Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
TESKAn ::
MOSFETi za par sto A in 800 V, ki bodo pri teh par sto A imeli nižji padec napetosti od 1,6V?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Brane22 ::
Tudi taki niso počasni.
Koliko bo izgub na kojekakvih kapacitivnostih in efektih, je pa drugo vprašanje.
Koliko bo izgub na kojekakvih kapacitivnostih in efektih, je pa drugo vprašanje.
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
fpbs:
Kupovati 3 leta star rabljen model S, ki bo že skoraj zrel za na odpad, bo najslabši možni nakup.
Ne skrbi za smotrnost porabe MOJEGA denarja in odgovori na stavo:
Če ti čez 2 leti js ne morem kupt nove BEV Ford Fieste z InWheel motorji, ker jih pač ne bojo prodajal, mi boš ti kupu rabljen Model S, ki bo sigurno na prodaj, ker je na prodaj že od lani.
Stojiš za svojim pametovanjem ali ne?
Od trola itak ne pričakujem drugega kot ignoriranje, izmuzljivost, odvračanje pozornosti in podtikanje trditev, kot se ga greš že zgoraj.
Jaz se bolj navdušujem, nad nekoliko večjim avtom, ki ima dovolj prostora, da si lahko nabašem krame za kampiranje, ali da lahko pripeljem par gajbic ozimnice. Tako športni Model S, kot Ford Fiesta mi nista všeč. Žal takega EV še ni, ki bi meni odgovarjal.
dzinks63 ::
Vse to bo in še več, seveda čez nekaj let, nekaj od tega že prej, za zgornji namen, npr. Nissan e-NV200 van
http://terratv.terra.com/videos/Enterta...
http://terratv.terra.com/videos/Enterta...
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
Nikec3 ::
Jaz se bolj navdušujem, nad nekoliko večjim avtom, ki ima dovolj prostora, da si lahko nabašem krame za kampiranje, ali da lahko pripeljem par gajbic ozimnice. Tako športni Model S, kot Ford Fiesta mi nista všeč. Žal takega EV še ni, ki bi meni odgovarjal.
Model S ima dejansko ogromno prtljažnega prostora. Začne pa Tesla proti koncu 2014 s prodajo Model X:
Tesla Model X @ Wikipedia
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
SplitCookie ::
SplitCookie je izjavil:
In kar je pod ~30kHz delovne frekvence
Nekateri dosegajo frekvenco 200kHz.
Lej, ne trudi se.
Nihče ni reku da ni mogoče... ni pa smiselno.
Tako MOSFETi kot IGBTji ki se uporabljajo za pogonske sisteme so počasni. Šponat preko 20kHz nima nekega smisla, izgube naraščajo preveč strmo.
Seveda da ima smisel. Rabiš manjšo kompenzacijo - pod črto manjše dušilke in kondiji in s tem - manjše izgube.
MOSFETi za par sto A in 800 V, ki bodo pri teh par sto A imeli nižji padec napetosti od 1,6V?
Ker danes je najpomembnejši še vedno RdsOn za nekatere ?
Večina izgub nastaja v preklapljanju zaradi ogromnih kapacitivnosti in efektivno visokih voltaž.
Nato pa se izgube še večajo s povečevanjem temperature silicija - ki pri mosfetih naraščajo hitreje kakor pri igbt-jih
In ne, mosfeti niso počasni, niti najmanj. Pravzaprav so dovolj hitri in prilagodljivi, da se z njimi lahko greš soft-switching.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
fpbs ::
SplitCookie je izjavil:
SplitCookie je izjavil:
In kar je pod ~30kHz delovne frekvence
Nekateri dosegajo frekvenco 200kHz.
Lej, ne trudi se.
http://www.newelectronics.co.uk/archive...
SplitCookie ::
Se bom ponovil:
"Lej, ne trudi se."
200kHz rated ne pomeni, da pri tej frekvenci lahko delajo karkoli uporabnega.
http://www.infineon.com/dgdl/IGW100N60H...
Page 6 Figure 1 - glej krivuljo za 110°C load
Pri 30kHz ti pade ratan (100A) current na 70% -70A
Pri 100kHz ti pade na 50% - 50A
Pri 200kHz je ta cifra koliko, 20A mogoče ?
Ker je zadeva v božjo mater počasna.
"Lej, ne trudi se."
200kHz rated ne pomeni, da pri tej frekvenci lahko delajo karkoli uporabnega.
http://www.infineon.com/dgdl/IGW100N60H...
Page 6 Figure 1 - glej krivuljo za 110°C load
Pri 30kHz ti pade ratan (100A) current na 70% -70A
Pri 100kHz ti pade na 50% - 50A
Pri 200kHz je ta cifra koliko, 20A mogoče ?
Ker je zadeva v božjo mater počasna.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
TESKAn ::
Seveda da ima smisel. Rabiš manjšo kompenzacijo - pod črto manjše dušilke in kondiji in s tem - manjše izgube.
Uh, sem v svojem življenju naredil že kar nekaj razsmernikov, sicer za manjše moči, pa še pri nobenem nisem dajal dušilk za razsmernik...lahko poveš, katere dušilke in kondenzatorje imaš v mislih?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
SplitCookie ::
Definiraj tip razsmernika in izhod. Sinus, trikot etc.
Kakorkoli že - pri baterijskem napajanju rabiš konkretne kondije, da ti špice ne pobijejo baterije + dušilko ki blokira take špice še preden pridejo do baterij. To je osnova.
Če imaš basic PWM razsmernik - odstrani kondije in pomeri tokove ki gredo iz baterij s osciloskopom in se čudi.
Višja delovna frekvenca - manjše komponente.
Zato pa switcherji v netbookih uporabljajo 3x3mm velike mosfete in lavfajo pri 1MHz+
Enako kot grafe danes ki imajo za vgpu praktično samo keramiko.
Kakorkoli že - pri baterijskem napajanju rabiš konkretne kondije, da ti špice ne pobijejo baterije + dušilko ki blokira take špice še preden pridejo do baterij. To je osnova.
Če imaš basic PWM razsmernik - odstrani kondije in pomeri tokove ki gredo iz baterij s osciloskopom in se čudi.
Višja delovna frekvenca - manjše komponente.
Zato pa switcherji v netbookih uporabljajo 3x3mm velike mosfete in lavfajo pri 1MHz+
Enako kot grafe danes ki imajo za vgpu praktično samo keramiko.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
TESKAn ::
Kar se motorjev tiče je vseeno, kako ga pelješ, noben nima ne dušilke, ne kondenzatorja na izhodu. Vhod je pač drugo, ampak še zmeraj - na vhodu so kondiji, dušilke nobene.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
SplitCookie ::
Ne ni vseeno.
Sploh če lahko kA impulze zreduciraš na nekaj 100A
Sploh če lahko kA impulze zreduciraš na nekaj 100A
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
TESKAn ::
Še zmeraj na izhodu pretvornika ne bo nobene dušilke.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
SplitCookie ::
Odvisno od aplikacije
Če imaš DC-DC in na izhodu chopper da delaš približek sinusa, jo rabiš.
Za določene motorje se ti 'splača' 'integrirati' dušilko kar v njega.
Motorji za avtočke teh zadev načeloma nimajo, ker se ti bolj splača vrteti mašino na višje vrtljaje in enako prihraniš na masi.
Če imaš DC-DC in na izhodu chopper da delaš približek sinusa, jo rabiš.
Za določene motorje se ti 'splača' 'integrirati' dušilko kar v njega.
Motorji za avtočke teh zadev načeloma nimajo, ker se ti bolj splača vrteti mašino na višje vrtljaje in enako prihraniš na masi.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
TribesMan ::
Tud jaz sem naredil že ene par razsmernikov večinoma z MOSFETi, tam v rangu 1-30kW, pa noben nima nobene dušilke. Na izhodu je ne rabiš ker ima navitje v motorju že samo po sebi dovolj induktivnosti. Na vhodu pa se je izogneš s pravilnim načrtovanjem kondenzatorskega bloka.
Pri 500A nihče pri zdravi pameti ne razmišlja o dušilkah, ker bi bile večje kot sam razsmernik :)
Pri 500A nihče pri zdravi pameti ne razmišlja o dušilkah, ker bi bile večje kot sam razsmernik :)
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
SplitCookie ::
Na vhodu pa se je izogneš s pravilnim načrtovanjem kondenzatorskega bloka.
Rabiš predimenzioniranje, pa še vedno ti gredo impulzi v baterije. Če hočeš do kraja izkoristiti kondenzatorski blok, rabiš dušilko.
Sam pač ceneje ti je predimenzionirati eno stvar kakor dodajati ekstra.
Pri 500A nihče pri zdravi pameti ne razmišlja o dušilkah, ker bi bile večje kot sam razsmernik :)
Huuh. Zadeva pride velika ko cigla za laptop. Je res da je večja, sam jaz jo štejem kakor nujno, drugače ti impulzi počasi ampak vztrajno kurijo varjene kontakte v celicah.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
TribesMan ::
Nobenega predimenzioniranja ni potrebnega. Mogoče bi temu lahko rekel inteligenten design. Uporabit je treba pravilen tip kondenzatorjev na pravilnih mestih, vmes pa dodati ravno prav induktivnosti na povezavah znotraj krmilnika, pa ne rabiš nobene špule.
Sicer pa zanimivo razmišljanje, če nekaj narediš tako kot je treba je "predimenzionirano", če pa namesto tega izbereš neustrezne komponente in zraven dodaš drago in veliko špulo si pa zmagal :D
Drugače pa to kar ti govoriš preprosto ne pije vode. Razen če imaš baterijo 10cm stran od razsmernika. V vseh ostalih primerih pa je že induktivnost kabla zadosti velika da prepreči vse "divje" tokovne impulze ki bi karkoli kurili.
Sicer pa zanimivo razmišljanje, če nekaj narediš tako kot je treba je "predimenzionirano", če pa namesto tega izbereš neustrezne komponente in zraven dodaš drago in veliko špulo si pa zmagal :D
Drugače pa to kar ti govoriš preprosto ne pije vode. Razen če imaš baterijo 10cm stran od razsmernika. V vseh ostalih primerih pa je že induktivnost kabla zadosti velika da prepreči vse "divje" tokovne impulze ki bi karkoli kurili.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
SplitCookie ::
Uporabit je treba pravilen tip kondenzatorjev na pravilnih mestih, vmes pa dodati ravno prav induktivnosti na povezavah znotraj krmilnika, pa ne rabiš nobene špule.
Če nimaš induktivne komponente to pač ne lavfa.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
TribesMan ::
Lahko tumbaš kakor hočeš, ampak to ne spremeni dejstva da zadeve delajo... brez špule.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
fpbs ::
Mene pa pri teh Teslah zanima, glede na to, kako na nedostopnem mestu ima vgrajen DC-DC konverter, ali moraš vedno, ko je ta konverter v okvari, poklicati gasilce, da ti omogočijo dostop do njega? Oglej si video od 28 minute dalje.
SplitCookie ::
Lahko tumbaš kakor hočeš, ampak to ne spremeni dejstva da zadeve delajo... brez špule.
I am not interested in IF it works, but what are the effects
Mene pa pri teh Teslah zanima, glede na to, kako na nedostopnem mestu ima vgrajen DC-DC konverter, ali moraš vedno, ko je ta konverter v okvari, poklicati gasilce, da ti omogočijo dostop do njega? Oglej si video od 28 minute dalje.
Ja.
Ker tako težko je narediti da ne crkne konverter očitno ?
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
V okvari je pa trikrat tedensko. Ježešna ...
Ja saj tudi, če se to zgodi enkrat na 10 let, kar je pa zelo verjetno, je to ogromen dodaten strošek in zelo oteženo servisiranje. Ne vem, iz kakšnih razlogov, je ta pretvornik in kot se vidi iz videa še nekaj drugih pomembnih delov, montiranih na tako nedostopnem mestu. Kako bo postopal serviser, ko ni čisto prepričan, da je ta pretvornik v okvari, ampak samo sumi v njegovo okvaro?
TribesMan ::
Diagnostika? Smo leta 2013... tle ni več tistega "mogoče je pa...". Če je fuč bo napisalo kaj točno je fuč.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Matev ::
pri meni so žarnico v avtu tako namontirali da ni variante da bi jo lahko sam zamenjal
pa zato še niso ice vozila zanič
pa zato še niso ice vozila zanič
fpbs ::
Diagnostika? Smo leta 2013... tle ni več tistega "mogoče je pa...". Če je fuč bo napisalo kaj točno je fuč.
Vprašanje, koliko je diagnostika zanesljiva, in kaj točno zapiše, da je fuč.
Primer Mercedesa, katerega lastnica je bila zelo vesela, ko se ga je končno rešila. Napaka, se je pojavljala samo na daljših turah. Avto je bil neštetokrat na pooblaščenem servisu na diagnostiki. Vedno so bili stroški kar izdatni, napaka pa nikdar odpravljena.
Diagnostika ti lahko pomaga, ko ti neka stvar popolnoma odpove, če se pa pojavlja neka motnja samo občasno, pa diagnostika v največ primerih nebo nič odkrila.
TESKAn ::
Ravno za občasno motnjo imaš z diagnostiko dosti večjo možnost, da jo točno odkriješ - ker bo diagnostika spremljala delovanje, ko bo do napake prišlo.
In kot je TribesMan napisal, kontroler, ki ga ti daš v vozilo, se mora bit sposoben sam v celoti pregledat (od kode v flashu do delovanja IGBTjev) in javit, če z katerikolim delom kaj ne štima. Tle nimaš variante, da se ti vsake tolk en IGBT narobe odpre in ti tega ne zaznaš.
In kot je TribesMan napisal, kontroler, ki ga ti daš v vozilo, se mora bit sposoben sam v celoti pregledat (od kode v flashu do delovanja IGBTjev) in javit, če z katerikolim delom kaj ne štima. Tle nimaš variante, da se ti vsake tolk en IGBT narobe odpre in ti tega ne zaznaš.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
SplitCookie ::
Tle nimaš variante, da se ti vsake tolk en IGBT narobe odpre in ti tega ne zaznaš.
Yes you do
Potrgajo se bondi ali kaj podobnega.
Ko se segreje, napajanje crkne npr. in tako se napaka niti zapiše ne.
Glede intermittent faults - ECU ne beleži vsega in vseh defektov + nekateri beležijo samo če je napaka prisotna dlje časa + ni vse pod nadzorom
Ampak po drugi strani zna včasih ecu pogruntati defektno lambda sondo tak da ...
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
TribesMan ::
Pa si že kdaj videl kaj se zgodi ko se kak bond "odtrga"? Ali si mogoče samo še eden tistih strokovnjakovtle gor, ki mislijo da so boga za jajca prijel, ko preberejo Wikipedio in Teslin blog?
Ne nabijat v prazno če nimaš izkušenj iz prve roke.
Ne nabijat v prazno če nimaš izkušenj iz prve roke.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
SplitCookie ::
Pa si že kdaj videl kaj se zgodi ko se kak bond "odtrga"?
Define 'odtrga'
Ali je to mehanska poškodba zaradi vibracij, poči na spoju zaradi napačne izbire materialov/varjenja, crkne zaradi preobremenitve ?
Variant je ko dreka.
Zadeva se je šla samo zaradi ponovljive napake, ki ni stalno prisotna. Npr. primer dizelskih golfičov ki ne vžgejo v prvo, če so topli.
Ne nabijat v prazno če nimaš izkušenj iz prve roke.
Jih imam čisto dosti, da vem o čem govorim.
Ko boš šel na roke, brez mikroskopa variti bond na emittor ledice, ki ima 2x2mm - tell me about it.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
TESKAn ::
Potrgajo se bondi ali kaj podobnega.
Ko se segreje, napajanje crkne npr. in tako se napaka niti zapiše ne.
HV napajanje je ločeno od napajanja logike, tako da mikrokontroler bo imel dosti časa, da identificira napako in jo zapiše, da ob priklopu diagnostike veš, kaj je šlo narobe. V vsakem primeru pa boš vedel, da je z kontrolerjem nekaj narobe, tako da ga boš zamenjal in poslal na servis, avto bo pa šel veselo naprej z novim. Elektronika pač ni nekaj, kar ti bo znal vsak mehanik popravit oz. vse skupaj je en modul, tako da ti na servisu nikoli ne bodo mogli rečt "smo zamenjali en IGBT, probajte, če bo kaj bolje".
Ko boš šel na roke, brez mikroskopa variti bond na emittor ledice, ki ima 2x2mm - tell me about it.
V katerem poskusu ti je uspelo? In 2x2 mm LEDica je pa res enako kot močnostni IGBT.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
SplitCookie ::
HV napajanje je ločeno od napajanja logike, tako da mikrokontroler bo imel dosti časa, da identificira napako in jo zapiše, da ob priklopu diagnostike veš, kaj je šlo narobe.
Niti približno ne. Vse kar bi lahk uC zaznal je undervoltage event in nato po možnosti skoruptal cel flash če bo šel pisati vanjga.
To da ti gre izhodna dioda v stik ali pa napajalni mos/tr ne boš zaznal drugače.
Npr. primer je crkovanje osvetlitve v renault modusih (nisem čisto ziher glede modela), sicer je posredi totalno sfaljen design - samo ECU take težave ne bo zaznal.
V katerem poskusu ti je uspelo?
Tam nekje 5-em, da je držalo tako kot je moralo. Nisem hotel pregreti vsega skupaj, pa sem raje začel s polovičnim tokom ~2A
Originalne bonde sem skuril s previsokim tokom. Novejši bond je zdržal tak povišan tok, samo svetlobe pa ni bilo toliko več da bi bilo to vredno, že tako je bilo to bolj v stilu - dejmo probat, če rata, rata.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
TribesMan ::
Split, you are so full of shit...
Tole nima nobene veze s tem kar se pogovarjamo. TDIji ne vžigajo topli, ker je računalnik sprogramiran tako da ne dovoli vbrizga goriva dokler motor nima vsaj 250rpm, kadar je mašina topla. Če je hladna pa dovoli vžig že pri 100rpm.
Če imaš probleme s tem se komot oglasiš pa ti preprogramiram ECU in ne bo več težav... ampak mislim da samo nabijaš ker si pač nekje nekaj prebral in se delaš znalca.
Ko boš na roke zbondiral 100um žico na gate pad ki je velik 110x150um...
Ko boš na roke zbondiral 25um žico na 40x40um pad...
Ko boš na roke zbondiral 20-30 takih žic na en čip in bo čip še delal...
Drugače bondiral sem že vse od 20um do 500um. Zlate, aluminijaste in bakrene bonde tudi ribbon 2mm bonde. Ročno, na polavtomatskih in avtomatskih bonderjih. You name it. Z mikroskopom in brez.
"Moj" krmilnik tole prebavi čist brez težav, in zapiše napako.
Zna detektirat tudi okvaro izhodne stopnje ob vžigu "ključa" še preden steče tok čez motor, zna izklopit izhodno stopnjo v primeru odpovedi diode/transistorja med delovanjem, prevelikega toka, odpovedi driverja, itd... Procesor umre približno dobre 2s po crknotu napajanja. Dovolj časa da vse diagnosticira in zapiše.
Zadeva se je šla samo zaradi ponovljive napake, ki ni stalno prisotna. Npr. primer dizelskih golfičov ki ne vžgejo v prvo, če so topli.
Tole nima nobene veze s tem kar se pogovarjamo. TDIji ne vžigajo topli, ker je računalnik sprogramiran tako da ne dovoli vbrizga goriva dokler motor nima vsaj 250rpm, kadar je mašina topla. Če je hladna pa dovoli vžig že pri 100rpm.
Če imaš probleme s tem se komot oglasiš pa ti preprogramiram ECU in ne bo več težav... ampak mislim da samo nabijaš ker si pač nekje nekaj prebral in se delaš znalca.
Ko boš šel na roke, brez mikroskopa variti bond na emittor ledice, ki ima 2x2mm - tell me about it.
Ko boš na roke zbondiral 100um žico na gate pad ki je velik 110x150um...
Ko boš na roke zbondiral 25um žico na 40x40um pad...
Ko boš na roke zbondiral 20-30 takih žic na en čip in bo čip še delal...
Drugače bondiral sem že vse od 20um do 500um. Zlate, aluminijaste in bakrene bonde tudi ribbon 2mm bonde. Ročno, na polavtomatskih in avtomatskih bonderjih. You name it. Z mikroskopom in brez.
Niti približno ne. Vse kar bi lahk uC zaznal je undervoltage event in nato po možnosti skoruptal cel flash če bo šel pisati vanjga.
To da ti gre izhodna dioda v stik ali pa napajalni mos/tr ne boš zaznal drugače.
"Moj" krmilnik tole prebavi čist brez težav, in zapiše napako.
Zna detektirat tudi okvaro izhodne stopnje ob vžigu "ključa" še preden steče tok čez motor, zna izklopit izhodno stopnjo v primeru odpovedi diode/transistorja med delovanjem, prevelikega toka, odpovedi driverja, itd... Procesor umre približno dobre 2s po crknotu napajanja. Dovolj časa da vse diagnosticira in zapiše.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
SplitCookie ::
Tole nima nobene veze s tem kar se pogovarjamo. TDIji ne vžigajo topli, ker je računalnik sprogramiran tako da ne dovoli vbrizga goriva dokler motor nima vsaj 250rpm, kadar je mašina topla. Če je hladna pa dovoli vžig že pri 100rpm.
Hah, ne ni to.
Je to (podobno):
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtop...
You name it. Z mikroskopom in brez.
Fensi
"Moj" krmilnik tole prebavi čist brez težav, in zapiše napako.
Shema plz
Zna detektirat tudi okvaro izhodne stopnje ob vžigu "ključa" še preden steče tok čez motor, zna izklopit izhodno stopnjo v primeru odpovedi diode/transistorja med delovanjem, prevelikega toka, odpovedi driverja, itd... Procesor umre približno dobre 2s po crknotu napajanja. Dovolj časa da vse diagnosticira in zapiše.
Sam jaz ti nisem govoril o powerstage motorja ampak o napajalniku ki futra ecu in podobno navlako.
Detektirat okvaro 'H-bridge'-a je pasje preprosto s zaznavanjem prisotnosti napetosti na motorju ob zaprtih driverjih. Realizacija je druga stvar.
OCP ipd. je standard v takih krmilnikih.
Also
Take napake ne boš detektiral ker ti bo ob odpovedi odbilo spodnji in zgornji switching IGBT/mos, in to je napaka, ki se ne pojavi 'sama od sebe', temveč med delovanjem/štartom.
Glede krmilnikov - ne vem če je to plod tvoje ekipe, ampak nekaj časa nazaj se je hvalilo s nekimi krmilniki, ki so bili domnevno plod slovenskega razvoja - pod pokrovom pa vse kitajsko s malce bolj nabitim izhodnim delom.
Drugače bondiral sem že vse od 20um do 500um. Zlate, aluminijaste in bakrene bonde tudi ribbon 2mm bonde. Ročno, na polavtomatskih in avtomatskih bonderjih. You name it. Z mikroskopom in brez.
V fri-jevih labih rajt ?
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
TESKAn ::
Sam jaz ti nisem govoril o powerstage motorja ampak o napajalniku ki futra ecu in podobno navlako.
Zato pa uporabiš nekaj takega.
Detektirat okvaro 'H-bridge'-a je pasje preprosto s zaznavanjem prisotnosti napetosti na motorju ob zaprtih driverjih. Realizacija je druga stvar.
OCP ipd. je standard v takih krmilnikih.
Heh. Današnji driverji imajo noter vso diagnostiko in zaščite za half bridge, tako da realizacija ni problem.
Take napake ne boš detektiral ker ti bo ob odpovedi odbilo spodnji in zgornji switching IGBT/mos, in to je napaka, ki se ne pojavi 'sama od sebe', temveč med delovanjem/štartom.
Zato imaš desaturation. Ko gre čez IGBT/MOSFET prevelik tok, ti ga avtomatsko izklopi in javi napako. Zraven imajo taki half bridge driverji še medsebojno povezavo, da se ti izklopijo vsi hkrati. Torej še enkrat, to ni napaka, ki ti je sistem, načrtovan za avtomobilsko industrijo, ne bi mogel zaznat. Še več, če tvoj sistem tega ni zmožen, ti bodo rekli "hvala in nasvidenje".
Glede krmilnikov - ne vem če je to plod tvoje ekipe, ampak nekaj časa nazaj se je hvalilo s nekimi krmilniki, ki so bili domnevno plod slovenskega razvoja - pod pokrovom pa vse kitajsko s malce bolj nabitim izhodnim delom.
Res misliš, da krmilnika, ki ti zazna vse omenjeno, v Sloveniji ne znamo naredit?
V fri-jevih labih rajt ?
Zakaj bi se pa FRI ukvarjal z bondiranjem?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
SplitCookie ::
Zato pa uporabiš nekaj takega.
Pod napajalnik je mišljen 400VDC - ~12V konverter
Self-diag linearci za interno napajanje ECU-ja so že baaaaaaaaaaaajno stara stvar.
Heh. Današnji driverji imajo noter vso diagnostiko in zaščite za half bridge, tako da realizacija ni problem.
In pri preboju na vrata zadeva še vedno reče bum.
Zato imaš desaturation. Ko gre čez IGBT/MOSFET prevelik tok, ti ga avtomatsko izklopi in javi napako. Zraven imajo taki half bridge driverji še medsebojno povezavo, da se ti izklopijo vsi hkrati. Torej še enkrat, to ni napaka, ki ti je sistem, načrtovan za avtomobilsko industrijo, ne bi mogel zaznat. Še več, če tvoj sistem tega ni zmožen, ti bodo rekli "hvala in nasvidenje".
Desaturation pri shot-thru eventu ?
LOL MUCH ?
Zakaj bi se pa FRI ukvarjal z bondiranjem8-O?
Ker ma pod lastno ritjo lab za proizvodnjo čipovja
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
TESKAn ::
In zakaj odpoved HV DCDC konverterja avtomatsko pomeni, da elektronika tega ne bo zaznala in zapisala? Če pa reče half bridge BUM, pa verjetno ne rabiš mikrokontrolerja, da ti pove, kaj je narobe - je ponavadi dovolj očitno.
In ja, še vedno me zanima, zakaj bi se informatiki ukvarjali z bondiranjem čipov?
In ja, še vedno me zanima, zakaj bi se informatiki ukvarjali z bondiranjem čipov?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
SplitCookie ::
In ja, še vedno me zanima, zakaj bi se informatiki ukvarjali z bondiranjem čipov?
Because design
In zakaj odpoved HV DCDC konverterja avtomatsko pomeni, da elektronika tega ne bo zaznala in zapisala?
Ker je pošiljanje signala iz primarja precej zafrknjena stvar za delat če se ne omejiš samo na fault+ signal.
In odpoved takega pretvornika ti pomeni, da napake tudi prebrati ne boš mogel, ker sam ECU ne bo dobil napajanja.
Če pa reče half bridge BUM, pa verjetno ne rabiš mikrokontrolerja, da ti pove, kaj je narobe - je ponavadi dovolj očitno.
Pri IGBT-jih ki so zadelani v keramiko - to ni vedno tako. Zadeva precej dobro zadrži detonacijo.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
TESKAn ::
Zmeraj sem mislil, da je design mikroelektronike bolj domena FEja...vsak dan nekaj novega.
Zakaj bi bilo pošiljanje signala iz DCDC pretvornika glavni elektroniki kaj zafrknjenega? Zakaj bi odpoved DCDC pretvornika avtomatsko pomenila, da crkne vse LVDC napajanje? Tesla ima (če sem prav razumel en video, objavljen v tej temi) DCDC konverter za polnjenje ločenega 12V akumulatorja, ki ti po morebitni odpovedi DCDC konverterja še vedno ostane in napaja vso krmilno elektroniko. Same močnostne stopnje pa tudi ni problem ločit od logike (tako v konverterju, kot v razsmerniku), da ne gre k vragu, ko ti skuri IGBT. In dokler ti logika dela, ti bo lahko povedala, kje je problem.
Zakaj bi bilo pošiljanje signala iz DCDC pretvornika glavni elektroniki kaj zafrknjenega? Zakaj bi odpoved DCDC pretvornika avtomatsko pomenila, da crkne vse LVDC napajanje? Tesla ima (če sem prav razumel en video, objavljen v tej temi) DCDC konverter za polnjenje ločenega 12V akumulatorja, ki ti po morebitni odpovedi DCDC konverterja še vedno ostane in napaja vso krmilno elektroniko. Same močnostne stopnje pa tudi ni problem ločit od logike (tako v konverterju, kot v razsmerniku), da ne gre k vragu, ko ti skuri IGBT. In dokler ti logika dela, ti bo lahko povedala, kje je problem.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
SplitCookie ::
Zakaj bi bilo pošiljanje signala iz DCDC pretvornika glavni elektroniki kaj zafrknjenega?
Separacija primarja in sekundarja.
Najlažje pač narediš samo tako da gledaš output konverterja in to je to.
Da bi postavil diagnozo - je pa tako kot da danes postavljaš diagnozo da je crknil alternator.
Ali še raje, da je odbilo eno diodo v njem.
Ali če si malo mazahoista - dioda v njem se prekine ko se doseže določen obratovalni tok pri določeni temperaturi.
Lahk pogledaš napetost, samo to ti npr. ne poda ideje v kakšnem stanju so ščetke etc.
Anyway. Zadevo kompliciramo.
Sam sem imel rešitev narejeno s preprostim napajalnikom za led razsvetljavo. Verjetno bi bila še bolj brainless varianta laptop polnilca.
Odbiješ stran PFC in sfutraš notri tistih 300V in je zadeva čisto srečna.
Za 36V bike sem ponucal kar trafo iz starega CRT ekrana, menjal vse kar je bilo elektrolitov za keramiko in zadeva je špiala. Menjal upor ki je futral tisti primitivni driver za takega z nižjo upornostjo in menjal mos za takega ki ima malce boljše specifikacije - orig = 600V.
Sem mislil da ne bo zadeva lavfala zaradi prestavnega razmerja 300:30V, pa je očitno forward konverter dovolj prilagodljiv za kaj takega.
Tesla ima (če sem prav razumel en video, objavljen v tej temi) DCDC konverter za polnjenje ločenega 12V akumulatorja, ki ti po morebitni odpovedi DCDC konverterja še vedno ostane in napaja vso krmilno elektroniko.
A to je isti 'dober' design tako kot ga imajo neke variante priusov, ko tak akku crkne po ~2h letih delovanja ?
Svinčen akku poleg nekega high-tech NiMh stvora ?
Also - ima kdo idejo kakšno rešitev so uporabii za start stop sistem pri bemflah non-hybrid dizelkah ? Ker štarterja se ne sliši.
Kako je zadeva vzdržjiva ?
Same močnostne stopnje pa tudi ni problem ločit od logike (tako v konverterju, kot v razsmerniku), da ne gre k vragu, ko ti skuri IGBT.
Ko prebije na vrata odpuli celoten driver.
Kaj se dogaja naprej je samo ?
Vsekakor pa moraš zadevo krmiliti popolnoma ločeno od ostalih podsistemov.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
TribesMan ::
Hah, ne ni to.
Je to (podobno):
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtop...
To je čist nekaj drugega kot si govoril v prvem postu. Tole ne dela če je mrzel ali pa če je topel motor. Ne mešaj megle.
Fensi
Zelo fensi.
Shema plz
Številko kreditne plz
Sam jaz ti nisem govoril o powerstage motorja ampak o napajalniku ki futra ecu in podobno navlako.
Jaz pa o obojem.
Take napake ne boš detektiral ker ti bo ob odpovedi odbilo spodnji in zgornji switching IGBT/mos, in to je napaka, ki se ne pojavi 'sama od sebe', temveč med delovanjem/štartom.
Mi detektiramo okvaro zgornjega ali spodnjega MOSa in izklopimo kompleten bridge v okoli 500ns po detekciji, ne odbije ničesar drugega kot samo tisti MOS ki je crknil.
Glede krmilnikov - ne vem če je to plod tvoje ekipe, ampak nekaj časa nazaj se je hvalilo s nekimi krmilniki, ki so bili domnevno plod slovenskega razvoja - pod pokrovom pa vse kitajsko s malce bolj nabitim izhodnim delom.
Plod naše ekipe. Dizajnirano in izdelano v Sloveniji. Nevem kaj si ti gledal "kitajskega", sicer pa naših krmilnikov skoraj zagotovo še nisi videl.
V fri-jevih labih rajt ?
Kje pa so FRIjevi labi? Ne poznam.
Ker ma pod lastno ritjo lab za proizvodnjo čipovja
Kdo kje kaj?
Because design
Design čipov na FRIju? Hahaha :D
Also - ima kdo idejo kakšno rešitev so uporabii za start stop sistem pri bemflah non-hybrid dizelkah ? Ker štarterja se ne sliši.
Kako je zadeva vzdržjiva ?
Štarterja se ne sliši ker ga ni več... ;)
Ko prebije na vrata odpuli celoten driver.
Kaj se dogaja naprej je samo ?
Nič se ne dogaja naprej. Zakaj bi se dogajalo? Because design.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
SplitCookie ::
Številko kreditne plz
SI56 0354 6542 0554 8772
Mi detektiramo okvaro zgornjega ali spodnjega MOSa in izklopimo kompleten bridge v okoli 500ns po detekciji, ne odbije ničesar drugega kot samo tisti MOS ki je crknil.
Mi, who is mi ? Iskra sistemi ?
Also: Kakšen imate dead-time ?
Also 500ns je cirka 50x več kakor je potrebno da odbije vse skupaj.
Plod naše ekipe. Dizajnirano in izdelano v Sloveniji. Nevem kaj si ti gledal "kitajskega", sicer pa naših krmilnikov skoraj zagotovo še nisi videl.
Probably.
Nič se ne dogaja naprej. Zakaj bi se dogajalo?
Ker imaš integrirano body-diodo v vseh cmos in podobnih čiperajih. Pa to ni edini problem.
Štarterja se ne sliši ker ga ni več... ;)
Je je.
Kje pa so FRIjevi labi? Ne poznam.
Pod ritjo njihove stavbe. neke omejene kapacitete za proizvodnjo silicijevih čipovij naj bi posredovali
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
TESKAn ::
Separacija primarja in sekundarja.
Optokopler, če že moraš.
Lahk pogledaš napetost, samo to ti npr. ne poda ideje v kakšnem stanju so ščetke etc.
V električnem avtu ne boš imel ne alternatorja, ne ščetk v motorju.
A to je isti 'dober' design tako kot ga imajo neke variante priusov, ko tak akku crkne po ~2h letih delovanja ?
Svinčen akku poleg nekega high-tech NiMh stvora ?
Priusa ne poznam, NiMh baterije sem pa tudi dokaj prepričan, da jih ne boš videl v električnih vozilih.
Ko prebije na vrata odpuli celoten driver.
Kaj se dogaja naprej je samo ?
Ne ga ne.
Ker imaš integrirano body-diodo v vseh cmos in podobnih čiperajih. Pa to ni edini problem.
In ta dioda je problem za detekcijo ker ...?
Pod ritjo njihove stavbe. neke omejene kapacitete za proizvodnjo silicijevih čipovij naj bi posredovali
FRI? Huh...sem živel v prepričanju, da so tisti laboratoriji od neke druge fakultete...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
TribesMan ::
Pa ti veš kaj je kreditna kartica? Očitno ti tud to ni jasno...
Zakaj bi pa ti rabil to vedeti? Iskra sistemi? Kaj pa oni "delajo" razen preprodajajo robo in pobirajo provizije?
Kaj ima veze dead time pri emergency shut-offu?
Bullshit, so much bullshit...
To ni nobena ovira. Vsi resni inverterji imajo to rešeno da dlje kot do driverja zadeva ne pride.
Ni ni, vse se dela samo še z alternatorjem. Ki je pač malo bolj pametn. Temu BMW reče efficien dynamics. Alternator je mikro hibrid. Zna "regenerativno zavirat" in tudi dodat par konjev mašini, če so pogoji pravi.
Again, pojma nimaš. Tiso ni FRI, ampak FE, mikroelektronika. Tam že 15 let ne delajo nič drugega kot senzorje, MEMS in podobne zadeve.
Mi, who is mi ? Iskra sistemi ?
Zakaj bi pa ti rabil to vedeti? Iskra sistemi? Kaj pa oni "delajo" razen preprodajajo robo in pobirajo provizije?
Also: Kakšen imate dead-time ?
Kaj ima veze dead time pri emergency shut-offu?
Also 500ns je cirka 50x več kakor je potrebno da odbije vse skupaj.
Bullshit, so much bullshit...
Ker imaš integrirano body-diodo v vseh cmos in podobnih čiperajih. Pa to ni edini problem.
To ni nobena ovira. Vsi resni inverterji imajo to rešeno da dlje kot do driverja zadeva ne pride.
Je je.
Ni ni, vse se dela samo še z alternatorjem. Ki je pač malo bolj pametn. Temu BMW reče efficien dynamics. Alternator je mikro hibrid. Zna "regenerativno zavirat" in tudi dodat par konjev mašini, če so pogoji pravi.
Pod ritjo njihove stavbe. neke omejene kapacitete za proizvodnjo silicijevih čipovij naj bi posredovali
Again, pojma nimaš. Tiso ni FRI, ampak FE, mikroelektronika. Tam že 15 let ne delajo nič drugega kot senzorje, MEMS in podobne zadeve.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
SplitCookie ::
Kaj ima veze dead time pri emergency shut-offu?
Nima, sam firbec.
Bullshit, so much bullshit...
Not really. Ste izvedli dejanski test s izvijačem čez IGBT/mos in gledali če vam bo odbilo še kaj drugega ?
Enako z izvijačem čez pole motorja.
0.5ms je ogroooomen čas
Zakaj bi pa ti rabil to vedeti?
Da vem kaj kupit. Dobra roba se sama hvali baje.
Pa ti veš kaj je kreditna kartica? Očitno ti tud to ni jasno...
Sej mi itak ne boš denarja nakazal, tak da kaj se buniš
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
TribesMan ::
Si narobe prebral? 500ns ne 500us. 500us je tam 6-7 period. 500ns pa je približno 2.5x več kot je preklopni čas stikala.
Drugače glede testiranja kratkih stikov. Vse je stestirano. Med delovanjem inverterja in motorja na dynotu, pri nazivni obremenitvi se testira kratke stike. Vse možne kombinacije. Med fazami, faza na +, faza na -... Vse zdrži, večkrat, zapored. Bo OK?
V avtomotive so zahteve kr hude kar se tega tiče.
Teehee!
Zdej pa počasi nehaj trolat o stvareh, ki jih ne poznaš drugače kot preko tipkovnice in forumov.
Drugače glede testiranja kratkih stikov. Vse je stestirano. Med delovanjem inverterja in motorja na dynotu, pri nazivni obremenitvi se testira kratke stike. Vse možne kombinacije. Med fazami, faza na +, faza na -... Vse zdrži, večkrat, zapored. Bo OK?
V avtomotive so zahteve kr hude kar se tega tiče.
Sej mi itak ne boš denarja nakazal, tak da kaj se buniš
Teehee!
Zdej pa počasi nehaj trolat o stvareh, ki jih ne poznaš drugače kot preko tipkovnice in forumov.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
SplitCookie ::
V avtomotive so zahteve kr hude kar se tega tiče.
Fancy, do want
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
WarpedGone ::
Lahko tale pissing contest odneseta kam drugam? Hvala.
Pa lep pozdrav iz Milana. S še ne bo moj, bo pa jutr v njem moja rit:)
Pa lep pozdrav iz Milana. S še ne bo moj, bo pa jutr v njem moja rit:)
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Lahko tale pissing contest odneseta kam drugam? Hvala.
Pa lep pozdrav iz Milana. S še ne bo moj, bo pa jutr v njem moja rit:)
Glej da boš poročal.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Na kratko: Šparam.
Na dolgo: Trenutni testni model S v Milanu je temno sivi 85kWh model z osnovno opremo i.e. zici so le delno v usnju. Avto je 'amercan specced' in garažno dodedaln, da je možna registracija v EU (avto ma nemške tablice). EU predpisi baje zahtevajo zadnje meglenke, ki v USA niso obvezna reč.
Ko se človek, ki še ni peljal avtomatika, navadi na le dva pedala in odsotnost šalthebla zadeva postane milina za peljat. Obvezno je treba ugasnit creep (grda lastnost avtomatikov da lezejo ko imaš v Drive in ne tiščiš zavore). Drugo pa je da je treba regen imet na Standard (alternativa je Low) da avto ob dvigu gas pedala 'ravno prav hitro' upočasnjuje. Po občutku sodeč primerljivo z dvalitrskim dizlom v četrti, mogoče tretji prestavi. Skrbelo me je, da bo ob dotiku 'gas' pedala zadeva preveč skočila (pač 360konjev ) ampak ne, avto se začne premikat kot bi ga nekdo potegnu z elastiko, bol ko pritisneš pedalo, močneje te ta elastika vleče naprej. Ves čas se mi je po glavi hodila primerjava z letenjem. Testna vožna je bila žal le po ulicah Milana, kar pomeni omejitev 50 (recimo 60), hitreje nismo mel šanse it. Odsotnost vibracij in rohnenja motorja je sprva kr problem - nimaš zvočnega fidbeka kaj se z avtom dogaja in česa naj bi bil v tistem momentu sposoben a ko se tega navadiš se le še vprašaš kdaj bo RollsRoyce končno električen. Speljevanje brez najmanjših vibracij je treba doživet predno ga lahk razumeš. Iz avta sm potegnu največ 200kW ob pospeševanju na mestnih ulicah - nobene drame sploh, avto sam skoč naprej. Italijanska vožnja je mal drugačna kot ultraregulirana po sloveniji. Cesta je široka za cca dva vozna pasa, na vprašanje kolk vozhih pasov je tle je sovoznik odvrnil "This is italia" - če je prostor greš lahk tja. In tko se je zgodilo da sm peljal bol po desni, pred mano se je pa nekdo odloču parkirat. Moral sem ustavit in čakat na prostor po levi, ko mi zadaj nekdo odstopi sm v desetinki sekunde stinu pedalos in bil že pred njim. Nobenega šaltanja in čakanja da se obrati povzpnejo tja, kjer konji končno oživijo.
Bi ga kupu? Ne, ker je izven mojega cenovnega razreda. Avto za 100k kupiš ko maš vsaj 100k letne plače. Bo pa genIII definitivno moj. Pravi električni avtomobili so proti 'klasiki' nekaj takega kot LCD proti CRT monitorjem. Ohranijo bistvo (prikaz slike), losajo se pa celega kupa balasta (teža, prostor, vzrdžlijvost, ...).
Čez kake 2 tedna se neham smejat ...
P.S. 8. in 9. aja so tesne vožnje na dunaju, 10. maja pa v Linzu. Če bi to vedel prej, bi šel gor namesto v milano. A mi ni žal.
Na dolgo: Trenutni testni model S v Milanu je temno sivi 85kWh model z osnovno opremo i.e. zici so le delno v usnju. Avto je 'amercan specced' in garažno dodedaln, da je možna registracija v EU (avto ma nemške tablice). EU predpisi baje zahtevajo zadnje meglenke, ki v USA niso obvezna reč.
Ko se človek, ki še ni peljal avtomatika, navadi na le dva pedala in odsotnost šalthebla zadeva postane milina za peljat. Obvezno je treba ugasnit creep (grda lastnost avtomatikov da lezejo ko imaš v Drive in ne tiščiš zavore). Drugo pa je da je treba regen imet na Standard (alternativa je Low) da avto ob dvigu gas pedala 'ravno prav hitro' upočasnjuje. Po občutku sodeč primerljivo z dvalitrskim dizlom v četrti, mogoče tretji prestavi. Skrbelo me je, da bo ob dotiku 'gas' pedala zadeva preveč skočila (pač 360konjev ) ampak ne, avto se začne premikat kot bi ga nekdo potegnu z elastiko, bol ko pritisneš pedalo, močneje te ta elastika vleče naprej. Ves čas se mi je po glavi hodila primerjava z letenjem. Testna vožna je bila žal le po ulicah Milana, kar pomeni omejitev 50 (recimo 60), hitreje nismo mel šanse it. Odsotnost vibracij in rohnenja motorja je sprva kr problem - nimaš zvočnega fidbeka kaj se z avtom dogaja in česa naj bi bil v tistem momentu sposoben a ko se tega navadiš se le še vprašaš kdaj bo RollsRoyce končno električen. Speljevanje brez najmanjših vibracij je treba doživet predno ga lahk razumeš. Iz avta sm potegnu največ 200kW ob pospeševanju na mestnih ulicah - nobene drame sploh, avto sam skoč naprej. Italijanska vožnja je mal drugačna kot ultraregulirana po sloveniji. Cesta je široka za cca dva vozna pasa, na vprašanje kolk vozhih pasov je tle je sovoznik odvrnil "This is italia" - če je prostor greš lahk tja. In tko se je zgodilo da sm peljal bol po desni, pred mano se je pa nekdo odloču parkirat. Moral sem ustavit in čakat na prostor po levi, ko mi zadaj nekdo odstopi sm v desetinki sekunde stinu pedalos in bil že pred njim. Nobenega šaltanja in čakanja da se obrati povzpnejo tja, kjer konji končno oživijo.
Bi ga kupu? Ne, ker je izven mojega cenovnega razreda. Avto za 100k kupiš ko maš vsaj 100k letne plače. Bo pa genIII definitivno moj. Pravi električni avtomobili so proti 'klasiki' nekaj takega kot LCD proti CRT monitorjem. Ohranijo bistvo (prikaz slike), losajo se pa celega kupa balasta (teža, prostor, vzrdžlijvost, ...).
Čez kake 2 tedna se neham smejat ...
P.S. 8. in 9. aja so tesne vožnje na dunaju, 10. maja pa v Linzu. Če bi to vedel prej, bi šel gor namesto v milano. A mi ni žal.
Zbogom in hvala za vse ribe