Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Če slepo verjamemo statistiki, bi igralec Paul Walker bil še živ, če bi se peljal v Model S.
Ker pa se je peljal v Porscheju, je žal umrl v eksploziji, enako kot voznik.
Mal perspektive.
Kaj ni tako, da avtomobili načeloma ne eksplodirajo?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
M-XXXX ::
The accident happened in Santa Clarita -- north of Los Angeles -- and Paul was the passenger in the two-seater Porsche Carrera GT when the driver somehow lost control and slammed into a post or a tree ... and the car burst into flames.
Explozija se veliko bolje bere kot požar...
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Človek je *umrl*, al je bil požar, ogenj, eksplozija itd je v drugem planu.
Statistika je al pa ni pomembna, oboje hkrati ne gre. Če je statistika pomembna, potem pravi da v Model S nebi umrl, ker pač v njem še nihče ni umrl.
Al pa statistika ni merodajna in tudi tistih enpar požarov ne pomeni nič.
Kdo od vas je tak umetnik da hkrat stisne in prdne? FPBS, pa še kak se bo javil.
Statistika je al pa ni pomembna, oboje hkrati ne gre. Če je statistika pomembna, potem pravi da v Model S nebi umrl, ker pač v njem še nihče ni umrl.
Al pa statistika ni merodajna in tudi tistih enpar požarov ne pomeni nič.
Kdo od vas je tak umetnik da hkrat stisne in prdne? FPBS, pa še kak se bo javil.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
WarpedGone je izjavil:
tako da je neko bluzenje o ugibanju SOC samo to, bluzenje
Po koliko prodajaš to svoje zgleda da špica-poznavanje tehnologije baterij?
Če slučajno zanj ne iztržiš ničesar, to pomeni le da ni vredno ničesar - ker je narobe.
Nekako je že čas da se rahlo izobraziš glede merjenja SoC. Glede na hvaljenje da je njihov battery pack 'state of the art', je razumljivo da imajo vse te algoritme naštudirane v 0.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Tesla Model S - Norvegian Car Of The Year 2014
An all electric folk hero
Zdej boste uletel z 'subvencijami' ... ukinitev absurdnega davka v mojem slovarju ni subvencija ampak iskrica razuma.
The first pure electric car that can function as a No. 1 car.
The benefits are beyond, the space gigantic and the overall experience was fantastic.
It seems proven, bringing electric cars to a whole new level.
When the same time is cheap to use and service costs low, there is no doubt: Tesla's Car of the Year 2014.
An all electric folk hero
There could not be another winner.
Tesla Model S has taken Norway by storm.
The car is a gift to the people - and a pure gift package from Norwegian authorities
Zdej boste uletel z 'subvencijami' ... ukinitev absurdnega davka v mojem slovarju ni subvencija ampak iskrica razuma.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
The first pure electric car that can function as a No. 1 car.
Like hybrids couldn't do that, or ICE's . .
The benefits are beyond, the space gigantic and the overall experience was fantastic
Beyond what? Gigantic space?
It seems proven, bringing electric cars to a whole new level.
To a level ICE was 10 years ago
Zdej boste uletel z 'subvencijami' ... ukinitev absurdnega davka v mojem slovarju ni subvencija ampak iskrica razuma.
Wat ?
No v mojem pa je, saj davek na ICE še vedno velja.
Top 1% se bo spet drajsal naokoli s eco vozili, medtem ko raja niti od daleč (no, vsaj usesti so ti dovolili, pa en krog po možnosti) ne bo videla teh vozil.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
In kdo se je včasih fural z ICE ko so še vsi jahali konje?
In kdo se je včasih posmehoval tem "kočijam"?
In kje si takrat lahko kupil bencin?
EV bo enkrat pač enostavno boljše prevozno sredstvo, mogoče danes še ni čisto tam, ampak zame osebno samo zaradi razmerja cena/zmogljivost.
In kdo se je včasih posmehoval tem "kočijam"?
In kje si takrat lahko kupil bencin?
EV bo enkrat pač enostavno boljše prevozno sredstvo, mogoče danes še ni čisto tam, ampak zame osebno samo zaradi razmerja cena/zmogljivost.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
@gzibret
Od kdaj je en link na same-old brez vsakega komentarja konstruktiven prispevek?
Od kdaj je en link na same-old brez vsakega komentarja konstruktiven prispevek?
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
@gzibret
Od kdaj je en link na same-old brez vsakega komentarja konstruktiven prispevek?
Warped, ker si "kao" poznavalec in advokat Tesle, sem mislil, da boš ti vse skupaj malo pokomentiral.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Nekaj 10 strani nazaj je bil govor o Envii in njihovih "čudežnih" baterijah ki so več kot 2x bolše kot panasonicove v teslah in kako bo GM že naslednje leto "ubil" teslo s cenejšim in bolši izdekom in bla bla bla. Ne, da si nebi želel napredka ampak ta praktično nikoli ni v mnogokratnikih ampak kvečjemu par deset procentih. Kdor obljublja več, pogosto ne govori komplet resnice.
Žal tudi v tem primeru: Court documents reveal DOE-backed Envia isn't the breakthrough battery startup it appeared
Ergo, čudeža ne bo, bo pa vsako leto nekaj % več kapacitete. Same old, same old.
Žal tudi v tem primeru: Court documents reveal DOE-backed Envia isn't the breakthrough battery startup it appeared
After Envia reached the ARPA-E milestone in creating a battery with an energy density of 400 wh/kg, GM in December 2012 entered into a deal with Envia to license the battery tech for future cars, and also pay Envia a royalty on each car. In that deal, the court documents claim that Envia said it owned or could legally license all the tech involved with the battery.
According to the court documents, after that deal was signed Envia -- still led by Kapadia -- started to look for a buyer. However by spring 2013, it started to become clear that Envia could not replicate the 400 wh/kg technology and turn it into a product. Samsung, LG and Asahi Kasei declined to buy the company because it found problems with the technology, according to the court documents. Kapadia's lawsuit also alleges that Kumar wanted to create a fake term sheet from Samsung that he would leak to the media to start a bidding war.
When the technology was not recreated for GM by summer 2013, GM eventually cancelled the deal. According to the lawsuit, the board supported Kumar in his actions and didn't stand behind Kapadia. Kapadia and the other two execs were dismissed shortly after.
Ergo, čudeža ne bo, bo pa vsako leto nekaj % več kapacitete. Same old, same old.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
-valvoline- ::
WarpedGone je izjavil:
Tesla Model S - Norvegian Car Of The Year 2014
The first pure electric car that can function as a No. 1 car.
The benefits are beyond, the space gigantic and the overall experience was fantastic.
It seems proven, bringing electric cars to a whole new level.
When the same time is cheap to use and service costs low, there is no doubt: Tesla's Car of the Year 2014.
An all electric folk hero
There could not be another winner.
Tesla Model S has taken Norway by storm.
The car is a gift to the people - and a pure gift package from Norwegian authorities
Zdej boste uletel z 'subvencijami' ... ukinitev absurdnega davka v mojem slovarju ni subvencija ampak iskrica razuma.
Iskrica razuma? Fakt je da je povprecen novopecen lastnik tesle na Norveskem oproscen skoraj 25-30.000 evrov davkov (vstete subvencije) katerih potle prispevajo *revcki* z nakupom OTO *dinozaverckov*. A se teb to zdi normalno?
Ce men vprasas tesla z ceno 50k+ brez davka spada v luksuzni razred in je treba temu primerno tudi obdavcit ne pa subvencionirat in oproscat davkov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
katerih potle prispevajo *revcki* z nakupom OTO *dinozaverckov*.
Tuki je osnovni fejl razumevanja obdavčenja. Drugi plačajo natanko enako kot če on prvi nebi bil oproščen.
Ne se jokcat da je nekdo oproščen, treba se je zbunit da absurden davek sploh obstaja. Tesla Model S na norveškem košta tolk kot normalen VW Passat.
Pri nas pa prvi ~80k, drugi pa ~25k. Tolk o absurdnih davkih in nad čim se je treba sploh bunit.
Sam ne mi jokcat okol subvencij - sm že odpiral teme o njih in jih pljuval, pa sm vedno od vas slišal da so subvencije guuuud m'key.
Šat de fak ap al pa skenslamo *VSE* subvencije, tudi tiste v obliki različnih davčnih stopenj, davčnih razredov, oprostitev in podobnih levičarskih sranj.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Šat de fak ap al pa skenslamo *VSE* subvencije, tudi tiste v obliki različnih davčnih stopenj, davčnih razredov, oprostitev in podobnih levičarskih sranj.
Pismo, ne morem verjet, da se v nečem strinjava :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
Subvencije na dolgi rok prinašajo samo škodo, se povsem strinjam. Glede Envia baterij pa žal precej pričakovano. Ravno zato sem na prejšnji strani spraševal kako je s tem, ker nisem imel nobenih svežih informacij.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
dstr17_ ::
Subvencije so povsem koristne kadar je treba pospešiti razvoj kakšne tehnologije. Če EV ne bi imeli subvencij bi bil razvoj bistveno počasnejši in jih na cestah ne bi bilo niti pol toliko kot jih je zdaj.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
A ker ljudje imajo 75k, nimajo pa 100kEUR? Oz. ker _rabijo_, _nujno_, mestni EV za 40kEUR (in jim Clio za 10kEUR ne zadostuje)? Mislim, da bi lahko vse te maljone kje drugje bolje porabili, kot za to, da bogati ostanejo bogati oz. da se neprofitabilne firme (tudi Tesla, ali pa Mura, če bo manj bolelo) umetno postavijo in umetno držijo nad vodo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
dstr17_ ::
Če te moti da te avte kupujejo bogatejši, potem raje začni zagovarjati učinkovite ukrepe za obdavčitev bogatih (50% davek na dediščino, kapitalske dobičke,..), ne pa tolči po subvencijah ki imajo čisto drug namen.
Dejstvo je, da je treba transport spraviti dol s fosilnih goriv. Namen subvencij za EV je pospešiti ta razvoj in to nalogo tudi uspešno opravljajo.
Dejstvo je, da je treba transport spraviti dol s fosilnih goriv. Namen subvencij za EV je pospešiti ta razvoj in to nalogo tudi uspešno opravljajo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pro_moted ::
Glavno da spravimo promet iz fosilnih goriv. Ni važno kako se pridobiva elektrika, ki je potrebna za pogon. V resnici pa bi veliko več naredili s tem, da naredimo proizvodnjo avtomobilov bolj odvisno od obnovljivih virov pridobivanja energije, da se uporabijo materiali, ki so primerni za reciklažo itd. . Npr. kot je to naredil BMW s i-serijo ( oz. je vsaj nakazal smer v kateri bi morali it).
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
Em... Karbon oz. kompozit je za recikažo bistveno bolj neprimeren, kot jeklo.
Pa elektrika, pridobljena s fosilnih goriv, je vseeno boljša, ker bistveno lažje reguliraš in čistiš izpuste ene 1000 MW termoelektrarne (po možnosti v državni lasti), kot pa 10.000+ avtomobilov.
Pa elektrika, pridobljena s fosilnih goriv, je vseeno boljša, ker bistveno lažje reguliraš in čistiš izpuste ene 1000 MW termoelektrarne (po možnosti v državni lasti), kot pa 10.000+ avtomobilov.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Če te moti da te avte kupujejo bogatejši, potem raje začni zagovarjati učinkovite ukrepe za obdavčitev bogatih (50% davek na dediščino, kapitalske dobičke,..), ne pa tolči po subvencijah ki imajo čisto drug namen.
Dejstvo je, da je treba transport spraviti dol s fosilnih goriv. Namen subvencij za EV je pospešiti ta razvoj in to nalogo tudi uspešno opravljajo.
Si brcnil mimo, da bolj ne bi mogel. Sem proti obdavčitvi bogatih (a za to, da se pogleda kdo je obogatel na "pošten" način in kdo z aneksi pri avtocestah). Vse ostale socialistične zvarke absolutno zavračam. Sem pa tudi za to, da bogatim, ki imajo že po definiciji več od raje, ne damo zastonj denarja za nakup EV, ker ga ne rabijo. Teslo si lahko privošči vsak bogataš, ne rabi subvencije. In pazi zdaj: Teslo (ali nekaj njih) si lahko brez nekih skrbi privoščim tudi sam, pa sem še vedno absolutno proti subvencijam, ker tisti z nekaj več tega ne rabijo/mo. Če že hočeš pospešiti razvoj, potem lahko direktno vlagaš v razvoj tehnologije (da bo na koncu cenejša) ne pa v končni produkt. Poglej recimo kako deluje zdravstvo pri nas, na preventivi se dela bore malo, vsak pa dobi tablet kolikor jih hoče za svoje prave ali izmišljene bolezni. Lepo vzporednico lahko potegneš da vidiš, kam je treba postaviti fokus. Ne v cenejše tablete ;)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Nekaj 10 strani nazaj je bil govor o Envii in njihovih "čudežnih" baterijah ki so več kot 2x bolše kot panasonicove v teslah in kako bo GM že naslednje leto "ubil" teslo s cenejšim in bolši izdekom in bla bla bla. Ne, da si nebi želel napredka ampak ta praktično nikoli ni v mnogokratnikih ampak kvečjemu par deset procentih. Kdor obljublja več, pogosto ne govori komplet resnice.
Ergo, čudeža ne bo, bo pa vsako leto nekaj % več kapacitete. Same old, same old.
Mislim, da si se malo prekmalu razveselil nenapredka teh "čudežnih" baterij.
Če so vodilni Envie ukradli tehnologijo od druge firme, kjer so bili nekoč zaposleni, to nikakor ne pomeni, da ta druga firma, ne bo realizirala
svojih dosežkov.
Sicer, ima pa tudi Tesla kao neke patente v vezi z baterijami. Tako naprimer imajo patentirano jekleno spodnjo ploščo, ki naj bi ščitila baterije,
pa zaradi precejšnje teže, namesto nje raje vgrajujejo lažjo aluminjasto.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
High lithium-ion conductivity (approx. ten times compared to other Sekisui Chemical
comprate to what?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
High lithium-ion conductivity (approx. ten times compared to other Sekisui Chemical
comprate to what?
Ko vidim v članku besedne zveze kot so ten times, triple times... vem, da članka ne morem jemati resno. Če bi pisalo, da bodo energijsko gostoto dvignili za 6%, bi pa verjel.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
Če bi pisalo, da bodo energijsko gostoto dvignili za 6%, bi pa verjel.
edino številke so važne
koliko je to 10x ali koliko je to 6%
saj se da napisati v enotah ... toliko in toliko energije na kg baterije
skratka bullshit članek in brezveze
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pro_moted ::
Če bi pisalo, da bodo energijsko gostoto dvignili za 6%, bi pa verjel.
edino številke so važne
koliko je to 10x ali koliko je to 6%
saj se da napisati v enotah ... toliko in toliko energije na kg baterije
skratka bullshit članek in brezveze
"realizing a high-capacity battery cell (900Wh/L)"
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Matev ::
realizing a high-capacity battery cell (900Wh/L)
NiMH = 300 wh/l
in kje je tu 10x
pa ne da so imeli oni zgolj svinčeve baterije do sedaj
iz svinca direkt gor so šli
ja pa ja
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matev ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
Nekateri ste zelo površno prečitali članek, pa so temu primerni tudi komentarji. Čez nekaj dni bo verjetno predstavljenih kaj več novosti v vezi s tem
na Ecoproduktu v Tokiu.
Matev
Sekisui je firma, ki ne proizvaja baterij, ampak samo materiale za baterije, zato so podane primerjave starejšim materialom te firme.
Ob najavi firme Sekisui Chemical o razvoju cenejšega in boljšega materiala, so jim delnice poskočile za 5,7%.
na Ecoproduktu v Tokiu.
Matev
High lithium-ion conductivity (approx. ten times compared to other Sekisui Chemical
Sekisui je firma, ki ne proizvaja baterij, ampak samo materiale za baterije, zato so podane primerjave starejšim materialom te firme.
Ob najavi firme Sekisui Chemical o razvoju cenejšega in boljšega materiala, so jim delnice poskočile za 5,7%.
Sekisui Chemical Co. jumped 7.5 percent as the Nikkei newspaper reported that it developed a cheaper and longer-lasting material for lithium-ion batteries used in electric vehicles. Nippon Paper Industries Co. gained 5.7 percent as Credit Suisse Group AG raised the stock's target price.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
Nissan Leaf NCAP crash test:
Euro NCAP crash tests are brutal.
Euro NCAP tests certainly aren't as easy to pass as NHTSA or IIHS crash tests.
The all-encompassing aspect of the Euro NCAP tests mean that automakers can't simply tweak a few bits here or alter a part or two there to make a vehicle comply with standards.
After taking the time to fully understand Euro NCAP procedures and posted results, we can quite confidently say that both the NHTSA and IIHS have some catching up to do if either wants ensure/report on the level of vehicular safety presented by Euro NCAP.
The Nissan LEAF was Euro NCAP tested years ago. Its test results are still remarkable, placing it only behind the recently tested Volvo V60 Plug-In Hybrid in terms of overall safety in the plug-in segment. The Tesla Model S has yet to be tested by Euro NCAP.
Euro NCAP crash tests are brutal.
Euro NCAP tests certainly aren't as easy to pass as NHTSA or IIHS crash tests.
The all-encompassing aspect of the Euro NCAP tests mean that automakers can't simply tweak a few bits here or alter a part or two there to make a vehicle comply with standards.
After taking the time to fully understand Euro NCAP procedures and posted results, we can quite confidently say that both the NHTSA and IIHS have some catching up to do if either wants ensure/report on the level of vehicular safety presented by Euro NCAP.
The Nissan LEAF was Euro NCAP tested years ago. Its test results are still remarkable, placing it only behind the recently tested Volvo V60 Plug-In Hybrid in terms of overall safety in the plug-in segment. The Tesla Model S has yet to be tested by Euro NCAP.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
fpbs zakaj je potem moral Fiat ojačati 500ko (sicer za side impact), da so jo lahko začeli prodajati v ZDA?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
dzinks63 ::
Vedno več bo električnih vozil v redni prodaji in prav tako primerjav med njimi, npr.:
BMW i3 vs Renault Zoe
BMW i3 vs Nissan Leaf vs Renault Zoe
BMW i3 vs Renault Zoe
BMW i3 vs Nissan Leaf vs Renault Zoe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
pegasus ::
Groza ... kaj je s temi avti ... Kolk so za leafa govorili, da je grd, sta druga dva še mnogo bolj odbijajoča. Zdi se mi, da jih oblikujejo tako, da jih prav aktivno nočeš imeti. Heh ...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Zakaj so Fiata 500 mogli dodatno ojačat za US trg? Morda zato ker je na prodaj SAMO v Kaliforniji v omejenem številu?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Aha, govoril si splošno za 500 in ne za 500e, jah vsak test je zelo individualna stvar, če na enem faila, še ne pomeni da je ta test bolj težak, ampak bolj kaže na to da proizvajalec ni bil pripravljen na ta specifičen test. Isto se dogaja zdaj s small-overlap, čez nekaj časa se bodo proizvajalci prilagodili tudi temu testu. Kaj točno te doleti v resnični nesreči je pa spet loterija, ampak pomembno je, da ti testi pokrijejo čim večje verjetnosti za trk in tako je tudi treba gledat na te zvezdice, z rezervo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Maestral ::
Živjo!
Aja, za intermezzo med pregovarjanji, kateri EV je boljši - trenutno smo še vedno globoko v IC tehnologiji - kako bi npr. rešili zaviranje (zadeva je že od nekdaj "čista izguba" == torno zaviranje)...
El.avti imajo to že implementirano (motor=generator).
Najbrž je jasno, vsak avto ob vsakem zaviranju pokuri -mv2/2 energije... Trenje, toplota...
Kar znese - na svetovnem nivoju (!)- ekvivalent energije cca. 25 nukleark.
Torej, kako, da po več kot sto letih uporabe vozil z motorji na notr.izgorevanje še vedno uporabljamo torno zaviranje ???
?
Aja, za intermezzo med pregovarjanji, kateri EV je boljši - trenutno smo še vedno globoko v IC tehnologiji - kako bi npr. rešili zaviranje (zadeva je že od nekdaj "čista izguba" == torno zaviranje)...
El.avti imajo to že implementirano (motor=generator).
Najbrž je jasno, vsak avto ob vsakem zaviranju pokuri -mv2/2 energije... Trenje, toplota...
Kar znese - na svetovnem nivoju (!)- ekvivalent energije cca. 25 nukleark.
Torej, kako, da po več kot sto letih uporabe vozil z motorji na notr.izgorevanje še vedno uporabljamo torno zaviranje ???
?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
Ker je daleč najefektivnejši način zaviranja. Pa ker nekako težko shranjuješ energijo brez baterij in elektromotorja, vsja pri ICE. Pač, procesa izgorevanja ne moreš spreobrniti. Sicer pa z dovolj pričakovanja precej te energije lahko 'potratiš' precej bolj učinkovito, recimo tako, da zaviraš z motorjem, da se šlepaš na upor zraka, itd. Vse to je seveda še vedno stran metanje denarja, a vsaj ne gre vse v toploto :D
Okej, namesto baterije in elektromotorja bi lahko uporabil tudi kaj drugega, a do sedaj, ko so cene goriv dražje, na cesti je pa toliko avtomobilov, da je onesnaževanje velik problem (ki se ga obenem bistveno bolj zavedamo, kot pred 30 leti), niti ni bilo takšne potrebe po rekuperaciji. Problem torej niti ni tako tehničen, kot je... Etičen?
Okej, namesto baterije in elektromotorja bi lahko uporabil tudi kaj drugega, a do sedaj, ko so cene goriv dražje, na cesti je pa toliko avtomobilov, da je onesnaževanje velik problem (ki se ga obenem bistveno bolj zavedamo, kot pred 30 leti), niti ni bilo takšne potrebe po rekuperaciji. Problem torej niti ni tako tehničen, kot je... Etičen?
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Torej, kako, da po več kot sto letih uporabe vozil z motorji na notr.izgorevanje še vedno uporabljamo torno zaviranje ???
Korak nazaj ti razkrije, da kljub vsemu torno zaviranje "skuri" morda 5% goriva, če res ogromno bremzaš.
Glavni kurjač energije so prazni sedeži katere furaš s sabo. Poleg tega pa so avtomobili tipično večji in večji s vsevečjim čelnim presekom.
Danes enoprostorec s 7imi zici ni nič posebnega več. Veliki SUVji za 5 minutna skakanja na šiht/domov itd.
Torno zaviranje je mišji prdec v primerjavi s tem orkanom izgub.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
-valvoline- ::
WarpedGone je izjavil:
Torej, kako, da po več kot sto letih uporabe vozil z motorji na notr.izgorevanje še vedno uporabljamo torno zaviranje ???
Korak nazaj ti razkrije, da kljub vsemu torno zaviranje "skuri" morda 5% goriva, če res ogromno bremzaš.
Glavni kurjač energije so prazni sedeži katere furaš s sabo. Poleg tega pa so avtomobili tipično večji in večji s vsevečjim čelnim presekom.
Danes enoprostorec s 7imi zici ni nič posebnega več. Veliki SUVji za 5 minutna skakanja na šiht/domov itd.
Torno zaviranje je mišji prdec v primerjavi s tem orkanom izgub.
Heh,res. Japonci delajo z polno paro na tem podrocju. Mislim da toyota ma nek prototip modularnega vozila zgleda kot enoprostorec ampak je sestavljen iz 4 manjsa vozila skupaj, ki se lahko v zelo kratkem casu rastavi na 4 posamezna vozila,1+2,1+1 kombinacije itn ali po potrebi spet hitro skp sestavi v enoprostorec.Sprednji del avta(sprednja 2 modula) poganjata ICE motorja, zadnja pa sta EV varijante z 20-30km dometom. Ne najdem link do projekta. Cool stuff.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
Živjo!
Aja, za intermezzo med pregovarjanji, kateri EV je boljši - trenutno smo še vedno globoko v IC tehnologiji - kako bi npr. rešili zaviranje (zadeva je že od nekdaj "čista izguba" == torno zaviranje)...
El.avti imajo to že implementirano (motor=generator).
Najbrž je jasno, vsak avto ob vsakem zaviranju pokuri -mv2/2 energije... Trenje, toplota...
Kar znese - na svetovnem nivoju (!)- ekvivalent energije cca. 25 nukleark.
Torej, kako, da po več kot sto letih uporabe vozil z motorji na notr.izgorevanje še vedno uporabljamo torno zaviranje ???
?
Trenutno smo še vedno globoko v zakonih termodinamike.
Vsakršna uporaba vozila je čista energetska izguba.
Važno je samo kaj te bo prepeljalo čimdlje za čim manj denarja ob čim večjem udobju, če zanemarimo bling-bling in hippi show-off
In tako kot je rečeno. Ko se rabiš ustavtiti se rabiš ustaviti, kako to delaš je vseeno, saj je % uporabe zavor minimalen napram % same vožnje. Problem ni v izgubah, temveč v tem da je delovni cikel zavor premajhen, da bi ga bilo smiselno spreminjati.
In s nekaj več pameti v glave, potrebo po zavorah - odstraniš in regeneracije ne rabiš.
Večji problem je to da se _moraš_ ustaviti, kakor pa to da dejansko bremzaš zaradi glupe prometne infrastrukture.
Enako je s start-stop sistemi in podobnimi hippi idejami. Saj se sliši fajn, samo praksa pokaže, da je zadeva neumna in se zaradi tega ni uporabljala, ne zaradi naftnih lobijev in podobnih traparij.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jebiveter2 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
Nissan Leaf, najpopularnejši in najbolj prodajan EV te dni praznuje tretji rojstni dan. Prodanih jih je bilo že 87000:
http://www.perrys.co.uk/car-news/blog/2...
http://www.perrys.co.uk/car-news/blog/2...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
WarpedGone je izjavil:
Torej, kako, da po več kot sto letih uporabe vozil z motorji na notr.izgorevanje še vedno uporabljamo torno zaviranje ???
Korak nazaj ti razkrije, da kljub vsemu torno zaviranje "skuri" morda 5% goriva, če res ogromno bremzaš.
Glavni kurjač energije so prazni sedeži katere furaš s sabo. Poleg tega pa so avtomobili tipično večji in večji s vsevečjim čelnim presekom.
Danes enoprostorec s 7imi zici ni nič posebnega več. Veliki SUVji za 5 minutna skakanja na šiht/domov itd.
Torno zaviranje je mišji prdec v primerjavi s tem orkanom izgub.
Na srečo se je ta trend malce ustavil, vsja kar se tiče kilaže. Vedno več avtomobilov v novi generaciji sedaj s seboj vozi manj mase, kot predhodniki.
Kaj bo pa z velikostjo bomo pa videli, jasno je namreč, da je aktualna BMW-jeva trojka večja, kot 2 generaciji (cirka 10 let) stara petica. Kar je naravnost noro.
-valvoline- je izjavil:
WarpedGone je izjavil:
Torej, kako, da po več kot sto letih uporabe vozil z motorji na notr.izgorevanje še vedno uporabljamo torno zaviranje ???
Korak nazaj ti razkrije, da kljub vsemu torno zaviranje "skuri" morda 5% goriva, če res ogromno bremzaš.
Glavni kurjač energije so prazni sedeži katere furaš s sabo. Poleg tega pa so avtomobili tipično večji in večji s vsevečjim čelnim presekom.
Danes enoprostorec s 7imi zici ni nič posebnega več. Veliki SUVji za 5 minutna skakanja na šiht/domov itd.
Torno zaviranje je mišji prdec v primerjavi s tem orkanom izgub.
Heh,res. Japonci delajo z polno paro na tem podrocju. Mislim da toyota ma nek prototip modularnega vozila zgleda kot enoprostorec ampak je sestavljen iz 4 manjsa vozila skupaj, ki se lahko v zelo kratkem casu rastavi na 4 posamezna vozila,1+2,1+1 kombinacije itn ali po potrebi spet hitro skp sestavi v enoprostorec.Sprednji del avta(sprednja 2 modula) poganjata ICE motorja, zadnja pa sta EV varijante z 20-30km dometom. Ne najdem link do projekta. Cool stuff.
In z razlogom samo koncept. Še dolgo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Kaj bo pa z velikostjo bomo pa videli, jasno je namreč, da je aktualna BMW-jeva trojka večja, kot 2 generaciji (cirka 10 let) stara petica. Kar je naravnost noro.
Je res, po drugi strani pa pred 10imi leti ni bilo serije 1.
Avti neke "serije" rastejo in ko dovolj zrastejo nastane nova manjša serija.
Nekoč sta bila golf in polo.
Zdej je golf, polo ter fox in up. Up v velikosti topolina.
Zbogom in hvala za vse ribe