» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
72 / 1284
»»

Pyr0Beast ::


Kakšen test točno ti bo odkril, da bo stvar crknila čez pol leta?

Load test ki razkrije vse karakteristike celic. Če katera preveč odstopa se jo pač reciklira. Recimo kakšen 'internal resistance' matching se lahko dela, preveriš katere imajo večje samopraznenje od drugih, koliko kapaciteta odstopa.

Če bi bilo to možno, se laptopi nebi vžigal.

Seveda je, samo stane.

Ne, to je eksperimentalno potrjeno dejstvo. Zdemonstrirat so ga moral ameriškim oblastem, da so dobili dovoljenje, da sestavljene baterije furajo z letalom.

Eh. Oni so z eksperimentom potrdili samo to da samomorilska celice ne požene v prepad vseh ostalih (spet, pogoji testa ... isto kot je bil LiFePO4 najbolj varna tehnologija ....). Li-celice na letalih so še najmanjši problem če se preko skrivaj fura orožje in razstrelivo.
Še vedno nič ne pove o kontrolerju in kaj se zgodi če hladilni sistem odpove.

Informacije so dostopne, če te resno zanima.

Daj shemo.


Ti veliko dvomiš kr tko na suho in po občutku na vodi.

Seveda. Ker me to ohranja pri življenju, slepo zaupanje me je že večkrat skoraj ubilo.
Poleg tega nočem imeti nič kar se bi lahko samovžgalo v garaži v bližini, zaradi tega ker je kitajec namesto tremistorjev uporabil navadne upore in premostičil termično zaščito.

Pa ja de. Toyota se bo branla češ "naši avti so OK, zahebal je Tesla"? Morebitne odškodnine med firmami so irrelevantne, glanvo potencialno škodo faše tisti, ki se podpiše na avto. Brez skrbi da je njim zelo v interesu, da vgradjo OK stvar.

Tesla; naši sistemi so ok, zajebal je ta pa ta proizvajalec baterij.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Boeing ::

Pyr0Beast je izjavil:


To je domneva. Zelo dvomim da ima nadzor nad vsako posamezno celico, ker to stane ohoho, žic pa ohoho^2. Mogoče so celice protected, samo tudi to dvomim.
Standardne li-ion celice imajo osnovno pretokovno zaščito, kar je načeloma dovolj, da se izogneš takim težava.



Narobe dvomiš. Modelarji te zadeve uporabljamo že nekaj časa, logika, ki čepi v algoritmih, pa je dodobra znana in preverjena.

Tesla ni naredil drugega, kot logiko za paket 6, maksimalno 7 celic razširil v kompleksen sistem za nadzor, recimo, 7000 celic, kar je že samo po sebi dosežek, ampak tudi to ni tako zelo bistveno.

Bistvo tega sistema je, kaj naredi s celico, ki umre. Jo izklopi in pusti na miru? Jo nadzorovano izprazni pod točko umrljivosti in izklopi ? Če ja, kako to počne in kako obvladuje problem lokalnega pregrevanja v tem primeru ? Mogoče izklopi cel paralelno vezani paket in ga ločeno cikla in poskusi spraviti celico nazaj v kondicijo ? Možno, da jo enostavno uporablja še naprej in samo zniža tokovno obremenitev tega paketka ? Ali pa uporablja vsakega nekaj ?

Vse te variante so približno enako možne in približno enako logično zajebane, ko je treba zadevo sprogramirati in narediti ustrezno elektroniko, da špila kot mora - in točno v tem je vrednost teslinega sistema. Da deluje, in to zelo dobro.


In še opomba Branetu, glede burnega zažiganja in ostalih spektakularnih katastrof, ki te lahko doletijo v električnem avtu:
V začetkih uporabe litijevih baterij, tj pred cca 5, 6 leti, so se, predvsem zaradi neznanja o kemiji in nepoznavanja pravilnega rokovanja, lipo akumulatorji vžigali kot za stavo. Znane so zgodbe, ko so ljudje reševali svoje modele in se izvlekli opečeni in osmojeni. Nekaj primerov je celo, ko so šle cele hiše v dim zaradi tega - ameriške seveda, ker so lesene.
Pri tem niti ni bilo pomembno, da si celico kakorkoli "zlorabljal", dovolj je bil že kratek tokovni sunek nad varno mejo.

Stvari so se od takrat bistveno spremenile. Prišli so balanserji, naučili smo se z njimi pravilno rokovati in kar je najbolj pomembno - spremenila se je kemija gela, ki je v trenutno aktualnih izdelkih praktično negorljiv. Včasih smo se zabavali in smo odslužene lipo baterije kurili s kratkim stikom in se zabavali ob gledanju zeleno-modrega plamena.
Če moderno lipo baterijo spraviš v kratek stik, se bo samo segrela, napihnila in spustila sivo-bel dim. To je to. Čist brezveze.

Zadnje 3, 4 leta nisem več slišal za primer, da bi se kdo opekel s temi baterijami, kaj šele da bi se komu vžgala - pa delamo z njimi bistveno manj previdno in jih gonimo brutalno visoke tokovne obremenitve. V Sloveniji bi se tak primer takoj razvedel (ker so se že zgodili), na ameriških forumih pa informacije tudi izredno hitro krožijo.

In ko vzameš v račun, da so lipo baterije za avtomobilsko industrijo dodatno zaščitene z jeklenimi/alu srajčkami, imajo dobro tokovno zaščito, vse skupaj pa je ponavadi zapakirano še v lično jekleno škatlo s sijočim logotipom na vrhu, je vsako strašenje s plamenom pod ritjo, opeklinami, ožganinami in podobnimi neumnostmi FUD, ki mu verjame raja, ki se ji zdi (sarkazem on) "varčen in ekonomičen turbodizelski agregat z ročnim petstopenjskim menjalnikom in napredno tehnologijo skupnega voda" (sarkazem off) višek tehnologije in končna razvojna stopnja v avtomobilski industriji.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Brane2 ::

Boeing je izjavil:



Narobe dvomiš. Modelarji te zadeve uporabljamo že nekaj časa, logika, ki čepi v algoritmih, pa je dodobra znana in preverjena.


AFAIK ima prav. Pri Tesli je bilo govora o nadzoru skupin, ne posamezne celice. Poleg bistvene mase, ki bi jo predstavljalo 7.000 žic, bi to prineslo še bistven vir napak, ki bi jih bilo treba odkrivati in odpravljati, pa tudi filtrirati.

Seveda to v modelarskem letalcu lahko narediš s 7 členi, 7.000 členov je pa povsem druga kategorija problema, tudi zaradi zaščitnih oklepov itd.


In še opomba Branetu, glede burnega zažiganja in ostalih spektakularnih katastrof, ki te lahko doletijo v električnem avtu:

Stvari so se od takrat bistveno spremenile. Prišli so balanserji, naučili smo se z njimi pravilno rokovati in kar je najbolj pomembno - spremenila se je kemija gela, ki je v trenutno aktualnih izdelkih praktično negorljiv. Včasih smo se zabavali in smo odslužene lipo baterije kurili s kratkim stikom in se zabavali ob gledanju zeleno-modrega plamena.
Če moderno lipo baterijo spraviš v kratek stik, se bo samo segrela, napihnila in spustila sivo-bel dim. To je to. Čist brezveze.


Se pravi, un tip z linka bi moral biti presrečen, ker visokih plamenov ni bilo in nihče ni klical gasilcev, čeprav se mu je stopil blok motorja in menjalnik, ravno tako vsa stekla itd ?

Mater razlika pa taka. Orgazmična.


Zadnje 3, 4 leta nisem več slišal za primer, da bi se kdo opekel s temi baterijami, kaj šele da bi se komu vžgala - pa delamo z njimi bistveno manj previdno in jih gonimo brutalno visoke tokovne obremenitve. V Sloveniji bi se tak primer takoj razvedel (ker so se že zgodili), na ameriških forumih pa informacije tudi izredno hitro krožijo.


Modelarji niste resno uporaben model za avtoindustrijo, ravno tako kot model avta ni enakovreden pravemu avtu.

Ja, lahko ga uporabiš kot pripomoček pri nekih simulacijah, ni pa to enakovredno originalu.


In ko vzameš v račun, da so lipo baterije za avtomobilsko industrijo dodatno zaščitene z jeklenimi/alu srajčkami, imajo dobro tokovno zaščito, vse skupaj pa je ponavadi zapakirano še v lično jekleno škatlo s sijočim logotipom na vrhu, je vsako strašenje s plamenom pod ritjo, opeklinami, ožganinami in podobnimi neumnostmi FUD, ki mu verjame raja, ki se ji zdi (sarkazem on) "varčen in ekonomičen turbodizelski agregat z ročnim petstopenjskim menjalnikom in napredno tehnologijo skupnega voda" (sarkazem off) višek tehnologije in končna razvojna stopnja v avtomobilski industriji.


V praksi lahko najdeš kupe starih turbodizlov, ki so trajni in varčni, tako po neposredni porabi goriva kot merjeno skozi celo obdobje lastništva.
Koliko je takih elektromobilov ? In ne, Tesla niti približno ne sodi v ta razred.

Elektroavto ima enostavno preveč problemov, da bi bil uporaben za množice v bližnji prihodnosti. Mnogi ključni problemi so celo izven samega avta- infrastruktura za napajanje recimo. Če bi jutri nekdo predstavil celo serijo vozil od mopeda do največjega kamiona, vse za enako ceno obstoječih vozil in z neverjetnimi, akumulatorji z 10x večjo energijsko gostoto od obstoječih dizel rezervoarjev, 10x trajnejši od navadnih rezervoarjev in 10x cenejši za povrh, bi na trgu električne energije nastopila kataklizma. KWh bi šla v nebo, elektromreža bi pa padala ko pijanec na ledu.

Zato se mi zdi, da ko sešteješ vse te napredke tehnike skozi zadnja desetletja in narediš neko razumno projekcijo v bližnjo prihodnost, se zdijo tovrstni hibridi edina REALNA IN DOSEGLJIVA možnost, pa še to po jointu ali dveh.

Kar je še lepše, taki hibridi bi bili dokaj fluidni. Lahko bi pač dal not večjo baterijo in si povečal avtonomijo brez porabe goriva.
Lahko bi dal not manjšo baterijo in dobil prtljažni prostor. Lahko bi dal baterijo ven in bi ob superkondiju praktično z ICE motorjem poganjal kolesa prek elektromotrjev in generatorja, ki bi ti nadomestili menjalnik, diferencial, sklopko itd.
Ob majnih superkondijih, ki bi ti pokrili recimo samo 10-20 sekund vožnje, bi lahko zelo zrahljal zahteve po živosti ICE motorja in bi ga lahko gnal bistveno bolj nadzorovano in bližje optimalnim obratom.

Vse to bi že samo zase prineslo kar nekaj. Da ne govorimo o trdoživosti in trajnosti avta.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Brane2 ::

Če bi imel resen denar in bi se spravil v dirko za hibridom, bi najprej začl pri dizel motorju.

Šel bi na radikalno spremenjn dizel. Takega, ki bi ga recimo sesatavljali 4 neodvisni bloki, vsak s svojim batom, električno/oljno gnanimi ventili in internim vztrajnikom, ki bi bil obenem tudi zaganjač in elektrogenerator. Vse skupaj v dry-sump verziji in po možnosti z ločenim mazanjem ležajev in batnih obročkov/ventilov.

Tak motor bi bil praktično zaprta škatla, ven bi vodil le žiceraj za nadzor in odvod elektrike.

To bi bila osnova za vse drugo, kar je več ali manj že razvito. Superkondenzator za kritje špic in elektromotorje v kolesih ali na poloseh.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Okapi ::

Če bi jutri nekdo predstavil celo serijo vozil od mopeda do največjega kamiona, vse za enako ceno obstoječih vozil in z neverjetnimi, akumulatorji z 10x večjo energijsko gostoto od obstoječih dizel rezervoarjev, 10x trajnejši od navadnih rezervoarjev in 10x cenejši za povrh,
Kaj bi se pa zgodilo, če bi jutri zmanjkalo nafte? Tvoj scenarij je nemogoč in zakaj bi nas morale skrbeti domnevne posledice nemogočega scenarija?

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Brane2 ::

Okapi je izjavil:

Kaj bi se pa zgodilo, če bi jutri zmanjkalo nafte? Tvoj scenarij je nemogoč in zakaj bi nas morale skrbeti domnevne posledice nemogočega scenarija?

O.



Point tega nemogočega scenarija je,d a tudi v tem primeru ne bi imel rešitve za prevoz.

Če bi pa jutri zmanjkalo nafte, bi pač redizajniral obstoječi ICE za plin.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Boeing ::

Brane2 je izjavil:



Seveda to v modelarskem letalcu lahko narediš s 7 členi, 7.000 členov je pa povsem druga kategorija problema, tudi zaradi zaščitnih oklepov itd.

Modelarji niste resno uporaben model za avtoindustrijo, ravno tako kot model avta ni enakovreden pravemu avtu.

Ja, lahko ga uporabiš kot pripomoček pri nekih simulacijah, ni pa to enakovredno originalu.


Brane, modelarstvo kot panoga in veja industrije je, verjel ali ne, testni poligon za marsikakšno visokotehnološko rešitev, ki se nekaj let kasneje pojavi v visokoserijski proizvodnji za množico.
Razlogov za to je več, načeloma pa velja, da je visokotehnološki oz. tekmovalni del modelarskega trga relativno neobčutljiv na cene in takšen trg pokupi vse tehnološke novotarije, je tehnično izrazito nadpovprečno izobražen in je zaradi splošnega znanja prva testna linija... malo kasneje se pogruntavščina preseli v mainstream trg, kjer jo množica modelarjev uporablja v svojih modelih in dodobra pretestira v resničnem svetu v vseh možnih in nemogočih situacijah... ti ljudje s svojimi reporti tvorijo bazo znanja o določeni tehnologiji in večinoma je v tej fazi jasno, ali je stvar zrela za masovno proizvodnjo ali ne.

Praktični primeri so, takole na brzino, NiMH kemija, Li-XX kemija, RCV (rotating cylinder valve) motorji, brezkrtačni DC motorji, kompozitni materiali (karbon, steklo ipd)...

Modelarstvo je zelo uporaben simulacijski model za marsikatero vejo industrije, ne samo avtomobilsko, ni pa vedno merodajen.



K temi debate - če bi prebral, kar sem napisal, bi vedel, da ne trdim tega. Trdim pa, da je management ene celice popolnoma enak managementu ene celice v 7000-celičnem paketu. Logika in algoritmi, ki so zadaj, so popolnoma enaki. Kako pa to zadevo praktično izvesti, da 7000 individualnih celic uigrano deluje pod zahtevanimi obremenitvami in ob tem zdrži precejšnje število ciklov, je pa popolnoma druga stvar in v obvladovanju takšnega paketa baterij je bistvo teslinega sistema.

In ta sistem deluje, in očitno deluje zelo dobro, drugače ga nebi toyota vgradila v pakete za 600 testnih plug-in priusov.

Če bi imel resen denar in bi se spravil v dirko za hibridom, bi najprej začl pri dizel motorju.

Tako, kot to počnejo vse avtomobilske tovarne, sploh evropske, ki mislijo, da znajo.

V tej točki bi pa zdaj od tebe želel konkreten odgovor, koliko bencinskih in koliko dizelskih hibridov je v tem trenutku na trgu in se jih da nabaviti ? In zaključek, zakaj je temu tako ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Brane2 ::

Boeing je izjavil:


V tej točki bi pa zdaj od tebe želel konkreten odgovor, koliko bencinskih in koliko dizelskih hibridov je v tem trenutku na trgu in se jih da nabaviti ? In zaključek, zakaj je temu tako ?


Ne vem. Domnevam, da veliko več bencinskih v tem trenutku.

Zakaj ?

Zato, ker:

- so hibridi trenutno moderna, a v smislu prodanih enot totalka zanemarljiva kategorija. Glavna imena se obračajo v tej smeri, a le sorazmerno vetru, ki ga ustvarja politika.

- praktično vsi so na neki točki lastnina delničarjev in te zanima predvsem končni profit. Politični veter piha v smer hibridov in zaželjeno ga je zadovoljiti s čimmanj napora. Ustreznih profitov, ki bi upravičevali masovni napor, ni.

Saj ne trdim, da je nujno dizel edina prva stvar. Plin je videti recimo v redu. Ampak predvsem zaradi politično nižje obdavčitve. Kako bi zgledal v pravi tržni igri, pravzaprav nihče ne ve.

Na podlagi do sedaj znanih spremenljivk pač sklepam, da je dizel še vedno v prednosti. A ni panike, tudi če bi se odločili za recimo plin, celotna enačba še vedno velja. Specializiran, dovršen paket ICE + generator in električni pogon + supercap.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

In BTW, traktorski sloves dizlov bi v taki konfiguraciji zlahka odhlapel.

Če nimaš neki osi in podobnih zadev, je motor veliko lažje vpet v nosilce. Ravno tako imaš vztrajnike veliko bližje batu in načeloma ni ovir, da bi imel dva vztrajnika, ki se vrtita v kontra smeri in sta tako izbalansirana, da kompenzirata tresljaje, ki jih povzroča pomikanje bata gor-dol...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Pyr0Beast ::

Okapi je izjavil:

Če bi jutri nekdo predstavil celo serijo vozil od mopeda do največjega kamiona, vse za enako ceno obstoječih vozil in z neverjetnimi, akumulatorji z 10x večjo energijsko gostoto od obstoječih dizel rezervoarjev, 10x trajnejši od navadnih rezervoarjev in 10x cenejši za povrh,
Kaj bi se pa zgodilo, če bi jutri zmanjkalo nafte? Tvoj scenarij je nemogoč in zakaj bi nas morale skrbeti domnevne posledice nemogočega scenarija?

O.


Dodaš injektorje za plin in se z dizlom ali pa bencinarjem furaš dalje. Niti ni nevemkak problem.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Boeing ::

Brane2 je izjavil:


Zato, ker:

- so hibridi trenutno moderna, a v smislu prodanih enot totalka zanemarljiva kategorija. Glavna imena se obračajo v tej smeri, a le sorazmerno vetru, ki ga ustvarja politika.

- praktično vsi so na neki točki lastnina delničarjev in te zanima predvsem končni profit. Politični veter piha v smer hibridov in zaželjeno ga je zadovoljiti s čimmanj napora. Ustreznih profitov, ki bi upravičevali masovni napor, ni.


Torej ti trdiš, da je razlog za bencinske hibride izključno finančni, tehnika pri teh odločitvah ne igra večje vloge ?
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Brane2 ::

Tako je videt, poleg mnogih drugih "tehničnih" odločitev.

Moto je "uporabljaj kozmetiko, dokler se da".
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Poglej si režim delovanja ICE motorja v hibridu. Precej več je ustavljanj in štartov, posledično motor večji delež časa laufa neogret. To je problem za bencin in katastrofa za diesel. Ni brezveze v Priusu termovka, kamor se shrani ogreta hladilna tekočina, da je ob naslednjem štartu motor prej up-to-speed.
Hibrid je dobra ideja le na papirju. V praksi pa faše četvorno dozo problemov: vsi ICE problemi, vsi elektro problemi, vsi problemi ICE zadev zaradi precej drugačnega režima delovanja, vsi "elektroproblemi" zaradi dodatnih komplikacij v prenosu.

Diesel je ratal en velik jajc že brez hibridne nadgradnje. Kak DPF bi bil sploh zelo vesel zelo neenakomernega delovanja.

>> Moto je "uporabljaj kozmetiko, dokler se da".
Pravzaprav je glavni moto "zasluži čimveč", kar razpade na "vsaj približno isto za manj denarja" in "vsaj navidez več za isto denarja".
Kozmetika je le zelo učinkovit prijem, kako zaslužit več.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

energetik ::

WarpedGone je izjavil:

Poglej si režim delovanja ICE motorja v hibridu. Precej več je ustavljanj in štartov, posledično motor večji delež časa laufa neogret.
Imaš kakšne podatke o tem, ker jaz menim, da ravno v hibridu ICE dela veliko bolj enakomerno, ali pa sploh ne dela. Problem (vsaj pri Priusu) je le ta, da se prehitro vklaplja za vsako malenkost, kot je npr. hitro speljevanje - za to bi moral poskrbeti superkondi ali pa baterije. ICE bi se moral vžgati le, ko bi napolnjenost aku prišla do neke kritične meje in delovati do polne napolnitve oz. na AC verjetno kar večino časa.

P.S.: nisem vedel za termovko v Priusu, se mi zdi pa dobra rešitev za približno konstantno temp. motorja. Lahko bi tudi izkoriščali odpadno toploto elektronike in e-motorja za gretje hladilne tekočine ICE.

WarpedGone ::

Sej, nekaj je teorija, nekaj drugega pa praksa. Teorija pravi, da bi moral ICE laufat konstantno/enakomerno, špice pa pokrivat elektromotor.
Grda praksa pa to reč postavi praktično na glavo, ker je baterija prešibka/prmajhna da bi lahko pokrila vse energetske potrebe. In pol imaš čuden gemišt, ko je ICE še vedno primarni pogon, elektromotor se mu pa nekaj mota med nogami in dela praktično kot se njemu zazdi.
Superkondenzator je spet dobra ideja le na papirju. V praksi karkoli primernega po kapaciteti izpade totalno neprimerno po ceni.

Da je baterija tako majhna/šibka je glavni razlog v ceni/volumnu/masi. Nekaj pa pridodajo še pizdarije s patenti. Dobijo se aftermarket predelave z večjo baterijo, ampak to reč je treba fejst namazat z denarjem. Pravzaprav je ekonomija obsega hkrati tut glavni zaviralec napredka. Zaradi tako množične proizvodnje klasičnih zadev, so cene na enoto recimo temu nizke. Karkoli nestandardnega/drugačnega takoj precej dvigne ceno. In pol maš veliko besedičenja za kozmetične spremembe.

Kolikor vem je Toyota mela precej let zgubo s Priusom, šele zadnja leta jim je začel prinašat profit. Kljub njegovi precej zasoljeni ceni glede na konkurenco.
Zbogom in hvala za vse ribe

Boeing ::

Warped in kompanija, razmišljate lepo. V bistvu pravzaprav niti ne tako slabo, večina W1 dejstev v zadnjem postu je zelo na mestu.
Je pa problem, ker verjetno nihče izmed vas hibrida (namensko se izogibam besedi prius) še nikol ni peljal in posledično samo teoretizirate.

Bistven problem, ki se pojavlja pri trenutno aktualnih hibridih, je tokovna sposobnost baterij - klasična NiMH kemija, ki se zaenkrat uporablja, ni niti približno dovolj, da bi elektromehaniko lahko izkoristil v popolnosti. To se recimo izrazito vidi pri malo daljšem klancu, ko z rahlim zaviranjem napolniš kondenzatorje in dvigneš napetost bateriji -> ko na koncu takega klanca pohodiš gas do konca, se zadeva dobesedno izstreli, traja nekaj sekund in potem je zabave konec, zopet si omejen s tokom baterije. Temu primerno je pogon v P2in deloma tudi P3 narejen tako, da porabo zbija na račun vedno čimbolj optimalnega režima ICEa in rezanja špic z rekuperirano energijo.

Konkretno, prototipni plug-in prius z 20kWh lipo baterij v riti in istim 1.8 motorjem kot ga ima trenutno prius 3, pa je nekaj popolnoma drugega - tam se pa očitno vidi, da baterije opravljajo svoje delo tako kot se to pravilno počne in ICE redkokdaj poseže vmes, če pa že, pa se to dogaja pri nizkih obratih. Temu primerna je tudi poraba.
In ja, tudi tega sem imel čast voziti. Zadeva se do 120kmh (lahko) požene samo na elektriko. Za vozit čisti sci-fi.

V čem je problem, glede na to, da je NiMH poceni ? Patent, ki omejuje maksimalno število celic v enem paketu. Lastnik patenta je Exxon.


Tudi prius 2, ki mu v rit namontiraš 100 kil litija, rata nenormalno živahen za vozit in se mu dodatna teža pri pospeških niti malo ne pozna. Problem je, ker pri nas za tak hec niti pod razno ne dobiš homologacije, poleg tega, da stvar stane v rangu 5-8kEUR. Drago, a če se ogromno voziš, rentabilno...

Beseda glede gretja motorja - motor v priusu ima svojo start-up sekvenco, ki jo izvede pri prvem zagonu in se s tem zagreje, nato pa se vklaplja po potrebi oz. ko temperatura pade pod neko varno mejo. Konkretno, v petek na relaciji SG-CE, kjer je večinoma rahel klanec navzdol in večino poti prevoziš na elektro, se motor vklaplja vsakih 5-10 minut za minuto ali dve, toliko da drži temperaturo, vmes pa dopolni baterijo. Poraba na tej relaciji (in smeri!) cca 2L/100, preverjeno večkrat.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Boeing ()

Brane2 ::

WarpedGone je izjavil:

Poglej si režim delovanja ICE motorja v hibridu. Precej več je ustavljanj in štartov, posledično motor večji delež časa laufa neogret. To je problem za bencin in katastrofa za diesel. Ni brezveze v Priusu termovka, kamor se shrani ogreta hladilna tekočina, da je ob naslednjem štartu motor prej up-to-speed.


Saj to pravim. Ni problem tlačit eksotične materiale v baterijo, ker je to moderno, ker se lepše sliši in ker politika to pričakuje.
A bognedaj da bi naredili radikalne spremembe, po možnosti z boljšimi materiali v ICE motorju.

Si predtstavljaš, kaj bi vsi rekli za tak avto ? Vsi, od moto revij preko trgovcev do zadnjega Mujota bi vpili "SAJ TA AVTO SPLOH NI ZELEN!" ne glede na to, da je napajanje iz elektrike za veliko večino v dogledni bodočnosti neuporabno itd itd.

Delničarji bi se seveda temu ustrezno odzvali in zaokrožili sliko.

S tem bi dobili šparovnega dizla, ki bi bil zelo neugoden za vse, saj bi naravnost pokazal laži sistema.
Razkril bi politike kot lažnivce, saj denar od davkov morajo pobrati in ti bi lahko samo naravnost, pošteno bolj zasolili ceno nafte in/ali plina.

Sedanji sistem jim omogoča igranje skrivalnic in črpanje denarja iz javnosti preko kojekakvih "zelenih iniciativ".
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Pyr0Beast ::

Mah kaki eksotični materiali. Veliko bi bilo če bi politika nehala srati in odstranila omejitev na max. kompresijsko razmerje (trenutno so lepo mimo prišli s turbino) ter max. volumen (isto s turbino ali drugo zasnovo mašine)

Ne vem če imamo take traparije v sloveniji, me pa nebi presnečalo če bi.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

energetik ::

Nisem vedel, da politika omejuje kompresijsko razmerje, a ga ne uporabljeni materiali, pri bencinarju pa odpornost proti klenkanju?

Phil ::

Nisem vedel, da politika omejuje kompresijsko razmerje, a ga ne uporabljeni materiali, pri bencinarju pa odpornost proti klenkanju?


Najbrž je mišljeno v povezavi z NOx-i, torej večje kompresijsko razmerje več NOx-ov, katerih max količina je predpisana.

energetik ::

NOx zrihta katalizator.

gensi ::

Počasi, a vztrajno se premika: . 8-)

jest10 ::

Kapaciteta baterij? Pri kateri hitrosti je tak doseg?

Zheegec ::

Pa koliko je spet subvencija za ta jajca?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

gensi ::

jest10 je izjavil:

Kapaciteta baterij? Pri kateri hitrosti je tak doseg?


Motor ima 100 KW http://green.autoblog.com/2011/01/07/20...

Cena (sicer res s subvencijo) tudi ni pretirano visoka. Za ameriško ceno avto "kupim".
Po svoje je kar malo žalostno, da se veliko Slovencev norčuje iz Američanov...

jest10 ::

gensi je izjavil:

jest10 je izjavil:

Kapaciteta baterij? Pri kateri hitrosti je tak doseg?


Motor ima 100 KW http://green.autoblog.com/2011/01/07/20...

Cena (sicer res s subvencijo) tudi ni pretirano visoka. Za ameriško ceno avto "kupim".
Po svoje je kar malo žalostno, da se veliko Slovencev norčuje iz Američanov...


Aha, tole je pa že bolj razumljivo:
Speaking of charging, Ford says the Focus Electric can be fully charged in just three hours from its 240-volt home-installed charging station, though the car will take up to 20 hours to charge via a standard 120-volt outlet.

Se pravi tudi pri nas ne bo nič s temi 3-4 urami polnenja iz vtičnice. Bo potrebno imeti polnilno napravo.

WarpedGone ::

A ti si tut šprical fiziko v OS in SŠ?
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

To bo z temi električnimi avti še tako sranje. Vsak drugo vtičnico. Super a ne. Ko bi jih kar za jajca obesil.





Neumnosti ubijajo električne avte. Ne naftarji !
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedGone ::

Vendor lock in. Tesla jim pa še ploskajo in fehtajo za naročnino na izmenljive baterije ...

Na koncu bo ostalo to kar je že sedaj - standardna vtičnica, 3kW praktično kjerkoli, čez noč natočiš kakih 10kWh in si dobr za naslednji dan.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

WarpedOne - Čmo narediti spec sheet za te traparije ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Kaj točno?
Mislš neki ala FAQ?
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Ne FAQ

Specifikacije za priključek. Tip konektorja, vrste zaščit, etc.

V bistvu se bi kar lotil ko bo kaj časa :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Boš delu adapterje? :).

Edit:
Čeprav - tale Focusov štekar je pravzaprav že standardna reč. Reče se mu SAE J1772. V Fordovi izvedbi dopušča filanje z max 6,6 kW.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Konec koncev, zakaj pa ne ? :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

fpbs ::

Tukaj imaš članek o tem konektorju: http://www.electronicspecifier.com/Auto...

Pyr0Beast ::

Ma to je tako. Vsak proizvajalec bo imel svojega. Enako kakor pri mobitelih. Potem bo pa nekomu popiz* in bo dorekel standard :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Ja, ampak tako teče razvoj.
Še najverjetneje pa bo, ta "nekdo" kr trg sam. Tista firma ki bo najbol uspešna pri prodaji vozil in polnilnih postaj bo postala defacto standard. Če ne bo preveč pameti in preverjanja priimkov pri polnjenju.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Hjej. Tako se dela profit. Za razvoj pa je daaaaaaaaaaaleč boljše da se doreče standard. Ker drugače se moraš še zezati s kompatibilnostjo za nazaj in naprej.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Pyr0Beast ::

V bistvu tisti modeli niso nič pametnega naredili;

Vzeli ta konektor

vir: Wikipedia


in ga modificirali da ni več kompatibilen ! Way to go :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Matev ::

si pa adapter omisliš
pa je

ne kompliciraj piroman

Pyr0Beast ::

Matev je izjavil:

si pa adapter omisliš
pa je

ne kompliciraj piroman


Aja ? Ima adapter data porte ?

Misliš da se bo zadeva polnila na blef ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::

Misliš da se bo zadeva polnila


ja bo že delovalo - tako ali drugače

a misliš da bodo prodajali avtomobile, ki ji ne boš mogel polniti?

...

Pyr0Beast ::

Matev je izjavil:

Misliš da se bo zadeva polnila


ja bo že delovalo - tako ali drugače

a misliš da bodo prodajali avtomobile, ki ji ne boš mogel polniti?

...


Nego ?

Kaj pa misliš da je interes zadaj izmišljati si venomar nove priključke ?

In zakaj ima laptop in mobitel vsak svojega.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Boeing ::

Standard že obstaja, reče se mu SAE J1773 in so ga podprli vsi, ki v tem trenutku pri električnih avtomobilih kaj pomenijo - Toyota/Tesla, Ford in GM.

Evropejci blesavi se sicer nekaj bunijo in glede na pregovorno trmo (beri: nečimrnost) določenih evropskih koncernov bomo v praksi doživeli vsaj 2 standarda... J1773 in še kakšen evropski zmazek...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pyr0Beast ::

SAE J1773 je za induktivno polnjenje.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Boeing ::

Pogooglal in maš prav. Zamešal. J1772 it is. My bad.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pyr0Beast ::

Ni problema :)

V glavnem. Zakaj je tako težko ponucati obstoječe rešitve ? Ker niso fensi šmensi ? :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Po drugi strani so pa štekarji že z eno nogo v grobu še predno so se ornk rodili.

Prihodnost je v tem:
http://www.ubergizmo.com/2011/01/ecoupl...

Luksus vedno premaga učinkovitost.
Pa kaj če gre 80% štroma v toploto?
Važno, da mi ni treba vlačt tistga kabla, ga rinit v dozo, se spotikat čez kable in podobna sranja.

Ustavi in pojdi.

Avto se pa sam skonekta in lepo počasi fila.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Pa pač plačaš 20% več za štrom. Saj plug efficiency ni ovira dokler lahko dovedeš dovolj energije. Enako pri brezžičnem prenosu.

Samo 20kW oddajnik je pa jeba in upam da take reči sploh nikoli ne doživijo pravega razvoja :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Lej, če bo kaka praktična varnostna fora, pol ni skrbi da tega nebi poštimal.

Vsak navadn indukcijski šporhet je dost pameten, da ti ne skuha prstana na roki, in da neha pumpat EM polje, če nad sabo ne začuti dovolj bremena. Komot dodaš še kak dodatn pameten senzor da varnost dvigneš tko visoko, kot jo je pač treba.

Tole je prihodnost, ker prinaša realno dodano vrednost - višji luksus.
Zbogom in hvala za vse ribe
««
72 / 1284
»»