Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
Vprašal sm te za električne vodnike, ne hidravlične vodnike.
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane22 ::
Princip je isti. Gre za gumo v obliki izolacije.
Komot narediš tak kabel z dvema opletoma.
Se pravi, imaš centralno zajlo, ki prenaša moč. Nato je guma in čez to prva signalna pletenica. Pa imamo spet tanek sloj gume in pletenico za maso.
Na vmesni pletenici ima lahko elektronika analogno sondo in ko zazna curljanje iz centra, je čas za zamenjavo kabla.
In če že prebije, bo prebilo na zunanjo pletenco, ki je na masi in vrglo ven varovalko.
Kje je nerešljiv problem ?
Komot narediš tak kabel z dvema opletoma.
Se pravi, imaš centralno zajlo, ki prenaša moč. Nato je guma in čez to prva signalna pletenica. Pa imamo spet tanek sloj gume in pletenico za maso.
Na vmesni pletenici ima lahko elektronika analogno sondo in ko zazna curljanje iz centra, je čas za zamenjavo kabla.
In če že prebije, bo prebilo na zunanjo pletenco, ki je na masi in vrglo ven varovalko.
Kje je nerešljiv problem ?
WarpedGone ::
Imaš lepo šanso, da dokažeš da ni. Boš oprostil, da ti na teoretično razpredanje, kako je to trivijalno, ne bom verjel.
Preveč zadev je trivijalnih na papriju, ko pa hočeš stvar kupit je pa kup enih "ampak", če pa že teh ni, je pa cena absurdna.
Kdo bi si tko na suho mislu, da so pozlačeni kontakti slaba ideja v avtih? Vsakdo, ki je že imel nekaj opravka z vibracijami.
Preveč zadev je trivijalnih na papriju, ko pa hočeš stvar kupit je pa kup enih "ampak", če pa že teh ni, je pa cena absurdna.
Kdo bi si tko na suho mislu, da so pozlačeni kontakti slaba ideja v avtih? Vsakdo, ki je že imel nekaj opravka z vibracijami.
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane22 ::
Ne igram nadutosti, ampak nimam časa za to.
V tem trenutku tolčem nočno z odprtimi bazilijon stranmi pdf-ov, ki jih moram prebrat pa preštudirat še stotič.
PCI, PCI-X standardi, njihov vpliv na PCIe, s tem povezani SMBus, ravno sem dobil od PMBus.org "tasveže" specse za PMBus-1.2 po mailu, s tem povezani E-/DDS pa EDID in E-EDID, pa še kak peek v HDMI specse ne bi škodil.
Bomo iskanje kosa drata ovitega v gumo preložili za kak drug večer...
V tem trenutku tolčem nočno z odprtimi bazilijon stranmi pdf-ov, ki jih moram prebrat pa preštudirat še stotič.
PCI, PCI-X standardi, njihov vpliv na PCIe, s tem povezani SMBus, ravno sem dobil od PMBus.org "tasveže" specse za PMBus-1.2 po mailu, s tem povezani E-/DDS pa EDID in E-EDID, pa še kak peek v HDMI specse ne bi škodil.
Bomo iskanje kosa drata ovitega v gumo preložili za kak drug večer...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Brane22 ()
WarpedGone ::
Moja želja je zelo enostavna: link na takšn kabl.
Če se vam zdi primeren kr vsak kabel, potem nism smešn js ampak vi.
Če se vam zdi primeren kr vsak kabel, potem nism smešn js ampak vi.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
Se moram strinjat z W1.
Na sploh so zadeve okoli zanesljivosti električnih pogonov hudičevo delikatne.
Doseganje željenih življenskih dob ni prav enostavno. In začne se že pri tako osnovnih zadevah kot so kabli.
Če pa zadevo postaviš v nek z vibracijami/prahom/vlago/soljo/nevmčem kontaminiran prostor... takrat se začne zabava :)
Sej na papirju vse zgleda lepo, ko pa postaviš motor/krmilnik na test vibracij in slane megle se pa hitro pokaže da zadeva ne zdrži niti 100ur... kaj pa pol?
Zadeva kot je avto mora zdržat vsaj kakih 10.000ur.
In-wheel motorji se razvijajo ker obstaja mnogo aplikacij kjer so primerni. Za osebne avtomobile pač niso.
Na sploh so zadeve okoli zanesljivosti električnih pogonov hudičevo delikatne.
Doseganje željenih življenskih dob ni prav enostavno. In začne se že pri tako osnovnih zadevah kot so kabli.
Če pa zadevo postaviš v nek z vibracijami/prahom/vlago/soljo/nevmčem kontaminiran prostor... takrat se začne zabava :)
Sej na papirju vse zgleda lepo, ko pa postaviš motor/krmilnik na test vibracij in slane megle se pa hitro pokaže da zadeva ne zdrži niti 100ur... kaj pa pol?
Zadeva kot je avto mora zdržat vsaj kakih 10.000ur.
In-wheel motorji se razvijajo ker obstaja mnogo aplikacij kjer so primerni. Za osebne avtomobile pač niso.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
CaqKa ::
Omejitev mehansko kritičnih delov, ki jih je treba ekstra testirat na bicikl in eventualno obeso.
To testiraš do nezavesti in predvidiš nekaj jakostnih variant in imaš pokrit dokaj velik del spektra vozil.
Tako vozilce je ob ustreznem pametnem blaženju praktično večno. Razen baterij se na njem nima kaj obrabit.
em sorry, samo če že govoriš o tem kako niso argumentirali, mi je pa njihov argument o nevzmeteni masi, pa že bolj fizikalen kot tvoj.
njihov argument ima posledico in prednost za končnega uporabnika, tvoj pa samo za proizvajalca...
WarpedGone je izjavil:
Me res zanima kako zgleda gibljiv kabl, ki brez pregrevanja pretakata nekaj 100 amperov in je podvržen nekaj 1000 uram vibracij, prahu, ledu, pesku in temperaturam od -30 do +40. Hkrati je pa še take sorte, da kdo upa dat jajca na tnalo, da ta kabl ne bo v 10ih letih nikogar ubil. Niti v milijon primerkih ne.
recimo da smo pri liftih en del tega problema gibljivega kabla za elektriko rešli s ploščatimi kabli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: CaqKa ()
Brane22 ::
@Caqka:
Jaz za raziko od njih ne pravim, da je vsakdo ki uporabi kaj drugega kot in-wheel prešprical fiziko.
Pravim, da mi ni očitno, kje naj bi bila ta fundamentalna meja mase, ki naj bi jo in-wheel presegel in da zaradi nje ne bi bil primeren za vsaj nekatere elektroavte.
In če nekdo postavi tako trditev, skatero označi vse ostale za nekompetentne idiote, bi rad videl pač neko utemeljitev.
Ta zahteva se mi ne zdi pretirana.
Jaz za raziko od njih ne pravim, da je vsakdo ki uporabi kaj drugega kot in-wheel prešprical fiziko.
Pravim, da mi ni očitno, kje naj bi bila ta fundamentalna meja mase, ki naj bi jo in-wheel presegel in da zaradi nje ne bi bil primeren za vsaj nekatere elektroavte.
In če nekdo postavi tako trditev, skatero označi vse ostale za nekompetentne idiote, bi rad videl pač neko utemeljitev.
Ta zahteva se mi ne zdi pretirana.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Brane22 ()
CaqKa ::
WarpedGone je izjavil:
Tvoja beseda torej, da je stvar trivialna. Good.
že nekateri UTPji so dvojno shieldani, kaj te misliš da je tak problem naret tak kabl z enim močnostnim jedrom in dvema opletoma? Zakaj te nucaš link za tako trivialno stvar?
če uspemo naredit optični kabl, ki se mu od jadra proti robu spreminja lomni količnik in to vse skupaj na premeru nekaj mikrometrov, kakšna potem misliš da je težava delat to z električnimi kabli na rangu centimetrov?
WarpedGone je izjavil:
Moja želja je zelo enostavna: link na takšn kabl.
Če se vam zdi primeren kr vsak kabel, potem nism smešn js ampak vi.
http://www.google.si/imgres?start=128&h...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: CaqKa ()
CaqKa ::
evo pa takšne ki so narejeni ekstraza premike po eni osi: https://www.google.si/search?q=electric......3759.15730.0.15908.28.28.0.0.0.0.216.2275.19j8j1.28.0...0.0...1c.1.bdC9KA982J0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&fp=ba8d798c7f9c9421&biw=1366&bih=667
tukaj si šele prvič argumentiral kaj te sploh bode :)
@Caqka:
Jaz za raziko od njih ne pravim, da je vsakdo ki uporabi kaj drugega kot in-wheel prešprical fiziko.
Pravim, da mi ni očitno, kje naj bi bila ta fundamentalna meja mase, ki naj bi jo in-wheel presegel in da zaradi nje ne bi bil primeren za vsaj nekatere elektroavte.
In če nekdo postavi tako trditev, skatero označi vse ostale za nekompetentne idiote, bi rad videl pač neko utemeljitev.
Ta zahteva se mi ne zdi pretirana.
tukaj si šele prvič argumentiral kaj te sploh bode :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: CaqKa ()
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Moja želja je zelo enostavna: link na takšn kabl.
Če se vam zdi primeren kr vsak kabel, potem nism smešn js ampak vi.
Še enkrat si pozorno oglej ta video: , kjer boš lahko na kablih ki vodijo do motorja prečital naziv firme.
WarpedGone ::
Cacqa:
A ker je "High quality" je pa kr dobr za karkoli se spomnem?
Kje najdem specifikacijo delovnih pogojev in življenske dobe? Vse kar se iz slikce vidi je da gre za oklopljeno pletenico.
Sam naziv firme mi en k***c nuca - konkreten link na kabl s specifikacijo temperaturnega okna, frekvenčnega spektra, amplitud, vlage, IR sevanj, hitrosti temperaturnih sprememb in amplitud in radijev pregibanj. Pa še kakšno o odpornosti na soli in podobne kemikalije katere se sreča na cestah v razvitem delu sveta.
Pa ne pozabit: 500V, 100A.
- High quality electric cable.
- Manufactured in accordance with international standards as JIS, BS...
A ker je "High quality" je pa kr dobr za karkoli se spomnem?
Kje najdem specifikacijo delovnih pogojev in življenske dobe? Vse kar se iz slikce vidi je da gre za oklopljeno pletenico.
jer boš lahko na kablih ki vodijo do motorja prečital naziv firme.
Sam naziv firme mi en k***c nuca - konkreten link na kabl s specifikacijo temperaturnega okna, frekvenčnega spektra, amplitud, vlage, IR sevanj, hitrosti temperaturnih sprememb in amplitud in radijev pregibanj. Pa še kakšno o odpornosti na soli in podobne kemikalije katere se sreča na cestah v razvitem delu sveta.
Pa ne pozabit: 500V, 100A.
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane22 ::
WarpedGone je izjavil:
Pa ne pozabit: 500V, 100A.
100A ni kaj dosti drugega kot debelina srednje pletenice. 100A med drugim omogoča kabel alternatorja v avtu.
500V govori o izolaciji in niti tu cifra ni bogvekaj.
WarpedGone ::
Katera precej gumijasta zadeva je približno enako gumijasta po 10ih letih zmrzovanja pri -10 in kuhanju pri 40stopinjah poleti?
Nimate občutka kaj pomeni garantirana vzdržljivost. To niti ni zelo čudno, ker večina zadev katero ljudje sestavljajo doma, ni podvržena takšnemu trpinčenju.
Sploh pa: moja želja je čist enostavna - link na kabl, ki ima ustrezne specifikacije. Alternatorski kabl to pač ni. Tut kabl za lifte to niti približno ni.
Mogoče bi se našlo kaj v "težki" industriji ampak potem udari cena. Kdo bo dal jurja za pol metra kabla?
Nimate občutka kaj pomeni garantirana vzdržljivost. To niti ni zelo čudno, ker večina zadev katero ljudje sestavljajo doma, ni podvržena takšnemu trpinčenju.
Sploh pa: moja želja je čist enostavna - link na kabl, ki ima ustrezne specifikacije. Alternatorski kabl to pač ni. Tut kabl za lifte to niti približno ni.
Mogoče bi se našlo kaj v "težki" industriji ampak potem udari cena. Kdo bo dal jurja za pol metra kabla?
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
WarpedOne lahko ti preskrbim tel, številko Siemensa v Muenchnu od Dr. Gunter Freitaga, ki ti bo sigurno vedel kaj več povedati o tem kablu, če ti je to tako pomembno.
Drugače pa 500V izolacija ne zadostuje, mora biti precej višja.
Drugače pa 500V izolacija ne zadostuje, mora biti precej višja.
Brane22 ::
Zkaj bi morala biti gumijasta 10 let ?
Imaš sredno pletenico, gumo, vmesno - signalno pletenico, gumo, zunanjo pletenico - maso in gumo.
Ko guma odpove toliko, da začne izolacijo prebijati, se bo to videlo na vmesni pletenici. Elektronika bo zaznala tok med njo in bodisi maso ali "+".
Ko se to zgodi, se ti prižge opozorilna lampa na kontrolah in se odpelješ k mehaniku, kjer ti lokalni mujo zamenja 50 cm kabla.
Imaš sredno pletenico, gumo, vmesno - signalno pletenico, gumo, zunanjo pletenico - maso in gumo.
Ko guma odpove toliko, da začne izolacijo prebijati, se bo to videlo na vmesni pletenici. Elektronika bo zaznala tok med njo in bodisi maso ali "+".
Ko se to zgodi, se ti prižge opozorilna lampa na kontrolah in se odpelješ k mehaniku, kjer ti lokalni mujo zamenja 50 cm kabla.
Brane22 ::
Tudi ni čisto jasno, kje naj bi bila te nevarne posledice preboja.
Recimo da je stvar tako bustasto narejena, da ne opazi,d a se je kabel pretrgal.
Kaj je bitvena posledica- da lahko štrom dokončno ubije pešca pod tvojimi kolesi, če ta ugrizne za kabel ?
Recimo da je stvar tako bustasto narejena, da ne opazi,d a se je kabel pretrgal.
Kaj je bitvena posledica- da lahko štrom dokončno ubije pešca pod tvojimi kolesi, če ta ugrizne za kabel ?
WarpedGone ::
Za detajle vprašaj gasilce zakaj so hibridi dost velik problem, da morajo hodit na posebna izobraževanja kako in kje se pri kakšnem hibridu varno in zanesljivo prekine visokonapetnostni sistem.
Zakaj 10 let?
Enostavno - ker če lahko garantiraš 10 let bo vsaj v večini primerov to res držalo kakih 8 let, v manjšini pa bo crknilo čez 5 let. Bodo pa vsaj garancijska 3 leta šla gladko skozi in bo zadeva vsaj v principu delovala OK.
Resno misliš, da je sprejemljivo te kable menjat po nekaj letih uporabe? Tako kot olje al pa pnevmatike?
Zna bit da druge opcije niti ni.
Zakaj 10 let?
Enostavno - ker če lahko garantiraš 10 let bo vsaj v večini primerov to res držalo kakih 8 let, v manjšini pa bo crknilo čez 5 let. Bodo pa vsaj garancijska 3 leta šla gladko skozi in bo zadeva vsaj v principu delovala OK.
Resno misliš, da je sprejemljivo te kable menjat po nekaj letih uporabe? Tako kot olje al pa pnevmatike?
Zna bit da druge opcije niti ni.
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane22 ::
Zakaj ne ? Če te sedaj menjava amortizerja stane drobiž in če bo menjava kabla še bistveno cenejša, zakaj ne ?
Če je tako kot praviš in bo ravno ta kabel nerešljiva enigma, ga boš pač menjal ko se prižge lampa.
kaj češ lepšega ? Stvar lahko celo sama zazna faulot in te prevočasno opozori nanj - se pravi še preventivne menjave ni treba.
Če je tako kot praviš in bo ravno ta kabel nerešljiva enigma, ga boš pač menjal ko se prižge lampa.
kaj češ lepšega ? Stvar lahko celo sama zazna faulot in te prevočasno opozori nanj - se pravi še preventivne menjave ni treba.
energetik ::
Jasno da inwheel nimajo smisla v osebnih avtih, tovornjakih, busih itd. Polosovina zdrži brez problema življensko dobo avta, hkrati zelo malo vpliva na nevzmeteno maso. Nobenega razloga za inwheel.
So pa inwheel odlična zadeva za kakšne delovne stroje, traktorje itd, kjer nevzmetena masa praktično nima veze, gibov vzemetenja ni veliko, hkrati pa predstavljajo lahko regulacijo vsakega kolesa posebej.
So pa inwheel odlična zadeva za kakšne delovne stroje, traktorje itd, kjer nevzmetena masa praktično nima veze, gibov vzemetenja ni veliko, hkrati pa predstavljajo lahko regulacijo vsakega kolesa posebej.
Valvoline ::
Vsak ki ima pomisleke glede tega kolk je dejansko 100 amperov toka itn lahko sproba pr kakem dizelskem vozilu odklopit bosch crpalko(prekinit dovod nafte) in ga nek cajt zaganjat,pa da vidite kolk in kako hitro se kabel segreje in postane vroč. Pa je tu govora o 1-2kw moči,kar je 50x manj ku je potreba po napajanju nekega motorja primernega za EV.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Brane22 ::
In isto se bo segrel pri 100x všji napetosti za 100x višjo moč. greje ga padec napetosti NA KABLU x tok skozenj.
Pri danem toku je ta padec isti, pa če gre za 10V ali 10000V napeljavo.
Pri danem toku je ta padec isti, pa če gre za 10V ali 10000V napeljavo.
SplitCookie ::
torej.. mene izivaš da ti naštejem, ko ti pa nekdo našteje pa...
:)
Paaa zanuliram take bedarije.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
SplitCookie ::
WarpedGone je izjavil:
Me res zanima kako zgleda gibljiv kabl, ki brez pregrevanja pretakata nekaj 100 amperov in je podvržen nekaj 1000 uram vibracij, prahu, ledu, pesku in temperaturam od -30 do +40. Hkrati je pa še take sorte, da kdo upa dat jajca na tnalo, da ta kabl ne bo v 10ih letih nikogar ubil. Niti v milijon primerkih ne.
Kabel za ABS je 'take sorte'
No big deal. Pa krepne sama sonda prej kot kabel v večini primerov, ponavadi le zato, ker se naredi zajeb pri menjavi zavornih oblog ali česa podobno trivialnega.
Nažge se ti lampa na armaturi in to je to
Glede teh nekih bajnih tokov in težav - kabel za alternator trpi enake težave. Gibljiva mašina in negibljiv akku. Big fucking deal.
Po 10h letih ga je treba zamenjat, pa to ni nobeden bau bau pri avtih.
Štos je v tem da propade izolacija prej kot sam baker, pa tudi spoji gredo v 3pm dosti hitreje kakor karkoli drugega.
Enako s kabli v vratih - crknejo na samem zgibu.
In podobno s jeklenicami ki držijo ogromne mase na gradbiščih. Pač narejeno da se zvija.
Če se pa greš preseravat pa lahko vse skupaj narediš 'fiksno'. 2 bussbara s ščetkami ali kaj podobno trapastega. Rešitev s kablom je pač najbolj enostavna in uporabna, ko se bo kolo snelo stran za menjavo pneumatike ali kaj podobnega.
To narediti kabel je res najmanjši problem, sploh ker niti približno ne bo ves čas pod napetostjo in je v stand-By-u preprosto izklopljen. Ne vem kaj imajo trapasti gasilci pri tem, samo te zadeve se njih ne tičejo. Battery pack bi moral v emergency modu imeti popoln cutoff in to je to.
WarpedGone je izjavil:
Za detajle vprašaj gasilce zakaj so hibridi dost velik problem, da morajo hodit na posebna izobraževanja kako in kje se pri kakšnem hibridu varno in zanesljivo prekine visokonapetnostni sistem.
Zakaj 10 let?
Enostavno - ker če lahko garantiraš 10 let bo vsaj v večini primerov to res držalo kakih 8 let, v manjšini pa bo crknilo čez 5 let. Bodo pa vsaj garancijska 3 leta šla gladko skozi in bo zadeva vsaj v principu delovala OK.
Resno misliš, da je sprejemljivo te kable menjat po nekaj letih uporabe? Tako kot olje al pa pnevmatike?
Zna bit da druge opcije niti ni.
Cena takega kabla je 0
Enako menjaš jermene. Big deal res, sploh ker se da take kable zlahka reciklirat.
Ne vem pa kaj te tok teh jebenih 10 let skrbi, če bodo baterije v tem času že vsaj 1x crknile in to je približno 1000x večji strošek kot tistih 100cm kabla.
Če te še vedno skrbi kako je s obrabo si poglej kako trdoživi so laptop kabli za ekran. Seveda da crknejo, samo glede na to kako se vsakič lomijo to res ni noben bau bau.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
WarpedGone ::
Kot sm že menda 3x prosil - link na kabl in specifikacije ki dajo jasno vedet, da zanesljivost kabla v običajnih delovnih pogojih osebnega avtomobila ni problem.
ABS kabl? Se hecaš.
ABS kabl? Se hecaš.
Zbogom in hvala za vse ribe
SplitCookie ::
Ne ne hecam se. Ne vem zakaj ti je težko štekat, da se da ta ABS kabel, ki zdrži več kakor sama pneumatika ustrezno skalirat.
In niti približno ne vem, zakaj se ti zdi nemogoče narediti izolacijo kabla 1cm debelejšo, skrbijo te morebitni preboji, to da gasilca trofi, ob enem pa se ti zdi varno uporabljati avto, kjer te med normalnim delovanjem in požarom loči nekaj mikronov debela plast silicijevega oksida.
Pri nizkih temperaturah pa bo problem prej v sami bateriji, ki jo bo minus zribal, kakor pa v kablu.
Če že iščeš, išči pod 'lift cables'
http://products.lappgroup.com/online-ca...
etc....
Elevator traveling cable is a specialized multi-conductor
cable continually in motion and must last for many years. A generally accepted life span is 20
years - or 3,000,000 flex cycles.
In niti približno ne vem, zakaj se ti zdi nemogoče narediti izolacijo kabla 1cm debelejšo, skrbijo te morebitni preboji, to da gasilca trofi, ob enem pa se ti zdi varno uporabljati avto, kjer te med normalnim delovanjem in požarom loči nekaj mikronov debela plast silicijevega oksida.
Pri nizkih temperaturah pa bo problem prej v sami bateriji, ki jo bo minus zribal, kakor pa v kablu.
Če že iščeš, išči pod 'lift cables'
http://products.lappgroup.com/online-ca...
etc....
Elevator traveling cable is a specialized multi-conductor
cable continually in motion and must last for many years. A generally accepted life span is 20
years - or 3,000,000 flex cycles.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
WarpedGone ::
3M flex cycles v pogojih s skorajda konstantno nežno temperaturo in vlago, brez posebnih abrazivnih dejavnikov in nizke zahtevane moči.
Pri 1Hz (vibracije podvozja imajo povprečno višje frekvence, tja do 5Hz) je to dobrih 800 delovnih ur. Pri povprečnih 60kmh je to 50k km.
Avtomobil s 50k prevoženimi velja za novega, tebi pa je sprejemljivo da bi že moral menjat del pogonskega sklopa, tako trivijalnega kot so kabli?
Zaradi bistveno težjih delovnih pogojev v avtomobilu bi pogonski kabel, ki je na nivoju teh "elevator cables" crknil že bistveno prej kot po 50k prevoženih.
Pri 1Hz (vibracije podvozja imajo povprečno višje frekvence, tja do 5Hz) je to dobrih 800 delovnih ur. Pri povprečnih 60kmh je to 50k km.
Avtomobil s 50k prevoženimi velja za novega, tebi pa je sprejemljivo da bi že moral menjat del pogonskega sklopa, tako trivijalnega kot so kabli?
Zaradi bistveno težjih delovnih pogojev v avtomobilu bi pogonski kabel, ki je na nivoju teh "elevator cables" crknil že bistveno prej kot po 50k prevoženih.
Zbogom in hvala za vse ribe
SplitCookie ::
tudi jermeni so prokleto trivialni, pri poloseh pa boš pravtako moral menjati manšete, menjalnik štrom avta pa rabi menjavo olja, pravtako boš moral menjati tudi antifriz, gume
res big deal
nekako enak big deal, kakor menjaš gume vsakih 60.000km
To je pa koliko, 300 priklopov avta v štrom ? Verjetno še kaj več. In si ziher da se ne bo vse skupaj razmajalo in polomilo ?
res big deal
nekako enak big deal, kakor menjaš gume vsakih 60.000km
To je pa koliko, 300 priklopov avta v štrom ? Verjetno še kaj več. In si ziher da se ne bo vse skupaj razmajalo in polomilo ?
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Brane22 ::
omobil s 50k prevoženimi velja za novega, tebi pa je sprejemljivo da bi že moral menjat del pogonskega sklopa, tako trivijalnega kot so kabli?
1. Ti kabli niso optimizirani za avto.
2. Če imaš omenjeni mehanizem, se potreba po garanciji _zelo_ ublaži.
3. Z optimizacijo kabla in materialov za dano aplikacijo gotovo lahko dosežeš večjo trajnost.
WarpedGone ::
menjalnik štrom avta pa rabi menjavo olja
Kakšne karjole furaš, da moraš menjat olje v menjalniku?
Veliko govorjenja in še vedno brez konkretnega linka na primerno zadevo.
Zbogom in hvala za vse ribe
dzinks63 ::
Če ima avtomobil le zadnji pogon, veliko problemov odpade ali se vsaj ublažijo. Tako da tukaj je še veliko rezerve, kar večina avtomobilov najvišjega ali visokega razreda ima ravno pogon na zadnja kolesa. Sicer pa je zadeva okoli električnega pogona že vpeljana, glavni igralci so dobršno mero problemov tako ali drugače rešili, tudi probleme s kabli, seveda so še vedno želje po izboljšavah, tega pač ne bo nikoli konca.
CaqKa ::
SplitCookie je izjavil:
Ne vem kaj imajo trapasti gasilci pri tem, samo te zadeve se njih ne tičejo.
Požarna varnost. glede na trenutno razširjenost EVjev, je še vedno 100% verjetnost da je nesreča ki je nastala, nastala z bencinarjem na drugi strani. Da ne pride do iskre je treba vse odklopit. Pač takšen protokol imajo.
Ampak to se tiče kablov od akumulatorja dalje, tako da tile kabli do motorjev, res nimajo veze.
CaqKa ::
WarpedGone je izjavil:
3M flex cycles v pogojih s skorajda konstantno nežno temperaturo in vlago, brez posebnih abrazivnih dejavnikov in nizke zahtevane moči.
Pri 1Hz (vibracije podvozja imajo povprečno višje frekvence, tja do 5Hz) je to dobrih 800 delovnih ur.
pri liftu se uporabljeni kabl prepogiba za 180°.
pri tem sklopu na elektromotr na kolo, se bi gibal sicer z dosti višjo frekvenco, ampak samo nekje za do 20°...
SplitCookie ::
WarpedGone je izjavil:
menjalnik štrom avta pa rabi menjavo olja
Kakšne karjole furaš, da moraš menjat olje v menjalniku?
Veliko govorjenja in še vedno brez konkretnega linka na primerno zadevo.
http://oilreset.com/blog/?p=141
Če ima avtomobil le zadnji pogon, veliko problemov odpade ali se vsaj ublažijo.
ne ni, pogon na zadnja kolesa je grozen za povprečnega uporabnika
Pač takšen protokol imajo.
Glup protokol
pri tem sklopu na elektromotr na kolo, se bi gibal sicer z dosti višjo frekvenco, ampak samo nekje za do 20°...
NE da se. IIII Panic !!!
Teh 20° se da zmanjšat s večimi ovoji, pravtako lahko kablu ponudiš oporo
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
energetik ::
SplitCookie je izjavil:
Še enkrat - verjetno bi se dalo narediti dovolj odporen kabel, ampak - kakšen je razlog za tlačenje motorja v kolo? Za _večino_ osebnih el. avtov je povsem zadovoljiva in poceni rešitev našraufat običajen EM na diferencial, vse ostalo lahko ostane isto.
pri tem sklopu na elektromotr na kolo, se bi gibal sicer z dosti višjo frekvenco, ampak samo nekje za do 20°...
NE da se. IIII Panic !!!
Teh 20° se da zmanjšat s večimi ovoji, pravtako lahko kablu ponudiš oporo
WarpedGone ::
Teh 20° se da zmanjšat s večimi ovoji, pravtako lahko kablu ponudiš oporo
Lahko, trivijalno, simpl, enostavno, ... še vedno pa niti enega linka na tak konkreten kabl, ki bi vsaj iz avijona zgledal primerno za primerno ceno.
Palamudenje z 180 in 20 stopinjami je zgrešeno. Šteje radij krivine in njegovo razmerje glede na premer vodnika. Zato je še kako pomembno teh 100A delovnega toka, ker morajo imet dovolj preseka, da se ne grejejo opazno (debelina ABS žice je povsem drug svet, tok skozi njo je ranga 0,1A in posledično je debelina signalne žice v rangu nekaj las). Da je debel kabel vsaj približno prepogljiv, mora bit narejen iz spleta razmeroma tankih žic, ki pa se med prepogibanjem drgnejo ena ob drugo in maš trenje in poleg internih premikov špranj v kristalni strukturi površinsko obrabo. To ni problem, če je žica debela ampak tle nucaš tanke. Tudi to ni problem če zahtevana življenska doba obsega nekaj deset tisoč prepogibov, tle pa je morda sprejemljivo 50 milijonov prepogibov predno se kakšna nitka v kablu prekine in povzroči višje tokovne obremenitve na sosednjih žicah kar pomeni pozitivno povratno zanko - manj žic se bo bol grelo, bol topel materijal ima še več upora in drugačne mehanske lastnosti (i.e. nepravilnosti v kristalni mreži se še raje zbirajo ena okrog druge) in slej ko prej imaš pregorjen kabl. Če pregori samo kabl, imaš še srečo.
Zakaj najmanj 50M prepogibov? Realna povprečna frekvenca nihanja podvozja je okrog 5Hz. 50M nihajev se prevede v 2700 delovnih ur oz. nekje 150k prevoženih kilometrov. Kar je še vedno mizerija - sej poznate kraval zaradi crkovanja turbin pri približno takih kilometrih? Neproblematična življenska doba takega kabla se začne nekje pri 100 milijonih prepogibov. Nobena mehka kovina v trdnem stanju tega ne zdrži in je treba it na nitke iz kakega vzmetnega jekla in podobno, kjer pa zobe kaže upornost in je zarad tega potrebno uporbit še toliko več žic oz. toliko bol debele kable in lahko ponavljaš vajo.
Ampak to se tiče kablov od akumulatorja dalje, tako da tile kabli do motorjev, res nimajo veze.
Tok med motorjem in kontrolerjem je lahko BISTVENO višji od toka med baterijo in kontrolerjem, napetost je pa lahko nižja ali enaka napetosti baterije.
Dodaten zaplet pri InWheel motorjih je še to, da se od njih zahteva mal drugačne lastnosti kot od motorja pod havbo. Pod havbo maš komot še reduktor, tlačit dodaten reduktor v samo kolo poleg motornih tuljav pomeni le še več dodatne nevzmetene mase. Idealen InWheel motor tako ne zahteva dodatnega reduktorja, kar pomeni da ima delovno področje od 0 do 2000 RPM, in zagonskega navora vsaj kakih 500Nm. To pa se prevede v velik štartni tok in je začetna ocena po 500A zlahka prenizka - raje 1000A, da dobiš iz motorja zahtevan navor.
Reduktor na elektromotoru je tam pravzaprav le zato, da motor od sebe daje željeno moč/navor pri nižjih tokovih (in posledično višjih delovnih vrtljajih).
Če odstraniš reduktor pomnožiš zahteve po toku vsaj za redukcijski faktor bivšega reduktorja.
Še enkrat - verjetno bi se dalo narediti dovolj odporen kabel, ampak - kakšen je razlog za tlačenje motorja v kolo?
Popravek - morda bi se dalo ampak je to še povsem nerazvito polje ker se elektromotorje raje montira tja, kjer so delovne razmere opazno bol prijazne kot pa je situacija v avtomobilskem kolesu.
In sploh - zgoraj opisani kabli niti pod razno nebi bili poceni. Cena avtomobilske turbine je pljunek v morje v primerjavi z znanostjo ki bi morala it v take kable.
Študiram, če nebi namesto trdih žic v kablih raje uporabili hidravlične cevi polnjene s kakim živim srebrom ali kaj podobno divjega oz. drugačnega od znanih rešitev. Hidravlične cevi že imajo za sabo nekaj razvoja v smeri odpornosti na vibracije in neprijazno okolje.
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane22 ::
WarpedGone je izjavil:
Palamudenje z 180 in 20 stopinjami je zgrešeno. Šteje radij krivine in njegovo razmerje glede na premer vodnika.
Res ? Le kako potem zdrži jekleno predivo v gumi toliko časa ?
In seveda je treba tako kot v aplikaciji z liftom pustiti teh pol metra kabla da visi prosto in ga ne imeti že ukrivljenega v optimalni krivini.
Tudi primerjava s turbino je fantastična. Čudi me, da nisi potegnil paralele s prostato ali kaj v tem stilu.
Kos kabla, ki ga lahko predvidiš kot potrošni material in zamenjavo, ki traja 15 minut greš ti primerjat s turbino motorja.
Za povrh ob podani rešitvi, ki omogoča diagnostiko in na zahteva preventivne menjave.
Ne štekam zakaj se tako emotivno vežeš na stvari.
Pa tudi če te emotivne naveze odmislim, mi ni jasno zakaj se spravljaš na kabl. Razumem ugovore tipa "what's the point".
Ampak tole zgubljanje časa s kosom kabla je butasto IMHO.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Brane22 ()
WarpedGone ::
Pa tudi če te emotivne naveze odmislim, mi ni jasno zakaj se spravljaš na kabl. Razumem ugovore tipa "what's the point".
Na nikogar se ne spravljam, le s prstom kažem na slepo pego - tako trivijalna stvar, kot je en kos kabla, je danes nerešljiv problem InWheel motorja.
Ali pa mi postrezi link na zadevo, ki iz avijona zgleda kot primerna.
Za lift kable z življensko dobo 3M prepogibov sem pokazal da so vsaj 10x premalo vzdržljivi že v bistveno nežnejših delovanih pogojih.
Česa vzdržljivejšega pa še ni bilo prikazano. Na besedo, kako da je to simpl, pa pač ne verjamem.
Energetski kabl primerjaš z žico v pnevmatiki? Od inženirja bi pričakoval več resnosti pri obravnavi tehničnega problema.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Brane22 ::
Z drugimi besedami, folk na forumu na najde strogo namenskih kablov, ki jih še ni, ker jih industrija še ne rabi ?
Shocking.
Evo ti simpl ideje glede tresljajev - vzmet amortizerja.
Zgoraj in spodaj zmontiraš "blazino" in tistih 100 A spelješ po vzmeti. Ta mora itak biti sposobna požreti vibracije.
Če rabiš + in nulo, pač uporabiš sistem dveh šibkejših vzmeti.
Shocking.
Evo ti simpl ideje glede tresljajev - vzmet amortizerja.
Zgoraj in spodaj zmontiraš "blazino" in tistih 100 A spelješ po vzmeti. Ta mora itak biti sposobna požreti vibracije.
Če rabiš + in nulo, pač uporabiš sistem dveh šibkejših vzmeti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Brane22 ()
WarpedGone ::
Ja, na vzmeti sm že študiral.
Povej še kakšna je upornost materijala vzmeti.
Povej še kakšna je upornost materijala vzmeti.
Zbogom in hvala za vse ribe
SplitCookie ::
Shocking indeed, sploh glede na to, da se da narediti thin copper film on capton tape 'kable'.
Nekaj podobnega najdeš v povprečnem disku, kjer zadeva vibrira z dosti večjo amplitudo, v daljšem obdobju, pospeški pa so enako brutalni.
Če si želiš delati težave pa narediš prenos s slip-ring-i. Upornost ? Sitnica.
Nekaj podobnega najdeš v povprečnem disku, kjer zadeva vibrira z dosti večjo amplitudo, v daljšem obdobju, pospeški pa so enako brutalni.
Če si želiš delati težave pa narediš prenos s slip-ring-i. Upornost ? Sitnica.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
SplitCookie ::
Pravtako je shocking da se PWM dela kontrolerja ne da stisniti v sam motor in je do njega nekako praktično obvezno že voditi emuliran 3 ali več fazen signal. Tokovi tako ostanejo kjer so.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Brane22 ::
SplitCookie je izjavil:
Pravtako je shocking da se PWM dela kontrolerja ne da stisniti v sam motor in je do njega nekako praktično obvezno že voditi emuliran 3 ali več fazen signal. Tokovi tako ostanejo kjer so.
+1
In ko je že toliko govora o šparanju goriva pri aurodinamiki biciklov, ni jasno zakaj se teh ne da hladiti vodno ali oljno in takrat pač hladiš še power stage.