Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Gambino ::
Torej živiš v avtodomu?
Ne v bajti v Ljubljani, že odplačani, brez kredita!
Avtodom pa celo kupim na stara leta.
Trenutno me pa mika nakup Nisana GTR :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gambino ()
damirj79 ::
Utk ::
Enkrat so električni predragi, drugič so za reveži.
Edina teorija, ki to razloži je, da so za vse, samo primernega zase moraš izbrat.
Edina teorija, ki to razloži je, da so za vse, samo primernega zase moraš izbrat.
MikeRotch ::
Ne rabiš samopostrežne.
https://www.petrol.si/aplikacija-petrol...
EV haterji: Kdo bo vozil ta jajca, če rabiš 10 različnih kartic in aplikacij za polnilnice.
Also EV haterji: Zakaj si pa ne naložiš Petrol aplikacije, pa MOL aplikacije, pa Shell aplikacije, pa INA aplikacije, pa... You get the point :)
damirj79 ::
Enkrat so električni predragi, drugič so za reveži.
Edina teorija, ki to razloži je, da so za vse, samo primernega zase moraš izbrat.
Jaz ne vidim revežev v EVjih :) Ampak mogoče samo slabo opazujem...
Ne rabiš samopostrežne.
https://www.petrol.si/aplikacija-petrol...
EV haterji: Kdo bo vozil ta jajca, če rabiš 10 različnih kartic in aplikacij za polnilnice.
Also EV haterji: Zakaj si pa ne naložiš Petrol aplikacije, pa MOL aplikacije, pa Shell aplikacije, pa INA aplikacije, pa... You get the point :)
You got the point. Če je to za EV neka prednost, potem pa dejmo bit pošteni, tudi za ICE obstaja. You got the point? :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
kow ::
Jaz vidim reveze v bmw-jih. Ponavadi se vkljucijo na cesto iz fitnesa. Kaj je tvoja poanta? Da so BMWji poceni?
MikeRotch ::
You got the point. Če je to za EV neka prednost, potem pa dejmo bit pošteni, tudi za ICE obstaja. You got the point? :)
Pomoje si izgubil rdečo nit ob vsej tej mentalni gimnastiki.
Jaz ne trdim, da je aplikacija za plačevanje prednost. Določeni EV haterji trdijo, da je to slabost in v isti sapi predlagajo nalaganje aplikacij za vse možne bencinske servise.
Sicer smo pa govorili o tem kako dolgo traja tankanje avtomobila. Jaz še vedno pravim, da je povprečje 10 minut precej dober približek. Pod črto manj časa porabim za polnjenje EVja.
a_borlak ::
Moja računica za prvi EV je bila polog 500€ in nato Ekosklad 12k na 7 let, kar me trenutno pride cca 140€ mesečno. To je približno toliko, kot bi na mesec zapravil za gorivo (dnevno vsaj 80km, letno 25.000). Tudi če dodam še 30€ za elektriko (ok, imam SE, ampak recimo, da ne bi imel) na mesečni ravni, bi si upal trditi, da je tak avto v primerjavi z rabljenim Cliotom za 500€ veliko boljša naložba oz. če nič drugega, veliko varnejši avto. Sicer pa vsak si naredi svojo računico. BTW, tudi za rabljene dobiš Ekosklad kredit.
damirj79 ::
You got the point. Če je to za EV neka prednost, potem pa dejmo bit pošteni, tudi za ICE obstaja. You got the point? :)
Pomoje si izgubil rdečo nit ob vsej tej mentalni gimnastiki.
Jaz ne trdim, da je aplikacija za plačevanje prednost. Določeni EV haterji trdijo, da je to slabost in v isti sapi predlagajo nalaganje aplikacij za vse možne bencinske servise.
Sicer smo pa govorili o tem kako dolgo traja tankanje avtomobila. Jaz še vedno pravim, da je povprečje 10 minut precej dober približek. Pod črto manj časa porabim za polnjenje EVja.
Nisem, ampak razumem tvoj vidik. Zdaj pa poglej še ti izven svojega vrtička. Jaz namreč nisem nikoli trdil, da aplikacija za polnjenje ni ql. Imaš pa za polnjenje goriva tudi možnost plačila s kartico na postaji direktno. Pač opcija več za ICE.
MikeRotch ::
Zdaj pa poglej še ti izven svojega vrtička.
Mojega vrtička? Več kot 20 let že vozim ICE avtomobile :) Približno mi je jasno kako zadeve potekajo. Primerjava je iz prakse. Nasplošno je tako, da imajo praktično vsi EV vozniki veliko izkušenj z ICE. Obratno definitivno ne drži.
Imaš pa za polnjenje goriva tudi možnost plačila s kartico na postaji direktno.
Kot sem napisal, ne vedno in ne povsod. Če imaš super, če nimaš pač stojiš v vrsti. Verjetno ne tankaš vedno na svojem lokalnem Petrolu, ampak greš kdaj tudi kam v tujino. Dvomim, da imaš naložen app od Repsola, Tamoila, Esso...
DamijanD ::
a_borlak: pri rabljenem verjetno rabiš prodajalcu najprej vse plačat, kredit pa dobiš kasneje z zamikom?
a_borlak ::
a_borlak: pri rabljenem verjetno rabiš prodajalcu najprej vse plačat, kredit pa dobiš kasneje z zamikom?
Po pravici povedano, ne vem, v tem primeru je najbolje kupovati od podjetja, tam položiš aro, ti dobiš predračun in greš urejat, baje, da porabijo 2-3 tedne, kar je vsaj meni čisto sprejemljivo - tako mi je vsaj kolega povedal, ki si ravno to sedaj ureja.
damirj79 ::
Zdaj pa poglej še ti izven svojega vrtička.
Mojega vrtička? Več kot 20 let že vozim ICE avtomobile :) Približno mi je jasno kako zadeve potekajo. Primerjava je iz prakse. Nasplošno je tako, da imajo praktično vsi EV vozniki veliko izkušenj z ICE. Obratno definitivno ne drži.
Imaš pa za polnjenje goriva tudi možnost plačila s kartico na postaji direktno.
Kot sem napisal, ne vedno in ne povsod. Če imaš super, če nimaš pač stojiš v vrsti. Verjetno ne tankaš vedno na svojem lokalnem Petrolu, ampak greš kdaj tudi kam v tujino. Dvomim, da imaš naložen app od Repsola, Tamoila, Esso...
Ne vem a to namenoma nekaj nabijaš? Petrol je samo primer. Koliko si ti po tujini, da si ugotovil da rabiš app? Jaz še nisem potreboval, pa sem kar precej okoli po drugih državah.
NajiM ::
Zdaj pa poglej še ti izven svojega vrtička.
Mojega vrtička? Več kot 20 let že vozim ICE avtomobile :) Približno mi je jasno kako zadeve potekajo. Primerjava je iz prakse. Nasplošno je tako, da imajo praktično vsi EV vozniki veliko izkušenj z ICE. Obratno definitivno ne drži.
Imaš pa za polnjenje goriva tudi možnost plačila s kartico na postaji direktno.
Kot sem napisal, ne vedno in ne povsod. Če imaš super, če nimaš pač stojiš v vrsti. Verjetno ne tankaš vedno na svojem lokalnem Petrolu, ampak greš kdaj tudi kam v tujino. Dvomim, da imaš naložen app od Repsola, Tamoila, Esso...
Pa kakšen app ;)). Mastercard, Visa...
Utk ::
Jaz vidim reveze v bmw-jih. Ponavadi se vkljucijo na cesto iz fitnesa. Kaj je tvoja poanta? Da so BMWji poceni?
Tisti že. Ko se kupuje, vzdrževanje in vse kasneje je druga pesem. Ki nikogar več ne briga. Pri evjih je stvar obratna. Clio za jurja je komot dražji od evja za 10 jurjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
jernejl ::
Tisti ki bo danes kupil hibrid, bo kupoval spet cez 5 ali 10 let. Takrat pa bodo BEV veliko bolj prakticni. Tudi sosed mu bo recimo povedal kako je zadovoljen ipd.
Ce bodo BEV "samo drugi avto", pomeni da bodo kmalu prisli do 30-40% deleza. Tudi v Sloveniji.
Težava je v tem, da kakšna tretjina ljudi živi v mestih, in dokler se tam na polnilni infrastrukturi ne bo nekaj bistvenega spremenilo, zanje BEV pač ni racionalen nakup.
Potem imaš pa še kakšno tretjino ljudi (npr. upokojencev), ki naredijo tako malo kilometrov, da BEV zanje prav tako ni racionalen nakup.
Ostane jih najbrž manj kot polovica, in če upoštevamo, da se vozni park obnavlja na 20 let, bi lahko čez 20 let imeli slabo polovico BEV. Če bi pa omenjeni kupovali BEV "samo za drugi avto", pa še precej manj.
Glede čakanja pa ne vem, ali sprašuješ resno ali tankaš vedno na svoji lokalni črpalki. Če si se kdaj sredi poletja peljal proti Hrvaški, Črni gori, Italiji ali kakšni drugi bolj priljubljeni počitniški destinaciji bi si znal predstavljati tak scenarij.Kolk je šele treba čakat na električno polnilnico sredi turistične sezone na taki s turisti obremenjeni poti, in kako dolgo traja polnjenje, če na vseh polnilnih mestih polnijo...
Je pa tako, da s kakim dizlom se lahko takih potencialno neugodnih situacij rešiš, če ga doma pred odhodom napolniš - prideš recimo iz LJ do Splita in nazaj brez potrebe po tankanju. Pri EV to ne bo šlo skozi. Ali če obrnemo drugače: EV ima manjši doseg, kar pomeni, da ga boš na poteh pogosteje polnil, kar pomeni, da imaš več možnosti, da boš obtičal nekje v gneči.
Jaz bi pa lahko reku, kater ICE je primeren zame, če nočem delat rednih letnih servisov, plačevat oderuške zneske za njih, stalno menjat neka olja (zelo ekološko...), in da vožnja 100 km stane največ 2 evra. No, kar na plano s predlogi..Tem kriterijem ne ustreza noben ICE in noben EV. Verjetno bi bil kak električni bicikl primeren zate.
Jaz na svojem ICE delam servise na dve leti, zadnji je koštal 240 evrov. Približno slaba polovica od tega zneska je za reči, ki nimajo veze z ICE (kabinski filtri, zavorna tekočina) in jih je treba periodično menjati tudi na EV. Periodičnega obiska servisov se tudi lastniki EV ne rešijo (razen, če avte servisirajo sami... ampak to velja tudi za ICE).
Utk ::
Servisi na 2 leti so napaka, to je kot prvo, ampak briga me, tvoj avto je.
V petih letih je ves servis, ki ga moj ev "zahteva" menjava kabinskega filtra. To pa res lahk vsak naredi brez orodja.
Vožnja 100 km pa stane manj kot 2 evra, ne glede kaj vse vključiš not.
V petih letih je ves servis, ki ga moj ev "zahteva" menjava kabinskega filtra. To pa res lahk vsak naredi brez orodja.
Vožnja 100 km pa stane manj kot 2 evra, ne glede kaj vse vključiš not.
MikeRotch ::
Je pa tako, da s kakim dizlom se lahko takih potencialno neugodnih situacij rešiš, če ga doma pred odhodom napolniš - prideš recimo iz LJ do Splita in nazaj brez potrebe po tankanju. Pri EV to ne bo šlo skozi. Ali če obrnemo drugače: EV ima manjši doseg, kar pomeni, da ga boš na poteh pogosteje polnil, kar pomeni, da imaš več možnosti, da boš obtičal nekje v gneči.
Lahko greš prejšnji dan polnit, kar pomeni, da se spet namensko pelješ na bencinsko in nazaj. Torej, povprečnega časa, ki ga porabiš za polnjenje ne zmanjšaš bistveno.
Noben ne pravi, da ni treba EVjev polniti bolj pogosto, govorim o tem, da je skupen čas za polnjenje krajši pa manj se moraš prilagajati avtomobilu.
Če seveda ne voziš vsak dan so Splita in nazaj.
Gregor P ::
Tankanje je pa res zadnja stvar, ki ti leti po glavi pri MNZ/ICE, sploh hibridu. V bistvu dokler ne zasveti lučka sploh ne razmišljaš o tem. Ena skrb manj torej, pri vsej množici ostalih skrbi, ki ti letijo po možganih čez dan.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
MikeRotch ::
Saj pri EV je podobno. Ko zvečer doma parkiraš, priklopiš kabel in to je to. Avto vedno poln, brez, da bi gledal lučko.
kow ::
Poleg tega cez 10 let ne bos rabil vec priklopiti avta, ker so bo polnil brezzicno (ce bos kupil nov model). Podobno kot sem pravkar polozil svoj telefon na brezzicni polnilec.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
deco16 ::
Gregor P ::
Saj pri EV je podobno. Ko zvečer doma parkiraš, priklopiš kabel in to je to. Avto vedno poln, brez, da bi gledal lučko.
Kako to misliš podobno? Tega pri MNZ/ICE ni. Tebe kakšna dva tedna, to sploh ne zanima (seveda odvisno od tega, koliko se voziš; v mojem primeru je npr. običajno bilo štiri tedne). Nič ni misli v glavi na to. Nula. Neprimerljivo in neprecenljivo.
* kar pa se seveda lahko sčasoma spremeni z novimi tehnologijami
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
MikeRotch ::
Si ignoriral zadnji 2 strani teme? :) Je bilo že napisano.
Tl;dr: EV je zjutraj vedno poln in pripravljen na vožnjo, za razliko od ICE, kjer posveti lučka ravno takrat, ko se ti nekam mudi.
Tl;dr: EV je zjutraj vedno poln in pripravljen na vožnjo, za razliko od ICE, kjer posveti lučka ravno takrat, ko se ti nekam mudi.
Gregor P ::
Dejansko smo se o tem v tej temi že večkrat pogovarjali; tudi sem že sproščal moje frustracije, ko moram sedaj vsakodnevno zamudno polniti vse ta pametne naprave doma, ampak žal tu smo; jaz tega ne morem spremeniti, lahko le sprejmem
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
damirj79 ::
Si ignoriral zadnji 2 strani teme? :) Je bilo že napisano.
Tl;dr: EV je zjutraj vedno poln in pripravljen na vožnjo, za razliko od ICE, kjer posveti lučka ravno takrat, ko se ti nekam mudi.
Verjetnost, da se ti to zgodi z EV vozilom je tako, ene 100x večja. To da daš polnit ko prideš domov, še nič ne pomeni, ko je prazen, je pač EV prazen bistveno dlje, kot pa ICE. Če EV polmniš doma, po možnosti na šuko, boš v kWh napolnil v 10minutah manj kot 0,4kWh. Zdaj pa računaj koliko kilometrov s tem narediš oz. verjetno boljše, da napišeš kar v metrih :)
Gambino ::
Si ignoriral zadnji 2 strani teme? :) Je bilo že napisano.
Tl;dr: EV je zjutraj vedno poln in pripravljen na vožnjo, za razliko od ICE, kjer posveti lučka ravno takrat, ko se ti nekam mudi.
Daj ne nabijaj. Krajši kt ima avto doseg, večja je verjetnost, da bo lučka posvetila. In še to, vsak jebeni dan se moraš ukvarjati s tem, da avto priključiš na kabel in zjutraj odklopiš, dajte bit malo realni, to delat vsak dan, no go!
In ja, peljem se do Rima in nazaj, brez da grem tankat avto, to je luksuz in ne da moram skrbeti, ali bo naslednja polnilnica polna avtomobilov, bo delovala, ali pa bo počasna, sama sekirancija, NO GO!
damirj79 ::
Je pa tako, da s kakim dizlom se lahko takih potencialno neugodnih situacij rešiš, če ga doma pred odhodom napolniš - prideš recimo iz LJ do Splita in nazaj brez potrebe po tankanju. Pri EV to ne bo šlo skozi. Ali če obrnemo drugače: EV ima manjši doseg, kar pomeni, da ga boš na poteh pogosteje polnil, kar pomeni, da imaš več možnosti, da boš obtičal nekje v gneči.
Lahko greš prejšnji dan polnit, kar pomeni, da se spet namensko pelješ na bencinsko in nazaj. Torej, povprečnega časa, ki ga porabiš za polnjenje ne zmanjšaš bistveno.
Noben ne pravi, da ni treba EVjev polniti bolj pogosto, govorim o tem, da je skupen čas za polnjenje krajši pa manj se moraš prilagajati avtomobilu.
Če seveda ne voziš vsak dan so Splita in nazaj.
Ni treba nič it namensko polniš. Štartaš od doma, vmes ko posveti lučka, se ustaviš na prvi bencinski in natankaš polno, v 2 minutah in pičiš dalje. Z EV zgleda to precej drugače. Najprej doma en dan prej polniš. Štartaš in po 200km spet polniš. Prej ko štartaš raziščeš kje na poti so EV polnilnice, po možnosti hitra in če se le da kratek izvoz z AC, da ne bo preveč drago. Nato tam polniš 30min, vmes gledaš v luft. Opcija je da štartaš od doma kolkr pač je % baterije in polniš potem kjer pač moraš, ampak to polnjenje večkrat ponoviš. Vmes seveda upaš, da polnilnica dela, da ni gužve in niti ne kak tečnež za tabo, ki čaka da se spokaš in mu daš prostor, ker njemu se pa res mudi.. Zaenkrat to ni to.
MikeRotch ::
Če EV polmniš doma, po možnosti na šuko, boš v kWh napolnil v 10minutah manj kot 0,4kWh. Zdaj pa računaj koliko kilometrov s tem narediš oz. verjetno boljše, da napišeš kar v metrih :)
Zakaj je to pomembno? Avto se polni, ko ti spiš. Saj ti ni treba gledat kako elektroni letijo v baterijo.
In še to, vsak jebeni dan se moraš ukvarjati s tem, da avto priključiš na kabel in zjutraj odklopiš, dajte bit malo realni, to delat vsak dan, no go!
Vzame ti 10 sekund. Bistveno manj kot točenje goriva 2x ali 3x mesečno.
In ja, peljem se do Rima in nazaj, brez da grem tankat avto, to je luksuz in ne da moram skrbeti, ali bo naslednja polnilnica polna avtomobilov, bo delovala, ali pa bo počasna, sama sekirancija, NO GO!
Od slovenske meje do Rima in nazaj je 1300km. Sem 99.6% prepričan, da se ne pelješ brez, da greš tankat. Še manj, da se pelješ v enem kosu, brez postankov.
Še manj pa je to pomembno za debato. Kot sem že prej razložil, ljudje delajo 1000km+ poti izjemno redko, večina praktično nikoli. Po drugi strani pa se večina ljudi z avtom vozi vsak dan v službo in po opravkih, povprečno precej manj kot 100km na dan.
In ta, velika večina, ki se vozi dnevno po 100, mogoče 200km na dan, bo za polnjenje EVja porabila manj časa in imela manj skrbi cca. 360 dni na leto.
Prej ko štartaš raziščeš kje na poti so EV polnilnice, po možnosti hitra in če se le da kratek izvoz z AC, da ne bo preveč drago.
Ne vem kako je pri drugih EVjih, ampak pri Tesli ti ni treba raziskovati kje so polnilnice. Vneseš destinacijo v avto in ti sam pove kje boš polnil, koliko časa, koliko polnilnic je na voljo itd.
Za vsaj par drugih znamk vem, da je podobno.
Katere EVje si ti vozil na daljše relacije, da niso imeli te opcije?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
damirj79 ::
Če EV polmniš doma, po možnosti na šuko, boš v kWh napolnil v 10minutah manj kot 0,4kWh. Zdaj pa računaj koliko kilometrov s tem narediš oz. verjetno boljše, da napišeš kar v metrih :)
Zakaj je to pomembno? Avto se polni, ko ti spiš. Saj ti ni treba gledat kako elektroni letijo v baterijo.
Hipotetično. Pripelješ domov, baterija bolj kot ne prazna in ravno daš noge na kavč, ko dobiš klic, da moraš nujno skočit nekam, ne vem 30km stran. Sej že vem kaj boš napisal :) boš polnil doma na šuko 15min in štartaš do hitre polnilnice in napolniš še tam 7,5min in bo OK. Izvedljivo? Da. Stresno? Neomejeno.
Ne vem kako je pri drugih EVjih, ampak pri Tesli ti ni treba raziskovati kje so polnilnice. Vneseš destinacijo v avto in ti sam pove kje boš polnil, koliko časa, koliko polnilnic je na voljo itd.
Za vsaj par drugih znamk vem, da je podobno.
Katere EVje si ti vozil na daljše relacije, da niso imeli te opcije?
Pa ti Tesla pokaže tudi, da so vsa mesta zasedena in ko boš ti prispel tja, kakšno mesto ne bo delovalo, ker pač .. XZY razlog. Ali pokaže tudi, če je kje kakšna polnilnica malo dlje stran, ki je cenejša? Pač ne poznam teh detajlov, samo sprašujem. KEr zgoraj je nekdo obelodanil 2€/100km. Me zanima, če potem v Tesli lahko to nastavim, da se kar se da najceneje napolni? In da ko boš ti polnil 6min bo prišel za tabo en jadnik, ki ti bo težil, da se njemu mudi?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
BigWhale ::
Ne vem kako je pri drugih EVjih, ampak pri Tesli ti ni treba raziskovati kje so polnilnice. Vneseš destinacijo v avto in ti sam pove kje boš polnil, koliko časa, koliko polnilnic je na voljo itd.
To je samo pogojno uporabno in ni vedno optimalno. Se vedno se splaca pogledati in razmisliti o opcijah. Na zalost.
In ja, peljem se do Rima in nazaj, brez da grem tankat avto
Amater. Jaz se z EVjem peljem do Stockholma in nazaj brez da bi polnil!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
MikeRotch ::
Hipotetično. Pripelješ domov, baterija bolj kot ne prazna in ravno daš noge na kavč, ko dobiš klic, da moraš nujno skočit nekam, ne vem 30km stran. Sej že vem kaj boš napisal :) boš polnil doma na šuko 15min in štartaš do hitre polnilnice in napolniš še tam 7,5min in bo OK. Izvedljivo? Da. Stresno? Neomejeno.
Ja, zelo hipotetičen primer, ki se v praksi ne zgodi. Oz. je ravno toliko verjeten, kot to, da ostaneš brez nafte in so vse bencinske okrog tebe zaprte, ker je ravno praznik ali pa je ura 10 zvečer. Nič od tega se mi še ni zgodilo.
Pa ti Tesla pokaže tudi, da so vsa mesta zasedena in ko boš ti prispel tja, kakšno mesto ne bo delovalo, ker pač .. XZY razlog. Ali pokaže tudi, če je kje kakšna polnilnica malo dlje stran, ki je cenejša? Pač ne poznam teh detajlov, samo sprašujem. KEr zgoraj je nekdo obelodanil 2€/100km. Me zanima, če potem v Tesli lahko to nastavim, da se kar se da najceneje napolni? In da ko boš ti polnil 6min bo prišel za tabo en jadnik, ki ti bo težil, da se njemu mudi?
Če polnilnica ne deluje, je to označeno v appu. Oz. tiste polnilnice ni. Ni se mi še zgodilo, da bi app kazal delujočo polnilnico pa ta v resnici ne bi delala. Je pa možno, tako, kot je možno, da točilno mesto za nafto ne dela.
Tesla app ne pokaže vseh polnilnic, imaš pa not vse superchargerje, praktično vse ostale hitre polnilnice in veliko počasnih. Cene pa mislim, da so samo za superchargerje. Če hočeš polniti najceneje verjetno rabiš kak drug app.
Ampak spet vprašanje. Zakaj? 95% časa se voziš napol zastonj, 5% časa pa je še vedno ceneje kot s primerljivim dizlom.
2€ na 100km je drugače strošek, če polniš doma na sonce. Jaz nimam sončne elektrarne, polnjenje me pride med 3 in 4€ na 100km.
BigWhale ::
Pa ti Tesla pokaže tudi, da so vsa mesta zasedena in ko boš ti prispel tja, kakšno mesto ne bo delovalo, ker pač .. XZY razlog.
Ja, priblizno. Pokaze tudi koliko casa priblizno se caka, ce so vsa mesta zasedena.
Ali pokaže tudi, če je kje kakšna polnilnica malo dlje stran, ki je cenejša?
Ne, tega prakticno nihce ne kaze, izkusnja je podobna tistim na bencinskih servisih. Lahko si preprican, da je polnjenje na AC drazje. To je pa tudi vse.
KEr zgoraj je nekdo obelodanil 2€/100km. Me zanima, če potem v Tesli lahko to nastavim, da se kar se da najceneje napolni?
Ne mores. Lahko si pomagas s kaksnimi drugimi orodji, kjer nastavis preference glede polnjenja. Je pa to za nekoga, ki polni doma, precej nepomembna stvar. Jaz sem v letu 2024 dal 522 EUR za polnjenje na polnilnicah. Naredil sem 33.000km, ker doma polnim priblizno zastonj, dam v povprecju 1.5 EUR na 100km. In tudi priblizno se nisem trudil, da iscem poceni polnilnice in optimiziram polnjenje na denar.
In da ko boš ti polnil 6min bo prišel za tabo en jadnik, ki ti bo težil, da se njemu mudi?
Poves mu, da je ze itak zamudil, ce je sel na pot s praznim EVjem.
Gambino ::
Če EV polmniš doma, po možnosti na šuko, boš v kWh napolnil v 10minutah manj kot 0,4kWh. Zdaj pa računaj koliko kilometrov s tem narediš oz. verjetno boljše, da napišeš kar v metrih :)
Zakaj je to pomembno? Avto se polni, ko ti spiš. Saj ti ni treba gledat kako elektroni letijo v baterijo.
In še to, vsak jebeni dan se moraš ukvarjati s tem, da avto priključiš na kabel in zjutraj odklopiš, dajte bit malo realni, to delat vsak dan, no go!
Vzame ti 10 sekund. Bistveno manj kot točenje goriva 2x ali 3x mesečno.
In ja, peljem se do Rima in nazaj, brez da grem tankat avto, to je luksuz in ne da moram skrbeti, ali bo naslednja polnilnica polna avtomobilov, bo delovala, ali pa bo počasna, sama sekirancija, NO GO!
Od slovenske meje do Rima in nazaj je 1300km. Sem 99.6% prepričan, da se ne pelješ brez, da greš tankat. Še manj, da se pelješ v enem kosu, brez postankov.
Še manj pa je to pomembno za debato. Kot sem že prej razložil, ljudje delajo 1000km+ poti izjemno redko, večina praktično nikoli. Po drugi strani pa se večina ljudi z avtom vozi vsak dan v službo in po opravkih, povprečno precej manj kot 100km na dan.
In ta, velika večina, ki se vozi dnevno po 100, mogoče 200km na dan, bo za polnjenje EVja porabila manj časa in imela manj skrbi cca. 360 dni na leto.
Prej ko štartaš raziščeš kje na poti so EV polnilnice, po možnosti hitra in če se le da kratek izvoz z AC, da ne bo preveč drago.
Ne vem kako je pri drugih EVjih, ampak pri Tesli ti ni treba raziskovati kje so polnilnice. Vneseš destinacijo v avto in ti sam pove kje boš polnil, koliko časa, koliko polnilnic je na voljo itd.
Za vsaj par drugih znamk vem, da je podobno.
Katere EVje si ti vozil na daljše relacije, da niso imeli te opcije?
Daj ne nabijaj in ne mi govorit o času, ko jaz samo v Rim pridem najmanj eno uro prej kot ti z tvojim jajčkanjem po avtocesti! In vsakdanjim razmišljanjem in priklapljanjem in odklapljanjem kabla. Sploh ne rabim razmišljat o tem. In časovno sem jaz v plusu 100%, ker se ne ustavljam na vsakih 200km in se jebeno ustavljam na polnilnicah. Dajte bit mal realni noooo! Pač EVji še nimajo realnega dometa 500km, kaj šele kaj več. Da se ne vračamo na infrastrukturo, ko bo še malo več EVjev in bodo polnilnice polne in boš še na priključek čakal celo večnost!
Sicer pa če bi bil EV toliko cool, bi jih veliko podjetij uporabljalo, trgovski potniki jih v večini NE uporabljajo!
O Tesli pa ne bom izgubljal besed, ker proizvaja pol izdelke in ne avtomobile!
MikeRotch ::
Daj ne nabijaj in ne mi govorit o času, ko jaz samo v Rim pridem najmanj eno uro prej kot ti z tvojim jajčkanjem po avtocesti!
V Rim se gre drugače z letalom ali vlakom, če je čas bistven.
Gambino ::
MikeRotch ::
Vidim, da zelo natančno bereš :)
MikeRotch: "V Rim se gre drugače z letalom ali vlakom, če je čas bistven."
Gambino: "Ne, ker terminsko ne pade. Je bolje potem s hitrim vlakom, če že!"
MikeRotch: "V Rim se gre drugače z letalom ali vlakom, če je čas bistven."
Gambino: "Ne, ker terminsko ne pade. Je bolje potem s hitrim vlakom, če že!"
Gambino ::
Vidim, da zelo natančno bereš :)
MikeRotch: "V Rim se gre drugače z letalom ali vlakom, če je čas bistven."
Gambino: "Ne, ker terminsko ne pade. Je bolje potem s hitrim vlakom, če že!"
Dopisal sem hitrim, je razlika, ker se pripelješ do Trsta z avtom in naprej s hitrim vlakom in ne do Trsta po naših tirih z našim vlakom!
temni_princ ::
Daj ne nabijaj in ne mi govorit o času, ko jaz samo v Rim pridem najmanj eno uro prej kot ti z tvojim jajčkanjem po avtocesti! In vsakdanjim razmišljanjem in priklapljanjem in odklapljanjem kabla. Sploh ne rabim razmišljat o tem. In časovno sem jaz v plusu 100%, ker se ne ustavljam na vsakih 200km in se jebeno ustavljam na polnilnicah. Dajte bit mal realni noooo! Pač EVji še nimajo realnega dometa 500km, kaj šele kaj več. Da se ne vračamo na infrastrukturo, ko bo še malo več EVjev in bodo polnilnice polne in boš še na priključek čakal celo večnost!
Sicer pa če bi bil EV toliko cool, bi jih veliko podjetij uporabljalo, trgovski potniki jih v večini NE uporabljajo!
O Tesli pa ne bom izgubljal besed, ker proizvaja pol izdelke in ne avtomobile!
Sm nazadnje računal koliko časa prišparam z EV, ker mi ni treba na Petrolu cakati, da se napolne, potem pa še na blagajni, da random babica plača položnico.
Na leto prihranim okoli 2 uri. Ajde na vsake toliko moram priključiti EV ko pridem domov, to je kaki 2 sekundi. Če je destinacija dlje od enega polnenja, grem z letalom, kjer spet prihranim čas.
Gambino ::
temni_princ je izjavil:
Daj ne nabijaj in ne mi govorit o času, ko jaz samo v Rim pridem najmanj eno uro prej kot ti z tvojim jajčkanjem po avtocesti! In vsakdanjim razmišljanjem in priklapljanjem in odklapljanjem kabla. Sploh ne rabim razmišljat o tem. In časovno sem jaz v plusu 100%, ker se ne ustavljam na vsakih 200km in se jebeno ustavljam na polnilnicah. Dajte bit mal realni noooo! Pač EVji še nimajo realnega dometa 500km, kaj šele kaj več. Da se ne vračamo na infrastrukturo, ko bo še malo več EVjev in bodo polnilnice polne in boš še na priključek čakal celo večnost!
Sicer pa če bi bil EV toliko cool, bi jih veliko podjetij uporabljalo, trgovski potniki jih v večini NE uporabljajo!
O Tesli pa ne bom izgubljal besed, ker proizvaja pol izdelke in ne avtomobile!
Sm nazadnje računal koliko časa prišparam z EV, ker mi ni treba na Petrolu cakati, da se napolne, potem pa še na blagajni, da random babica plača položnico.
Na leto prihranim okoli 2 uri. Ajde na vsake toliko moram priključiti EV ko pridem domov, to je kaki 2 sekundi. Če je destinacija dlje od enega polnenja, grem z letalom, kjer spet prihranim čas.
Na Petrolu nič ne čakaš, ko tankaš plačaš direktno na avtomatu v tujini pa kar z kartico povlečeš in si fertik. Ko se na 200km ustavljaš in filaš EV in čakaš, čakaš, čakaš, čakaš, .... aja na dolge ture sploh ne furaš, ker te je strah in narediš tistih par km, potem pa doma v šuko oz polnilec priklopiš in tako vsak dan, bog ne daj da ne vtakneš dobro oz da pozabiš. Res ste ujetniki svojih EV kant, reveži.
Utk ::
Jaz se zapeljem v center Ljubljane, sicer redko, ampak redko tudi polnem izven doma, ali pa katerga drujga mesta, priklopim tist kabel in za eno uro polnjenja plačam manj kot bi plačal parking. Stane me pa morda 30 sekund da vtaknem kabel in prislonem kartico.
Pa še ponavadi so te polnilnice proste, razen če jih zaparkira kak idiot z dizlom.
Pa še ponavadi so te polnilnice proste, razen če jih zaparkira kak idiot z dizlom.
Utk ::
MikeRotch ::
bog ne daj da ne vtakneš dobro oz da pozabiš
Sicer te aplikacija opozori. Ampak vseeno, ene 5x zapored lahko pozabim napolniti, pa bo šlo še vedno skozi. Brez stanja v vrsti na bencinski, ker se je bencin pocenil za 3 cente.
MrStein ::
Torej tu sem izvedel, da čeprav 3 krat na teden čakam v vrsti pred blagajno tam 5 minut (v trgovinah), v resnici življenje zapravljam po 10 minut* dvakrat na mesec, ko tankam.
Še sreča, da imam slotek za take eksistenčne modrosti.
* bom naslednjič izmeril, zdaj me res zanima
Še sreča, da imam slotek za take eksistenčne modrosti.
* bom naslednjič izmeril, zdaj me res zanima
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
antrim ::
Itak, slo-tek klasika. Najbolj glasni s svojimi nebulozami so tisti, ki EV-ja nimajo in se jim niti približno ne sanja, kako zadeva izgleda v vsakdanjem življenju.