Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
umexteacher ::
umexteacher je izjavil:
Če izboljšajo baterije, bo ostalo zgodovina.
Vedno ta 'če izboljšajo baterije'. Pa se bodo bistveno težko izboljšale. Kaj zdaj?
Ne bit tolk črnogled, liionke so se izboljševale 7%/leto poleg tega so pa v prihodu nove Li-s
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Se zna zgodit, da bodo čez +10 glavni avtomobilski velikani iz čisto drugih (današnjih) sektorjev, današnji avtomobilski velikani pa na poti na britof.
Veliko večja verjetnost je,da se zgodi ravno drugače, da se tisti iz čisto drugih (današnjih) sektorjev ne bodo uspeli obdržat.
WarpedGone ::
http://qr.ae/tLEU1
Dead-give-away kolk tip dejansko šteka sceno je v grafu v katerem kaže volumetrično gostoto in niti enkrat ne omeni bistveno pomembnejše specifične gostote - Wh/kg.
Glavni omejujoča faktorja baterij sta:
a) teža
b) cena
Oboje ima še prostor za vsaj podvojitev, tudi potrojitev in več. Oboje že danes zadošča za avto s ~500km dosega kar je že praktično uporabno brez hudega stiskanja zob. Še parkratno izboljšanje in bodo baterije "čez glavo dovolj dobre".
Da je volumentrična gostota že dovolj dobra je kronski dokaz avto, ki ima prtljažnik spredaj - je na baterije. Nobenega praktičnega profita v večji volumski gostoti.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
, ki ima prtljažnik spredaj - je na baterije
MIšljeno je bilo: , ki ima prtljažnik spredaj IN ZADAJ - je na baterije
Zbogom in hvala za vse ribe
Magic1 ::
če ne prej bodo ev-ji aktualni ko bo nafte začelo primankovati
In kdaj bo to? A veš, da danes vedo za več še ne izčrpane nafte, kot so vedeli štirideset let nazaj? Takrat so rekli, da bi jo moralo zdaj že počasi zmanjkovati... Nafte je še ogromno.
Magic
nekikr ::
Mene so učili, da jo bo do predlani zmanjkalo. Zdaj jih učijo, da jo bo zmanjkalo že leta 2060. Takrat jih bodo učili...
Matev ::
kaj si se ti učil je nerelavantno
dejstva so znana - zaloga ni neomejena
in boljše tehnike črpanja ne pomagajo pri podaljševanju ali večanju zalog
kaj so tebe učili pa pozabi
dejstva so znana - zaloga ni neomejena
in boljše tehnike črpanja ne pomagajo pri podaljševanju ali večanju zalog
kaj so tebe učili pa pozabi
WarpedGone ::
Ohja ... Nafte NE bo zmanjkalo. Ko je ne bomo več znali dobiti iz zemlje, jo bomo znali skuhat sami.
Edina reč, katere na da jo bo ampak jo že je zmanjkalo, je zelo poceni nafta.
Sedaj počasi zmanjkuje tudi poceni nafte zato začenjajo črpat tudi mal dražjo nafto. Tisto, katero se pred 10+ leti še ni splačalo črpat.
Ko bo tudi te zmanjkalo bo preostala draga nafta.
Slej ko prej bojo alternative postala cenejše od nafte. Ko bo dovolj draga, jo bo pa praktično zmanjkalo - večino črpališč bodo zaprl ker bo njena cena hkrati previsoka za trg in prenizka za pokrivanje stroškov črpanja.
Edina reč, katere na da jo bo ampak jo že je zmanjkalo, je zelo poceni nafta.
Sedaj počasi zmanjkuje tudi poceni nafte zato začenjajo črpat tudi mal dražjo nafto. Tisto, katero se pred 10+ leti še ni splačalo črpat.
Ko bo tudi te zmanjkalo bo preostala draga nafta.
Slej ko prej bojo alternative postala cenejše od nafte. Ko bo dovolj draga, jo bo pa praktično zmanjkalo - večino črpališč bodo zaprl ker bo njena cena hkrati previsoka za trg in prenizka za pokrivanje stroškov črpanja.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Q: Kdo bo močan proizvajalec EVjev?
A: Tisti, ki bo imel na razpolago oz. dostop do dovolj baterij.
Zato je pa Wanxiang poleg Fiskerja kupil še A123.
http://www.greenoptimistic.com/2014/02/...
LeQuack ::
Me zanima če bodo čez miljone let tudi druge oblike življenja črpale nafto iz biomase človeštva.
Quack !
Invictus ::
WarpedGone je izjavil:
Ohja ... Nafte NE bo zmanjkalo. Ko je ne bomo več znali dobiti iz zemlje, jo bomo znali skuhat sami.
Saj jo že znamo.
Kaj pa misliš da so Nemci delali med 2. svetovno vojno? Sintetični bencin ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Okapi ::
Brazilci alkohol za avte delajo iz sladkornega trsa, na vidiku pa so tudi ekonomični postopki za pridobivanje alkohola kar iz lesa (z gensko spremenjenimi kvasovkami, ki namesto sladkorja predelujejo celulozo). V nekoliko bolj oddaljeni prihodnosti pa bomo sigurno znali narediti tudi industrijsko fotosintezo in ogljikovodike delati kar iz zraka in vode in sončne energije (+ par lopat mineralov vsake toliko časa).
O.
O.
pegasus ::
Bolj mi je všeč varjanta biodizla iz alg, sonca in kanalizacije. Recimo za tovornjake, kjer bo razmerje med maso tovora in maso goriva še nekaj časa aktualno.
dstr17_ ::
BYD prodal kup električnih avtobusov:
http://cleantechnica.com/2014/03/10/byd...
Four days ago, on March 5, the Nanjing Public Transportation Group announced an order for 600 BYD electric buses, 50 of which were delivered for the city's Youth Olympic Games in August 2014. Authorities also placed an order for 400 of BYD's all-electric e6, a 5-passenger cross-over utility vehicle, some of which have already hit the streets.
On March 7, the company announced the sale of another 1,200 electric buses as well.
http://cleantechnica.com/2014/03/10/byd...
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
ttzavod ::
14 mesecev vozim EV dometa 100-120km (realno), ki sem ga novega plačal 7000€. Obrok kredita 106€. Drugi avto v družini, naredi vsak dan od 25 do 100km... Polnim ga na vtičnici čez noč, kot mobitel. V bistvu ne potrebujem polnilnic. Na štrom se priključim samo, da lahko parkiram nekje, in potem doma manj plačam elektriko :-). Ima 12kWh baterij...sicer svinec... 14 mesecev - kapaciteta še ni padla niti 1% (po izkušnjah)...Naslednji paket bo Li... stane 2900€. Računam čez cca 3 leta... Na -10 C sem bil na 1000+ metrov nadmorske višine...v pol metra snegu... vse OK... takrat sem naredil rekord čez 120km, ko sem se peljal domov..Stroški: skoraj nič.....Dejstvo: 226.000 družin v SLO ima 2 ali več avtov... Drugi avto v družini je ponavadi manjši, starejši.....dosti jih niti nima vinjete. Elektrika je vsaj za ta del trga (25% slovenskega parka) odlična alternativa. Glede omrežja - 90% se bo polnilo ponoči... doma. Ponoči sicer ni sončne energije, ampak reke tečejo, veter piha..omrežje je dimenzionirano za dnevno porabo in bo vse OK. še boljše. (PS - prvi avto v družini je CNG...tudi skoraj zastonj. v bistvu tekočih goriv, nafte... eno leto nismo povohali, in ne bomo nikoli več. amen)
Matev ::
to je vse res
a na žalost je elektrika sedaj neobremenjena trošarin
kar pomeni da bi množičen prehod na e-vozila pomenil izpad tega dela dohodka ... dohodka od kateraga se delajo ceste in skrbi zanje
če bi k ceni elektrike in prevoženega km dodal trošarino je vprašanje kakšna računica bi potem bila
a na žalost je elektrika sedaj neobremenjena trošarin
kar pomeni da bi množičen prehod na e-vozila pomenil izpad tega dela dohodka ... dohodka od kateraga se delajo ceste in skrbi zanje
če bi k ceni elektrike in prevoženega km dodal trošarino je vprašanje kakšna računica bi potem bila
Magic1 ::
Res je, s povečanjem električnega voznega parka bo obvezno prišlo tudi satelitsko cestninjenje in dodatne dajatve na prevožen kilometer.
Natakar, kaj je to za eno čudo? Cenovno izgleda fajn za mestni avto.
Natakar, kaj je to za eno čudo? Cenovno izgleda fajn za mestni avto.
Magic
francek1 ::
Res je, s povečanjem električnega voznega parka bo obvezno prišlo tudi satelitsko cestninjenje in dodatne dajatve na prevožen kilometer.
Natakar, kaj je to za eno čudo? Cenovno izgleda fajn za mestni avto.
Verjetno tale. Problem je nizka hitrost...
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...
LeQuack ::
Očitno moja teza še vedno drži, da električne avte delajo grde, zato da se jih manj proda.
Quack !
gensi ::
VW testira nove baterije:
http://www.telegraph.co.uk/motoring/car...
Upam, da jim uspe.
Je pa res, da skoraj ni verjeti, da bi bilo povečanje hranjenja energije tako veliko. Sam ostajam skeptičen.
dzinks63 ::
Mogoče so pri VW koncernu res kaj naštudirali okoli baterij, recimo upokojeni R8 se ponovno oživlja s praktično podvojenim dosegom.
Zaenkrat zmogljivosti prototipnega R8 e-tron kažejo na to, da avto zmore z enim polnjenjem baterij prevoziti 215 km, medtem ko naj bi bila pri serijskemu avtomobilu ta avtonomija povečana na 449 km.
fpbs ::
Če se začne z "4x več" potem nehaj brati, ker je en brezvezen PR.
Mislim, da VW ni firma, ki bi nekaj objavljala z namenom promocije, ali dviga delnic, kot naprimer to počne vsakodnevno Tesla.
Če to 4x povečanje drži vsaj delno, bo to veliko večji korak v razvoju baterij in s tem EV, kot naprimer neka Gigafactory, ki pa bi bila ravno tako dobrodošla.
gensi ::
WarpedGone je izjavil:
Naštudiral so samo (prazen) PR.
Kakšen mesec nazaj je bil na VOX-u prispevek o VW in njihovem razvoju elektro vozil.
Kar so pokazali, je bilo kaj videti. Do elektrifikacije so pristopili zares profesionalno.
Ne glede na vse, pa se bodo verjetno trudili ponuditi trgu le toliko kot bo nujno in tako še naprej forsirati prodajo obstoječe tehnologije.
Tesla ima res drugačen pristop, zato so naredili takšen preboj.
WarpedGone ::
Kakšen mesec nazaj je bil na VOX-u prispevek o VW in njihovem razvoju elektro vozil.
Kar so pokazali, je bilo kaj videti. Do elektrifikacije so pristopili zares profesionalno.
Definicija PR.
Dosežek se ocenjuje po tem, kar prodajajo. To je pa zaenkrat en prazen NIČ.
eGolf še ni v prodaji.
Ne glede na vse, pa se bodo verjetno trudili ponuditi trgu le toliko kot bo nujno in tako še naprej forsirati prodajo obstoječe tehnologije.
Tesla ima res drugačen pristop, zato so naredili takšen preboj.
Tesla ima privilegij štarta z nule.
Vsi stari proizvajalci imajo štart v minusu : še vedno morajo financirat bivše vložke v razvoj ICE tehnologij.
Vsak EV, ki bi ga prodali namesto ICE, pomeni slabši izplen bivših investicij.
Klasična "innovator's dilemma". To je tudi glavni razlog da je ves razvoj incrementalen. Minimalni vložki in maksimalni izplen. Na EV se pa z minimalnimi vložki pač ne da prestopit.
Zbogom in hvala za vse ribe
gensi ::
WarpedGone je izjavil:
Kakšen mesec nazaj je bil na VOX-u prispevek o VW in njihovem razvoju elektro vozil.
Kar so pokazali, je bilo kaj videti. Do elektrifikacije so pristopili zares profesionalno.
Definicija PR.
Dosežek se ocenjuje po tem, kar prodajajo. To je pa zaenkrat en prazen NIČ.
eGolf še ni v prodaji.
Novi E-Golf bo v prodaji v mesecu maju. Vir.: http://www.autobild.de/artikel/vw-e-gol...
WarpedGone ::
Jup, tudi "zibelka demokracije" ni imuna na zlorabo monopola oblasti.
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
Ja, po eni strani res, čeprav gre to v obe strani. Če pogledaš malce širše je njihova utemeljitev deloma pravilna (se sicer ne strinjam, razumem pa tudi ta vidik):
Za kupca je namreč veliko bolje, da se med seboj tepe 10 distributerjev kot da imaš "monopolista". Ni tako črno belo vseskupaj.
The reasoning: to protect the sunk costs that franchises have put into their dealerships and to promote competition among dealers
Za kupca je namreč veliko bolje, da se med seboj tepe 10 distributerjev kot da imaš "monopolista". Ni tako črno belo vseskupaj.
WarpedGone ::
A distributerji pa robo dobijo kje drugje kot pri tem monopolistu?
Povsem črno-belo je: neka dejavnost se trudi zakonsko zavarovat prihodnje dobičke, na škodo "končnega kupca" ki bo moral poleg cene avta plačat tudi plače posrednikov.
Pod črto je vse kristalno jasno: posrednik, ki končnemu kupcu prinaša korist, ne potrebuje zakonske prepovedi direktne prodaje.
Povsem črno-belo je: neka dejavnost se trudi zakonsko zavarovat prihodnje dobičke, na škodo "končnega kupca" ki bo moral poleg cene avta plačat tudi plače posrednikov.
Pod črto je vse kristalno jasno: posrednik, ki končnemu kupcu prinaša korist, ne potrebuje zakonske prepovedi direktne prodaje.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
nekikr ::
Ampak točno tu se motiš. Precej. Apple s svojimi trgovinami recimo drži neko ceno za vse svoje naprave, nekih hudih razlik v ceni nove naprave ni pa kamorkoli pogledaš.
Samsung recimo po drugi strani lahko kupiš kjerkoli, trg se bojuje med seboj in cena za vsako napravo aktivno pada iz tedna v teden. Zakoni trga z več prodajalci pač. Za potrošnika je sigurno bolje, da se med seboj pobijajo s ceno. Dobro, Tesla si s svojo nepomembno, butično prodajo lahko brez problema privošči, da prodaja direktno (in zato se ne strinjam s to odločitvijo), če bi njihova prodaja predstavljala omembe vreden odstotek trga pa to za kupca ne bi bilo dobro.
Samsung recimo po drugi strani lahko kupiš kjerkoli, trg se bojuje med seboj in cena za vsako napravo aktivno pada iz tedna v teden. Zakoni trga z več prodajalci pač. Za potrošnika je sigurno bolje, da se med seboj pobijajo s ceno. Dobro, Tesla si s svojo nepomembno, butično prodajo lahko brez problema privošči, da prodaja direktno (in zato se ne strinjam s to odločitvijo), če bi njihova prodaja predstavljala omembe vreden odstotek trga pa to za kupca ne bi bilo dobro.
PaX_MaN ::
Itak, samo naivneži mislijo, da se država NE BO obesila na elektriko za avte tako kot se zdaj na bencin in dizl. Zato imam doma že pripravljen ekstra števec v elektro omarici, na katerega bo nekoč obešen samo avto.
Se ne bo, ker ti bo, če bo šlo tko naprej, elektriko za avte kar šenkala. Props Tesla.
WarpedGone ::
Apple s svojimi trgovinami recimo drži neko ceno za vse svoje naprave, nekih hudih razlik v ceni nove naprave ni pa kamorkoli pogledaš.
Samsung recimo po drugi strani lahko kupiš kjerkoli, trg se bojuje med seboj in cena za vsako napravo aktivno pada iz tedna v teden. Zakoni trga z več prodajalci pač.
Ampak točno tu se motiš.
Samsung trgovcem, ki se med sabo bojujeo za ceno, zadevo prodaja CENEJE kot pa jo katerikoli trgovec ponuja kupcem.
Menda ne misliš, da trgovci samsugu plačajo več kot pa zaračunajo tebi?
Kaj preprečuje trgovcem da zadevo še vedno prodajajo, kljub temu da bi jo prodajal tudi samsung direktno?
Je problem nakupna cena + marža?
Genau so. Vedno in povsod.
Zbogom in hvala za vse ribe
vmalhar ::
Medtem pa: New Jersey bars Tesla from selling cars directlyTale me je pa kar iz tira vrgla. Moram priznati, da se vsakič znova začudim, kako daleč stvari lahko gredo.
Ja, po eni strani res, čeprav gre to v obe strani. Če pogledaš malce širše je njihova utemeljitev deloma pravilna (se sicer ne strinjam, razumem pa tudi ta vidik):Po hitrem razmisleku bi res lahko rekel, da je neka logika v tem dejanju. Ampak žal ljudje česarkoli več od hitrih razmislekov v današnjem času nismo več sposobni (oz. bolje rečeno smo tako bombardirani z informacijami, da si globljega razmisleka ne privoščimo več). In tako publiko je lahko hraniti z informacijami. Zagovornikom izpostaviš eno plat, nasprotnikom drugo (in priznajmo, vedno obstajata obe plati), važno da prestane hiter razmislek. Ker ni več globljih razmislekov, bodo podporniki ostali podporniki, nasprotniki pač nasprotniki. In ko začnemo takšni med seboj debatirati, se slej ko prej frustrirano zaciklamo.The reasoning: to protect the sunk costs that franchises have put into their dealerships and to promote competition among dealersZa kupca je namreč veliko bolje, da se med seboj tepe 10 distributerjev kot da imaš "monopolista". Ni tako črno belo vseskupaj.
Če je zgoraj omenjeni glavni argument, je moje vprašanje takole:
Prednost dajemo torej investicijam v prodajno dejavnost pred proizvodno in razvojno, prodajo pa ščitimo celo na plečih proizvajalcev, ki se morajo odreči tem dobičkom in jih razdeliti med prodajalce.
Proizvajalec ima z direktno prodajo najbrž podobne stroške, prav tako mora investirati v prodajno dejavnost, izpostavljen pa je neprimerno večjim poslovnim tveganjem (ne stavi na več znamk, ampak samo na svojo in poleg tega na še nerazvito). Ampak ne, tovrstne investicije tistega, ki je šel na tvegano pot razvoja produkta, ki je praskal denar za razvoj, stavil vse na enega (svojega) konja, ni vredno podpreti. Podpiramo prodajalce, ki na trgu, po vseh omenjenih žuljih proizvajalca in razvijalca, izberejo, kateri produkt bodo prodajali in akcija. In če s produktom niso zadovoljni, ga vržejo iz prodaje in dobijo drugega.
Kar se tiče konkurenčnosti z namenom nižje cene, bi rekel, da naj se država tega gre, če je govora o naravnih virih, osnovnih potrebščinah,... ne pa luksuznih dobrinah. Razumem, da si kupec želi nižje cene, ampak ni prav, da jo dobi na ta način. Konkurenca pomeni konkurenca različnih proizvajalcev, ki tekmujejo s ceno tako, da iščejo rezerve v proizvodnih stroških, režiji,... ne pa mnogo prodajalcev, ki prodajajo isti produkt.
Tesla ima najbrž specifične razloge, zakaj se gre direktne prodaje. V tej fazi razvoja potrebuje direktne informacije s trga in od uporabnikov, ki jih z večanjem posrednikov izgubljaš. Čim dlje želi najbrž tudi vleči imidž ekskluzivnosti, saj rabi veliko večjo dodano vrednost za financiranje razvoja in povračilo vložka kot konkurenca. V končni fazi gre za tako spremenjen koncept mobilnosti, ki jo celo sami narekujejo, da najbrž želijo imeti vse v svojih rokah,...
In po mojem mnenju je prav, da imajo pravico sami izbrati, na kakšen način se bo njihov produkt prodajal.
Se opravičujem za litanije, toliko časa se zadržujem, da se nabere. Blagor vam, ki vsakič bruhnete na prvo žogo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vmalhar ()
PrimozR ::
Če se začne z "4x več" potem nehaj brati, ker je en brezvezen PR.
Mislim, da VW ni firma, ki bi nekaj objavljala z namenom promocije, ali dviga delnic, kot naprimer to počne vsakodnevno Tesla.
Če to 4x povečanje drži vsaj delno, bo to veliko večji korak v razvoju baterij in s tem EV, kot naprimer neka Gigafactory, ki pa bi bila ravno tako dobrodošla.
Em... VW? Ni taka firma? Dude... Take firme so več ali manj izumrle s socializmom. Edine, ki zdaj še živijo in ne živijo neposredno od marketinga, so garažne firme, ki izdelujejo butične izdelke.
nekikr ::
Prednost dajemo torej investicijam v prodajno dejavnost pred proizvodno in razvojno, prodajo pa ščitimo celo na plečih proizvajalcev, ki se morajo odreči tem dobičkom in jih razdeliti med prodajalce.
Ne morem verjeti, da si spesnil cel prosti spis o žalostni situaciji proizvajalcev, mačehovski odnos države od njih in kako je potrebno razmisliti širše......pozabil pa na en velik kup zastonj denarja, ki so ga Tesla (in ostali EV proizvajalci) dobili, CO2 kupone, s katerimi jim umetno zvišujejo profitabilnost, občutne subvencije za njihove produkte itd. Sam si ugotovil, da ima vsaka medalja dve plati....torej tudi ti poglej in upoštevaj še drugo (v kakšni meri je pa stvar osebnega prepričanja).
fpbs ::
Državnemu SODO primanjkuje denarja za upravljanje distribucijskega omrežja, ministrstvo za infrastrukturo pa mu je naložilo še gradnjo hitrih polnilnic za električna vozila ob avtocestah. Ta gre na roko ameriški Tesli, ki ima stike z ministrstvom.
Tesline polnilnice bo lahko koristilo samo nekaj lastnikov Teslinih vozil. Slovenija potrebuje hitre polnilnice, ki podpirajo evropske standarde, katere bo lahko koristil vsak lastnik EV, zato bi morali sredstva iz "drugih virov in evropska nepovratna sredstva" koristiti izključno v namen multistandardnih polnilnic.
WarpedGone ::
Tle voham drek novinarskih idiotov, ki nimajo pojma kaj pišejo. Zraven svoje dodaja še nepismeno plebejstvo.
Tle ne gre za sperchargerje katerih gradnja in upravljanje je v izključni domeni Tesle.
Gre za 'navadne počasne standardne' polnilce, katere uporablja EV mizerija.
Kadar pač mora hudič žret muhe, se lahk gor priklopi tudi Model S.
ministrstvo za infrastrukturo pa mu je naložilo še gradnjo hitrih polnilnic za električna vozila ob avtocestah. Ta gre na roko ameriški Tesli, ki ima stike z ministrstvom.
Tle ne gre za sperchargerje katerih gradnja in upravljanje je v izključni domeni Tesle.
Gre za 'navadne počasne standardne' polnilce, katere uporablja EV mizerija.
Kadar pač mora hudič žret muhe, se lahk gor priklopi tudi Model S.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Tle ne gre za sperchargerje katerih gradnja in upravljanje je v izključni domeni Tesle.
Gre za 'navadne počasne standardne' polnilce, katere uporablja EV mizerija.
Oglej si ta video, in si beleži čas in kW, in boš ugotovil, da bi z "navadnim počasnim standardnim polnilcem" moči 50kW, porabil samo cca 15min več.