Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Grimnir3 ::
Dobro, ampak istra je koliko..100km vstran?
Problem je če rabiš tja in nazaj in je to sam nek opravek in takoj obrneš. Potem je to 200km in če imaš že do kopra 100+ km...
Jaz udobno pridem od doma do pule in nazaj do KP, potem pa moram polnit. Lahko bi tudi na Kozini ampak je bila isto vse polno. Pa v KP grem čez cesto na en sladoled v McD.

endelin ::
Problem je kadar na hitro skočim v istro, ker tam je pokritost s hitrimi DC polnilnicami zares žalost. Takih nad 100kW je za prste ene roke in nazadnje sem gledal ceno na eni 1,38€/kWhOb porabi 17kWh na 100km plačaš 23,5€ na 100km
![]()
Uf da maš kak ev suv ki ma 25kwh pri 130kmh :D sladkih 23 litrov goriva ekvivalent

mehatronik12 ::

endelin ::
Meni je že na petrolu ko tankam zoprno če je kak avto pred mano pa vem da bo speljal v roku 5 min. Kaj sele da pridem na supercharger in tam čaka 10 avtov lmao

billy ::

telexdell ::
codeMonkey je izjavil:
Torej za sodoben EV je problem nekje od Zadra naprej v vrhuncu sezone trenutno.
V vukojebini je z vsakim prevozom problem. Sem bral en prispevek o Aljaski. Tam so pumpe za bencin še mehanske (ko se ti vrtijo številke na kolescu), plačaš tako da pri blagajni poveš stanje števca. Po potrebi stanje števca tankštelar preveri z daljnogledom. Običajno je na črpalki le ena ročka... Ali pa ti iz cisterne natočijo gorivo v plastično kanto pol pa iz kante v avto...Se zna zgoditi, da si ostal brez goriva in 100 km okrog ni nobene delujoče pumpe...
Le kako bi tam preživeli ti, kateri v 5. minutah natankajo za 1000 km?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

damirj79 ::
codeMonkey je izjavil:
Torej za sodoben EV je problem nekje od Zadra naprej v vrhuncu sezone trenutno.
V vukojebini je z vsakim prevozom problem. Sem bral en prispevek o Aljaski. Tam so pumpe za bencin še mehanske (ko se ti vrtijo številke na kolescu), plačaš tako da pri blagajni poveš stanje števca. Po potrebi stanje števca tankštelar preveri z daljnogledom. Običajno je na črpalki le ena ročka... Ali pa ti iz cisterne natočijo gorivo v plastično kanto pol pa iz kante v avto...Se zna zgoditi, da si ostal brez goriva in 100 km okrog ni nobene delujoče pumpe...
Le kako bi tam preživeli ti, kateri v 5. minutah natankajo za 1000 km?
Lažje kot tisti z EVjem, ker niti ne bi imeli kje napolnit.

telexdell ::
Lažje kot tisti z EVjem, ker niti ne bi imeli kje napolnit.
Če še ne veš- kjer je tankštele je tudi elektrika in vtičnica. Torej bi polnili povsod tam, kjer z ICE in pa tudi tam, kjer obstojiš z ICE, pa 100 km okrog ni delujoče črpalke.
Ni pa bila poanta EV ampak razvajenost voznikov, kateri imajo črpalke na vsakih nekaj km in mislijo, da je povsod po svetu enako. Je pa na večini zemeljske oble enak problem natankat ICE kot je na pri nas napolnit EV. Pa se ljudje znajdejo in se vozijo brez jokanja in stokanja kot je to značilno pri naših ICE fanih.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

hmm ::
ja..zato ker na tankanje hodiš 1x ali 2x tedensko...
No ja, za to moraš naredit že zelo veliko kilometrov. Jaz sem nekaj časa nazaj računal, da greš z družinskim dizlom na črpalko ca. 30 x letno za prevoženih 25k km. To je povprečno vsakih 12 dni oz. 2-3x mesečno. Ni to neko posebno breme, sploh z aplikacijo.

BigWhale ::
Lažje kot tisti z EVjem, ker niti ne bi imeli kje napolnit.
Če še ne veš- kjer je tankštele je tudi elektrika in vtičnica.
To dejansko ni res. Bencinski servis lahko operira tudi brez elektrike.
Iskanje hipoteticnih in robnih situacij je precej nesmiselno v kateremkoli primeru.

billy ::
ja..zato ker na tankanje hodiš 1x ali 2x tedensko...
No ja, za to moraš naredit že zelo veliko kilometrov. Jaz sem nekaj časa nazaj računal, da greš z družinskim dizlom na črpalko ca. 30 x letno za prevoženih 25k km. To je povprečno vsakih 12 dni oz. 2-3x mesečno. Ni to neko posebno breme, sploh z aplikacijo.
A vsi imajo dizle ki zmorejo 1000km z enim tankom al kaj?
kaj se je zgodilo z malimi mestnimi avtki ki imajo 30l za gorivo, ipd?

UkrFTW!! ::
Lažje kot tisti z EVjem, ker niti ne bi imeli kje napolnit.
Če še ne veš- kjer je tankštele je tudi elektrika in vtičnica. Torej bi polnili povsod tam, kjer z ICE in pa tudi tam, kjer obstojiš z ICE, pa 100 km okrog ni delujoče črpalke.
Ni pa bila poanta EV ampak razvajenost voznikov, kateri imajo črpalke na vsakih nekaj km in mislijo, da je povsod po svetu enako. Je pa na večini zemeljske oble enak problem natankat ICE kot je na pri nas napolnit EV. Pa se ljudje znajdejo in se vozijo brez jokanja in stokanja kot je to značilno pri naših ICE fanih.
Precej kislo je tole grozdje. Počasi se boste na zbor EVjev v sosednji državi tudi vi pripeljali na prikolici, ki jo bo vlekel dizel. Podobno kot lastniki spackiv v Postojno, če se niso hoteli 1 mesec voziti iz Belgije.
Skratka zelo se čaka na polnilnicah.in če imaš srečo, plačaš 1 EUR za kWh.
Kislo je tole grozdje.
tole zmorejo tudi becinarji z nekaj lažji nogo. 5 litrov ali manj za turbobencinarja ni tak problem.ja..zato ker na tankanje hodiš 1x ali 2x tedensko...
No ja, za to moraš naredit že zelo veliko kilometrov. Jaz sem nekaj časa nazaj računal, da greš z družinskim dizlom na črpalko ca. 30 x letno za prevoženih 25k km. To je povprečno vsakih 12 dni oz. 2-3x mesečno. Ni to neko posebno breme, sploh z aplikacijo.
A vsi imajo dizle ki zmorejo 1000km z enim tankom al kaj?
kaj se je zgodilo z malimi mestnimi avtki ki imajo 30l za gorivo, ipd?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: UkrFTW!! ()

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Torej za sodoben EV je problem nekje od Zadra naprej v vrhuncu sezone trenutno.
V vukojebini je z vsakim prevozom problem. Sem bral en prispevek o Aljaski. Tam so pumpe za bencin še mehanske (ko se ti vrtijo številke na kolescu), plačaš tako da pri blagajni poveš stanje števca. Po potrebi stanje števca tankštelar preveri z daljnogledom. Običajno je na črpalki le ena ročka... Ali pa ti iz cisterne natočijo gorivo v plastično kanto pol pa iz kante v avto...Se zna zgoditi, da si ostal brez goriva in 100 km okrog ni nobene delujoče pumpe...
Le kako bi tam preživeli ti, kateri v 5. minutah natankajo za 1000 km?
Ja, ampak pac poti na Korculo, Brac ipd. ne mores jemati za vukojebino in je to slaba tolazba v tej debati.

Grimnir3 ::
Žal je kar se tiče EV-jev južno od Slovenije dokaj žalost. Jaz na srečo dlje kot do istre in Krka ne hodim na jug z avtom tako da me to ne boli.

UkrFTW!! ::
Saj greš lahko. Boš pač počakal tistih 10 vozil, da napolni. Saj ikst pravi, da so vse prazne. Nima zastonj dveh dizlov zraven ev in jih uporablja za potovanja.

billy ::
Ne rabiš čakat, pač ne divjaš po AC, itak je bolj optimalno peljat se 120kmh, kot pa 200 in polnit 2x.

Grimnir3 ::
Sej realno če imaš 20 polnilnih mest in 10 vozil v vrsti pred sabo boš verjetno čakal manj kot pol ure da prideš na vrsto. Ni idealno ampak če se mi to zgodi parkat na leto bom preživel.
Bo pa s časom polnilnic vedno več. Stanje danes je svetlobna leta naprej od tistega kar je bilo 10 let nazaj. In pričakujem da se bo še naprej hitro izboljševalo.
Bo pa s časom polnilnic vedno več. Stanje danes je svetlobna leta naprej od tistega kar je bilo 10 let nazaj. In pričakujem da se bo še naprej hitro izboljševalo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Grimnir3 ()

damirj79 ::
Lažje kot tisti z EVjem, ker niti ne bi imeli kje napolnit.
Če še ne veš- kjer je tankštele je tudi elektrika in vtičnica. Torej bi polnili povsod tam, kjer z ICE in pa tudi tam, kjer obstojiš z ICE, pa 100 km okrog ni delujoče črpalke.
Ni pa bila poanta EV ampak razvajenost voznikov, kateri imajo črpalke na vsakih nekaj km in mislijo, da je povsod po svetu enako. Je pa na večini zemeljske oble enak problem natankat ICE kot je na pri nas napolnit EV. Pa se ljudje znajdejo in se vozijo brez jokanja in stokanja kot je to značilno pri naših ICE fanih.
Čisto hipotetično, ker dvomim, da bi ti nek redneck (oz kakorkoli se jim že rečemo tem divježem na Aljaski) dal eno 6A vtičnico, bi polnil en EV avto tam 2 dni, če bi imel pa še enega pred sabo, bi dočakal da napolni svoj EV glih do novega leta.
Mislim, da vsi razumemo poanto, zato pa je naslov te teme "Zakaj so električni avtomobili prava stvar" in poleg vseh razlogov, zakaj so res dobri, obstoji tudi par (ali precej, odvisno od osebe do osebe) res mizernih situacij, ko pa pač niso še "prava stvar". Bo pa, kot sem že večkrat napisal in dvomim, da si ti prebral, nekoč bolje. Npr ta 20-80% v 10ih minutah je že sprejemljivo zame, zdaj je treba še porihtat, da bo polnilnic, takšnih ki bodo tako hitrost zmogle, precej več kot jih je zdaj.

bm1973 ::

telexdell ::
Lažje kot tisti z EVjem, ker niti ne bi imeli kje napolnit.
Če še ne veš- kjer je tankštele je tudi elektrika in vtičnica.
To dejansko ni res. Bencinski servis lahko operira tudi brez elektrike.
Iskanje hipoteticnih in robnih situacij je precej nesmiselno v kateremkoli primeru.
Imaš povsem prav. Sem sam videl v živo, ko sem se pred leti vozil po Burmi (pa tudi v Afriki marsikje doživiš podobno izkušnjo). Je ob cesti stala skupina ljudi in poleg na tleh imela 5-6 20 l plastičnih kant z bencinom. Pol so se pa nekaj časa nekaj pogovarjali in mu je šofer v roke dal paket denarja on pa je preko bambusa zlil bencin v rezervoar. Tam res ni bilo poleg elektrike. Na Aljaski pa običajno je. Če ne drugega so agregati.
Čisto hipotetično, ker dvomim, da bi ti nek redneck (oz kakorkoli se jim že rečemo tem divježem na Aljaski) dal eno 6A vtičnico, bi polnil en EV avto tam 2 dni, če bi imel pa še enega pred sabo, bi dočakal da napolni svoj EV glih do novega leta.
Mislim, da vsi razumemo poanto, zato pa je naslov te teme "Zakaj so električni avtomobili prava stvar" in poleg vseh razlogov, zakaj so res dobri, obstoji tudi par (ali precej, odvisno od osebe do osebe) res mizernih situacij, ko pa pač niso še "prava stvar". Bo pa, kot sem že večkrat napisal in dvomim, da si ti prebral, nekoč bolje. Npr ta 20-80% v 10ih minutah je že sprejemljivo zame, zdaj je treba še porihtat, da bo polnilnic, takšnih ki bodo tako hitrost zmogle, precej več kot jih je zdaj.
Ljudje po svetu niso tako obsedeni s časom, kot smo mi. Že če greš malce na jug je ura gor ali dol še čisto točno. Zamuda se začne beležiti po kakšnih 10. urah zamika

Drugače pa- Google je na svoje zemljevide dodal oznako Z, katera pomeni območje dovoljenega prometa le za nizkoemisijska vozila. Teh con je po mestih že kar veliko in vedno več jih bo. Ščasoma bodo lastniki ICE, kateri bodo presegali emisije pač obsojeni, da bodo v 5 minutah natankali na črpalki, naredili 1000 km v enem šusu in nekaj km pred ciljem parkirali svojo zverino ter se z javnim prevozom odpeljali do cilja. Res ne bodo čakali na polnilnicah, bodo pa na postajališčih javnega prometa.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

bm1973 ::
Ščasoma bodo lastniki ICE, kateri bodo presegali emisije pač obsojeni, da bodo v 5 minutah natankali na črpalki, naredili 1000 km v enem šusu in nekaj km pred ciljem parkirali svojo zverino ter se z javnim prevozom odpeljali do cilja.
To se že počne, ker je parking v centrih mest dražji od parkinga na obrobju in cene javnega prevoza, plus hitreje prideš na cilj.
Jaz to počnem v večjih mestih že kar nekaj let, sploh v Nemčiji.
Sam idiot sili v centre mest, pa čeprav z EV...

telexdell ::
To se že počne, ker je parking v centrih mest dražji od parkinga na obrobju in cene javnega prevoza, plus hitreje prideš na cilj.
Jaz to počnem v večjih mestih že kar nekaj let, sploh v Nemčiji.
Sam idiot sili v centre mest, pa čeprav z EV...
No vidiš, da se da prilagoditi, četudi moraš čakati na postajališčih in narediti kak korak tudi peš. Podobno smo se prilagodili vozniki EV.
Eni pač še vedno vztrajajo po tisti Fordovi logiki- avto lahko prebarvate v katero koli barvo, le da bo črn- in se pač kot klop držijo prepričanja, da je edina možnost ICE ali smrt.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

damirj79 ::
Lažje kot tisti z EVjem, ker niti ne bi imeli kje napolnit.
Če še ne veš- kjer je tankštele je tudi elektrika in vtičnica.
To dejansko ni res. Bencinski servis lahko operira tudi brez elektrike.
Iskanje hipoteticnih in robnih situacij je precej nesmiselno v kateremkoli primeru.
Imaš povsem prav. Sem sam videl v živo, ko sem se pred leti vozil po Burmi (pa tudi v Afriki marsikje doživiš podobno izkušnjo). Je ob cesti stala skupina ljudi in poleg na tleh imela 5-6 20 l plastičnih kant z bencinom. Pol so se pa nekaj časa nekaj pogovarjali in mu je šofer v roke dal paket denarja on pa je preko bambusa zlil bencin v rezervoar. Tam res ni bilo poleg elektrike. Na Aljaski pa običajno je. Če ne drugega so agregati.
Čisto hipotetično, ker dvomim, da bi ti nek redneck (oz kakorkoli se jim že rečemo tem divježem na Aljaski) dal eno 6A vtičnico, bi polnil en EV avto tam 2 dni, če bi imel pa še enega pred sabo, bi dočakal da napolni svoj EV glih do novega leta.
Mislim, da vsi razumemo poanto, zato pa je naslov te teme "Zakaj so električni avtomobili prava stvar" in poleg vseh razlogov, zakaj so res dobri, obstoji tudi par (ali precej, odvisno od osebe do osebe) res mizernih situacij, ko pa pač niso še "prava stvar". Bo pa, kot sem že večkrat napisal in dvomim, da si ti prebral, nekoč bolje. Npr ta 20-80% v 10ih minutah je že sprejemljivo zame, zdaj je treba še porihtat, da bo polnilnic, takšnih ki bodo tako hitrost zmogle, precej več kot jih je zdaj.
Ljudje po svetu niso tako obsedeni s časom, kot smo mi. Že če greš malce na jug je ura gor ali dol še čisto točno. Zamuda se začne beležiti po kakšnih 10. urah zamika
Drugače pa- Google je na svoje zemljevide dodal oznako Z, katera pomeni območje dovoljenega prometa le za nizkoemisijska vozila. Teh con je po mestih že kar veliko in vedno več jih bo. Ščasoma bodo lastniki ICE, kateri bodo presegali emisije pač obsojeni, da bodo v 5 minutah natankali na črpalki, naredili 1000 km v enem šusu in nekaj km pred ciljem parkirali svojo zverino ter se z javnim prevozom odpeljali do cilja. Res ne bodo čakali na polnilnicah, bodo pa na postajališčih javnega prometa.
Vedno več je tudi mest kamor z avtom sploh ne moreš, pa naj bo EV ali na zrak. Sicer pa kot sem napisal, EV mi je že ok, manjka še malo infrastrukture in bo res prava stvar.

kow ::
Slabi rezultati Riviana. Dvignili so napoved za letosnje izgube na 2 milijardi. Od ustanovitve so pridelali 25 milijard izgub. Imajo pa se nekaj preko 7 milijard v cashu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

kow ::
Lucid pa je v cetrtletju skuril skoraj milijardo dolarjev. Ampak dobro, Saudijci imajo zelo globoke zepe.

mehatronik12 ::
Lucid Gravity meni top avto na trgu, žal ga ni v EU.
2 leti starega za enih 50€k, bi bil za moje potrebe top avto na trgu....
2 leti starega za enih 50€k, bi bil za moje potrebe top avto na trgu....

kow ::
Top je, ker je vreden vec kot ga prodajajo (verjetno z nekaj 10k dolarjev izgube). Zato ga tudi ni na trgu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

billy ::
Po novem ne bodo več tudi tesle model X.
Očitno eu ni več tako zanimiva za takšne modele...
Očitno eu ni več tako zanimiva za takšne modele...

kow ::
Verjetno hocejo furati samo eno izmeno? Verjetno so tiste linije ze zdavnaj amortizirane, sedaj pa cuzajo denar do konca.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

mehatronik12 ::
Potrebujem 7 sedežnika, ko dejansko otroci lahko sedijo zadaj.
==> OK poraba
==> močen
==> Super domet
==> Hitro polnjnenje
==> Top oprema
==> Velik prtlažnik spredaj/zadaj
==> Podiranje zadnje vrste sedežev
==> itd...
==> OK poraba
==> močen
==> Super domet
==> Hitro polnjnenje
==> Top oprema
==> Velik prtlažnik spredaj/zadaj
==> Podiranje zadnje vrste sedežev
==> itd...

mehatronik12 ::
Po novem ne bodo več tudi tesle model X.
Očitno eu ni več tako zanimiva za takšne modele...
Tudi na kitajskem so ukinli....
Zastarel avto, ki ga zato ceno noben več ne kupi ;)
V Svetu EV, gre vse dost hitreje, vsaki 2 leti konkretna posodobitev ali pa nov model ali pa več nisi spredaj zraven...

kow ::
Pa kaj se. To te hoce prepricati marketinska masinerija. V resnici ko na cesti vidis 10 let staro Teslo S, se vedno dobro izgleda (edino prvi modeli s tisto crno masko spredaj ne). Medtem ko bo danes kaksen hip avto, ze cez 5 let izgledal zastarelo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

billy ::
@mehatronik, saj tudi ti si omenil rabljenega gravity in ne za ceno novega....
te modele S in X dobiš tako smešno poceni...
Meni pa je ravno ta lepši...tisti FL in novejše S se mi zdijo preveč "koničasto"...
te modele S in X dobiš tako smešno poceni...
V resnici ko na cesti vidis 10 let staro Teslo S, se vedno dobro izgleda (edino prvi modeli s tisto crno masko spredaj ne).
Meni pa je ravno ta lepši...tisti FL in novejše S se mi zdijo preveč "koničasto"...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: billy ()

mehatronik12 ::
Saj ker jih noben noče, zato se ukinjajo novi in za malo ceno prodajajo rabljeni ;)
Poglej si malo teste nevem Tesla model x vs Tesla Y.
Tesla Y boljše ocenjena za manj denarja
Poglej si malo teste nevem Tesla model x vs Tesla Y.
Tesla Y boljše ocenjena za manj denarja

billy ::
Že takoj pade Y, ker X ima 1000hp, Y pa koliko? 500 pa še to perf model.
pol pa je tu še falcon door, spet pade Y.
X ima zravčno vzmetenje ki ga lahko nastavljaš poljubno. Spet pade Y.
pol pa je tu še falcon door, spet pade Y.
X ima zravčno vzmetenje ki ga lahko nastavljaš poljubno. Spet pade Y.

endelin ::
Trg je pokazal svoje.
Trg ne zanima model X za 100k.
Zato jim ni prioriteta
Trg ne zanima model X za 100k.
Zato jim ni prioriteta
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()

mikhaair ::
X rabi prenovo. Verjetno bo podaljšana Y popolnoma nadomestila staro X. Tesla bi morala nekaj storiti na premium modelih. Ala Toyota z Lexus-om.

iKst_ ::
Stvari je treba postaviti v kontekst. Tesla še vedno proda nekajkrat več Model X kot Lucid vseh avtomobilov skupaj. Tudi v primerjavi z avtomobili kot je BMW 7 ali Mercedes S class se Model X prodaja kot vroče žemljice.
Problem je, da so te številke za Teslo zanemarljive.
Pa Model Y je enostavno boljši avto za veliko večino ljudi.
Problem je, da so te številke za Teslo zanemarljive.
Pa Model Y je enostavno boljši avto za veliko večino ljudi.

billy ::
Me zanima kateri avto bi pa se prodajal dobro za 100k cene.
Ga ni.
Zato pač takšna zgodba z X in S.
Ga ni.
Zato pač takšna zgodba z X in S.

mikhaair ::
Me zanima kateri avto bi pa se prodajal dobro za 100k cene.
Ga ni.
Zato pač takšna zgodba z X in S.
Seveda so. Ampak so več ali manj vsi premium.
Ko bodo premium znamke ponujale preformanse X-a in S-a, premium značko in materiale, se bodo prodajali. In prinašali večje zaslužke kot ljudski EVji.
Tesla gradi ljudskost, elektrifikacijo. Premium cena odpade. Desetletje nazaj je bil S nekako 'in' ker je bil velik, performancen EV. Dandanes je le limuzina kot vse ostale.

billy ::
Say what? Katera limuzina pa ponuja sub 2sec do 100kmh in preko 300kmh končno hitrost? hkrati pa ima več kot 700l prtljažnik recimo.

kow ::
Tesla se v vsakem primeru s premium trgom bolj malo ukvarja. Trenutno je njihov najpomembnejsi projekt poceni avto za robotaksiranje.
Za Teslo je najpomembnejsa prodaja modela Y, ki je trenutno njihov glavni produkt.
Drugo pomembno vprasanje je kako se bo prodajal cybertruck. Bodo lahko pocenili stroske izdelave in izboljsevali to prvo iteracijo? Bomo videli.
Za Teslo je najpomembnejsa prodaja modela Y, ki je trenutno njihov glavni produkt.
Drugo pomembno vprasanje je kako se bo prodajal cybertruck. Bodo lahko pocenili stroske izdelave in izboljsevali to prvo iteracijo? Bomo videli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()