» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
944 / 1138
»»

hruske<> ::

Kake 200? Nekdo ne zna računati. Septembra na Celovški jih je preko 60 tisoč na mesec. To znese preko 2000 na dan. Sploh pa poglej samo primer Nizozemske: 4,5 miljard prevozov z kolesom in opravljenih 15,5 miljard kilometrov v samo v enem letu, v nekaterih mestih je vsaka druga vožnja overall opravljena z kolesom. Nizozemska dokazuje, da so se ljudje pripravljeni voziti z kolesom, če le je infrastruktura ustrezna, da lahko to varno počnejo. Slovenija je še daleč od tega, pa vendar tudi 2000 kolesarjev na dan samo na Celovški vsekakor ni zanemarljivo. Predstavljaj si kakšna bi šele bila gužva če bi se vsak od teh kolesarjev raje gužval z avtom in povzročal zastoje, to bi bla gužva na cesti še 2x večja (da, stvar ne gre linearno!). Če se hočemo znebiti gužve na cestah moramo nekaj narediti. Congestion charge in "park and ride" sistem tako kot ima London je ena izmed rešitev, ki bi prišle v poštev. Zelo zanimiv posnetek:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske<> ()

kow ::

Infrastruktura je gotovo ogromen faktor. Meni je eden od vecjih problemov ze, da ni zunanjih kolesarnic pred blokom. Da bom po kleti krozil, odpiral 3 vrata itd.
Mine 5min, preden sploh startas.

europenian ::

hruske<> je izjavil:

Kake 200? Nekdo ne zna računati. Septembra na Celovški jih je preko 60 tisoč na mesec. To znese preko 2000 na dan. Sploh pa poglej samo primer nizozemske: 4,5 miljard prevozov z kolesom in opravljenih 15,5 miljard kilometrov v samo v enem letu. Slovenija je še daleč od tega, pa vendar tudi 2000 kolesarjev na dan samo na Celovški vsekakor ni zanemarljivo. Predstavljaj si kakšna bi šele bila gužva če bi se vsak od teh kolesarjev raje gužval z avtom in povzročal zastoje, to bi bla gužva na cesti še 2x večja (da, stvar ne gre linearno!). Zelo zanimiv posnetek:

Glej, da ti nebo slucajno kaksna zila pocila. Dal si link super, zdaj mi pa izlusci na podlagi tega linka, koliko mislis, da se jih je peljalo (da ti bo lazje na smartinski ali loski) med 6:00 in 8:00 v sluzbo.
Za piko na i, pa koliko se ti zdi jih je bilo tam pred enim mescem in se enim mescem pred tem.
Pa ja ne bo tezko, ko si tak dober analitik.

hruske<> ::

SambaShare je izjavil:

hruske<> je izjavil:

Ravno tukaj je pa prednost eskirojev pred ekolesi, da skrbi pred krajo ni: služba; prepogneš skiro in ga daš v pisarni pod mizo, trgovina: prepogneš in ga daš kar v nakupovalni voziček, tako jaz naredim in deluje.


Vnosi skirojev v pisarne so večinoma prepovedani, sploh električnih.


Nisem še slišal da bi bili kjerkoli prepovedani, razen na kliničnem centru jih moraš pustiti v omarici..europenia: se je brezveze meniti sploh dalje, ko je pa jasno da posnetka nisi pogledal v celoti, od objave posnetka do tvojega odgovora je 4 minute preteklo, posnetek pa je dolg 11 min.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske<> ()

europenian ::

V to ne dvomi nihce, da TI nisi slisal. Saj zivis v mehurcku.
Kdaj imas podelitev nobelove nagrade za Youtube Inzenirja?

PS: A tvoje nadnaravne analiticne sposobnosti ne vejo odgovoriti na moje vprasanje?
Bom poklical jaz prijatelja, ki se ob 16:00 vraca iz sluzbe po smartinski in mu povem naj presteje kolesarje, pa bova primerjala stevilke. Na podlagi tvojih stevilk bi morala biti guzva na cesti.

Zgodovina sprememb…

hruske<> ::

europenian: uspešni primeri implementacije kolesarstva kot dobro in učinkovito obliko prevoza na primeru Nizozemske in ostalih držav jasno kažejo da se da in da so se ljudje pripravljeni voziti z kolesi, če jim le ustrezna infrastuktura to omogoča, edini ki živi v mehurčku avtomobila si žal tukaj ti. Dejstvo je da je bilo na Celovški decembra 60 tisoč ljudi, ter preko 16 tisoč na Šmartinski in dejstvo je da če te ljudi prestavimo v avtomobile, bo gužva cca 2x večja, ker stvar gre eksponentno. Številke niso moje, ampak so od avtomatskih kolesarskih števcev z stani mestne občine Ljubljana. Zgoraj je J.McLane omenjal da je gužva ko pada dež veliko večja in jasno je da je velik del razloga da se večina kolearjev pač za tisti dan vsede v avto. Poglej si "Congestion charge" ki ga je uvedel London za vztop v mesto. Žal se bojim da debatiram z nekom ki se o tematiki ni pozanimal, tako da nadaljna debata ni smiselna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske<> ()

Mike_Rotch ::

Bom poklical jaz prijatelja, ki se ob 16:00 vraca iz sluzbe po smartinski in mu povem naj presteje kolesarje, pa bova primerjala stevilke. Na podlagi tvojih stevilk bi morala biti guzva na cesti.


Če so ljudje take snežinkice, da jih vsaka kaplja dežja in vsako odstopanje od idealnih 21 stopinj zmoti, potem res ni pričakovati gužve.

europenian ::

hruske<> je izjavil:

europenian: uspešni primeri implementacije kolesarstva kot dobro in učinkovito obliko prevoza na primeru Nizozemske in ostalih držav jasno kažejo da se da in da so se ljudje pripravljeni voziti z kolesi, če jim le ustrezna infrastuktura to omogoča, edini ki živi v mehurčku avtomobila si žal tukaj ti. Dejstvo je da je bilo na Celovški decembra 60 tisoč ljudi, ter preko 16 tisoč na Šmartinski in dejstvo je da če te ljudi prestavimo v avtomobile, bo gužva cca 2x večja, ker stvar gre eksponentno. Številke niso moje, ampak so od avtomatskih kolesarskih števcev z stani mestne občine Ljubljana. Zgoraj je J.McLane omenjal da je gužva ko pada dež veliko večja in jasno je da je velik del razloga da se večina kolearjev pač za tisti dan vsede v avto. Poglej si "Congestion charge" ki ga je uvedel London za vztop v mesto. Žal se bojim da debatiram z nekom ki se o tematiki ni pozanimal, tako da nadaljna debata ni smiselna.


Ne bo nic eksponentno, Ljubljana ima omejeno stevilo prebivalcev in potencialnih sluzb.

Dejstvo je da je bilo na Celovški decembra 60 tisoč ljudi
Koliko ljudi pa je slo s kolesom v sluzbo?

Mike_Rotch je izjavil:

Bom poklical jaz prijatelja, ki se ob 16:00 vraca iz sluzbe po smartinski in mu povem naj presteje kolesarje, pa bova primerjala stevilke. Na podlagi tvojih stevilk bi morala biti guzva na cesti.


Če so ljudje take snežinkice, da jih vsaka kaplja dežja in vsako odstopanje od idealnih 21 stopinj zmoti, potem res ni pričakovati gužve.
Si ti tudi sel ta teden s kolesom?

Zgodovina sprememb…

hruske<> ::

Seveda je eksponentno, poglej kaj sploh prikazuje graf. Gre se za primer ko 2000 kolesarjev na dan na Celovški preslikamo v 2000 dodatnih avtov na dan na Celovški. Zastoji gredo eksponentno gor. Število prebivalcev tukaj nima veze. Te dodatni avti se vzamejo od tega da pač kolesarji v trgovino in v službo ne gredo s kolesom, ampak pač z avtom. Nadaljna debata ni smiselna, ker se nisi pripravljen poučiti o tematiki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hruske<> ()

redtech ::

Če se je kdo vozil po Nizozemskem je opazil, da gre kolesarska pot po cesti (levo in desno, tudi na ozkih odsekih) tako, da kolo leti.
Pri nas pa je kolesarska speljana na pločnike, skupaj s prehodi za peščce,...skratka za ponye izpred 30 let. Kdor se zares vozi s kolesm (sploh električna) se mora po cesti, tiste rdeče kolesarske potke so za mamice z vozički...

Pač kolesarske poti načrtuje nekdo iz pisarne, ki kolesa videl ni od blizu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: redtech ()

BigWhale ::

Zakljucite debato o kolesih in o pesacenju 10km na dan za pot v sluzbo in nazaj.

krucymucy ::

Je tudi to plod domacega razvoja?

https://www.motor1.com/news/507298/mahl...

TribesMan ::

Ne. To je razvila ekipa predrazvoja v Stuttgartu.
Temu primerno je reč tudi še daleč od proizvodnje.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

fikus_ ::

To je "samo" optimizacija že obstoječih motorjev,xtako da nič novega. naj enostavnejši 3f asinhronc IE3 dosega takšne izkoristke, res da v območju vrtljajev, za katere je delan.
Industrijski EM za frekvencnike so pa blizu tega.

pegasus ::

Pri elektro motorjih sta samo še dve večji inovaciji možnih za tistih zadnjih 5% - magnetni ležaji in superprevodna navitja. Ostalo je že vse bolj ali manj znano.

europenian ::

https://insideevs.de/news/504473/vw-id3...



Torej imamo ze ID.3, ID.4, ID.4 GTX, prej se E-Up in E-Golf
izgleda, da se samo malo pa bomo vidli ID.2 in ID.1, pa mogoce kakega hitrejsega elektricarja v manjsi izvedbi,
mozno pa da ne, ker se caka zmogljivejse lazje baterije za lansiranje kaj takega.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Dacia Spring je očitno v Sloveniji že na voljo za prednaročila:

Cena osnovnega modela Comfort Electric po pridobljeni subvenciji 12.990€ (predvidena višina subvencije 20% osnovne cene vozila).


The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hojnikb ::

celo neki opreme ma base model
#brezpodpisa

europenian ::

Cena osnovnega modela Comfort Electric po pridobljeni subvenciji 12.990EUR
Tudi meni je to v oci padlo. Niso nekateri v tej temi omenjali 10.000eur? Zdaj pa kr 3000eur vec?
Za primerjavo za 9000 se dobi 2 leti star Polo 2018 model ali pa 3-4 leta star Golf (avto.net)
Po eni strani je fino, da so tako drage te igracke, ker potem rabljeni mal vecji avti z vec opreme, bolj drzijo cene.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

europenian je izjavil:

Cena osnovnega modela Comfort Electric po pridobljeni subvenciji 12.990EUR
Tudi meni je to v oci padlo. Niso nekateri v tej temi omenjali 10.000eur? Zdaj pa kr 3000eur vec?
Za primerjavo za 9000 se dobi 2 leti star Polo 2018 model ali pa 3-4 leta star Golf (avto.net)
Po eni strani je fino, da so tako drage te igracke, ker potem rabljeni mal vecji avti z vec opreme, bolj drzijo cene.
kaj ima veze primerjava s 3 leta starim fosilcem? 8-O

Če tale Dacia zadostuje za potrebe vsakodnevne vožnje na šiht (npr. iz predmestja v mesto) pa v štacuno, je to to. Tekočih stroškov praktično ni, če filaš doma na nizki tarifi, servis je verjetno praktično zastonj. Je pa res, da rabiš še en avto zraven za vse drugo.

J.McLane ::

europenian je izjavil:

Cena osnovnega modela Comfort Electric po pridobljeni subvenciji 12.990EUR
Tudi meni je to v oci padlo. Niso nekateri v tej temi omenjali 10.000eur? Zdaj pa kr 3000eur vec?
Za primerjavo za 9000 se dobi 2 leti star Polo 2018 model ali pa 3-4 leta star Golf (avto.net)
Po eni strani je fino, da so tako drage te igracke, ker potem rabljeni mal vecji avti z vec opreme, bolj drzijo cene.


Daj ne bluzi z rabljenimi fosilci, saj ne rečem oboje ima svoj use case. Kdor rabi avto C segmenta kot edini avto itak sploh ne bo gledal Springa.

NE vem ali se ne znaš postavi v vlogo ciljnega kupca? Ali misliš, da bo ena majhna Dacia tudi če bi bila 10k € zadovoljiva kar vse potrebe vseh kupcev?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

mikhaair ::

Dacia ima LED dnevne, kaj pa kratke, dolge? Halogenke?

Aston_11 ::

Inženir, ki ni ravno biser razmišljanja, rad opleta s tujim dnarjem naokrog. Potem pa ima precej nepraktičnih predlogov. Kot razred niso bili najbolj uspešni na faksu, pa se pozna avt. spekter.

europenian ::

13000 je prevec za to kar ponuja ta avto.
Se lahko postavim v vlogo, ampak kot je energetik rekel, za vse ostalo, rabis se en avto.
Ce pa je cilj samo manjse relacije, pa se dela itak premalo kilometrov, da bi se splacalo. Potem se vzame rabljena ICE Dacia, twingo u name it, za eno tretjino te cene oz. 4000eur pa bo opravila te naloge ciljne skupine ravnotako dobro.

bf4ed ::

mikhaair je izjavil:

Dacia ima LED dnevne, kaj pa kratke, dolge? Halogenke?


Zakaj pa rabiš LED? Svetijo enako, poraba je pa tudi tu nekje. Halogenke so čist ok.
Pa niso tak moteče za druge.

J.McLane ::

europenian je izjavil:

13000 je prevec za to kar ponuja ta avto.
Se lahko postavim v vlogo, ampak kot je energetik rekel, za vse ostalo, rabis se en avto.
Ce pa je cilj samo manjse relacije, pa se dela itak premalo kilometrov, da bi se splacalo. Potem se vzame rabljena ICE Dacia, twingo u name it, za eno tretjino te cene oz. 4000eur pa bo opravila te naloge ciljne skupine ravnotako dobro.


Spet bluziš, kot smo ti že večkrat povedali, avto ni samo nakupna cena potem ga imaš pa v garaži. Avto ima operativne stroške, daleč največji je bencin.

Če se postaviš v vlogo nekoga, ki potrebuje avto samo za na šiht in dnevno naredi 50 km, to je 12.000 km letno.

Rabljen Golf letno stroškov:
- Bencin 1100 €
- Letna dajatev 153 €
- Servis 200 €

EV za enako nakupno ceno, letno stroškov:
- Elektrika 160 €
- Letna dajatev 0 €
- Servis 100 €

Razlika letno okrog 1.200 €, v 5 letih lastništva je razlike 6.000 ali že skoraj pol nakupne cene Dacie Spring. V resnici se pa s tem avtom potem ne boš vozil samo na šiht in nazaj, ampak se boš vozil kjer bo le mogoče, ker je vožnja smešno poceni.

Za tiste, ki ne znate sami računat, očitno to znajo lizinške hiše, na mailu imam ponudbo za poslovni najem Zoe, 134 €/mesec + najemnina za baterijo 104 €/mesec + zavarovanje + elektrika. In imaš 50 kWh baterijo s katero mirno narediš 200 km v šusu, kar je pa že za kakšen dodaten vikend izlet in ni več samo avto za na šiht.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

europenian ::

Rabljen Golf letno stroškov:
- Dizel 700 EUR
- Letna dajatev 153 EUR
- Servis 150 EUR (Longlife na vsakih 30kkm ali 2 leti)

EV za enako nakupno ceno, letno stroškov:
- Elektrika 200 EUR
- Letna dajatev 0 EUR
- Servis 100 EUR

Razlika letno okrog 700 EUR, v 5 letih lastništva je razlike 3500eur ali že skoraj ena cetrtina (13k/4=3,25) nakupne cene Dacie Spring.
V resnici se pa s tem avtom potem ne boš vozil samo na šiht in nazaj, ampak se boš vozil kjer bo le mogoče, ker je vožnja smešno poceni.

**V resnici pa je rabljen Golf veliko bolj prakticen avto, ki ga bos res vozil zaradi tega vec, ker ko bo dacia premala ali imela premalo dosega, bo treba vzeti kljuce od golfa. In seveda rabljen golf stane 3-4 jurje manj v startu, kar je enako 3500eurom razlike izracunane prej v popravljeni verziji.
Tako, da je razlika v prvih pet letih realno blizje nic, kot pa tistim tvojim 6000, ko si vsepovsod pretiraval v prid EV in pretivaral kontra Golfu, kar je lepo razvidno.

Zgodovina sprememb…

llc ::

A to se z nezavarovanim EV okoli voziš al kako?

J.McLane ::

Rabljen avto, da je cenejši, večji in bolj uporaben od novega? No Shit, to je pa nekaj novega.

Ajmo dejmo
- Rabljen Zoe Z.E.40 letnik 2017 dobiš za 15k EUR
- Rabljen Polo TSI DSG letnik 2017 je pa 10k EUR

Po 5 letih uporabe bo Polo izgubil 6k EUR vrednosti, Zoe pa 9k EUR. V 5 letih torej moraš prišparat 3k EUR in si stroškovno na istem. Kasko zavarovanje je razlike kvečjemu 100-200EUR, na gorivu je pa več kot jurja razlike letno. Zanesljivosti in vzdrževanja DSG menajlnika pri 5+ let starem avtu se pa raje sploh ne dotaknem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

roCkY ::

Veliko EV evforije je spet v tej temi zadnje čase... No saj ni nič narobe z njo.

Bjorn je našel še eno "poredno" baterijo, če sta spregledali. Tudi ta (še) ni katastrofa in ima neznano poreklo (med vrsticami omenja, da je morda popravljena) ampak kaj bo z njo 2-5-10 let po garanciji. Skratka vse bolj sem prepričan, da svojega lokalnega smrduha dejansko ne bom menjal v tej dekadi za globalnega smrduha. EV je zaenkrat za tiste katerim se "zamortizira" v 5 letih. Kupovat v trenutnem obdobju z mislijo, da bo 12-20 let pri hiši brez dodatnih vložkov pa nekako ne kaže. Bo zanimivo tam v letih 2026(7)+...

facepalm ::

J.McLane je izjavil:

Rabljen avto, da je cenejši, večji in bolj uporaben od novega? No Shit, to je pa nekaj novega.

Ajmo dejmo
- Rabljen Zoe Z.E.40 letnik 2017 dobiš za 15k EUR
- Rabljen Polo TSI DSG letnik 2017 je pa 10k EUR


Kje dobis Zoe-a ZE40 za 15k?
Na avtonetu je tocno eden.. za 17k. Vsi ostali so brez baterije. Najem le te pa je drazji od goriva za dizelasa.

europenian ::

J.McLane je izjavil:

Rabljen avto, da je cenejši, večji in bolj uporaben od novega? No Shit, to je pa nekaj novega.

Ajmo dejmo
- Rabljen Zoe Z.E.40 letnik 2017 dobiš za 15k EUR
- Rabljen Polo TSI DSG letnik 2017 je pa 10k EUR

Po 5 letih uporabe bo Polo izgubil 6k EUR vrednosti, Zoe pa 9k EUR. V 5 letih torej moraš prišparat 3k EUR in si stroškovno na istem. Kasko zavarovanje je razlike kvečjemu 100-200EUR, na gorivu je pa več kot jurja razlike letno. Zanesljivosti in vzdrževanja DSG menajlnika pri 5+ let starem avtu se pa raje sploh ne dotaknem.

Spet prirejas prevec. https://www.spritmonitor.de/de/uebersic...
Glede DSG menjalnika mas prav. Pri tvojih 12k letno bo avto prej razpadel od rje, kot da bi moral karkoli delati z DSGjem.
Menda locis kaj pomeni 12kkm in DSG pri 90konjskem malcku in DSG pri 300 konjskem malce tezjem avtu in 2x tolko kilometrih.

No ali vseeno ce te je strah DSG, pa vzames rocnega. Vzames dizla, pa se 5 minutni tecaj menjave olja in povpr. porabo s sprimonitorja. To je 6eur/100km, za Zoe pa pravi Spritmonitor, da je povprecje 17,3 in najvec vnosov pa ima 18,6kWh
Ampak vseeno, ti prireraj vse v prid EV sem opazil, od cen, do porabe, do modela avta.
Pri tebi EVji porabijo povprecno manj od povprecja, ampak ICEji porabijo povprecno vec od povrecja.
Isto za stroske, jih pri EV zaokrozas dol, pri ICE navzgor.
Pri nabavni ceni isto. EVji so cenejsi od tistih na avto.net, ICE pa drazji.
In tako to pocnes se za ene par drugih postavk.
Tako se to ne dela, da se zlazes za 2 jurja gor dol.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Obe ceni sem dobil na mobile.de, nisem pa pisal o dizel Polu ampak o TSI, dizel Polo novejšega letnika je prava rariteta.

Ročnega da bi vzel, upam da se hecaš. Rabljen dizel + DSG je pa recept za finančno katastrofo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

RoccoC ::

Zakaj pa naj bi bil dizel+dsg recept za finančno katastrofo? To ti verjetno iz kakšnih forumskih nakladanj sklepaš? Se imel pred leti Tourana 2.0tdi dsg, sicer sem kupil novega ampak je bil praktično brez okvar ene 8 al 9 let ko sem ga prodal pri cca 260k km.

europenian ::

J.McLane je izjavil:

Obe ceni sem dobil na mobile.de, nisem pa pisal o dizel Polu ampak o TSI, dizel Polo novejšega letnika je prava rariteta.

Ročnega da bi vzel, upam da se hecaš. Rabljen dizel + DSG je pa recept za finančno katastrofo.
Itak. Da nebi se kdo verjel, kaj si napisal.

J.McLane ::

Are you feeling lucky, go ahead.

Lahko pa gremo iz druhe smeri, da bo bolj zanimivo, dobite mi prevoz, za 10k km letno, ki me bo z vsemi stroški, vključno z izgubo vrednosti stal 1800 eur letno. Pa avto naj bo vsaj 2017 letnik in za 4 osebe.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

facepalm ::

J.McLane je izjavil:

Are you feeling lucky, go ahead.

Lahko pa gremo iz druhe smeri, da bo bolj zanimivo, dobite mi prevoz, za 10k km letno, ki me bo z vsemi stroški, vključno z izgubo vrednosti stal 1800 eur letno. Pa avto naj bo vsaj 2017 letnik in za 4 osebe.

Hm.. gume 100EUR, zavarovanje vsaj 100EUR, registracija vsaj 30EUR (EV), gorivo vsaj 200EUR (EV), servis vsaj 50EUR (EV), malenkosti cca 50EUR (pralnica, brisalci, tekocine, zarnice..). Skupaj si na minimum 530EUR, ce imas zelo svoh EV, polno bonifikacijo. Bolj realno okoli 700EUR in naprej.
Avto letnika 2017+, ki izgubi manj kot preostanek (1100EUR/l) prakticno ne obstaja. Razen v primeru, da ga kupis za 10k in ga vozis 10 let. V tem primeru, bo izguba pod to cifro.

Edit: Dacia Sandero LPG :)))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

J.McLane ::

Recimo, da ga imaš za dobo 5 let, torej v 5ih letih vse skupaj 9.000 eur, all included. Kasko jasno ne boš vzel, saj si tak srečnež, da tudi 8 let star dizel DSG ne bo imel izrednih popravil.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Wrop ::

RoccoC je izjavil:

Zakaj pa naj bi bil dizel+dsg recept za finančno katastrofo? To ti verjetno iz kakšnih forumskih nakladanj sklepaš? Se imel pred leti Tourana 2.0tdi dsg, sicer sem kupil novega ampak je bil praktično brez okvar ene 8 al 9 let ko sem ga prodal pri cca 260k km.


Pri znancu 6000 € za popravilo dsg(bencinar), ni ravno mačji kašelj. Še dobro, da je bil v garanciji.
Sam imam tudi z avtomatiki sladko-kislo izkušnjo, samo material 3200+ €, brez dela, za eno popravilo pri EDC (bencinar). Sladko je bilo samo to, da je bilo jamstveno popravilo. Če bi moral odkašljati evre sam, se verjetno ne bi več dotikal avtomatikov. Razen pri EV.

RoccoC ::

Obe izkušnji v garanciji. Sam nikoli ne kupim brez avtomatika. Samo ne cvt.

Ja pa o 6k stroška zelo dvomim...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: RoccoC ()

facepalm ::

J.McLane je izjavil:

Recimo, da ga imaš za dobo 5 let, torej v 5ih letih vse skupaj 9.000 eur, all included. Kasko jasno ne boš vzel, saj si tak srečnež, da tudi 8 let star dizel DSG ne bo imel izrednih popravil.

Na oko.. cifre malo bolj realne..
Sandero LPG:
nakup 13000 (dobro opremljena)
1x gume 300€, 5x 150€ zavarovanje, 4x 105€ + 1x 140€ reg, 4x200€ servis, 5x50€ misc, 5x550€ gorivo (8l plina + 0.75l super95/100km). Izguba vrednosti okoli 5k€, morda celo manj.
Skupaj je 10.5k€. 300€/l over budget, za nov avto z veliko verjetnostjo, da ne bo dodatnih stroskov v teh petih letih.

a_borlak ::

Večina lastnikov EVjev si pri sebi naredi računico pred nakupom, več kilometrov letno delaš, bolj je ugodna računica zate. Pri meni je okoli 22k km letno, prej sem porabil mesečno 120-150€ povprečno za nafto, zdaj za to vrednost plačujem kredit za avto. Prej sem vozil 15 let starega Megana za 1600€, zdaj avto za 23k (po ceniku). Ne glede na to, kako bi šle stvari narobe z Meganom, še vedno bi bil cenejši kot EV, ker je bil nakup praktično zastonj in rezervni deli so poceni, ampak avto je bil loterija, lahko bi še 10 let delal, lahko bi se pa začelo serijsko kaj kvariti. Skratka, da poenostavim, skoraj 70% se pri nas odloči za nakup EVja iz ekonomskega razloga, preostali iz ekološkega. Pa lahko mirno filozofirate, preračunavate, obračate številke, vse je odvisno le od kilometrov, ki jih delaš na letni ravni. Več, bolj ugodna je za EV.

J.McLane ::

Šefu rečeš, da bi imel avto na firmo, on ti kupi novega polno opremljenga Twinga ZE za 18k € (subvencija upoštevana), firma lahko 40% prikaže kot investicijsko olajšavo. Kot uporabniku službenega vozila se ti šteje boniteta, ampak pri EV je to zgolj 0,3%, drugo leto obljubljajo 0%. Torej na neto plači se ti letos pozna 66€, ostali strošek kolikor se pač zmeniš s šefom ti pa odbije od bruto-bruto, sedaj pa računajte... Strošek hitro pade proti 1.800€ letno, za čisto nov spodobno opremljen EV, s katerim se voziš zgolj 10k km letno.

Druga varianta je Smart ForFour letnik 2018 za 8k € na mobile.de, ne zavaruješ kasko, čez 5 let prodaš za 4k €... in si spet na 1.800 € letno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

hojnikb ::

facepalm je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Recimo, da ga imaš za dobo 5 let, torej v 5ih letih vse skupaj 9.000 eur, all included. Kasko jasno ne boš vzel, saj si tak srečnež, da tudi 8 let star dizel DSG ne bo imel izrednih popravil.

Na oko.. cifre malo bolj realne..
Sandero LPG:
nakup 13000 (dobro opremljena)
1x gume 300€, 5x 150€ zavarovanje, 4x 105€ + 1x 140€ reg, 4x200€ servis, 5x50€ misc, 5x550€ gorivo (8l plina + 0.75l super95/100km). Izguba vrednosti okoli 5k€, morda celo manj.
Skupaj je 10.5k€. 300€/l over budget, za nov avto z veliko verjetnostjo, da ne bo dodatnih stroskov v teh petih letih.

dacia tut pije bencin poleg lpgja?
#brezpodpisa

facepalm ::

hojnikb je izjavil:

facepalm je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Recimo, da ga imaš za dobo 5 let, torej v 5ih letih vse skupaj 9.000 eur, all included. Kasko jasno ne boš vzel, saj si tak srečnež, da tudi 8 let star dizel DSG ne bo imel izrednih popravil.

Na oko.. cifre malo bolj realne..
Sandero LPG:
nakup 13000 (dobro opremljena)
1x gume 300€, 5x 150€ zavarovanje, 4x 105€ + 1x 140€ reg, 4x200€ servis, 5x50€ misc, 5x550€ gorivo (8l plina + 0.75l super95/100km). Izguba vrednosti okoli 5k€, morda celo manj.
Skupaj je 10.5k€. 300€/l over budget, za nov avto z veliko verjetnostjo, da ne bo dodatnih stroskov v teh petih letih.

dacia tut pije bencin poleg lpgja?

Kolikor sem bral, deluje na benz, ko je motor hladen. Zato sem predvideval, da bi bila na kratke razdalje poraba malo pod 1l/100km.
Testiral je se nisem.

a_borlak je izjavil:

Večina lastnikov EVjev si pri sebi naredi računico pred nakupom, več kilometrov letno delaš, bolj je ugodna računica zate. Pri meni je okoli 22k km letno, prej sem porabil mesečno 120-150€ povprečno za nafto, zdaj za to vrednost plačujem kredit za avto. Prej sem vozil 15 let starega Megana za 1600€, zdaj avto za 23k (po ceniku). Ne glede na to, kako bi šle stvari narobe z Meganom, še vedno bi bil cenejši kot EV, ker je bil nakup praktično zastonj in rezervni deli so poceni, ampak avto je bil loterija, lahko bi še 10 let delal, lahko bi se pa začelo serijsko kaj kvariti. Skratka, da poenostavim, skoraj 70% se pri nas odloči za nakup EVja iz ekonomskega razloga, preostali iz ekološkega. Pa lahko mirno filozofirate, preračunavate, obračate številke, vse je odvisno le od kilometrov, ki jih delaš na letni ravni. Več, bolj ugodna je za EV.

Tocno tako. Moj prag je nekje med 25 in 30kkm letno, da bi se mi izplacal EV. V casu covida pa furam cca 10kkm:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

hojnikb ::

facepalm je izjavil:

hojnikb je izjavil:

facepalm je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Recimo, da ga imaš za dobo 5 let, torej v 5ih letih vse skupaj 9.000 eur, all included. Kasko jasno ne boš vzel, saj si tak srečnež, da tudi 8 let star dizel DSG ne bo imel izrednih popravil.

Na oko.. cifre malo bolj realne..
Sandero LPG:
nakup 13000 (dobro opremljena)
1x gume 300€, 5x 150€ zavarovanje, 4x 105€ + 1x 140€ reg, 4x200€ servis, 5x50€ misc, 5x550€ gorivo (8l plina + 0.75l super95/100km). Izguba vrednosti okoli 5k€, morda celo manj.
Skupaj je 10.5k€. 300€/l over budget, za nov avto z veliko verjetnostjo, da ne bo dodatnih stroskov v teh petih letih.

dacia tut pije bencin poleg lpgja?

Kolikor sem bral, deluje na benz, ko je motor hladen. Zato sem predvideval, da bi bila na kratke razdalje poraba malo pod 1l/100km.
Testiral je se nisem.

a_borlak je izjavil:

Večina lastnikov EVjev si pri sebi naredi računico pred nakupom, več kilometrov letno delaš, bolj je ugodna računica zate. Pri meni je okoli 22k km letno, prej sem porabil mesečno 120-150€ povprečno za nafto, zdaj za to vrednost plačujem kredit za avto. Prej sem vozil 15 let starega Megana za 1600€, zdaj avto za 23k (po ceniku). Ne glede na to, kako bi šle stvari narobe z Meganom, še vedno bi bil cenejši kot EV, ker je bil nakup praktično zastonj in rezervni deli so poceni, ampak avto je bil loterija, lahko bi še 10 let delal, lahko bi se pa začelo serijsko kaj kvariti. Skratka, da poenostavim, skoraj 70% se pri nas odloči za nakup EVja iz ekonomskega razloga, preostali iz ekološkega. Pa lahko mirno filozofirate, preračunavate, obračate številke, vse je odvisno le od kilometrov, ki jih delaš na letni ravni. Več, bolj ugodna je za EV.

Tocno tako. Moj prag je nekje med 25 in 30kkm letno, da bi se mi izplacal EV. V casu covida pa furam cca 10kkm:)

mozno. Nimam pojma kaksen sistem ima ta nov model, ampak zgleda da je kr dobr integriran v samo platformo, ker tut recimo potovalni racunalnik dela v lpg nacinu (stari model ni recimo).
#brezpodpisa

BigWhale ::

A bi ze nehal s tem plinom, no?

V skoraj 20 mesecih, 30.000km na Leafu, povprecna poraba 0.18kWh/km, 90% polnjenja opravim doma. Po trenutni ceni elektrike, ki jo placujem pri E3 to znese 13 EUR na mesec, skupaj z vsemi dajatvami in prispevki in davki. To je 260 EUR, pa ce zraven pristejem se 100 EUR za vse hitre polnilnice. Je to v 20 mesecih toliko kot sem prej porabil v mesecu in pol za bencin. :)

Stroski za 'gorivo' so pri EVjih prdec, ce doma tankas.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Gregor P ::

Kdo bi si mislil, da se je v sodobnih EV-jih tako težko dokopati do navadnega akumulatorja oz. da niti ne izgubljam besed, da se ta očitno izprazni, če vozilo dlje časa stoji navkljub temu, da je osrednja baterija povsem polna in (pozor!) je vozilo priklopljeno na električno omrežje;((

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

</head> ::

Nekaj najhujšega, kar se ti lahko naredi na BMW i3 je, da ti vrkne akumulator. Podobno hudo je, če ti avto vleka odvleče avto tako da so zadnja kolesa na tleh.

Gregor P ::

Nekateri zadnji modeli EV naj bi že imeli programsko urejeno, da se zdaj polni po potrebi tudi 12V akumulator.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
««
944 / 1138
»»