» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
161 / 1218
»»

gzibret ::

Debata o telefonih je offtopic. Prav tako vgrajeni avomati za kavo in laptopi (se nanaša na brisane poste).
Vse je za neki dobr!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

dstr17_ ::

Nikec3 je izjavil:

Tesla je edino podjetje na svetu, ki lahko s prodajo EV-jev dela profit.
Leaf in Volt ne delata profita?

WarpedGone ::

Niti ne.
Leaf:
"Over the course of the vehicle life, it is profitable - in year three."


Volt ni EV, pa vseeno dela lepo zgubo na vsak izdelan/prodan primerek:
Even though the environmentally friendly Volt's base price is about $40,000, says Reuters, production costs per vehicle run a stratospheric $89,000 -- given the car's pricey lithium-polymer batteries, hybrid gas-electric engine, and next-age electronics. That means GM is losing $49,000 for each Volt it sells

Pa še relativno slabo se prodajajo - tolk da jih je GM moral pocenit za 5 jurjev.
Zbogom in hvala za vse ribe

dzinks63 ::

Volvo dela na brezžičnem polnenju baterij za C30. Zadeva je perspektivna, saj naj bi se baterija napolnila v približno 2,5 ure.


Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::

saj naj bi se baterija napolnila v približno 2,5 ure.

Kdaj boste končno nehal navajat ta bedast podatek?
Kolk km/h fila zadeva?
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::

Kolk km/h fila zadeva?


kakšna enota je pa to?

WarpedGone ::

Takšna, ki edina direkt pove nekaj praktično pomembnega - kolk dosega dobiš na uro polnjenja. Veš da boš moral s prazno baterijo v kopru čakat 2 uri, predno se boš lahko vrnil v ljubljano recimo.

Čas polnjenja od prazne do polnega je brezvezen podatek, ki v praksi nima nobene uporabne vrednosti.
2x večja baterija ima 2x dalšji čas polnjenja od "prazno" do "polno". A je zato 2x večja baterija slabša od manjše?

Poleg tega sta nivoja "Prazno" in "Polno" zelo megleno definirani meji - lahko pomenita 0, 10, 20 ali 30% SOC in 70, 80, 90 ali 100% SOC na drugi strani.
Glavni faktor hitrosti staranja baterije je njen povprečen SOC zato je dobra praksa da se baterijo z dovolj visoko kapaciteto vsakodnevno NE polni na 100% ampak manj, tipično do 70%. Na 100% jo nafilaš ko veš da boš res nucu zadnje km dosega.

Sploh pa je hitrost polnjenja vsake baterije omejena z močjo priključka, ki je v 90% primerov le ~3kW, v dodatnih 9% mogoče 10kW, v tistem 1% pa kaj več.

Avto, ki bo imel 500km dosega, se bo v domači garaži preko standardne vtičnice od "povsem prazne" do "povsem polne" polnil več kot 30 ur in je ČISTO vseeno kakšno superduper baterijo ima vgrajeno - vanjo je potrebno natočit ~100kWh, kar pri 3kW pač traja 33ur.
Dodaš še izgube in gre cifra še gor.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Zadnjih 100 let nebi bilo avtomobilov brez dovolj nafte, naslednjih 100 let ne bo avtov brez dovolj baterij:
Panasonic And Tesla Reach Agreement To Expand Supply Of Automotive-Grade Battery Cells
Panasonic Corporation and Tesla Motors today announced that the two companies have reached an agreement in which Panasonic will expand its supply of automotive-grade lithium-ion battery cells to Tesla. With this agreement, the two companies update and expand their 2011 arrangement to now supply nearly 2 billion cells over the course of four years. The lithium-ion battery cells purchased from Panasonic will be used to power the award winning Model S as well as Model X, a performance utility vehicle that is scheduled to go into production by the end of 2014.

2 milijarde celic zadošča za 250k do 300k vozil v naslednjih štirih letih.

Kje so podobne novice pri BMW, VW, GM, Nissan, ...? Tišina je žal preveč zgovorna.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

A pa ti sploh veš, kdo je največji proizvajalec baterij, in na katerem mestu je Panasonic?

TESKAn ::

Kje so podobne novice pri BMW, VW, GM, Nissan, ...? Tišina je žal preveč zgovorna.

Jih ne rabijo, zaslužijo dovolj z avti na mrtve dinozavre, tako da jim ni treba pumpat vrednosti firm.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

OK, ciljal sem na pogosto omenjano - "Počakte, da se kak velik spravi nardi ornk EV in bo tesla umrl ..."
Zgleda da vsaj še 5 let ne bo res množičnega in ornk EVja od kogarkoli velikih. i3 in Leaf to nista.

Pedstavljajte si Model S dimenzij in oblike BMWjeve trojke za 35.000 USD in dosegom 400km. V avtu bo več prostora kot v trojki, več prtljažnika, boljša stabilnost in več udobja, performanse na nivoju srednjemočne trojke. Kdo dvomi o 100k letni prodaji?
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

Nihče. Ampak zakaj bi si BMW delal konkurenco?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Zadel si žebljico na glavico, ne vem če namenoma al slučajno, pa vseeno:)

Odgovor na to vprašanje bi bil neki v stilu "ker se zaveda, kako teče napredek in da če sam sebi ne bo naredu konkurence mu jo bo slejkoprej nekdo drug. Takrat bo pa v časovo/tehniloškem zaostanku in bo nekaj let krvavenja predno bo sploh mel šanso igrat močno obrambo".

In ker si žal ni sposoben sam seb narest ornk konkurence, je dal na cesto klovnmobil tipa i3 za katerega si prevelik del firme tiho želi, da bi se čimslabše prodajal. Tudi nisana bi lahko obtožl klovnmobilstva, če nebi praktično vsi moderni nissani z izjemo športnih kupejev bli klovnmobili...
Zbogom in hvala za vse ribe

SmeskoSnezak ::

Ne vem. Jaz sem mnenja da vsi ostali cakajo, da Tesla vse skupaj naredi dosegljivo za cimvec ljudi, torej mogoce ceneje, dalsi doseg, bolse baterije... torej, da Tesla nardi tisti najtezji del ... se posebej s temi polnilmi postajami, bi reko... takrat pa bodo najeli/odkupli patente (licenco) in bodo vsi zmagali. Avtomobilska srenja je kot vsaka ostala, dohtarji tudi nea radi vidijo da je en cenejsi in bolsi od drugega. Raje majo vsi visje cene.
@ Pusti soncu v srce... @

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

TESKAn je izjavil:

Nihče. Ampak zakaj bi si BMW delal konkurenco?
Si jo že dela. Skupaj z i3 bi moral biti predstavljen tudi i8, a še ni bil production ready. Poznam nekoga iz i8 ekipe, je jamral, da imajo še nekaj težav s šasijo. Naslednji poskus splavitve bo spomladi. Avto nivoja tesle S, a še vedno primarno na mrtve dinozavre, z baterijo samo kot bufferjem.

TESKAn ::

Takrat bo pa v časovo/tehniloškem zaostanku in bo nekaj let krvavenja predno bo sploh mel šanso igrat močno obrambo

Ti predvidevaš, da druge firme nič ne delajo na e-mobilnosti, ker o tem ne govorijo v medijih. Kot sem že rekel, ni jim treba v medije tiščat vsako malenkost, da bi napihovali ceno delnice.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Ti predvidevaš, da druge firme nič ne delajo na e-mobilnosti, ker o tem ne govorijo v medijih.

Sam sebi odgovori, kaj bi te firme profitirale z negovorenjem.
Sploh pa so zelo daleč od negovorjenja - razen govora praktično ne počnejo. Kažejo takšne in drugačne prototipe, govorijo o polnilcih, pa standardih, pa kako so baterije preslabe, predrage, pretežke, pa blah blah, sam ničesar konkretnega, uporabnega in kupljivega (par izjema) ne pade od njih.

Kdo bo proizvedel potrebno količino baterij za 100.000 BMWjev s 400km dosega čez 4 leta?
Mogoče BMWju rata in odreže teslo od panasonica. Kje bo VW dobil svojo milijardo celic? Postavil lastno tovarno? V par letih?
Proizvodnja EVjev bo "battery production constrained", kdor danes še nima pogodbe za naslednjih N je na tem da izvisi.
Ni dovolj da nekaj lahko kupiš, moraš met tut nekoga, ki ti bo tisto prodal. Tebi in ne konkurenci.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Ti predvidevaš, da druge firme nič ne delajo na e-mobilnosti, ker o tem ne govorijo v medijih. Kot sem že rekel, ni jim treba v medije tiščat vsako malenkost, da bi napihovali ceno delnice.

Vsaka firma se rada hvali. Pri Tesli vsaj vemo na čem so.

Roadster -> Model S -> Model X -> BlueStar - velik napredek v dosegu, kvaliteti in ceni.
brez superchargerjev -> 100 kW superch. -> 120 kW -> 135 kW - napredek
brez menjalnih postaj -> predstavitev menjalne postaje
Konstantno nov softwear...

Cel čas javnost vidi, da napredujejo.

Pri ostalih je pa nekako tako, da imamo Nissan Leaf 2011/12 vezija - 117 km dosega -> Nissan Leaf 2013 - 121 km dosega. Napredka skoraj ni.

Ne moremo reči, da so ostale firme z vsakim dnem bližje Tesli, lahko pa rečemo, da je Tesla z vsakim dnem bolj v prednosti.

"battery production constrained"

To pa je precej slabo za EV-je, ker pomeni, da cena baterijam še lep čas ne bo izrazito padla.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedGone ::

To pa je precej slabo za EV-je, ker pomeni, da cena baterijam še lep čas ne bo izrazito padla.

Lahko pride do upočasnitve/zastoja padanja cen zaradi znatnega povečanja povpraševanja - pač tržne zakonitosti.
Ampak po drugi strani je povpraševanje po konkretnih celicah že precej let precejšnje oz. se iz leta v leto povečuje pa cena kljub temu počasi pada.
Če bi moral na kaj stavit bi stavil, da se bo še vsaj nekaj let dogajal Bussiness As Usual - približen 8% padec cene kWh na letni ravni.

Pomeni, da ne bo cenovne revolucije ampak bo cena vse manjši problem. Skrb je odveč.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Proizvodnja EVjev bo "battery production constrained",
Dokler se bodo z električnimi avti ukvarjale male firmice, ki v bistvu samo sestavljajo OEM izdelke.

Ko se bodo tega lotili veliki, bodo pač postavili še obrat za izdelavo akumulatorjev. Takoj, ko se bodo odločili narediti dovolj avtov, da se jim bo to splačalo. V čem je sploh problem? Tehnologijo lahko tudi kupijo, tovarno pa imaš nared v enem letu.

Dokler so številke tako majhne, da se ti lastne proizvodnje ne splača postavljati, si pa seveda odvisen od drugih.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

WarpedGone ::

Tehnologijo lahko tudi kupijo, tovarno pa imaš nared v enem letu.

Osnovne predpostavke ti ne štimajo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Imaš prav, če se potrudijo, je narejena v pol leta.>:D

O.

WarpedGone ::

Ves hec se konča, ko "je treba platit taj burek".
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Aja, ker BMW nima za burek, ne?;)

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

WarpedGone ::

Trenutno ne, večino RD budgeta je požrl i3/i8.
Vsi ostali so dobil drobtinice.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pro_moted ::

WarpedGone je izjavil:

Tehnologijo lahko tudi kupijo, tovarno pa imaš nared v enem letu.

Osnovne predpostavke ti ne štimajo.


Vse predpostavke mu štimajo.

Glede na to da ima v samo v Severni Ameriki BMW i3 skoraj 10.000 prednaročil, so že nekaj naredili prav.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

TESKAn ::

BMW da ~4 milijarde letno za R&D in ima ~7 milijard dobička. Nima za burek? Think again.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Proof is in the puding ... nobeno teoretiziranje ne nadomesti 100k letno prodanih BMWjev z vsaj 400km dosega čez 5 let.
Js na kaj takega svojega denarja nebi stavil. Upa kdo za svojo pozicijo zastavit kaj več kot vroč zrak?
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

nobeno teoretiziranje ne nadomesti 100k letno prodanih BMWjev z vsaj 400km dosega čez 5 let.

In kaj ima stanje čez pet let s čimerkoli? Nič. BMW proda 1845186 "dinozavrskih" avtov letno. Nimajo razloga, da bi na vsak način tiščali EVje naprej. Za razliko od Tesle, ki ji je model S edino, kar prodajajo. Številka ~4 milijarde za R&D je pa odgovor na tvojo navedbo, da BMW nima za burek. Ni pa bila to trditev, da bodo dali ~4 milijarde v R&D EVjev.
Če pa naenkrat dobijo razlog (se ne da dobit več ničesar, kar lahko kuriš v ICE), imajo pa dovolj za precejšen burek.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: TESKAn ()

WarpedGone ::

Bi če bi, bo če bo, bi lahk, bla bla bla... Fakt:
The electric i3 is the most important BMW of the moment, the car that resulted when the German brand strained the whole of its R&D effort and $3.7 billion through a filter of sustainability and efficiency. Ironically, the car became a resource pig, sucking the company's other product budgets dry and watering down its more mainstream offerings. BMW has risked its entire business on the development of this car, so it had better be amazing.


Ves ta silen denar je rodil tako spako:



Od kje vam silno zaupanje, da je BWM sposoben volje narest ornk EV?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Magic1 ::

A si ti nepismen? Od kje tebi informacija, da se BMW sploh trudi okoli tega EV-ja? Denar gre drugam, ne za EV skropucalo.
Magic

WarpedGone ::

Direkt citiral sm ti in ti men, če sm nepismen..
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Ma ti si citiral kr neki, od kr nekoga, izvzeto iz konteksta. BMW je porabil denar, ki je bil namenjen za razvoj avta. Avto je že razvit, naročil imajo čez glavo in vsak narejen avto je v plusu za njih. Od kje tebi info, da se pretirano trudijo in da ne znajo naredit EV-ja. Meni se zdi, da točno vedo, zakaj so naredil točno to, kar so. Nekaj za EV navdušence, ki ne hodi v zelje ostalim njihovim avtom...
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Nikec3 ::

Mimogrede, celotna zahodna obala ZDA je pokrita s superchargerji.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

A to v smislu, ko bo en v Ljubljani, bo pokrita vsa Slovenija?;)

O.

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

Trenutno ne, večino RD budgeta je požrl i3/i8.
Vsi ostali so dobil drobtinice.

Večino? Pri razvoju nove petice, trojke in enke, poleg vseh drugih stvari, sta i3 in i8 požrla večino? Cmon, ne trosi bučk.

WarpedGone je izjavil:

Bi če bi, bo če bo, bi lahk, bla bla bla... Fakt:
The electric i3 is the most important BMW of the moment, the car that resulted when the German brand strained the whole of its R&D effort and $3.7 billion through a filter of sustainability and efficiency. Ironically, the car became a resource pig, sucking the company's other product budgets dry and watering down its more mainstream offerings. BMW has risked its entire business on the development of this car, so it had better be amazing.


Ves ta silen denar je rodil tako spako:



Od kje vam silno zaupanje, da je BWM sposoben volje narest ornk EV?

Od kje ti silno zaupanje, da niso sposobni?

EV je na koncu dneva še vedno avto, le pogonski sklop se je zamenjal. Big fucking deal, danes vedno več proizvajalcev avtomobilov kupuje motorje od drugih oz. deli razvoj, bistvo razvoja avta je šasija oz. platforma, sestavljanje vseh sestavnih delov vanjo, nato pa pakiranje vseh creature comfortov, varnost, udobje, ergonomija, itd., ter seveda vsi testi, da zadeva deluje toliko in toliko km. A zdaj če zamenjamo način proizvajanja navora se pa podre svet? Ne, električen avto je pravzaprav še bistveno lažje narediti, kot ICE. Vzbujanja v vedno bolj neugodnih frekvencah je bistveno manj oz. ga skoraj ni, torej se avtomatično izboljša udobje za potnike, potrebne je manj izolacije (zvočne in toplotne), razni nosilci zahtevajo bistveno manj inženiringa, itd. itd.

Ne pravim, da je simpl anrediti spodoben avto v garaži. Ampak zamenjati način pogona pa je simpl ko pasulj. Ja, nihče ga še ni naredil, ker vsi elektriko tlačijo v ICE prilagojenim šasijam. Kar je jasno fail. Takoj, ko se bo naredilo elektriki optimizirano šasijo (tako kot pri Tesli), bodo pa stvari delovale. Sam za takšno potezo zaenkrat še ni trga oz. računice, ker je platforma fakin drag del razvoja. Bistveno bolj, kot pa baterije, motor in software zanju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

TESKAn ::

WarpedGone je izjavil:

Bi če bi, bo če bo, bi lahk, bla bla bla... Fakt:
The electric i3 is the most important BMW of the moment, the car that resulted when the German brand strained the whole of its R&D effort and $3.7 billion through a filter of sustainability and efficiency. Ironically, the car became a resource pig, sucking the company's other product budgets dry and watering down its more mainstream offerings. BMW has risked its entire business on the development of this car, so it had better be amazing.


Ves ta silen denar je rodil tako spako:



Od kje vam silno zaupanje, da je BWM sposoben volje narest ornk EV?

Bolj "fakt".
Prvo, teh 3,7 milijarde $ je ~0,7 BMWjevega R&D budgeta za leto 2012. Drugo, BMW ima 3x tolk samo inženirjev, kot ima Tesla vseh zaposlenih. Me ne bo noben anonimen zapisek prepričal, da je vseh 10.000 delalo na i3. Tretje, teh 3,7 milijarde $ ni prineslo samo i3 (in i8), ampak tudi ogromno znanja in izkušenj.
Na koncu, spomnimo se težav, ki jih je imel Tesla roadster z jeb**** menjalnikom. Takrat bi te lahko vprašali, od kje ti silno zaupanje, da je Tesla sposoben naredit orenk EV, če jim še tako znana zadeva, kot je menjalnik, dela blazne težave. Pa jim je uspelo.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: TESKAn ()

Matev ::

Ves ta silen denar je rodil tako spako:


tu ti dam prav

res zanimivo kako grd avto so spacali

WarpedGone ::

da je Tesla sposoben naredit orenk EV, če jim še tako znana zadeva, kot je menjalnik, dela blazne težave

Tale kamen leti proti tvoji glavi, ne proti moji.
TM se ni trudu narest menjalnika sploh ampak je zadevo naročil pri dveh različnih uveljavljenih proizvajalcih menjalnikov z bogatimi in dolgoletnimi izkušnjami na področju menjalnikov. Oba sta neslavno sfejlala - prvi je naredu zadevo, ki je nucala debelo sekudno da je uspela prestavit, tadrug je pa dobavu kos, ki je imel življensko dobo 10k km.
Zadevo so ti mojstri bili dorasli šele, ko so se zahteve zreducirale na "navaden" reduktor. Tolk o tem kolk ti pomaga bataljon izkušenih inženirjev, ko so postavljeni pred mal drugačne zahteve. En pameten naredi več kot bataljon bedakov.

BMWjevi inženirji so superduper na področju ICE pogona, ko pride do elektrike... i3.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

da je Tesla sposoben naredit orenk EV, če jim še tako znana zadeva, kot je menjalnik, dela blazne težave

Tale kamen leti proti tvoji glavi, ne proti moji.
TM se ni trudu narest menjalnika sploh ampak je zadevo naročil pri dveh različnih uveljavljenih proizvajalcih menjalnikov z bogatimi in dolgoletnimi izkušnjami na področju menjalnikov. Oba sta neslavno sfejlala - prvi je naredu zadevo, ki je nucala debelo sekudno da je uspela prestavit, tadrug je pa dobavu kos, ki je imel življensko dobo 10k km.
Zadevo so ti mojstri bili dorasli šele, ko so se zahteve zreducirale na "navaden" reduktor. Tolk o tem kolk ti pomaga bataljon izkušenih inženirjev, ko so postavljeni pred mal drugačne zahteve. En pameten naredi več kot bataljon bedakov.

BMWjevi inženirji so superduper na področju ICE pogona, ko pride do elektrike... i3.

BMW-jevi motorni inženirji so super na področju ICE pogona. Inženirji za šasijo, podvozje, itd. so pa še vedno super.

Kateri dve firmi sta izdelovali menjalnik za Roadsterja?

Gregor P ::

Kot smo že mislim da omenili v tej temi, je to tako kot je recimo bilo pri Apple (ki še nikoli niso naredil telefona) vs Nokia&Co (s tisočimi zaposlenimi samo za telefone) pri iPhonu.

Sicer je meni Tesla enako "uporaben" Iphonu (pomemben za razvoj na splošno in celoten trg, ampak še vedno le "gedžet"), ampak to je že druga zgodba>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

Samo z eno majhno napako v zgodbici - Apple ni naredil telefona, ampak žepni računalnik (s katerim se slučajno da tudi telefonirati).

O.

TESKAn ::

TM se ni trudu narest menjalnika sploh ampak je zadevo naročil pri dveh različnih uveljavljenih proizvajalcih menjalnikov z bogatimi in dolgoletnimi izkušnjami na področju menjalnikov.

Očitno niso bili tako dobri proizvajalci menjalnikov, ane? In še tako izkušen in pameten inženir ti ne pomaga, če ti kupec da nerealne zahteve (cenovno, po teži, velikosti, ...).

BMWjevi inženirji so superduper na področju ICE pogona, ko pride do elektrike... i3.

Samo tako, da razčistimo, kaj točno manjka i3, razen tega, da izgleda malce "posebno"? Oziroma, da bomo specifični, kaj manjka i3-jevemu E-pogonu da lahko rečemo, da je inženirska težava in ne marketinška odločitev?

Kot smo že mislim da omenili v tej temi, je to tako kot je recimo bilo pri Apple (ki še nikoli niso naredil telefona) vs Nokia&Co (s tisočimi zaposlenimi samo za telefone) pri iPhonu.

No ja, Apple je vendarle imel večje finančno zaledje + izkušnje z iGadgeti. iMac, iPod, ...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Gregor P ::

Okapi je izjavil:

Samo z eno majhno napako v zgodbici - Apple ni naredil telefona, ampak žepni računalnik (s katerim se slučajno da tudi telefonirati).

O.

... če greš iz splošnega razumevanje v takšne detajle, potem tudi Nokia ni delala samo telefone; upam pa, da si razumel vsaj kontekst napisanega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Boeing ::

Okapi je izjavil:

V čem je sploh problem? Tehnologijo lahko tudi kupijo, tovarno pa imaš nared v enem letu.


Ni problem kupiti tehnologije, niti ni problem postaviti tovarne. Še manjši problem je postaviti več tovarn.

Problem je dobiti surovine za baterije. Surovine (litij, kobalt) imajo večinoma kitajci, ti pa jih hočejo za sebe.
Oz. za svoje avtomobilske tovarne.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pro_moted ::

Matev je izjavil:

Ves ta silen denar je rodil tako spako:


tu ti dam prav

res zanimivo kako grd avto so spacali


http://www.avtovizije.com/lepota-in-sti...
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

BALAST ::

A je komu važno kake vizualne nagrade prejemajo precenjeni izdelki?

Avto se bo začel dobro prodajat, ko bo cena ugodna.
"You may fool all the people some of the time;
you can even fool some of the people all the time;
but you can't fool all of the people all the time."

WarpedGone ::

Kateri dve firmi sta izdelovali menjalnik za Roadsterja?

Dvostopenjskega sta poskusla narest XTrac in Magna. "Končni" enostopenski reduktor je dobavlil BorgWarner.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

In imaš morda kak link teh težav? Ker Xtrac načeloma izdeluje menjalnike za večino Le Mans ekip, kjer zadeve s 6 prestavami zdržijo 24 ur hudih obremenitev...

TESKAn ::

Še čakam na podatke, kaj točno je (z inženirskega stališča) narobe z i3.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
««
161 / 1218
»»