Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
SmeskoSnezak ::
Zdaj pa definiraj "Uporaben doseg". Pa si spet pri kregariji o tem, kako dolgo naj zdrži baterija. Čeprav smo že ugotovili, da "veliko procentov ljudi" ne potrebuje baterij, ki zdržijo full dolgo. Tisti, ki pa toliko potujejo oz. ki potujejo tam, kjer je težko "napolniti baterije", pa že zdaj kupujejo bolše avtomobile, ki imajo dalšo avtonomijo delovanja in vzdrževanja. Tako da tale floskula o velikosti baterije je pač brezvezna, pa čeprav je to tvoje osebno mnenje.
Čeprav osebno bi dodal tvojemu odstavku, da če do tega pride, (torej zelo mala baterija z dolgo dobo km), bi z veseljem videl, da imam par takih baterij zraven na dalšem potovanju. Tako da vidim smisel v takšni obliki oz. teži le, ko bodo začele baterije izpodrivati avtomobile omenjene zgoraj oz. ko bodo tako dolgo zdržale, da bodo elektro avtomobili nadomestili še tistih nekaj procentov avtomobilov, ki so zdaj za dolge proge (mogoče tudi bolj močne za offroad, itd.)
Sicer pa se ne strinjam s tem, naj bo baterija nekje na podu na sredini avtomobila, če te prav razumem. Ker če se vsaj malo spoznaš na avtomobile, ne boš šel najbolj vitalen del, ki mora biti v dobro "urejenem" in zatesnjenem(whatsoever) področju avtomobila, dati tja, kamor je največja nesnaga. Še zdajšnji motori, sploh pri bolših avtomobilih, kaj šele dražjih, so spredaj in lepo spravleni, da ne pride kaj do njih.
Prav tako mi povej, kolikokrat si do zdaj zamenjal akumulator v avtu, itd. Vsak avtomehanik bi te čudno gledal, ko bi mu povedal tole o obrabljanju in vodilih. Zakaj pa potem avtomobili pri pravilnem vzdrževanju in furanju dosegajo visoke letnice? Zakaj se popravljajo samo "male" stvari? Oldtimerji se sploh ne bi smeli potem voziti, itd. To, kar si zgoraj omenil za baterijo, da mora biti neke standardne oblike, se avtomakerji zavedajo že dolgo let, sicer bi vsak delal motorje oz. avtodele kar po svoje. Standardi za delanje avtomobilov so že zdaj dovolj visoki. A veš koliko nesreč se dejansko zgodi zaradi serijskih napak v vozilu?
Žal, spoznavam, da te muči le baterija, saj dvomim, da se ne spoznaš na avtomobile in kako se delajo, kakšen standard morajo imeti, pa še lahk naštevam in da bi zato pisal take bedarije kot je ta tvoj post. Upam, da se z napisanim strinjaš. (mogoče da te nisem kaj si hotel povedati)
Čeprav osebno bi dodal tvojemu odstavku, da če do tega pride, (torej zelo mala baterija z dolgo dobo km), bi z veseljem videl, da imam par takih baterij zraven na dalšem potovanju. Tako da vidim smisel v takšni obliki oz. teži le, ko bodo začele baterije izpodrivati avtomobile omenjene zgoraj oz. ko bodo tako dolgo zdržale, da bodo elektro avtomobili nadomestili še tistih nekaj procentov avtomobilov, ki so zdaj za dolge proge (mogoče tudi bolj močne za offroad, itd.)
Sicer pa se ne strinjam s tem, naj bo baterija nekje na podu na sredini avtomobila, če te prav razumem. Ker če se vsaj malo spoznaš na avtomobile, ne boš šel najbolj vitalen del, ki mora biti v dobro "urejenem" in zatesnjenem(whatsoever) področju avtomobila, dati tja, kamor je največja nesnaga. Še zdajšnji motori, sploh pri bolših avtomobilih, kaj šele dražjih, so spredaj in lepo spravleni, da ne pride kaj do njih.
Prav tako mi povej, kolikokrat si do zdaj zamenjal akumulator v avtu, itd. Vsak avtomehanik bi te čudno gledal, ko bi mu povedal tole o obrabljanju in vodilih. Zakaj pa potem avtomobili pri pravilnem vzdrževanju in furanju dosegajo visoke letnice? Zakaj se popravljajo samo "male" stvari? Oldtimerji se sploh ne bi smeli potem voziti, itd. To, kar si zgoraj omenil za baterijo, da mora biti neke standardne oblike, se avtomakerji zavedajo že dolgo let, sicer bi vsak delal motorje oz. avtodele kar po svoje. Standardi za delanje avtomobilov so že zdaj dovolj visoki. A veš koliko nesreč se dejansko zgodi zaradi serijskih napak v vozilu?
Žal, spoznavam, da te muči le baterija, saj dvomim, da se ne spoznaš na avtomobile in kako se delajo, kakšen standard morajo imeti, pa še lahk naštevam in da bi zato pisal take bedarije kot je ta tvoj post. Upam, da se z napisanim strinjaš. (mogoče da te nisem kaj si hotel povedati)
@ Pusti soncu v srce... @
Azrael ::
Dvomim, da kaj pridobiš na način z večjim številom modulov:
- akumulatorji so za isto zmogljivost težji (ločeni oklepi);
- mehansko je bolj komplicirano - več vodil in zaščit pred odpiranjem, čeprav so ti elementi manjši, kot pri izvedbi z eno baterijo, so v skupnem zlahka težji;
- več kontaktov - več električnih problemov;
- obvezna menjava vseh modulov naenkrat - polnenje praznih modulov na račun polnih je potrata;
- masa posameznega modula je manjša, ampak večje število menjav spet poveča možnost, da gre kaj narobe.
Brez, da zanemarim, da bi na ta način v realnosti prišlo zelo hitro do mešanja različno obrabljenih modulov (malomarnost ne pozna meja), kar je bližnjica do težav z zmogljivostjo in izpadi zaradi zaščit, ki bi preprečevala uničenje najšibkejšega ali samo najbolj praznega modula.
- akumulatorji so za isto zmogljivost težji (ločeni oklepi);
- mehansko je bolj komplicirano - več vodil in zaščit pred odpiranjem, čeprav so ti elementi manjši, kot pri izvedbi z eno baterijo, so v skupnem zlahka težji;
- več kontaktov - več električnih problemov;
- obvezna menjava vseh modulov naenkrat - polnenje praznih modulov na račun polnih je potrata;
- masa posameznega modula je manjša, ampak večje število menjav spet poveča možnost, da gre kaj narobe.
Brez, da zanemarim, da bi na ta način v realnosti prišlo zelo hitro do mešanja različno obrabljenih modulov (malomarnost ne pozna meja), kar je bližnjica do težav z zmogljivostjo in izpadi zaradi zaščit, ki bi preprečevala uničenje najšibkejšega ali samo najbolj praznega modula.
Nekoč je bil Slo-tech.
Luka Percic ::
Matev!
Razlika je občutna.
Pri dosedanjih hibridih imamo še vedno menjalnik, diferencial, pogonsko gred, and stuff.
To odžira izkoristek. Pri rešitvi z "agregatom kot baterijo", pa to ni nujno potrebno.
Poleg tega še nisem zasledil da bi kakšen avto to že imel(vsaj dobavljivi).
Samo informativno- tebi ni preveč jasno, ne išči neznanja drugje.
Razlika je občutna.
Pri dosedanjih hibridih imamo še vedno menjalnik, diferencial, pogonsko gred, and stuff.
To odžira izkoristek. Pri rešitvi z "agregatom kot baterijo", pa to ni nujno potrebno.
Poleg tega še nisem zasledil da bi kakšen avto to že imel(vsaj dobavljivi).
Samo informativno- tebi ni preveč jasno, ne išči neznanja drugje.
Azrael ::
@SmeskoSnezak
Nimaš kaj balinati, kam boš stlačil baterijo, dokler so mase take kot so - ogromne. Ni druge variante, kot na pod in to med osi, povsod drugje te zaj*be težišče. Kaj ti nuca avto, ki se bo prevrnil v vsakem malo bolj ostrem ovinku ali pri močnem zaviranju ali pa bo postal nevodljiv?
Naprej, z maso in zmogljivostjo baterije ne smeš preveč nizko. Problem je speljevanje, takrat rabiš moč in baterija, ki bo tokovno obremenjeva nad 1C ne traja, nima ne kapacitete in ne življenske dobe.
Ja, baterije take kot so danes dobavljive, so ZANIČ za uporaben avto na baterije. Žal. Kljub vsem slavospevom avtu na baterije, ki jih poslušamo že od propada avta na baterije v 30. letih prejšnjega stoletja.
Glede tistih zaščit na avtih proti svinjariji. Izvoli si malo ogledati, kaj se nabere spodaj. Če to ne čistiš vsako leto -redno, imaš spodaj v nekaj letih isti gravž, kot, če teh zaščit ne bi bilo. Res pa je, da tako na brzino pogledano izgleda vse OK.
Nimaš kaj balinati, kam boš stlačil baterijo, dokler so mase take kot so - ogromne. Ni druge variante, kot na pod in to med osi, povsod drugje te zaj*be težišče. Kaj ti nuca avto, ki se bo prevrnil v vsakem malo bolj ostrem ovinku ali pri močnem zaviranju ali pa bo postal nevodljiv?
Naprej, z maso in zmogljivostjo baterije ne smeš preveč nizko. Problem je speljevanje, takrat rabiš moč in baterija, ki bo tokovno obremenjeva nad 1C ne traja, nima ne kapacitete in ne življenske dobe.
Ja, baterije take kot so danes dobavljive, so ZANIČ za uporaben avto na baterije. Žal. Kljub vsem slavospevom avtu na baterije, ki jih poslušamo že od propada avta na baterije v 30. letih prejšnjega stoletja.
Glede tistih zaščit na avtih proti svinjariji. Izvoli si malo ogledati, kaj se nabere spodaj. Če to ne čistiš vsako leto -redno, imaš spodaj v nekaj letih isti gravž, kot, če teh zaščit ne bi bilo. Res pa je, da tako na brzino pogledano izgleda vse OK.
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
Pyr0Beast ::
Resnici na ljubo je lahko baterija komot modularna. Pač izvlečeš par kosov po 30 kg, namesto enega po 150.
Ni slaba ideja sploh.
...
Sicer azrael, kam so pa staknili tank za gorivo ?
Za speljevanje ni problem, uporabiš supercap-e in prazniš baterijo z mogoče C/10.
Zadni odbijač se bi lahko komot izvlekel v stilu kuhinjskega ali kakšnega drugega predala, v njem bi lahko preprosto imel kakšno kilo ali dve (x10) baterij.
Ni slaba ideja sploh.
...
Sicer azrael, kam so pa staknili tank za gorivo ?
Za speljevanje ni problem, uporabiš supercap-e in prazniš baterijo z mogoče C/10.
Zadni odbijač se bi lahko komot izvlekel v stilu kuhinjskega ali kakšnega drugega predala, v njem bi lahko preprosto imel kakšno kilo ali dve (x10) baterij.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
edge540 ::
>>Ja, baterije take kot so danes dobavljive, so ZANIČ za uporaben avto na baterije. Žal.
Period.
Imamo skrajno udoben in učinkovit način za prevažanje energije, ki se mu reče kesl za bencin. Dokler ne izumimo baterij z maso 100 kg in dosegom 2000 kilometrov (recimo da to narediš z 100 kg dizla), bomo furali tako kot sedaj. Sem pa vsekakor za majhne baterije z majhnim dosegom za ''lokalne'' potrebe, kot sem napisal zgoraj.
Period.
Imamo skrajno udoben in učinkovit način za prevažanje energije, ki se mu reče kesl za bencin. Dokler ne izumimo baterij z maso 100 kg in dosegom 2000 kilometrov (recimo da to narediš z 100 kg dizla), bomo furali tako kot sedaj. Sem pa vsekakor za majhne baterije z majhnim dosegom za ''lokalne'' potrebe, kot sem napisal zgoraj.
Matev ::
To odžira izkoristek. Pri rešitvi z "agregatom kot baterijo", pa to ni nujno potrebno.
daj malo bolj razloži tole
agregat kot baterija?
Azrael ::
Kesl za benz z vso napeljavo je bistveno lažji od najboljših današnjih baterij za enako zmogljivost - bistveno!
Super cap ima svoje muhe in omili problem speljevanja pri šibki bateriji. Ampak samo to, kar pa ni dovolj. Zakaj?.
1 F (Farad) = 1 As (Amper sekunda) . 1Ah = 3600F
Običajno se omenja, da so tokovi pri speljevanju el avtov okoli 100A
Predpostavimo, da pospeševanje v povprečju traja 10s, torej kapaciteta 1000F = 0.28Ah. Zdi se, da ni sile, ampak ni tako lepo kot se zdi.
Napetost kondija mora biti enaka napetosti akumulatorja! Supercap, pa ne vem, če so dobavljivi za kaj višje napetosti od 5.5V .
Torej za par 100V jih je treba vezati zaporedno. Pri tem se kapaciteta zmanjšuje:
C =1/ ((1/C1)+ (1/C2)+ ...)
Torej, če jih vezeš zaporedno 100 (za 500V akumulator), bo kapaciteta take kondenzatorske baterije le še 1% kapacitete enega člena. Torej 100 takih verig = 100 x 100 = 10000 kondijev. Ni več tako majhna reč.
Energijo boš pa še vedno moral spumpati iz akumulatorja, sicer z manjšimi tokovi, kot, če bi z njim direktno gnal motor. Nekaj dodatnih izgub bo vseeno. Problem so (velike) tolerance super cap.
Če vezeš take kondije zaporedno, se napetost na njih ne razporedi enakomerno. Na ene pride premalo, na nekatrere preveč - bum! Rabiš upore za izenačevanje - izgube.
Ampak, ne pozabiti osnovnega problema: ta zaloga zadostuje samo za 10s!
Pri vožnji v klanec si po tem času odvisen samo še od akumulatorja in če bo ta prešibak, si oplel aka preobremenjuješ akumulator, kar je zelo slabo.
Super cap ima svoje muhe in omili problem speljevanja pri šibki bateriji. Ampak samo to, kar pa ni dovolj. Zakaj?.
1 F (Farad) = 1 As (Amper sekunda) . 1Ah = 3600F
Običajno se omenja, da so tokovi pri speljevanju el avtov okoli 100A
Predpostavimo, da pospeševanje v povprečju traja 10s, torej kapaciteta 1000F = 0.28Ah. Zdi se, da ni sile, ampak ni tako lepo kot se zdi.
Napetost kondija mora biti enaka napetosti akumulatorja! Supercap, pa ne vem, če so dobavljivi za kaj višje napetosti od 5.5V .
Torej za par 100V jih je treba vezati zaporedno. Pri tem se kapaciteta zmanjšuje:
C =1/ ((1/C1)+ (1/C2)+ ...)
Torej, če jih vezeš zaporedno 100 (za 500V akumulator), bo kapaciteta take kondenzatorske baterije le še 1% kapacitete enega člena. Torej 100 takih verig = 100 x 100 = 10000 kondijev. Ni več tako majhna reč.
Energijo boš pa še vedno moral spumpati iz akumulatorja, sicer z manjšimi tokovi, kot, če bi z njim direktno gnal motor. Nekaj dodatnih izgub bo vseeno. Problem so (velike) tolerance super cap.
Če vezeš take kondije zaporedno, se napetost na njih ne razporedi enakomerno. Na ene pride premalo, na nekatrere preveč - bum! Rabiš upore za izenačevanje - izgube.
Ampak, ne pozabiti osnovnega problema: ta zaloga zadostuje samo za 10s!
Pri vožnji v klanec si po tem času odvisen samo še od akumulatorja in če bo ta prešibak, si oplel aka preobremenjuješ akumulator, kar je zelo slabo.
Nekoč je bil Slo-tech.
TESKAn ::
Energijo boš pa še vedno moral spumpati iz akumulatorja, sicer z manjšimi tokovi, kot, če bi z njim direktno gnal motor. Nekaj dodatnih izgub bo vseeno. Problem so (velike) tolerance super cap.
Večji problem bo pumpat energijo. Če je tak supercap prazen, ko ga priklopiš na baterijo...recimo samo, da bi bil tok gromozanski, če ne bi hoteli čakat ravno cel dan, da se napolni. To ti pa že da omembe vredno magnetno polje na vodnikih, pa čeprav za trenutek.
IMO najboljša rešitev učinkovit ~50kW motor z konstantnimi vrtljaji na generatorju, ki bi zagotavljal dovolj energije za furanje z 130kmh non - stop. Za speljevanje in boljše pospeške ter občasna prehitevanja pa odporne baterije, ki bi se polnile pri zaviranju in čakanju na mestu in praznile pri pospeševanju.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Pyr0Beast ::
Ahh .. supercapi so bolj trdoživi od baterij. Nekaj energije dobiš pri regeneraciji, da ti ni treba skus baterij jajcat.
Supercap se bo, ko bo enkrat nafilal preprosto nehal filati, bil bo polhen (aka tok pade na 0).
Za speljevanje do neke razumne hitrosti lahko vzameš moč 20kW za 20s, A ne pomenijo veliko, če nimaš podane voltaže.
To je 400kWs=400kJ
supercapi, en katalog iz dalnjega leta 2k4.
Energijska gostota 3.4 Wh/kg ali 4.8Wh/l. Max tok 450A energija ~7.5kJ za 650g. torej na uč bi jih rabil kake 50 oz. 32kil, kar po moje ni ravno veliko, če ima že navaden avtomobilski akku vsaj 10 kil.
Stvar je super, ker se skoraj nič ne greje, 450A pa ne boš kar tako pokuril, pa magari teh 50 zaporedno vežeš (125V .. slabih 60kW)
Polnenje pa itq ni problem sice pa ne vem, od kje si dobil, da se kapaciteta kar tako zmanjšuje pri zaporedni vezavi. Polniš jih pa itq. lahko 'indukcijsko'.
Večji problem bo pumpat energijo. Če je tak supercap prazen, ko ga priklopiš na baterijo...recimo samo, da bi bil tok gromozanski, če ne bi hoteli čakat ravno cel dan, da se napolni. To ti pa že da omembe vredno magnetno polje na vodnikih, pa čeprav za trenutek.
Ahh, stvar bi se nafilala ob prvem bremzanju ...
Supercap se bo, ko bo enkrat nafilal preprosto nehal filati, bil bo polhen (aka tok pade na 0).
Za speljevanje do neke razumne hitrosti lahko vzameš moč 20kW za 20s, A ne pomenijo veliko, če nimaš podane voltaže.
To je 400kWs=400kJ
supercapi, en katalog iz dalnjega leta 2k4.
Energijska gostota 3.4 Wh/kg ali 4.8Wh/l. Max tok 450A energija ~7.5kJ za 650g. torej na uč bi jih rabil kake 50 oz. 32kil, kar po moje ni ravno veliko, če ima že navaden avtomobilski akku vsaj 10 kil.
Stvar je super, ker se skoraj nič ne greje, 450A pa ne boš kar tako pokuril, pa magari teh 50 zaporedno vežeš (125V .. slabih 60kW)
Polnenje pa itq ni problem sice pa ne vem, od kje si dobil, da se kapaciteta kar tako zmanjšuje pri zaporedni vezavi. Polniš jih pa itq. lahko 'indukcijsko'.
Večji problem bo pumpat energijo. Če je tak supercap prazen, ko ga priklopiš na baterijo...recimo samo, da bi bil tok gromozanski, če ne bi hoteli čakat ravno cel dan, da se napolni. To ti pa že da omembe vredno magnetno polje na vodnikih, pa čeprav za trenutek.
Ahh, stvar bi se nafilala ob prvem bremzanju ...
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
jest10 ::
Polnenje pa itq ni problem sice pa ne vem, od kje si dobil, da se kapaciteta kar tako zmanjšuje pri zaporedni vezavi.
Nič drugega, kot splošno znano dejstvo.
Tako kot pada upornost pri vzporedni vezavi uporov, tako pada kapacitivnost pri zaporedni vezavi kondenzatorjev.
Nič drugega, kot splošno znano dejstvo.
Tako kot pada upornost pri vzporedni vezavi uporov, tako pada kapacitivnost pri zaporedni vezavi kondenzatorjev.
Azrael ::
Res polnjenje mora biti tokovno omejeno - izgube.
Zaradi polnjenja tudi kapacitete kondijev nima smisla preveč večati, saj bi polnjenje moralo biti približno 10x daljše, kot čas praznenja, da akumulatorska baterija ne bi preveč trpela. Torej pri zalogi za 1 minuto, bi se reč polnila 10 minut. Res avto stoji običajno par ur, in to ni problem, samo v zatikavi mestni vožnji bo pomoči kondijev kmalu konec.
Pa na še en problem kondijev sem pozabil: njihova napetost pri praznenju pada in ko pade pod določeno mejo za regulator motorja, postanejo neuporabni - celotne kapacitetem ni moč izkoristiti.
Nekaj bi se dalo še spraskati s preklapljanjem modulov, samo dvomim, da bi kaj veliko dosegel - še več kondijev bo vezanih zaporedno in kapaciteta temu primerno manjša.
Kaže, da je to spet slepa ulica. Motor je že dolgo, problem so vseskozi baterije. Enostavno premalo kWh energije na kg in volumen spravijo vase.
Zaradi polnjenja tudi kapacitete kondijev nima smisla preveč večati, saj bi polnjenje moralo biti približno 10x daljše, kot čas praznenja, da akumulatorska baterija ne bi preveč trpela. Torej pri zalogi za 1 minuto, bi se reč polnila 10 minut. Res avto stoji običajno par ur, in to ni problem, samo v zatikavi mestni vožnji bo pomoči kondijev kmalu konec.
Pa na še en problem kondijev sem pozabil: njihova napetost pri praznenju pada in ko pade pod določeno mejo za regulator motorja, postanejo neuporabni - celotne kapacitetem ni moč izkoristiti.
Nekaj bi se dalo še spraskati s preklapljanjem modulov, samo dvomim, da bi kaj veliko dosegel - še več kondijev bo vezanih zaporedno in kapaciteta temu primerno manjša.
Kaže, da je to spet slepa ulica. Motor je že dolgo, problem so vseskozi baterije. Enostavno premalo kWh energije na kg in volumen spravijo vase.
Nekoč je bil Slo-tech.
Luka Percic ::
Matev, teskan je nad mano opisal to rešitev.
Torej agregat ne poganja koles, ampak generira elektriko. Prižgan je po potrebi, dela vedno na idealnih obratih ko so vmesne(majhne) baterije polne(katere se polnijo tudi pri zaviranju), se izklopi.
Elektromotor potem lahko teoretično montiraš tudi v kolesa, tako pridobiš poceni 4 kolesni pogon(no ja- v prihodnosti), nerabiš menjalnikov, diferencial lahko simuliraš, takle agregat lahko seveda bolje zvočno izoliraš (iz škatle gre le hladilna tekočina izpušna cel ven gorivo notri, ter par žic),..
To smo parkrat že opisali v tej temi...
IMO najboljša rešitev učinkovit ~50kW motor z konstantnimi vrtljaji na generatorju, ki bi zagotavljal dovolj energije za furanje z 130kmh non - stop. Za speljevanje in boljše pospeške ter občasna prehitevanja pa odporne baterije, ki bi se polnile pri zaviranju in čakanju na mestu in praznile pri pospeševanju.
Torej agregat ne poganja koles, ampak generira elektriko. Prižgan je po potrebi, dela vedno na idealnih obratih ko so vmesne(majhne) baterije polne(katere se polnijo tudi pri zaviranju), se izklopi.
Elektromotor potem lahko teoretično montiraš tudi v kolesa, tako pridobiš poceni 4 kolesni pogon(no ja- v prihodnosti), nerabiš menjalnikov, diferencial lahko simuliraš, takle agregat lahko seveda bolje zvočno izoliraš (iz škatle gre le hladilna tekočina izpušna cel ven gorivo notri, ter par žic),..
To smo parkrat že opisali v tej temi...
Matev ::
Torej agregat ne poganja koles, ampak generira elektriko. Prižgan je po potrebi, dela vedno na idealnih obratih ko so vmesne(majhne) baterije polne(katere se polnijo tudi pri zaviranju), se izklopi.
a je to kaj drugače od hibridov, ki dandanes vozijo p ocesti?
mislim da ne
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_electric_vehicle
Luka Percic ::
Je.
Današnji hibridi imajo motor vezan isto kot standarni avtomobili, elektromotor pa je tudi vezan pred menjalnikom(ane?).
Torej vsi standardni sklopi so še notri.
Današnji hibridi imajo motor vezan isto kot standarni avtomobili, elektromotor pa je tudi vezan pred menjalnikom(ane?).
Torej vsi standardni sklopi so še notri.
A. Smith ::
Koncept, ki ga opisuje Luka, je drugačen od Priusovega.
Hyybrid vehicle drivetrain - Wikipedia.
Priusov koncept je paralelni. Serijski hibrid, ki ga opisuje Luka, pa so izdelali pri Volvu. In Volvo ReCharge, kot je povedal Luka, nima menjalnika in diferenciala.
Hyybrid vehicle drivetrain - Wikipedia.
Priusov koncept je paralelni. Serijski hibrid, ki ga opisuje Luka, pa so izdelali pri Volvu. In Volvo ReCharge, kot je povedal Luka, nima menjalnika in diferenciala.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Pyr0Beast ::
Tako kot pada upornost pri vzporedni vezavi uporov, tako pada kapacitivnost pri zaporedni vezavi kondenzatorjev.
Ja mogoče nadomestna kapacitivnost je manjša (kar pride v poštev pri izmenični napetosti), kapaciteta kondijev pa se ohranja. Drugače lahko BP uporabiš marxov generator, če hočeš dobiti višje napetosti.
Ja mogoče nadomestna kapacitivnost je manjša (kar pride v poštev pri izmenični napetosti), kapaciteta kondijev pa se ohranja. Drugače lahko BP uporabiš marxov generator, če hočeš dobiti višje napetosti.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
SmeskoSnezak ::
Ne razumem te, Azrael. Žal, te enostavno ne razumem. Sem si pogledal vse avtomobile bolj na hitro in zgledajo kar lepo zgrajeni. Kje je baterija v njih ne vem. In resnično upam, da niso tam, kjer ti govoriš, da bi naj bile.
Sploh pa ideja oz. stavek, da so baterije ZANIČ, pove itak vse. Že skor čez celo temo se govori, da se bi naj polnile vsakih 300km. To v primerjavi z današnjimi avtomobili je kar super, lahko rečemo. En mali Clio naredi 300km z pol kesla. Več, folk, itak ne napuni svoj kesl. Treba baje racionalno porablal denar. S takega vidika, je 300km dobesedno super. In polnil boš pa mogoče čez noč.
Sicer pa sploh ne kapiram, kak lahko zaničujete nekar, kaj v bistvu komaj nastaja in se izbolšuje, izpopolnjuje. A ne bi raje potemtakem, kakšno kritiko, dobro argumentirano in zraven dodan še predlog izbolšave, poslali kar inženirjem, ki se s tem ukvarjajo? Ne, vi boste rajš skurcali vse v nulo,se prerekali z redkimi, ki zagovarjajo napredek, tak da bomo ja ostali na totem jebenem bencinu še nadalnih sto let. Lih tu se vidi, da so(ste) uporabniki najbolj krivi, da se ne dela na alternativih virih bolj in več, za avtomobile ter da bi bili v večji uporabi.
Čudn folk, nimaš kaj.
Sploh pa ideja oz. stavek, da so baterije ZANIČ, pove itak vse. Že skor čez celo temo se govori, da se bi naj polnile vsakih 300km. To v primerjavi z današnjimi avtomobili je kar super, lahko rečemo. En mali Clio naredi 300km z pol kesla. Več, folk, itak ne napuni svoj kesl. Treba baje racionalno porablal denar. S takega vidika, je 300km dobesedno super. In polnil boš pa mogoče čez noč.
Sicer pa sploh ne kapiram, kak lahko zaničujete nekar, kaj v bistvu komaj nastaja in se izbolšuje, izpopolnjuje. A ne bi raje potemtakem, kakšno kritiko, dobro argumentirano in zraven dodan še predlog izbolšave, poslali kar inženirjem, ki se s tem ukvarjajo? Ne, vi boste rajš skurcali vse v nulo,se prerekali z redkimi, ki zagovarjajo napredek, tak da bomo ja ostali na totem jebenem bencinu še nadalnih sto let. Lih tu se vidi, da so(ste) uporabniki najbolj krivi, da se ne dela na alternativih virih bolj in več, za avtomobile ter da bi bili v večji uporabi.
Čudn folk, nimaš kaj.
@ Pusti soncu v srce... @
WarpedGone ::
>> Ne, vi boste rajš skurcali vse v nulo,se prerekali z redkimi, ki zagovarjajo napredek, tak da bomo ja ostali na totem jebenem bencinu še nadalnih sto let.
Neč bat. Medtem ko nedeljski foteljski inženirji pametujejo, da je to nemogoče, neki drugi inženirji ravnokar to načrtujejo. Neki tretji ljudje pa so bili pripravljeni v naprej dat 200 milijonov dolarjev zagonskega kapitala.
En velik proizvajalec avtomobilov je že podpisal, da bo izdeloval ustrezne avtomobile - pripravljeni naj bi bili v roku treh let.
Nek drug velik proizvajalec elektronike je že podpisal da bo pripravil ustrezne baterije.
Izrael je v tem trenutku že v polnem zagonu vzpostavitve tega projekta. Obvezal se je da bo v roku 10ih let celoten transport prenesel na elektriko.
Ne dolgo nazaj je podobnem projekt zagnala tudi Danska. Za stvar se zanima še kakih 30 drugih držav.
Ampak tu na ST pa "vemo", da to ni mogoče in bo propadlo.
Neč bat. Medtem ko nedeljski foteljski inženirji pametujejo, da je to nemogoče, neki drugi inženirji ravnokar to načrtujejo. Neki tretji ljudje pa so bili pripravljeni v naprej dat 200 milijonov dolarjev zagonskega kapitala.
En velik proizvajalec avtomobilov je že podpisal, da bo izdeloval ustrezne avtomobile - pripravljeni naj bi bili v roku treh let.
Nek drug velik proizvajalec elektronike je že podpisal da bo pripravil ustrezne baterije.
Izrael je v tem trenutku že v polnem zagonu vzpostavitve tega projekta. Obvezal se je da bo v roku 10ih let celoten transport prenesel na elektriko.
Ne dolgo nazaj je podobnem projekt zagnala tudi Danska. Za stvar se zanima še kakih 30 drugih držav.
Ampak tu na ST pa "vemo", da to ni mogoče in bo propadlo.
Zbogom in hvala za vse ribe
imagodei ::
W1@ Ampak tu na ST pa "vemo", da to ni mogoče in bo propadlo.
Saj, simptomatično za SLO. Dežela zamujenih priložnosti... V 80. smo imeli lasten mikroprocesor, ki niti ni tako taostajal za 8085... The rest is history.
Saj, simptomatično za SLO. Dežela zamujenih priložnosti... V 80. smo imeli lasten mikroprocesor, ki niti ni tako taostajal za 8085... The rest is history.
- Hoc est qui sumus -
Azrael ::
@Pyr0Beast:
Kapaciteta se zmanjšuje pri zaporedni vezavi komdijev, ni govora, da se bo ohranila. Zakaj? Razdalja med ploščami se povečuje in zato kapaciteta pada po formuli, ki sem jo napisal zgoraj.
@SmeskoSnezak
Ja ene par ogabno grdih đuboxsov je bilo v zadnjem času postavljeno na ogled, nekatere je baje celo možno kupiti (o dobavljivosti raje ne bi), če imaš denarja absulutno preveč in ne veš kaj bi se še zafrkaval. Ampak, ko imaš za vsak dan v tednu drugega V12, potem za foro kupiš še fancy avtoček baterije. Tko za foro.
Avto na baterije je mrtev že 80 let. Razni poskusi oživljanja v vsem tem času so dali samo medijski pomp. Uporabnega zaenkrat nič, saj v primeru, ko poskuša biti tak kot avto na bencin, ima same minuse in nobenega uporabnega plusa.
Žal, tako je, sprijaznite se s tem.
Motor na elektriko je zelo OK, baterije v katerikoli pojavni obliki pa niti pod razno. Sanjarjenje o 300km dosega (v idealnih okoliščinah) se sliši morebiti cele že uporabno, ampak, ko pa refil traja olala časa proti refilu bencinarja, zadeva ni več tako cool.
Filal ga boš ponoči. Zakaj, čemu? Industrijski porabniki, kar 30kW polnilec je, nimajo nočne tarife... Da o tem, da trenutna proivodnja elektrike samo še približno dohaja narasčajočo porabo pa je še en hud minus.
Ekologija in druge zelene zgodbe? Yeah right. Še nekaj magnitud večja svinjarija kot traktor. Akumulatorji in elektronika, olje v prenosu moči in ležajih boš pa ravno tako moral menjati.
Kot sem že enkrat napisal. Avto na elektriko nima problema zaradi zlobno zlobnih naftarjev, ampak zato, ker ne ponuja ničesar,ampak res ničesar boljšega ,kot avto na bencin, ima pa zato ogromno omejitev.
Kapaciteta se zmanjšuje pri zaporedni vezavi komdijev, ni govora, da se bo ohranila. Zakaj? Razdalja med ploščami se povečuje in zato kapaciteta pada po formuli, ki sem jo napisal zgoraj.
@SmeskoSnezak
Ja ene par ogabno grdih đuboxsov je bilo v zadnjem času postavljeno na ogled, nekatere je baje celo možno kupiti (o dobavljivosti raje ne bi), če imaš denarja absulutno preveč in ne veš kaj bi se še zafrkaval. Ampak, ko imaš za vsak dan v tednu drugega V12, potem za foro kupiš še fancy avtoček baterije. Tko za foro.
Avto na baterije je mrtev že 80 let. Razni poskusi oživljanja v vsem tem času so dali samo medijski pomp. Uporabnega zaenkrat nič, saj v primeru, ko poskuša biti tak kot avto na bencin, ima same minuse in nobenega uporabnega plusa.
Žal, tako je, sprijaznite se s tem.
Motor na elektriko je zelo OK, baterije v katerikoli pojavni obliki pa niti pod razno. Sanjarjenje o 300km dosega (v idealnih okoliščinah) se sliši morebiti cele že uporabno, ampak, ko pa refil traja olala časa proti refilu bencinarja, zadeva ni več tako cool.
Filal ga boš ponoči. Zakaj, čemu? Industrijski porabniki, kar 30kW polnilec je, nimajo nočne tarife... Da o tem, da trenutna proivodnja elektrike samo še približno dohaja narasčajočo porabo pa je še en hud minus.
Ekologija in druge zelene zgodbe? Yeah right. Še nekaj magnitud večja svinjarija kot traktor. Akumulatorji in elektronika, olje v prenosu moči in ležajih boš pa ravno tako moral menjati.
Kot sem že enkrat napisal. Avto na elektriko nima problema zaradi zlobno zlobnih naftarjev, ampak zato, ker ne ponuja ničesar,ampak res ničesar boljšega ,kot avto na bencin, ima pa zato ogromno omejitev.
Nekoč je bil Slo-tech.
WarpedGone ::
Azrael, here we go again, kajne?
Ene par ja, pa ene par hudo dobro oblikovanih tut. Glava v pesku?
Ker mam takrat pisan čas in da mi čez dan NE BO potrebno ustavljat "na pumpi". Vsako jutro znova na 100% in ready to go!
A ti boš tut električen trolebus fural da nucaš 30kW polnilec?
Kak 5kW polnilec v 8ih urah nafila kolk? Kakih 40kWh, kar sigurno zadostuje za kakšnih 150km. Maš premalo? Furaj dizl.
Kot si mi uspel pokazat, u bistvu ne dohaja več. Elektriko moramo skoraj nonstop uvažat. Ampak njena cena je še vseeno nižja od cene bencina al pa nafte in to krepko. Tudi ponoči mamo še vedno cenejšo tarifo, ki zadostuje za tistih 5kW.
Olje v menjalniku in ležajih menjaš kolikokrat v živlenju avtomobila? Js ga pr 120.000km še nism.
Za življensko dobo akumulatorjev me pa en drek briga, če niso moji (najem).
Ko boš mel priliko enkrat enga konkretnega peljat in boš potem reku, da je isto "sranje" kot bencin... potem ti bom recimo verjel. Tole je pa prazno nabijanje.
Ja ene par ogabno grdih đuboxsov je bilo v zadnjem času postavljeno na ogled
Ene par ja, pa ene par hudo dobro oblikovanih tut. Glava v pesku?
Filal ga boš ponoči. Zakaj, čemu?
Ker mam takrat pisan čas in da mi čez dan NE BO potrebno ustavljat "na pumpi". Vsako jutro znova na 100% in ready to go!
Industrijski porabniki, kar 30kW polnilec je, nimajo nočne tarife...
A ti boš tut električen trolebus fural da nucaš 30kW polnilec?
Kak 5kW polnilec v 8ih urah nafila kolk? Kakih 40kWh, kar sigurno zadostuje za kakšnih 150km. Maš premalo? Furaj dizl.
Da o tem, da trenutna proivodnja elektrike samo še približno dohaja narasčajočo porabo pa je še en hud minus.
Kot si mi uspel pokazat, u bistvu ne dohaja več. Elektriko moramo skoraj nonstop uvažat. Ampak njena cena je še vseeno nižja od cene bencina al pa nafte in to krepko. Tudi ponoči mamo še vedno cenejšo tarifo, ki zadostuje za tistih 5kW.
Ekologija in druge zelene zgodbe? Yeah right. Še nekaj magnitud večja svinjarija kot traktor. Akumulatorji in elektronika, olje v prenosu moči in ležajih boš pa ravno tako moral menjati.
Olje v menjalniku in ležajih menjaš kolikokrat v živlenju avtomobila? Js ga pr 120.000km še nism.
Za življensko dobo akumulatorjev me pa en drek briga, če niso moji (najem).
Kot sem že enkrat napisal. Avto na elektriko nima problema zaradi zlobno zlobnih naftarjev, ampak zato, ker ne ponuja ničesar,ampak res ničesar boljšega ,kot avto na bencin, ima pa zato ogromno omejitev.
Ko boš mel priliko enkrat enga konkretnega peljat in boš potem reku, da je isto "sranje" kot bencin... potem ti bom recimo verjel. Tole je pa prazno nabijanje.
Zbogom in hvala za vse ribe
Azrael ::
>A ti boš tut električen trolebus fural da nucaš 30kW polnilec?
Kak 5kW polnilec v 8ih urah nafila kolk? Kakih 40kWh, kar sigurno zadostuje za kakšnih 150km. Maš premalo? Furaj dizl.
Lepo, ampak to vprašaj tiste pri Tesla in onem francoskem spačku (škatli naj bi bili celo dobavljivi), zakaj zraven avteka ponujajo polnilec moči 30kW.
>Olje v menjalniku in ležajih menjaš kolikokrat v živlenju avtomobila? Js ga pr 120.000km še nism.
U, mega fajn 120.000 km na opilke? Gnilo gnili servis in potem revež tisti, ki bo kupil tako kripo, ki še za na odpad ni dobra. Olje v menjalniku se menja na 2 leti ali 20-30.000km, kar je prej. Šparanje pri oljih in mazivih je ruska ruleta.
>Kot si mi uspel pokazat, u bistvu ne dohaja več. Elektriko moramo skoraj nonstop uvažat. Ampak njena cena je še vseeno nižja od cene bencina al pa nafte in to krepko. Tudi ponoči mamo še vedno cenejšo tarifo, ki zadostuje za tistih 5kW.
Za ceno štroma, optimistično pričakuješ. da bo taka kot sedaj? Zelo dvomim, cesar bo izpad pri bencinu v takem primeru pokril z davkom na "avto štrom", brez skrbi.
5kW pomeni pri trofaznem priključku 3 x 400V, vsah 10A varovalke (recimo, da polnilec nima tokovnih sunkov), pri enofaznem pa 25A. Boš primoran v primeru lastništva takega polnilca pri Elektru hitro zaprositi za "malo" močnejše varovalke. Verjetno misliš, da se bo izšlo z obstoječo varovalko, če boš pametno razporediti porabo čez cel dan. Žal se mnogim že s 3kW termoakumulacijsko pečjo ne izide. 5Kw pa bo še toliko trši oreh.
OK, mogoče boš kje "sposodil" ključ od glavnih varovalk in zadevo "izboljšal", samo, če te dobijo, bo zelo drago. Jasno mora pa tudi inštalacija v tvoji bajti prenesti par ur 5kW. Mnoge malo starejše tega ne zdržijo, kmalu se kje kaj pokadi.
>Za življensko dobo akumulatorjev me pa en drek briga, če niso moji (najem).
Iz kako si lahko prepričanm, da boš akumulator dobil v najem, če se avto na elektriko po nekem izjemnem čudežu prime? Danes dobiš akumulator v najem, jasno. Vendar gre to za butični proizvod avteka, ki ima nabavno ceno tako, kot primerljivo zmogljiv bencinar, skupaj z gorivom in vzdrževanjem za najmanj 20 let.
Če bo avtov na elektriko več, boš aku moral kar lepo kupiti. Ko ti bo potem aku po parih letih ali mesecih mučenja dokončno umrl, po možnosti prvi dan po izteku garancije, bo tvoj problem, kaj boš naredil z novonastalo nepremičnino.
To kar ponujajo sedaj, je isto, kot NSU RO80 z Wankel mašino, kjer so ti mašino brezplačno menjavali, ko je odpovedala, to je bilo na 10 do 15.000km. Vse, da bi se zadeva prijela. Ampak pri NSU se na koncu ni izšlo, firma je šla po gobe.
> Ko boš mel priliko enkrat enga konkretnega peljat in boš potem reku, da je isto "sranje" kot bencin... potem ti bom recimo verjel. Tole je pa prazno nabijanje.
Te prilike še ni bilo, je nisi imel ne ti, ne jaz. Elektro viličar in elektro gokart to ni. Pa tudi furancija "za en krog", če si uspel priti zraven pri kaki predstavitvi, ni to to. Avto rabiš celo leto, ne pa za neko pocukrano predstavitev v lepem vremenu in ravni gladki pisti.
Masovno avtov na elektriko ni že 80 let Enostavno, niso konkurenčni tem na bencin in tudi ni nobenega znaka, da se bo to v kratkem kaj spremenilo. Predstavitve oh in sploh super duper avtekov na elektriko je bilo v teh 80. letih ogromno. ampak na koncu: Veliko hrupa, za nič.
Kak 5kW polnilec v 8ih urah nafila kolk? Kakih 40kWh, kar sigurno zadostuje za kakšnih 150km. Maš premalo? Furaj dizl.
Lepo, ampak to vprašaj tiste pri Tesla in onem francoskem spačku (škatli naj bi bili celo dobavljivi), zakaj zraven avteka ponujajo polnilec moči 30kW.
>Olje v menjalniku in ležajih menjaš kolikokrat v živlenju avtomobila? Js ga pr 120.000km še nism.
U, mega fajn 120.000 km na opilke? Gnilo gnili servis in potem revež tisti, ki bo kupil tako kripo, ki še za na odpad ni dobra. Olje v menjalniku se menja na 2 leti ali 20-30.000km, kar je prej. Šparanje pri oljih in mazivih je ruska ruleta.
>Kot si mi uspel pokazat, u bistvu ne dohaja več. Elektriko moramo skoraj nonstop uvažat. Ampak njena cena je še vseeno nižja od cene bencina al pa nafte in to krepko. Tudi ponoči mamo še vedno cenejšo tarifo, ki zadostuje za tistih 5kW.
Za ceno štroma, optimistično pričakuješ. da bo taka kot sedaj? Zelo dvomim, cesar bo izpad pri bencinu v takem primeru pokril z davkom na "avto štrom", brez skrbi.
5kW pomeni pri trofaznem priključku 3 x 400V, vsah 10A varovalke (recimo, da polnilec nima tokovnih sunkov), pri enofaznem pa 25A. Boš primoran v primeru lastništva takega polnilca pri Elektru hitro zaprositi za "malo" močnejše varovalke. Verjetno misliš, da se bo izšlo z obstoječo varovalko, če boš pametno razporediti porabo čez cel dan. Žal se mnogim že s 3kW termoakumulacijsko pečjo ne izide. 5Kw pa bo še toliko trši oreh.
OK, mogoče boš kje "sposodil" ključ od glavnih varovalk in zadevo "izboljšal", samo, če te dobijo, bo zelo drago. Jasno mora pa tudi inštalacija v tvoji bajti prenesti par ur 5kW. Mnoge malo starejše tega ne zdržijo, kmalu se kje kaj pokadi.
>Za življensko dobo akumulatorjev me pa en drek briga, če niso moji (najem).
Iz kako si lahko prepričanm, da boš akumulator dobil v najem, če se avto na elektriko po nekem izjemnem čudežu prime? Danes dobiš akumulator v najem, jasno. Vendar gre to za butični proizvod avteka, ki ima nabavno ceno tako, kot primerljivo zmogljiv bencinar, skupaj z gorivom in vzdrževanjem za najmanj 20 let.
Če bo avtov na elektriko več, boš aku moral kar lepo kupiti. Ko ti bo potem aku po parih letih ali mesecih mučenja dokončno umrl, po možnosti prvi dan po izteku garancije, bo tvoj problem, kaj boš naredil z novonastalo nepremičnino.
To kar ponujajo sedaj, je isto, kot NSU RO80 z Wankel mašino, kjer so ti mašino brezplačno menjavali, ko je odpovedala, to je bilo na 10 do 15.000km. Vse, da bi se zadeva prijela. Ampak pri NSU se na koncu ni izšlo, firma je šla po gobe.
> Ko boš mel priliko enkrat enga konkretnega peljat in boš potem reku, da je isto "sranje" kot bencin... potem ti bom recimo verjel. Tole je pa prazno nabijanje.
Te prilike še ni bilo, je nisi imel ne ti, ne jaz. Elektro viličar in elektro gokart to ni. Pa tudi furancija "za en krog", če si uspel priti zraven pri kaki predstavitvi, ni to to. Avto rabiš celo leto, ne pa za neko pocukrano predstavitev v lepem vremenu in ravni gladki pisti.
Masovno avtov na elektriko ni že 80 let Enostavno, niso konkurenčni tem na bencin in tudi ni nobenega znaka, da se bo to v kratkem kaj spremenilo. Predstavitve oh in sploh super duper avtekov na elektriko je bilo v teh 80. letih ogromno. ampak na koncu: Veliko hrupa, za nič.
Nekoč je bil Slo-tech.
jype ::
Azrael> Enostavno, niso konkurenčni tem na bencin in tudi ni nobenega znaka, da se bo to v kratkem kaj spremenilo.
Slabo vidiš? Ne bereš?
Slabo vidiš? Ne bereš?
WarpedGone ::
Azrael > Lepo, ampak to vprašaj tiste pri Tesla in onem francoskem spačku (škatli naj bi bili celo dobavljivi), zakaj zraven avteka ponujajo polnilec moči 30kW.
Jah ne. Teslin "hitri polnilec" je 17kW, tega pa ti zmontira certificiran električar, ki poskrbi za vse potrebne fore. To je opcija le, če maš v hiši 220V. Če tega nimaš, dobiš pol šibkejšo varianto. Kaj pa ponujajo tisti francozi je pa druga zgodba. Tisto ni namenjeno prodaji, kot jo razumeva jaz ali ti.
Warpedone > > Olje v menjalniku in ležajih menjaš kolikokrat v živlenju avtomobila? Js ga pr 120.000km še nism.
Azrael > U, mega fajn 120.000 km na opilke? Gnilo gnili servis in potem revež tisti, ki bo kupil tako kripo, ki še za na odpad ni dobra. Olje v menjalniku se menja na 2 leti ali 20-30.000km, kar je prej. Šparanje pri oljih in mazivih je ruska ruleta.
Lastnikov priročnik - Ford fiesta, Stran 122: "Menjalnik ne potrebuje posebnega vzdrževanja. Menjave olja v menjalniku niso potrebne." .
Lepa ilustracija tvojega mešanja tem in praznega nabijanja. Motorno olje je seveda druga pesem, vendar tega pa električni avto res ne pozna.
Azrael > Za ceno štroma, optimistično pričakuješ. da bo taka kot sedaj?
Ne, ampak ampak si ga pa nameravam kuhat svojega. Bencin al pa diesel si težje.
Azrael > Iz kako si lahko prepričanm, da boš akumulator dobil v najem, če se avto na elektriko po nekem izjemnem čudežu prime? Danes dobiš akumulator v najem, jasno. Vendar gre to za butični proizvod avteka, ki ima nabavno ceno tako, kot primerljivo zmogljiv bencinar, skupaj z gorivom in vzdrževanjem za najmanj 20 let.
O čem ti sploh govoriš zdej? A si si morda izvolil prebrat kej? Ker na veliko MEŠAŠ stvari.
Ja, Tesla Roadster je praktično butičen avto. Plan je max 1800 vozil na leto. To v dimenziji vozil ni kej omembe vrednega. Ampak baterijo v tem avtu moraš kupit. Tle ni nobenega najema. Baterija je tvoja in z njo se furaš dokler ti njene performanse odgovarjajo. Nato pa kupiš novo.
Trenutno daje baterije v najem Think. Kakšn je točn njihov poslovni model ne vem, ker je avto iz ranga 'punsihment cars' in me niti ne zanima, ker je grd.
Najem bo do pravega izraza prišel v Izraelu. Če je zate 20.000 vozil letno (pod to številko je podpisan Reanult) še vedno butična stvar, je pač to tvoj problem. V tem modelu najem baterije traja do njene izpraznitve, nato pa najameš novo polno. Verjamem, da bo v ceno najema vračunana pričakovana življenska doba baterije - Agassi trdi, da ta cena ne bo višja od cene tanka bencina. Verjamem, da je dobro premislu, kaj dela s svojim denarjem.
Jah ne. Teslin "hitri polnilec" je 17kW, tega pa ti zmontira certificiran električar, ki poskrbi za vse potrebne fore. To je opcija le, če maš v hiši 220V. Če tega nimaš, dobiš pol šibkejšo varianto. Kaj pa ponujajo tisti francozi je pa druga zgodba. Tisto ni namenjeno prodaji, kot jo razumeva jaz ali ti.
Warpedone > > Olje v menjalniku in ležajih menjaš kolikokrat v živlenju avtomobila? Js ga pr 120.000km še nism.
Azrael > U, mega fajn 120.000 km na opilke? Gnilo gnili servis in potem revež tisti, ki bo kupil tako kripo, ki še za na odpad ni dobra. Olje v menjalniku se menja na 2 leti ali 20-30.000km, kar je prej. Šparanje pri oljih in mazivih je ruska ruleta.
Lastnikov priročnik - Ford fiesta, Stran 122: "Menjalnik ne potrebuje posebnega vzdrževanja. Menjave olja v menjalniku niso potrebne." .
Lepa ilustracija tvojega mešanja tem in praznega nabijanja. Motorno olje je seveda druga pesem, vendar tega pa električni avto res ne pozna.
Azrael > Za ceno štroma, optimistično pričakuješ. da bo taka kot sedaj?
Ne, ampak ampak si ga pa nameravam kuhat svojega. Bencin al pa diesel si težje.
Azrael > Iz kako si lahko prepričanm, da boš akumulator dobil v najem, če se avto na elektriko po nekem izjemnem čudežu prime? Danes dobiš akumulator v najem, jasno. Vendar gre to za butični proizvod avteka, ki ima nabavno ceno tako, kot primerljivo zmogljiv bencinar, skupaj z gorivom in vzdrževanjem za najmanj 20 let.
O čem ti sploh govoriš zdej? A si si morda izvolil prebrat kej? Ker na veliko MEŠAŠ stvari.
Ja, Tesla Roadster je praktično butičen avto. Plan je max 1800 vozil na leto. To v dimenziji vozil ni kej omembe vrednega. Ampak baterijo v tem avtu moraš kupit. Tle ni nobenega najema. Baterija je tvoja in z njo se furaš dokler ti njene performanse odgovarjajo. Nato pa kupiš novo.
Trenutno daje baterije v najem Think. Kakšn je točn njihov poslovni model ne vem, ker je avto iz ranga 'punsihment cars' in me niti ne zanima, ker je grd.
Najem bo do pravega izraza prišel v Izraelu. Če je zate 20.000 vozil letno (pod to številko je podpisan Reanult) še vedno butična stvar, je pač to tvoj problem. V tem modelu najem baterije traja do njene izpraznitve, nato pa najameš novo polno. Verjamem, da bo v ceno najema vračunana pričakovana življenska doba baterije - Agassi trdi, da ta cena ne bo višja od cene tanka bencina. Verjamem, da je dobro premislu, kaj dela s svojim denarjem.
Zbogom in hvala za vse ribe
Azrael ::
>Teslin "hitri polnilec" je 17kW, tega pa ti zmontira certificiran električar, ki poskrbi za vse potrebne fore. To je opcija le, če maš v hiši 220V. Če tega nimaš, dobiš pol šibkejšo varianto. Kaj pa ponujajo tisti francozi je pa druga zgodba. Tisto ni namenjeno prodaji, kot jo razumeva jaz ali ti.
V ZDA imajp napetost 220/127V 60Hz. 220V v tem primeru pomeni, da imaš na voljo trofazni priključek, isto kot pri nas 400V.
Da bo napravo moči 17kW ali pa pol manj, moral priklopiti kvalificiran elektrikar, je razumljivo, to ni 5kW plastik fantastik rač. zvočnik, ki jih 3 naenkrat lahko brez skrbi priklopiš v razdelilec za 2€.
Ampak, kdorkoli bo montiral tak polniec, to je šele polovico dela. Potrebno bo zagotoviti tudi, da bo tvoj el. priključek zdržal tako breme. 17kW pri 400V trofaznem priklopu pomeni 26A, pri 220V trofaznem pa skoraj 45A. To ni malo.
Če je priključek 17kW polnilca tak, da se priklopi med 2 fazi in je tako polnilec uporaben brez predelav tako za ZDA in EU, kjer bi ga priklopili enofazno, pa je tok ogromnih 77A. Varovalke, ki bi tako breme držale (pod pogojem, da ni sunkov), so potemtakem 35, 50 in 80A.
Polovico šibkejši polnilec (8.5kW)pri 127V pa pomeni 67A. Ogromo tudi za ameriške razmere.
O tem, da boš sam kuhal štrom doma. V teoriji gre, tudi v praksi, vendar, če nimaš vsaj kakšnega potoka in si dovolj stran od težakov zelene barve, bo težko, sploh če nisi kaka VIP persona.
Ampak tudi potok in MHE ni zadeva, da zgoraj noter teče voda, spodaj pa ven denar. Če boš imel vse poreglcih, bo trajalo preden boš investicijo pokril, potem pa pridejo še stroški rednega vzdrževanja. Na "črno" bo ceneje, če si doma bogu za hrbtom, da te dacarji in gradbena inšpekcija ne odkrije. Samo, kje boš potem te kW dobil, ko bo suša?
Ampak v obeh primerih, se boš boš ob rednih težavah zaradi listja, nalivov in drugih neprilik, kmau vprašal, če je vredno.
NaloSolarizgleda obetavno,res, samo kaj ko ponuja partnerstva, izdelkov pa ne. Ostali dobavljivi paneli so pregrešno dragi in s salamensko slabim izkoristkom. OK, če se uspeš prigrebsti do subvencij, potem je to dobra rešitev, samo darežljivosti države, bo enkrat konec.
Postavitev Toshiba reaktorja je v teh krajih malo preveč SF. Ne reaktor sam, postavitev.
Če se primerno piseš. ali spremeniš kulturno pripadnost, boš mogoče lahko začel zbirati odpadno olje in ga kuril v ladijski Diesel mašini, ki bo gnala generator. Relativno poceni in zanesljivo, če te le ne začopatijo kaki nebodigatreba sosedje, ko jim bo tega enkrat dosti.
Ali pa kuhaš iz odpadnega olja bencin. Gre, če si malo kemika. Če si pa še malomaren, pa si leteči kemik...
O vdrževanju tvoje Fieste. Tebi, kot uporabniku ni treba menjati olja (navodilo za uporabnika), kontrolira in po potrebi doliva ali menja ga servis. Naj bi ga. Če bo škripnilo, boš vedel, da ga niso.
Glede Izraela in Renaulta. Če pogledaš starejše tehnične revije, lahko ŽIT, SAM, TIM, Trend itd. vidiš, da je bilo takih in podobnih projektov v preteklosti ogromno po celotnem razvitem svetu, sploh od leta 1974 dalje. Z mnogimi zvenečimi imeni avtomobilske industrije (Renault, Ford, GM, Volvo in drugi). Od poštnih kombijev, dostave, izposoje avtov na elektriko, vse kar se lahko izmisliš. Kje so sedaj?
Nič ni bilo iz tega, ni se izšlo. So pilotski projekti in tipanje v temi, brez pravega uspeha. Žal so med laboratorijskim testom, lepo narisano reklamo in realnostjo, še vedno prehuda razhajanja.
V ZDA imajp napetost 220/127V 60Hz. 220V v tem primeru pomeni, da imaš na voljo trofazni priključek, isto kot pri nas 400V.
Da bo napravo moči 17kW ali pa pol manj, moral priklopiti kvalificiran elektrikar, je razumljivo, to ni 5kW plastik fantastik rač. zvočnik, ki jih 3 naenkrat lahko brez skrbi priklopiš v razdelilec za 2€.
Ampak, kdorkoli bo montiral tak polniec, to je šele polovico dela. Potrebno bo zagotoviti tudi, da bo tvoj el. priključek zdržal tako breme. 17kW pri 400V trofaznem priklopu pomeni 26A, pri 220V trofaznem pa skoraj 45A. To ni malo.
Če je priključek 17kW polnilca tak, da se priklopi med 2 fazi in je tako polnilec uporaben brez predelav tako za ZDA in EU, kjer bi ga priklopili enofazno, pa je tok ogromnih 77A. Varovalke, ki bi tako breme držale (pod pogojem, da ni sunkov), so potemtakem 35, 50 in 80A.
Polovico šibkejši polnilec (8.5kW)pri 127V pa pomeni 67A. Ogromo tudi za ameriške razmere.
O tem, da boš sam kuhal štrom doma. V teoriji gre, tudi v praksi, vendar, če nimaš vsaj kakšnega potoka in si dovolj stran od težakov zelene barve, bo težko, sploh če nisi kaka VIP persona.
Ampak tudi potok in MHE ni zadeva, da zgoraj noter teče voda, spodaj pa ven denar. Če boš imel vse poreglcih, bo trajalo preden boš investicijo pokril, potem pa pridejo še stroški rednega vzdrževanja. Na "črno" bo ceneje, če si doma bogu za hrbtom, da te dacarji in gradbena inšpekcija ne odkrije. Samo, kje boš potem te kW dobil, ko bo suša?
Ampak v obeh primerih, se boš boš ob rednih težavah zaradi listja, nalivov in drugih neprilik, kmau vprašal, če je vredno.
NaloSolarizgleda obetavno,res, samo kaj ko ponuja partnerstva, izdelkov pa ne. Ostali dobavljivi paneli so pregrešno dragi in s salamensko slabim izkoristkom. OK, če se uspeš prigrebsti do subvencij, potem je to dobra rešitev, samo darežljivosti države, bo enkrat konec.
Postavitev Toshiba reaktorja je v teh krajih malo preveč SF. Ne reaktor sam, postavitev.
Če se primerno piseš. ali spremeniš kulturno pripadnost, boš mogoče lahko začel zbirati odpadno olje in ga kuril v ladijski Diesel mašini, ki bo gnala generator. Relativno poceni in zanesljivo, če te le ne začopatijo kaki nebodigatreba sosedje, ko jim bo tega enkrat dosti.
Ali pa kuhaš iz odpadnega olja bencin. Gre, če si malo kemika. Če si pa še malomaren, pa si leteči kemik...
O vdrževanju tvoje Fieste. Tebi, kot uporabniku ni treba menjati olja (navodilo za uporabnika), kontrolira in po potrebi doliva ali menja ga servis. Naj bi ga. Če bo škripnilo, boš vedel, da ga niso.
Glede Izraela in Renaulta. Če pogledaš starejše tehnične revije, lahko ŽIT, SAM, TIM, Trend itd. vidiš, da je bilo takih in podobnih projektov v preteklosti ogromno po celotnem razvitem svetu, sploh od leta 1974 dalje. Z mnogimi zvenečimi imeni avtomobilske industrije (Renault, Ford, GM, Volvo in drugi). Od poštnih kombijev, dostave, izposoje avtov na elektriko, vse kar se lahko izmisliš. Kje so sedaj?
Nič ni bilo iz tega, ni se izšlo. So pilotski projekti in tipanje v temi, brez pravega uspeha. Žal so med laboratorijskim testom, lepo narisano reklamo in realnostjo, še vedno prehuda razhajanja.
Nekoč je bil Slo-tech.
gruntfürmich ::
samo malo gospoda, ko sta pri moči priključka; 17 kW NI preveč za navadno stanovanjsko hišo, če je v tem težava.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
Azrael ::
Hitri polnilec za Tesla Roadster ima sam po sebi 17kW. Za trofazen priklop take naprave rabiš 35A varovalke, kar je bistveno več kot ima večina gospodinjstev in tudi marsikatera kmetija pri nas, saj so običajno vrednosti glavnih varovalk pri malih odjemalcih s trofaznim priključkom od 3 x 16 do 3 x 25A.
17kW samostojen porabnik je za gospodinjstvo preveč. Če glavne varovalke dimenzioniraš nanj, pomeni, da v času polnjenja bolje zate, da se ne vklopi kakšen hladilnik ali kaj podobnega, ki vsaj v štartu potegne velik tok.
Uporabljati kakšne pralnie in podobne stroje z veliko porabo, med uporabo takega polnilca ni pametno, saj bodo v takem primeru glavne varovalke pregorele zaradi preobremenitve.
Da delavec elektra pride menjati glavno varovalko te stane ogromne denarje (ura, delo, pot, strokovnost in še varovalka), ti pa ključa od glavnih varovalk praviloma nimaš, da bi sam menjal, če pride do take nezgode. Koliko časa si takrat brez elektrike, je spet odvisno, kdaj se ti je to zgodilo.
Seveda pa lahko povečaš priključno moč, vendar je to drago, sploh ob misli, da rabiš to dodatno moč le manjši del dneva.
Imeti doma porabnik take moči, je mnogo hujši problem, kot TA peči, čeprav so pri njih ravno zato moči le redko preko 4kW in že te povzročajo mnogim hude in predvsem drage preglavice.
Zato je tudi polovico šibkejši polnilec preveč za večino gospodinjstev, tudi če bi bil trofazen. Ampak moči polnilca se po drugi strani ne sme preveč znižati, saj se (preveč) podaljšuje čas polnjenja. Si med kladivom in nakovalom.
Vse to velja za trofazni priklop. Če bi bil priklop enofazen, vse cifre o zahtevah za varovalke pomnoži s kvadratnim korenom iz 3 (1.732...) in potem so cifre še bolj ogromne. Ustrezen priključekzaradi velike priključne moči stane tudi veliko.
17kW samostojen porabnik je za gospodinjstvo preveč. Če glavne varovalke dimenzioniraš nanj, pomeni, da v času polnjenja bolje zate, da se ne vklopi kakšen hladilnik ali kaj podobnega, ki vsaj v štartu potegne velik tok.
Uporabljati kakšne pralnie in podobne stroje z veliko porabo, med uporabo takega polnilca ni pametno, saj bodo v takem primeru glavne varovalke pregorele zaradi preobremenitve.
Da delavec elektra pride menjati glavno varovalko te stane ogromne denarje (ura, delo, pot, strokovnost in še varovalka), ti pa ključa od glavnih varovalk praviloma nimaš, da bi sam menjal, če pride do take nezgode. Koliko časa si takrat brez elektrike, je spet odvisno, kdaj se ti je to zgodilo.
Seveda pa lahko povečaš priključno moč, vendar je to drago, sploh ob misli, da rabiš to dodatno moč le manjši del dneva.
Imeti doma porabnik take moči, je mnogo hujši problem, kot TA peči, čeprav so pri njih ravno zato moči le redko preko 4kW in že te povzročajo mnogim hude in predvsem drage preglavice.
Zato je tudi polovico šibkejši polnilec preveč za večino gospodinjstev, tudi če bi bil trofazen. Ampak moči polnilca se po drugi strani ne sme preveč znižati, saj se (preveč) podaljšuje čas polnjenja. Si med kladivom in nakovalom.
Vse to velja za trofazni priklop. Če bi bil priklop enofazen, vse cifre o zahtevah za varovalke pomnoži s kvadratnim korenom iz 3 (1.732...) in potem so cifre še bolj ogromne. Ustrezen priključekzaradi velike priključne moči stane tudi veliko.
Nekoč je bil Slo-tech.
VolkD ::
Na ene pride premalo, na nekatrere preveč - bum! Rabiš upore za izenačevanje - izgube.
Upori niso nujni - lahko uporabiš tudi Z diode. Goldcap kondenzatorji se izdelujejo tudi za višje napetosti. Imam dva primerka za 10 V, žal so tudi dimenzije večje. Imam tudi primerek goldcapa za 10 F. No ta je precej velik.
Kakorkoli gledano je problem električnega avtomobila še vedno razmerje med količino enegije in maso "rezervoarja" zanjo. Ne glede kam ta "rezervoar" v avtomobilu postavimo, ga je še vedno potrebno voziti s seboj in to bistveno zmanjšuje vsaj en bistven parameter takega avtomobila.
Če izberemo manjši "rezervoar" potem gre to na račun dosega, če pa imamo baterije z veliko kapaciteto, gre to na račun izkoristka.
Brez, da bi iznašli nekaj, kar bo imelo za razred večjo energijsko gostoto glede na maso, je projekt električnega avtomobila nekako na "čakanju".
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: VolkD ()
energetik ::
Azrael ima prav. Tudi jaz bi si želel, da bi obstajali lahki, zelo zmogljivi aku-paki, ki bi jih polnili v fuzijskih elektrarnah. Dokler pa tega nimamo, je to zapravljanje energije. 1/3 elektrike proizvajamo iz fosilnih goriv z 30% izkoristkom. Potem pride še polnenje baterij, izgube v prenosu, elektroniki, baterijah in elektromotorjih. In smo na istem kot da bi kurili bencin v zdajšnjih avtih.
Sem pa za tisto, že omenjeno idejo serijskega hibrida - 1L turbodizel ali bencinar v optimalnem režimu polni nekaj baterij, ki zadostujejo za nekaj 10km vožnje s polno močjo (aku + bencinar). Sam bencinar pa zadostuje za vožnjo recimo 130km/h po ravnem non-stop. Poleg tega se uporabi še energija pri zaviranju. S tem bi se lepo približali teoretičnim izkoristkom bencinarjev, pri uporabi poceni in preizkušene tehnologije, dosegi bi se povečali prek 1500km po mojm, poraba pa bi šla pod 3L/100km.
lp
Sem pa za tisto, že omenjeno idejo serijskega hibrida - 1L turbodizel ali bencinar v optimalnem režimu polni nekaj baterij, ki zadostujejo za nekaj 10km vožnje s polno močjo (aku + bencinar). Sam bencinar pa zadostuje za vožnjo recimo 130km/h po ravnem non-stop. Poleg tega se uporabi še energija pri zaviranju. S tem bi se lepo približali teoretičnim izkoristkom bencinarjev, pri uporabi poceni in preizkušene tehnologije, dosegi bi se povečali prek 1500km po mojm, poraba pa bi šla pod 3L/100km.
lp
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Pyr0Beast ::
No sicer bi bilo pa super, če bi imel fuzijsko elektrarno kar v avtu ...
.. sam pol bi avto skus doma stal
Tistih 1500 že s starimi avti ni bilo težko doseč .. AX je imel (samo) 35L kesl pa domet preko 900km ..
.. sam pol bi avto skus doma stal
Tistih 1500 že s starimi avti ni bilo težko doseč .. AX je imel (samo) 35L kesl pa domet preko 900km ..
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
energetik ::
No, bomo videli kaj jim bo ratalo. Še vedno pa rabimo nek trajni vir elektrike, ki jih bo polnil. Upam, da bo z ITER šlo potem hitreje naprej.
LP
LP
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
imagodei ::
BTW,
ne ravno o električnih avtomobilih, ampak o električnih enoslednih vozilih. AKA Skuter in kolo.
Kolega je uvoznik za te mašince in zadeva zgleda zelo perspektivno, čeprav je šele začel. Zaenkrat bolj osnovni podatki, če pa koga zanima, pa lahko napišem malo več (vključno s kontaktnimi podatki, če upravljalec strani to dovoli (reklama)).
Električno kolo:
Zadeva mi ni povsem jasna, je pa zabavna. Kolo, ki ga dodatno poganja elektični akumulator, je nekakšen hibrid med starim dobrim Ponyjem in Tomosovim avtomatikom. Ko stopiš na pedala, začne akumulator pomagat, tako da z zelo malo napora dosežeš solidne hitrosti (kakih 25 km/h). Kot rečeno, kolo nima nekega estetskega videza, je pa precej uporabna zadeva za tiste, ki bi se zjutraj vsedli na kolo in pripeljali v službo, pa ne morete, ker ne smete priti prešvicani. Mislim, da ima doseg kakih 20 km, če pa ostaneš brez akumulatorja, pa lahko normalno prigoniš do doma. Točne cene ne vem, mislim pa, da je v rangu z malo boljšimi gorci. Bistven pomislek glede nabave takšnega hibrida je seveda, zakaj bi si omislil kolo, če te zadeva itak sama vleče naprej?
Električni skuter:
Zadeva zgleda zelo solidno, po velikosti in obliki je zelo podobna običajnim skuterjem. Ima domet 45-55 km, odvisno od terena. Trenutno se ena oseba vozi s takšnim skuterjem na relaciji Lesce-Kranj vsakodnevno na šiht, tako da številke glede dometa kar držijo. Doseže hitrosti nekako 45-50 km/h (nove generacije bodo imele večji doseg in višji top speed). Cena, trenutno okoli 2000 EUR in počasi pada. Vožnja je, preračunano, nekako 8x cenejša, kot z bencinskim skuterjem in cca 12x cenejša, kot z avtomobilom, tako da se dolgoročno tole igračko splača nabavit. Ciljna publika pa najbrž niso najstniki, ker je začetni vložek malo previsok.
ne ravno o električnih avtomobilih, ampak o električnih enoslednih vozilih. AKA Skuter in kolo.
Kolega je uvoznik za te mašince in zadeva zgleda zelo perspektivno, čeprav je šele začel. Zaenkrat bolj osnovni podatki, če pa koga zanima, pa lahko napišem malo več (vključno s kontaktnimi podatki, če upravljalec strani to dovoli (reklama)).
Električno kolo:
Zadeva mi ni povsem jasna, je pa zabavna. Kolo, ki ga dodatno poganja elektični akumulator, je nekakšen hibrid med starim dobrim Ponyjem in Tomosovim avtomatikom. Ko stopiš na pedala, začne akumulator pomagat, tako da z zelo malo napora dosežeš solidne hitrosti (kakih 25 km/h). Kot rečeno, kolo nima nekega estetskega videza, je pa precej uporabna zadeva za tiste, ki bi se zjutraj vsedli na kolo in pripeljali v službo, pa ne morete, ker ne smete priti prešvicani. Mislim, da ima doseg kakih 20 km, če pa ostaneš brez akumulatorja, pa lahko normalno prigoniš do doma. Točne cene ne vem, mislim pa, da je v rangu z malo boljšimi gorci. Bistven pomislek glede nabave takšnega hibrida je seveda, zakaj bi si omislil kolo, če te zadeva itak sama vleče naprej?
Električni skuter:
Zadeva zgleda zelo solidno, po velikosti in obliki je zelo podobna običajnim skuterjem. Ima domet 45-55 km, odvisno od terena. Trenutno se ena oseba vozi s takšnim skuterjem na relaciji Lesce-Kranj vsakodnevno na šiht, tako da številke glede dometa kar držijo. Doseže hitrosti nekako 45-50 km/h (nove generacije bodo imele večji doseg in višji top speed). Cena, trenutno okoli 2000 EUR in počasi pada. Vožnja je, preračunano, nekako 8x cenejša, kot z bencinskim skuterjem in cca 12x cenejša, kot z avtomobilom, tako da se dolgoročno tole igračko splača nabavit. Ciljna publika pa najbrž niso najstniki, ker je začetni vložek malo previsok.
- Hoc est qui sumus -
edge540 ::
Ta elektro skuter sem že nekje gledal, vendar pa mi je top speed zaenkrat prenizek (ok, pa kakih 50 km dosega še se ne bi branil, ampak za po mestu je kul). Ko bo stvar šla 80-90km/h pa bom resno začel gledat - malo je problem za kakšno obvoznico, kjer se ni varno peljati 50 in je fajn če gre vsaj 70.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: edge540 ()
Boeing ::
Nekako se mi dozdeva, da so Li-Po bolj ali manj nek vmesni, a precej revolucionaren korak do LiFe oz. Li-FePO4 akumulatorjev. Teža je nekje ista, napetost na celico je tudi v primerljivem rangu, kapacitete so tudi tu nekje, imajo pa par bistvenih prednosti - izjemno tokovno zmogljive (2200mAh A123 celica zmore 96A konstantno pri 2.29V), polnilni tokovi pa so dokaj veliki - prazna celica se pusti napolnit v 15-20 minutah, pa še balansiranje oz. vzdrževanje kondicije je dosti manj komplicirano kot pri LiPo tehnologiji.
Skratka, LiFe.
Skratka, LiFe.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
jype ::
Imagodei> Cena, trenutno okoli 2000 EUR
To je "cena na ravni malo boljšega gorca"... Kakšna je pa cena za električno mestno kripo?
To je "cena na ravni malo boljšega gorca"... Kakšna je pa cena za električno mestno kripo?
jype ::
Za 2000 evrov (toliko, kot naj bi stal skuter) dobiš "malo boljšega gorca".
Tako da ne vem, koliko stane tisto mestno kolo z električnim pomagalom, ki ga omenjaš prej.
Tako da ne vem, koliko stane tisto mestno kolo z električnim pomagalom, ki ga omenjaš prej.
Pyr0Beast ::
Fotr ga je nekje staknu za 70k bivših. Domet ma okol 20km.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
imagodei ::
Ja, jype, ti pa očitno pod "malo boljši gorc" zastopiš nekaj, kar je čisto izven moje lige :) Jaz sem imel v mislih nekako tja do 500, 600 EUR, pri čemer z besedo "gorc" ne mislim nekih res hudih gorskih koles za profesionalne podvige. Mogoče sem koga zavedel z izbiro besede, ampak je "gorsko kolo" tako zasidran izraz, da sem uporabil brez premisleka.
Skratka, če te zanima, se lahko pozanimam za točno ceno. Glede na to, da el.skuter definitivno stane okoli 2000 EUR, bi si upal trdit, da je tole kolesce vsaj 3x cenejše.
Skratka, če te zanima, se lahko pozanimam za točno ceno. Glede na to, da el.skuter definitivno stane okoli 2000 EUR, bi si upal trdit, da je tole kolesce vsaj 3x cenejše.
- Hoc est qui sumus -
SmeskoSnezak ::
Hehe, vrste so vedno dalše za električne avtomobile. Lep primer, koliko kupcev čaka na Volta.
@ Pusti soncu v srce... @
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SmeskoSnezak ()
T0RN4D0 ::
Tele električne stvari majo po mojem še ogromno potenciala in znajo bit zanimive tržne niše. Edino škoda da je dobro baterijo mal težje razvit kokr dežničke za koktejle
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
Pyr0Beast ::
Čakamo že lep cajt :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
energetik ::
Edino škoda da je dobro baterijo mal težje razvit kokr dežničke za koktejle
Težko je tudi postaviti še ene 2 nuklearki za polnenje teh baterij/kondenzatorjev..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Utk ::
Zakaj bi blo pa to tezko? Pravi drobiz proti temu, kolk denarja zdej posiljamo v Rusijo, Arabijo al kam ze.
energetik ::
Zaradi hudih birokratskih postopkov. Matr, še 100m 110kV daljnovoda čez Renče ne morjo spelat, k so se domačini spuntal, pa da bi nardil še par JE in nekaj dodatnih 400 kV daljnovodov?
Utk ::
Ne da bi, bomo. Vsaj še en blok absolutno. Z Renčani ali brez. Jim pa naj elektriko odklopijo, če jo ne rabijo.