» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
136 / 1196
»»

WarpedGone ::

Z "grdo/nežno ravnanje" sem mislil na to, kolk se upošteva različne dejavnike, ki vplivajo na hitrost staranja (== upad kapacitete) baterij.

Glavni pogoj, da te zadeve lahko upoštevaš je, da jih dobro razumeš. Ne le v splošnem ampak tudi v čisto konkretnih primerkih celic. Ta knowhow se dobi le skozi ogromno testiranja, v splošnem pa gre za:
- večji praznili tokovi bol obremenjujejo baterijo kot manjši - 50kWh baterija iz katere vlečeš do 100kW se bo hitreje starala kot 100kWh baterija iz katere vlečeš enakih 100kW
- konkretna delovna temperatura baterije - koliko časa baterija 'prebije' na višjih temperaturah - najbol nežne temperature so okrog sobnih, nad 40 je problem, nad 50 je že precej pospešeno staranje
- obremenitve segretih baterij - isti praznili tok naredi več škode če je baterija topla kot pa če je hladna
- polnenje mrzlih baterij - če zelo mrzlo baterijo posiljuješ z močnim polnilnim tokom ti bo bol zamerila (== hitreje starala) kot pa če se prej mal segreje al pa če ji vsiljuješ manjši polnilni tok

Vse to so mehki principi, da jih znaš pretopit v intervale razmejene s konkretnimi številkami in da razumeš kaj si s tem res naredu pa nucaš ogromno testiranja al pa $$$ da to plačaš nekomu drugemu. Zato lahko Tesla ta knowhow lepo prodaja drugim.

Lahko pa seveda vse to direkt ignoriraš in v avto montiraš 'dumb' baterije, ki pol crknejo že po letu ali dveh vožnje po floridi.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

SplitCookie ::

- večji praznili tokovi bol obremenjujejo baterijo kot manjši - 50kWh baterija iz katere vlečeš do 100kW se bo hitreje starala kot 100kWh baterija iz katere vlečeš enakih 100kW

Odvisno predvsem od tipa celic.

Razlika med 0.5C in 1C je mnogo manjša kakor pa med 1C in 1.5C

Vse kar je pod 2C je že zelo dobro. Pa tudi pod 3C če je take uporabe sub 5%


- konkretna delovna temperatura baterije - koliko časa baterija 'prebije' na višjih temperaturah - najbol nežne temperature so okrog sobnih, nad 40 je problem, nad 50 je že precej pospešeno staranje

Kar spet ni problem, saj se bo baterija več starala zaradi samega staranja v stanju, kakor pa zaradi ciklov.
Vse skupaj je lovljenje bilk. Realno bo avto v uporabi mogoče 2h/dan, ostalih 22ur bo pa počival, je varianta tudi da se bo baterija bolj obrabljala pri 'polnjenju'/stand-by-u kakor pa pri praznenju.


- polnenje mrzlih baterij - če zelo mrzlo baterijo posiljuješ z močnim polnilnim tokom ti bo bol zamerila (== hitreje starala) kot pa če se prej mal segreje al pa če ji vsiljuješ manjši polnilni tok

Glih toliko zameri, kakor polnjenje popolnoma izpraznjene baterije, tudi tam rabiš regulirat polnilni tok.

Spet, tega je zelo zelo malo, hkrati pa 0.1C pri 22kWh bateriji pomeni da bož praktično do kraja obremenil povprečno vtičnico pri 10A 230V

Opcija je, da ti bo regeneracija skurila življensko baterijo bolj kakor tako celodnevno polnjenje, ker tega je namreč ogromno + ogromni tokovi

Zato lahko Tesla ta knowhow lepo prodaja drugim.

Tle ni nobenega know-how-a, ki ga nebi vedel že proizvajalec celic.
Marketing in nič drugega, prodajanje trapastih idej, zato da folk misli da je kupil dejansko nekaj kar je vredno tega keša.


Lahko pa seveda vse to direkt ignoriraš in v avto montiraš 'dumb' baterije, ki pol crknejo že po letu ali dveh vožnje po floridi.

Realno nima veze ali imaš eno tono podporne elektronike ali sam Low/High-Voltage/temperature/current cut-off
Tako kakor svinčen akku zdrži v avtu toliko pa toliko časa pa če se na glavo postaviš. Ponavadi tovarniški 5-7-let, vsa ostala aftermarket jajca pa tam 3-4.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Gregor P ::

Saj smo že diskutirali o tem, ampak kako je sedaj s tem menjanjem baterij; je to v Izraelu uspešen projekt ali ne (seveda če spustimo dejstvo, da morajo z nečim napolniti te baterije)?

So, what was my "pie in the sky" idea? A company called Better Place, which created an infrastructure solution that allowed electric cars to drive with the same convenience as gasoline cars. We installed 40 battery switch stations across Israel and 20 more across Denmark. Those stations allowed electric vehicles to simply switch batteries when drivers ran out of juice but wanted to keep driving. By not asking drivers to buy an expensive battery, and simply paying for the miles they drove, we made electric cars cheaper and more convenient than comparable gasoline sedans. The cost of such network? Less than one week of gasoline in Israel. The same ratio holds true to the US as well.

The result? Israeli drivers already drive millions of electric miles on this system without burning a single drop of imported oil. They are measurably more satisfied than gasoline car drivers, or EV drivers in other countries. In fact, Better Place will sell roughly 1% of the new cars sold this March in Israel, following two months of 0.5% and 0.7%. These sales figures happen despite negligible financial incentives from the Israeli government for EVs. To put that in perspective - while it is an unfair comparison, Toyota took 15 years to reach 1% of global new car sales with the Prius.
(vir: What David Brooks Got Wrong About Energy Innovation)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

Po mojem laže. Mojstri s slo-techa so razlagali, da je menjavanje akumulatorjev kolosalen fail.>:D

O.

Nikec3 ::

Menjavanje baterij ni kul, ter se preprosto nikoli ne bo prijelo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:


Zato lahko Tesla ta knowhow lepo prodaja drugim.

Bojim se, da ne bo kaj preveč zanimanja za ta knowhow:
http://www.greencarreports.com/news/108...

Nikec3 ::

fpbs je izjavil:

WarpedGone je izjavil:


Zato lahko Tesla ta knowhow lepo prodaja drugim.

Bojim se, da ne bo kaj preveč zanimanja za ta knowhow:
http://www.greencarreports.com/news/108...

Zanimivo. Očitno ima Tesla težave s programsko kodo. Marsikje sem že prebral podobne težave, in tudi sami priznajo ta problem.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

TESKAn ::

Ok, 3 kWh na dan, 125W porabe v povprečju. Kaj imajo noter, da pokuri tolk štroma?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

TribesMan ::

A ni bilo rečeno da je problem, ker ne znajo spravit računalnika, ki fura tist LCD na armaturki, v sleep mode?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

TESKAn ::

Še vedno, 125W? Če imajo probleme z sleep modeom je verjetno vse skupaj kaka custom zadeva, ki bi že tako morala imet omembe nevredno porabo.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Ok, 3 kWh na dan, 125W porabe v povprečju. Kaj imajo noter, da pokuri tolk štroma?

Kompjuterji in oba zaslona ne gresta spat.
Spat ne grejo, ker so to izklopl v FW 4.2.
To so izklopl, ker ko so še hodili spat, so se radi 'ne-zbudili-več'.
Nihče ni še direkt s prstom pokazal na krivca a ve se da zadevo poganja nVidia Tegra4 + Linux.
Kar se mojih izkušenj z obema tiče je to 1 + 1 = 2. Linux pa powersaving fičerji so menstruacija.

Vse skupaj s samim battery-knowhow-om nima nič. Roadster npr. ni mel takih težav, ampak tam ni blo linuxa pa nVidie.
Na zadevi se dela in bo v enem izmed prihodnjih avtomatskih nadgradenj odpravljen, kdaj se bo to zgodilo je pa stvar khm.
Še vseeno bolje da ti dnevno izpuhti 3kWh, kot pa da maš zjutri mrtu avto ker se hebeni linux ne zna zmenit s HW kako in kaj ...
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

Čaki malo, to ne govorimo o neki konfiguraciji, ki jo naročiš po kosih, spraviš skupaj, downloadaš prvi linux image in se jeziš, ker ti drajverji ne delajo. Govorimo o točno določenem sistemu s točno določenimi komponentami, nad katerim imaš popolno kontrolo. In power management v baterijski aplikaciji ni nek obskuren fičr, je kar precej pomemben.
+ Tegra4 - ARM arhitektura, namenjena mobilnim aplikacijam = nizka poraba. Da dobiš 100+W porabe, ni dovolj samo vključen zaslon in računalnik, ampak moraš tudi kaj intenzivno delat na njem. Se spomnim časov na FE, ko je imel TribesMan na ThinkPadu T41 porabo med delovanjem 10W. Skoraj desetletje kasneje ima Tesla porabo 100+W?
Face it, tle je zajebala Tesla. So imeli čas, so imeli specifikacije, so imeli popolno kontrolo nad sistemom, pa niso naredili zadeve, kot se spodobi.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

1. Dravjerje za osnovne komponente so spisali proizvajalci komponent
2. Komponento da spat in zbudi jo drajver na pa 'integracijski' softver
3. Kolk je vseh teh ločenih kompontent je proprietary knowledge
4. zarad ene al par komponentet, ki delajo sranje, je spanje disejblano za vse
5. Elon je v intervjuju na norveškem izpljunil, da je problem interno že rešen
6. Folk je zato že pričakoval da bo v FW4.3 zadeva že urejena a še ni ergo čakajo na 4.4

Retorično vprašanje:
Kolk časa traja, da se v neki 'distribuciji' popravi bug, ki izvira upstream?
Kdaj res veš da neka komponenta kot del širšega sistema dela OK v 100% in ne le v 99,9998%?
Obakrat traja veliko časa.

Da ne bo samo rekla kazala še nekaj izpod prstov lastnikov teh vozil: Power drain while Idle (Vampire load).

Pa še 'uraden' odziv firme:
This will be adjustable by a setting. At the moment the processors that run the instrument cluster and touchscreen do not turn off. This allows for immediate responsiveness when you come back to the vehicle - everything is awake as soon as you open the door. The downside to this is that Model S can lose several miles per day when sitting idle. Miles lost per day is much higher when the battery is full and tapers down as the battery gets lower.

The next software update will introduce a setting that allows more control of the power management of Model S. You will be able to tell the computer to turn off all the background electronics which will get energy consumption when not in use down to near-zero.


Ergo, poleg osnovnega 'desn't wake' problema je še dodatni 'it takes ages to boot'.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

Ok, 3 kWh na dan, 125W porabe v povprečju. Kaj imajo noter, da pokuri tolk štroma?

Kompjuterji in oba zaslona ne gresta spat.
Spat ne grejo, ker so to izklopl v FW 4.2.
To so izklopl, ker ko so še hodili spat, so se radi 'ne-zbudili-več'.
Nihče ni še direkt s prstom pokazal na krivca a ve se da zadevo poganja nVidia Tegra4 + Linux.
Kar se mojih izkušenj z obema tiče je to 1 + 1 = 2. Linux pa powersaving fičerji so menstruacija.

Vse skupaj s samim battery-knowhow-om nima nič. Roadster npr. ni mel takih težav, ampak tam ni blo linuxa pa nVidie.
Na zadevi se dela in bo v enem izmed prihodnjih avtomatskih nadgradenj odpravljen, kdaj se bo to zgodilo je pa stvar khm.
Še vseeno bolje da ti dnevno izpuhti 3kWh, kot pa da maš zjutri mrtu avto ker se hebeni linux ne zna zmenit s HW kako in kaj ...

Tegra 4? Ki je bila predstavljena en mesec nazaj? Tesle se pa prodajajo že eno leto? Verjetno misliš trojko.

WarpedGone ::

Ja, 3.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Sej vseeno kdo je zajebal. Odgovornost je v vsakem primeru na Tesli. Oni morajo zrihtati zadeve in ne nvidia ali kdo drug.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Jup, in to ni edin problem, ki so ga mel/ ga majo. ChangeLog raznih FWjev je zanimivo branje.
Je pa vseeno kul, da za vse te nadgradnje/popravke ni treba nikamor furat al pa fehtat, zgodijo se samodejno, sam strinjat se morš.
Zbogom in hvala za vse ribe

SplitCookie ::

That is some expensive brick right there.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

pegasus ::

TESKAn ::

1. Dravjerje za osnovne komponente so spisali proizvajalci komponent
2. Komponento da spat in zbudi jo drajver na pa 'integracijski' softver
3. Kolk je vseh teh ločenih kompontent je proprietary knowledge
4. zarad ene al par komponentet, ki delajo sranje, je spanje disejblano za vse
5. Elon je v intervjuju na norveškem izpljunil, da je problem interno že rešen
6. Folk je zato že pričakoval da bo v FW4.3 zadeva že urejena a še ni ergo čakajo na 4.4

Don't care. Zadeva ni bila narejena z danes na jutri in bi pričakoval, da se med testiranjem opazi taka "malenkost", kot je 100+W porabe v mirovanju.


Retorično vprašanje:
Kolk časa traja, da se v neki 'distribuciji' popravi bug, ki izvira upstream?
Kdaj res veš da neka komponenta kot del širšega sistema dela OK v 100% in ne le v 99,9998%?
Obakrat traja veliko časa.

Retoričen odgovor:
Software, ki mu zaupaš poganjanje sistemov v avtu, ni kar ena "distribucija". In če sem prav razumel, se zadeva ne pojavi samo v 0,0002 primerov.

Pa še 'uraden' odziv firme:
This will be adjustable by a setting. At the moment the processors that run the instrument cluster and touchscreen do not turn off. This allows for immediate responsiveness when you come back to the vehicle - everything is awake as soon as you open the door. The downside to this is that Model S can lose several miles per day when sitting idle. Miles lost per day is much higher when the battery is full and tapers down as the battery gets lower.

The next software update will introduce a setting that allows more control of the power management of Model S. You will be able to tell the computer to turn off all the background electronics which will get energy consumption when not in use down to near-zero.


Ergo, poleg osnovnega 'desn't wake' problema je še dodatni 'it takes ages to boot'.

Hecno, imam računalnik za 600€ in se zbudi tako, v 30 sekundah in trenutno mi neobremenjen, ko to tipkam, kuri < 50W. Kaj so dali v model S, da v idle kuri več kot i5 3,4 GHz (no, neobremenjen dela na 1,7 GHz), 8 GB RAMa, ATijeva 7850 grafična, SSD in navaden disk, pa še kar je izgub v napajalniku? So pa strokovnjaki, da jim je uspelo ARMa prepričat, da neobremenjen porabi več, kot i5.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

teskan:
Don't care. Zadeva ni bila narejena z danes na jutri in bi pričakoval, da se med testiranjem opazi taka "malenkost", kot je 100+W porabe v mirovanju.

Ne dosegaš minimalnega nivoja razumevanja napisanega, da bi se s tabo dalo inteligentno pogovarjat.

Feature Changes in v4.2:
Sleep Mode - Sleep mode was removed. Will come back in a future version
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

TESKAn ::

Ne dosegaš minimalnega nivoja razumevanja napisanega, da bi se s tabo dalo inteligentno pogovarjat.

Kaj pa je za razumet? Imajo _svoj_ sistem, razvija jo več kot en premalo plačan inženir, zadeva kuri orenk več štroma, kot bi jo kakršenkoli na ARMu osnovan sistem. Kaj naj si človek misli drugega, kot da gre za šalabajzerijo. Pa limaj njihov PR kolikor hočeš.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Nepismen pač ne more razumet napisanega. Po definiciji.
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

Sej lahko poskušaš razložit, v preprostem jeziku, katera beštja jim žre 100+W, kadar ne dela nič. In zakaj je še do verzije 4.3 niso mogli ukrotit.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Za ostale pismene, ki bi lahko v trenutku slabe pozornosi nasedli nepismenemu:
- 'deep sleep' je fičer avtomobila od prvega dneva
- proces zbujanja iz 'deep sleep' zahteva precej časa kar je grda lastnost čisto vse novejše elektronike katero mozoljasti najstniki sploh niso sposobni dojet, starejše pa močno sekira
- po defaultu je avto v deepsleep šel po ~ dveh urah standby-a
- v avtomobili ni samo en ARM procesor ampak par njih pa še kakšen drugačen plus par zaslonov s svojimi kontrolerji, osvetlitvijo in še precejšen kup podporne elektronike - od raznoraznih WiFi ruterjev, anten, snezorjev bližine, itn. Vsak tak podsistem ima svoj protokol butanja in vzpostavitve komunikacije z vsem ostalim.
- ta deep-sleep so izklopli zaradi težav pri zbujanju in panike lastnikov, ko se avto ni odzval na čisto vse možne načine že v prvi desetinki sekunde ko so se mu približal na 5m
- idle poraba itak boli samo tiste, ki so obsedeni z gledanjem števcev, štetjem centov in akademskim razpredanjem kdo je šalabajzer (pretvorjeno v denar je v rangu 30 centov na 24ur)
- avto omogoča razvoj in nadgradnjo SW brez posebnih servnisnih vpoklicev i.e. od voznika zahteva le da pove kdaj mu nadgradnja ustreza (takoj ali enkrat ponoči)
- avtomatski deep-sleep so preko tega sistema izklopili zato, da so s začasno odpravili zabodene poglede ko se avto ni takoj zbudil
- ko jim deep-sleep uspe bolje stjunat, bo nazaj

Primerjava idle porabe celega sistema z idle porabo *enega* procesorja pod mizo dnevni sobi je povsem mimo.
Se še kdo večminutnega butanja Win2000? MS je nucal 10 let da so boottime na bistveno hitrejših mašinah uspel spravit na nekaj 10 sekund. Na linuxu je zaveda (bila) še hujša. Pa je to samo bootanje SW in inicializacija nekaj HW komponent, ki vse laufajo v bistveno bol uniformnem okolju domače kište. Podsistemi v avtmobilu so med sabo bistveno bol raznoliki ergo je proces vzpostavitve komunikacije med njimi še tolk bol kompliciran in dolgotrajen.
Zbogom in hvala za vse ribe

CoolBits ::

Ne tlači windows tukaj zraven, ker ne pašejo... windows mora podpirat miljon različnih kombinacij HW.
Primerjaš lahko z OSX al pa IOS kjer sleep dela perfektno in se zbuja instantno.

Šalabajzerji v glavnem.

fpbs ::

TESKAn je izjavil:

Ne dosegaš minimalnega nivoja razumevanja napisanega, da bi se s tabo dalo inteligentno pogovarjat.

Kaj pa je za razumet? Imajo _svoj_ sistem, razvija jo več kot en premalo plačan inženir, zadeva kuri orenk več štroma, kot bi jo kakršenkoli na ARMu osnovan sistem. Kaj naj si človek misli drugega, kot da gre za šalabajzerijo. Pa limaj njihov PR kolikor hočeš.

Se strinjam, to ni nič drugega, kot ena velika šlamparija. Hvala lepa za tak avto, ki porabi skoraj tretjino vse energije za 'deep sleep'. Ali če preračunaš drugače od 1000 polnenj baterije naj bi šlo 300 polnenj samo za 'deep sleep'. Ali je to tisti knowhaw, ki ga bo konkurenca odkupila?

Daedalus ::

Ne tlači windows tukaj zraven, ker ne pašejo... windows mora podpirat miljon različnih kombinacij HW.
Primerjaš lahko z OSX al pa IOS kjer sleep dela perfektno in se zbuja instantno.


Glede na pisanje W1, je primerjava z winsi čistu na mestu (količina različnih povezanih sistemov, ki komunicirajo med seboj).

Ali je to tisti knowhaw, ki ga bo konkurenca odkupila?


Tako. Vedenje, kje so težave, predstavljajo pol rešitve. Če pa moreš spet vse zgruntat iz nule pa... samo še bolj zaostaneš.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

dzinks63 ::

Tole bodo že poštimali, celoten zagonski OS postaviti v nek ramdisk, zadeva se zažene v trenutku, tudi če precej stane, bo to celokupna cena avtomobila zlahka prenesla, sploh dokler nimajo dostojne konkurence.

CoolBits ::

Glede na pisanje W1, je primerjava z winsi čistu na mestu (količina različnih povezanih sistemov, ki komunicirajo med seboj).

To ni opravičilo. V klasičnem avtomobilu so vsi sistemi na voljo v par sekundah, čez noč pa porabi 0,0%...

CoolBits ::

Kakorkoli... temu se bodo morali vsaj približat, če hočejo bit prava konkurenca...

TESKAn ::

Še zmeraj ne razloži, od kod toliko porabe. Kup ARMov in druge (predvidevam da low power) periferije in ko nič ne delajo, kurijo 100W? In če je problem deep sleep, saj nimaš samo izbire "deep sleep/full load", ampak še precej drugih low power stanj, iz katerih se do polnega delovanja naprava zbudi precej hitreje. Če pa so implementirali samo deep sleep in full ON način delovanja, je pa precej žalostno. Vsak moderen telefon je lahko izklopljen in res rabi precej časa, da se povsem zbudi, ga je pa trivialno dati v "stand by" način, v katerem pokuri vsaj 10x manj energije in iz katerega ga praktično v trenutku zbudiš. Mogoče impliciraš, da v "stand by" načinu kuri teh 100W, koliko potem cel sistem kuri, ko je avto v pogonu? 1 kW?

Glede na pisanje W1, je primerjava z winsi čistu na mestu (količina različnih povezanih sistemov, ki komunicirajo med seboj).

Ki so vedno enaki. Ni treba sistemu ob zbujanju preverjat milijon možnih različnih naprav, za vsako ugotavljat, kaj je in naložit zanjo ustrezen gonilnik. Sistem točno ve, kaj je priklopljeno gor in kako se mora to odzvat, uporabnik ne bo samovoljno dodal/odstranil napravo. Je res bolj podobno Applu, kjer imaš točno določeno HW konfiguracijo.

Pa če že primerjamo, najboljši moderen mercedes, kar ga lahko kupiš, ima verjetno vsaj primerljivo ali več elektronike, kot Tesla S (radar, ABS, navigacija, inštrumenti, vsa elektronika okrog motorja, par displayev itd...). Če bi konstantno kuril 100W, bi pocuzal eno 100 Ah baterijo čez noč in se zjutraj ne bi hotel več zbudit. Pa je ne in še nisem zasledil, da bi se lastniki Mercedesov pritoževali, da je avto neodziven.

Za konec, zanimivo, kako W1 vsakič, ko kdo reče karkoli čez njemu omiljeno firmo, hitro preide v "full ad hominem mode" ("mozoljasti najstniki" in podobno). Pa je vse, kar sem napisal, da bi od resne firme pričakoval, da je (sploh pri baterijski aplikaciji) zadeva glede upravljanja z energijo polikana. Mogoče ne v nulo, ampak toliko, da ti med čakanjem na letališču ne izprazni povsem baterije, pa že. In da je fail na tem področju šlamparija.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

SplitCookie ::

V avtu je zelo verjetno nažgano vse razen luči.
Torej inverter, armatura, ozvočenje etc ..

S 100W jaz lavfam doma laptop, celotno ozvočenje in LED (ambient sicer) razsvetljavo za eno sobo.

...
Pa mi ostane še 30W

100W rabiš za pogon električnega skiroja. To je OGROMNO štroma za baterijsko aplikacijo.
To je 2.4kWh na dan, 15kWh/teden.

Za konec, zanimivo, kako W1 vsakič, ko kdo reče karkoli čez njemu omiljeno firmo, hitro preide v "full ad hominem mode" ("mozoljasti najstniki" in podobno).

We are treading on his dreams... :P
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Zgodovina sprememb…

Daedalus ::

[edit - odstranjen offtopic del].

Pa je ne in še nisem zasledil, da bi se lastniki Mercedesov pritoževali, da je avto neodziven.


Poznam par ponosnih lastnikov novejših avtov različnih cenovnih razredov, ki so obstali na sredi ceste, ker je management motorja narobe zaznal "napako" in razglasil nesodelovanje. Enemu sredi tunela na Hrvaškem, je komaj ven prilezel, da se je lahko umaknil na varno.

Pa še obvezen disclaimer - se razume, da je Tesla v bistvu izdelek beta kakovosti (deluje ok, z določenimi problemi). Ima svoje težave, ki pa se bojo odpravile. Postopoma, skoz iteracije, kot to gre običajno.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

Primerjava idle porabe celega sistema z idle porabo *enega* procesorja pod mizo dnevni sobi je povsem mimo.
Se še kdo večminutnega butanja Win2000? MS je nucal 10 let da so boottime na bistveno hitrejših mašinah uspel spravit na nekaj 10 sekund. Na linuxu je zaveda (bila) še hujša. Pa je to samo bootanje SW in inicializacija nekaj HW komponent, ki vse laufajo v bistveno bol uniformnem okolju domače kište. Podsistemi v avtmobilu so med sabo bistveno bol raznoliki ergo je proces vzpostavitve komunikacije med njimi še tolk bol kompliciran in dolgotrajen.

V bistvu ne, podsistem avtomobila ima točno eno konfiguracijo (načeloma), pri razvoju splošnega OS-a pa pokrivaš 10^x kombinacij hardwera, ki morajo vse delovati. Ne vem no, zakaj ICE avtomobili nimajo teh problemov z bootanjem, pa jim obrneš ključ, kjer obenem dobiš precej lepo štalo na štromu, ko ti iz akumulatorja potegne zaganjaš par 10 A...

Daedalus je izjavil:

Pa je ne in še nisem zasledil, da bi se lastniki Mercedesov pritoževali, da je avto neodziven.


Poznam par ponosnih lastnikov novejših avtov različnih cenovnih razredov, ki so obstali na sredi ceste, ker je management motorja narobe zaznal "napako" in razglasil nesodelovanje. Enemu sredi tunela na Hrvaškem, je komaj ven prilezel, da se je lahko umaknil na varno.

Pa še obvezen disclaimer - se razume, da je Tesla v bistvu izdelek beta kakovosti (deluje ok, z določenimi problemi). Ima svoje težave, ki pa se bojo odpravile. Postopoma, skoz iteracije, kot to gre običajno.

Eno je fuč senzor, ki ti zmede cel sistem. Drugo je pa bootanje pol minute. Ne vem no, jaz v avto vtaknem ključ, obrnem in gasa, mi ni treba čakati 15 sekund. Pri Tesli, če bi bil deep sleep vklopljen, bi očitno moral.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Daedalus ::

Za vse rabiš vozniški izpit za avto in ni dovolj tisti za moped.


Ok, razumem. Ti denatiraš s stališča stupid userja, jaz pa s stališča nekoga, ki mu je vsaj za silo jasno, kako se vrtijo stvari pod havbo. Takle pa res ne boma nikol skup prišla:D
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

SplitCookie ::

Tut ok.


Jst rajš potrpim da se mi avto eno minuto boota, čeprav je to rahlo embarrasing, kot pa da mi tako nesramno in zahrbtno scuza baterijo.

Sicer pa shitty power-management pri baterijskih zadevah ni popolnoma nič novega.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

WarpedGone ::

Mal perspektive, kako da klasični avtomobili 'sploh' nimajo tega problema:
iDrive Startup Time...
Slow I-Drive at Start Up
...
Forumi so polni bentenja nad slabo štartno odzivnostjo modernih kompjuterjev v avtomobilih.

Razlika je le nivo integracije - al gre kabl iz ključavnice direkt na ajnlaser al gre na osrednji kompjuter. V fičalniku gre direkt na ajnlaser, kje druge pa prej vpraša kompjuter al mu to dovoli še kje drugje pa ajnlaserja sploh ni in gre le komanda kompjuterju naj štarta. Če ma atomatska ključavnica svoj kompjuter ki nonstop posluša al je kje v bližini ključ in kolk je daleč in kdaj naj porine ven kljuke za vrata odpret je to nekaj, nekaj druzga pa je če je tut ta funkcija le program v centralnem kompjuterju. Pol mora ta nonstop laufat, da lahk sploh vrata odpreš. Kako je v Model S, ne vem, vem pa da se je neki časa govorilo, da se bojo kljuke same pokazale ko boš pršu blizu, trenutno pa se je treba kljuke dotaknit da se prikaže.

Vse stvari so simpl, dokler ti jih ni treba nardit. Tko da res delajo, ne da se sam teb zdi da delajo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

Kako je v Model S, ne vem, vem pa da se je neki časa govorilo, da se bojo kljuke same pokazale ko boš pršu blizu, trenutno pa se je treba kljuke dotaknit da se prikaže.
S tem, da imajo lahko te kljuke celo čisto mehanske težave, predvsem pozimi pri nižjih temperaturah, da se vrat sploh ne da več dobro zapreti (neka vzmet notri se iztakne, ali nekaj podobnega; in četudi ti zamenjajo celotno zadevo, se napaka lahko ponovi):8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TESKAn ::

Samo zato, ker so stvari komplicirane, ne bom zamahnil z roko in rekel 'eh, saj je ok'. Tudi če bi BMW naredil avto, pa bi zaradi napačno izbrane dihtunge vsake dvanajst ur ven izteklo 5l bencina, ni ok in je nekdo nekaj naredil napol(slab power management v Tesli S)/zanič(slaba dihtunga).
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Vse kar dela, lahko tudi crkne.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Vse kar dela, lahko tudi crkne.

Zato pa čim manj odvečne krame in nepotrebne elektronike, kjer res ni nujno potrebna. Te električne pomične klučavnice so popoln nesmisel.

Gregor P ::

Kar je meni všeč je to, da če si vrata zgolj priprl, se ti avtomatsko zaprejo do konca.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Nikec3 ::

Tesla Model S je avto leta, zato se pri takšni stvari, kot je izgubljanje 30 km na dan (v mirovanju), ne smemo obrniti stran in reči saj je ok. Verjetno tudi sami menijo enako.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

pegasus ::

A je kdo že prebral review od Zoe? ;)

WarpedGone ::

Tesla, kakor razumem iz tvojih postov, enostavno ne dela.

Misliš, da bi za avto leta razglasili avto, ki enostavno ne dela? Resno?

V nekem zelo velikem odstotku vse deluje OK, v nekem nezanemarljivo majhnem odstotku so bile pa težave.
Do njihove dokončne rešitve je problematičen fičer izklopljen, kar povzroča drugačen a ne tako zelo boleč 'fičer' visoke idle porabe.

O tem se pogovarjamo itak samo zato, ker je nek nadobuden novinar spisal članek. Lastniki vozila na zadevo gledajo kot še na en detajl bi čahko bil bolši a dokler avto dela, se zarad tega bistveno ne sekirajo.

A je kdo že prebral review od Zoe? ;)

Brez skrbi da ja:)
Sicer ni nič bistveno novega v njem, človek dobi občutek da se je Renault zadeve lotil resno in brez skrite agende. Za takle format avtomobila je recimo tut samo 22kWh baterija še pogojno sprejemljiva. Iz Mb vKoper in nazaj se pač z njim ne boš fural, kot drugi avto bi pa že lahk bil precej uporaben.
Pogrešam teste odzivnosti pri različnih hitrostih in primerjavo z odzivnostjo ICEjašev. Ker le 13s od 0-100 ne pove cele zgodbe oz. zamegli stanje, ki je najpogosteje relevantno: pospeševanja 0 do 50, pospeševanja 50 do 90 in od 70 do 90. Dogajanje nad temi hitrostmi za tak avto itak ni glih hudo relevantno.
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Nikec3 ::

Elom Musk na twitterju:

Really exciting @TeslaMotors announcement coming on Thursday. Am going to put my money where my mouth is in v major way.


Upam da bo kaj govora o tretji stopnji razvoja Tesle. (30 000 $ EV)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Zelo dobra predstavitev 17 palčnega zaslona:



Kljub temu pa še vedno ne razumem, zakaj bi avto firma, najbolj od vsega v avtu reklamirala zaslon na dotik.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

PrimozR ::

Ker je fancy. Ne glede na to, da je kakršenkoli touchscreen v avtu fail na celi črti.
««
136 / 1196
»»