» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
135 / 1196
»»

Gregor P ::

Čisto tako globalno-politično; če je ameriškim zasebnikom uspelo izdelati dobro EV (sicer ne še za širše množice), je zanimivo, da so tudi tukaj zopet Američani prvi (ne glede na njihovo siceršnjo potratno ravnanje z energijo - še posebej z njihovimi ogromnimi "tanki", ki pijejo "za naše razmere poceni" nafto kot za stavo), medtem ko smo mi v EU polni raznih teoretičnih idej, predpisov, regulacij, direktiv, davkov, subvencij itd.:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Okapi ::

Stvari lavfajo, kante se prodajajo, ni potrebe za pretirano skrb.
No ja, vprašaj tiste v Revozu, ki so jih odpustili, ker se kante ne prodajajo tako zelo.>:D

Avtomobilska industrija v povprečju kar precej na škrge diha, vsake toliko časa kakšna firma guzne oziroma jo morajo prodati kakšni večji. In obeti niso nič kaj rožnati, Kinezi se sploh še niso dobro lotili izdelave avtov.

O.

Daedalus ::


No ja, vprašaj tiste v Revozu, ki so jih odpustili, ker se kante ne prodajajo tako zelo.

Avtomobilska industrija v povprečju kar precej na škrge diha, vsake toliko časa kakšna firma guzne oziroma jo morajo prodati kakšni večji. In obeti niso nič kaj rožnati, Kinezi se sploh še niso dobro lotili izdelave avtov.


V tem primeru pa je manjko interesa za nabiranje tehnološke prednosti pred copy/pejst Kitajci garant, da bojo v prihodnosti še težje preživeli. Al pa bojo filali gore denarja v licenčnine, ki jih bojo prodajali Musk & Co. Revoz je pa zgolj štanca obrat in kot tak med prvimi na udaru, ko gre malo slabše.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

SplitCookie ::

Gregor P je izjavil:

Čisto tako globalno-politično; če je ameriškim zasebnikom uspelo izdelati dobro EV (sicer ne še za širše množice), je zanimivo, da so tudi tukaj zopet Američani prvi (ne glede na njihovo siceršnjo potratno ravnanje z energijo - še posebej z njihovimi ogromnimi "tanki", ki pijejo "za naše razmere poceni" nafto kot za stavo), medtem ko smo mi v EU polni raznih teoretičnih idej, predpisov, regulacij, direktiv, davkov, subvencij itd.:8)


EV so potem v US v prednosti samo zato, ker njihove ladje pijejo bencin kot za šalo ?

Boeing je izjavil:

Tip je, za razliko od ostalih prdcev, velik frajer. Vlaga in riskira tudi precej svojega, osebnega denarja. Večina ostalih "meneđerjev" zna samo s tujim kurcem po koprivah mahat.

In tip dobro ve kaj dela. Vse mu rata.

Frajer je.


Ko si dovolj nakradeš si lahko pošten :)
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Ni to Slovenija, tip ni nakradel.

Boeing ::

SplitCookie je izjavil:


Ko si dovolj nakradeš si lahko pošten :)


Itak, tipično slovensko. Ko nekdo propade, ga je uničla politika, ko uspe, je nakradel.

Bognedaj komu priznat kompetence in privoščit uspeh, aneda ?

Musk je frajer, njegovi avtomobili pa, kot temu ameri lepo pravijo, game-changerji. Osebno vidim Tesla Motors kot zelo perspektivno firmo in v naslednjih nekaj letih bojo naredili na EV področju to, kar je toyoti ratalo s hibridi - zdominirali bojo trg do takih razsežnosti, da ostali ne bojo meli za burek. Pa ne zato, ker bi bili pri tesli pametnejši... izključno samo zato, ker so prilagodljivejši.

Če bo cena ob začetku prodaje v EU vsaj približno v mejah razuma, bo S (oz. X) v mojem ožjem izboru.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

WarpedGone ::

Musk je frajer,

Musk je predvsem zelo močan karakter, ki ne sprašuje drugih kaj si on želi. Prave slovenske besede ne najdem, angleška bi bla 'asshole'. Je glih dovolj asshola da okol sebe ne trpi bluzatorjev in ljudi, ki ne dosegajo tistega kar od njih zahteva (realno al pa nerealno). Je tolk asshola da je iz Tesla Motors izrinil 'prva ustanovitelja" te firme. Musk je bil šele tretji človek, ki je na mizo dal dovolj denarja, da se je lotus z njimi sploh začel pogovarjat. Osnovno idejo (uporaba run-of-the-mill 18650 LiIon celic) je dal na mizo Martin Eberhard, ki je že prej plačal ACPropulsion da so svojega prototipnega tzero iz svinčenih baterij poskusno predelal na uporabo LiIon celic in mu ga dal za nekaj časa v testno vožnjo. Drugi soustanovitelj je bil Martinov kamerad Marc Tarpenning, onadva sta registrirala znamko Tesla Motors. Marcova ekspertiza so pa AC motorji. Ampak firma je bistveno več kot samo tehnično znanje in inženiring zato so zadeve takšne kot so. Precej verjetno da Tesla Motors nebi bil kjer je sedaj, če se te ljudi nebi takrat zamenjalo. Vsak ma pač svoje šibke strani.

izključno samo zato, ker so prilagodljivejši.

Lahk temu tut tako rečeš, js bi reku manj okorni :)

Če bo cena ob začetku prodaje v EU vsaj približno v mejah razuma, bo S (oz. X) v mojem ožjem izboru.

EU cene so znane
- 60kWh: 60.000 EUR
- 85kWh: 68.700 EUR

To je cena za 'other europe' i.e. brez lokalnih dajatev. V okoliških državah so cesarji podobno lačni in se ceni gibljeta okrog 72k in 83k EUR.
Zbogom in hvala za vse ribe

SplitCookie ::

Boeing je izjavil:

SplitCookie je izjavil:


Ko si dovolj nakradeš si lahko pošten :)


Itak, tipično slovensko. Ko nekdo propade, ga je uničla politika, ko uspe, je nakradel.

Bognedaj komu priznat kompetence in privoščit uspeh, aneda ?

Musk je frajer, njegovi avtomobili pa, kot temu ameri lepo pravijo, game-changerji. Osebno vidim Tesla Motors kot zelo perspektivno firmo in v naslednjih nekaj letih bojo naredili na EV področju to, kar je toyoti ratalo s hibridi - zdominirali bojo trg do takih razsežnosti, da ostali ne bojo meli za burek. Pa ne zato, ker bi bili pri tesli pametnejši... izključno samo zato, ker so prilagodljivejši.

Če bo cena ob začetku prodaje v EU vsaj približno v mejah razuma, bo S (oz. X) v mojem ožjem izboru.



Paypalsucks.com

Go figure

Prave slovenske besede ne najdem, angleška bi bla 'asshole'.

Baraba, čefur etc.

Je tolk asshola da je iz Tesla Motors izrinil 'prva ustanovitelja" te firme.

Torej se kiti s tujim perjem. Enako kakor igrice s FB, apple, ms in podobnimi sodobnimi jajčki.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Statistika razvoja baterij skozi zadnjih 20 let kaže, da kapaciteta raste 8% letno. In to precej lepo linearno iz leta v leto i.e. ni kakih pospeškov ali pa upočasnitev te rasti v zadnjih letih. Kaj to pomeni za EVje v bližnji prihodnosti?

To kar je danes zunaj bo ostalo takšno še nekaj let, korak naprej bodo naredili novi modeli. Ker je edini res omembe vredni proizvajalec, ki se EVjev in baterij lotuje resno zaenkrat še vedno le Tesla, naj bo lakmus kaj je možno narest in prodat. Današnji Model S ima 85kWh in 60kWh baterijo (ignoriram 40kWh varianto, ki je v ponudbi le zaradi marketinga). Še večja baterija nima več hudega smisla zarad neumne mase, manjša od 60kWh pa ne zarad neumnega dosega.

Naslednja generacija bo predstavljena čez cca 4 leta - takrat lahko po statistiki sodeč pričakujemo za cca 1/4 boljše/sposobnješe baterije. To pomeni, da bo top-of-the line model imel ~110kWh baterijo (pri približno enaki masi vozila) in čez 500km dosega pri normalni vožnji (EPA standard). Osnovnejši model je itak omejen s smiselnostjo dosega in bo zato kapaciteta ostala okrog 60kWh oz. mogoče nekaj več pri nižji ceni kot sedanjih 60kWh.

Še naslednja generacija, tam nekaj čez leto 2020, pa bo pri masi vozila okrog 2t imela kapaciteto že okrog 150kWh in doseg čez 700km z enim samim polnjenjem baterije. To se komu lahko zdi še zelo daleč ampak razvoj povsem novega avtomobila (nove šasije) traja vsaj dobro polovico tega. Tudi zato je barantanje s hibridi danes dolgoročno gledano pljuvanje v lastno skledo. Hibridi so IN danes, njihov razvoj je imel smisel pred 10imi leti. Čez 10 let bodo hibridi zastarela reč. V kratkem bo BMW pokazal svoj I3, ki bo bil ali povsem baterijsko gnan al pa si boš lahko za debel denar zraven omislil še generator. To se tko na hitro super sliši dokler ne greš gledat številk - za ceno dodatnega generatorja, bi si lahko nabavil vsaj pol večjo baterijo, ki bi omogočala precej boljše performanse vozila kot manjša baterija + generator in še zdržala dlje.

Tole zgoraj je iz riti potegnjena ocena stanja danes in čez nekaj let. Seveda se bodo hibridi še vedno prodajali, a racionalnega smilsa bodo imeli še manj kot danes.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Kapaciteta rasta, kaj pa cena? Po mojem je pri akumulatorjih večji problem cena kot teža, vsaj v ekonomskem razredu avtomobilov. Verjetno bodo hibridi še lep čas aktualni, ker nekako nima smisla kupovati 2x dražjega akumulatorja zato, da ga izkoristiš morda 1x na mesec.

O.

WarpedGone ::

Teža ni problem dokler ni problem. Pri 2t se še stisne zobe, 3t ali več je pa absurd.

Cena je najprej odvisna od tega kaj točno kupiš in kakšno količino. Cene namenskih zadev (sploh zadev ki jih hočejo avtomejkerji sami kuhat) niso in nikol ne bodo mogle bit primerljive z vnaprej naštacanimi generičnimi 18650 celicami. Ekonomija obsega.
Tule analitiki palamudijo da bo leta 2020 en kWh še vedno okrog $400, tule pa že jamrajo da je zarad nizkega povpraševanja lani bila cena okrog $120/kWh.
Sploh pa bo cena najprej odražala dostopnost in povpraševanje. Kdor si je že danes zasigural pogodbe (renault, tesla, mercedes, toyota...) zna imet čez nekaj let bistveno sladkejši nasmeh od dinozavrov ki komi sedaj začenjajo palamudit s tovarniškim predelavami ICE vozil (VW, ...).
Kdor sanja da bo z lastno fabriko baterij uspel cenovno konkurirat starim velikanom pa ne bo dolgo sanjal ampak propadu.

Verjetno bodo hibridi še lep čas aktualni, ker nekako nima smisla kupovati 2x dražjega akumulatorja zato, da ga izkoristiš

Če bi bil ICE + generator + dodatna pamet brezplačna potem itak ampak pribitek za REX pri i3 bo v rangu 10k EUR. Ta denar plača lep kub baterij.
In tut ta REX boš res izkoristu morda enkrat na mesec al pa še manj. Če zram dodaš še različne politike obdavčenja so lahko razlike resno absurdne. Davek na ICE vozila v severnih državah se meri v nekaj 10 tisoč EUR. Plačajo ga tut hibridi, EV ne.

Ne da bi zagovarjal takšne reči ampak levi pristop k politiki pravi, da je to super.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

fpbs ::

Warpedone, ali mi lahko razložiš, kaj ima Tesla skupnega z razvojem baterij, kot to da vgrajujejo v svoje avtomobile tiste baterije, ki misli, da so najboljše. Popolnoma jasno je, zakaj so vgradili v precešnje število avtomobilov Yuasa baterije, iste kot so bile vgrajene v Boeinga. Nudile so najboljše energijsko razmerje na težo.
"Hibridi so IN danes", ja preprosto zato, ker si to lahko privoščijo že uveljavljene avtomobilske firme. Ko bodo enkrat baterije dovolj dobre, in cenovno sprejemljive, hibridov ne bo več. Vsi proizvajalci bodo pa ostali v igri z enakimi izkušnjami kot Tesla. Bil bi pa seveda nesmisel, da se Tesla loti izdelave hibrida.
Baterije 18650 zaradi neizkoriščenosti prostora in teže za EV niso primerne.
Tisto o 8% rasti kapacitete na leto lahko da drži za leta nazaj. Mislim pa da za v prihodnost z razvojem nanotehnologije, čudežnega materiala grafena, ali naprimer aerografita, ki je zelo primeren za baterije in kar šestkrat lažji od zraka, bo ta procent mnogo višji.
Sicer pa če se sedaj vgrajujejo baterije s 150-200Wh/kg, Envia pa je pred kratkim začela izdelovat 400Wh/kg, cena pa naj bi bila 180$ za KW, je to ogromen preskok.
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/akku...
Pred nekaj meseci je bila tudi podpisana licenčna pogodba med izdelovalcem in razvojnim laboratorijem o izdelavi baterij z energijsko gostoto 525Wh/kg, ki naj bi bile na tržišču čez kaki 2 leti.
http://www.prweb.com/releases/2012/10/p...

Boeing ::

Čudovito.

Sem se že bal, da ta teden zaradi papeža ne bo nobenih novic o baterijah.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

WarpedGone ::

Tesla ma z golim laboratorijskih razvojem skupnega le to, da izvaja zelo natančna testiranja kako se posamezne celice obnašajo v raznoraznih pogojih. Ta testiranja so še bol natančna oz. v precej širšem spektru delovnih pogojev kot pa jih izvajajo proizvajalci celic. Tesla se zato ne zanaša na njihove specifikacije ampak specifikacije posameznih celic zgruntajo sami. In zato tut vejo kako iz posameznih baterij potegnit čimveč, kaj je zanje problem, na kaj je treba ahtat in kaj ni problem. In kaj lahk za neko baterijo garantirajo z določenim % (ne)gotovosti. Prodajajo avtomobile z 85kWh baterijo, postavljajo 120kW polnilne postaje, hitro polnjenje pa (zaenkrat še) omejijo na 80kW max ker še ni povsem jasno kaj točno za te celice ki jih vgrajujejo sedaj pomeni polnjenje z višjimi tokovi. Musk ne omenja več 120kW sploh, upa da bo šlo do 100kW.

Baterije 18650 zaradi neizkoriščenosti prostora in teže za EV niso primerne.

Praksa pravi drugače.
Baterija v pravem EVju predvsem ni samo butasta kemija ampak je še kup režije in pameti - nosilci, povezave, senzorji in predvsem aktivno uravnavanje temperature. 18650 je čisto pripraven format celic, ki pušča ravno dovolj 'neizkoriščenega' prostora da se ga porabi za to nujno režijo.
Akademsko jajcanje kaj je fajn kaj pa slabo je brezveze, proof is in the puding. 18650 danes omogoča to, kar ne omogoča noben drug format. To je definicija najbolšega.

Omenjaš neke drastične preskoke v kapacitetah ... Preskoki so le na določenih frontah, cela celica je sestavljena kupa različnih front zato vsak preskok pomeni le manjše izboljšanje celotne celice. To pa se skozi leta povpreči v teh 8%/leto. Za neučakane pubertetnike je to morda požje počasi, nekaj let starejši pa že vemo da 10 let mine 5x prehitro. Starejši smo se tut navadli že, da je razlika med prihodnjikom in preteklikom približno desetkratna.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Poleg 8% rasti kapacitete baterij, je potrebno upoštevati še boljšo aerodinamiko, večje izkoristke električnih motorjev, boljšo vračanje energije od zaviranja, materiali pa se bodo v 10 letih tudi nekaj razvili, tako da bi morali biti avtomobili v v vsakem primeru lažji. Najkasneje čez 10 let se bo začelo masovno prehajanje na EV.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

PrimozR ::

Aerodinamika se je izboljšala za en prdec, večji izkoristki elektromotorjev so pa morda v rangu procenta. Morda. Elektromotor sam po sebi je hudo dodelana zadeva. Veliko več prostora za razvoj ima npr. prav ICE.

Edino, kar si zadel, je potencialna uporaba umetnih mas in/ali kompozitov, kar bi avtomobile lahko naredilo lažje.

WarpedGone ::

@nikec3
Nič od tega dodatnega kar si naštel ne bo naredilo revolucije, niti opazne razlike ne.
Skozi 'zanemarljive' izboljšave bodo zadeve postajale le vse bol dostopne in vse bol razširjene iz leta v leto. Nekateri bodo še vedno trdili da so predragi, drugi se bodo pa z njimi fural vsak dan.

Kompoziti obetajo precej a jih pokoplje nabavna in nato servisna cena. BMW I3 stavi na školko iz ogljikovih vlaken, zarad tega ma recimo 10% boljši izkoristek energije. In 2x višjo ceno. Obe cifri sm potegnil iz riti, nism pa velik falil.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Kot sem že napisal, ko bodo recimo EV vozila končno dostopna masam, bodo ravno tako "draga" kot sedanja MNZ vozila (gledano na vse skupaj), za katere že sedaj nekateri trdijo "da so predraga, drugi se ... pa z njimi" furajo "vsak dan", tako da v bistvu ne bo nobene spremembe.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

SplitCookie ::

Raje kot v kompozite vložiš v večjo količino baterij. Je več haska tam.

Nekateri bodo še vedno trdili da so predragi, drugi se bodo pa z njimi fural vsak dan.

A luxury item it is therefore
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

PrimozR ::

Čak, namesto da bi avto naredil lažji in potem ta manjek teže nadomestil z baterijami bi ti raje v avto samo nametal več baterij in ga, wait for it... , naredil samo težjega?? Brilijantna rešitev problema današnjih že itak pretežkih avtomobilov (tudi tistih brez baterij)!

SplitCookie ::

Ja
Ker je 100kWh baterij namesto 60kWh baterij ceneje kakor pa carbon body.
Pa tudi dlje prilezeš kljub višji teži.
(In če avto razbiješ ti ga lahko popravi vsak klepar)
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Zgodovina sprememb…

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Tesla ma z golim laboratorijskih razvojem skupnega le to, da izvaja zelo natančna testiranja kako se posamezne celice obnašajo v raznoraznih pogojih. Ta testiranja so še bol natančna oz. v precej širšem spektru delovnih pogojev kot pa jih izvajajo proizvajalci celic. Tesla se zato ne zanaša na njihove specifikacije ampak specifikacije posameznih celic zgruntajo sami. In zato tut vejo kako iz posameznih baterij potegnit čimveč, kaj je zanje problem, na kaj je treba ahtat in kaj ni problem. In kaj lahk za neko baterijo garantirajo z določenim % (ne)gotovosti.

Tesla me s svojim nadziranjem, hlajenjem, ogrevanjem, pregrevanjem... baterij v svojih avtomobilih spominja na inkubator za nedonosenčke, ki niso dorasli okolju v katerem se nahajajo. Tu bodo pri Tesli res pridobili veliko znanja. Samo, z razvojem baterij bodo več ali manj vse te težave odpadle.

PrimozR ::

SplitCookie je izjavil:

Ja
Ker je 100kWh baterij namesto 60kWh baterij ceneje kakor pa carbon body.
Pa tudi dlje prilezeš kljub višji teži.
(In če avto razbiješ ti ga lahko popravi vsak klepar)

Ne gre se za ceno, ker je itak namen narediti karbon oz. ostale kompozite cenovno vsaj podobne jeklenim šasijam. Pa teže avtomobilov se MORAJO znižati, ker dvotonske družinske limuzine že niso več normalne, kaj šele kaj več, kar leze proti trem tonam. Lahko se pa začnemo okrog voziti v tovornjakih...

WarpedGone ::

Samo, z razvojem baterij bodo več ali manj vse te težave odpadle.

Ne.
Robustnost baterije vpliva le na to, kolk iz nje dobiš z grdim ravnanjem. Z nežnim ravnanjem boš iz nje vedno dobil še več. Današnje ICE mašine so precej robustna reč pa so vseeno praktično vse tekočinsko hlajene. Zračnohlajenih modernih zadev ni več.

Dokler bo cena baterij bistveno višja od cene pumpe, hladilnega sistema in toplotnega izmenjevalnika se bo splačalo met hlajeno/ogrevano baterijo.
Kolk košta taka "klimatizacija" baterije? Jurja? To ti kupi kakih 5kWh. 80 kwh klimatiziranih bo naredilo bistveno več kot 85 neklimatiziranih. Ob isti ceni in teži. Če se igraš z 15kWh baterijo je pa itak vse brezveze. Cel tak EV.

Glede kompozitov ... kolk se lahko z njimi sploh prišpara? Alu šasija 5m limuzine tehta kolk? 300kg? Tut če kompozitna šasija tehta samo 100kg je profita 200kg. 10% na celi masi, ob bistveno povečanih stroških in kompletni zamenjavi know/howa glede proizvednje, servisiranja, obnašanja zadeve skozi čas, staranja itd. Se res splača in ni samo "moder kristal"?
Bistveno bol modro je dimenzijsko zmanjšat vozilo. Naj bo 20cm ožje, 5cm nižje in meter krajše pa bo 500kg lažje. Ampak potem ne bo zgledalo kot avtobus in se ne bo dobro prodajalo ...
Zbogom in hvala za vse ribe

SplitCookie ::

Zračnohlajenih modernih zadev ni več.

So, samo ne za pogon vozil.


Ne gre se za ceno, ker je itak namen narediti karbon oz. ostale kompozite cenovno vsaj podobne jeklenim šasijam. Pa teže avtomobilov se MORAJO znižati, ker dvotonske družinske limuzine že niso več normalne, kaj šele kaj več, kar leze proti trem tonam. Lahko se pa začnemo okrog voziti v tovornjakih...

Pa če 5 ton voziš naokoli. Who the fuck cares.
Razen če imaš nek hud fetiš na 700 kilogramske jugiče.

Bistveno bol modro je dimenzijsko zmanjšat vozilo. Naj bo 20cm ožje, 5cm nižje in meter krajše pa bo 500kg lažje. Ampak potem ne bo zgledalo kot avtobus in se ne bo dobro prodajalo ...

To je samo neumno in nič drugega. Taka jajca se vozijo danes po cestah in so skrajno neudobna. Z glavo butaš ob razne prečke ter se drajsaš ob strop.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Gregor P ::

Sam se dejansko nikoli nisem mislil, da bomo tudi v Evropi začeli voziti ta ogromna "ameriška" vozila:'( in še najbolj ironično pa, da smo mi v EU to začeli v času finančne krize in dražjega goriva;(( Zato bi bil verjetno zanič direktor v avtomobilski industriji ker tega res ne bi znal predvideti:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Okapi ::

Pa teže avtomobilov se MORAJO znižati, ker dvotonske družinske limuzine že niso več normalne,
Če ne bi avti postajali čedalje težji (in varnejši), bi lahko razvoj kar ustavili. Ker hitrejši ne morejo postajati, večji pa iz praktičnih vzrokov tudi ne. Konstruktorji pač izkoriščajo čedalje boljše motorje (in zavore) za povečevanje varnosti, ker kaj dosti drugega s tehnološkim napredkom ne morejo početi.

O.

sidd ::

Glede teže - teža avtomobilom kvečjemu raste iz leta v leto. Že samo če pogledaš model twinga.

Pa če 5 ton voziš naokoli. Who the fuck cares.
Razen če imaš nek hud fetiš na 700 kilogramske jugiče.

Ignorantska izjava. Masa ima vztrajnost, ne pozabit.
Glede vlaken za monocoque - dokler ne pogruntajo postopka, ki bo enakovreden enostavnemu štancanju pločevine, kjer v par sekundah dobiš celotno stranico avtomobila recimo, ne bo ekonomsko upravičeno in izvedeno na full scale avtomobilski industriji.
no idea for signature
signed
I

SplitCookie ::

Masa ima vztrajnost, ne pozabit.

In kaj potem.

Konec sveta ?
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

sidd ::

Pozabi na dinamično vožnjo. Sicer pa sinabaši ene 2 tone kamenja v avtomobil, pa se vozi okoli, da boš dobil občutek. Pozna se že, če v avtu sedi samo voznik, ali pa 5 oseb. :) Ali bi za normalno vožnjo 5t avtomobila bil pripravljen imeti ene 300kW motor za normalno vožnjo?

Če ne bi avti postajali čedalje težji (in varnejši)

Ja, zaradi varnosti povsod dodajajo plehovje za ojačitve.
no idea for signature
signed
I

SplitCookie ::

Ali bi za normalno vožnjo 5t avtomobila bil pripravljen imeti ene 300kW motor za normalno vožnjo?

Jep
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

WarpedGone ::

Ker hitrejši ne morejo postajati, večji pa iz praktičnih vzrokov tudi ne.

Resni EVji *so/bojo* hitrejši od ICE variant. Ne po max hitrosti na leere deutsche Autobahn ampak po odzivnosti in poskočnosti kadarkoli in kjerkoli.

I am only getting 2/3rds expected range...
AND I LOVE IT!! --Heat on high. Cranking the stereo. Driving like I am 16 and trying to impress my friends. Oh... an ZERO range anxiety!
What has this car done to me?? I dont feel guilty at all. I guess I should try ot learn how to drive more conservatively for that extremely rare occasion that I will need to go a long distance, but for now, it is all about fun Fun FUN!


Hah! That's exactly how I feel in my Roadster. But for some strange reason I seem to blow through rear tires on a regular basis...


I know exactly what you mean. the other day when I swung by the service center and chatted with the guys, I saw a set of tires on the ground that not only had no tread on them, but there was nothing but belts showing, all the way across... I'm not even sure how someone could do that without turning off traction control and doing nothing but donuts in a parking lot! I think what is going is that while some folks are perhaps a bit too obsessed with squeezing out every mile, others are getting totally intoxicated by torque euphoria and having way too much fun! well, maybe not too much...


Ne pozabt da 2x več kWh pomeni tudi 2x več kW.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

Samo, z razvojem baterij bodo več ali manj vse te težave odpadle.

Ne.
Robustnost baterije vpliva le na to, kolk iz nje dobiš z grdim ravnanjem. Z nežnim ravnanjem boš iz nje vedno dobil še več. Današnje ICE mašine so precej robustna reč pa so vseeno praktično vse tekočinsko hlajene. Zračnohlajenih modernih zadev ni več.

Dokler bo cena baterij bistveno višja od cene pumpe, hladilnega sistema in toplotnega izmenjevalnika se bo splačalo met hlajeno/ogrevano baterijo.
Kolk košta taka "klimatizacija" baterije? Jurja? To ti kupi kakih 5kWh. 80 kwh klimatiziranih bo naredilo bistveno več kot 85 neklimatiziranih. Ob isti ceni in teži. Če se igraš z 15kWh baterijo je pa itak vse brezveze. Cel tak EV.

Glede kompozitov ... kolk se lahko z njimi sploh prišpara? Alu šasija 5m limuzine tehta kolk? 300kg? Tut če kompozitna šasija tehta samo 100kg je profita 200kg. 10% na celi masi, ob bistveno povečanih stroških in kompletni zamenjavi know/howa glede proizvednje, servisiranja, obnašanja zadeve skozi čas, staranja itd. Se res splača in ni samo "moder kristal"?
Bistveno bol modro je dimenzijsko zmanjšat vozilo. Naj bo 20cm ožje, 5cm nižje in meter krajše pa bo 500kg lažje. Ampak potem ne bo zgledalo kot avtobus in se ne bo dobro prodajalo ...

Hja, tekočinsko hlajenje je bolj praktično, bolj kompaktno pa veliko lažje zbašeš vse pod havbo na tesno, nato pa narediš zadosten pretok zraka čez hladilnik. Pa ko je motor hladen pač ne poganjaš črpalke, da se hitreje ogreje, za zračno hlajene motorje si pa pozimi moral včasih zapirati zračnike, da se je sploh segrel. Če bi bila želja bi se seveda vseeno dalo narediti tudi zračno hlajen, močan motor danes. Sam nekako ni smiselno, dobiš več težav kot prednosti. Razen v robnih primerih, npr. v puščavah.

SplitCookie je izjavil:

Pa če 5 ton voziš naokoli. Who the fuck cares.
Razen če imaš nek hud fetiš na 700 kilogramske jugiče.

Zakoni fizike za začetek? Sori, sam če bom dal 10 jurjev za zavore, se na račun tega raje legalno vozim 200 km/h s tono težkima vtom, kot pa 100 km/h s pet tonskim. Vseeno ima tono težak avto manj energije (1,5 proti 1,9 MJ), torej se bo, če zanemarimo reakcijski čas (z radarskimi sistemi ga lahko), ustavil prej. Da ne omenjamo vpliva nižje teže na porabo (spet, energija, lažji avto z enako baterijami bo imel večji domet), vpliv na ceste, obrabo pogonskega sklopa, zavor, gum, itd.

Ne vem no, če se je tebi tako fino voziti okrog s težkim avtom, zakaj imajo VSI proizvajalci avtomobilov trenutno v razvoju tehnologije, s katerimi bodo naredili nove modele lažje ter zakaj danes težko najdeš avto, ki je enako velik ali celo manjši, obenem pa težji od svojega predhodnik? Obratnih primerov je ogromno, npr. BMW serije 3 F30 proti E90, Peugeot 208 proti 207, nov Range Rover je 400 kg lažji od predhodnika, itd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

Samo, z razvojem baterij bodo več ali manj vse te težave odpadle.

Ne.
Robustnost baterije vpliva le na to, kolk iz nje dobiš z grdim ravnanjem. Z nežnim ravnanjem boš iz nje vedno dobil še več. Današnje ICE mašine so precej robustna reč pa so vseeno praktično vse tekočinsko hlajene. Zračnohlajenih modernih zadev ni več.

Dokler bo cena baterij bistveno višja od cene pumpe, hladilnega sistema in toplotnega izmenjevalnika se bo splačalo met hlajeno/ogrevano baterijo.
Kolk košta taka "klimatizacija" baterije? Jurja? To ti kupi kakih 5kWh. 80 kwh klimatiziranih bo naredilo bistveno več kot 85 neklimatiziranih. Ob isti ceni in teži. Če se igraš z 15kWh baterijo je pa itak vse brezveze. Cel tak EV.

Glede kompozitov ... kolk se lahko z njimi sploh prišpara? Alu šasija 5m limuzine tehta kolk? 300kg? Tut če kompozitna šasija tehta samo 100kg je profita 200kg. 10% na celi masi, ob bistveno povečanih stroških in kompletni zamenjavi know/howa glede proizvednje, servisiranja, obnašanja zadeve skozi čas, staranja itd. Se res splača in ni samo "moder kristal"?
Bistveno bol modro je dimenzijsko zmanjšat vozilo. Naj bo 20cm ožje, 5cm nižje in meter krajše pa bo 500kg lažje. Ampak potem ne bo zgledalo kot avtobus in se ne bo dobro prodajalo ...


Šasija. Potem imaš pa še vse panele (havba, vrata, odbijači, blatniki), ki rpav tako dodajo nekaj na težo. Pa pač tukaj je najlažje prišparati na teži, izolacije folk ne bo dal, razen če najdejo nek lahek in dober izolativen material. Igračk prav tako ne, šipe morajo ostati, torej ti res ostane samo še karbon...

PrimozR ::

sidd je izjavil:

Glede teže - teža avtomobilom kvečjemu raste iz leta v leto. Že samo če pogledaš model twinga.

Pa če 5 ton voziš naokoli. Who the fuck cares.
Razen če imaš nek hud fetiš na 700 kilogramske jugiče.

Ignorantska izjava. Masa ima vztrajnost, ne pozabit.
Glede vlaken za monocoque - dokler ne pogruntajo postopka, ki bo enakovreden enostavnemu štancanju pločevine, kjer v par sekundah dobiš celotno stranico avtomobila recimo, ne bo ekonomsko upravičeno in izvedeno na full scale avtomobilski industriji.

Ja saj to poskušajo pogruntati. Imaš raziskave na brizganju kompozitov, kjer bi lahko v polimerni suspenziji uporabil randomly usmerjena kratka vlakna. Nekaj se je pred časom govorilo celo o kovanju kompozitov (kar ne bi bilo težko doseči, uporabiš termoplastično matrico, sestaviš ravno plato iz kosov tkanine, kakršno jo potrebuješ, segreješ, zakuješ v obliko).

sidd je izjavil:

Pozabi na dinamično vožnjo. Sicer pa sinabaši ene 2 tone kamenja v avtomobil, pa se vozi okoli, da boš dobil občutek. Pozna se že, če v avtu sedi samo voznik, ali pa 5 oseb. :) Ali bi za normalno vožnjo 5t avtomobila bil pripravljen imeti ene 300kW motor za normalno vožnjo?

Če ne bi avti postajali čedalje težji (in varnejši)

Ja, zaradi varnosti povsod dodajajo plehovje za ojačitve.

No, nekaj je, če je podvozje zasnovano za 5 ton in ima temu primerne vzmeti in amortizerje. V bistvu visoka teža avta z realtivno nespremenjeno težo obes, amortizerjev, vzmeti, koles, itd. prej prinese udobnejšo vožnjo, ker se razmerje med vzmeteno in nevzmeteno maso poviša. Kar je dobro.



edit - odstranjen offtopic del

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

Nikec3 ::

Mene pa zanima, kaj je tako dobrega na BMW i3, da je okrog njega veliko govorjenja?

BMW i3:

Baterija: 22 kWh
Doseg: 130-160 km (BMW rated)
Moč: 130 kw
Cena: 40 000 €

Renault Zoe:

Baterija: 22 kWh
Doseg: 210 km (NEDC rated)
Moč: 65 kW
Cena: 20 000 €

Kljub temu, da se BMW hvali z neko karbonsko šasijo, ima Zoe pri enaki bateriji krepko daljši doseg. Glede na to, da sta oba avtomobila namenjena masovni prodaji in uporabi v mestih, ne vidim neke blazne prednosti v i3. Po moji logiki torej oseba, ki bi se rada poceni vozila v mestu nima razloga za nakup i3. BMW značka gor ali dol.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

dzinks63 ::

O e-Golfu se je že govorilo, WV pripravlja še mestno primestni e-UP.



Večino, 80% energije lahko dobi že s 30 minutnim polnjenjem. Z ničelno stopnjo hrupa poganja e-up električni motor, ki lahko razvije najvišjo moč 60 kW/82 KM, brez kakršnih koli prestavnih motenj ali hrupa motorja. Uradni podatki navajajo, da je stalna moč motorja 40 kW/55 KM in največja vrednost navora 210 Nm.

Od 0 do 100 km/h pospeši v 14 s in doseže najvišjo hitrost 135 km/h. Litij-ionske baterije zmogljivosti 18,7 kWh so nameščene pod dnom vozila. Z relativno lahkim e-upom, z maso 1,185 kg, je moč s polno napolnjenimi po NEDC prevoziti do 150 kilometrov. Volkswagen bo električni e-up predstavil septembra na salonu v Frankfurtu.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Nikec3 ::

O e-Golfu se je že govorilo, WV pripravlja še mestno primestni e-UP.

Gršega avta še nisem videl.

Edit: Opažam še, da NEDC ocenjuje dosege avtomobilov skoraj 2x več kot EPA. Nekako bolj zaupam EPA-ju.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedGone ::

Mene pa zanima, kaj je tako dobrega na BMW i3, da je okrog njega veliko govorjenja?

BMW je.
Zadeva je limona in bo prodajni fejl. Sam si že pogruntal glavne probleme, na koncu dneva je lastniku/vozniku direkt vseeno iz česa je avto, važn je kolk je mogu plačat in česa je sposobn. Doseg Zoe in bmwjeve zadeve bo podobn, 22kWh je samo 22kWh. i3 bo mal bol prtiskal v rit zarad več moči, kolk bojo baterije vesele 6C obremenitev je tut svoja zgodba.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Napovedujem da bo celoten BMWi projekt polomija. Ljudje kupujejo znamke, ker z znamko običajno pride tudi kvaliteta. Pri tem i3 očitno ne bo čisto tako. Po mojem bi se BWM-ju marketinško bolj splačalo iti v Premium električna vozila, nekje v rangu Tesle. Se pa bojim, da nimajo znanja.

EDIT: Zoe je celo večji od i3.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

SplitCookie ::

i3 bo mal bol prtiskal v rit zarad več moči, kolk bojo baterije vesele 6C obremenitev je tut svoja zgodba.

Pač kontroler spusti 6C le če so ravnokar napolnjene in optimalne temperature.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Gregor P ::

Nikec3 je izjavil:

Po moji logiki torej oseba, ki bi se rada poceni vozila v mestu nima razloga za nakup i3. BMW značka gor ali dol.
Ljudje, ki kupujejo EV, jih ne kupujejo zato ker bi se radi poceni vozili;)

Nikec3 je izjavil:

O e-Golfu se je že govorilo, WV pripravlja še mestno primestni e-UP.

Gršega avta še nisem videl.
... jaz sem, imenuje se Prius:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Nikec3 ::

Ljudje, ki kupujejo EV, jih ne kupujejo zato ker bi se radi poceni vozili

Poceni vožnja je edini razlog za potencialni nakup Renault Zoe-ja.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

PrimozR ::

Nikec3 je izjavil:

Mene pa zanima, kaj je tako dobrega na BMW i3, da je okrog njega veliko govorjenja?

BMW i3:

Baterija: 22 kWh
Doseg: 130-160 km (BMW rated)
Moč: 130 kw
Cena: 40 000 €

Renault Zoe:

Baterija: 22 kWh
Doseg: 210 km (NEDC rated)
Moč: 65 kW
Cena: 20 000 €

Kljub temu, da se BMW hvali z neko karbonsko šasijo, ima Zoe pri enaki bateriji krepko daljši doseg. Glede na to, da sta oba avtomobila namenjena masovni prodaji in uporabi v mestih, ne vidim neke blazne prednosti v i3. Po moji logiki torej oseba, ki bi se rada poceni vozila v mestu nima razloga za nakup i3. BMW značka gor ali dol.

Predvsem to, da je BMW pa da je nekako prvi poiskus bolj masovne proizvodnje kompozitne šasije... Bomo videli no.

fpbs ::

Nikec3 je izjavil:

Mene pa zanima, kaj je tako dobrega na BMW i3, da je okrog njega veliko govorjenja?

Renault Zoe:

Baterija: 22 kWh
Doseg: 210 km (NEDC rated)
Moč: 65 kW
Cena: 20 000 €

Kolikor je meni poznano, je v ceni nakup avtomobila brez baterij. Baterije dobiš na posodo, za katere plačuješ mesečno najemnino. Višina najemnine pa je okrog 100 Evrov, v odvisnosti od prevoženih kilometrov.

Boeing ::

Gregor P je izjavil:

Gršega avta še nisem videl.

... jaz sem, imenuje se Prius:D


Ti verjamem, da je čisto možno.

Je pa prius še vedno in bo še nekaj časa edini full-scale visokoserijski avto, ki popolnoma obvladuje razred hibridov v svojem cenovnem rangu.

Očitno lepota ni vse.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:

Tudi zato je barantanje s hibridi danes dolgoročno gledano pljuvanje v lastno skledo. Hibridi so IN danes, njihov razvoj je imel smisel pred 10imi leti. Čez 10 let bodo hibridi zastarela reč. V kratkem bo BMW pokazal svoj I3, ki bo bil ali povsem baterijsko gnan al pa si boš lahko za debel denar zraven omislil še generator. To se tko na hitro super sliši dokler ne greš gledat številk - za ceno dodatnega generatorja, bi si lahko nabavil vsaj pol večjo baterijo, ki bi omogočala precej boljše performanse vozila kot manjša baterija + generator in še zdržala dlje.


Mogoče bodo hibridi zastarela reč, ampak čez 10 let bodo mainstream. Plug-in hibrid pa je smiseln samo do neke nižje (lažje) kapicitete baterije (manj od 10 kWh), ker drugače je tisti generator res samo mrtva teža, nakup in vzdrževanje pa staneta.

Ampera je za moje pojme že en tak zgrešen koncept, v majhnem avtu notr vse natlačeno, teža prevelika, cena tudi. Prius plug-in so ga sedaj končno dali s ceno na realna tla (30k €), je pa na drugi skrajni točki z že skoraj premajhno baterijo, C-MAX Energi ima eno tako zdravo razmerje med baterijo in uporabo ICE (halo Evropa kdaj bo stekla prodaja).

WarpedGone ::

Sej, mainstream je vedno zastarel :)
Si prepričan, da si prpravlen plačat par jurjev za polnilec in vso dodatno potrebno režijo za polnenje manj kot 10kWh baterije?
10kWh energije pride glih kak EUR, da to pokriješ nucaš nekaj tisoč polnenj, to pa gre tja proti 10 let uporabe da se investicija sploh povrne. PlugIn se začne splačat šele ko baterija ni več helper ampak glavni zalogovnik energije. Ne rečem, če bi s plugin pristopom hkrati profitiral še kej druzga, ampak ne. Košta denar, težo in kompleksnost in prostor.

Nekaj smisla je v 'mild' hibridih, ki poleg same hibridnosti (in s tem nižje porabe, izpustov) dajo na mizo še kej bol oprijemljivega like AWD kot naprimer PSAjev Hybrid4. Za moje pojme edini smislni hibrid out-there. Če bi bil bencinski, bi mel še neki več smisla.

Glede Ampere ... ja, ujel si glavni absurd 'full hibridov' ki hočejo bit vse. Obilo teže in nobenega prostora v avtomobilu. Ko to primerjaš s pravim EVjem se lahk principu hibrida samo smejiš.
Fisker Karma vs. Model S:
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Renault s svojim najemom baterije sporoča "there is no free lunch". Ali vzameš klasiko (ICE) in daš na leto za 17.500 km 1.200 - 1.500 € za bencin/dizel, ali pa daš za najem baterije 1.128 €/leto + elektrika 200 €. Ok odpade servis motorja, ampak nek servis še vedno ostane (podvozje, klima, kontrola baterije?) tako da ajde ICE ima 150 € še dodatno na leto pa še letna dajatev 85 €.
http://www.renault-wien.at/web/images/p...

Tole so si pri Renaultu pač lepo preračunali torej ostane samo še cena za nakup, ki pa mora biti konkurenčen, čez mejo je cena za ZOE 20k €, s subvencijo je potem to še zmeraj pogojno konkurenčno.

Razlika med običnim hibridom in plug-in hibridom je samo polnilec in kapaciteta baterije, 4 kWh lahko spacaš v domači garaži za 3k €, to kar zdaj vidimo na trgu je pač še zmeraj premium (Toyota zaračuna v USA z dodatnimi 6k $, pri nas z dodatnimi 10k € - 4k € subvencije), čez par let bo pa pač logično, da se bo dalo vsakega hibrida priključit, če pač to želiš, dejstvo bo pa ostalo, da bo tak hibrid še zmeraj moral upravičiti ceno osnovne hibridizacije z nizko porabo tudi ko se baterija sprazne. Toyota je s svojimi cenami za hibride že primerljiva z dizelsko klasiko + avtomatski menjalnik (Yaris 16k €, Auris 20k €), poraba je pa tudi tam tam z dizlom, kar energetsko pomeni 10% manj, škoda ker je dizel pri nas subvencioniran z nižjo trošarino.

Je pa nekaj res, če imaš majhno kapaciteto baterije v hibridu, potem to pomeni avtomatsko večje tokove (10 C pri PiP, 20 C pri klasičnem Priusu), kar pomeni custom/dražje baterije, predelava poceni laptop baterij odpade.

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Samo, z razvojem baterij bodo več ali manj vse te težave odpadle.

Ne.
Robustnost baterije vpliva le na to, kolk iz nje dobiš z grdim ravnanjem. Z nežnim ravnanjem boš iz nje vedno dobil še več.
...

Ni mi jasno, kaj pomeni?: grdo ravnanje in nežno ravnanje z baterijami.
««
135 / 1196
»»