» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
165 / 1218
»»

umexteacher ::

Ob vsem hvaljenju kaj slovenci počnemo za avto. ind. bi pričakoval, da bi že naredili svoj el. avto. In zakaj ne?

PrimozR ::

Ker bi samo naredili nekaj za svoj avto, ne pa naredili avto.

Resno, stopnja razvoja v strojniških branžah v Sloveniji je na podnu, glede na količino dobro izobraženega kadra je to ena sama groza. Čudno, da ni še večjega bega možganov.

V drugih panogah verjetno ni kaj bistveno bolje.

Pro_moted ::

umexteacher je izjavil:

Ob vsem hvaljenju kaj slovenci počnemo za avto. ind. bi pričakoval, da bi že naredili svoj el. avto. In zakaj ne?



Kje vidiš ti kakšno hvaljenje ( revoz?) ? Obstaja pa veliko manjših podjetij v SLO in s.p.-jev , ki delajo razne serijske dele za avt. industrijo, ki pridno delajo in se nimajo časa hvalisat po TV in se delat lepih.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

PrimozR ::

Pro_moted je izjavil:

umexteacher je izjavil:

Ob vsem hvaljenju kaj slovenci počnemo za avto. ind. bi pričakoval, da bi že naredili svoj el. avto. In zakaj ne?



Kje vidiš ti kakšno hvaljenje ( revoz?) ? Obstaja pa veliko manjših podjetij v SLO in s.p.-jev , ki delajo razne serijske dele za avt. industrijo, ki pridno delajo in se nimajo časa hvalisat po TV in se delat lepih.

Ja, ker vse preveč z veseljem delajo po načrtih nemcev in pač delajo za minimalni zaslužek, namesto da bi se vlagalo v razvoj (ki sicer res stane na kratek rok), nato pa bi se lasten razvoj prodajalo dražje in se z njim lahko hvalilo.

Maestral ::

PrimozR je izjavil:

Pro_moted je izjavil:

umexteacher je izjavil:

Ob vsem hvaljenju kaj slovenci počnemo za avto. ind. bi pričakoval, da bi že naredili svoj el. avto. In zakaj ne?



Kje vidiš ti kakšno hvaljenje ( revoz?) ? Obstaja pa veliko manjših podjetij v SLO in s.p.-jev , ki delajo razne serijske dele za avt. industrijo, ki pridno delajo in se nimajo časa hvalisat po TV in se delat lepih.

Ja, ker vse preveč z veseljem delajo po načrtih nemcev in pač delajo za minimalni zaslužek, namesto da bi se vlagalo v razvoj (ki sicer res stane na kratek rok), nato pa bi se lasten razvoj prodajalo dražje in se z njim lahko hvalilo.



Ko sem prebiral prispevke v tej temi, sem se spomnil na podoben spor med zagovorniki parnega stroja (ECE) in ICE mašin, dobro stoletje nazaj...
Eni tako, drugi tako. Pa se dandanes kdo še vozi naokoli s parnim strojem?

Prihajajo el.avti. Kakih 50 let prepozno, pa vendar.

Saj sta oba, Tesla in BMW i3 (vsak za svoj namen) čisto super, resda pa predvsem "svinjsko" predraga. Ne me basat, razen baterij je vse ostalo malenkost. Proizvodna cena elektromotorja (primerljive moči) je cca. 10% ICE.
Razvoj, aja? Kakšen? Predvsem seveda "svinjski" zaslužek.
Če je šlo v razvoj i3 kaj več kot par milijonov, katastrofa.
4 milijarde? Malo morgen.
...............
Ja, Slovenci smo sposobni narediti marsikaj. Žal pa smo v EU (čedalje bolj) le drugorazredni podizvajalci... Kje so časi, ko smo še bili dobesedno "in"?
Če prištejemo zraven še globalizacijo, smo tam, kjer smo. Pa kdo bo kaj delal, če pa vse naredijo drugje, za cca. desetino cene???

No, še vedno so svetle izjeme. Kar ponosen sem na naše zanesenjake, recimo ranga SeaWay, Pipistrel, .. če se omejim le na področje "vozil".
Da bo jasno, Slovenci smo naredili že kar nekaj (seveda prototipnih) el. vozil v preteklosti. Se kdo spomni npr. projekta mariborske univerze? Na osnovi Fiat Uno, takrat še z Pb akumulatorji..?

Narediti uporaben el. avto danes je pravzaprav mala malca. Ob znanju (ki ga imamo tudi pri nas) je to malenkost. Manjka pa gonilna sila, kapital in predvsem pravi zanesenjak. Tesla bi bil lahko tudi naš, če bi se našel "ta pravi"..
Kar se tiče el. avtov, je vse jasno. "Čaka" se še generalna inovacija na področju skladiščenja el.en, potem je zadeva rešena. Menda je vsaj večini jasno glede nespornih prednosti el.avtov nasproti ICE "dinozavrov"?

Tudi naši privatniki so sposobni marsikaj, npr.: www.enstroj.si - elektromotor vrhunskih karakteristik, idealen za pogon koles el.avta. Da ne govorim o proizvajalcih elektronskih sklopov.. Ah ja..

LP

PrimozR ::

Hah, Seaway in Pipistrel ^^ Ne vem ali naj si mislim svoje in bom tiho, ali naj kaj zinem na tole tematiko. Definitivno pa malce daljši odgovor pride, sam da se spokam na faks :)

Matej22 ::

Ko smo že ravno pri slovenskih prototipih

http://www.avtovizije.com/aindex.php?op...

Nikec3 ::

Zelo zanimiv članek o lahkih materialih v BMW i3.

http://www.bloomberg.com/news/2013-11-1...

Because carbon parts are reinforced plastic, they have some flexibility. But in the event of an accident, the plastic could rupture, which means the piece would need to be cut out and a new part bonded to it. In other words, it can't be bent back into shape.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

PrimozR ::

A tale citat naj bi bil zanimiv/presenetljiv? Ne veš kako se obnaša kompozit. oz. plastika?

Maestral lej, cel kup denarja je lahko šel v razvoj pravilne dolžine vlaken, pravilnega materiala vlaken in pravilnega materiala matrice (polimera), da se uporablja tole tlačno preoblikovanje za CFRP šasijo. Pri matrici recimo moraš upoštevati, da se pravilno veže z ojačitvenimi vlakni (da dobiš trdnost), da je sama dovolj trdna, da se na pravi temepraturi pravilno zmehča, da ima dovolj dolgo življenjsko dobo, itd. itd.

Vse to zdaj že vedo in izdelava še enega avtomobila z enako tehnologijo bo bistveno cenejša, ker ne bo potrebno še enkrat raziskovati.

Svinjski zaslužek pri avtomobilih višjega razreda je pa mogoče opaziti na daleč, ja. Ker kolesa ima enaka, vrata se prav tako odpirajo, itd. V bistvu je pa razvoj popolnoma drugačen (neodvisno vzmetenje je bistveno dražje, od recimo semi-trailing arma, multilink je dražji od McPhearsona, imaš še double wishbone, zadeve se zakomplicirajo, ko želiš to zapakirati tako, da zasede čim manj prostora (da ne izgubiš prtljažnega volumna), če imaš kratke linke imaš velike rotacije in/ali obremenitve, torej morajo biti puše pravilno dimenzionirane ter skonstruirane, itd. Obenem imaš pa izbiro plastike, kjer granulat na kg stane 1 do 5 € za poceni plastiko ter 10 do 15 € za malce bolj kvalitetno. Razlika v življenjski dobi je pa lahko 5 let. Pri ~400 kg plastike v povprečnem avtu je jasno, da v avto za 15 jurjev ne boš dajal dražjih materialov, v avto za 50 jurjev pa.

Dandanes se višja cena navadno upraviči s prekleto dobrim razlogom. Konkurenca je enostavno prevelika, ime pa tudi ni več vredno toliko več.

Kar se tiče Slovenske Tesle, tukaj enostavno ni proizvodnih obratov in birokratskih pogojev, ki bi omogočali zagon nove avtomobilske tovarne. Pa kapitala ni, tujci pa itak ne bodo tišali k nam, saj niso nori. Zanesenjaki verjetno so, glaven problem je kapital (in birokracija), kar sicer velja za praktično vso industrijo pri nas.

Nikec3 ::

A tale citat naj bi bil zanimiv/presenetljiv? Ne veš kako se obnaša kompozit. oz. plastika?

Namen je bil, da prikažem že znano, da so stvari jasne. Bodo pa zagotovo kompozitni materiali v prihodnosti igrali pomembno vlogo. A problem z težavnostjo popravljanja bo potrebno nekako logično odpraviti.

Če gledamo čisto realni primer. Kaj torej naredi lastnik i3, ko poškoduje del avtomobila, ki je iz kompozitnega materiala? Kliče ne BMW?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

pegasus ::

Jaz bi po modelarsko vzel v roke stekleno tkanino in epoxy ter malo pokrpal. Potem pa kit in šmerglat, podobno kot pri plehu. Na koncu malo barve, pa je ganc vi noj.

TESKAn ::

Kaj torej naredi lastnik i3, ko poškoduje del avtomobila, ki je iz kompozitnega materiala? Kliče ne BMW?
Kaj pa naredi danes lastnik BMW 3, ko poškoduje del avtomobila? Ja pelje k kleparju. Samo da se bo ta klepar moral, če bo hotel popravljat BMWje, naučit popravljat kompozitne materiale.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Gregor P ::

Mislim, a sedaj je težava ker se neko podjetje trudi razvijati materijale oz. potrebno tehnologijo v ozadju?!?;((
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

PrimozR ::

TESKAn je izjavil:

Kaj torej naredi lastnik i3, ko poškoduje del avtomobila, ki je iz kompozitnega materiala? Kliče ne BMW?
Kaj pa naredi danes lastnik BMW 3, ko poškoduje del avtomobila? Ja pelje k kleparju. Samo da se bo ta klepar moral, če bo hotel popravljat BMWje, naučit popravljat kompozitne materiale.

Hja, fora je, da pleh odrežeš in zavariš na šasijo nov bok avta (to se dejansko dela), podobno popravljanje kompozita pa načeloma ni najbolj idealno... Fino je, da se vlakna malce prepletajo, sicer imaš 'režo', kjer zadevo skupaj dri samo matrica, ki daje oporo ojačitvenemu materialu (ključna beseda tukaj je ojačitveni).

Ni idealno. Če ne drugače, se bo pa pač zamenjalo školjko :D

TESKAn ::

PrimozR je izjavil:

TESKAn je izjavil:

Kaj torej naredi lastnik i3, ko poškoduje del avtomobila, ki je iz kompozitnega materiala? Kliče ne BMW?
Kaj pa naredi danes lastnik BMW 3, ko poškoduje del avtomobila? Ja pelje k kleparju. Samo da se bo ta klepar moral, če bo hotel popravljat BMWje, naučit popravljat kompozitne materiale.

Hja, fora je, da pleh odrežeš in zavariš na šasijo nov bok avta (to se dejansko dela), podobno popravljanje kompozita pa načeloma ni najbolj idealno... Fino je, da se vlakna malce prepletajo, sicer imaš 'režo', kjer zadevo skupaj dri samo matrica, ki daje oporo ojačitvenemu materialu (ključna beseda tukaj je ojačitveni).

Ni idealno. Če ne drugače, se bo pa pač zamenjalo školjko :D

Poglej si naslednji video:

Del, ki se začne ~14:30. Če lahko popravijo CF šasijo Lamborghinija, se za i3 ni za bat.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

PrimozR ::

Jah sam načeloma je tole slabše od švasanja celega boka, švas je še vedno kovina, torej imaš bolj ali manj enotno strukturo, tukaj imaš pa prekinitve...

Sej drži, jaz sem mislim da eno leto vozil na podoben način popravljen bicikel (zadnja vilica), sam je pa to odličen razlog za vtikanje v pri prodaji (pa pri nebarvanem avtu je še toliko bolj očitno).

fpbs ::

To pa ni pošteno:
http://gas2.org/2013/11/16/texas-issues...
ps. Gzibret, če boš presodil, da to spada v rumeni tisk, lahko po mili volji zbrišeš.

Nikec3 ::

http://forum.finance.si/?specialid=8351...

Zaradi posebne snovi (termoplastike, ki je narejena iz recikliranega CFRP), iz katere je narejena karoserija, bodo stroški popravil poškodb vozila veliko nižji. Če se bo denimo na parkirišču zaradi udarca poškodovala karoserija, boste avto le odpeljali na servis, kjer ga bodo izpostavili visoki temperaturi in karoserija bo dobila prvotno obliko brez dragih posegov.

Še ima kdo kak drug vir za to?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

fpbs ::

CFPR = Carbon-fiber-reinforced polymer = polimer,ali plastika ojačana s karbonskimi vlakni.

PrimozR ::

No, točno to je tudi navaden karbon, kot se uporablja npr. v F1. Razlika je v zgradbi, tam uporabljaš določeno orientirana vlakna (rowing, torej posamezne niti vlaken, ali pa kar tkanino), tukaj pa nisi popolnoma ziher, kakšna bo struktura. Mehanske lastnosti so posledično slabše, je pa biiistveno lažja in hitrejša izdelava, zato je ta postopek tako mamljiv.

Tole, da se samo izpostavi visoki temperaturi je meni malce bull... To spominja na spominski efekt, ki je pa IIRC prisoten samo pri kovinskih zlitinah.

jebiveter2 ::

V preteklosti se je uporabljala nylon in glass reinforced plastika na vozilih pa temu nobeden ni posvečal pretirane pozornosti.

Večja uporaba plastike v vozilu je kvečjemu prihodnost.

Vse razen osnov šasije bo iz plastike.

Še mašina, če bi se le dalo. Nekaj takih patetičnih poizkusov s plastičnimi pokrovi ventilov je že bilo, obnesli so se pa tako, da je curelo na vse strani.

Praktično vse kar se da. Tudi žarometi so danes plastični, kmalu bodo še šipe.

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Ma, plastika ni tako čudežen material, kot se ti zdi. Kovina je večna, plastika ni (beri: kovinski most, čeprav ga je treba vzdrževati, lahko stoji v nedogled, plastični bi se porušil v nekaj (10) letih). Pred nekimi 40 leti se je mislilo, da je plastika material prihodnosti, pa se je izkazalo, da temu ni tako. Kovine imajo še vedno svoje mesto, glavni problem za to pa je življenjska doba polimerov (bistveno slabše se od kovin odzivajo na vlažnost in UV obsevanje, ki spreminja materialne lastnosti), fundamentalna problema sta pa lezenje in relaksacija. Viscoplasticity @ Wikipedia

Gregor P ::

Samo verjetno, če v prihodnosti ne bomo več tako čustveno navezani na vozila (ker nas bodo vozila sama oz. bodo na splošno del javnega prevoza, ki ga bo upravljal nek centralni sistem in se bodo odslužena vozila sproti menjavala), se jih bo redno recikliralo in ima potem plastika spet prednost.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

celada ::

PrimozR je izjavil:

No, točno to je tudi navaden karbon, kot se uporablja npr. v F1. Razlika je v zgradbi, tam uporabljaš določeno orientirana vlakna (rowing, torej posamezne niti vlaken, ali pa kar tkanino), tukaj pa nisi popolnoma ziher, kakšna bo struktura. Mehanske lastnosti so posledično slabše, je pa biiistveno lažja in hitrejša izdelava, zato je ta postopek tako mamljiv.

Tole, da se samo izpostavi visoki temperaturi je meni malce bull... To spominja na spominski efekt, ki je pa IIRC prisoten samo pri kovinskih zlitinah.


Narobe se spomniš:

Shape-memory polymer @ Wikipedia

Okapi ::

Kovine imajo še vedno svoje mesto, glavni problem za to pa je življenjska doba polimerov
Trabanti so imeli plastično karoserijo že pred 55 leti. In povprečna življenjska doba trabija je bila, kot pravijo, 28 let. Za avto več kot dovolj. Ali pa recimo čolni in jadrnice - tudi tam plastika vlada že kakšnih 50 let. In še cel kup primerov je. Nihče ne pravi, da je plastika čudežen material, ali da bo izpodrinila kovino čisto povsod, je pa dejstvo, da se bo raba plastike samo še širila, na račun kovin.

O.

PrimozR ::

Gregor P je izjavil:

Samo verjetno, če v prihodnosti ne bomo več tako čustveno navezani na vozila (ker nas bodo vozila sama oz. bodo na splošno del javnega prevoza, ki ga bo upravljal nek centralni sistem in se bodo odslužena vozila sproti menjavala), se jih bo redno recikliralo in ima potem plastika spet prednost.

CFRP tako-tako, ker je reciklaža vlaken izredno problematična. Ravno zato se je iznašlo CFRP, da imaš kam reciklirati steklena in ogljikova vlakna, ki se uporabljajo v tkaninah.

Okapi je izjavil:

Kovine imajo še vedno svoje mesto, glavni problem za to pa je življenjska doba polimerov
Trabanti so imeli plastično karoserijo že pred 55 leti. In povprečna življenjska doba trabija je bila, kot pravijo, 28 let. Za avto več kot dovolj. Ali pa recimo čolni in jadrnice - tudi tam plastika vlada že kakšnih 50 let. In še cel kup primerov je. Nihče ne pravi, da je plastika čudežen material, ali da bo izpodrinila kovino čisto povsod, je pa dejstvo, da se bo raba plastike samo še širila, na račun kovin.

O.

Karoserijo. Kaj pa šasijo? Pa kakšni so ti plastični čolni po par 10 letih? Plusi tukaj pač odtehtajo minuse, ker bi bilo narediti jekleno banjico dolžine 5 metrov, ki bi plavala in ki je ne bi bilo treba vzdrževati, praktično nemogoče.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Truga ::

PrimozR je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Samo verjetno, če v prihodnosti ne bomo več tako čustveno navezani na vozila (ker nas bodo vozila sama oz. bodo na splošno del javnega prevoza, ki ga bo upravljal nek centralni sistem in se bodo odslužena vozila sproti menjavala), se jih bo redno recikliralo in ima potem plastika spet prednost.

CFRP tako-tako, ker je reciklaža vlaken izredno problematična. Ravno zato se je iznašlo CFRP, da imaš kam reciklirati steklena in ogljikova vlakna, ki se uporabljajo v tkaninah.

Okapi je izjavil:

Kovine imajo še vedno svoje mesto, glavni problem za to pa je življenjska doba polimerov
Trabanti so imeli plastično karoserijo že pred 55 leti. In povprečna življenjska doba trabija je bila, kot pravijo, 28 let. Za avto več kot dovolj. Ali pa recimo čolni in jadrnice - tudi tam plastika vlada že kakšnih 50 let. In še cel kup primerov je. Nihče ne pravi, da je plastika čudežen material, ali da bo izpodrinila kovino čisto povsod, je pa dejstvo, da se bo raba plastike samo še širila, na račun kovin.

O.

Karoserijo. Kaj pa šasijo? Pa kakšni so ti plastični čolni po par 10 letih? Plusi tukaj pač odtehtajo minuse, ker bi bilo narediti jekleno banjico dolžine 5 metrov, ki bi plavala in ki je ne bi bilo treba vzdrževati, praktično nemogoče.


Coln iz poliestra? Drzi 40-50 let bp. Valda je pa odvisno kaj pocnes z njim. Ce ga zaletavas v skale pac drzi sam do taprve obale.

fpbs ::

Prepričan sem, da uporaba karbonskih vlaken predstavlja eden od največjih korakov napredka, mogoče zadnjih 30 let v serijki avtomobilski proizvodnji.

clix ::

V veliko-serijskih avtomobilih še nekaj časa ne bo karbonskih vlaken.

PrimozR ::

V velikoserijskih avtomobilih je ŽE uporabljen karbon. Dilema tukaj je, v kakšnem obsegu in za kakšne namene se bo uporabljal. Pa spet, z vlakni ojačani polimeri so malček drugačni od običajnih polimerov, imajo manj materialnih problemov, niso pa pred njimi popolnoma zaščiteni (matrica je načeloma še vedno polimerna, torej še vedno občutljiva na vse učinke polimerov).

Aja, da ne bo kdo narobe razumel, nekaj se bo moralo spremeniti, ker bo avtomobile treba narediti lažje. Jaz hočem tukaj samo povedati, da karbon oz. plastika nista tako čudežna materiala, kot se zdi na prvi pogled. Tako je pa itak s praktično vsem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

jebiveter2 ::

PrimozR je izjavil:

Ma, plastika ni tako čudežen material, kot se ti zdi. Kovina je večna, plastika ni (beri: kovinski most, čeprav ga je treba vzdrževati, lahko stoji v nedogled, plastični bi se porušil v nekaj (10) letih). Pred nekimi 40 leti se je mislilo, da je plastika material prihodnosti, pa se je izkazalo, da temu ni tako. Kovine imajo še vedno svoje mesto, glavni problem za to pa je življenjska doba polimerov (bistveno slabše se od kovin odzivajo na vlažnost in UV obsevanje, ki spreminja materialne lastnosti), fundamentalna problema sta pa lezenje in relaksacija. Viscoplasticity @ Wikipedia



Še vedno pa je asvalt na mostu iz bitumna + filler in ne iz kovine.

Kovinski mostovi potrebujejo ogromno vzdrževanja samo zaradi preprečevanja korozije, pri plastiki to odpade.

konec koncev delamo mostove tudi iz lesa, in ni problem menjati, pa je les močno slabši material

Okapi ::

Slabši v kakšnem smislu? Les lahko zdrži stoletja, če se pazi nanj, tudi tisočletja.

O.

Grey ::

Nehajo naj komplicirat s kompoziti, ker so nepopravljivi. Ko del poči, ga je potrebno zamenjat. Dokler nekdo ne iznajde tekočega traka za izdelavo kompozitnih delov, bo le to del Formule 1 in letal. Za avtomobile navadne raje je to predrago in prepočasno. Raje naj razmislijo, kako lahko 3D tiskane dele uporabijo. Avto naj ima kletko cevno, švasano, kot jo imajo rally avtomobili, podvozje naj bo aluminijasto (ali kaka druga lahka kovina) ter ves ostali kič iz 3D tiskanih delov. Tako se maso zbije popolnoma na nulo in dodatno pridobi na avtonomiji avtomobila. Poleg tega pa se zaradi avtomatizacije proizvodnje zbije strošek izdelave na ničlo.

nekikr ::

Poleg tega pa se zaradi avtomatizacije proizvodnje zbije strošek izdelave na ničlo.

Pa ti veš, kako se avtomobili izdelujejo sedaj? Hint: avtomatizacija in robotizacija kakih 99,99% opravil. Strošek izdelave pa še vedno ni niti blizu ničle.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

Okapi ::

Raje naj razmislijo, kako lahko 3D tiskane dele uporabijo.
:)) Ja, ker 3D tiskanje je najcenejši način za velikoserijsko izdelavo česarkoli.

O.

WarpedGone ::

Po Ljublani se fura bel Tesla Model S s črno streho. Trenutno ima še preizkušnjo.
They are coming.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pro_moted ::

Okapi je izjavil:

Raje naj razmislijo, kako lahko 3D tiskane dele uporabijo.
:)) Ja, ker 3D tiskanje je najcenejši način za velikoserijsko izdelavo česarkoli.

O.


3D tiskanje niti za maloserijsko proizvodnjo ni ekonomično. Za prototipe ja, potem pa je konec zgodbe.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

imagodei ::

Okapi, podnapise si zrihtaj, ljudje nimajo sarkazem detektorja vklopljenega. :)
- Hoc est qui sumus -

WarpedGone ::

Nepismenim ne pomagajo niti slikovni podnapisi.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pro_moted ::

imagodei je izjavil:

Okapi, podnapise si zrihtaj, ljudje nimajo sarkazem detektorja vklopljenega. :)


Če je to letelo name ( mislim da očitno je :D ), sem razumel sarkazem. Mogoče nisem dobro napisal odgovora da se strinjam. Sem le dopolnil trditev.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Magic1 ::

Jaz sem videl eno Ampero v BTCju prejšnji teden. (sem hitro vprašal mojo punco, kje ima avto auspuh:D)
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

WarpedGone ::

Ampere se že nekaj časa furajo tle okrog. Na avto.net visi precej oglasov za nove in rabljene.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

jebiveter2 je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Ma, plastika ni tako čudežen material, kot se ti zdi. Kovina je večna, plastika ni (beri: kovinski most, čeprav ga je treba vzdrževati, lahko stoji v nedogled, plastični bi se porušil v nekaj (10) letih). Pred nekimi 40 leti se je mislilo, da je plastika material prihodnosti, pa se je izkazalo, da temu ni tako. Kovine imajo še vedno svoje mesto, glavni problem za to pa je življenjska doba polimerov (bistveno slabše se od kovin odzivajo na vlažnost in UV obsevanje, ki spreminja materialne lastnosti), fundamentalna problema sta pa lezenje in relaksacija. Viscoplasticity @ Wikipedia



Še vedno pa je asvalt na mostu iz bitumna + filler in ne iz kovine.

Kovinski mostovi potrebujejo ogromno vzdrževanja samo zaradi preprečevanja korozije, pri plastiki to odpade.

konec koncev delamo mostove tudi iz lesa, in ni problem menjati, pa je les močno slabši material

A asfalt je konstrukcijski element, od katerega je odvisna nosilnost? Kot rečeno, polimernega mostu _ne_ _bo_. Razen če ti je kul, da ti po nekaj letih most počasi zleze v dolino. Ja, kovine imajo 'problem' vzdrževanja, ampak se zato ne napijejo vlage (kot polimeri), kar bi jim zmanjšalo mehanske lastnosti, obenem pa niso občutljive na UV sevanje, ki povzroča staranje. Tisto barvanje je tako zanemarljivo. Razen če bi ti bilo kul vsakih 5 let postavljati nov most, recimo Golden Gate.

Grey je izjavil:

Nehajo naj komplicirat s kompoziti, ker so nepopravljivi. Ko del poči, ga je potrebno zamenjat. Dokler nekdo ne iznajde tekočega traka za izdelavo kompozitnih delov, bo le to del Formule 1 in letal. Za avtomobile navadne raje je to predrago in prepočasno. Raje naj razmislijo, kako lahko 3D tiskane dele uporabijo. Avto naj ima kletko cevno, švasano, kot jo imajo rally avtomobili, podvozje naj bo aluminijasto (ali kaka druga lahka kovina) ter ves ostali kič iz 3D tiskanih delov. Tako se maso zbije popolnoma na nulo in dodatno pridobi na avtonomiji avtomobila. Poleg tega pa se zaradi avtomatizacije proizvodnje zbije strošek izdelave na ničlo.

Točno o tem se pogovarjamo, i3 ima šasijo narejeno na tekočem traku.
Aja, cevna šasija? You serious? Danes je v avtomobilu važno, da imaš nekaj uporabnega prostora. V tekmovalne namene se cevi uporalja, ker jih je enostavno odrezati, kriviti in variti. Resnejši športi imajo pa varnostno celico karbonsko, narejeno 'bespoke', ne malo levo-desno našvasano iz cevi.

WarpedGone je izjavil:

Po Ljublani se fura bel Tesla Model S s črno streho. Trenutno ima še preizkušnjo.
They are coming.

Kakšna preizkušnja (kraj)? Kot rečeno, Bernard (lastnik Flycoma, prvotni lastnik G-Kabla IIRC) je prodal Roadsterja in kupil dva Model S. Vsaj eden je bel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

WarpedGone ::

Kraja nism ujel. A kr dva je ubodu tip? Revež .. :)
Zbogom in hvala za vse ribe

jebiveter2 ::

A asfalt je konstrukcijski element, od katerega je odvisna nosilnost? Kot rečeno, polimernega mostu _ne_ _bo_. Razen če ti je kul, da ti po nekaj letih most počasi zleze v dolino. Ja, kovine imajo 'problem' vzdrževanja, ampak se zato ne napijejo vlage (kot polimeri), kar bi jim zmanjšalo mehanske lastnosti, obenem pa niso občutljive na UV sevanje, ki povzroča staranje. Tisto barvanje je tako zanemarljivo. Razen če bi ti bilo kul vsakih 5 let postavljati nov most, recimo Golden Gate.


Asfalt ni konstrukcijski element, samo je tam z razlogom in njega menjava ni nekaj posebnega in je celo ... pričakovana.

Če most zdrži 10 let in se ga po tem času v celoti reciklira je to en izmed najmanjših problemov. Zaščito pred UV smo pa pogruntali že več 10 let nazaj.

Konec koncev so alkatenke iz... plastike, pa nosijo vodo. In se noben ne jebe pola % zaradi tega.

Kot da je tak neverjetnen problem naredit plastični most ki bi zdržal te neugodnosti, te zadeve se že delajo in niso nič posebnega.
Sej maš tudi gume na avtu iz polimerov, pa se ne jokaš ko jih je treba vsake par let menjati.

http://www.plasticseurope.org/informati...

PrimozR ::

RIght, vsakih 10 let boš postavljal most. Zato pa večina mostov stoji tudi po 100 let, ker gradnja sploh ni kompleksno opravilo, tako z gradbeniškega kot infrastrukturnega vidika (kje se boš vozil čez luknjo, ko tistega mostu ne bo?)

In ja, je. Poglej zgoraj link. Plastika ti pač ne zdrži konstantne obremenitve v enaki obliki, kot to velja za kovino. Plastika se povesi. Če je to tako težko razumeti, pa so be it... Kregal se tudi ne bom.

EDIT: a tisti 'glued to two steel bearers' aka na dve jekleni traverzi del si namenoma zgrešil?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

fpbs ::

Warped bi rekel: They are coming.

http://green.autoblog.com/2013/11/19/bm...

Utk ::

Tudi če zanemarimo ceno, domet in vse skupaj, samo po obliki se že vidi, da bmw prav noče, da kdo kupi to spako.

WarpedGone ::

Production facilities have been sized to support a rate of 40,000 vehicles per year.

Optimisti, ni kej.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pro_moted ::

Utk je izjavil:

Tudi če zanemarimo ceno, domet in vse skupaj, samo po obliki se že vidi, da bmw prav noče, da kdo kupi to spako.


Kaj misliš da ciljajo na kupce sivih Golfov ?
Sicer pa kaj ve podjetje s sto letno tradicijo in v letu 2012 prodanih skoraj 2 miljona vozil. Forumaši imajo vedno prav.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Pro_moted ()
««
165 / 1218
»»