Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

kow ::
Noben ne kupi R5 (oz. bilokateri mini avto), da bo sedel na zadnji klopi. Pogosto sedim na zadnji klopi, ampak vedno samo nekaj kilometrov. Kar ni noben problem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

a_borlak ::
Električni R5 je zadaj za otroke in nič več, pri mojih 180cm sem se vsedel za voznika, kjer sem si prej nastavil sedež in se komaj vsedel. e-Up!, ki je še krajši, sem zadaj bolje sedel. Za par kilometrov pa se da zdržati.

starfotr ::
Kie imajo že zgodovinsko tako majhno zadnje okno in okna na vratih. Če je to varno, sem jaz pašteta.

deco16 ::
Še dobro da nisi ti zadolžen za varnost pri kiji torej. Namreč manjša okna, višja in večji stebrički naj bi pomenili večjo varnost. A slabšo preglednost če je to spredaj.

kanarin ::

J.McLane ::
Se pravi dostavniki brez oken zadaj so smrtno nevarni? Ne vem, a stranskih ogledal ne poznate?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::
Se pravi dostavniki brez oken zadaj so smrtno nevarni? Ne vem, a stranskih ogledal ne poznate?
Skozi zadnje okno vidiš levo in desno zadnjo stran avta. Ko pa se navadiš na razne 360°kamere, pa piskajoče senzorje pa... pol pa skozi stransko ogledalo vidiš le levo ali le desno stran avta te pa to čisto zmede. Je vrag ja.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

JohnyQ_ ::
Ali Tesla nateguje z kapaciteto baterije, ali je ta že toliko degradirana ?
Porabilo se je 50% baterije, torej je 100% baterije ~68,4kWh. Neto kapaciteta na Y dual motor letnik 2024 naj bi bila 75kWh. Torej od kje ta razlika?
Pa nasploh je doseg precej žalost, Niti do 400km ne bi prišel pa gre za vožnjo večinoma po regionalkah med 60 in 90km/h, z nekaj AC.
Porabilo se je 50% baterije, torej je 100% baterije ~68,4kWh. Neto kapaciteta na Y dual motor letnik 2024 naj bi bila 75kWh. Torej od kje ta razlika?
Pa nasploh je doseg precej žalost, Niti do 400km ne bi prišel pa gre za vožnjo večinoma po regionalkah med 60 in 90km/h, z nekaj AC.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: JohnyQ_ ()

Utk ::
Ali Tesla nateguje z kapaciteto baterije, ali je ta že toliko degradirana ?
Porabilo se je 50% baterije, torej je 100% baterije ~68,4kWh. Neto kapaciteta na Y dual motor letnik 2024 naj bi bila 75kWh. Torej od kje ta razlika?
Pa nasploh je doseg precej žalost, Niti do 400km ne bi prišel pa gre za vožnjo večinoma po regionalkah med 60 in 90km/h, z nekaj AC.
Tu če pomnožiš km s porabo dobiš točno porabljene kwh. Mislim da se poraba izven vožnje ne šteje tu not. Ogrevanje, hlajenje pred vožnjo, če stoji cel teden pa tudi kako kwh že porabi zase.

JohnyQ_ ::
Ali Tesla nateguje z kapaciteto baterije, ali je ta že toliko degradirana ?
Porabilo se je 50% baterije, torej je 100% baterije ~68,4kWh. Neto kapaciteta na Y dual motor letnik 2024 naj bi bila 75kWh. Torej od kje ta razlika?
Pa nasploh je doseg precej žalost, Niti do 400km ne bi prišel pa gre za vožnjo večinoma po regionalkah med 60 in 90km/h, z nekaj AC.
Tu če pomnožiš km s porabo dobiš točno porabljene kwh. Mislim da se poraba izven vožnje ne šteje tu not. Ogrevanje, hlajenje pred vožnjo, če stoji cel teden pa tudi kako kwh že porabi zase.
Od polnjenja ni bilo niti 48 ur, kolega dela dobrih 110km na dan na šiht v obe smeri.
Zjutraj ga je polnega odklopil se peljal na šiht in nazaj, naslednji dan pa isto.
To je bilo prejšni teden ko je bilo zunaj lepo toplo, nobenega ogrevanja pred vožnjo, nič kaj dosti stanja.
Pač jajca.
Na srečo ima službenega sicer je reku da bi ga jim skozi izložbo zapeljal v salon.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: JohnyQ_ ()

JohnyQ_ ::
A vedno polni do 100%?
Do 80%, počasi na domači polnilnici. Pravi da ga je na 100% samo parkrat in isto doma. Avto je star pol leta in je vožen praktično samo za na šiht tako da vsaki dve vožnji ga da filat doma na 80%.
Skratka, kolegu se ni ljubilo raziskati kje se je porabila energija.
Pa ti povej pametnjakovič.
Avto ne stoji cele tedne neuporabljen. In ni se uporabljajo kakega gretja Ali hlajenja Pred vožnjo.
Torej kam je šla energija?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: JohnyQ_ ()

kow ::
Pa ti povej pametnjakovič.
Avto ne stoji cele tedne neuporabljen. In ni se uporabljajo kakega gretja Ali hlajenja Pred vožnjo.
Torej kam je šla energija?
Ja ne vemo, a ne? Lahko je bug v merjenju, lahko prevec porabi v fazi mirovanja (software bug, nastavitve) Da bi "izginila" kapaciteta baterij se zdi se najmanj verjetna razlaga.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Utk ::
Do 80%, počasi na domači polnilnici. Pravi da ga je na 100% samo parkrat in isto doma. Avto je star pol leta in je vožen praktično samo za na šiht tako da vsaki dve vožnji ga da filat doma na 80%.
Kaj tista slika potem sploh pomeni? Dal si občutek, da je bil napolnjen na 100%, na sliki pa da je točno na 50%. Zdaj pa da polni na 80. Napiši v enem postu vse kar je relevantno, če hočeš kaj zvedet, ne pa da se 2 dni naganjamo okoli tega kaj sploh gledamo.

JohnyQ_ ::
Do 80%, počasi na domači polnilnici. Pravi da ga je na 100% samo parkrat in isto doma. Avto je star pol leta in je vožen praktično samo za na šiht tako da vsaki dve vožnji ga da filat doma na 80%.
Kaj tista slika potem sploh pomeni? Dal si občutek, da je bil napolnjen na 100%, na sliki pa da je točno na 50%. Zdaj pa da polni na 80. Napiši v enem postu vse kar je relevantno, če hočeš kaj zvedet, ne pa da se 2 dni naganjamo okoli tega kaj sploh gledamo.
Avto je bil napolnjen na 80%, slika je bila narejena ko je padla baterija na 29%
Bi moralo biti isto med 100 in 49 ter 80 in 29 procenti ali pač ?
Poanta je, da z 50% porabljene baterije v zelo idealnih okoliščinah ni naredil niti 200km. In da pri 50% porabljene baterije je izračunana kapaciteta baterije hudo nižja kot naj bi bila.
Porabilo se je 34,2kWh kar pravi avto da je 50% baterije, torej je 100% baterije ~68,4kWh. Neto kapaciteta na Y dual motor letnik 2024 naj bi bila 75kWh. Torej od kje ta razlika? Kaj je šlo 7kWh
Zgodovina sprememb…
- spremenil: JohnyQ_ ()

kow ::
Poanta je, da z 50% porabljene baterije v zelo idealnih okoliščinah ni naredil niti 200km. In da pri 50% porabljene baterije je izračunana kapaciteta baterije hudo nižja kot naj bi bila.
To je tvoj zakljucek. Zakaj bi ti verjeli na besedo? Kolikor vem, lahko uporabi OBD in (primeren) fon app, pa bo videl dejansko stanje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

JohnyQ_ ::
Poanta je, da z 50% porabljene baterije v zelo idealnih okoliščinah ni naredil niti 200km. In da pri 50% porabljene baterije je izračunana kapaciteta baterije hudo nižja kot naj bi bila.
To je tvoj zakljucek. Zakaj bi ti verjeli na besedo? Kolikor vem, lahko uporabi OBD in (primeren) fon app, pa bo videl dejansko stanje.
Pa povej ti svoj zaključek ?
Zdej boš napletal neke teorije zarote okoli mojega posta. Pač napisal sem svoja opažanja, kot neko zanimivost. To je vse.

Grimnir3 ::
Jaz se dokaj redno vozim od doma do vikenda na obali in če sem na začetku prišel tja z 50-51% baterije pridem sedaj z 45-46%. Tako čez palec, kaže da sem v letu in pol izgubil 10% baterije.
Če ti je kaj v tolažbo
Če ti je kaj v tolažbo


kow ::
A nimajo vsi proizvajalci nekaj procentov skritega bufferja za zacetne izgube? Da potem software ne prikaze dejanske izgube kapacitete?

billy ::
"večina" jih ima, tesla ne. Tesla ima samo spodnji buffer, ki je tam da skrbi za izredne razmere in se ga lahko celo uporabi med vožnjo v negativo.
no čeprav dandanes, ko vsi lovijo silne WLTP vrednosti, verjetno tudi tisti pri vrhu nimajo več tega bufferja
no čeprav dandanes, ko vsi lovijo silne WLTP vrednosti, verjetno tudi tisti pri vrhu nimajo več tega bufferja
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: billy ()

Grimnir3 ::
A nimajo vsi proizvajalci nekaj procentov skritega bufferja za zacetne izgube? Da potem software ne prikaze dejanske izgube kapacitete?
Google pravi tako
- Gross or Total Capacity is the total amount of energy the pack can theoretically hold.
- Net or Usable Capacity is the amount of energy the car can actually draw on to propel itself.
The difference is necessary because completely depleting a battery down to its very last electron can damage it or shorten its life. Automakers build in margins to prevent batteries from discharging completely and from charging right up to 100 percent of capacity. Those margins are only a few percentage points, but they matter.
Kar se meni bere tako, da ta razlika ni nek buffer za nadomeščanja izgube kapacitete ampak samo omejitev pred popolnim izpraznjenjem celice ali polnjenjem na dejanskih 100%. Torej če ti filaš avto iz 0 na 100 gredo celice v resnici iz 2% na 98%.
Za ilustracijo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Grimnir3 ()

billy ::
Ne, to so govorice. Ni buffer namenjen temu.
Celice so "kaput" pri nekje 2.4-2.5V, EVji pa jih spustijo tam nekje do 2.7xx, nižje nikoli...
Celice so "kaput" pri nekje 2.4-2.5V, EVji pa jih spustijo tam nekje do 2.7xx, nižje nikoli...

Grimnir3 ::
Nazadnje ko sem gledal naj bi imela tesla Y bruto kapaciteto celic 79kWh in neto slabih 76kWh. Ko so razstavljali in merili baterijo, Tesla pa kolikor vem podatke ne objavlja uradno.

billy ::
buffer pri tesli je nekje 4%, ampak ni namenjen zaščiti baterije, prej za izredne razmere, ko moraš v minus.
Bjorn je naredil preiskus tega, in je tesla šla nekje 20km v negativo...meni je tudi uspelo spravit še 2 kWh iz baterije, ko je soc padel na 0%.
Bjorn je naredil preiskus tega, in je tesla šla nekje 20km v negativo...meni je tudi uspelo spravit še 2 kWh iz baterije, ko je soc padel na 0%.

iloveboobz ::
Jaz se dokaj redno vozim od doma do vikenda na obali in če sem na začetku prišel tja z 50-51% baterije pridem sedaj z 45-46%. Tako čez palec, kaže da sem v letu in pol izgubil 10% baterije.
Če ti je kaj v tolažbo![]()
ni rečeno da je 10% izguba... precej vpliva povprečna hitrost, temparatura, gume/felge (!!!) način voznje...

kow ::
codeMonkey je izjavil:
Buffer je samo zaradi ohranjanja baterije.
Obstaja precej velik zacetni padec kapacitete, zato se zadnje case veliko govori o t.i. "prelithiation". Nekako sem domneval, da (vsaj bolj premium) proizvajalci vec dajo na kupcevo percepcijo in zakrijejo del kapacite, da v startu kupec ne skapira, da mu je kapaciteta baterije padla.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

billy ::
Tako je včasih delal ioniq recimo ali pa chevrole volt. Volt je recimo imel 18 baterijo, uporabne pa le 11 cca.
Ampak zdaj, ko se išče vsak kilometer dometa, si pač ne morejo privoščit da bodo puščali buffer...
Ampak zdaj, ko se išče vsak kilometer dometa, si pač ne morejo privoščit da bodo puščali buffer...

Grimnir3 ::
iloveboobz je izjavil:
Jaz se dokaj redno vozim od doma do vikenda na obali in če sem na začetku prišel tja z 50-51% baterije pridem sedaj z 45-46%. Tako čez palec, kaže da sem v letu in pol izgubil 10% baterije.
Če ti je kaj v tolažbo![]()
ni rečeno da je 10% izguba... precej vpliva povprečna hitrost, temparatura, gume/felge (!!!) način voznje...
Možno je ampak malo verjetno.
Ker to nista bili dve vožnji ampak kakih 40, mogoče 50. Močno dvomim da bi sedaj začel kar nenadoma tako vozi da imam toliko višjo porabo. Sploh zato, ker poraba ki jo javlja avto je zelo konstantna in se mi ni povišala.

Grimnir3 ::
codeMonkey je izjavil:
Buffer je samo zaradi ohranjanja baterije.
Obstaja precej velik zacetni padec kapacitete, zato se zadnje case veliko govori o t.i. "prelithiation". Nekako sem domneval, da (vsaj bolj premium) proizvajalci vec dajo na kupcevo percepcijo in zakrijejo del kapacite, da v startu kupec ne skapira, da mu je kapaciteta baterije padla.
Tesla ni premium ampak EV ekvivalent FIAT-a.

Utk ::
Avto je bil napolnjen na 80%, slika je bila narejena ko je padla baterija na 29%
Bi moralo biti isto med 100 in 49 ter 80 in 29 procenti ali pač ?
Poanta je, da z 50% porabljene baterije v zelo idealnih okoliščinah ni naredil niti 200km. In da pri 50% porabljene baterije je izračunana kapaciteta baterije hudo nižja kot naj bi bila.
Tesla pada dokaj linearno, ampak tako zelo linearno v nulo čez vseh 100% pa tudi ne. Recimo, če bi napolnil na 100% in pogledal pri 50%, bi morda bila izračunana kapaciteta tisth par kwh več.

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Buffer je samo zaradi ohranjanja baterije.
Obstaja precej velik zacetni padec kapacitete, zato se zadnje case veliko govori o t.i. "prelithiation". Nekako sem domneval, da (vsaj bolj premium) proizvajalci vec dajo na kupcevo percepcijo in zakrijejo del kapacite, da v startu kupec ne skapira, da mu je kapaciteta baterije padla.
Premium proizvajalci niso puscali kupcu neke svobode glede bufferja, pri Tesli pa je bil uporaben razpon vecji, ampak so svetovali da v softverju sam omejis. Razlika je bila predvsem v tem. Ampak to zaradi zmanjsanja degradacije. Ce so pa pri Tesli opazili, da je degradacija velika (pri starih model S), pa so tudi preko updejta omejevali.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

iloveboobz ::
iloveboobz je izjavil:
Jaz se dokaj redno vozim od doma do vikenda na obali in če sem na začetku prišel tja z 50-51% baterije pridem sedaj z 45-46%. Tako čez palec, kaže da sem v letu in pol izgubil 10% baterije.
Če ti je kaj v tolažbo![]()
ni rečeno da je 10% izguba... precej vpliva povprečna hitrost, temparatura, gume/felge (!!!) način voznje...
Možno je ampak malo verjetno.
Ker to nista bili dve vožnji ampak kakih 40, mogoče 50. Močno dvomim da bi sedaj začel kar nenadoma tako vozi da imam toliko višjo porabo. Sploh zato, ker poraba ki jo javlja avto je zelo konstantna in se mi ni povišala.
naredi test degradacije pa boš _točno_ vedu...

kow ::
Tesla ni premium ampak EV ekvivalent FIAT-a.
Meni se zdi, da je bolj ekvivalent VW. Vsaj glede na prodajne stevilke. Tesla 3 je novodobni golf. Ajde, mogoce manjka se ena iteracija produkta.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Grimnir3 ::
iloveboobz je izjavil:
iloveboobz je izjavil:
Jaz se dokaj redno vozim od doma do vikenda na obali in če sem na začetku prišel tja z 50-51% baterije pridem sedaj z 45-46%. Tako čez palec, kaže da sem v letu in pol izgubil 10% baterije.
Če ti je kaj v tolažbo![]()
ni rečeno da je 10% izguba... precej vpliva povprečna hitrost, temparatura, gume/felge (!!!) način voznje...
Možno je ampak malo verjetno.
Ker to nista bili dve vožnji ampak kakih 40, mogoče 50. Močno dvomim da bi sedaj začel kar nenadoma tako vozi da imam toliko višjo porabo. Sploh zato, ker poraba ki jo javlja avto je zelo konstantna in se mi ni povišala.
naredi test degradacije pa boš _točno_ vedu...
Mobile app pravi, da je moja baterija "Healthy" z zeleno kljukico.


iloveboobz ::
iloveboobz je izjavil:
iloveboobz je izjavil:
Jaz se dokaj redno vozim od doma do vikenda na obali in če sem na začetku prišel tja z 50-51% baterije pridem sedaj z 45-46%. Tako čez palec, kaže da sem v letu in pol izgubil 10% baterije.
Če ti je kaj v tolažbo![]()
ni rečeno da je 10% izguba... precej vpliva povprečna hitrost, temparatura, gume/felge (!!!) način voznje...
Možno je ampak malo verjetno.
Ker to nista bili dve vožnji ampak kakih 40, mogoče 50. Močno dvomim da bi sedaj začel kar nenadoma tako vozi da imam toliko višjo porabo. Sploh zato, ker poraba ki jo javlja avto je zelo konstantna in se mi ni povišala.
naredi test degradacije pa boš _točno_ vedu...
Mobile app pravi, da je moja baterija "Healthy" z zeleno kljukico.Očitno je ta izguba kapacitete skladna z pričakovanji tovarne.
tesla ima točn test v service meniju, k ga lahko nardiš in boš dobil točn % degradacije... Pa nebo nobenih ugibanj več

kow ::
Eden glavnih problemov pri EV je, da se je sele sedaj zacelo vec govoriti o "agingu" baterij. Torej kako je z rangeom ce delas recimo 10-15k letno. Pa se to samo pri Tesli, ker je prvi mnozicen proizvajalec.
Ce delas 30k na leto, je itak vseeno, ker v 10 letih naredis 300k in je avto ze zdavnaj amortiziran.
Ce delas 30k na leto, je itak vseeno, ker v 10 letih naredis 300k in je avto ze zdavnaj amortiziran.

billy ::
pri 10k letno ne boš opazil degradacije, ker itak delaš po par km dnevno, in je vseeno ali imaš dometa 400 ali 200

billy ::
10k letno je v 20 letih 200k, pri 200k pa je degradacije LFP 20% ... ne vem kdo bo sploh imel tako dolgo avto.

J.McLane ::
Baterija je podvržena dvema tipoma degradacije:
- zaradi ciklanja
- zaradi staranja
Glede ciklanja je več ali manj vse jasno, se da narediti laboratorijske teste ciklanja in hitro veš kje si, glede koledarskega staranja pa še vedno ni čisto vse jasno, mislim je jasno na tehnologijah ki so z nami že 30+ let, malo manj pa na raznih najnovejših inovacijah. Morda ravno zato v avtomobile še vedno vgrajujejo dokaj konzervativne tipe celic, ker če se proizvajalec opeče z neko noviteto je to lahko zelo drago.
- zaradi ciklanja
- zaradi staranja
Glede ciklanja je več ali manj vse jasno, se da narediti laboratorijske teste ciklanja in hitro veš kje si, glede koledarskega staranja pa še vedno ni čisto vse jasno, mislim je jasno na tehnologijah ki so z nami že 30+ let, malo manj pa na raznih najnovejših inovacijah. Morda ravno zato v avtomobile še vedno vgrajujejo dokaj konzervativne tipe celic, ker če se proizvajalec opeče z neko noviteto je to lahko zelo drago.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci