» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
153 / 1232
»»

Vikking ::

Pro_moted je izjavil:


Torej bomo nazadovali ali kako ? Dajte no , kakšni superchargerji neki. Ko prevozim 1000km in mi zmanjka pogonske energije, jo hočem imet za nadaljnih 1000 km v 3-4 minutah nazaj. Tako kot prakticiramo že dolgo let. Kvečjemu da se napreduje, ne pa da bi za 300 km moral 20 minut stat na bencinski.


Pa poglejma to opcijo iz drugega zornega kota:
Se pripelješ na Petrol in imaš na izbiro.
1. 3 minute tankanja bencina, cena 80€.
2. 30minut čakanja da se napolnejo baterije, cena 5€. (pač spiješ kavico takrat ko greš polnit vozilo)

Treba bo spremeniti razmišljanje, ter bolj optimizirati potovanja oz. kdaj, kje in kako bomo polnili vozilo (glede na sodobno tehnologijo, pametne telefone, navigacisjke naprave to sedaj res ne bi smel biti problem).
Naftni derivati omogočajo da sploh ne rabimo razmišljato o tem. Se lučka zasveti, hop na bencinsko.

Vsekakor mi je pa ta Model S tako svetovni, da bi ga imeli takoj.

TribesMan ::

Ja, samo 80€ goriva te pripelje brez težav 1000km daleč, medtem ko s 5€ elektrike ne boš prišel niti do četrtine te poti.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Okapi ::

nekateri so bolj obiskani kot drugi in se začne zaloga nabirati
Nič se ne nabira. Vsak avto, ki se tam ustavi, en akumulator odpelje in enega pusti. Treba je samo pazit, da imajo dovolj zaloge, da ne zmanjka polnih akumulatorjev. To pač preračunajo glede na povprečno frekvenco obiska in dolžino polnjenja.

medtem ko s 5EUR elektrike ne boš prišel niti do četrtine te poti.
Poleg tega je elektrika samo del stroškov. Enkrat smo že računali, da je akumulator pravzaprav dražji kot vsa elektrika, ki jo lahko v svoji življenjski dobi shrani.

Kakšen popust bi moral dobiti, da bi ob nakupu novega avtomobila kupil še 10.000 litrov bencina (naloženega na kartici, ki bi veljala na vseh črpalkah)?

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

WarpedGone ::

TribesMan je izjavil:

Ja, samo 80€ goriva te pripelje brez težav 1000km daleč, medtem ko s 5€ elektrike ne boš prišel niti do četrtine te poti.

5€ ti plača ~50kWh (doma), to gladko zadostuje za 250km, komot pa še kej več. Če si idiot with a plan pa seveda tut manj.

Ko / če bojo teslini SCji pogosti tudi v evropi, bo cena 0 EUR / 1000 km z zdruljivim avtom.

Raznorazne sheme sprotnega plačevanja (vključno s sportnim kupovanjem bencina) so le takšne in drugačne sheme kreditnega odplačevanja TCO avtomobila.

Zakaj je bolš najet baterijo kot najet denar in si jo kupit?
Pri prvem maš eno fiksno tarifo enega ponudnika, pri drugem imaš N konkurenčnih bank, kjer bo zmagal najugodnejši ponudnik. Vse kar omogoča prvi, omogoča tut drugi, obratno pa ne velja.

Menjalih postaj za baterije še niste pozabl? Sanje so zastonj.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

5€ ti plača ~50kWh (doma), to gladko zadostuje za 250km, komot pa še kej več. Če si idiot with a plan pa seveda tut manj.


Nihče ne govori o polnjenju doma, ampak na polnilni postaji. Ne verjamem, da boš pa prišel na "črpalko" ob avtocesti sredi poljubnega dneva in boš filal s ceno nižje tarife. A ne?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Ne s ceno nižje tarife ampak *zastonj*.
Karkoli drugega se ne bo prijelo = bo propadlo.
Zbogom in hvala za vse ribe

msjr ::

Še dobro da je teh EV malo, če bi vsi prešaltal bi bila veselica ob trenutnih kapacitetah baterij.

Recimo, ena povprečna črpalka oskrbi na uro:

10 x (60 / 5) = 120 avtov
10 x (60 / 30) = 20 avtov (pa še delimo z dva zaradi manjšega dosega je 10 avtov)

Se pravi da bi za isto kapaciteto črpalke rabili 60 (120 zaradi manjšega dosega) polnilnih mest, pa recimo da se v teh avtih vozijo po štirje (eko zavedni) ljudje je to 500 (1.000!) kavic na uro, kar je pa že dober dobiček samo od kave :D

Menjalne postaje so na prvi pogled kar dobra alternativa, samo standard se je treba zmislt (tako kot za plinske bombe) pa amortizacijo vračunat in to je to. Ampak, potem je pa težava različnih standardov, kapacitet in vpeljave novih tipov baterij ipd. Že pri plinu, kjer je tehnologija dokaj enostavna je težava napolnit navadno bombo v državah kjer imajo drugačen navoj.

Ne vem, po moje je prihodnost bolj v hibridih, gorivnih celicah, mogoče nekoč solarnih, v glavnem nekaj, kar zagotavlja avtonomijo avtu in dokaj enostavno polnjenje z energentom.

WarpedGone ::

Matr mate veselje z glavo butat ob betonsko steno in jokat kako to boli. EVjev se pač ne bo polnilo na 'petrolih'. End of story.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

CoolBits ::

Kje pa? Boš imel nekaj polnilnih postaj in takrat ko boš rabil bojo slučajno vse zasedene ti pa s prazno baterijo in niti do naslednje prazne postaje nemoreš?
Kaj boš pol naredu? Čakal par urc da se kakšna sprosti?

WarpedGone ::

Predvsem ne boš s šraufcigerjem mlatil po žebljih. Električni pogon je drugačen od pogona na kapljevinsko gorivo. Prvo kar je treba skapirat je, da kladivo ni nadomestek za šraufciger. Včasih je bol primerno, včasih manj, včasih sta pa oba dost dobra ali pa enako neprimerna.

EV ni 100% nadomestek danes tukaj za čisto vse naloge transporta. So takšne in drugačne niše, kjer zadeva ni in še precej časa ne bo primerna. Sploh pa ne bo postala primerna čez noč ampak se bo neprimernost manjšala neopazno i.e. javne polnilne postaje bodo vse pogostejše, financirane na načine ki v primeru bencina ne pridejo v poštev itd.

Reveži, ki živijo v socialnih čebeljnjakih (še), niso ciljna skupina za nakup EV. Niti niso to ciljna skupina za nakup kakršnegakoli novega avtomobila sploh ampak to je že druga zgodba. Ciljna skupina za EVje so ljudje z lastnimi garažami ali pa vsaj z zakupljenimi parkirnimi prostori kamor si lahk zmontirajo svojo polnilno postajo. Če tega luksuza nimaš, pozabi na svoj EV, najprej reši svoj stanovanjski problem.

In ne sanjaj, da bi javne menjalnice baterij lahko to rešle. Nujne cene enostavno ne boš pripravljen plačat. Zgoraj je nekdo iz riti potegnu 30 EUR na menjavo. Če že vlečeš iz riti, zakaj ne sam 5?

Tesla si lahko privošči postavitev hitrih polnilnic, kjer je polnjenje brezplačno (i.e. ti ničesar ne zaračunajo), za menjavanje baterij na parih vzorčnih postajah bodo zaračunaval cca 2x višjo ceno na prevožen km kot pa danes stane bencin. To vsakodnevno uporabnost takega principa vrže skozi okno. Najprej drago plačaš baterijo pol pa se voziš dvakrat dražje kot bi se fural na bencin? Logika much ne sploh? Tut če si v začetku ne kupiš baterije, si še vedno podvojil ceno prevoženega kilometra. In ne sanjat, da tesla s ceno zamenjave baterij kej hudo pretirava in da bi ta lahko bila bistveno nižja. Ne brez dedka mraza, ki bi namesto tebe plačeval te stroške.

Čebelce v mestnih čebeljnjakih bodo prišle na vrsto ko bodo baterije končno priplezale na vsaj desetino energetske gostote bencina, doseg EVja pa bo splezal na ~ jurja km. Pol se ne bo problem vsake tolk časa zapeljat v kako štacuno z nekaj 10kW postajo in avto mal bol nafilat.

P.S. Nehajte že enkrat študirat o času filanja iz praznega do polnega. Tega ne počne NIHČE, ki ima EV.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

V glavnem, zdaj si povedal, zakaj električni avti še dolgo ne bodo "prava stvar".

Aston_11 ::

Gre pa razvoj nezadržno v tej smeri in rešitve bodo vedno boljše. Zanimivo spremljati, saj naj sprej ali slej vseh nas čaka taka ali drugačna oblika el. vozila skupaj z domačo polnilno postajo.

WarpedGone ::

Jup, žal so premnogi sposobni kvečjemu črno-belega razmišljanja. Mehka logika jim je špansko selo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pro_moted ::

To pomeni zraven pregrešno dragega avtomobila, še eno polnilno postajo kupit ali kako ? Res dobra stvar. Samo polnjenje na charger, pa najsi bo to doma ali na postajah NE MORE nadomestiti kapljevinsko gnanih motorjev v celoti. Za tistih par junakov ki bi pa EV kupili, pa obstaja Tesla da lahko furajo ekskluzivo. Me pa zanima kako bodo to uredili v mestih, kjer niti svojih garaž prav nimajo in koliko bodo znesle investicije in cena parkirnega prostora na mesec ko bodo vgradili chargerje.
Skratka nepraktično. Samo akumulator = fail.
Saj se ne dogaja vsak dan da rabiš avtomobil ko prevoziš 500km, potem pa bi rabil še za 500km poti takoj, se pa zgodi in takrat nočem biti odvisen od polnilne postaje ki bo nafilala avto v pol ure za polovico te poti. Enostavno chargerji niso praktični da bi lahko v celoti nadomestili klasično polnenje in nikakor nebodo v prihodnosti prevladali. Saj se vse avtomobilske znamke tega zavedajo, zato tudi takih avtomobilov na trg ne pošiljajo ker so NEPRAKTIČNI in v smislu udobja s takšnim avtom nazaduješ. Trg za takšne avtomobile je zelo majhen in podjetjem se takšnih avtomobilov enostavno ne splača delat.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

WarpedGone ::

Ja, takšna je old-boys mantra. Young-boysi pa ne uspejo zadev dost hitro sestavljat, da bi potešili lakoto trga.
Zbogom in hvala za vse ribe

gensi ::

Kar vredno ogleda: http://www.streetfire.net/video/top-gea... . V drugem delu je govora o EV. :)
Zaradi nižje teže je bencinski avto v primerjavi EV vseeno hitrejši. Ampak...

Vikking ::

Pro_moted je izjavil:


1. To pomeni zraven pregrešno dragega avtomobila, še eno polnilno postajo kupit ali kako ? Res dobra stvar. Samo polnjenje na charger, pa najsi bo to doma ali na postajah NE MORE nadomestiti kapljevinsko gnanih motorjev v celoti. Za tistih par junakov ki bi pa EV kupili, pa obstaja Tesla da lahko furajo ekskluzivo.
2. Me pa zanima kako bodo to uredili v mestih, kjer niti svojih garaž prav nimajo in koliko bodo znesle investicije in cena parkirnega prostora na mesec ko bodo vgradili chargerje.
3. Skratka nepraktično. Samo akumulator = fail.
4. Saj se ne dogaja vsak dan da rabiš avtomobil ko prevoziš 500km, potem pa bi rabil še za 500km poti takoj, se pa zgodi in takrat nočem biti odvisen od polnilne postaje ki bo nafilala avto v pol ure za polovico te poti.
5. Enostavno chargerji niso praktični da bi lahko v celoti nadomestili klasično polnenje in nikakor nebodo v prihodnosti prevladali. Saj se vse avtomobilske znamke tega zavedajo, zato tudi takih avtomobilov na trg ne pošiljajo ker so NEPRAKTIČNI in v smislu udobja s takšnim avtom nazaduješ. Trg za takšne avtomobile je zelo majhen in podjetjem se takšnih avtomobilov enostavno ne splača delat.


Grema po vrsti.
1. Je opcija (nakupa supercharger enote), s tem da ni kar tako enostavno imeti nekaj KW polnilno enoto. drugače pa dobiš adapterje za vse vtičnice.
2. Mogoče se moraš samo malo obrniti okoli sebe. Verjetno če bi imel avtodom bi ti postalo hitro jasno oz. ko bi šel na daljšo pot, bi vedel kje je možno na poti se ustaviti, zamenjati oz. mapolniti stvari za avtodom.
3. ne ni fail, je bodočnost vendar tehnologija in stvari še niso na mestu. Saj je razumljiv da se nič ne zgodi čez noč.
4. Povej mi kolikokrat na leto narediš 500km v 20urah brez počitka. Ker ne verjamem da se lahko neprekinjeno voziš 20ur brez počitka vsaj pol ure. Če ne druga moraš vsaj iti na stranišče, če te še pritisne velika potreba, pa hitro mine 30minut če si vmes privoščiš prebrati še kakšno revijo. Guess what: tačas se ti napolni vozilo.
5. omadonca kakšne kvasiš. Saj takšne neumnosti so letele že za LPG, češ da rabiš nastavek pa da dlje traja... Samo malo organiziranja in kakšen pritisk več v računalniku da si ogledaš recimo daljšo pot. Mislim s temi pametnimi telephoi igadgeti, prenosniki in je pares oh tako zelo težko.
Ne splača delat? hudič je če imaš tovarno in z nule začeti. Če delaš bencinska vozila imaš linijo dodelano in prilagojeno tej linij. Čez noč se nič ne da, se pa da pri majhnih hitro delati, če je pravi produkt. Primer je Tesla. Tem bo sledilo še veliko manjših.
Tabuji so podrti, konec je zgodb da električno vozilo nikoli, saj je že med nami.

Kdo je pa rekel, da ne bodo v roku 10 letih izumili baterij, katerih kapaciteta bo 10x po velikosti sedanji.
Hej tudi ko so naredili prve bencinske črpalke na svetu, verjetno 70 litrov ti ni nalilo v 3minutah.

Zatorej nkoli ne reci nikoli, ker delaš takorekoč iz sebe največjega ****** ki je hodil kdaj po zemlji.

Pro_moted ::

No bomo videli bedake čez 10, 20 let. Bomo obudili to temo in še vedno se bomo kregali kako so čitokrvni EV še vedno bližnja prihodnost. Eni boste trdili svoje, drugi bomo svoje. Še vedno pravim da ni problem da je kapacitete samo za 500 km, ampak je problem da te kapacitete ne moreš nadomestiti v 5 minutah. Tu bi bila prednost menjalnih postaj, ampak te ste že izločili ker so neprimerne, potem ostane samo še vtičnica, ki se ji pa večina ljudi nebo zavezala. Avto pomeni NEODVISNOST ( za nekatere bolj za nekatere manj) in včasih pač rabiš gorivo takoj, ne čez 30 minut. Se pa da lepo splanirat vsako pot ja, če imaš čas in veselje. Še z mobiteli in polnenjem je problem, ne da nebi bilo z avtomobilom.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Okapi ::

Če ne druga moraš vsaj iti na stranišče, če te še pritisne velika potreba, pa hitro mine 30minut če si vmes privoščiš prebrati še kakšno revijo.
:))Kaj vse si nekateri ne izmislite. Ljudje na bencinskih črpalkah po pol ure sedijo na školjki in berejo revijo. Tega še bolgarski kamionarji ne počno.

Kdo je pa rekel, da ne bodo v roku 10 letih izumili baterij, katerih kapaciteta bo 10x po velikosti sedanji.
Jaz. Ne bodo.

O.

Grey ::

WarpedGone je izjavil:

Predvsem ne boš s šraufcigerjem mlatil po žebljih. Električni pogon je drugačen od pogona na kapljevinsko gorivo. Prvo kar je treba skapirat je, da kladivo ni nadomestek za šraufciger. Včasih je bol primerno, včasih manj, včasih sta pa oba dost dobra ali pa enako neprimerna.

EV ni 100% nadomestek danes tukaj za čisto vse naloge transporta. So takšne in drugačne niše, kjer zadeva ni in še precej časa ne bo primerna. Sploh pa ne bo postala primerna čez noč ampak se bo neprimernost manjšala neopazno i.e. javne polnilne postaje bodo vse pogostejše, financirane na načine ki v primeru bencina ne pridejo v poštev itd.

Reveži, ki živijo v socialnih čebeljnjakih (še), niso ciljna skupina za nakup EV. Niti niso to ciljna skupina za nakup kakršnegakoli novega avtomobila sploh ampak to je že druga zgodba. Ciljna skupina za EVje so ljudje z lastnimi garažami ali pa vsaj z zakupljenimi parkirnimi prostori kamor si lahk zmontirajo svojo polnilno postajo. Če tega luksuza nimaš, pozabi na svoj EV, najprej reši svoj stanovanjski problem.

In ne sanjaj, da bi javne menjalnice baterij lahko to rešle. Nujne cene enostavno ne boš pripravljen plačat. Zgoraj je nekdo iz riti potegnu 30 EUR na menjavo. Če že vlečeš iz riti, zakaj ne sam 5?

Tesla si lahko privošči postavitev hitrih polnilnic, kjer je polnjenje brezplačno (i.e. ti ničesar ne zaračunajo), za menjavanje baterij na parih vzorčnih postajah bodo zaračunaval cca 2x višjo ceno na prevožen km kot pa danes stane bencin. To vsakodnevno uporabnost takega principa vrže skozi okno. Najprej drago plačaš baterijo pol pa se voziš dvakrat dražje kot bi se fural na bencin? Logika much ne sploh? Tut če si v začetku ne kupiš baterije, si še vedno podvojil ceno prevoženega kilometra. In ne sanjat, da tesla s ceno zamenjave baterij kej hudo pretirava in da bi ta lahko bila bistveno nižja. Ne brez dedka mraza, ki bi namesto tebe plačeval te stroške.

Čebelce v mestnih čebeljnjakih bodo prišle na vrsto ko bodo baterije končno priplezale na vsaj desetino energetske gostote bencina, doseg EVja pa bo splezal na ~ jurja km. Pol se ne bo problem vsake tolk časa zapeljat v kako štacuno z nekaj 10kW postajo in avto mal bol nafilat.

P.S. Nehajte že enkrat študirat o času filanja iz praznega do polnega. Tega ne počne NIHČE, ki ima EV.

Iz kje si pa ti iz riti potegnil, da bi moral jaz kupiti baterijo ob nakupu avta? Sploh ni potrebno. Tako kot dobimo bencin s črpalke, tako bomo dobili akumulatorje na menjalnikih. Tebe so pač nafilali, da je treba zraven kupit baterijo in amen. In kdo to pravi? Prav tako lahko kupimo avto brez in menjamo na resupply točkah. Zamenjava s svežo, kvalitetno te pač stane 30€+ in zadeva je rešena. Če imamo lahko standardizacije v letalstvu in dejansko tudi v avtomobilizmu, potem imamo lahko tudi pri avtomobilih. Določi se recimo 3 razrede (mali, srednji in veliki) in menjaš za ustrezno velikost baterije. A je tolk težko dojet to? Vsak prehod na novo tehnologijo stane. Torej tudi za ponudnike energentov to ni zastonj. Zadnje kar si želiš je to, da po tvoje imenovani "reveži iz socialnih čebeljnjakov" plačujejo še za baterijo, ki je dejansko ne bi rabili plačat. Think for one fu**ing second! In ne pusti, da te perejo in pozabi kapitalistične polnilne postaje. TO JE SREDNJEVEŠKA TEHNOLOGIJA! Si predstavljaš letalo na elektriko na tak način kot ga tu predstavljaš? "Oprostite potniki, prišlo bo do zamude, ker je prišlo do izpada elektrike in letala ne moremo napolniti". Tudi letala na elektriko bodo taka, da boš zamenjal "Energy Cell", kot jih praktično poznamo iz SciFi filmov, iz PC iger itd. Razmišljaj praktično...razmišljaj s svojo glavo in ne jej vsega kar ti reklamirajo, da je oh in sploh najboljša rešitev. Je, za njih oz. tudi zate, če si noter v tem fohu.

PrimozR ::

Zakaj bi imel letala na elektriko? Pri hitrostih, s katerimi letijo potniški reaktivci, propelerji propadejo na celi črti. Reaktivca na štrom pa nekako ne moreš narediti se mi zdi...

Še najbolj viable je še naprej uporabljati reaktivce, le da bi v njih kuril vodik, ki bi ga proizvajal z elektrolizo, to pa bi poganjal s presežkom elektrike iz fuzijskih elektrarn ;)

Ne vem kdo tukaj mora razmišljati s svojo glavo, namesto da preveč gleda Sci-Fi filme :D

Grey ::

PrimozR je izjavil:

Zakaj bi imel letala na elektriko? Pri hitrostih, s katerimi letijo potniški reaktivci, propelerji propadejo na celi črti. Reaktivca na štrom pa nekako ne moreš narediti se mi zdi...

Še najbolj viable je še naprej uporabljati reaktivce, le da bi v njih kuril vodik, ki bi ga proizvajal z elektrolizo, to pa bi poganjal s presežkom elektrike iz fuzijskih elektrarn ;)

Ne vem kdo tukaj mora razmišljati s svojo glavo, namesto da preveč gleda Sci-Fi filme :D

Kako zakaj? Zato, ker lahko in ker so boljši električni od teh na vodik...ne proizvajajo plinov. Izgleda ne veš, kako dela motor potniškega letala :) Fuzijsko elektrarno lahko tudi postaviš na letalo, ali pa miniaturni torijski reaktor. Zakaj bi proizvajal pline, če jih ni treba?

Nikec3 ::

Vidim, da vas je kar precej zagovornikov polnilnih postaj. Jaz še vedno verjamem, da se to ne bo obneslo. Ko enkrat dosežemo 1000 milj na polnjenje, ne bo nihče potreboval menjavanja baterij (razen nekateri ekstremisti, ki bi naredili 1000 km, menjali baterijo v 2 minutah, ter takoj naredili naslednjih 1000 km). Nobeni firmi do sedaj še ni uspelo menjavanja baterij pretvorit v dobičkonosen posel. Verjetno bo še nekaj časa tako.

Še en dokaz, da ljudje niso navdušeni nad menjavanjem baterij. Ko je Elon Musk razglasil, da so izboljšali superchargerje, so delnice Tesle Motors zrasle, ko je imel predstavitev battery-swapa, pa so delnice padle. Kljub temu, da je bila predstavitev dobra.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Food for thought: zakaj avtomatski menjalniki (še) niso izginili? Zakaj ljudje še vedno doplačajo po par jurjev, da jim ni treba masirat tistega hebla, ko pa zadeva vedno požre nekaj moči, dvigne porabo, ubije nekaj odzivnosti, oslabi pospeške, dela štalo na snegu, ne zna zavirat z motorjem itd ipn?

Simpl: ker je masiranje šalthebla povsem nepotrebna zadeva za samo vožnjo. Je nujna bergla s katero ICE mašina postane praktično uporabna. EV je le optimalni avtomatski menjalnik. In ker je pač zadeva špica ima tut takšno ceno.

Reveži pa boste še vedno masiral tisti hebl in trdili da je grozdje kislo :)

Vidim, da vas je kar precej zagovornikov polnilnih postaj.

Ne, nisem zagovornik polnilnih postaj ampak jih vidim kot primerno rešitev za off-home polnjenje. Ceneje kot brezplačno pač ne gre, tut če je treba v začetku plačat vstopnico v klub.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Čemu?
Avto je poln vsako jutro, 365 krat na leto.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

Grey je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Zakaj bi imel letala na elektriko? Pri hitrostih, s katerimi letijo potniški reaktivci, propelerji propadejo na celi črti. Reaktivca na štrom pa nekako ne moreš narediti se mi zdi...

Še najbolj viable je še naprej uporabljati reaktivce, le da bi v njih kuril vodik, ki bi ga proizvajal z elektrolizo, to pa bi poganjal s presežkom elektrike iz fuzijskih elektrarn ;)

Ne vem kdo tukaj mora razmišljati s svojo glavo, namesto da preveč gleda Sci-Fi filme :D

Kako zakaj? Zato, ker lahko in ker so boljši električni od teh na vodik...ne proizvajajo plinov. Izgleda ne veš, kako dela motor potniškega letala :) Fuzijsko elektrarno lahko tudi postaviš na letalo, ali pa miniaturni torijski reaktor. Zakaj bi proizvajal pline, če jih ni treba?

Daj mi prosim razloži, kako dobiš pogon na elektriko.

WarpedGone ::

Precej pozitiven test prihajajočega Spark EV.



Še največja zamera naj bi ble švohotne zavore in omejena zastopanost na svetovnih trgih (beri kalifornija in mogoče še kje kakšen primerek).
Razveseljivo je, da je pogonski sklop vreden svojega imena (140 HP), pospeški so pa posledično precej spoštljivi, sploh za ta format avtomobila (0-100 pod 8 sekundami). Tut cena je "le" ~četrtino višja od anemične bencinske variante. Če ceniš izboljšane performanse, to sploh ni kak poseben pribitek.

Uspelo jim je ohranit prtljažnik (le cca 20% manjši zaradi višjega dna) in ohranit ravnotežje avtomobila (52/48 razporeditev teže).
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Nikec3 ::

Can Tesla Superchargers get half-refill time down to 5 minutes?

http://green.autoblog.com/2013/07/19/te...
With solar panels and additional batteries strapped to a Supercharger, Straubel says Tesla's hoping to reduce that time further. That would mean being able to add 100 to 130 miles of range to a Model S (or any upcoming Tesla model) in five to ten minutes.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

UnChien ::

No kar je pa meni v tej debati zanimivo je to, da se vsi prepirate kateri od pogonov je boljši. Dejstva poznamo vsi: fosilna goriva imajo svojo slabo stran zaradi izpustov in onesnaževanja, pri električnih avtomobilih je pa problem kako, na kakšen način, je pridobljena elektrika, ki bo poganjala vozilo. Če je pridobljena s kakimi konvencionalnimi načini (premog, HE, NPP, itd.) potem spet nismo kaj dosti spremenili oz. pridobili. Če spremenimo način pridobivanja elektrike, pa so to spet investicije takšnih razsežnosti pri katerih ljudje ne znamo dobro oceniti ali se nam splačajo ali ne.

Kar pa jaz vidim, in to bo 1x1, ko bo enkrat prišlo EV na trge in se bo začela masovna prodaja, se bo ne glede na vaše polnilne postaje ali menjava akumulatorjev/baterij ali polnjenja preko domače 230V vtičnice, cena električne energije povečala. Upamo lahko le, da bo tisti, ki prvi sproži masovno porabo EE pridobljene iz fuzijskega reaktorja (sklic: http://www.iter.org/), pod hudim nadzorom javnih institucij, bo delovala v javno dobro in bo tista energija tako kot proizvedena tudi prišla do končnega uporabnika "zastonj".

Zakaj "zastonj"? - Namreč nič ni zastonj kot tule vsi EV fans predvitevate, da bo eno polnjenje stalo €5. Bo ja, v poiskusnem obodbju, tako kot sem jaz nekoč tankal za 100 SIT / l, zdaj pa je cena štirikratna.

V glavnem vse kar bi pridobili s pridobivanjem EE s fuzijo je to, da bi mogoče malce zmanjšali vpliv na okolje, plačevali bomo pa še vedno enako, če ne celo več (recimo v deležu dohodka).
"If you want to build a ship, don't drum up people to collect wood and
don't assign them tasks and work, but rather teach them to long for
the endless immensity of the sea."

Nikec3 ::

UnChien je izjavil:

No kar je pa meni v tej debati zanimivo je to, da se vsi prepirate kateri od pogonov je boljši. Dejstva poznamo vsi: fosilna goriva imajo svojo slabo stran zaradi izpustov in onesnaževanja, pri električnih avtomobilih je pa problem kako, na kakšen način, je pridobljena elektrika, ki bo poganjala vozilo. Če je pridobljena s kakimi konvencionalnimi načini (premog, HE, NPP, itd.) potem spet nismo kaj dosti spremenili oz. pridobili. Če spremenimo način pridobivanja elektrike, pa so to spet investicije takšnih razsežnosti pri katerih ljudje ne znamo dobro oceniti ali se nam splačajo ali ne.

Kar pa jaz vidim, in to bo 1x1, ko bo enkrat prišlo EV na trge in se bo začela masovna prodaja, se bo ne glede na vaše polnilne postaje ali menjava akumulatorjev/baterij ali polnjenja preko domače 230V vtičnice, cena električne energije povečala. Upamo lahko le, da bo tisti, ki prvi sproži masovno porabo EE pridobljene iz fuzijskega reaktorja (sklic: http://www.iter.org/), pod hudim nadzorom javnih institucij, bo delovala v javno dobro in bo tista energija tako kot proizvedena tudi prišla do končnega uporabnika "zastonj".

Zakaj "zastonj"? - Namreč nič ni zastonj kot tule vsi EV fans predvitevate, da bo eno polnjenje stalo €5. Bo ja, v poiskusnem obodbju, tako kot sem jaz nekoč tankal za 100 SIT / l, zdaj pa je cena štirikratna.

V glavnem vse kar bi pridobili s pridobivanjem EE s fuzijo je to, da bi mogoče malce zmanjšali vpliv na okolje, plačevali bomo pa še vedno enako, če ne celo več (recimo v deležu dohodka).

1. Dejansko se nihče ne prepira kateri pogon je boljši. Vsi vemo, da je električni veliko, veliko boljši, zaradi izkoristka, manjše mase, manj gibljivih delov... Prepiramo pa se o predvsem, če so EV-ji dovolj dobri kot celota, s poudarkom na bateriji.

2. To, na kak način je pridobljena elektrika niti ni tako pomembno. Tudi če je vsa električna energija pridobljena iz premoga (kar nikoli ni in ne bo), so izkoristki veliko boljši, zmanjša se energetska odvisnost države, vsako ameriško vojaško posredovanje pa tudi ne vpliva več na ceno energenta. V vsakem primeru se torej EV-ji splačajo z vidika energetike in strateškega položaja države.

3. Tistega o zastonj energiji pa ne razumem najbolj. Neke bistvene podražitve elektrike v vsakem primeru ne pričakujem, ker se bo razpršenost virov samo še povečevala, kar avtomatsko zmanjšuje monopolni položaj "velikanov". Pri pridobivanju električne energije bo v prihodnosti verjetno močna konkurenca.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

UnChien ::

Nikec3 je izjavil:


1. Dejansko se nihče ne prepira kateri pogon je boljši. Vsi vemo, da je električni veliko, veliko boljši, zaradi izkoristka, manjše mase, manj gibljivih delov... Prepiramo pa se o predvsem, če so EV-ji dovolj dobri kot celota, s poudarkom na bateriji.

2. To, na kak način je pridobljena elektrika niti ni tako pomembno. Tudi če je vsa električna energija pridobljena iz premoga (kar nikoli ni in ne bo), so izkoristki veliko boljši, zmanjša se energetska odvisnost države, vsako ameriško vojaško posredovanje pa tudi ne vpliva več na ceno energenta. V vsakem primeru se torej EV-ji splačajo z vidika energetike in strateškega položaja države.

3. Tistega o zastonj energiji pa ne razumem najbolj. Neke bistvene podražitve elektrike v vsakem primeru ne pričakujem, ker se bo razpršenost virov samo še povečevala, kar avtomatsko zmanjšuje monopolni položaj "velikanov". Pri pridobivanju električne energije bo v prihodnosti verjetno močna konkurenca.


1. Ok.
2. Glede na vse tuljenje okoli globalnega segrevanja in onesnaževanja ozračja itd, še vedno mislim, da je zelo pomembno na kakšen način se pridobi EE (morda že kje poteka debata o tej temi?)
3. Zastonj energija se je nanašala na inpute pri fuziji vs. inputi pri ostalih vrstah pridobivanja EE. Hočem reči, da se ne preveč veselit ali pa recimo temu se slepit, da pa ko pridejo EV, da bo pa ogromno denarja ostalo za vse ostale stvari, češ da bo tako rekoč zastonj prevoz. Ravno nasprotno, namreč ko se bo 1x začela masovna uporaba EV, če temu tako rečemo, bo sama Evropa navila davke takšne in drugačne, potem bo še domača država navila davke ali pa na kakršenkoli način pripomogla k temu, da konec koncev neke izboljšave za navadnega potrošnika ne bo. Samo to se je šlo tukaj pri "zastonj" energiji.

Povem še to, da se ljudje ne kaj dosti naučimo iz zgodovine, čeprav se radi hvalisamo, da tokrat pa smo se. Če se nekaj konkretno ne bo spremenilo, vam povem z lahkoto, da se komot vidimo čez 30 - 50 let in si pogledamo cene energentov (kot delež dohodka). Razmerje bo približno takšno kot danes, če ne še slabše.
"If you want to build a ship, don't drum up people to collect wood and
don't assign them tasks and work, but rather teach them to long for
the endless immensity of the sea."

WarpedGone ::

2. Glede na vse tuljenje okoli globalnega segrevanja in onesnaževanja ozračja itd, še vedno mislim, da je zelo pomembno na kakšen način se pridobi EE (morda že kje poteka debata o tej temi?)

Seveda je pomemben način. Tudi če se vsa potreban energija dobi iz premoga, smo v kumulativi z električnim pogonom na boljšem i.e. bo zrak precej manj onesnažen. Iz mnogo razlogov.

Ravno nasprotno, namreč ko se bo 1x začela masovna uporaba EV, če temu tako rečemo, bo sama Evropa navila davke takšne in drugačne, potem bo še domača država navila davke ali pa na kakršenkoli način pripomogla k temu, da konec koncev neke izboljšave za navadnega potrošnika ne bo. Samo to se je šlo tukaj pri "zastonj" energiji.

Itak, ampak to je kilav razlog zakaj danes, dokler politika še nosi glavo v riti, nebi tega izkoristili v svoj prid in mal zmanjšal svoj prispevek v proračun z nabavo energentov. Ko bo prodaja naftnih derivatov upadala, se bodo višali davki na drugih področjih, tudi elektrika sama se bo dražila a tu velik maneverskega področja ni, ker se hudič nuca za tut precj bol civilne namene. Še nafto za ogrevanje hiše dobiš pol ceneje kot isto reč za v avto.

Je pa tuki ena pomembna prednost: elektriko si znaš kuhat tut sam (dražja kot je državna, bol se splača met svojo), svojega bencina si pač ne kuhaš.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Dizel si lahko in eni to celo počno.

O.

WarpedGone ::

Ja, tretji se pa okol furajo na transformatorsko olje.
Je world of difference med fotopaneli in kuhno biodizla, tako v ceni sistema kot kvaliteti/problematičnosti produkta.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::

Dizel si lahko in eni to celo počno.


wrong

dizel če misliš na biodizel ima cca 5% rastlinskega dizla v sebi

tako da je dizel še vedno nafta - zgolj mal fensi šmensi razrečena

ampak ti se lahko pohvališ in si rečeš da si kao bio-eko ******
ljudje po svet upa umirajo od lakote

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

Okapi ::

Ti si raje malo pojme razčisti. Lahko si narediš 100% biodizel (razen če v mcdonaldsu pomfri pečejo v nafti).

O.

Matev ::

Lahko si narediš 100% biodizel


pa poskusi tak biodizel natočiti v avto če si upaš

???

in pa ja
nafta je sestavina tega kar natočiš v tank pod imenom biodizel

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

lufthammer ::

http://journeytoforever.org/biodiesel_m...

Za vse "nejeverne" Tomaže. Jih kar nekaj poznam, ki se že leta na pomfri vozijo. Še največji problem je zbiranje starega olja po gostilnah.

Nikec3 ::

One of the first Tesla Supercharger stations in Europe is being built in Cinderella, Norway
- Elon Musk
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

gensi ::

Sam zelo upam, da bo I3 uspešen. Pri BMW-ju so imeli pogum in se zadeve lotili iz nule. To je verjetno edini pravi način (VW-jevo predelovanje mi ni ravno simpatično). Tudi sicer je I3 zelo napreden. Vsekakor pa so imeli več poguma kot pri Audiju (opuščen razvoj EV A2).
En kratek test:

WarpedGone ::

Glavne zamere:
- obupen dizajn - clowncar
- mizeren doseg, ki v vlogi II. avtomobila meji na neuporabno, za spoštljiv kup denarja

Plus:
- Majo vsaj tolk jajc, da so na zadevo napisali BMW
- Mogoče se ga bo dalo celo kupit

Zakaj:
- Je direktna posledica strahu pred kanibalizacijo obstoječe ICE ponudbe
- Gre za hkratno testiranje novih tehnologij (karbonska vlakna ...)

Oseben občutek - čist mal preslaba zadeva, da bi se je lahk veselil kot resen napredek okrog EV. Veliko spakovanja in eksperimentiranja za zelo vprašljiv profit. Kaj to pomeni za vsakodnevno uporabnost in servisiranje raje ne študiram. Spešl gume bojo sigurno mele zelo spešl ceno. Avtokleparji s takšno karoserijo nimajo kej počet - zadeva bo zelo hitro ekonomska totalka, itd, ipd.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Meni je drugače kar se dizajna tiče, čisto simpatičen avto.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

gensi ::

V I3 verjetno niso dali večjih akumulatorjev zaradi teže. Morda računajo tudi na posodobitve in V2 dobi večjo električno hrambo.

Design je morda res takšen zaradi bojazni za kanibalizacijo, a tako zelo napačen spet ni. So pač želeli narediti nekaj posebnega. Glede na predstavitev v več centrih, očitno računajo na večja mesta. In svet je velik. V svojem segmentu pa trenutno tudi nimajo konkurence. Leaf je pozicioniran vsaj stopničko nižje.

WarpedGone ::

Stvar se bo sigurno prodajala a na mizo ni prinesla točno ničesar res pomembno novega. Nobene evolucije, še manj revolucije.
Karbonska šasija je moder kristal...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Matev ::

Nobene evolucije, še manj revolucije.


ehh
evolucija poteka očem prikrito

revolucije pa ne bo ker ni potrebe po tem in ker je preveč vztrajnostnega momenta v stanju ki je trenutno

WarpedGone ::

Po parkiriških postavljajo javne polnine postaje, kar pomeni da se pojavljajo parkirna mesta rezervirana za električna vozila.

Nekateri reveži 'se znajdejo':

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

PrimozR ::

Pomojem ni ravno revež. Felge pa to...

Nikec3 ::

Trenutno poteka hangout z Richardom Bransonom in Elonom Muskom. Branson je na svojem otoku, Elon pa verjetno doma v "evil" fotelju, kjer kar med hangoutom pije in verjetno je zajtrk. V vsakem primeru je epsko. 8-)

Teslina delnica je medtem skočila že na 157 $ :|

http://ir.teslamotors.com/stockquote.cfm

@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

dzinks63 ::

BMW je dal karte na mizo za bodočega i8, ne tič , ne miš, le draga igrača bo tole.


Za pogon hibridno športnega vozila skrbita dve enoti. V ospredju je 1,5-litrski TwinPower trivaljni bencinski motor, ki razvija 170 kW (231 KM) in 320 Nm navora, temu pa na pomoč priskoči še elektromotor s 96 kW (130 KM) in 250 Nm navora. Pogon sprednjih koles je zaupan elektromotorju, medtem ko za zadnja kolesa skrbi bencinska trivaljnik. S pogonom na električno energijo je možno prevoziti le borih 35 kilometrov in do največ 120 km/h.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Vikking ::

Nikec3 je izjavil:


Še en dokaz, da ljudje niso navdušeni nad menjavanjem baterij. Ko je Elon Musk razglasil, da so izboljšali superchargerje, so delnice Tesle Motors zrasle, ko je imel predstavitev battery-swapa, pa so delnice padle. Kljub temu, da je bila predstavitev dobra.


Ja? delnice so poskočile. Pri predstavitvi 21 junija so imele delnice ceno 99,55$, naslednji delovni dan 101.49$ čez en mesec 120$, trenutno je cena pri 150$. Torej?

Poleg tega so dokazali izredno hiter koncept polnjenja. Za seboj prinese manjše stroške, saj se kompleti baterij polnijo na sončne celice in se ne potrebuje pri polnilnih postajah elektrika iz omrežja.

Lahko le rečemo končno, nekaj kar ima rep in glavo, glede električnih vozil.
««
153 / 1232
»»