Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
fpbs ::
Nissan je prodal 75000 Leafov:
http://www.autoevolution.com/news/nissa...
Predvideva se, da bodo pri Tesli dosegli tak rezultat v dveh, treh letih.
http://www.autoevolution.com/news/nissa...
Predvideva se, da bodo pri Tesli dosegli tak rezultat v dveh, treh letih.
Nikec3 ::
http://news.nationalgeographic.com/news...
meh...
Lithium ion batteries store perhaps 20 times the energy of supercapacitors for a given weight and size.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
gensi ::
Prav neverjetno, da ima tako mlado podjetje kot Tesla, takšne rezultate: http://green.autoblog.com/2013/08/27/te... .
Vikking ::
Prav neverjetno, da ima tako mlado podjetje kot Tesla, takšne rezultate: http://green.autoblog.com/2013/08/27/te... .
Sicer razdalje močno nihajo (mraz, vzpetine, način vožnje). Ampak vseeno, tesla motors je dokazal koncept, prodajo, navdušenje, polnilne postaje, oblika vozila... da se da, kljub trenutno visoki ceni vozila, ne morejo zadostiti povpraševanja.
Okapi ::
Kdo je kaj pljuval? Za dovolj velik denar je mogoče narediti marsikaj, na svetu je pa tudi veliko premožnih ljudi, ki si lahko privoščijo prestiž, tak ali drugačen. Če proda Rolex milijon ur letno ...
O.
O.
WarpedGone ::
Kdo je kaj pljuval?
Priceless ...
Ampak vseeno audi naprimer še vedno trdi da "praktično uporaben EV ni možen".
Kar oni spravijo skupaj je hkrati dvakrat dražje in dvakrat slabše od teslinega produkta. Posledično so skenslal/postoponal svoje električne poskuse.
Zbogom in hvala za vse ribe
Okapi ::
Če bi bil praktično uporaben električni avto po konkurenčni ceni možen, bi jih že vsi delali in ne bi predstavljali 0,5% prodaje novih avtov, ampak vsaj 15.
O.
O.
celada ::
WarpedGone je izjavil:
Kdo je kaj pljuval?
Priceless ...
Ampak vseeno audi naprimer še vedno trdi da "praktično uporaben EV ni možen".
Kar oni spravijo skupaj je hkrati dvakrat dražje in dvakrat slabše od teslinega produkta. Posledično so skenslal/postoponal svoje električne poskuse.
Saj trenutno ni. Pač cena je limit vsaj še nekaj časa, zato so se pa pri tesli lotili tega kakor so se. Premium produkt za bolj elitne kupce dokler cena ne pade na nek respectable nivo. Soon(tm) (in to ne linux soon :P)
WarpedGone ::
Oba funkcionalo nepismena?
Audi ni sposoben sestavit avta, ki bi bil vsaj podoben Model S za vsaj podobno ceno. Njihov tehnološki zaostanek je astronomski.
Kar oni spravijo skupaj je hkrati dvakrat dražje in dvakrat slabše od teslinega produkta.
Audi ni sposoben sestavit avta, ki bi bil vsaj podoben Model S za vsaj podobno ceno. Njihov tehnološki zaostanek je astronomski.
Zbogom in hvala za vse ribe
Matev ::
Če bi bil praktično uporaben električni avto po konkurenčni ceni možen, bi jih že vsi delali in ne bi predstavljali 0,5% prodaje novih avtov, ampak vsaj 15.
in če bi bil ferari za kaj
bi ga bilo tudi več na cesti ane?
Okapi ::
W1 je očitno prepričan, da imajo pri Tesli neko skrivnostno tehnologijo, ki je nihče ne pozna?
O.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Nikec3 ::
W1 je očitno prepričan, da imajo pri Tesli neko skrivnostno tehnologijo, ki je nihče ne pozna?
O.
Očitno jo imajo, ker nihče na svetu ni sposoben narediti tako dobrega EV-ja za takšn oceno, kot je Model S. Kar poglej groteskne poskuse Audija, BMW-jevega i8, pa Fisker Karma...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Matev ::
nikec
bi bili sposobni
samo se s tem ne želijo ukvarjati
oni delajo ev-je samo tko mal za hec - da izkoristijo promocijski prostor na sejmih in da se malo o njih govori
resno se z ev-ji ukvarja nissan (leaf), renault(fluence in zoe) in chevrole-opet (volt-ampera)
ter seveda toyota z priusi
in ti so enako napredni kot tesla
bi bili sposobni
samo se s tem ne želijo ukvarjati
oni delajo ev-je samo tko mal za hec - da izkoristijo promocijski prostor na sejmih in da se malo o njih govori
resno se z ev-ji ukvarja nissan (leaf), renault(fluence in zoe) in chevrole-opet (volt-ampera)
ter seveda toyota z priusi
in ti so enako napredni kot tesla
para! ::
oni delajo ev-je samo tko mal za hec - da izkoristijo promocijski prostor na sejmih in da se malo o njih govori
O i3 bi blo bolš, če se ne govori imo.
Death before dishonor!
celada ::
WarpedGone je izjavil:
Oba funkcionalo nepismena?
Kar oni spravijo skupaj je hkrati dvakrat dražje in dvakrat slabše od teslinega produkta.
Audi ni sposoben sestavit avta, ki bi bil vsaj podoben Model S za vsaj podobno ceno. Njihov tehnološki zaostanek je astronomski.
Si ti funkcionalno pismen? Tesla tudi ni praktičen avto. Noben avto ni praktičen avto v 100k rangu. To je pač high end igračka.
nekikr ::
Ki je financirana s strani države, tudi za to je "uspešna" igrača. Če ne bi prodajali kuponov bi bili še vedno globoko v rdečih številkah. Celo pri teh cenah.
Nikec3 ::
nikec
bi bili sposobni
samo se s tem ne želijo ukvarjati
Motiš se. Verjetno pri BMW-ju in Audiju nimajo zaposlenih ekonomskih enoceličarjev, da ne bi zaznali trenda - da so EV-ji vedno bolj kul, ter da obstaja v rangu 70k-100k € veliko kupcev. Veliko teh kupcev Tesla ne more zadovoljiti, ker nimajo dovolj velikih proizvodnih kapacitet. Zakaj torej BMW in Audi ne pošljeta na trg EV-ja, ki je dober kot Tesla in ima ceno v rangu Tesle?
Ker nimajo dovolj znanja. Ne BMW, ne Audi in ne katerakoli firma ni sposobna narediti avtomobila, ki stane 100 000 €, ima od 0-100 kmh čas 3,9 sekunde, in ima realen doseg 450 km. Lahko dodamo še izjemne vozne lastnosti avtomobila, ter varnost. Ponavljam še enkrat - drugi firme nimajo dovolj znanja.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
dstr17_ ::
Ni samo znanje, gre se tudi za inercijo sistema. Od investicij v razvoj ICE hočejo dobiti nazaj čimveč, vsi po vrsti. Tesla s tem ni obremenjena in si lažje privošči lansirati na trg čisto drugo tehnologijo.
celada ::
Mah samo znanje je. Iz ICE so oni potegnili ven že toliko, da jim je vseno. Investicije v druge sisteme pa lahko uporabijo tudi v električnem avtomobilu.
WarpedGone ::
Znanje in iskrena/močna volja/želja pri dovolj velikem številu ljudi, ki že nekaj desetletij delajo enako.
V osnovi gre/je šlo za povsem klasičen problem imenovan intovator's dilemma. Se splača poznat to reč:
V osnovi gre/je šlo za povsem klasičen problem imenovan intovator's dilemma. Se splača poznat to reč:
Anyone familiar with Professor Christensen's work will quickly recognize the same causal mechanism at the heart of the Innovator's Dilemma: the pursuit of profit. The best professional managers--doing all the right things and following all the best advice--lead their companies all the way to the top of their markets in that pursuit... only to fall straight off the edge of a cliff after getting there.
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
Ne BMW, ne Audi in ne katerakoli firma ni sposobna narediti avtomobila, ki stane 100 000 €, ima od 0-100 kmh čas 3,9 sekunde, in ima realen doseg 450 km.
Tudi Tesla ne. Kaj točno si hotel povedati?
WarpedGone ::
Tale blog IMHO dobr zadane poanto, pa niti ni zelo dolg:
The Motley Fool - The Tesla Competition
The Motley Fool - The Tesla Competition
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Ne BMW, ne Audi in ne katerakoli firma ni sposobna narediti avtomobila, ki stane 100 000 €, ima od 0-100 kmh čas 3,9 sekunde, in ima realen doseg 450 km.
Tudi Tesla ne. Kaj točno si hotel povedati?
Natanko to zmore Tesla Model S
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
nekikr ::
Seveda ne. Hudič je v detajlih. Če ti država da zastonj denar, pošteno subvencionira tvoje kupce in vsem ostalih reče, da ti morajo plačevati nekakšne izmišljene kupone, ker sami ne proizvajajo enakih izdelkov....potem ne moreš reči, da jim to uspeva. Mogoče postanejo profitabilni, ampak pri trenutni ceni avtomobile prodajajo z minusom. Na prejšnjih straneh imaš opisano kako in za kaj.
Saj BMW tudi lahko naredi tak avto, celo za 30.000€ (ampak morava izvzeti, da bodo naredili vsaj 100.000€ izgube na kos).
Saj BMW tudi lahko naredi tak avto, celo za 30.000€ (ampak morava izvzeti, da bodo naredili vsaj 100.000€ izgube na kos).
nekikr ::
Ker tega denarja enkrat zmanjka, potem pa lahko zapreš trgovino. Nisi prebral linkov s prejšnjih strani? Stupid trol right back at ya! Velikim se trenutno pač ne da kaj dosti ukvarjati z 0,5% trga, ki trenutno obstaja bolj kot ne izključno zaradi takih in drugačnih subvencij, davčnih olajšav in zastonj denarja. Saj za končne kupce, ki si tako stvar želijo (tudi jaz), je to že super, ampak iz vidika velikih je pa totalni bluz in raje delajo to kar delajo dobro in kjer obstaja dobiček iz realnega poslovanja in ne samo iz umetnih prilivov.
Nikec3 ::
Seveda ne. Hudič je v detajlih. Če ti država da zastonj denar, pošteno subvencionira tvoje kupce in vsem ostalih reče, da ti morajo plačevati nekakšne izmišljene kupone, ker sami ne proizvajajo enakih izdelkov....potem ne moreš reči, da jim to uspeva. Mogoče postanejo profitabilni, ampak pri trenutni ceni avtomobile prodajajo z minusom. Na prejšnjih straneh imaš opisano kako in za kaj.
Saj BMW tudi lahko naredi tak avto, celo za 30.000€ (ampak morava izvzeti, da bodo naredili vsaj 100.000€ izgube na kos).
Pogovarjamo se o EV-jih. In pri EV-jih imajo vse firme enake ugodnosti. Tako da je govorjenje o šenkanju denarja itd. popolna bedarija. Poleg tega so ugodnosti za EV-je v Evropi večje kot v ZDA, bencin je mnogo dražji, pa Tesla še vedno poniža BMW in Audi, kaj šele Volkswagen in ostale neresne firme. Fisker je tudi poskusil v ZDA v enakem segmentu kot Tesla. Pa mu ni uspelo. Ker je bil tehnološko mnogo slabši. Enako je pri Audiju in BMW-ju.
Ker tega denarja enkrat zmanjka, potem pa lahko zapreš trgovino. Nisi prebral linkov s prejšnjih strani? Stupid trol right back at ya! Velikim se trenutno pač ne da kaj dosti ukvarjati z 0,5% trga, ki trenutno obstaja bolj kot ne izključno zaradi takih in drugačnih subvencij, davčnih olajšav in zastonj denarja. Saj za končne kupce, ki si tako stvar želijo (tudi jaz), je to že super, ampak iz vidika velikih je pa totalni bluz in raje delajo to kar delajo dobro in kjer obstaja dobiček iz realnega poslovanja in ne samo iz umetnih prilivov.
Audi in BMW bi z veseljem prodala 20 000 EV-jev za 100 000 € na leto, pa žal ne znata sestaviti dovolj dobrih za konkurenčno ceno. Zakaj misliš, da Daimler in Toyota kupujeta battery packe od Tesle? Ker imajo preveč denarja?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
mailer ::
Kapaciteta baterij še vedno ni primerna za avtomobile gnane izključno z elektriko in dometom recimo vsaj 500km. Sploh pa polnjenje poteka celo noč kar pomeni, da kratki postanki odpadejo. Je pa zadeva po mojem mnenju veliko bolj zanimiva za skuterje in kolesa. Sploh za kolesa saj ti baterija pomaga pri vzponih med spuščanjem pa se minimalno polni. Na trgu je že kar nekaj zanimivih modelov. Še najbolj mi je všeč nemški eRockit a ima isto hibo kot vsa električna vozila (če odštejemo dolg čas polnjenja), to je cena. Za svojih 12k€ je odločno predrag, tudi če bi bil polovico cenejši bi bil še vedno nedosegljiv vsaj za naš standard.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
Okapi ::
Aha, zdaj vem, zakaj noben proizvajalec avtomobilov ne more konkurirati Fordu. Ker so predolgo čakali.
O.
O.
Okapi ::
Ja, seveda je logic fail - ampak tvoj. Ti si rekel, da je tisti, ki čaka, da tehnologija dozori za mase, že prehiten.
O.
O.
PrimozR ::
WarpedGone je izjavil:
Oba funkcionalo nepismena?
Kar oni spravijo skupaj je hkrati dvakrat dražje in dvakrat slabše od teslinega produkta.
Audi ni sposoben sestavit avta, ki bi bil vsaj podoben Model S za vsaj podobno ceno. Njihov tehnološki zaostanek je astronomski.
Morda zato, ker kvalitetni knofki za klimo in radio stanejo več, kot 17" touchscreen LCD? Pa tako naprej. Električen avto je itak grožnja samo za naftne lobije, proizvajalci avtomobilov (masovni vsaj) bodo morali slej ko prej začeti izdelovati električne avtomobile, če želijo preživeti. Torej jim mora biti v interesu razvijati te tehnologije. Nekje torej mora biti catch, da Audi ni sposoben narediti enakega avta za enako ceno, kot Tesla.
nikec
bi bili sposobni
samo se s tem ne želijo ukvarjati
Motiš se. Verjetno pri BMW-ju in Audiju nimajo zaposlenih ekonomskih enoceličarjev, da ne bi zaznali trenda - da so EV-ji vedno bolj kul, ter da obstaja v rangu 70k-100k EUR veliko kupcev. Veliko teh kupcev Tesla ne more zadovoljiti, ker nimajo dovolj velikih proizvodnih kapacitet. Zakaj torej BMW in Audi ne pošljeta na trg EV-ja, ki je dober kot Tesla in ima ceno v rangu Tesle?
Ker nimajo dovolj znanja. Ne BMW, ne Audi in ne katerakoli firma ni sposobna narediti avtomobila, ki stane 100 000 EUR, ima od 0-100 kmh čas 3,9 sekunde, in ima realen doseg 450 km. Lahko dodamo še izjemne vozne lastnosti avtomobila, ter varnost. Ponavljam še enkrat - drugi firme nimajo dovolj znanja.
Kaj je pa problem za BMW in Audi narediti avto z dobrimi voznimi lastnostmi? Mislim, BMW... Ultimate driving machine pa to. Folk na veliko jamra, da jim pada kakovost, kako so novi grdi in podobne fore, ampak le redki so pojamrali, da se BMWji v svojem razredu ne peljejo več najbolje. Pa ne mi zdaj uleteti s težo avtomobila, nova petka pa Tesla sta po teži zelo tam-tam. Torej je vozne lastnosti doseči đabe. Itak se uporabljajo popolnoma konvencionalne tehnologije, novost je samo pogonski sklop. Okej, malce bolj te pojebe kako aktivno vzmetenje, ker pač odžira range, sam na dizlu ti pa dvigne porabo...
Mah samo znanje je. Iz ICE so oni potegnili ven že toliko, da jim je vseno. Investicije v druge sisteme pa lahko uporabijo tudi v električnem avtomobilu.
Ja, valda, zato se pa razvija triple turbo, compound charging, direct injection na bencinarjih, kontinuirano variabilne odmične, elektro-hidravlično vodene ventile in ostale pi**e materne, da bi iz ICE-ja potegnili še tistih zadnjih par % učinkovitosti.
Aja, pa še nekaj je, za kaj se kupi dizel petico, sedmico, A6 oz. A8? Za celodnevna kruzanja po avtocesti. Vsem superchargerjem navkljub je pa to eno področje, kjer EV pač propade. Dizli pa recimo koooooooomaj počasi prodirajo med bolj športne modele (BMW-jev M550xd recimo), bodo pomojem res veliko bolj uspeli električni športniki. Če že, bomo od BMW-ja in Audija videli prav to. No, saj, SLS Electric Drive, i8, R8 E-Tron, itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
celada ::
PIPI govora je bilo o povrnitvi denarne investicije v ICE . Ta je pa že mnogokrat povrnjena.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: celada ()
Okapi ::
Saj tudi investicija v razvoj elektromotorja in akumulatorja se je že mnogokratno povrnila.
O.
O.
WarpedGone ::
Morda zato, ker kvalitetni knofki za klimo in radio stanejo več, kot 17" touchscreen LCD?
Zakaj točno vprašaj Audi ... njhov R8 eTron je bil "karte nam izo", ki je povedal da je cesar nag.
BMWjev i3 pa enako za BMW. S to razliko da morda ni čisto nag, je pa zelo klošarsk.
PIPI govora je bilo o povrnitvi denarne investicije v ICE . Ta je pa že mnogokrat povrnjena.
Ker ICE danes je točno enak kot pred N desetletji? Vsaka nova mašina požre svoj kup denarja, ki ga je treba dobit not s prodajo.
Saj tudi investicija v razvoj elektromotorja in akumulatorja se je že mnogokratno povrnila.
Hudič je v detajlih. Kako hud je ta hudič je dokaj dobro demnostriral Fisker. Celoten pogonski sklop so hotl 'kupt' na trgu. Sestavl so avto, ki je na papirju še kr OK, v praksi pa se obnaša kot bi mel morda polovico papirnate moči, vožnja je pa kr neki.
Zbogom in hvala za vse ribe
celada ::
Jah ravno iz tega razloga pa vsi koncerni reciklirajo mašine na veliko. No pa tudi več koncernov med sabo si deli dizajn ene mašine. Sam osebno ne vidim razloga v tem, da oni ne naredijo konkretnega električnega avtomobila ampak je pomoje res v znanju.
Vikking ::
Če bi bil praktično uporaben električni avto po konkurenčni ceni možen, bi jih že vsi delali in ne bi predstavljali 0,5% prodaje novih avtov, ampak vsaj 15.
O.
Kolikor sem bral, je problem v proizvodnji baterij. Saj ni možno narediti kot nekaj 100.000 vozil letno (kot je Tesla Model S), glede na proizvodne zmogljivosti tovarn ki izdelujejo baterije, ki jih uporablja tesla motors.
Poleg tega še dodajajo, če se zgodi podoben potres v Fukushimi, zna biti problem in ustaviti proizvodnjo vozil. Ni dovolj tovarn ki bi lahko nadomestila izpad baterij Panasonic-a in po novem tudi Samsung-a ki bo začel izdelovati baterije za Tesla vozila.
Cena vozila Model S naj bi bila nekje pri 50.000$, večje tovarne kot so VW in ostali bi lahko naredili še ceneje, zaradi proizvodnih serijskih kapacitet. Vendar itak ni dovolj tovarn baterij na svetu da bi lahko zadostile potrebam izdelovalcem vozil, če bi se vsi usmerili v to proizvodnjo. Poleg tega bi povpraševanje postalo tako veliko, da bi verjetno cena baterij oz. izdelovanje le-teh tako poskočila da bi poceni prenosnik postal preteklost, cena surovin pa poskočila v nebo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vikking ()
J.McLane ::
Hm, mogoče je čas da povečajo proizvodnjo? Kako pa kaj delnice Samsunga in Panasonica?
Če smo pri surovinah, katera je najbolj kritična, redke zemlje za magnete? še katera?
Če smo pri surovinah, katera je najbolj kritična, redke zemlje za magnete? še katera?
Matev ::
v baterijah so
nikelj
litij
cink
žveplo
osvisn osedaj katere gledaš
litijeve so najzmogljivejše
nikelj
litij
cink
žveplo
osvisn osedaj katere gledaš
litijeve so najzmogljivejše
WarpedGone ::
Hm, mogoče je čas da povečajo proizvodnjo? Kako pa kaj delnice Samsunga in Panasonica?
Panasonic je že napovedal znatno povečanje proizvodnje. Samnsug tudi, pa šek do bo.
Če smo pri surovinah, katera je najbolj kritična, redke zemlje za magnete? še katera?
Kje si najdu redke zemlje za magnete v baterijah?
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
Nikec3 ::
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
TESKAn ::
Na Norveškem je 90% prebivalcev v radiju 320 km od superchargerja. EPA doseg je 425 km.
No ja, postavi enega na prešerca v Ljubljani, pa bo 100% slovencev v radiju manj kot ~220 km od superchargerja.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Nikec3 ::
Na Norveškem je 90% prebivalcev v radiju 320 km od superchargerja. EPA doseg je 425 km.
No ja, postavi enega na prešerca v Ljubljani, pa bo 100% slovencev v radiju manj kot ~220 km od superchargerja.
Ja, sej vem.
Ampak po drugi strani, če postaviš en supercharger blizu Ljubljane, se lahko pelješ iz MB na morje, ali pa proti Gorenjski brez težav. V nasprotno smer enako. Torej, en supercharger je teoretično dovolj, da se lahko z električnimi avtomobili (skoraj) brez težav voziš po vseh avtocestah Slovenije.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()