Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Mato989 ::
Obračaj kolk češ, če bomo za ev plačali ekstra 50 evrov, se bo za ice plačalo ekstra vsaj 80 evrov.
Če ne, bomo pa pozimi furali kogeneracijo, generator bo delal elektriko in grel hišo, sosedi pa uživali v čistem zraku in tišini noči...
Ja seveda, na koncu so bodo EVjaši tolažili da je ceneje kot benz ker bomo umetno ustvarili ICE dražji... klasika... skupaj bomo pa vsi na slabšem kot pred 10 leti...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Utk ::
Bencin je zdaj bistveno dražji kot 20 let nazaj, ampak tist, ki si zdaj težje privošči 100 km kot takrat, dela nekaj zelo narobe.
MrStein ::
Pri TČ bi to teoretično še šlo, čeprav ne vem zakaj se bi po eni strani delilo subvencije za njih, po drugi pa kaznovalo.
Zato ker politika vedno dela logično in razumno...
Za avto pa ni tako simpl. Avto je od tvoje, položnica za elektriko je nate, kolk boš plačal? Kaj če polneš pri sosedu, si v prekršku? Kaj če imaš avto na lizing? Kaj če 3 evje registriramo na nekomu, 2 od teh pa uporabljamo drugi, na drugih naslovih, smo v prekršku? Itd.
Zakaj je lizing problem?
Kaj če s sosedom delim internet? Ali tv?
Kaj če izdelek na meji skrijem in se izognem carini?
Vsak predpis je mogoče zaobiti.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Telbanc ::
https://joannenova.com.au/2023/11/hertz...
"Hertz was aiming to make 25% of its fleet electric by 2024, but is finding 11% is too much. Given there are whole nations pushing for 100% EV by 2035 there seems to be a message here..."
""The reality of electric vehicles is that they can be 1,000 pounds heavier or more than gas vehicles, and they move faster, with higher torque. Since they're extremely zippy and heavier, it's just physics -- the ability to overcome inertia so quickly is going to effect their suspension systems, the brakes and steering columns. It's counter-intuitive, but even with fewer moving parts they are susceptible to requiring more maintenance. They especially require tire-swapping, because the tires wear out more quickly from that high torque and weight.""
No, sej ni treba komentirat.
"Hertz was aiming to make 25% of its fleet electric by 2024, but is finding 11% is too much. Given there are whole nations pushing for 100% EV by 2035 there seems to be a message here..."
""The reality of electric vehicles is that they can be 1,000 pounds heavier or more than gas vehicles, and they move faster, with higher torque. Since they're extremely zippy and heavier, it's just physics -- the ability to overcome inertia so quickly is going to effect their suspension systems, the brakes and steering columns. It's counter-intuitive, but even with fewer moving parts they are susceptible to requiring more maintenance. They especially require tire-swapping, because the tires wear out more quickly from that high torque and weight.""
No, sej ni treba komentirat.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Utk ::
Normalno da če rentaš 300 konjske tesle folku, ki bi drugače vzeli 150 konsjkega passata, da bo obraba malo drugačna.
Telbanc ::
Normalno da če rentaš 300 konjske tesle folku, ki bi drugače vzeli 150 konsjkega passata, da bo obraba malo drugačna.
Itak, a to je uni Pasat za 15.000 evrov?
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Telbanc ::
Ne, uni, ki stane tolk kot tesla.
Za 40.000 boš čez pol leta lah kupu gansonjero u Prekmurju. Mogoče enosobno.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
Telbanc ::
Lah se voziš z bencinarjem predelanem na plin, za 4000 evrov. Kupiš 10 let starega in se komot voziš še 10 let. Ostane ti kar nekej keša.
Super.
Super.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
Telbanc ::
S katerim boš kaj?
Če grem na kurbe, se bolj splača ko ta elektro šara. Ko bom star bom mel "lepe spomine", ti pa boš morda lah povedal le da si fural električni avto, ki ti je dobro služil, do trenutka ko se je vžgal v garaži in je zgorela še hiša od staršev?
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
BigWhale ::
S katerim boš kaj?
Če grem na kurbe, se bolj splača ko ta elektro šara. Ko bom star bom mel "lepe spomine", ti pa boš morda lah povedal le da si fural električni avto, ki ti je dobro služil, do trenutka ko se je vžgal v garaži in je zgorela še hiša od staršev?
Ce imas Teslo ne rabis na kurbe hodit, ker se mors otepat pleharc. Prides cenej skoz. Tko, da je tvoj argument res butast.
Utk ::
S katerim boš kaj?
Če grem na kurbe, se bolj splača ko ta elektro šara. Ko bom star bom mel "lepe spomine", ti pa boš morda lah povedal le da si fural električni avto, ki ti je dobro služil, do trenutka ko se je vžgal v garaži in je zgorela še hiša od staršev?
Ko bom star, bom menda imel tolk denarja oz. premoženja, da se tesla ali 2 v življenju ne bosta nekaj poznali. Če ne bojo šle stvari v to smer, pa pač niti ne bo tesel. To si kupiš od viška, normalno.
Sparkxl ::
Gregor P ::
Objavljam kot zanimivost, predvsem je zanimivo videti, kako so se gasilci lotili dela :)
https://www.bbc.com/news/av/world-us-ca...
https://www.bbc.com/news/av/world-us-ca...
00:29
Watch: Firefighters tackle raging Texas Tesla fire
Firefighters were called to tackle a Tesla fire outside a home in Plano, Texas, after flames were spotted shooting from the vehicle.
No one was injured and the blaze was extinguished.
The car's owner told a local news outlet that they heard a hissing sound from the car, which had recently had a new battery installed, prior to the fire.
The cause of the fire is being investigated.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
Ta bo zakljucil z EVji 100%. Menjal je baterijo, ceprav Tesle delajo po 500k brez tezav, druga pa zagorela.
Utk ::
Zanimivo bi blo vedet kdo je menjal baterijo in zakaj. Ker aftermarket ima veliko več šans, da zagori.
Ampak to bi bilo že preveč za pričakovat od novinarjev...
Ampak to bi bilo že preveč za pričakovat od novinarjev...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
codeMonkey ::
Uraden Tesla servis, vsaj tako je bilo na Twitterju nekje napisano. 4 ure al kolk ze po tem, ko ga je prevzel.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
Potem so tam nekaj zajebali.
Ocitno, ja. Tole naj bi bil izvorni vir: https://www.google.com/amp/s/www.wfaa.c...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
DejchSLO ::
Jaz bi imel tko čist informativno par vprašanj glede električnih avtov. Ali imajo dejansko manj teh delov kakor npr dizl ali bencinar? Pač recimo, kako je z el. motorjem, se to kaj servisira, ima dele za menjat, ki so v okvari, menjalnik ki v bistvu ni baš menjalnik pa take stvari. Vem, da baterija dodajo veliko teže, ampak kaj pa ostalo? Sploh si ne predstavljam kako je recimo tud s servisiranjem, rednimi in izrednimi itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DejchSLO ()
deco16 ::
Manj delov, več elektronike, ampak tudi novi ICE avti ne šparajo z elektroniko.
El motor se ne servisira, razen kak renault ma na krtačke ampak tudi to je na veliko km. Razen porša ni menjalnika, je samo reduktor in potem diferencial. Odvisno od proizvajalca so servisi na 15k km ali pa 30k km , tesla ma samo priporočilne servise. Ker dejansko nimajo kaj nardit razen zamenjat kabinski filter pol nabivajo neke postavke in testiranje zavor. Menjuje se samo zavorno olje na x let, kakšni tudi priporočijo olje reduktorja če so težji pogoji.
Skratka servisov načeloma ni, vsaj takih ki se poznajo iz ICE vod. Kar pa ne pomeni recimo da podvozje se ne izrabi itd. Ja ne šalta se po pogonskem sklopu ampak vse ostalo je kot pri drugem avtu.
El motor se ne servisira, razen kak renault ma na krtačke ampak tudi to je na veliko km. Razen porša ni menjalnika, je samo reduktor in potem diferencial. Odvisno od proizvajalca so servisi na 15k km ali pa 30k km , tesla ma samo priporočilne servise. Ker dejansko nimajo kaj nardit razen zamenjat kabinski filter pol nabivajo neke postavke in testiranje zavor. Menjuje se samo zavorno olje na x let, kakšni tudi priporočijo olje reduktorja če so težji pogoji.
Skratka servisov načeloma ni, vsaj takih ki se poznajo iz ICE vod. Kar pa ne pomeni recimo da podvozje se ne izrabi itd. Ja ne šalta se po pogonskem sklopu ampak vse ostalo je kot pri drugem avtu.
b3D_950 ::
Če je kaj manj delov ne vem, verjetno so samo zapakirani v ohišja in skrito pod plastiko, da zgleda manj...
Poglej na https://www.youtube.com/@MunroLive/vide... kjer stripajo EVje
Poglej na https://www.youtube.com/@MunroLive/vide... kjer stripajo EVje
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
DejchSLO ::
Elektronskih delov pomoje prav tako more bit nekaj manj, ne sam mehanskih. Ker sigurno nimajo teh senzorjev za hlajenje, bencin, filtre itd itd. Vsaj men se tko zdi, pač s tem tud dost manj elektronike k bi lahk crknla. Kej druzga pa tud ne vem kaj bi mel dodatnega, če pravte, da je za motor itak bolj enostavno kokr za motorje na notranje izgorevanje, tko da tud kle more bit manj delov ali pač?
codeMonkey ::
Elektronskih delov pomoje prav tako more bit nekaj manj, ne sam mehanskih. Ker sigurno nimajo teh senzorjev za hlajenje, bencin, filtre itd itd. Vsaj men se tko zdi, pač s tem tud dost manj elektronike k bi lahk crknla. Kej druzga pa tud ne vem kaj bi mel dodatnega, če pravte, da je za motor itak bolj enostavno kokr za motorje na notranje izgorevanje, tko da tud kle more bit manj delov ali pač?
Se hecas? Inverterji, BMSi, DC/DC in AC/DC pretvorniki, baterijski moduli, hladilni sistemi ipd., pa sploh nimajo elektronike, to gre na luft. Premikajocih delov je manj, ne pa delov v splosnem smislu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
TilenS ::
Mehanskih delov je itak manj. Ravno pri mehaniki je prednost, dost manj delov. Ok tut določene elektronike je mogoče manj (recimo elektronika za pogon avtomatskega DSG menjalnika) ampak je to offsetan z dodoatno elektroniko, ki jo pri ICE ni.
Največja razlika je pač da nimaš ICE motorja ter z njim povezanih elektronik. Premikajočih se mehanskih delov je bistveno manj. Namesto tega premikajočega železja, ki se z časom zaradi trenja tako ali drugače obrabi imaš namesto tega v EV večinoma silikon v obliki raznih elektronik in podobno. Primer recimo, MOS-FET (stikalo) v inverterju za motor pri EV-ju praktično nima omejitev koliko preklopov lahko naredi za razliko od recimo bata v cilindru pri ICE, ki definitivno ima nek rok trajanja tako ali drugače.
Potem se lahko gre v podrobnosti kaj bo pri elektroniki najprej odpovedalo. Zelo na grobo gledano so to seveda baterije, kar se pa tiče samih elektronskih komponent je pa zelo odvisno. Najšibkejši člen v elektronikah so pač stvari katere imajo nek rok trajanja. V inverterjih mislim, da bo najbolj rizična komponenta katera bo čez čas odpovedala oz. se ji bodo spremenile določene karakteristike so film kondenzatorji na DC-LINK (del elektronike ki gladi DC napetost preden gre do FET-ov ki je "pretvorijo" v AC) ampak če je zadeva dobro dimenzionirana lahko pričakuješ lifetime tudi čez 100 let (en primer od Vishay, https://www.vishay.com/docs/48164/_did-.... Vse ostalo je praktično silikon in ni nekih omejev kako dolgo lahko dela, če si znotraj predpisanih parametrov. Sam čas ne bo problem pri teh elektronikah bolj bodo problem mehanske vibracije ter temperaturni raztezki kateri bodo pripeljali do slabih stikov komponent (Soldering @ Wikipedia ampak tudi to se da rešit (Conformal coating) @ Wikipedia. Sploh v avto industriji zato vidiš veliko elektronike dobesedno zalite z raznimi expoxy lepili.
Suma sumarum, ja če je EV OK dizajniran imaš v osnovi vse pogoje, da narediš avto bistveno bolj zanesljiv kot z ICE.
Največja razlika je pač da nimaš ICE motorja ter z njim povezanih elektronik. Premikajočih se mehanskih delov je bistveno manj. Namesto tega premikajočega železja, ki se z časom zaradi trenja tako ali drugače obrabi imaš namesto tega v EV večinoma silikon v obliki raznih elektronik in podobno. Primer recimo, MOS-FET (stikalo) v inverterju za motor pri EV-ju praktično nima omejitev koliko preklopov lahko naredi za razliko od recimo bata v cilindru pri ICE, ki definitivno ima nek rok trajanja tako ali drugače.
Potem se lahko gre v podrobnosti kaj bo pri elektroniki najprej odpovedalo. Zelo na grobo gledano so to seveda baterije, kar se pa tiče samih elektronskih komponent je pa zelo odvisno. Najšibkejši člen v elektronikah so pač stvari katere imajo nek rok trajanja. V inverterjih mislim, da bo najbolj rizična komponenta katera bo čez čas odpovedala oz. se ji bodo spremenile določene karakteristike so film kondenzatorji na DC-LINK (del elektronike ki gladi DC napetost preden gre do FET-ov ki je "pretvorijo" v AC) ampak če je zadeva dobro dimenzionirana lahko pričakuješ lifetime tudi čez 100 let (en primer od Vishay, https://www.vishay.com/docs/48164/_did-.... Vse ostalo je praktično silikon in ni nekih omejev kako dolgo lahko dela, če si znotraj predpisanih parametrov. Sam čas ne bo problem pri teh elektronikah bolj bodo problem mehanske vibracije ter temperaturni raztezki kateri bodo pripeljali do slabih stikov komponent (Soldering @ Wikipedia ampak tudi to se da rešit (Conformal coating) @ Wikipedia. Sploh v avto industriji zato vidiš veliko elektronike dobesedno zalite z raznimi expoxy lepili.
Suma sumarum, ja če je EV OK dizajniran imaš v osnovi vse pogoje, da narediš avto bistveno bolj zanesljiv kot z ICE.
DejchSLO ::
Mehanskih delov je itak manj. Ravno pri mehaniki je prednost, dost manj delov. Ok tut določene elektronike je mogoče manj (recimo elektronika za pogon avtomatskega DSG menjalnika) ampak je to offsetan z dodoatno elektroniko, ki jo pri ICE ni.
Največja razlika je pač da nimaš ICE motorja ter z njim povezanih elektronik. Premikajočih se mehanskih delov je bistveno manj. Namesto tega premikajočega železja, ki se z časom zaradi trenja tako ali drugače obrabi imaš namesto tega v EV večinoma silikon v obliki raznih elektronik in podobno. Primer recimo, MOS-FET (stikalo) v inverterju za motor pri EV-ju praktično nima omejitev koliko preklopov lahko naredi za razliko od recimo bata v cilindru pri ICE, ki definitivno ima nek rok trajanja tako ali drugače.
Potem se lahko gre v podrobnosti kaj bo pri elektroniki najprej odpovedalo. Zelo na grobo gledano so to seveda baterije, kar se pa tiče samih elektronskih komponent je pa zelo odvisno. Najšibkejši člen v elektronikah so pač stvari katere imajo nek rok trajanja. V inverterjih mislim, da bo najbolj rizična komponenta katera bo čez čas odpovedala oz. se ji bodo spremenile določene karakteristike so film kondenzatorji na DC-LINK (del elektronike ki gladi DC napetost preden gre do FET-ov ki je "pretvorijo" v AC) ampak če je zadeva dobro dimenzionirana lahko pričakuješ lifetime tudi čez 100 let (en primer od Vishay, https://www.vishay.com/docs/48164/_did-.... Vse ostalo je praktično silikon in ni nekih omejev kako dolgo lahko dela, če si znotraj predpisanih parametrov. Sam čas ne bo problem pri teh elektronikah bolj bodo problem mehanske vibracije ter temperaturni raztezki kateri bodo pripeljali do slabih stikov komponent (Soldering @ Wikipedia ampak tudi to se da rešit (Conformal coating) @ Wikipedia. Sploh v avto industriji zato vidiš veliko elektronike dobesedno zalite z raznimi expoxy lepili.
Suma sumarum, ja če je EV OK dizajniran imaš v osnovi vse pogoje, da narediš avto bistveno bolj zanesljiv kot z ICE.
Hvala za temeljit odgovor, zdaj mi je malce bolj jasno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DejchSLO ()
sejalecx ::
Tole je vse res, a precej daleč od trenutnega stanja, kjer se EV servisirajo veliko več kot ICE.
Tesle imajo že od štarta ogromno napak, potem imaš EVje kot je ID3, Cupra in podobne s podhranjenimi zadnjimi polosmi. Več navora pomeni večjo obrabo.
Če nimaš LFP baterije ima ta pričakovano življensko dobo 1500 ciklov. Lahko sam sebe omejuješ in polniš od 20-70% in na ta način podvojiš polnjenja, a avto postane še bolj neuporaben.
Pričakuj, da bo depreciacija vrednosti vsakega EV izjemno hitra v naslenjih 5 letih.
Generalno, nehvaležen čas za nakup EVja.
Tesle imajo že od štarta ogromno napak, potem imaš EVje kot je ID3, Cupra in podobne s podhranjenimi zadnjimi polosmi. Več navora pomeni večjo obrabo.
Če nimaš LFP baterije ima ta pričakovano življensko dobo 1500 ciklov. Lahko sam sebe omejuješ in polniš od 20-70% in na ta način podvojiš polnjenja, a avto postane še bolj neuporaben.
Pričakuj, da bo depreciacija vrednosti vsakega EV izjemno hitra v naslenjih 5 letih.
Generalno, nehvaležen čas za nakup EVja.
2dark ::
Če nimaš LFP baterije ima ta pričakovano življensko dobo 1500 ciklov.
Tole je pa dolga doba za baterijo.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Utk ::
1500 ciklov x 200 km na cikel, je 300,000 km. Življenjska doba ne pomeni, da baterija crkne, ampak da se ji zmanjša kapaciteta za 20, 25%, odvisno kdo definira to.
Še zmeraj čakam na te strašno poceni rabljene električne avte. Leaf je med prvimi, najstarejšimi, razen tega da niti ne hladi niti ne greje baterije, je pač tako narjen, nima nobene druge serijske napake. Tako da vse množične okvare pri nekaterih so problemi proizvajalcev, ne pa samega EV. Če je nissan lahko iz prve naredil dobrega, niti drugi 10 let kasneje ne bi smeli grešit.
Še zmeraj čakam na te strašno poceni rabljene električne avte. Leaf je med prvimi, najstarejšimi, razen tega da niti ne hladi niti ne greje baterije, je pač tako narjen, nima nobene druge serijske napake. Tako da vse množične okvare pri nekaterih so problemi proizvajalcev, ne pa samega EV. Če je nissan lahko iz prve naredil dobrega, niti drugi 10 let kasneje ne bi smeli grešit.
Mato989 ::
1500 ciklov x 200 km na cikel, je 300,000 km. Življenjska doba ne pomeni, da baterija crkne, ampak da se ji zmanjša kapaciteta za 20, 25%, odvisno kdo definira to.
Še zmeraj čakam na te strašno poceni rabljene električne avte. Leaf je med prvimi, najstarejšimi, razen tega da niti ne hladi niti ne greje baterije, je pač tako narjen, nima nobene druge serijske napake. Tako da vse množične okvare pri nekaterih so problemi proizvajalcev, ne pa samega EV. Če je nissan lahko iz prve naredil dobrega, niti drugi 10 let kasneje ne bi smeli grešit.
Kot da nimamo na stotine primerov serijskih napak ko je že prvi avto deloval tudi v ICE svetu...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Utk ::
Seveda imamo, ampak to pomeni, da je proizvajalec zajebal, ne pa da koncept EV ali pa ICE ne deluje.
Mato989 ::
Koncept večinoma deluje iz preprostih razlogov:
1. Nadpovprečno obdavčena pogonska goriva (bencin in dizl) Če bi recimo že samo IZENAČILI obdavčitev elektrike in bencina bi bil bencin VELIKO cenejši tam nekje dobrih 40-50 centov kar bi poslabšalo rentabilnost in smiselnost kupovati EV
2. Subvencioniranje EVjev, Že če bi nabili podobne dajatve in davke (ker trenutno je občutek kot da EVji cest ne uničujejo samo ICEji (WTF je ta logika) če bi enake subvecije šle tudi ICEjem bi seveda EV bil spet manj smiseln
3. politično siljenje v to
Še kaj bi se našlo.
Kar ne pomeni da EV ni dober koncept samo trenutno deluje v cca 70% zaradi teh točk... dejansko je uporaba ICEja demonizirana in hkrati finančno oz. davčno veliko bolj obremenjena kot EV... če temu ne bi bilo tako bi smiselnost EVja bila veliko nižja in bi se moral veliko bolj izboljšat preden bi prišel do današnje točke.
1. Nadpovprečno obdavčena pogonska goriva (bencin in dizl) Če bi recimo že samo IZENAČILI obdavčitev elektrike in bencina bi bil bencin VELIKO cenejši tam nekje dobrih 40-50 centov kar bi poslabšalo rentabilnost in smiselnost kupovati EV
2. Subvencioniranje EVjev, Že če bi nabili podobne dajatve in davke (ker trenutno je občutek kot da EVji cest ne uničujejo samo ICEji (WTF je ta logika) če bi enake subvecije šle tudi ICEjem bi seveda EV bil spet manj smiseln
3. politično siljenje v to
Še kaj bi se našlo.
Kar ne pomeni da EV ni dober koncept samo trenutno deluje v cca 70% zaradi teh točk... dejansko je uporaba ICEja demonizirana in hkrati finančno oz. davčno veliko bolj obremenjena kot EV... če temu ne bi bilo tako bi smiselnost EVja bila veliko nižja in bi se moral veliko bolj izboljšat preden bi prišel do današnje točke.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Utk ::
Ja, primitiven um vidi to tako, ne vidi pa koliko škode dela kurjenje nafte povsod naokoli. Ne okolju, ampak nam.
Gorivo pa ni obdavčeno tako za hec, ampak ker je to (bil) velik strošek za države, ki so uvažale nafto. Če se ne bi nič šparalo, bi je porabili vsaj 2x več. Še za ogrevanje namesto drv recimo. Kdo bi to plačal (v "devizah"). Danes so časi malo drugačni, ampak osnovna logika je še zmeraj enaka, elektriko lahko naredimo sami, nafte pa ne.
Gorivo pa ni obdavčeno tako za hec, ampak ker je to (bil) velik strošek za države, ki so uvažale nafto. Če se ne bi nič šparalo, bi je porabili vsaj 2x več. Še za ogrevanje namesto drv recimo. Kdo bi to plačal (v "devizah"). Danes so časi malo drugačni, ampak osnovna logika je še zmeraj enaka, elektriko lahko naredimo sami, nafte pa ne.
Mato989 ::
Ja, primitiven um vidi to tako, ne vidi pa koliko škode dela kurjenje nafte povsod naokoli. Ne okolju, ampak nam.
Gorivo pa ni obdavčeno tako za hec, ampak ker je to (bil) velik strošek za države, ki so uvažale nafto. Če se ne bi nič šparalo, bi je porabili vsaj 2x več. Še za ogrevanje namesto drv recimo. Kdo bi to plačal (v "devizah"). Danes so časi malo drugačni, ampak osnovna logika je še zmeraj enaka, elektriko lahko naredimo sami, nafte pa ne.
Elektriko lahko naredimo sami samo v naših domišljijah in PR stuntih... torej ko mi pokažeš primer ko je Slovenija in samo Slovenske firme samo iz Slovenskih zemljin speljale proces od začetka do konca gradnje in pridelave elektrike in da to danes zmorejo se lahko o tem začneva pogovarjati... Ker to da moramo iz Kitajske kupit panele je za mene identično kot da kupimo nafto... sicer so posledične aktivnosti in dolžina uporabe različne ampak bistvo ostaja...
To kako zmore neka država dobivat elektriko sama morda velja za ZDA, mogoče še za kakšno Francijo, Nemčijo ipd... zagotovo pa ne za Slovenijo.
Drži pa da je elektriko veliko lažje dobimo sami kot pa nafto, to pa ja... ampak saj ni point to, point je samo to da EV izgleda boljši ker je ICE zadeva umetno poslabšana... to sem želel izpostaviti...
Kurjenje nafte dela ogromno škode... še več škode okolju dela pa netenje vojn po bližnjem vzhodu, podpihovanje revolucij s strani ZDA, umor Gadafija, no saj tudi rudniki litija delajo ogromno škode okolju... kot skoraj vsak rudnik.
Sicer pa kako dolgo bi ob zaprtih mejah deloval JEK? Kako dolgo TEŠ 6??? Kako samooskrbni potem res smo glede elektrike?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
Utk ::
Teš6 je stala milijardo in pol. HSE, lastnik, ima letno 2 milijarde dohodkov, se pravi za tolk proda elektrike. Gradnja elektrarne je drobiž v tem poslu. Tudi velik del tiste milijarde in pol, tudi če rečemo da ni bilo podkupnin, je ostal v Sloveniji. V realnosti pač niso bagrov in vseh ljudi vozili iz Francije.
Ne gre se za fanatično samooskrbnost, kot to razumejo primitivni umi, ampak da denar ostaja tu. Gorivo za JEK predstavlja drobiž proti elektriki, ki je proizvede. Pri nafti gre praktično vse v tujino.
Ne gre se za fanatično samooskrbnost, kot to razumejo primitivni umi, ampak da denar ostaja tu. Gorivo za JEK predstavlja drobiž proti elektriki, ki je proizvede. Pri nafti gre praktično vse v tujino.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Mato989 ::
Teš6 je stala milijardo in pol. HSE, lastnik, ima letno 2 milijarde dohodkov, se pravi za tolk proda elektrike. Gradnja elektrarne je drobiž v tem poslu. Tudi velik del tiste milijarde in pol, tudi če rečemo da ni bilo podkupnin, je ostal v Sloveniji. V realnosti pač niso bagrov in vseh ljudi vozili iz Francije.
Ne gre se za fanatično samooskrbnost, kot to razumejo primitivni umi, ampak da denar ostaja tu. Gorivo za JEK predstavlja drobiž proti elektriki, ki je proizvede.
Lahko je to vse drobiž ampak če tega ne zmoreš postavit sam ali vzdrževat je neodvisnost v podobnem rangu kot nafta... samo malo dalj traja preden jo izgubiš v primeru TEŠ in JEK kot v primeru nafte in bencina...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
a_borlak ::
Koncept večinoma deluje iz preprostih razlogov:
1. Nadpovprečno obdavčena pogonska goriva (bencin in dizl) Če bi recimo že samo IZENAČILI obdavčitev elektrike in bencina bi bil bencin VELIKO cenejši tam nekje dobrih 40-50 centov kar bi poslabšalo rentabilnost in smiselnost kupovati EV
2. Subvencioniranje EVjev, Že če bi nabili podobne dajatve in davke (ker trenutno je občutek kot da EVji cest ne uničujejo samo ICEji (WTF je ta logika) če bi enake subvecije šle tudi ICEjem bi seveda EV bil spet manj smiseln
3. politično siljenje v to
Še kaj bi se našlo.
Kar ne pomeni da EV ni dober koncept samo trenutno deluje v cca 70% zaradi teh točk... dejansko je uporaba ICEja demonizirana in hkrati finančno oz. davčno veliko bolj obremenjena kot EV... če temu ne bi bilo tako bi smiselnost EVja bila veliko nižja in bi se moral veliko bolj izboljšat preden bi prišel do današnje točke.
1. Goriva so z razlogom ovdavčena in še premalo so glede na vse težave, ki jih prinašajo. Marsikdo pozabi na zdravstveni vidik.
2. Ceste uničujejo tovornjaki, približno 100 - 10.000x bolj, kot vsi avti. Torej bi morali biti vsaj 1000x bolj obdavčeni.ž
3. Politično siljenje v to z razlogom, ker zmanjšuje odvisnost od nafte.
Hvalabogu da je demonizirana, saj imamo tako ali tako preveč vozil na cesti in v prvi vrsti bi vsi morali tečnariti za spodoben javni promet. To bi rešilo marsikatero težavo.
Mato989 ::
Goriva so z razlogom ovdavčena in še premalo so glede na vse težave, ki jih prinašajo. Marsikdo pozabi na zdravstveni vidik.
Koliko bi potem morali biti EVji obdavčeni glede na težave pri kopanju litija?
Koliko bi morali bit potem cigareti obdavčeni? Pa cuker, pa bela moka? Pa mastna hrana? Pa Mekiči?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
avantis ::
1500 ciklov x 200 km na cikel, je 300,000 km. Življenjska doba ne pomeni, da baterija crkne, ampak da se ji zmanjša kapaciteta za 20, 25%, odvisno kdo definira to.
Še zmeraj čakam na te strašno poceni rabljene električne avte. Leaf je med prvimi, najstarejšimi, razen tega da niti ne hladi niti ne greje baterije, je pač tako narjen, nima nobene druge serijske napake. Tako da vse množične okvare pri nekaterih so problemi proizvajalcev, ne pa samega EV. Če je nissan lahko iz prve naredil dobrega, niti drugi 10 let kasneje ne bi smeli grešit.
Se strinjam, samo nekaj bi dodal. 200 km na cikel za kakšne avte z 30 do 40 kWh baterijami. Pri modernih električnih long range avtih je nekje 400 km na cikel. Ker cikel pomeni da sprazniš ceno baterijo od polne do prazne (torej celotno kapaciteto). Če 4x sprazniš po četrt baterije je to še vedno samo 1 cikel. Če 10x sprazniš po 10 % je to še vedno en cikel.
Torej realno 400 km na cikel x 1500 ciklov = 600.000 km, po tem času ima baterija še 80 % kapacitete.
Tle je na kratko razloženo kaj se šteje pod en cikel:
https://www.apple.com/batteries/why-lit...
avantis ::
Toliko je za NMC in NCA baterije. Za LFP baterije pa je 6000 ciklov do 80 % kapacitete, torej še 4x več. Imajo pa mal manjšo energijsko gostoto, tako da je doseg z enim ciklom recimo nekih 300 km x 6000 ciklov = 1.800.000 km preden kapaciteta pade na 80 % začetne.
BigWhale ::
Lahko je to vse drobiž ampak če tega ne zmoreš postavit sam ali vzdrževat je neodvisnost v podobnem rangu kot nafta... samo malo dalj traja preden jo izgubiš v primeru TEŠ in JEK kot v primeru nafte in bencina...
Vzdrzevati elektrarne je nekaj povsem drugega kot do konca svojega obstoja kupovati nafto. A resnicno ne vidis te razlike ali pa se samo delas, da ne vidis razlike?
codeMonkey ::
ker trenutno je občutek kot da EVji cest ne uničujejo samo ICEji (WTF je ta logika[/st.citat naj bi izjavil:
Saj jih ne. Bistveno manj jih je, pa za EVje se ne vozijo cisterne
Saj jih ne. Bistveno manj jih je, pa za EVje se ne vozijo cisterne vsepovsod.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
MrStein ::
Suma sumarum, ja če je EV OK dizajniran imaš v osnovi vse pogoje, da narediš avto bistveno bolj zanesljiv kot z ICE.
To je veliko če-jev.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
TilenS ::
Da veliko je če-jev. Kar sem hotel povedat, da osnova za zelo zanesljiv avto je na voljo. Zdaj če jo pa proizvajalec uporabi je pa druga. Vse je povezano z ceno, drugega načeloma tukaj ni. Tudi v S-klasi si ne bodo privoščili komponent ki zdržijo 100 let ker bi bilo enostavno predrago proti ne vem avtu ki bo zdržal brez problemov 10 let.
Oče je imel pooblaščen servis za Sony. Je eden od serviserjev direktno na enem sestanku vprašal Sony inženirja zakaj ne naredijo TV-ja ki bo ne vem vsaj 10let ali več let deloval brez problemov. Odgovor je bil, da lahko to naredijo brez problema ampak bo ta model TV-ja dražji. Ali bo v tem primeru stranka pripravljena plačati ne vem 2x več za TV ki bo deloval recimo 10let BP ko pa bodo v tem času na trg prišli že TV-ji z bistevno boljšo tehnologijo? Ne, ne bo. Zato pač je v določenih segmentih tehnologije tako kot je.
Oče je imel pooblaščen servis za Sony. Je eden od serviserjev direktno na enem sestanku vprašal Sony inženirja zakaj ne naredijo TV-ja ki bo ne vem vsaj 10let ali več let deloval brez problemov. Odgovor je bil, da lahko to naredijo brez problema ampak bo ta model TV-ja dražji. Ali bo v tem primeru stranka pripravljena plačati ne vem 2x več za TV ki bo deloval recimo 10let BP ko pa bodo v tem času na trg prišli že TV-ji z bistevno boljšo tehnologijo? Ne, ne bo. Zato pač je v določenih segmentih tehnologije tako kot je.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TilenS ()
KtMw ::
Toyota za Priusa Plug-in že spušča ceno.
Cenik iz julija 2023 (elegant cena 46700 EUR,executive 48700 EUR)
https://www.toyotaadria.com/si/pdf/ceni...
Cenik iz oktobra 2023 (elegant cena 42900 EUR minus popust,executive 44900 EUR minus popust)
https://www.toyotaadria.com/si/pdf/ceni...
Cenik iz julija 2023 (elegant cena 46700 EUR,executive 48700 EUR)
https://www.toyotaadria.com/si/pdf/ceni...
Cenik iz oktobra 2023 (elegant cena 42900 EUR minus popust,executive 44900 EUR minus popust)
https://www.toyotaadria.com/si/pdf/ceni...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: KtMw ()