Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
Hja, zgoraj se pa avtov ne reže kaj pretirano... Plus da dodamo SUV-je, XUV-je, enoprostorce (BMW-jevi GT-ji), itd. itd.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Malajlo ::
Up v velikosti pola izpred "nekoč". Polo XVI (al kera genetacija že je) je velik kot golf II. Tam tam.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
World domination proceeding as planned...
En supercharger naj bi bil planiran v Gradcu (Graz, At). Za Italijo še ni idej razen da Bojo.
Vprašanje časa, kdaj se bo mercedes prkuplu na to omrežje.
En supercharger naj bi bil planiran v Gradcu (Graz, At). Za Italijo še ni idej razen da Bojo.
Vprašanje časa, kdaj se bo mercedes prkuplu na to omrežje.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Malenkost off: Včeraj sem vozil tega zadnjega Priusa. Kako so lahko prodali več kot 0 avtomobilov.....is beyond me. Vozne lastnosti 10 let starega Punta, izgled pa, notri in zunaj, kot da gre za eno indijsko igračo za 500 rupij. Ko bi vsaj stal 7000€ bi še razumel...Druge razlage kot eco-penis res ne najdem.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pro_moted ::
WarpedGone je izjavil:
World domination proceeding as planned...
En supercharger naj bi bil planiran v Gradcu (Graz, At). Za Italijo še ni idej razen da Bojo.
Vprašanje časa, kdaj se bo mercedes prkuplu na to omrežje.
World domination ? Kje ti jemlješ ideje. Aja, Musk je tako rekel, potem pa bo že držalo.
Sicer tudi sam upam da se bo začelo bolj delat na infrastrukturi in širjenju EV, ampak dokler big boys-i nebodo za to bo težka. 6 superchargerjev v Nemčiji in 1 v Avstriji še nebo prineslo pomladi.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Pro_moted ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
Do Decembra 2020 naj bi bilo v Nemčiji 86000, v Sloveniji pa 1000 polnilnih postaj:
http://www.europarl.europa.eu/news/en/n...
Zgledale pa naj bi takole:
http://chargedevs.com/newswire/abb-earn...
http://www.europarl.europa.eu/news/en/n...
Zgledale pa naj bi takole:
http://chargedevs.com/newswire/abb-earn...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Sheteentz ::
zakaj še vedno nekateri vztrajajo pri in-wheel elektromotorjih, če pa to drastično poveča nevzmeteno maso?
PROTEAN AND VW CHINESE JOINT VENTURE PARTNER TO PRODUCE NEW ELECTRIC DRIVETRAIN
http://chargedevs.com/newswire/protean-...
PROTEAN AND VW CHINESE JOINT VENTURE PARTNER TO PRODUCE NEW ELECTRIC DRIVETRAIN
n-wheel motor developer Protean Electric is partnering with FAW-Volkswagen in China to develop a new electric propulsion system. FAW-VW will create a new rear-wheel drivetrain for an EV based on the new Bora compact sedan, using two Protean in-wheel motors.
http://chargedevs.com/newswire/protean-...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sheteentz ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pro_moted ::
Do Decembra 2020 naj bi bilo v Nemčiji 86000, v Sloveniji pa 1000 polnilnih postaj:
http://www.europarl.europa.eu/news/en/n...
Zgledale pa naj bi takole:
http://chargedevs.com/newswire/abb-earn...
To je vsekakor odlična novica in čisto drugo okno, kot pa Teslina samo iniciativa s 6-imi superchargerji. Zdaj samo upam da se bodo načrta držali. 1000 postaj po Sloveniji pa bo tudi dovolj. Potem bom pa tudi začel resno razmišljat v smeri hybrida z dostojnim dosegom na elektrikom ( _realnih_ 150-200km) in range extenderjem ( za dodatnih 150-200), kot izhod v sili, parkrat na leto.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Pro_moted ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
Baje se dodatna masa inwheel motorja kaj bistveno ne pozna pri dinamiki. Vsaj nekaj takšnega naj bi ugotovila neka sveža (mislim da še ne zagovarjana) diplomska naloga na FS v LJ. Bom poskušal dobiti izvod in zadevo pregledati.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
zakaj še vedno nekateri vztrajajo pri in-wheel elektromotorjih, če pa to drastično poveča nevzmeteno maso?
Pri VW verjetno nebi pri tem vstrajali, če se nebi zavedali, da je to najboljša rešitev za EV. Bo pa verjetno potrebnih še precej izboljšav
in predvsem zmanjšati težo motorjev. Bedasto se mi zdi vprašanje:
zakaj še vedno nekateri vztrajajo pri in-wheel elektromotorjih
Mogoče to res ni najboljša rešitev danes, toda z novimi materiali in izboljšavami bo to preseženo.
http://www.greenoptimistic.com/2013/12/...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
Res ne vem, kaj je tako narobe, če imaš elektromotorje lahko večje, težje, bolje hlajene, stran od udarcev in vibracij ter svinjarije s ceste, do koles pa pogonske gredi...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
World domination proceeding as planned...
En supercharger naj bi bil planiran v Gradcu (Graz, At). Za Italijo še ni idej razen da Bojo.
Vprašanje časa, kdaj se bo mercedes prkuplu na to omrežje.
Ko se že toliko omenjajo Superchargerji in brezplačno polnenje Tesel, ki to sploh ni brezplačno. Oziroma pri močnejšem modelu
plačaš že ob nakupu 2000$ za hitro polnenje, za 60kW pa moraš kasneje za softwerski dostop do superchargerja doplačati 2500$.
Ne vem, zakaj bi se Mercedes, ali kdor koli drug prikljapljal na to skromno omrežje. Že nekateri lastniki Tesel razmišljajo, če se jim
za parkratno polnenje na leto splača doplačati 2500$, ker večinoma polnijo doma.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
zakaj še vedno nekateri vztrajajo pri in-wheel elektromotorjih, če pa to drastično poveča nevzmeteno maso?Preprosto - sploh ne berejo slo-techa, ali pa ga morda berejo, pa ne verjamejo njegovim modrecem, ki pravijo inwheel=fail.
![;)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_wink.gif)
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
Ena stvar je, da ima Tesla daleč najmočnejše Superchargerje. V Evropi bodo celo 130 kW. Vidim pa, da nameravajo te javne postaje za katere navija EU imeti največ 50 kW, kar po mojem ni dovolj, da bi služile svojemu namenu - polnjenje za daljše razdalje, kjer želiš čimprej peljati dalje.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
Ne vidim razloga, da se nebi dalo v avto furati tudi po MW in več.
Omejitev je samo trafo in baterije ter pretvorba. Prvo in zadnje se da porihtati. Baterije bodo pa tudi preživele.
Hvaljenje s tem kdo ima večjega je bedarija, to je samo stvar debeline kabla do trafopostaje. SW lock pa sploh. Potem so pa tu še patentirane vtičnice in ostala pravniška navlaka ...
Omejitev je samo trafo in baterije ter pretvorba. Prvo in zadnje se da porihtati. Baterije bodo pa tudi preživele.
Hvaljenje s tem kdo ima večjega je bedarija, to je samo stvar debeline kabla do trafopostaje. SW lock pa sploh. Potem so pa tu še patentirane vtičnice in ostala pravniška navlaka ...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jebiveter2 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
zakaj še vedno nekateri vztrajajo pri in-wheel elektromotorjih, če pa to drastično poveča nevzmeteno maso?Preprosto - sploh ne berejo slo-techa, ali pa ga morda berejo, pa ne verjamejo njegovim modrecem, ki pravijo inwheel=fail.
O.
In kaj je tako awsm na inwheel motorju, da je najboljše po narezanem kruhu? Če je tako fakin mega awesome, zakaj ga ne uporablja praktično noben masovno proizvajan EV?
jebiveter2 je izjavil:
Ne vidim razloga, da se nebi dalo v avto furati tudi po MW in več.
Omejitev je samo trafo in baterije ter pretvorba. Prvo in zadnje se da porihtati. Baterije bodo pa tudi preživele.
Hvaljenje s tem kdo ima večjega je bedarija, to je samo stvar debeline kabla do trafopostaje. SW lock pa sploh. Potem so pa tu še patentirane vtičnice in ostala pravniška navlaka ...
Ker moraš narediti konektor, ki bo preživel nekaj tisoč priklopov in bo sposoben prenašati 1 MW ter obenem ne bo ubil nikogar, ne bo tehtal 500 kg in ne bo imel premera pol metra? Pa ker bo to praktično ubilo baterije, čeprav govoriš, da 'bodo že preživele'?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
jebiveter2 je izjavil:
Ne vidim razloga, da se nebi dalo v avto furati tudi po MW in več.
Omejitev je samo trafo in baterije ter pretvorba. Prvo in zadnje se da porihtati. Baterije bodo pa tudi preživele.
Hvaljenje s tem kdo ima večjega je bedarija, to je samo stvar debeline kabla do trafopostaje. SW lock pa sploh. Potem so pa tu še patentirane vtičnice in ostala pravniška navlaka ...
Če hočeš filati z MW zagotovo ni tako enostavno, kot si predstavljaš. To ne spremeni dejstva, da 20-50 kW postaje ne bodo služile svojemu namenu. Takšno moč bi jaz imel doma, ne pa ob avtocestah.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
Če je tako fakin mega awesome, zakaj ga ne uporablja praktično noben masovno proizvajan EV?Tudi fuzija je boljša od fisije za pridobivanje elektrike, pa je nihče ne uporablja. Zakaj?
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
Očitno še marsikaj (materiali, izkoristek, teža, vzdržljivost ...). Tudi fuzija je v bistvu že "razvita", samo tehnološko še ni primerna za tržno izkoriščanje. Kar pa ne pomeni, da se ne splača vlagati v razvoj.
O.
O.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pro_moted ::
Že uporaba graphena lahko marsikaj spremeni.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
A je na pogonski gredi res toliko izgub, da bi se splačalo tlačit motor v najbolj problematičen del avta?
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
Ena stvar je, da ima Tesla daleč najmočnejše Superchargerje. V Evropi bodo celo 130 kW. Vidim pa, da nameravajo te javne postaje za katere navija EU imeti največ 50 kW, kar po mojem ni dovolj, da bi služile svojemu namenu - polnjenje za daljše razdalje, kjer želiš čimprej peljati dalje.
Nekateri si zamišljate, če imate Supercharger s 130 kW, da boste s tako močjo tudi polnili baterije, kar je popolnoma zmotno. To je samo podatek, kakšno maximalno moč ta polnilec zdrži. Težava ni v izdelavi še veliko močnejšega polnilca, ampak v baterijah, ki pa do sedaj vgrajenih v avtomobile še ne dopuščajo dokaj hitrega polnenja. Pri hitrem polnenju prihaja do močnega pregrevanja elektrod in s tem njihove deformacije, krivljenja, pokanja, razpadanja...Z baterijami druge generacije, bodo v precešnji meri te težave odpravljene.
Prepričan sem, da ta 120, ali 130kW polnilec ne bo nikdar obremenjen z več kot mogoče 70kW, mogoče pri močnejšem Tesla modelu samo za kratek čas nekaj minut
z 90kW, ker to ne bodo dopuščale baterije.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
Ena stvar je, da ima Tesla daleč najmočnejše Superchargerje. V Evropi bodo celo 130 kW. Vidim pa, da nameravajo te javne postaje za katere navija EU imeti največ 50 kW, kar po mojem ni dovolj, da bi služile svojemu namenu - polnjenje za daljše razdalje, kjer želiš čimprej peljati dalje.
Nekateri si zamišljate, če imate Supercharger s 130 kW, da boste s tako močjo tudi polnili baterije, kar je popolnoma zmotno. To je samo podatek, kakšno maximalno moč ta polnilec zdrži. Težava ni v izdelavi še veliko močnejšega polnilca, ampak v baterijah, ki pa do sedaj vgrajenih v avtomobile še ne dopuščajo dokaj hitrega polnenja. Pri hitrem polnenju prihaja do močnega pregrevanja elektrod in s tem njihove deformacije, krivljenja, pokanja, razpadanja...Z baterijami druge generacije, bodo v precešnji meri te težave odpravljene.
Prepričan sem, da ta 120, ali 130kW polnilec ne bo nikdar obremenjen z več kot mogoče 70kW, mogoče pri močnejšem Tesla modelu samo za kratek čas nekaj minut
z 90kW, ker to ne bodo dopuščale baterije.
Odvisno od tega kako prazna je baterija. Na začetku se polni s 130 kW, proti koncu pa z vedno manj. Na tem videu je naprimer polnjenje z 92 kW, po kablu pa teče kar 288 Amperov
![8-)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_cool.gif)
Ko je baterija na pol polna, se je še vedno polnilo s 72 kW
Hmmmm, na teslini strani piše 120kW 30 minutno polnenje s superchargerjem...
V Evropi bo 130 kW, ker si bodo to najbrž lahko privoščili zaradi višje napetosti.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
The Terra 53 is available in 20 kW, 30 kW, 40 kW and 50 kW models, and buyers have the option of compatibility with SAE Combo, CHAdeMO or both.
Super, po drugi strani je 50kW, tut če uspe trajat celo uro skupaj za kar nucaš EV z več kot 50kWh baterijo kar ima edino Tesla,
morda 250km dosega. Ko to res nucaš je to precejšna mizerija. Čas čakat na počasno polnjenje imaš doma ponoči, nekje daleč stran od doma je polnjene z 250kmh bolje kot nič pa vseeno švoh.
Sploh ker je dokazano izvedljivo polnjenje z več kot 2x višjo hitrostjo.
Osnova za vse skupaj je pa baterija ki zadostuje za kaj več kot skočit po solato in nazaj i.e. vsaj 300 km. Ponudba takih EVjev je žal omejena na enega proizvajalca ki ne nosi več glave v riti.
Polnjenje s 122kW, 432mph, 700km/h:
Obljube o 50kW polnlnih postajah so točno isti *** kot novi EVjajčki s 100km dosega - GTFO.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
Ker moraš narediti konektor, ki bo preživel nekaj tisoč priklopov in bo sposoben prenašati 1 MW ter obenem ne bo ubil nikogar, ne bo tehtal 500 kg in ne bo imel premera pol metra? Pa ker bo to praktično ubilo baterije, čeprav govoriš, da 'bodo že preživele'?
In tega ne znamo ali je samo 'težko narediti' ?
2kA pri 500V ni nemogoče.
Pa tudi ni razloga da nebi preprosto naredil 10 enakih konektorjev in po vsakemu fural 200A
Če hočeš 1MW se boš pač določenim stvarem odpovedal se razume.
Ali boš pa preprosto vrgel not helper batterypack ki se bo spraznil v tvojega med vožnjo.
Pač kompromise bo treba delat
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
Pač kompromise bo treba delat. Ali jih boš delal v smeri, da boš imel vodno hlajene kable in kuril 16kW na njih pri 1MW prenosa že pri 5m razdalje, ali pa imel navadne in jih imel 10x več ob ustrezno manjših izgubah (2kW), je čisto tvoja odločitev.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Maestral ::
Ena stvar je, da ima Tesla daleč najmočnejše Superchargerje. V Evropi bodo celo 130 kW. Vidim pa, da nameravajo te javne postaje za katere navija EU imeti največ 50 kW, kar po mojem ni dovolj, da bi služile svojemu namenu - polnjenje za daljše razdalje, kjer želiš čimprej peljati dalje.
Nekateri si zamišljate, če imate Supercharger s 130 kW, da boste s tako močjo tudi polnili baterije, kar je popolnoma zmotno. To je samo podatek, kakšno maximalno moč ta polnilec zdrži. Težava ni v izdelavi še veliko močnejšega polnilca, ampak v baterijah, ki pa do sedaj vgrajenih v avtomobile še ne dopuščajo dokaj hitrega polnenja. Pri hitrem polnenju prihaja do močnega pregrevanja elektrod in s tem njihove deformacije, krivljenja, pokanja, razpadanja...Z baterijami druge generacije, bodo v precešnji meri te težave odpravljene.
Prepričan sem, da ta 120, ali 130kW polnilec ne bo nikdar obremenjen z več kot mogoče 70kW, mogoče pri močnejšem Tesla modelu samo za kratek čas nekaj minut
z 90kW, ker to ne bodo dopuščale baterije.
Točno tako. In še vsaka tehnologija baterij do sedaj je imela precej manjše število polnilnih ciklov, če si ji "na silo tlaćil tok noter", ali pa, če si jo filal s "predvidenim tokom". Lahko si pa življensko dobo močno podaljšal, če si se držal pod omejitvami.
130 kW supercharger pomeni pri (recimo 500V) vsaj 250A. To pa za sabo potegne ne samo ustrezno močnostno elektroniko, ampak tudi konkretne preseke vodnikov, pa OGROMNO TOPLOTNIH izgub (le-te naraščajo z višanjem "vsiljene" energije v baterijo). Ja, predvsem konstrukcija samih baterijskih elementov močno trpi. To je vendarle skupek velikega števila kontaktnih površin. Zraven pa še cel kup raznih elektrokemijskih in fizikalnih pretvorb in sprememb na baterijah.
OK, tiste mini vtičnice na EV-jih seveda niso dimenzionirane za tako porabo. Pa tega se doma tudi najbrž ne bi šli. Kar poglejte prispevek (račun za elektriko) glede priključne moči. Mislim, da je "hišno" povprečje priključne moči okoli +7 kW (pancerke 3x20A)?
Vse tiste želene kWh-je ne morete porinit v baterije več kot parkrat z silo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Maestral ::
jebiveter2 je izjavil:
Pa gre s silo, jbg. Če hočeš takšno moč je treba delat kompromise.
Haha, ok, imaš prav. Če reskiraš 10x krajšo življensko dobo, bo šlo! Jebiga, kompromisi so včasih edina rešitev.
![:)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_smile.gif)
Če je bilo "nujno" treba v Portorož na kavo, smo včasih tudi "preplačali" vožnjo...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
Na primer: drug pogled.
Zakaj bi se sekiral za tisth par % krajšo življensko dobo, ko ti 22% že ob začetku pobere država. Nato še parkrat toliko ob vsakem filanju.
Avto je za to, da se vozi. Čim manj skrbi je tem boljše.
A se je res treba toliko braniti rešitve ki ti olajša življenje, po drugi strani pa nimaš niti približno takega odpora do legalizirane kraje denarja?
Zakaj bi se sekiral za tisth par % krajšo življensko dobo, ko ti 22% že ob začetku pobere država. Nato še parkrat toliko ob vsakem filanju.
Avto je za to, da se vozi. Čim manj skrbi je tem boljše.
A se je res treba toliko braniti rešitve ki ti olajša življenje, po drugi strani pa nimaš niti približno takega odpora do legalizirane kraje denarja?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jebiveter2 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
Odvisno od tega kako prazna je baterija. Na začetku se polni s 130 kW, proti koncu pa z vedno manj. Na tem videu je naprimer polnjenje z 92 kW, po kablu pa teče kar 288 Amperov. Ko je baterija na pol polna, se je še vedno polnilo s 72 kW
Baterija se ne začne polnit z največjo močjo, ampak z neko srednjo, ki se potem dokaj hitro povečuje do maximalno dovoljene, v tem primeru iz meni nepoznanega videa, ( lahko bi ga prilimal), doseže višek pri 92kW, se nekaj minut polni s to močjo, pri tem pride verjetno do pregrevanja baterij in s tem zahteva po
zmanjšani moči polnenja, in kot si zapisal pri napol polni bateriji pade na 72kW. Sicer nisi zapisal, kaj se dogaja naprej. Predvidevam, da moč polnenja
še naprej hitro vpada na 50, 40, 30...kW.
Iz vsega tega lahko sklepaš, da je bila višja potreba od 50kW mogoče samo 10-15 minut v celotnem ciklu polnenja.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Maestral ::
Vsak sistem (in-wheel, centralni) ima svoje očitne prednosti in seveda slabosti. Kaj se bo "prijelo", se ne upam napovedati. Najbrž oba.
Pri centralnem agregatu imate možnost ponucati praktično vse rešitve, ki že obstajajo za ICE vozila. Pri "in-wheel" pa je lahko marsikaj prepuščeno le softveru oz. centralnemu računalniku. Lahko izvedeš "program" za vse možne elektronske sisteme, pa še reduktor, diferencial, ..., praktično skoraj vse elektronsko.
Res pa je, da z večjim EM lahko lažje dosežeš višje izkoristke, 200kW/95%,ali pa 4x50kW/95% je pa vseeno neka razlika?
Pri centralnem agregatu imate možnost ponucati praktično vse rešitve, ki že obstajajo za ICE vozila. Pri "in-wheel" pa je lahko marsikaj prepuščeno le softveru oz. centralnemu računalniku. Lahko izvedeš "program" za vse možne elektronske sisteme, pa še reduktor, diferencial, ..., praktično skoraj vse elektronsko.
Res pa je, da z večjim EM lahko lažje dosežeš višje izkoristke, 200kW/95%,ali pa 4x50kW/95% je pa vseeno neka razlika?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
jebiveter2 je izjavil:
Si za ali proti? Tvoje mnenje me niti ne zanima kaj preveč.
Kdor jes teboj je kul, ostali pa GTFO, čeprav imaš zgrešene tehnične oz. nerealne poglede, kajne?
Vsak sistem (in-wheel, centralni) ima svoje očitne prednosti in seveda slabosti. Kaj se bo "prijelo", se ne upam napovedati. Najbrž oba.
Pri centralnem agregatu imate možnost ponucati praktično vse rešitve, ki že obstajajo za ICE vozila. Pri "in-wheel" pa je lahko marsikaj prepuščeno le softveru oz. centralnemu računalniku. Lahko izvedeš "program" za vse možne elektronske sisteme, pa še reduktor, diferencial, ..., praktično skoraj vse elektronsko.
Res pa je, da z večjim EM lahko lažje dosežeš višje izkoristke, 200kW/95%,ali pa 4x50kW/95% je pa vseeno neka razlika?
Em... Poračunaj ;)
Predvsem me zanima, kaj je s hlajenjem inwheel motorjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Maestral ::
jebiveter2 je izjavil:
Si za ali proti? Tvoje mnenje me niti ne zanima kaj preveč.
Ok, zakaj pa sploh sprašuješ?
Centralni pogonski sistemi bodo glavni v "prehodnem obdobju", kasneje pa najbrž visokointegrirani "zaključeni" pogonski sklopi, upravljani z "možgani". Najbrž bo nekaj takega, kot je sčasom nastala razlika pri klasični ali celularni telefoniji.
To bi bilo logično, takšna je napoved strokovnjakov, torej se tega nisem sam izmisli.
Sicer je pa vse to larifari, dokler ne bo kakšnega res uporabnega shranjevanja elektrike.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
Ma jaz ne verjamem, da bomo imeli inwheel motorje v običajnih avtomobilih, morda kvečjemu v mestnih.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
Kdor jes teboj je kul, ostali pa GTFO, čeprav imaš zgrešene tehnične oz. nerealne poglede, kajne?
Zakaj bi bili moji pogledi zgrešeni, če že vidim praktične rešitve za obstoječe probleme ?
To da mi ustvarjate nove in nove imaginarne probleme, ko na plan pridem z rešitvami pa nekako ni več produktivno.
Ok, zakaj pa sploh sprašuješ?
Da vidim, če je folk za to, da se tak projekt sploh izpelje. (Regardless of their opinion of feasibility)
In-wheel je pač samo en tip pogona, nič več kot to.
Predvsem me zanima, kaj je s hlajenjem inwheel motorjev.
Heatpipe v samemu bloku + zrak.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Maestral ::
In-wheel motorji so z lahkoto hlajeni zračno (pri visokem izkoristku to sploh ni problem), bolj je problem, kaj pozimi, ko "nekaj" toplote vendarle potrebujemo? Sedaj imamo na voljo (v povprečju) minimalno za eno stanovanje odpadne toplote v avtu, pri EV pa je treba najbrž dodatno prikurit kakšen el.grelec, ko je zunaj -10? Ali pa dat 25cm izolacije na kabino?
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Maestral ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
pegasus ::
IMHO ... koj ko dizajnerji ustvarijo modo koristne izrabe prostora, ki ga sedaj zaseda IC motor, bodo ostali samo še in-wheel motorji za pogon vozil. Tistih nekaj slabosti, ki jih imajo, ne bo preveč v napoto ostalim prednostim, ki jih lahko tak pristop k konstrukciji vozila ponudi.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Tako kot ima vsaka stvar lahko svojo bazo uporabnikov. Če pa je ta baza v promilih, nas to ravno ne zanima.
Jaz ne vidim kakšne velike prednosti inwheel motorjev, ki bi upravičilo težave, ki le ta koncept prinaša.
Jaz ne vidim kakšne velike prednosti inwheel motorjev, ki bi upravičilo težave, ki le ta koncept prinaša.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
Recimo to da boš lahko imel popolnoma stegnjene noge med vožnjo in užival, nekaj kar si lahko privoščiš le v limuzinah.
Celoten sistem krmiljenja se lahko močno poenostavi, lažje je tudi krmiljenje.
In optimizacija, da se nepotrebni motorji preprosto - izklopijo je tisto kar bo porabo povrnilo na tisto kakršno je imel originalni ICE
Celoten sistem krmiljenja se lahko močno poenostavi, lažje je tudi krmiljenje.
In optimizacija, da se nepotrebni motorji preprosto - izklopijo je tisto kar bo porabo povrnilo na tisto kakršno je imel originalni ICE