» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1053 / 1184
»»

J.McLane ::

Kodrnusa je izjavil:

Ne vidim poante racunati ko imas ICE. Za tistih 10, 15EUR verjetno ne boš umrl, če boš v Italiji tankal... Avtodom pa 150EUR na dan..
To me spominja na tisto, ko smo sli v klub , narocili boate za 120EUR/komad, ko je bilo pa treba dam, smo se pa kregali s taxisti zakaj je voznja 7EUR namesto 5EUR haha..


Ne gre toliko za prihranek, ampak za princip in veselje do preračunvanja in ocenjevanja. Igra sam s sabo.

Pa še več trošarine in DDV sem prispeval Sloveniji kot pa Italiji, tudi to šteje :)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

ales85 ::

J.McLane je izjavil:

Saj že danes z dizlom moraš planirat postanke za tankanje, če jih ne potem takoj iz denarnice odleti 10 EUR ali več, ker tankaš na AC, preveč natočiš v Italiji in podobno. Govorim za 800 km izlete v nepoznane kraje.

Za 1.maja sem v Italiji v Grossetu na 1/4 tanka ocenil približno koliko bo treba tankat do Slovenije, malo pred mejo mi je kazal range 0 km, v Ajdovščini sem natočil 86 l dizla. Avtodom, Fiat Ducato.

Torej z izračunavanjem dosega imamo kot kaže nekateri veselje že danes z dizlom, z EV nebi bilo nič kaj drugače.

100 ljudi 100 čudi :)

Tudi približno ni primerljivo. V enem primeru moraš načrtovati zato, da boš sploh kam prišel, v drugem zato, da boš nekaj privarčeval. Če ti je do tega seveda.

damirj79 ::

https://www.zurnal24.si/avto/prima-veli...
https://www.zurnal24.si/avto/testi/z-el...

Obstaja tudi v video obliki oddaja Volan. Napisane so porabe čas na poti skupaj s polnjenjem. Žal ni v testu Kia Kona, ker bi kot kaže pometla s konkurenco. Ampak vseeno, razdalje je kolk, 350km, ICE avto si v 3,5ure na cilju (naj pove kdo ki je iz Ljubljane, jaz sem iz N. Gorice). Če sem prav razbral, so z EV rabili najmanj 4h50min. In kot vidim ni šlo niti brez kakšnih drugih težavic.

J.McLane ::

ales85 je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Saj že danes z dizlom moraš planirat postanke za tankanje, če jih ne potem takoj iz denarnice odleti 10 EUR ali več, ker tankaš na AC, preveč natočiš v Italiji in podobno. Govorim za 800 km izlete v nepoznane kraje.

Za 1.maja sem v Italiji v Grossetu na 1/4 tanka ocenil približno koliko bo treba tankat do Slovenije, malo pred mejo mi je kazal range 0 km, v Ajdovščini sem natočil 86 l dizla. Avtodom, Fiat Ducato.

Torej z izračunavanjem dosega imamo kot kaže nekateri veselje že danes z dizlom, z EV nebi bilo nič kaj drugače.

100 ljudi 100 čudi :)

Tudi približno ni primerljivo. V enem primeru moraš načrtovati zato, da boš sploh kam prišel, v drugem zato, da boš nekaj privarčeval. Če ti je do tega seveda.


Point je da neakteri ljudje radi preračunavamo, drugim pa je to breme. In kot sem napisal tisti, ki jih to tako brememeni bodo pač plačali z višjo ceno (fosilno gorivo). Prosta izbira.

Ampak vem kaj bo sedaj naslednje vprašanje: Kaj pa leto 2035 ko bo konec ICE?
Točno tisti, ki imajo probleme preračunavanja imajo očitno tudi problem dojemanja, da tehnologija in infrastruktura čez 12 let ne bo na istem nivoju kot je danes.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

MrStein ::

> Kaj pa leto 2035 ko bo konec ICE?

Totgesagte leben länger.

(mrtvo-napovedani živijo dlje)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Utk ::

Torej je 90% prebivalstva je ali tako bogatih, da mečejo denar čez okno (in to zato, da imajo glasnejše in smrdljivejše vozilo s slabšimi voznimi lastnostmi), ali pa so neumni.

Ne vem zakaj bi eno izključevalo drugo. In po moje ta procent ni 90, ampak je še veliko višji.

MrStein ::

Ja, Slovenija, dežela bogatašev. :)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Utk ::

MrStein je izjavil:

Ja, Slovenija, dežela bogatašev. :)

Ni samo Slovenija, in ti si napisal še drugo možnost, ne samo da so bogataši... Čeprav je res, pri nas velja, da bolj so revni, slabši so z denarjem. Kaj je vzrok kaj posledica, je pa odvisno od primera.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

V Financah so zadnjič pisali, da jih kupujejo predvsem podjetniki Zeleni paradoks: električni avto zaradi bonitet in subvencij, ne pa, ker je dober ... ampak ok Finance, ni dvakrat za rečt:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

deco16 ::

damirj79 je izjavil:


Obstaja tudi v video obliki oddaja Volan. Napisane so porabe čas na poti skupaj s polnjenjem. Žal ni v testu Kia Kona, ker bi kot kaže pometla s konkurenco. Ampak vseeno, razdalje je kolk, 350km, ICE avto si v 3,5ure na cilju (naj pove kdo ki je iz Ljubljane, jaz sem iz N. Gorice). Če sem prav razbral, so z EV rabili najmanj 4h50min. In kot vidim ni šlo niti brez kakšnih drugih težavic.


Iz članka:
Na poti iz Ljubljane v Zadar smo z njim prišli najhitreje, v 4 urah in osmih minutah.
EV6

Pa pomoje so z drugimi tudi mal šalabajzali recimo polnjenje v novem mestu po cca 50km je cvetka pa štartanje z ne polnim itd.

Lagano grem v zadar in še dlje v katerem koli letnemu času.

kow ::

Gregor P je izjavil:

V Financah so zadnjič pisali, da jih kupujejo predvsem podjetniki Zeleni paradoks: električni avto zaradi bonitet in subvencij, ne pa, ker je dober ... ampak ok Finance, ni dvakrat za rečt:P


Ocitno je podjetnikov vsako leto 50% vec, kaj naj recem.

MrStein ::

Utk je izjavil:


Ker točno to se trdi za EV: 0 onesnaževanja. To je glavni sales pitch

Lahko citiraš koga, ki je to tu napisal? Hvala.

"električna mobilnost je morda res ekološka, ni pa poceni. "

OK, kaj pa je potem? ekološko ni? poceni tudi ne?

(vir: https://www.amzs.si/motorevija/avtomobi... )
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

damirj79 ::

deco16 je izjavil:

damirj79 je izjavil:


Obstaja tudi v video obliki oddaja Volan. Napisane so porabe čas na poti skupaj s polnjenjem. Žal ni v testu Kia Kona, ker bi kot kaže pometla s konkurenco. Ampak vseeno, razdalje je kolk, 350km, ICE avto si v 3,5ure na cilju (naj pove kdo ki je iz Ljubljane, jaz sem iz N. Gorice). Če sem prav razbral, so z EV rabili najmanj 4h50min. In kot vidim ni šlo niti brez kakšnih drugih težavic.


Iz članka:
Na poti iz Ljubljane v Zadar smo z njim prišli najhitreje, v 4 urah in osmih minutah.
EV6

Pa pomoje so z drugimi tudi mal šalabajzali recimo polnjenje v novem mestu po cca 50km je cvetka pa štartanje z ne polnim itd.

Lagano grem v zadar in še dlje v katerem koli letnemu času.


Ja sigurno bi bilo boljš če bi štartali vsi z 100%.

Za Kono pa nisi še napisal kot časa rabi da se napolni za 400km.

deco16 ::

https://ev-database.org/uk/car/1126/Hyu...

Pick your favorite:

Charging Point Max. Power Power Time Rate
Wall Plug (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 32h45m 7 mph
1-phase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 20h30m 12 mph
1-phase 32A (7.4 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW+ 10h30m 23 mph
3-phase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW+ 20h30m 12 mph
3-phase 32A (22 kW) 230V / 1x31A 7.2 kW+ 10h30m 23 mph

Hitre
Charging Point Max. Power Avg. Power Time Rate
CCS (50 kW DC) 49 kW + 45 kW + 63 min 160 mph
CCS (175 kW DC) 77 kW + 64 kW + 44 min 220 mph

Kawhi ::

;) a teli podatki pa za tvojo Kono veljajo? Sam vprašam, ker praviš da podatki o dosegu iz iste baze pa ne veljajo. Tvoja Kona naredi menda vsaj 80 kilometrov več.

deco16 ::

Da. Pa vsakič avtovleko pokličem sam nevem kako mi potem še kilometre nabije,nekaj ne štima. Aja pa od kolega ki je šel po jadranski magistrali z enakim avtom je tudi 600km naredil(seveda poleti). Ampak to se vsi lažemo. Pa nikjer nisem reku, da dosegi iz iste baze ne veljajo, kokar za koga pač, sam naredim več.

Pa zgoraj omenjeni EV6 se napolni v 17 minutah al neki tazga.

Ne kupit!

Pa kak M3 LR komot šiša še po dosegu.

Kawhi ::

Vsi ne lažejo. Samo ti. In to očitno.

deco16 ::

Tukaj so malo lepše zaokrožili.

https://ev-database.org/car/1126/Hyunda...

Kaj pa lažem?

Kater del, slike photošopam al kaj, hočeš še kakšno poletno ?

deco16 ::

To je pa pot ponavadi tko da je povprečna pod 100kmh čist normalna, zdej je neki gužve ampak je itak stalnica pa dela na cesti itd.

 pot

pot



Zakaj torej nebi šlo v vseh letnih časih?

Aja pa to te je zmotilo: Pa tudi naklada še o tem kako se je dvignil za 1300metrov in da je tam res nizka temperatura. Nikol nisem reku da sem se dvignil za 1300m rekel sem da je najvišja točka poti tolk, potem se začneš spuščat. Lahko pa pogooglaš Tauern Autobahn @ Wikipedia boš še mal zvedu od avstricev ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: deco16 ()

Pithlit ::

damirj79 je izjavil:

Utk je izjavil:

LOL, in potem sem jaz tist, ki skoči vsakič ko kdo napiše kaj o EV.

JA ma sej se vidi.. 400km, dve rdeči črtici. To te čaka na cilju skoraj nujno iskat polnilnico, ker čez noč batery management greje baterijo in skuri kar še ima na voljo zjutraj pa panika :)

Vidim tudi zate, da imaš izkušnje.
Ne vem sicer zakaj bi bil to problem. Itak je prišel tam z avtovleko, ker 400 km se ne da naredit na elektriko, pa ga bo avtovleka potegnila še nazaj do polnilnice, kjer bo cel dan polnil, in čez 3 dni prišel nazaj domov.


Si malo obrnil ploščo zdaj. Na cilj je prišel, fajn za njega in za vsih. Ostali pravimo, da z ICE nimaš nič skrbi, z EV te čaka iskanje polnilnice, počakat da se napolni. Pač isto kot smart watch, če ne polniš skoz, crkne ko najbolj rabiš.

Zdaj bom pa jaz po utk-jevo usekala: a se vam je skisalo? Saj je povedal, vtičnica pri babi, pa vtičnica pri njemu doma. Kaj vam ni jasno? Vam je res tako težko karkoli v štekar vtaknit? Kakšno iskanje polnilnice no...
Life is as complicated as we make it...

Utk ::

MrStein je izjavil:

Utk je izjavil:


Ker točno to se trdi za EV: 0 onesnaževanja. To je glavni sales pitch

Lahko citiraš koga, ki je to tu napisal? Hvala.

"električna mobilnost je morda res ekološka, ni pa poceni. "

OK, kaj pa je potem? ekološko ni? poceni tudi ne?

(vir: https://www.amzs.si/motorevija/avtomobi... )

Se je kaj zlagal?
Ne vem zakaj je butcem tako težko razumet, da je EV pač BOLJ ekološki, kar pa NE pomeni, da je narejen iz trave in soje.
Če misliš, da par mio ljudi na leto kupi teslo in ostale EV iz ekoloških razlogov, mislim da debelo precenjuješ človeško raso.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

damirj79 ::

Pithlit je izjavil:

damirj79 je izjavil:

Utk je izjavil:

LOL, in potem sem jaz tist, ki skoči vsakič ko kdo napiše kaj o EV.

JA ma sej se vidi.. 400km, dve rdeči črtici. To te čaka na cilju skoraj nujno iskat polnilnico, ker čez noč batery management greje baterijo in skuri kar še ima na voljo zjutraj pa panika :)

Vidim tudi zate, da imaš izkušnje.
Ne vem sicer zakaj bi bil to problem. Itak je prišel tam z avtovleko, ker 400 km se ne da naredit na elektriko, pa ga bo avtovleka potegnila še nazaj do polnilnice, kjer bo cel dan polnil, in čez 3 dni prišel nazaj domov.


Si malo obrnil ploščo zdaj. Na cilj je prišel, fajn za njega in za vsih. Ostali pravimo, da z ICE nimaš nič skrbi, z EV te čaka iskanje polnilnice, počakat da se napolni. Pač isto kot smart watch, če ne polniš skoz, crkne ko najbolj rabiš.

Zdaj bom pa jaz po utk-jevo usekala: a se vam je skisalo? Saj je povedal, vtičnica pri babi, pa vtičnica pri njemu doma. Kaj vam ni jasno? Vam je res tako težko karkoli v štekar vtaknit? Kakšno iskanje polnilnice no...


Butasta. Preko šuko vtičnice napolniš glih v 2eh dneh.

TESKAn ::

Mato989 je izjavil:

Aha, in po 400km mene na mojem ICEju gladko boli K ker imam še 400km fora preden moram nafilat... ti na drugi strani moraš NUJNO dat filat drugače si v riti, torej si suženj EVja namesto on tvoj

Če delaš 400km vsak dan, si ti suženj avta.

damirj79 je izjavil:

Butasta. Preko šuko vtičnice napolniš glih v 2eh dneh.

Prek najbolj navadnega priključka v 24h pretočiš ~140kWh. Malo je avtov s tako baterijo. Ok, prek navadne vtičnice "samo" 88kWh.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Pithlit ::

damirj79 je izjavil:

Butasta. Preko šuko vtičnice napolniš glih v 2eh dneh.

Tude tebe mal fizika daje? Ne vem, vprašam. Ker smo pač na tem forumu pa baje znamo računat. In brat. Sicer zadnje cajte folk vztrajno dokazuje da ne znajo ne enega ne drugega ampak...
Life is as complicated as we make it...

Pithlit ::

TESKAn je izjavil:

Prek najbolj navadnega priključka v 24h pretočiš ~140kWh. Malo je avtov s tako baterijo. Ok, prek navadne vtičnice "samo" 88kWh.

No, 68.5... Pri 13A, k je kao neka običajna stvar. Če je elektro inštalater mel kaj soli v glavi, pa investitor ni šparal glih povsod, so pa res 16A. Sam ja, ne se glih zanašat da so 16...

V obeh primerih pa ni "2 dni".

P.S. V UK so pa baje 10A?
Life is as complicated as we make it...

damirj79 ::

No evo smo dobili izračun. S tem da na teli vtičnici in posledično fazi drugega večjega porabnika ne bo..

Utk ::

Ne morem verjet o čem se menite po 10 letih ko so električni avti na trgu.
Ampak dajte se še pofočkat malo z neumnosti, da vidim komu škoda sploh še kaj odgovarjat.
Počasi se bi moral opravičit pithlit, kaj vse tipi pišejo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Pithlit ::

damirj79 je izjavil:

No evo smo dobili izračun. S tem da na teli vtičnici in posledično fazi drugega večjega porabnika ne bo..

Ti ful privzemaš stvari o katerih pojma nimaš, ane? Zakaj ne bi raje verjel človeku, sploh ko ti dokažemo da njegova basen dejansko pije vodo?

Mimogrede, Fiat 600 (115kw z deklariranim dosegom 409km - ne vem kolk točno ima baterija kapacitete ker nisem našla ampak ker pravijo 15.1kwh/100km... 60kwh)se v njegovi domovini prodaja za slabih 32k. Kar se meni sploh ne zdi slaba cena. Res je da se nisem poglabljala v opremo/izgled/kvaliteto/whatever. Bo že vsak sam pogledal.

Utk je izjavil:

Ne morem verjet o čem se menite po 10 letih ko so električni avti na trgu.
Ampak dajte se še pofočkat malo z neumnosti, da vidim komu škoda sploh še kaj odgovarjat.
Počasi se bi moral opravičit pithlit, kaj vse tipi pišejo...

Za kaj bi se pa moral opravičit? Sej smo razčistili.
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

GupeM ::

Pithlit je izjavil:

Mimogrede, Fiat 600 (115kw z deklariranim dosegom 409km - ne vem kolk točno ima baterija kapacitete ker nisem našla ampak ker pravijo 15.1kwh/100km... 60kwh)se v njegovi domovini prodaja za slabih 32k. Kar se meni sploh ne zdi slaba cena. Res je da se nisem poglabljala v opremo/izgled/kvaliteto/whatever. Bo že vsak sam pogledal.

V prtljažnik daš pa štumfe in gate, pa ga že težko zapreš. O vozičku in kakšnem poganjalčku pa lahko samo sanjaš.

Pithlit ::

Ti pa tega avta tud od daleč nisi videl, ane?

No, nima veze. Vsak naj se sam odloči. Zase veste najbolje... men pa ni treba pamet solit z butastimi komentarji. Tud Up! mi je dovolj velik... sam tist ima pa res žalosten doseg.
Life is as complicated as we make it...

a_borlak ::

Fiat 600e ima 50kWh neto baterijo, nova Stelantisova osnova za vse njihove EVje. Luškan avtoček.

DamijanD ::

https://ev-database.org/car/1945/Fiat-6...
Gupe vsaj za en teden štumfov bi moralo it v 360l

GupeM ::

Ja, ja... Saj nisem mislil dobesedno. Ampak vem kako je bilo s prostorom v Cliu. Pa stane kakšnih 20k manj.

Dokler s sabo ne trogaš otroškega vozička in kakšnih drugih stvari za otroka, je ok. Za na šiht pa nazaj, pač. Ampak za na šiht pa nazaj, je pa 32k eur pač preveč. Veliko preveč.

Pa smo šele pri enem do dveh otrokih. Pri treh otrokih pa sploh ne dobiš nič pametnega, kaj šele kaj pametnega za normalen denar.

damirj79 ::

Pithlit je izjavil:

damirj79 je izjavil:

No evo smo dobili izračun. S tem da na teli vtičnici in posledično fazi drugega večjega porabnika ne bo..

Ti ful privzemaš stvari o katerih pojma nimaš, ane? Zakaj ne bi raje verjel človeku, sploh ko ti dokažemo da njegova basen dejansko pije vodo?

Mimogrede, Fiat 600 (115kw z deklariranim dosegom 409km - ne vem kolk točno ima baterija kapacitete ker nisem našla ampak ker pravijo 15.1kwh/100km... 60kwh)se v njegovi domovini prodaja za slabih 32k. Kar se meni sploh ne zdi slaba cena. Res je da se nisem poglabljala v opremo/izgled/kvaliteto/whatever. Bo že vsak sam pogledal.

Utk je izjavil:

Ne morem verjet o čem se menite po 10 letih ko so električni avti na trgu.
Ampak dajte se še pofočkat malo z neumnosti, da vidim komu škoda sploh še kaj odgovarjat.
Počasi se bi moral opravičit pithlit, kaj vse tipi pišejo...

Za kaj bi se pa moral opravičit? Sej smo razčistili.


Niti nisem nič privzel. Polnit bateriji 80kWh doma pač ni stvar par minutk, niti ne par urc, je več kot en cel dan. Moja številka je bila sigurno bolj točna od tvoje, ki je niti nis podala. Ampak ok, smo še empirično dokazali tko da smo vsi ql. Ampak o tem kolk časa rabimo za napolnit kono pa nismo še izvedeli. Ugibamo da 2uri, glede na opis. Sploh pa ne vemo nič, koliko časa se polni na polnilnici, kjer je 5 mest od 8ih zasedenih, ker, ugani, noben od 5ih avtov se ne bo polnil z max močjo. Že zdaj ko je EV avtov malo, je takšen % zasedenosti polnilnice, kasneje lahko pričakujemo še višjo. Na polnilni čas bo to blagodejno vplivalo. Zato postanek za napolnit 20-80% ocena 45min-1h ni daleč od resnice. Zaenkrat je to največji minus EVjev, pa če se na tvoje lepe, dolge trepalnice postaviš.

TESKAn ::

Pithlit je izjavil:

TESKAn je izjavil:

Prek najbolj navadnega priključka v 24h pretočiš ~140kWh. Malo je avtov s tako baterijo. Ok, prek navadne vtičnice "samo" 88kWh.

No, 68.5... Pri 13A, k je kao neka običajna stvar. Če je elektro inštalater mel kaj soli v glavi, pa investitor ni šparal glih povsod, so pa res 16A. Sam ja, ne se glih zanašat da so 16...

V obeh primerih pa ni "2 dni".

P.S. V UK so pa baje 10A?

V UK so pa po vojni bili pametni in so delali 'ring circuit', da si naredil krog po vtičnicah in si do vsake prišel po dveh vodih, vsak je res 10A(?), skupaj pa lahko dobiš ven 20A. So prišparali na bakru.

PS za vse, ki na dan naredite 500km+ pa EV trenutno res še ni OK. Sam ste v manjšini.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: TESKAn ()

damirj79 ::

TESKAn je izjavil:

Pithlit je izjavil:

TESKAn je izjavil:

Prek najbolj navadnega priključka v 24h pretočiš ~140kWh. Malo je avtov s tako baterijo. Ok, prek navadne vtičnice "samo" 88kWh.

No, 68.5... Pri 13A, k je kao neka običajna stvar. Če je elektro inštalater mel kaj soli v glavi, pa investitor ni šparal glih povsod, so pa res 16A. Sam ja, ne se glih zanašat da so 16...

V obeh primerih pa ni "2 dni".

P.S. V UK so pa baje 10A?

V UK so pa po vojni bili pametni in so delali 'ring circuit', da si naredil krog po vtičnicah in si do vsake prišel po dveh vodih, vsak je res 10A(?), skupaj pa lahko dobiš ven 20A. So prišparali na bakru.


Zanimivo, 1 fazna ali 3 fazna? Podobno v ITA, le da gospodinjstvo težko dobi 3 fazni priklop.

Pithlit ::

damirj79 je izjavil:

Pithlit je izjavil:

damirj79 je izjavil:

No evo smo dobili izračun. S tem da na teli vtičnici in posledično fazi drugega večjega porabnika ne bo..

Ti ful privzemaš stvari o katerih pojma nimaš, ane? Zakaj ne bi raje verjel človeku, sploh ko ti dokažemo da njegova basen dejansko pije vodo?

Mimogrede, Fiat 600 (115kw z deklariranim dosegom 409km - ne vem kolk točno ima baterija kapacitete ker nisem našla ampak ker pravijo 15.1kwh/100km... 60kwh)se v njegovi domovini prodaja za slabih 32k. Kar se meni sploh ne zdi slaba cena. Res je da se nisem poglabljala v opremo/izgled/kvaliteto/whatever. Bo že vsak sam pogledal.

Utk je izjavil:

Ne morem verjet o čem se menite po 10 letih ko so električni avti na trgu.
Ampak dajte se še pofočkat malo z neumnosti, da vidim komu škoda sploh še kaj odgovarjat.
Počasi se bi moral opravičit pithlit, kaj vse tipi pišejo...

Za kaj bi se pa moral opravičit? Sej smo razčistili.


Niti nisem nič privzel. Polnit bateriji 80kWh doma pač ni stvar par minutk, niti ne par urc, je več kot en cel dan. Moja številka je bila sigurno bolj točna od tvoje, ki je niti nis podala. Ampak ok, smo še empirično dokazali tko da smo vsi ql. Ampak o tem kolk časa rabimo za napolnit kono pa nismo še izvedeli. Ugibamo da 2uri, glede na opis. Sploh pa ne vemo nič, koliko časa se polni na polnilnici, kjer je 5 mest od 8ih zasedenih, ker, ugani, noben od 5ih avtov se ne bo polnil z max močjo. Že zdaj ko je EV avtov malo, je takšen % zasedenosti polnilnice, kasneje lahko pričakujemo še višjo. Na polnilni čas bo to blagodejno vplivalo. Zato postanek za napolnit 20-80% ocena 45min-1h ni daleč od resnice. Zaenkrat je to največji minus EVjev, pa če se na tvoje lepe, dolge trepalnice postaviš.

Majkemi tebe fizika resno jebe. Izračun si dobil pa še kr neki nabijaš.

TESKAn je izjavil:

Pithlit je izjavil:

TESKAn je izjavil:

Prek najbolj navadnega priključka v 24h pretočiš ~140kWh. Malo je avtov s tako baterijo. Ok, prek navadne vtičnice "samo" 88kWh.

No, 68.5... Pri 13A, k je kao neka običajna stvar. Če je elektro inštalater mel kaj soli v glavi, pa investitor ni šparal glih povsod, so pa res 16A. Sam ja, ne se glih zanašat da so 16...

V obeh primerih pa ni "2 dni".

P.S. V UK so pa baje 10A?

V UK so pa po vojni bili pametni in so delali 'ring circuit', da si naredil krog po vtičnicah in si do vsake prišel po dveh vodih, vsak je res 10A(?), skupaj pa lahko dobiš ven 20A. So prišparali na bakru.

PS za vse, ki na dan naredite 500km+ pa EV trenutno res še ni OK. Sam ste v manjšini.

Interesting, hvala za pojasnilo.
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

damirj79 ::

Pithlit je izjavil:

damirj79 je izjavil:

Pithlit je izjavil:

damirj79 je izjavil:

No evo smo dobili izračun. S tem da na teli vtičnici in posledično fazi drugega večjega porabnika ne bo..

Ti ful privzemaš stvari o katerih pojma nimaš, ane? Zakaj ne bi raje verjel človeku, sploh ko ti dokažemo da njegova basen dejansko pije vodo?

Mimogrede, Fiat 600 (115kw z deklariranim dosegom 409km - ne vem kolk točno ima baterija kapacitete ker nisem našla ampak ker pravijo 15.1kwh/100km... 60kwh)se v njegovi domovini prodaja za slabih 32k. Kar se meni sploh ne zdi slaba cena. Res je da se nisem poglabljala v opremo/izgled/kvaliteto/whatever. Bo že vsak sam pogledal.

Utk je izjavil:

Ne morem verjet o čem se menite po 10 letih ko so električni avti na trgu.
Ampak dajte se še pofočkat malo z neumnosti, da vidim komu škoda sploh še kaj odgovarjat.
Počasi se bi moral opravičit pithlit, kaj vse tipi pišejo...

Za kaj bi se pa moral opravičit? Sej smo razčistili.


Niti nisem nič privzel. Polnit bateriji 80kWh doma pač ni stvar par minutk, niti ne par urc, je več kot en cel dan. Moja številka je bila sigurno bolj točna od tvoje, ki je niti nis podala. Ampak ok, smo še empirično dokazali tko da smo vsi ql. Ampak o tem kolk časa rabimo za napolnit kono pa nismo še izvedeli. Ugibamo da 2uri, glede na opis. Sploh pa ne vemo nič, koliko časa se polni na polnilnici, kjer je 5 mest od 8ih zasedenih, ker, ugani, noben od 5ih avtov se ne bo polnil z max močjo. Že zdaj ko je EV avtov malo, je takšen % zasedenosti polnilnice, kasneje lahko pričakujemo še višjo. Na polnilni čas bo to blagodejno vplivalo. Zato postanek za napolnit 20-80% ocena 45min-1h ni daleč od resnice. Zaenkrat je to največji minus EVjev, pa če se na tvoje lepe, dolge trepalnice postaviš.

Majkemi tebe fizika resno jebe. Izračun si dobil pa še kr neki nabijaš.

TESKAn je izjavil:

Pithlit je izjavil:

TESKAn je izjavil:

Prek najbolj navadnega priključka v 24h pretočiš ~140kWh. Malo je avtov s tako baterijo. Ok, prek navadne vtičnice "samo" 88kWh.

No, 68.5... Pri 13A, k je kao neka običajna stvar. Če je elektro inštalater mel kaj soli v glavi, pa investitor ni šparal glih povsod, so pa res 16A. Sam ja, ne se glih zanašat da so 16...

V obeh primerih pa ni "2 dni".

P.S. V UK so pa baje 10A?

V UK so pa po vojni bili pametni in so delali 'ring circuit', da si naredil krog po vtičnicah in si do vsake prišel po dveh vodih, vsak je res 10A(?), skupaj pa lahko dobiš ven 20A. So prišparali na bakru.

PS za vse, ki na dan naredite 500km+ pa EV trenutno res še ni OK. Sam ste v manjšini.

Interesting, hvala za pojasnilo.


Ti ga nisi niti prečitala a? Kolk je zate 24h pa še par urc dodatno?

b3D_950 ::

AC Charging Type 2 11 kW, 100% in 6 hours ..... 6hx9kW 54kWh
DC Charging CCS 100 kW max, 20-80% in 29 min
https://www.arenaev.com/fiat_600e_2023-...
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Pithlit ::

GupeM je izjavil:

Ja, ja... Saj nisem mislil dobesedno. Ampak vem kako je bilo s prostorom v Cliu. Pa stane kakšnih 20k manj.

Dokler s sabo ne trogaš otroškega vozička in kakšnih drugih stvari za otroka, je ok. Za na šiht pa nazaj, pač. Ampak za na šiht pa nazaj, je pa 32k eur pač preveč. Veliko preveč.

Pa smo šele pri enem do dveh otrokih. Pri treh otrokih pa sploh ne dobiš nič pametnega, kaj šele kaj pametnega za normalen denar.

Pol pač kupi cliota. Jaz ti ne bom pameti solila kaj boš ti kupoval, še manj pa me zanimaj zakaj. Nimamo vsi treh otrok da bi morali vozičke prekladat okoli vsak dan. Nekateri jih imajo po 6,7... 8... a zdaj naj tile tebi pamet solijo ker kupiješ passeratija v karavanski izvedbi (ja kam bomo pa vozičke dal, pizda si kreten k kupuješ ta mini avtek)?

Sem že pri prvem postu napisala da se mora vsak zase odločit. Torej subjektivno. Objektivno pa 32k za avto s 50kwh (bom verjela) baterijo in brez upoštevanja subvencije... nikakor ni slabo. V bistvu je to normalno dosegljiv avto velikosti/cene nekega random golfa (zih se bo kdo zdej na kvaliteto volana pa ergonomijo senčnikom obesil - ne, pojma nimam kakšna sta ta dva avta za vsakdanjo uporabo). Če rabiš met kombi za prevažat vseh 17 vozičkov za podmladek... si pa kupi kombi in nehaj drugim pamet z neumnostmi solit.
Life is as complicated as we make it...

Utk ::

Če imaš 60, 80, 100 kwh baterijo, in avto za 40 jurjev in več, boš menda preživel še jurja za pametno 11 kw polnilnico, ki polni z močjo od 0 do 11 kw, glede na ostale porabnike v hiši.
Če to rabiš. Če ti je dovolj polnjenje s 2 kw, potem je ne rabiš. In polneš ne 80 kwh, če imaš tako veliko baterijo, ampak polneš toliko kot si tist dan, ali pa v par dneh, porabil. Če si šel en dan na daljšo pot in si bolj spraznil baterijo, spet ni nujno, da je greš takoj polnit nazaj do polne. Napolnit moraš samo toliko kot rabiš naslednji dan. In itak je ni pametno polnit stalno na 100%, to narediš samo pred daljšo potjo (če te bo to rešilo postanka, če ne, je itak spet brez veze), drugače pa polneš do nekih 80-85, niti ne boš praznil do prazne vsakič, ampak boš priklopil že pri 10-20-30 procentih, tako da realno polneš, tist dan ko jo sploh polneš, nekih 50-60% njene kapacitete.
Po defaultu ponavadi dobiš zraven 10A polnilec, ker tega lahko priklopiš kamorkoli. Lahko dokupiš 16A (in več seveda), ampak če prideš nekomu na obisk, ni nujno, da bo vtičnica zelo vesela 5 urnega tankanja s 16A. 10A pa res lahko vtakneš kamorkoli.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Pithlit ::

damirj79 je izjavil:

Ti ga nisi niti prečitala a? Kolk je zate 24h pa še par urc dodatno?

Mater si usekan. Na normalni vtičnici spraviš skozi 88kwh v 24 urah. Smo ti napisali zgoraj, podali izračune, itd. Ti pa še kr "za 80kwh rabiš 24 pa še nekaj ur". Počasi bom res začela verjet da ste tu sama nepismena teleta.

In ja, 16A je standard že en cajt. Moja 30 let stara bajta ima to not. Pa grem komot lahko na 32A brez da si posebej polnilnico omislim. In ti še kr nabijaš neke gluposti o katerih pojma nimaš.

No, uni socialistični bloki iz 70ih let prejšnjega stoletja ki jih že 50 let ni noben tikal imajo pa res zelo verjetno samo 13A. Ni pa noben problem tega zrihtat če se pojavi potreba. Ja, z navadno shuko.
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: damirj79 ()

RedDrake ::

Nekaj se za brezveze prerekate.
Tule je ene par mandeljcov končno nabralo tistih 15k za 10 let starega EV-ja in sedaj pametujejo kako "jasno ni problem skeširat" 50-70k EUR za EV-ja, ker itak to je čist normalna stvar.
Na drugi strani je pa par ljudi, ki fura 5 let stare, iz DE uvožene, naciwagne z magičnimi kilometri, ali pa te iste naciwagne na leasing, ker je to itak edini "Avto", ki sploh obstaja.

EV pa ostaja ne-prava stvar za vse proper blokarje, ki jih je sploh v tujini po 80%+ prebivalstva.
Polnit "moraš" doma, drugače računice ni (en je že dal ceno za hitre polnilnice in je samo še ~20% cenejša od dizla, kar pri konkretno višji nakupni ceni pomeni da je ROI tam nekje v časovnem območju zgnitja pleha, kje je šele baterija, ki guzne konkretno prej).
Torej, doma je kul. Lahko komot na šukota, v povprečju mora to zadoščat, razen ko se dela back-to-back daljše fure, kar je za 99% izjemno redko. Ampak ko bo EV-jev dovolj, bo cena nočne elektrike narasla, ker ne bo presežkov. Pa se ROI spet odmika. Aja ne, si narediš solarno elektrarno, pa si bil early, pa maš letni netmetering (congratulations, si del energetskega problema in ne rešitve!). Either way, pol leta boš na istem kot oni brez solarne. Al pa če kupiš še za par 10k EUR baterij.
No in potem smo tam, da je zadeva čist affordable in čist za vsakega. Če hočeš biti "proper" moraš samo investirat tam od 50k (za najcenejše EV-je) do 80-90k za nekaj "družinsko" uporabnega.
Itak, dosegljivo vsakemu, ki je profi dedič, kriptonategun ali pa podjetnik/građevinac.
In kot vemo, in nas ekonomija uči, so lahko bogati vsi. Čisto vsi, vsak do zadnjega, brez izjeme. Hkrati no less.
Zimbabwe nam kaže pot do prebivalstva miljonarjev.

damirj79 ::

Pithlit je izjavil:

damirj79 je izjavil:

Ti ga nisi niti prečitala a? Kolk je zate 24h pa še par urc dodatno?

Na normalni vtičnici spraviš skozi 88kwh v 24 urah. Smo ti napisali zgoraj, podali izračune, itd. Ti pa še kr "za 80kwh rabiš 24 pa še nekaj ur". Počasi bom res začela verjet da ste tu sama nepismena teleta.

In ja, 16A je standard že en cajt. Moja 30 let stara bajta ima to not. Pa grem komot lahko na 32A brez da si posebej polnilnico omislim. In ti še kr nabijaš neke gluposti o katerih pojma nimaš.

No, uni socialistični bloki iz 70ih let prejšnjega stoletja ki jih že 50 let ni noben tikal imajo pa res zelo verjetno samo 13A. Ni pa noben problem tega zrihtat če se pojavi potreba. Ja, z navadno shuko.


Čisto teoretično je maks 88kWh, če je kabel kratek in če imaš na vtičnici bližje 240V kot 220V, potem to dosežeš. Če pa imaš tko enih 223V tko kot jst zdaj zjutraj, ko nihče v vasi nič ne dela, in imaš linijo od trafota dolgo 100m, pa še podajlšek 15m, je izplena 70-75kWh. Praktično podprto. Kako dobiš na šuko vtičnici 32A?

PS: gospodinjstva dokaj enostavno dobijo 3x20A, tudi 3x25A. Za 3x32A ali 3x40A bodo najprej zelo dobro premerili vodnike do trafota in potem do tvoje hiše. Verjetnost da soglasja ne dobiš je velika, jaz npr ga ne dobim kljub temu, da smo dobili pred 5leti nov trafo. Max je 3x25A zame.

Utk je izjavil:

Če imaš 60, 80, 100 kwh baterijo, in avto za 40 jurjev in več, boš menda preživel še jurja za pametno 11 kw polnilnico, ki polni z močjo od 0 do 11 kw, glede na ostale porabnike v hiši.
Če to rabiš. Če ti je dovolj polnjenje s 2 kw, potem je ne rabiš. In polneš ne 80 kwh, če imaš tako veliko baterijo, ampak polneš toliko kot si tist dan, ali pa v par dneh, porabil. Če si šel en dan na daljšo pot in si bolj spraznil baterijo, spet ni nujno, da je greš takoj polnit nazaj do polne. Napolnit moraš samo toliko kot rabiš naslednji dan. In itak je ni pametno polnit stalno na 100%, to narediš samo pred daljšo potjo (če te bo to rešilo postanka, če ne, je itak spet brez veze), drugače pa polneš do nekih 80-85, niti ne boš praznil do prazne vsakič, ampak boš priklopil že pri 10-20-30 procentih, tako da realno polneš, tist dan ko jo sploh polneš, nekih 50-60% njene kapacitete.
Po defaultu ponavadi dobiš zraven 10A polnilec, ker tega lahko priklopiš kamorkoli. Lahko dokupiš 16A (in več seveda), ampak če prideš nekomu na obisk, ni nujno, da bo vtičnica zelo vesela 5 urnega tankanja s 16A. 10A pa res lahko vtakneš kamorkoli.


Jap, to drži, ampak to je druga debata. Ni to šuko vticnica.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

BigWhale ::

RedDrake je izjavil:

Itak, dosegljivo vsakemu, ki je profi dedič, kriptonategun ali pa podjetnik/građevinac.
In kot vemo, in nas ekonomija uči, so lahko bogati vsi. Čisto vsi, vsak do zadnjega, brez izjeme. Hkrati no less.
Zimbabwe nam kaže pot do prebivalstva miljonarjev.


Kindly, fuck off.

EVji so dosegljivi prav vsem, ki kupujejo nove avtomobile v cenovnih razredih nad 25.000 EUR. Takih avtomobilov in ljudi dandanes ni malo. To vsekakor niso vsi, ampak ni pa to zanemarljiva stevilka. A se EV izplaca iz ekonomskega vidika? Kakor za koga. Tako kot je ekonomsko izplaca avto katerikoli drugi avto za 40.000 EUR. Vecini se ne, pa se taksni avtomobili se vedno kupujejo.

Nekdo bo pac vzel kredit in bo kupil BMW trojko, pa bo poleg kredita dajal se 150 EUR na mesec za bencin. Kdo drug bo pa vzel 100 EUR kredita vec in bo 50 EUR v plusu, ker ne bo rabil dati denarja za bencin.

Nehajte ze jamrat, da ste revezi, ker ce bi bili res revezi, bi se vozili s kolesi.

damirj79 ::

RedDrake je izjavil:

Polnit "moraš" doma, drugače računice ni (en je že dal ceno za hitre polnilnice in je samo še ~20% cenejša od dizla


Petrol piše polnjenje na priključkih z nazivno močjo nad 50,01 kW: 0,70 €/kWh. 50kWh je to 35€. Recimo da to pomeni 300km AC vožnje. Na prvi uč ne izgleda niti ceneje kot ICE. Razen če polniš počasneje.

Pithlit ::

damirj79 je izjavil:

Pithlit je izjavil:

damirj79 je izjavil:

Ti ga nisi niti prečitala a? Kolk je zate 24h pa še par urc dodatno?

Na normalni vtičnici spraviš skozi 88kwh v 24 urah. Smo ti napisali zgoraj, podali izračune, itd. Ti pa še kr "za 80kwh rabiš 24 pa še nekaj ur". Počasi bom res začela verjet da ste tu sama nepismena teleta.

In ja, 16A je standard že en cajt. Moja 30 let stara bajta ima to not. Pa grem komot lahko na 32A brez da si posebej polnilnico omislim. In ti še kr nabijaš neke gluposti o katerih pojma nimaš.

No, uni socialistični bloki iz 70ih let prejšnjega stoletja ki jih že 50 let ni noben tikal imajo pa res zelo verjetno samo 13A. Ni pa noben problem tega zrihtat če se pojavi potreba. Ja, z navadno shuko.


Čisto teoretično je maks 88kWh, če je kabel kratek in če imaš na vtičnici bližje 240V kot 220V, potem to dosežeš. Če pa imaš tko enih 223V tko kot jst zdaj zjutraj, ko nihče v vasi nič ne dela, in imaš linijo od trafota dolgo 100m, pa še podajlšek 15m, je izplena 70-75kWh. Praktično podprto. Kako dobiš na šuko vtičnici 32A?

PS: gospodinjstva dokaj enostavno dobijo 3x20A, tudi 3x25A. Za 3x32A ali 3x40A bodo najprej zelo dobro premerili vodnike do trafota in potem do tvoje hiše. Verjetnost da soglasja ne dobiš je velika, jaz npr ga ne dobim kljub temu, da smo dobili pred 5leti nov trafo. Max je 3x25A zame.

Utk je izjavil:

Če imaš 60, 80, 100 kwh baterijo, in avto za 40 jurjev in več, boš menda preživel še jurja za pametno 11 kw polnilnico, ki polni z močjo od 0 do 11 kw, glede na ostale porabnike v hiši.
Če to rabiš. Če ti je dovolj polnjenje s 2 kw, potem je ne rabiš. In polneš ne 80 kwh, če imaš tako veliko baterijo, ampak polneš toliko kot si tist dan, ali pa v par dneh, porabil. Če si šel en dan na daljšo pot in si bolj spraznil baterijo, spet ni nujno, da je greš takoj polnit nazaj do polne. Napolnit moraš samo toliko kot rabiš naslednji dan. In itak je ni pametno polnit stalno na 100%, to narediš samo pred daljšo potjo (če te bo to rešilo postanka, če ne, je itak spet brez veze), drugače pa polneš do nekih 80-85, niti ne boš praznil do prazne vsakič, ampak boš priklopil že pri 10-20-30 procentih, tako da realno polneš, tist dan ko jo sploh polneš, nekih 50-60% njene kapacitete.
Po defaultu ponavadi dobiš zraven 10A polnilec, ker tega lahko priklopiš kamorkoli. Lahko dokupiš 16A (in več seveda), ampak če prideš nekomu na obisk, ni nujno, da bo vtičnica zelo vesela 5 urnega tankanja s 16A. 10A pa res lahko vtakneš kamorkoli.


Jap, to drži, ampak to je druga debata. Ni to šuko vticnica.

Prav. Ti itak veš bolje od mene kaj mam jaz po bajti. Saj jaz ne nisem že dvakrat razdrla da smo napeljavo obnovil oziroma dodelal. Pa še enkrat jo bom. Pazi to: imam celo soglasje od elektra da mi ni treba omarice ven dajat (staro celih 7 let). Še več... Imam lahko še kar 50 let staro elektro škatlo, po vseh pravilih. In ne, nisem jaz vodnikov vlačila po bajti. To so počeli ljudje ki so kvalificirani za to... sem pa asistirala, ker sem pač iz stroke.

Ampak ja, daj še mal nabijaj kaj jaz imam, pa kaj lahko in kaj ne smem...

RedDrake je izjavil:

Nekaj se za brezveze prerekate.
Tule je ene par mandeljcov končno nabralo tistih 15k za 10 let starega EV-ja in sedaj pametujejo kako "jasno ni problem skeširat" 50-70k EUR za EV-ja, ker itak to je čist normalna stvar.
Na drugi strani je pa par ljudi, ki fura 5 let stare, iz DE uvožene, naciwagne z magičnimi kilometri, ali pa te iste naciwagne na leasing, ker je to itak edini "Avto", ki sploh obstaja.

EV pa ostaja ne-prava stvar za vse proper blokarje, ki jih je sploh v tujini po 80%+ prebivalstva.
Polnit "moraš" doma, drugače računice ni (en je že dal ceno za hitre polnilnice in je samo še ~20% cenejša od dizla, kar pri konkretno višji nakupni ceni pomeni da je ROI tam nekje v časovnem območju zgnitja pleha, kje je šele baterija, ki guzne konkretno prej).
Torej, doma je kul. Lahko komot na šukota, v povprečju mora to zadoščat, razen ko se dela back-to-back daljše fure, kar je za 99% izjemno redko. Ampak ko bo EV-jev dovolj, bo cena nočne elektrike narasla, ker ne bo presežkov. Pa se ROI spet odmika. Aja ne, si narediš solarno elektrarno, pa si bil early, pa maš letni netmetering (congratulations, si del energetskega problema in ne rešitve!). Either way, pol leta boš na istem kot oni brez solarne. Al pa če kupiš še za par 10k EUR baterij.
No in potem smo tam, da je zadeva čist affordable in čist za vsakega. Če hočeš biti "proper" moraš samo investirat tam od 50k (za najcenejše EV-je) do 80-90k za nekaj "družinsko" uporabnega.
Itak, dosegljivo vsakemu, ki je profi dedič, kriptonategun ali pa podjetnik/građevinac.
In kot vemo, in nas ekonomija uči, so lahko bogati vsi. Čisto vsi, vsak do zadnjega, brez izjeme. Hkrati no less.
Zimbabwe nam kaže pot do prebivalstva miljonarjev.

Nihče ne govori da so 50k EV-ji affordable. Govorimo pa da se precej dostojne (nove) ev-je dobi že za dobrih 25-30k. Isto kot nekega random ice golfa (primerljivih dimenzij). Zakaj bi kdorkoli ice golfa kupoval v takem primeru jaz ne vem. Pa ne mi rečt da 25-30k ni affordable če imaš povprečno plačo (če sta pri hiši dve taki plači pa sploh).
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

Mato989 ::

Nihče ne govori da so 50k EV-ji affordable. Govorimo pa da se precej dostojne (nove) ev-je dobi že za dobrih 25-30k. Isto kot nekega random ice golfa (primerljivih dimenzij). Zakaj bi kdorkoli ice golfa kupoval v takem primeru jaz ne vem. Pa ne mi rečt da 25-30k ni affordable če imaš povprečno plačo (če sta pri hiši dve taki plači pa sploh).


Zakaj pri pri primerljivih dimenzijah ne vzameš tudi primerljivega dosega...

Vsak jeben CLio in ostali šrot za pol cene EVja ima dosega več kot 90% EVjev
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

BigWhale ::

Zato ker, kljub drugacnemu prepricanju povprecnega slehernika, doseg ni najpomembnejsa stvar pri avtomobilu. Elektricnem ali pa tistem na star premog.

RedDrake ::

Živiš v mehurčku BW.
Jaz vem, da na mojem vikendu na dolenjskem (kjer de-facto vsi živijo v hišah, tistih 10 blokov občini je pač statistična napaka), je povprečen avto starejših od 10 let in je morda vreden 5k. Novih vozil je malo. Novih vozil višjega ranga (EV included) je zanemarljivo.
Ni to LJ, kjer je vsak tretji "bogat" zaradi apartmajev/službe za 3k+ neto/dilanja/korupcije/whatever.
Ampak v LJ je pa odstotek blokarjev, ki že parkplaca nimajo, kaj šele polnilnice, zelo velik.
Tako da suma summarum pač EV ni prava reč za veliko večino prebivalstva.
Nekoč bo, vsekakor.
Samo tu se prepucava sedaj že več kot 15 let o tem, kdaj to bo.
Včasih se je trdilo 10 let.
Tistih 10 let je prišlo in šlo.
In verjetno bo še naslednjih 10 prišlo in šlo.
Ker nekateri mislijo, da so avtomobili isto kot mobiteli, ki se jih menja kot gate.
Drugi pa trdimo da gre pri avto tržišču za izjemno "dušen sistem", kjer spremembe trajajo desetletja.
««
1053 / 1184
»»