» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
strani: 1 2 3 4 ... 249

'FireSTORM' ::

am...ja
in delam približno 100kkm na leto oz. vsaj prejšno leto sem naredil, malo več kot 90kkm
vsak dan v maribor iz murske sobote in nazaj
kar je že dnevno samo ta relacija nekje 120km
potem pa še malo okrog
pa še kam letim rač. popravljat pa se nabere
Those penguins.... They sure aint normal....

Roadkill ::

Meni se še najbolj smiselna zdi ideja, da bi avtomobili bili še naprej na motor z notranjim izgorevanjem (=bencin), ta motor fila nek "mali" akumulator, ki pa poganja elektro motor.
Tako bi lahko po mojem že dobili večji izkoristek, ker bi bencinski motor vedno tekel pri idealnih pogojih in samo takrat, ko se ga rabi.
Elektromotor bi pa poganjal avto in se polnil še iz zaviranja.
Za tako zadevo bi bil pomojem povsem zadosti nek motor manjsi od 1000ccm.
Težo bi zmanjšali zaradi odprave menjalnika in pripadajočih zadev.

No ja... sliš se mi smiselno. Ampak dokler ne bi tole zalaufal v masovni proizvodnji, bi bile cene seveda retardirano visoke.
Bi pa takole ostali srečni tako naftni mogotci, kot proizvajalci avtov.
Ü

Thomas ::

IMO maš dober point. Hibridni avto neke vrste. Optimalen generator elektrike in to je to.

Good man!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

Ideja mi je zelo všečna, res.

Vidim sicer eno težavo. Garaže. Zdej je motor ugasnjen v garažah, potem pa to ne bi bilo več nujno. Zato bi generator prej moral imeti neke varnostne mehanizme.

Ampak vse to je (enostavno) rešljivo!

Ja, če ti pa razvoj namesto bencinskega (pinskega ...) generatorja enkrat da baterije, kondenzatorje ali kaj tretjega ... pa tudi prav!

Nice, res!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

WarpedOne ::

Še ena jederska je nujna in obvezna. Čimprej tembolje. Nimam tut nič proti, če se nardi elektrarna na nafto. Se splača eneparkrat bolj, kot pa nafto hacat u milijon majhnih motorčkih.

Sončne celice se bodo v bližnji prihodnosti drastično pocenile, kar pomeni da si jih bo lahk privošču praktično vsak in s tem pokril precejšn del svojih dnevih potreb. Za čez noč, bojo pa elektrarne zadostovale.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

WarpedOne ::

Hibridni avtomobili so tu in zdaj. Toyota Prius. Lexus 400h. Toyota Rav4. Etc.
Učinek? Od oka polovična poraba glede na good old. Prius haca okol 4l/100km.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Go-ahead ::

Sicer nisem bral cele teme, mogoče je že kdo omenil.

Skozi ceno goriva in trošarin se polni državni proračun. Proizvodna cena - nabavna cena bencina namreč ni enaka prodajni ceni, bistveni del je trošarina.

Nenadoma bo državni proračun prazen in država bo morala uvesti trošarine na električno energijo.

Ali se boste potem še vedno vozili pol ceneje na elektriko????????

Roadkill ::

WarpedOne: Ja sam recimo Priusov koncept je zgrešen pomojem. Še vedno imaš menjalnik, sklopko, bencinski motor, ki poganja avto, električni motor je pa tam skoraj kot le okras. Avto je zaradi tega PREDRAG.
Že zaradi tega, ker se morajo ZELO potrudit da vse zgoraj našteto spravijo na "samo" 1500kg.

Prius kuri 5l/100km, kar je zelo dobro za tak avto, ampak slabše kot podobni dizl.

Dokler ne bo hibrid kuril MANJ kot ostali nima smisla rinit v to smer.

GO-AHEAD: Država bo preživela - ne skrbi. Se mi pa zdi smešno, ko nekateri pravite "ja, bojo pa elektriko podražil, pa boste na istem"...
Tudi če bo država jemala isto veliko trošarino na nekaj, kar je ceneje od trenutnega, bomo MI plačevali manj.
Ü

Go-ahead ::

Zakaj je pa nafta tako draga. Saj samo zvrtaš vrtino, napelješ cevi in jo imaš. Cena bi lahko bila enaka samo stroškom predelave in transporta. Če pa hočeš pridobiti elektriko iz nje jo moraš pa še zakurit.
A ni v drugem primeru nekaj več stroškov???

Pa še podvprašanje o voltaičnih sistemih.
A v svoji življenski dobi vrnejo energijo. katera je bila potrebna za njihovo izdelavo????

LojzePek ::

Who killed the eletric car

Odličen dokumentac na to temo, ni prevč tehnično usmerjen, vseeno pa zanimiv za pogledat. Priporočam...

Daedalus ::

Potreba po električni energiji se bo drastično povečala!

Nič takega, česar sodobna tehnologija ne bi zmogla.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Go-ahead ::

A misliš fuzijo?

Menim, da je samo v tem prihodnost. Vse ostalo je bolj tako. Vendar so znastveniki še daleč.

Mr_Globus ::

Se zapufamo, mardimo še 2 jedrski in prodajamo mi elektriko ;) (še prej pa treba zbrisat vse tazelene za višje dobro :P )
==> LAŠKO JE ZAKON <==

WarpedOne ::

GO-AHEAD
Pa še podvprašanje o voltaičnih sistemih. A v svoji življenski dobi vrnejo energijo. katera je bila potrebna za njihovo izdelavo????


Ja. Vložena energija se povrne N-kratno. Pri tem pa N stalno narašča, cena pa pada. Primer nanosolar

Roadkill
Malo si poglej kako točno je Prius narejen. Par stvari si zgrešil. Priusov primarni cilj je doseganje standarda ULEV - ultra nizke emisije - nižja poraba je le stranski efekt. Če se parametri delovanja njegovega pogonskega sistema mal drugače postavijo, je sposoben dosežt še opazno nižjo porabo, bodo pa zato izpusti nekaj večji.

________________________________________________________________________________________________________
Večina folka ne dojame glavne poante:

Elektrika je univerzalna oblika energije. Elektromotor je najučinkovitejši motor, kar jih poznamo, pa razvoj še ni rekel zadnje.
Elektriko pridobivat je možno na N+1 način. Zakaj bi se obvezali na eno samo obliko energije? Zakaj se obsodit na vodik, tako kot smo zdej obsojeni na bencin? Al pa samo etanol? Al pa samo hidroelektrarne? Etc?

Ko presedlamo na elektriko, nas ne zanima več na točno kakšen način jo pridobivamo. Lahko si vsako leto zmislimo nov način, pa zarad tega ne bo potrebno menjat avtomobila. Izkoristimo lahko vse možne lokalne pogoje. Islandci bojo ganjal geotermalne elektrarne (mislim da že sedaj z njo pokrivajo nekje polovico vseh energetskih potreb). Kje drugje bojo mel veternice, spet kje drugje se lahk vržejo u hidroelektrarne. Nekater si bojo pozidali fuzijske elektrarne, kmetje si lahk doma postavjo generator na metan, ki ga kuhajo iz hlevskega gnoja. Običajni ljudeki pa si lahko na streho namontiramo 20kvadratnih sončnih celic, pa mamo večino lastne potrebe pokrite - zastonj. Ponoč pač kupujemo energijo, takrat so elektrarne itak skor 'idle' in je energija cenejša - ker jo je preveč.

V prihodnosti ne bomo mogl več stavit na EN SAM vir energije, tko kot smo zadnjih sto let stavili na NAFTO. In se s tem na pol prostovolno podredili vsem ki so jo mel.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Go-ahead ::

Se opravičujem. Nisem vedel, da so proizvodne stroške tako znižali.
Za klasične kolektorje so govorili, da v svoji obratovalni dobi nikoli ne vrnejo vložene energije.

Kje lahko kupim ta nanosolar zadevo??? Pa a bo dovolj močna, da se bom z njo ogreval? In ali bo prinesla dovolj enegije za izdelavo baterijh v katere bom hranil električno energijo?


Ljudje se vedno odločamo za najenostavnejše variante. Trenutno delujemo na nafto. V prihodnosti boma delovali na nekaj drugega (fuzijo???). Vso ostalo ropotijo bomo zavrgli.

OChack ::

'FireSTORM'- etanol je dost bl učinkovit in da avtu večjo moč tko da za šalo nadomesti tvoje nenadomestljive bencinske hlape :D
tko da benz je res podn, slab izkoristk, slaba moč, velka poraba, ni slabšga, zato pa mamo dizl :P
elektrika je drgač super edin povnenje...........to je slaba stran.
če bodo dla notr one baterije ki se hitr povnejo tok skor kot kondenzator potem bo nproblem skor rešen.
glede hrupa je ap tko enim je ušeč enim pa ni, nekateri pač radi vs denar dajo za bencin in registracijo svojih vozil, drugi pa raj bolš jemo al pa ga žuramo za ta denar>:D
Int€l inside, IDIOT Outside

Daedalus ::

A misliš fuzijo?

Mislim na čisto navadne fisijske jedrske elektrarne. Komot zadostujejo, sam ene par jih je treba postavit. V primerjavi z vsemi alternativami, so IMO daleč najboljša rešitev za pridobivanje štroma.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

'FireSTORM' ::

OChack ja in narediš mogoče 10km z njim pa ti mašina gre:D
preizkušeno, APN 6, benz+etanol>:D
batne obročke sem "raztresel" po cesti >:D

zakaj je nafta draga:
ker najprej gre iz arabskih držav v ameriko(tam je nafta najcenejša po svetu oz. med najcenejšimi)
potem se ta nafta izvaža v naslednje države, iz teh še v naslednje, in seveda vsaka država si nabije malo ceno da ima nek dobiček iz tega
in ko pride v slovenijo pa mamo tako ceno

kak pa najbolj poceni prideš skozi?
sem gledal nekje po TV kaj američani delajo
majo dizelaše in v njih točijo staro olje za praženje>:D
Those penguins.... They sure aint normal....

Thomas ::

> zakaj je nafta draga:
ker najprej gre iz arabskih držav v ameriko(tam je nafta najcenejša po svetu oz. med najcenejšimi)
potem se ta nafta izvaža v naslednje države, iz teh še v naslednje, in seveda vsaka država si nabije malo ceno da ima nek dobiček iz tega
in ko pride v slovenijo pa mamo tako ceno


Svetovna oslarija!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Ch4N93 ::

Običajni ljudeki pa si lahko na streho namontiramo 20kvadratnih sončnih celic, pa mamo večino lastne potrebe pokrite - zastonj. Ponoč pač kupujemo energijo, takrat so elektrarne itak skor 'idle' in je energija cenejša - ker jo je preveč.

Trenutno se najbolj splača vso energijo iz "domače elektrarne" prodat državi, ter potem energijo za lastne potrebe kupovati nazaj od države. Razlog leži v dejstvu, da država subvencionira odkup energije. Za 1 kWh oddane energije tako dobiš cca. 83 tolarjev, medtem ko pa za 1 kWh prejete energije plačaš "samo" 21 SIT. Pri tej ceni odkupa, se začetna investicija nakupa celic povrne v 5-7 letih (odvisno od celic, ter izvedbe).
Ni nam lahko...

Azrael ::

Na še en mogoč vir energije za el. avto sem pozabil.

Možnost so še baterije (galvanski členi za 1x uporabo).

Zadeva ni povsem nesmiselna. Pri takem členu se namreč troši samo negativna elektroda, vse ostalo v členu ostane nespremenjeno. V 70. letih je bil s tem namenom razvit galvanski člen, ki je za negativno elektrodo uporabljal aluminj. Izvedba je bila taka, da je bilo mogoče dodajati aluminij za toliko, kot se ga je porabilo pri uporabi in tako galvanski člen stalno držati v dobri kondiciji.

Izvedba se takrat ni obnesla, problemi z natančnim dodajanjem aluminija in predvsem baje je bil porabljen aluminij dražji, kot bencin za enako km. Odpadlo pa je potreba po (vsakodnevnem) polnjenju z el. energijo, ki je neizbežna pri akumulatorjih.

Bilo nekoč v ŽiT.
Nekoč je bil Slo-tech.

OwcA ::

Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

gensi ::

Uvedba elektro avtov bo imela očitno drugačno krivuljo uvajanja kot pa "navadnih" vozil.

O elektro avtih se govori že celo večnost, nikakor pa ne prodrejo v masovno uporabo.

Morda bi bil njihov uspeh hitrejši, če bi po vzoru računalniške industrije uvedli t.m. "standardne vgradne enote". To bi pomenilo, da morajo imeti dele standardiziranih velikosti kar bi imelo za posledico veliko konkurenco med proizvajalci komponent in tudi hitrejši razvoj.

Izdelovalci šasij bi zagotovili vnaprej predviden prostor za generatorje, dodatne priprave (klima)... Tako bi se prej ali slej razvilo veliko nišnih izdelovalcev in vozila bi bila lahko veliko bolj persionalizirana. Posamezniki pa bi lahko seveda kupili tudi že vnaprej "pripravljena" vozila.

Pri takšnem načinu bi lahko ljudje z veliko denarja sproti modificirali izdelke, tisti z malo pa bi zagotovo hitro prišli do poceni nadomestnih delov.

L.P.
I.

KandazaR ::

Sej pred leti je bilo govora da bi se večji avtomobilski proizvajalci povezali in naredili skupno podvozje v katerega bi že bili vgrajeni 4 elektromotorji (en na kolo) baterije in pa ostale še pomembne stvari. Nato pa bi vsak proizvajalec naredil svojo nadgradnjo.

gensi ::

Avti na elektriko so pač veliko enostavnejši. Ni transmisijskega mehanizma v obliki "sedanjih vozil" in s tem povezanih zahtev po posebej prilagojeni izdelavi.

Če bi uspelo uveljaviti standardne vgradne enote, bi bilo vse veliko ceneje. Pri "navadnih" vozilih se proizvajalci namreč zelo trudijo, da jih lahko servisirajo le sami. Pogosto imajo celo posebne ključe, reset po opravljenem servisu naredijo lahko le s posebnimi testerji,...

Če pa bi bilo čim več delov in sklopov (npr. velikost in oblika ohišja akomulatorja, elektro motorja, pritrdilnih mest za sedeže, ...), potem bi bilo vse cenejše tudi vzdrževanje.

Keyser Soze ::

Dovolj bi bilo že to, da bi standardizirali samo akomulatorje.

Prideš na "bencinsko" črpalko in ti avtomatika preprosto zamenja prazno baterijo z polno. Tako "posimplano" povedano.

Daedalus ::

To je v bistvu edin del, ki bi rabil bit standarden. Kot je standarden bencin oziroma nafta.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

TESKAn ::

Nekaj časa nazaj sem v eni novički zasledil, da so naredili motor v kolesu, ki ima dovolj moči, da ti fura zadevo. Tako spraviš 4 motorje v 4 kolesa, potem rabiš pa samo še baterije in nekaj elektronike.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo, ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedOne ::

To čist laufa. Ampak ti se s takšno zadevo po kakšni neravni cesti NOČEŠ peljat.
Če daš motorje v sama kolesa, s tem precej poslabšaš razmerje med vzmeteno in nevzmeteno težo. Vozilo manj 'tišči' kolesa ob tla, kar pomeni da precej lažje poletiš čez kakšno neravnino. U ovinku to pomeni, da greš naravnost namesto v ovinek. Oprijem je u PM.

Edit: je pa to odlična stvar za kake resnične terence (ne za šminkerske mestne SUVe). Imaš dejanski 4 kolesni pogon s 100% kontrolo oprijema posameznega kolesa.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Zgodovina sprememb…

Stepni Volk ::

WarpedOne - boš dal pa v vozilo eno ali dve betonski kocki, da bo tvoje razmerje vzmetene in ne-vzmetene teže zadovoljivo. Plus, kje je tvoje zaupanje v elektronska pomagala, ki že sedaj rešujejo živeljenja: ABS, ESP?
Ter dejstvo, da je elektromotor lahko zelo, zelo lahek. Baterije so pa zelo, zelo težke.
neobjavljeno.blogspot.com

Daedalus ::

Bah. Sej lahko elektromotorje zmontiraš na šasijo, pa prek polosi (kot je narejno že zdaj) lepo poganjaš vsako kolo posebej. Problem z nevzmeteno težo rešen, problem z ločeno "obravnanvo" vsakega kolesa tudi, sama polos pa ne predstavlja nekih omembe vrednih izgub moči pri prenosu.

WarpedOne - boš dal pa v vozilo eno ali dve betonski kocki, da bo tvoje razmerje vzmetene in ne-vzmetene teže zadovoljivo. Plus, kje je tvoje zaupanje v elektronska pomagala, ki že sedaj rešujejo živeljenja: ABS, ESP?

Mah, prva rešitev po nepotrebnem povečuje skupno težo vozila. Druga pa...če je sama zasnova vozila neustrezna in slabo izvedena - ti nobena elektronika ne pomaga, da bi blo res lepo vodljivo. Mislim, kaj ti pomaga ESP na lojternem vozu? Ne prav dosti, IMO.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Daedalus ()

Stepni Volk ::

ESP na lojternem vozu ne more delovati. Ker je za delovanje ESP-ja nujen nadzor obratov motorja t.i. Motorschleppmomentregelung - MSR. Delni "nadzor" nad obrati pravih konj ima le bič in palica. In dosedaj še nihče ni imenoval biča ESP. Da ne omenjam problema, da pogon nima stika s kolesi :)

BTW - prejšnji dopis je vseboval doberšno mero sarkazma, brez opozorilnih lučk seveda (tako kot tudi tale).
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

Stepni Volk ::

Bosejevo podvozje ali Audijev Magnetic-ride, ki se nahaja v prihajajočem A5.
Oz. kdo pravi, da bi moralo imeti električno vozilo klasično podvozje? Se kdo upa trditi, da na tem področju ne bo nobenega napredka? Nobene inovacije?

Back on topic
Električni avtomobili so dejansko nevarni. Za nas navajene glasnega prihoda. V državak, kjer se po cestah vozi kar nekaj tako gnanih vozil, doživiš čisti šok, ko ti iz lepa nekdo potrobi. Tako, da bodo verjetno obvezna oprema lističi iz jogrotovega lončka, ki bodo tolkli po špriklah. Avto mora pešec slišati. Žival še toliko bolj. "Hrup" pnevamtik je prešibek. Morda bo potrebno zvočnike obrniti navzven, kjer boš z ustreznim plačilom lahko potem predvajal kakšne sprejemljive zvoke motorja ala Ferrari. Bugatti Veyrona za bogatejše.
Kod drugo mora elektrika od nekje priti. Potovati. Hraniti. Vmes so izgube. In v zadnji številki AutoBilda so lepo zapisani procenti izgub glede na dobljeno moč na koncu. Bencin je žal v prednosti. Tudi pred gorivnim celicam. Poraba energije večja. Družina Grmičarjev bo samo še bogatejša. ZaJ***** jih lahko samo tisti pred leti tako opevani (a sedaj čisto tiho skriti) super prevodniki. In nenazadnje, koliko mislite da bi stala elektrika s katero bi se polnilo avtomobile?

Cena energije se oblikuje politično/lobistično. Priključki za avtomobile bi hitro dobili drugačne števce. Vsi, ki bi poskušali ujeti kak KW s sončnimi celicami, pa bi bili razglašeni za izobčence, mamilaše (zgodba o DuPontu vs. konopli) in velike grešnike zoper državo.
C'est la vie.
neobjavljeno.blogspot.com

Matev ::

Električni avtomobili so dejansko nevarni. Za nas navajene glasnega prihoda. V državak, kjer se po cestah vozi kar nekaj tako gnanih vozil, doživiš čisti šok, ko ti iz lepa nekdo potrobi. Tako, da bodo verjetno obvezna oprema lističi iz jogrotovega lončka, ki bodo tolkli po špriklah. Avto mora pešec slišati. Žival še toliko bolj. "Hrup" pnevamtik je prešibek. Morda bo potrebno zvočnike obrniti navzven, kjer boš z ustreznim plačilom lahko potem predvajal kakšne sprejemljive zvoke motorja ala Ferrari. Bugatti Veyrona za bogatejše.



včasih so iz enakih razlogov kot jih imaš ti danes
morali imeti avtomobili spremstvo človeka ki je z zvončkom cingljal in hodil pred avtom ter s tem opozarjal na vozilo


poudarek je na: VČASIH so iz enakih razlogov kot jih imaš ti DANES

Stepni Volk ::

In enako bodo JUTRI morali ropotati avtomobili.
Tako kot bi že VČERAJ morale ropotati vetrne elektrarne, da bi ohranjale ptice pri življenju.
neobjavljeno.blogspot.com

WarpedOne ::

In v zadnji številki AutoBilda so lepo zapisani procenti izgub glede na dobljeno moč na koncu. Bencin je žal v prednosti. Tudi pred gorivnim celicam. Poraba energije večja. Družina Grmičarjev bo samo še bogatejša. ZaJ***** jih lahko samo tisti pred leti tako opevani (a sedaj čisto tiho skriti) super prevodniki.


Te lahko prosim, da te cifre v AutoBuildu primerjaš s številkami tule notr: PDF
Zanima me, od kje razhajanja.


In nenazadnje, koliko mislite da bi stala elektrika s katero bi se polnilo avtomobile?


Dej mi povej v čem je ta elektrika za avtomobile tako posebna, da se je ne da kuhat doma?
S čim jo bojo farbal?
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Stepni Volk ::

Tvoj PDF govori o izkoristku avtomobila. AutoBildov članek o izkoristku energenta. V jeziku tvojega PDF... Electricity from grid... koliko si do tu že izgubil.

P.S. Poleg tega Li-ionske baterije v povprečju (odvisno od temperatur) izgubljajo 20% kapacitete na leto. Popolnoma nesprejemljivo. Zato Prius nima Li-ionskih baterij. In tako bi tudi Teslin propagandni buletin potem izgledal drugače.
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

WarpedOne ::

Ne. PDF govori o izkoristku enote energije.

Koliko energije ponucaš za samo pridobivanje in transport posameznega energenta?
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Stepni Volk ::

Že mogoče, toda nikjer v PDF-ju ne zasledim od kje so to elektriko dobili?
JE, HE, TE, naftni generator?

Primerjava tudi ne zajema metanola... Le zakaj? Skandinavci in brazilci ne dajo podatkov?
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

WarpedOne ::

P.S. Poleg tega Li-ionske baterije v povprečju (odvisno od temperatur) izgubljajo 20% kapacitete na leto. Popolnoma nesprejemljivo. Zato Prius nima Li-ionskih baterij.


Toyota Prius letnik 2008 bo verjetno uporabljal LiIon baterije.

Link 1
Link 2
Link 3

Že mogoče, toda nikjer v PDF-ju ne zasledim od kje so to elektriko dobili?


Ne kapiraš. Vhod v preračun je energija, ne elektrika. kWh je možno čisto lepo preračunat v litre nafte, kilograme vodika etc. In to se v PDFju tudi dogaja. In na koncu izpade, da je kurjenje bencina POTRATA razpoložljive enerigije.

Primerjava tudi ne zajema metanola... Le zakaj? Skandinavci in brazilci ne dajo podatkov?


Ne vem. A maš kake podatke, kako se metanol vmešča v sliko?

Tule maš slikco kolk koruze bi blo treba posijat, da bi se pokrilo polovico potreb amerike. Slikca sicer govori o etanolu. Za metanol nimam slikc.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Stepni Volk ::

W1 - Tesla predvideva, da se elektrika za njihovo vozilce pridobiva iz zemeljskega plina. To sicer malce kasneje (na tiho) popravijo. In pri nas bi bil izračun spet čisto drugačen.
Vse skupaj preračunavajo tudi na težo vozila. MJ/kg kar je seveda spet malce za lase privlečeno. Športni dvosed ali družina s 3 otroki ne bosta imela enakih rezultatov.

Manjkajo tudi hibridi na plin.

In kot rečeno, dokler ne moreš "napolniti" svojega vozila v vsaj do 3x daljšem času, kot dosedaj, nam to ne bo všeč.
neobjavljeno.blogspot.com

Pyr0Beast ::

In kot rečeno, dokler ne moreš "napolniti" svojega vozila v vsaj do 3x daljšem času, kot dosedaj, nam to ne bo všeč.
Meni se zdi res zelo uporabna opcija, da bi imeli na 'črpalkah' kr battery packe. Prideš zamenjaš in greš. :D
Polnenje bi se lahko zelo optimiziralo, plačal pa bi glede na kapaciteto, ki je še noter.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Stepni Volk ::

Nekdo je na tem forumu lepo zapisal anekdoto z Westinghouseom in Teslo. Nikolo Teslo. Ko je le ta Westinghousu razlagal kako bi lahko el. energijo pošiljal po zraku, ga je ta le vprašal: "In kam naj postavim števec?"

Vedno. Čisto vedno gre le in zgolj za števec. Ves "razvoj" bazira na tem. Zato tudi je poniknilo podjetje, ki je naredilo filmski vložek z CCD senzorjem, spominom in baterijo, ki si ga vstavil v klasičen fotoaparat in ga spremenil v digitalnega.
Takoj. Čisto takoj, ko bi velik del uporabnikov uporabljalo električna vozila, bi se stvari spremenile. Ne takoj. Saj tudi kurilnega olja ne barvajo od nekdaj (švicarji so ga začeli v poznih 90-tih).
Izračun lahko tudi obrneš. Podobno kot kilometrino. Plačal boš na kilometrino. Elektrino. Čisto enostavno. Tako kot bomo v bližnji prihodnosti plačevali avtocesto, bo del podatkov romal še elektro gospodarstvu, ki ti bodo za prevožene kilometre ocenili porabo elektrike.
Veliko načinov je za postavitev števca. Naj te to ne skrbi. To bodo najhitreje osmislili.
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Zato tudi je poniknilo podjetje, ki je naredilo filmski vložek z CCD senzorjem, spominom in baterijo, ki si ga vstavil v klasičen fotoaparat in ga spremenil v digitalnega.
Kakšne težave pa so bile s tem?

Jah, bo treba počas ratat neodvisen. :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Stepni Volk ::

PyroBeast - nihče ne bi kupil novega fotoaparata, ker bi v svojega starega le vstavil "e-vložek". Industriji se bolj splača, da na vsake par let kupiš novega, ker ima toliko in toliko novih pik... ter zraven še ves body. Oz. v primeru kompaktnih kamer še objektiv in fleš.

Back on topic
Električni avtomobili imajo prednost. Ta je, da je veliko lažje pridobivati čistejšo energijo v večjih centraliziranih središčih (elektrarna), kot v milijonih vozil. Iz tega vidika imajo vso prednost. Zato je v tem pogledu Tesla pametnejši od Priusa.
Samo Tesla je športni dvosed, pri katerem so imeli prste vmes Lotusovci (oz. Proton kot lastnik Lotusa). Zato bi ga bilo potrebno primerjati vsaj z Lotus Elise. Žal tega izdelujejo in so ga izdelovali le z bencinsko gnanimi motorji (zadnji je Toyotin). V brata dvojčka - Opel Speedster so sicer neki manijaki vgrajevali dizelske motorje (2.2). Da ne zabluzim preveč... potrebno je primerjati enako z enakim.
In ko se dela primerjave, je potrebno upoštevati vse in ne prikazati le zase najugodnejše predpostavke (omenjeni Teslin PDF pamflet).
Zaenkrat bi bil veliko teslo, če bi kupil električni avtomobil. Kar nekaj problemov bodo morali rešiti, da bo stvar uporabna. A do takrat se lahko pojavi tudi kakšna boljša tehnologija.
Če pogledate, na kaj so stavili pred 100 leti ali celo 50-timi, vam bo bolj jasno.
Tako že več kot 20 let čakam, da mi bo robot posesal hišo... pa ni nič od tega. Podobno število let tudi že čakam, da bom lahko kupil uporabno električno vozilo. Sinclairjev C5 je propadel...
Sicer lahko kupil zelo drag robotiziran sesalec in zelo,zelo, zelo drag Teslin elektro avtomobil... a še vedno ne opravljata svojega poslanstva. Ne mislim voziti otrok 2x v vrtec in nazaj... in ne mislim trilobite-a nositi v vseh 7 vmesnih nadstropij hiše.

Še o elektro motorju vgrajenem v kolo.
WarpedOne-ov pogled na stvar bo kmalu napačen. Siemens VDO e-Corner namreč intergrira skupaj: pogon, usmerjanje, blaženje in zaviranje v samo kolo.

Seveda bo stvar dodatno rušila "ravnovesje" blažene in ne blažene teže... ker bodo vozila Drive-by-wire. To bo sicer blagodejno vplivalo na varnost voznika, ki se mu ne bo potrebno več nasajati na volanski drog (kar sedaj blažijo air-bagi in razni zmečkljivi drogi).
Zna pa se zgoditi, da bo največja ovira performansam avtomobilov postal človek (tako kot je to že v vojaških letalih).

Etanol...
In ja... govora je o etanolu... metanol iz Orbitov mi je omračil um... in ja, ZDA ga prideluje iz koruze, ki je veliko dražji od Brazilskega iz sladkornega trsja. Švedi zaupajo svoji bio-masi (gozdovom), francozi ga pridobivajo celo iz grozdja (bogokletno).
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

WarpedOne ::

W1 - Tesla predvideva, da se elektrika za njihovo vozilce pridobiva iz zemeljskega plina. To sicer malce kasneje (na tiho) popravijo. In pri nas bi bil izračun spet čisto drugačen.


Stepni Volk, dokazal si že, da si sposobn spisat odlične poste in precej objektivno presojat stvari. Tule pa trgaš izjave iz konteksta in ne upošetvaš vseh dejstev, oz. "mlatiš slamnatega moža. Točno piše kako teče račun in zakaj tako teče, in tut piše da so cifre precej odvisne od okolja. Nič novega nisi našu.

Glede plina: Točno so zapisal zakaj tak pristop. Ko je govora o vodiku, se vedno navajajo cifre o nekih ultra super učinkovitih načinih pridobivanja, ki obstajajo samo na papirju pa mrbit delno u laboratoriju. Glede plina je Tesla je navedu cifre, ki se že uporabljajo v praksi. In zdej se ti pritožuješ, da to ni ok, ker pri nas ni plina?

Kronski dokaz pomanjkljivega branja s tvoje strani, je tale tvoja izjava: "Vse skupaj preračunavajo tudi na težo vozila." Kar ni res sploh. Preračunajo na težo energenta - vodika. Dej si prosim preberi, pa potem pljuvaj.

Tut je smešen tvoj argument, kako da je elektrika slaba, ker bojo našl način da jo zaračunajo. Itak da jo bojo zaračunal. Kot da vodika pa iz nenadnega napada dobrote ne bodo? Al pa etanola?
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Stepni Volk ::

WO - če ne bi bral iz konteksta tudi ti sam ne bi spisal niti enega odgovora. Ponavljam na kratko, da ne boš ponovno trgal kontekste:

- električni avtomobili so praktično neuporabni (zaenkrat)
- elektrika mora od nekje priti (čiste energije ni - razen v religijah)

Glede Tesline statistike... Statistika je K... naj na enak način naredijo še koliko pravzaprav troši človek... in ne bo me čudilo, če se pride do rezultata, da kolesar bolj onesnažuje okolje, saj za pridobivanje prehrane pač uporabljamo veliko pesticidov, gnojil, pakiranje, transport, shranjevanje...

Teslin PDF primerja neenaka vozila (masa, namembnost...) Zase na 4.str upošteva sebi najugodnejši način pridobivanja elektrike (podobno se da "optimizirati" tudi ostale energente). Potem na 5. str useka neko povprečje. Nikjer ni omenjena efikasnost v zimskih pogojih vožnje. Če odšteješ slabšo delovanje baterij pri minusih in samo pomisliš na gretje...
Na kratko: reklamni pamflet, ki predstavlja le prednosti (verjetno preračunane na standardne atmosferske pogoje). Zato je kredibilen kot vesele poskakujoče ženske v belih hlačah in Always Ultra vložki. Resnica ni tako črno bela.

Tvoje pisanje o plinu - nimam pojma, kaj mi hočeš povedati...

Lahko še omenim prenosne napravice, ki se bodo polnile z gorilnimi celicami in alkoholom. Uporabne baterije znanost napoveduje že celo moje življenje in počasi mi je že dolgčas od tega.

Elektrika ni slaba zato, ker jo zaračunavajo. Temveč so slabi "Westinghousi", ki bodo način zaračunavanja spremenil tisti hip, ko bo električni avto uporaben. V končni fazi posameznik ne bo pridobil veliko. V tem kontekstu je torej "napredek" oz. korist odvisna od lobistov, davkov, carin, trošarin...
neobjavljeno.blogspot.com

Daedalus ::

Elektrika ni slaba zato, ker jo zaračunavajo. Temveč so slabi "Westinghousi", ki bodo način zaračunavanja spremenil tisti hip, ko bo električni avto uporaben. V končni fazi posameznik ne bo pridobil veliko. V tem kontekstu je torej "napredek" oz. korist odvisna od lobistov, davkov, carin, trošarin...

Razen seveda tišjega prometa, občutno nižjega onesnaževanja, na splošno precej boljše vozne lastnosti vozila, ki je tudi lažje za upravljat (bye-bye menjalniki)...Res, sam "napredek," ni kaj.

Ne razumem tega jamranja okoli zaračunavanja. Itak se ve, da rabi Država tolko in tolko $$, da lahko funkcionira in s tem nam omogoča neko stabilno okolje za živet, delat, pa se razmnoževat. In če tega $$ ne bo pri bencinu, dizlu, al pa popcornu, ga bo dobla pa od drugod. V zameno za to nam pa gradi ceste, da lahko svoje uberleet prdalice zategujemo po ravnem in čez ovinke. "Slabi Westinghousi" pa tudi morajo kasirati svoj delež, da majo za proizvodnjo, razvoj, pa za 5 ljubicam darila kupovat. Ker so tako srečni in vlagajo naprej (že 5 ljubic stane hudičevo veliko, 6 pa še več). Tako funkcionira tale svet. There is no free lunch. Je pa elektrika še vedno boljša, ko pa energetska odvisnost od regije, polne raznih idej o širjenju določenih religij na okolici zelo škodljiv način. Če temu dodaš razvijanje celotne elektro branže, avto industije in high techa zaradi želje po elektro avtih... morš pa biti res konkretno slep, da v tem ne vidiš napredka.

Aja, sem že omenil?

There is no such thing as free lunch.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Stepni Volk ::

Daedalus, da se očitno ne pogovarjaš sam s seboj?

Električen avtomobil BI BIL napredek, če BI BIL uporaben. Poudarek na BI BIL. Tudi superprevodniki BI BILI velik napredek... veliko takšnih pogojnih napredkov imamo.
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

Daedalus ::

Ne, sem mnenja, da sem podal čisto primeren odgovor na tvoje precej neprimerno iskanje težav tam, kjer jih ni. Glede na to, da (gledano tudi starejše poste) zganjaš že skor paranojo pred tem, kak nas bojo s prihodom elektro avtov ne vem kako gulili.

Električen avtomobil BI BIL napredek, če BI BIL uporaben. Poudarek na BI BIL. Tudi superprevodniki BI BILI velik napredek... veliko takšnih pogojnih napredkov imamo.

Zakaj pa misliš, da se izvajajo raziskave? Da grejo milijoni v konceptna vozila, razvoj novih tehnologij? Zato, da se ugotovi, kaj je tisto, kar se da uporabiti v masovni proizvodnji. Da se ugotovi, kak avto bo uporaben. In tale tvoj BI BIL me spominja prej na nek predsodek, ko na kak utemeljen premislek. Ni pa valda za pričakovat, da se boš jutri zbudil, pa bojo sami električni avti na cesti. Trancizija bo trajala, še precej časa. Na srečo nimajo vsi takega (precej negativnega) odnosa do novosti.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Daedalus ()
strani: 1 2 3 4 ... 249