, najvišja je pa 63A, pa zihr obstaja še kaka vmes).
WarpedGone ::
En tipo je profesorju iz zgornjega posnetka poslal mejl in dobil odgovor:
Nagradno vprašanje je, zakaj so laptopi zadnjih 15 let vedno baterijo filal na 100% in zakaj še vedno nism našu enga laptopa, kjer bi lahk ročno naštimal da naj neha filat še predno je baterija povsem polna.
"Thanks for this e-mail. I have placed responses within your text using CAPS (not yelling) but so you can find my responses
Jeff Dahn, FRSC
Professor of Physics and Atmospheric Science
NSERC/3M Canada Industrial Research Chair
Canada Research Chair"
"Since electricity appears to have become the defacto currency for renewable energy and I have a great interest in and now investment in renewable technologies (own a Nissan Leaf and Tesla Model S and a 9.8 kW PV system), I have been doing my best to learn whatever I can about energy storage and how batteries work, in particular, the way end user habits effect overall life.
THIS IS AWESOME.
I am wondering if your research has revealed what the best way to extend a batteries life is. I have concluded, as you have noted, that high ambient temperatures degrade these batteries the most. Living in Seattle, we are blessed with a moderate climate so I feel pretty fortunate in that regard.
ABSOLUTELY. AVOID HIGH T WHENEVER POSSIBLE.
Debate continues on whether charging habits will turn out to have much effect on battery life. I have started leaving all of my li-ion consumer products at about 50% charge when they are not in use. Tesla makes this very easy with a battery slider that allows the consumer to choose between 50% and 100% end charging and even has this feature integrated into the phone app to make it very easy to adjust upwards on the fly as long as the car is plugged in. I have installed an 80A (20 kWh) charger so that I can quickly add charge to the Tesla S, allowing me to minimize the inconveniences associated with leaving the pack at a low state of charge and thus increasing the amount of time the battery stays at a mid/low SOC. I tend to do mid pack cycling, discharging generally between 30 and 70% when convenient, while aiming to have the car sit for the longer stretches like overnight, at 50%. I'm not religious about this, just tend to aim in this direction generally.
I THINK THAT IF YOU ARE KEEPING THE CELLS BELOW 4.0V (NO WAY FOR YOU TO TELL THAT, HOWEVER) THE BATTERY LIFE WILL BE VERY IMPRESSIVE. WE ARE TESTING CELLS BUILT IN 2002 THAT HAVE 2002 TECHNOLOGY (LIFETIME IS BETTER NOW) THAT STILL HAVE 75% OF THEIR INITIAL CAPACITY (CYLCED AT 37c THE WHOLE TIME). THESE CELLS WERE CHARGED ONLY TO 4.075V. MODERN CELLS LIKE THOSE IN TESLA CHARGED TO 4.0V SHOULD LAST A FEW DECADES, I SUSPECT, WITHOUT ANY ISSUE (SO KEEP YOUR CAR FROM RUSTING!). WHERE IS 4.0V RELATIVE TO STATE OF CHARGE? MAYBE 75%.
ONE OTHER THING I WOULD RECOMMEND IS TO AVOID HIGH RATE CHARGING AT TEMPERATURE BELOW 0C. ESPECIALLY WHEN THE CELLS ARE ABOVE 75% SOC. TESLA ELECTRONICS MAY PREVENT THIS
In your opinion, do you believe it is worth the effort to keep li-ion batteries at 50% or thereabouts for the bulk of their resting time to extend their long term capacity and if so, do you have any idea how much of a difference this is likely to make over say a 8-15 year time period.
KEEPING BELOW 4.0V MAY DOUBLE OR TRIPLE LIFE TIME COMPARED TO A FULL CHARGE EVERY CYCLE, I SUSPECT.
Also, given that Tesla limits power to the motor during extremes, like high and low charge and high and low temperatures, is there really any reason to avoid running the battery low, assuming Tesla doesn't let you discharge the battery all the way anyway and limits discharge rate as the charge level drops. I assume running the battery to zero (of what the manufacturer allows) does little to the overall life as long as it gets recharged soon after. I assume that low and high states of charge are more an issue if exposure is prolonged, is that correct?
I THINK THAT REALLY DEEP DISCHARGE SHOULD BE AVOIDED AS THEN THE GRAPHITE EMPTIES OF LI AND THE CELL POTENTIAL RISES TO THE POINT WEHRE THE SEI ON THE GRAPHITE SIDE CAN BE DAMAGED. KEEP THE CELLS ABOVE 3.0V PER CELL (NO WAY YOU CAN TELL THAT) BUT THAT WOULD BE ABOUT 98% DISCHARGED. SO DO NOT DISCHARGE BEYOND 98%.
Any opinion you may have on this subject will be much appreciated in helping me understand what the limits of this technology are and how to best treat the batteries in my cars and consumer products.
THE TECHNOLOGY IS REALLY PRETTY AMAZING WHEN YOU THINK OF IT. "
Nagradno vprašanje je, zakaj so laptopi zadnjih 15 let vedno baterijo filal na 100% in zakaj še vedno nism našu enga laptopa, kjer bi lahk ročno naštimal da naj neha filat še predno je baterija povsem polna.
Zbogom in hvala za vse ribe
CoolBits ::
Baterija na prenosnikih in telefonih ni dejansko nikol na 100% nafilana ampak maks. do 80-90%... pokaže pa takrat 100% ja.
To nima uporabnika kaj brigat in skrbet...
To nima uporabnika kaj brigat in skrbet...
WarpedGone ::
Tega pač ne vemo. Iz vidika konkurenćnega boja - kdo ma dalšega eee kdo dlje časa deluje na polni bateriji mal težk verjamem da bi se kdo prostovoljno ustrelil v koleno in omejil razpoložljivo kapaciteto baterij (npr. vedno pod 4V), zato da bo ta čez 10 let še vedno skoraj kot nov. Tudi izkušnje s hitrim propadanje baterij takega samoomejevanja ne potrjujejo.
Je pa res da je govor o % šibka reč, bolš je govorit o napetosti - tle pa ne ostane druzga kot da se baterijo nafila, vzame ven iz naprave in izmeri napetost.
Je pa res da je govor o % šibka reč, bolš je govorit o napetosti - tle pa ne ostane druzga kot da se baterijo nafila, vzame ven iz naprave in izmeri napetost.
Zbogom in hvala za vse ribe
Spock83 ::
Ni res. Na panasonicih laptopih imaš možnost da ročno, označiš eco mode. Torej, da se ti nafila max 86%. Tudi v njihovem manual tako piše in je priporočljivo, če je non stop prištekan na napajalnik (ali v vročem okolju), da daš v eco mode.
WarpedGone ::
E, vidiš, točno to sm pogrešal. Še kdo drug poleg panasonica?
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Po mojem na laptopih zadostuje že sistem, kjer se baterija neha polniti, ko dosežeš 100% in se laptop priklopi na direktno napajanje. Moj prenosnik je star 2 leti, pa dejansko ne opazim razlike pri bateriji. Je pa res, da je baterija skoraj cel čas na sobni temperaturi, za razliko od mojega HTC One, kjer se mi zdi, da je baterija po 8 mesecih popolnoma zanič. (polnjenje do 2x dnevno, vsi možni vremenski pogoji...)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
TribesMan ::
WarpedGone je izjavil:
E, vidiš, točno to sm pogrešal. Še kdo drug poleg panasonica?
Vsi Thinkpadi...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
telexdell ::
WarpedGone je izjavil:
E, vidiš, točno to sm pogrešal. Še kdo drug poleg panasonica?
Samsung. Eco mode na 80%.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
spirit ::
Thinkpadi majo tut zelo fino zadevo da si nastaviš nad katero mejo ti ne polni baterije če tega ne želiš (npr 20%), kar pomeni, da če ga priklopiš ko je na 21% baterije ne bo polnil in ne bo registriran cikel, ko pa veš da boš moral nekam ti in rabiš baterijo pa daš da ti jo nafila in potem s5 prestaviš da ti je ne.
fpbs ::
Tesla od svojih 85kWh za normalno vožnjo lahko koristi 67,4kWh.
http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?t...
http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?t...
WarpedGone ::
Kaj je normalna vožnja?
Tesla Model S danes omogoča nastavitev konca polnjenja kjerkoli med 50% in 100%.
Kolkr boš pač nastavil tolk energije bo šlo v baterijo in tolk jo bo na razpolago za vožnjo.
FPBS, zopet ti čestitam za zblojen post, ki je enostavno narobe.
Tesla Model S danes omogoča nastavitev konca polnjenja kjerkoli med 50% in 100%.
Kolkr boš pač nastavil tolk energije bo šlo v baterijo in tolk jo bo na razpolago za vožnjo.
FPBS, zopet ti čestitam za zblojen post, ki je enostavno narobe.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
J.McLane ::
Iz tistega grafa je lepo razvidno, da je na voljo 75,9 kWh, in hvala bogu da je tako, bo baterija vsaj zdržala leta in leta
Volt/Ampera ima tudi 16 kWh pa je za EV na voljo zgolj okrog 10-11 kWh.
Prius ima 1.3 kWh baterijo pa jo pri noramlni vožnji cikla samo med 40-60% SOC, po hudih spustih jo šele napolni na 80%, kar pomeni da uporablja samo 0,52 kWh, nikoli pa ne gre ven iz območja 40%-80%.
Leaf uporablja 21 kWh od svojih 24 kWh, kar je čisto enako območje kot ga uporablja Tesla.
Volt/Ampera ima tudi 16 kWh pa je za EV na voljo zgolj okrog 10-11 kWh.
Prius ima 1.3 kWh baterijo pa jo pri noramlni vožnji cikla samo med 40-60% SOC, po hudih spustih jo šele napolni na 80%, kar pomeni da uporablja samo 0,52 kWh, nikoli pa ne gre ven iz območja 40%-80%.
Leaf uporablja 21 kWh od svojih 24 kWh, kar je čisto enako območje kot ga uporablja Tesla.
WarpedGone ::
Iz tistega grafa je lepo razvidno, da je na voljo 75,9 kWh, in hvala bogu da je tako, bo baterija vsaj zdržala leta in leta
Ni res.
Na voljo je tolk, kolkr si uspel nafilat na MAX in ""spraznit do točke ko se avto ustavi.
Kolk fejst si filal in kdaj si nehal trmarit ob opozorilu "0 km left, charg now".
Te številke niso fiskne, so stvar FW in se spreminjajo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Tesla od svojih 85kWh za normalno vožnjo lahko koristi 67,4kWh.
http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?t...
Dejansko nepotrebna opazka, ki ne pove nič novega. Po teh kriterijih lahko tudi za ICE-ja rečeš, da imaš za normalno vožnjo na voljo 45 L goriva, kljub temu, da ti tank drži 50 L. Večina ljudi gre tankat, ko imajo v rezervoarju na voljo še za okrog 50 km goriva (govorim na pamet, možno da je celo več). Pri Tesli lahko to povsem normalno prakticiraš dalje. Kaj pa pri Leafu ali BMW i3?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
fpbs ::
Tesla od svojih 85kWh za normalno vožnjo lahko koristi 67,4kWh.
http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?t...
Dejansko nepotrebna opazka, ki ne pove nič novega. Po teh kriterijih lahko tudi za ICE-ja rečeš, da imaš za normalno vožnjo na voljo 45 L goriva, kljub temu, da ti tank drži 50 L. Večina ljudi gre tankat, ko imajo v rezervoarju na voljo še za okrog 50 km goriva (govorim na pamet, možno da je celo več). Pri Tesli lahko to povsem normalno prakticiraš dalje. Kaj pa pri Leafu ali BMW i3?
Če boš pri ICE tank spraznil na nulo se ne bo zgodilo nič, če boš baterije spraznil na nulo pa zna kaj zabrickat in ne bo poceni.
fpbs ::
Tesla od svojih 85kWh za normalno vožnjo lahko koristi 67,4kWh.
http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?t...
Dejansko nepotrebna opazka, ki ne pove nič novega. Po teh kriterijih lahko tudi za ICE-ja rečeš, da imaš za normalno vožnjo na voljo 45 L goriva, kljub temu, da ti tank drži 50 L. Večina ljudi gre tankat, ko imajo v rezervoarju na voljo še za okrog 50 km goriva (govorim na pamet, možno da je celo več). Pri Tesli lahko to povsem normalno prakticiraš dalje. Kaj pa pri Leafu ali BMW i3?
Zgoraj sem omenil, kaj se dogaja pri praznenju. Nekaj podobnega se dogaja pri polnenju. Medtem, ko boš tank ICEja napolnil do konca, se ne bo zgodilo nič,
če boš baterije polnil na 100% jim pa lahko zmanjšaš število ciklov celo za polovico.
J.McLane ::
Če preveč napolniš ICE avto ti lahko zalije EVAP, kar ni poceni
Če pri ICE izpraniš tank do konca ti lahko gre pumpa.
Koliko je uporabniku na voljo baterije bo pa vedno odločitev inženirjev in pod neko mejo ne bo šla, konsider it empty. Dejstvo je da je navajanje polne kapacitete v kWh zavajujoče, ampak takega zavajanja se poslužuje čisto vsak proizvajalec EV, ampak glede na to da je rezerva pri vseh proizvajalcih podobna, ni panike.
Če pri ICE izpraniš tank do konca ti lahko gre pumpa.
Koliko je uporabniku na voljo baterije bo pa vedno odločitev inženirjev in pod neko mejo ne bo šla, konsider it empty. Dejstvo je da je navajanje polne kapacitete v kWh zavajujoče, ampak takega zavajanja se poslužuje čisto vsak proizvajalec EV, ampak glede na to da je rezerva pri vseh proizvajalcih podobna, ni panike.
WarpedGone ::
@fpbs:
Še vedno tumbaš bedarije.
Evo še enkrat link, kako se RES obnašajo baterije:
Še vedno tumbaš bedarije.
Evo še enkrat link, kako se RES obnašajo baterije:
Zbogom in hvala za vse ribe
gensi ::
Če bo cena ugodna, znajo Korejci povoziti konkurenco:
http://www.autobild.de/artikel/kia-soul...
http://www.autobild.de/artikel/kia-soul...
dzinks63 ::
TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
WarpedGone ::
Ko bojo počasnejši, bo pa izgovor kaj? Da imajo bolši zvok? Bol dišijo?
Golo dejstvo je, da je glavni kontra-argument proti EVjem bil "nezmožnost" dolgih potovanj. SC omrežje ta argument vrže v kanto za smeti, kamor spada.
Dolgo potovanje je v praksi je le zelo izjemoma dirka s časom, pretežno je to (več)dnevni projekt, ko je edina točka na urniku - potovanje, cilj pa je opremljen le z datumom in morda še z delom dneva. Na poti je pač preveč nepredvidenih dejavnikov da bi lahko realno oblubljal uro prispetja.
SC omrežje omogoča (zaenkrat le teslinim avtomobilom) povsem človeška dolga potovanja. Neredeko se avto napolni hitreje, kot pa se človek nafutra, sprazni in nadiha. Da je takšno potovanje brezplačno, je le še dodatna jagoda na torti.
SC je killer-app pravih EVjev. Je "bergla", ki obstoječo tehnologijo baterij naredi Good Enough. Da je to res tako, bo pokazal čas.
Golo dejstvo je, da je glavni kontra-argument proti EVjem bil "nezmožnost" dolgih potovanj. SC omrežje ta argument vrže v kanto za smeti, kamor spada.
Dolgo potovanje je v praksi je le zelo izjemoma dirka s časom, pretežno je to (več)dnevni projekt, ko je edina točka na urniku - potovanje, cilj pa je opremljen le z datumom in morda še z delom dneva. Na poti je pač preveč nepredvidenih dejavnikov da bi lahko realno oblubljal uro prispetja.
SC omrežje omogoča (zaenkrat le teslinim avtomobilom) povsem človeška dolga potovanja. Neredeko se avto napolni hitreje, kot pa se človek nafutra, sprazni in nadiha. Da je takšno potovanje brezplačno, je le še dodatna jagoda na torti.
SC je killer-app pravih EVjev. Je "bergla", ki obstoječo tehnologijo baterij naredi Good Enough. Da je to res tako, bo pokazal čas.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
Zmožnost dolgih potovanj ob dejstvu da vsak izlet traja 3x dlje (ne sam zarad filanja, tud zato ker se lastniki vozijo naokoli 80-100km/h). Fajn. Moraš bit res orto fan boy da ti je kaj takega zadovoljivo.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
J.McLane ::
Na 300 km postanek za 45 min, bo to držalo?
Torej z ICE 300 km prefuraš pri povprečni 130 kmh v 2:18. Z EV s povprečno 100 kmh pa v 3:45.
Kje si ti dobil 3x dlje? V najslabšem primeru (seveda z infrastrukturo, ki jo sedaj žal še ni) traja tudi z nižjo hitrostjo zgolj 63% dlje.
V praksi se pa folk za razdalje daljše od 1.000 km odloči za avion.
Torej z ICE 300 km prefuraš pri povprečni 130 kmh v 2:18. Z EV s povprečno 100 kmh pa v 3:45.
Kje si ti dobil 3x dlje? V najslabšem primeru (seveda z infrastrukturo, ki jo sedaj žal še ni) traja tudi z nižjo hitrostjo zgolj 63% dlje.
V praksi se pa folk za razdalje daljše od 1.000 km odloči za avion.
Nikec3 ::
Zmožnost dolgih potovanj ob dejstvu da vsak izlet traja 3x dlje (ne sam zarad filanja, tud zato ker se lastniki vozijo naokoli 80-100km/h). Fajn. Moraš bit res orto fan boy da ti je kaj takega zadovoljivo.
V ZDA so take tudi omejitve.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Zmožnost dolgih potovanj ob dejstvu da vsak izlet traja 3x dlje (ne sam zarad filanja, tud zato ker se lastniki vozijo naokoli 80-100km/h). Fajn. Moraš bit res orto fan boy da ti je kaj takega zadovoljivo.
Pokazal si le, da si je potrebno izmišljevat in napihovat slabosti EVjev, da le ti izpadejo res slabši od ICE pogona.
Če jih pogledaš takšne kot so, so že dovolj blizu (če ne tudi v prednosti) da je razlika zanemarljiva.
Povprečna 130 z ICE avtomobilom? Le v sanjah. Omejitev 100 z EV? Le če voznik to želi.
Skupno3x daljši čas? Samo če rineš glavo v pesek - ali če maš kakšno anemično in kastrirano zadevo na baterije (Nissan Leaf, BMW i3, ...).
Ornk EV je čisto druga reč.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
Kje si ti dobil 3x dlje?
Si pogledal dva linka zgoraj? 76ur vs 29ur.
Ne govorimo o 300km, to ni problem. Tu je razlika minimalna ali pa je ni.
Kaj je ko je treba it recimo na mojo redno pot Lj-Nuremberg. Z navadnim avtom jo prepeljem v 5urah, brez postanka. En tank za gor in dol. Hitrosti po omejitvi+10km/h v Nemčiji okoli 150km/h. 5 ali pa 7 ur men ni glih "isto".
Da o raznih Leafih in podobnem (kar je dosegljivo normalnim državljanom) ne govorimo. Tesla je še vseeno večini nedosegljiva.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TribesMan ()
dzinks63 ::
Tistega rekordnega mercedasa so dodatno opremili z dvema rezervarjema za gorivo v prtljažniku (+cca166l), pač malo so priredili test, lahko bi tudi Tesli dodali baterije v prtljažnik , ima celo dva, pa tega niso naredili.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
M-XXXX ::
Tistega rekordnega mercedasa so dodatno opremili z dvema rezervarjema za gorivo v prtljažniku (+cca166l), pač malo so priredili test, lahko bi tudi Tesli dodali baterije v prtljažnik , ima celo dva, pa tega niso naredili.
Kakšno razliko to naredi? Ugibam da cca 10 minut mogoče kolikor traja dlje postanek, razlika v tankanju je pa zgolj na začetku če štartaš s polnim tankom, vmes je vseeno ali tankaš 3x50L ali pa 1x150L, razlika je v ustavljanju/pospeševanju ter plačevanju.
mn ::
Zmožnost dolgih potovanj ob dejstvu da vsak izlet traja 3x dlje (ne sam zarad filanja, tud zato ker se lastniki vozijo naokoli 80-100km/h). Fajn. Moraš bit res orto fan boy da ti je kaj takega zadovoljivo.
OK, govoriš bedarije. 3x dlje je trajalo tudi za to ker so podrli vse omejitve. Povprečna hitrost je bila cca 160 km/h. Časa sta neprimerljiva in 76 ur za coast to coast je ZELO dober čas.