» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
886 / 887
»»

IL_DIAVOLO ::

Pravijo ko sprobas avtomatika, ti kar srce zaigra, ko pa vidis racun za popravilo, pa te kap.

energetik ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Pravijo ko sprobas avtomatika, ti kar srce zaigra, ko pa vidis racun za popravilo, pa te kap.

Razen če ni ta avtomatik e-CVT (ali pa EV), kjer nima praktično nič za crknit.

IL_DIAVOLO ::

E-cvt se zna kar lepo ustaviti v vecjih avtomobilih. Bolj zanimiva zadeva kot pure shit(electric).

mertseger ::

hojnikb je izjavil:

razn če si bil prej na krš avtomatiku, potem si boš želel ročnega.


No ja krš je lahko v obeh primerih, edino pri avtomatiku bolj denarnica trpi.

Spock83 ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Pravijo ko sprobas avtomatika, ti kar srce zaigra, ko pa vidis racun za popravilo, pa te kap.


Jaz sem imel Priusa. Tam nimaš niti vzdrževanja niti ne crkne. Nekje sem bral, ko je en šefe BMWja kaže, da bo šlo vse na CVT (mogče eCVT). Baje, da bo sploh zmoglo dostavljati večje moči.

m0LN4r ::

Kot receno, po dobre pol ure dirkanja z Golf R, sem pogresal menjalnik, ker avtomatik le rabi cajt da pokapira kaj bi rad od njega, pa tudi hitreje preklopi, tam kjer naceloma ni potrebe. Anyway.
Glede traktorskega dizla, ta bo bistveno glasnejsi nasplosno gledano. i30n ja.
Pac vozil sem oba in i30n je to kaj sem iskal, kar se voznih lastnosti tice.
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

Spock83 ::

Kaj da rečem uživaj v svojih voznih lasnostih.

Utk ::

Si kar mislim kako boš dirkal z otrokom zadaj...dej človek zresni se, konec je.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

DamijanD ::

Da bo na vsake toliko časa tudi kakšen EV omenjen:
Ne vem ali je to dejansko production verzija ID3, ampak video zgleda nov

BigWhale ::

Spock83 je izjavil:

Da se komot. Jaz sem v bloku in imam 100m odaljeno polnilnico. Ponavadi dam zvečer polnit. Malo po 23h pa itak grem psa sprehodit. Potem še avto premaknem. Je pa res, če sem včasih len imam tudi zastonj polnilnico v firmi.


Srecnez. Men se vcasih ne da it ven iz bajte avta vklopit. :))))

m0LN4r je izjavil:

EV voznja je fajn, a hkrati dolgocasna, brez strasti in emocij.
Ima da brni, smrdi, cukne ko menjas.


Voznja z avtom je fajn, a hkrati dolgocasna, brez strasti in emocij.
Ima da vsake tolk casa podivja, se ustraci cesa, cukne k se ustavi, da se userje sred ceste.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

Kot receno, po dobre pol ure dirkanja z Golf R, sem pogresal menjalnik, ker avtomatik le rabi cajt da pokapira kaj bi rad od njega, pa tudi hitreje preklopi, tam kjer naceloma ni potrebe.


Kaj hudica mas tolk za saltat pri tvojih 180km/h povprecni hitrosti iz Franfurta do Portoroza? Prejsnji teden sem se peljal do Splita in se dve uri sploh dotaknil nisem menjelnika. Pogresal sem pa radarski tempomat, ker je z njim bistveno manj dela na AC.

m0LN4r ::

Kdo pa je rekel, da se vozimo izkljucno po AC od A do B?
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

</head> ::

m0ln4r dej pejt trolat v en drug thread.
Vsak 50ti prispevek v tem threadu je dejansko o EV.

vostok_1 ::

Fascinantno mi je, kako tako simple koncept kot je regeneracija enerije pri spustih, bil tako nepojmljiv koncept z ICEji.

Mislim, think about it. V naši gorati deželi so klanci povsot, najprej močno gas navzgor, nato trošimo zavore navzdol. Pri fiziki pa smo se vedno učili, kako potencialno enerigjo pretvorimo v kinetično.

Saj smo zadnjič diskutirali, kako bi električni CAT skoraj brez polnjenja premikal rudo. Prazen in lahek gor in poln navzdol.
So simple a koncept, a večini ljudi ni na kraj pameti padlo.
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Spock83 ::

Jaz če se sputim po Rebrenicah precej manj napolnem (1-2%) v primerjavi, koliko porabim ko grem gor. (5-7%) No vsaj na bremzah privarčujem. :)

BigWhale je izjavil:

Spock83 je izjavil:

Da se komot. Jaz sem v bloku in imam 100m odaljeno polnilnico. Ponavadi dam zvečer polnit. Malo po 23h pa itak grem psa sprehodit. Potem še avto premaknem. Je pa res, če sem včasih len imam tudi zastonj polnilnico v firmi.


Srecnez. Men se vcasih ne da it ven iz bajte avta vklopit. :))))

m0LN4r je izjavil:

EV voznja je fajn, a hkrati dolgocasna, brez strasti in emocij.
Ima da brni, smrdi, cukne ko menjas.


Voznja z avtom je fajn, a hkrati dolgocasna, brez strasti in emocij.
Ima da vsake tolk casa podivja, se ustraci cesa, cukne k se ustavi, da se userje sred ceste.


Ma ja. No včasih se mi res niti psa ne da peljat. Ampak moram. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

a_borlak ::

Če koga zanimajo podatki, današnja vožnja, cca 15km avtoceste iz Trebnjega do Novega mesta in nato do Metlike čez Vahto. Pri spuščanju pridobi približno 5kWh/100km, medtem ko voziš v hrib s povprečno 20kWh/100km.

Prevožene razdalje
Izbrana vožnja 57 km
Skupna dnevno prevožena razdalja 57 km
Čas vožnje
Izbrana vožnja 0:59 Ur.
Skupni dnevni čas 0:59 Ur.
Povprečna poraba električne energije
Izbrana vožnja 9,9 kWh/100 km
Podatki (dolgoročno) 9,5 kWh/100 km
O poraba, elektromotor
Izbrana vožnja 14,3 kWh/100 km
Podatki (dolgoročno) 13,9 kWh/100 km
Povprečna dodatna poraba
Izbrana vožnja 0,4 kWh/100 km
Podatki (dolgoročno) 0,7 kWh/100 km
O rekuperacija
Izbrana vožnja 4,8 kWh/100 km
Podatki (dolgoročno) 5,1 kWh/100 km
O hitrost
Izbrana vožnja 59 km/h
Podatki (dolgoročno) 51 km/h

Utk ::

vostok_1 je izjavil:

Fascinantno mi je, kako tako simple koncept kot je regeneracija enerije pri spustih, bil tako nepojmljiv koncept z ICEji.

Mislim, think about it. V naši gorati deželi so klanci povsot, najprej močno gas navzgor, nato trošimo zavore navzdol. Pri fiziki pa smo se vedno učili, kako potencialno enerigjo pretvorimo v kinetično.

Sej to. Hibridi res niso nič takega, da ne bi mogli bit že vsi avti hibridi vsaj 10 let. Ampak če usranega dizla podražaš za 3 jurje zarad turbine, vztrajnika in kupa filtrov, ti ne ostane več proračuna za dejansko koristne stvari kot je avtomtski menjalnik in baterija.

hruske ::

vostok_1 je izjavil:


Saj smo zadnjič diskutirali, kako bi električni CAT skoraj brez polnjenja premikal rudo. Prazen in lahek gor in poln navzdol.
So simple a koncept, a večini ljudi ni na kraj pameti padlo.


To se že dogaja:
https://www.popularmechanics.com/techno...
Rad imam tole državico. <3

vostok_1 ::

Spock83 je izjavil:

Jaz če se sputim po Rebrenicah precej manj napolnem (1-2%) v primerjavi, koliko porabim ko grem gor. (5-7%) No vsaj na bremzah privarčujem. :)

BigWhale je izjavil:

Spock83 je izjavil:

Da se komot. Jaz sem v bloku in imam 100m odaljeno polnilnico. Ponavadi dam zvečer polnit. Malo po 23h pa itak grem psa sprehodit. Potem še avto premaknem. Je pa res, če sem včasih len imam tudi zastonj polnilnico v firmi.


Srecnez. Men se vcasih ne da it ven iz bajte avta vklopit. :))))

m0LN4r je izjavil:

EV voznja je fajn, a hkrati dolgocasna, brez strasti in emocij.
Ima da brni, smrdi, cukne ko menjas.


Voznja z avtom je fajn, a hkrati dolgocasna, brez strasti in emocij.
Ima da vsake tolk casa podivja, se ustraci cesa, cukne k se ustavi, da se userje sred ceste.


Ma ja. No včasih se mi res niti psa ne da peljat. Ampak moram. :)


No saj to je jasno. Učinkovitost sistema jasno ne more biti 100%. Kot drugo, ti nekaj hitrosti na dnu more še ostat. Ampak pač point ostaja.
Kot si že omenil, veliko prišparaš na bremzah, ki jih najbrž za redno vožene poti skoraj ne uporabljaš.
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

vostok_1 ::

Še eno vprašanje. I know it's super silly, ampak:

Čemu ne naredijo hibrida, z ICE pogonom spredaj in e-motorjem zadaj za namene mestne vožnje?
Čemu delat kompleksne pogonske sklope, ko pa zgolj na tradicionalni koncept pripopaš dva direct drive motorja z par 10kW za do 50kmh?

Kakšne performanse pa je potrebno imeti pri vožnji do 50kmh??



Seriously, 2 perfectly good kolesi, ki niso v uproabi. Why?
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

BigWhale ::

Ker mors se vedno vse skupaj zvezat nekak tko, da bo delalo brez tezav za uporabnika. Najbrz ni tko zlo enostavno in dovolj poceni. Ce bi blo, bi to ze imeli, grem stavit, da nisi prvi, ki se je spomnil tega. :>

vostok_1 ::

Ne vem no...da ni to podoben štos kot avtopilot in enkoder.
Nenazadnje proizvajalci umetno dodajajo "gear shift" v CVT pogone. Mogoče is this a case of, retarded designers make retarded products for retarded consumers. Ne bi bilo prvič.


Sicer pa je Tesla ponujala 4WD drive skoraj kot add-on. Kako težko je torej to implementirati?
Sm precej prepričan, da gre za prej omenjeno reč. Stari proizvajalci enostavno ne morejo iti čez svoje antične okvire in ponudit nekaj novega.
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

fikus_ ::

Vostok, zato ker ima EM lahko več funkcij:
1. Starter za ICE
2. Pogonski motor namesto ICE
3. Generator el. toka pri hibridih
4. Regeneracija pri zaviranju

vostok_1 ::

1. Ok, fair enough.
2. Doda kompleksnost pogonu. Kje točno bi bila razlika med obema konceptoma?
3. Series type hibridi so retarded.
4. Isto velja za oba koncepta.
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

fikus_ ::

5. Del brezstopenjskega ga menjalnika

Zadevo lahko poceni, ker imaš eno stvar za več funkcij.

Utk ::

vostok_1 je izjavil:

Še eno vprašanje. I know it's super silly, ampak:

Čemu ne naredijo hibrida, z ICE pogonom spredaj in e-motorjem zadaj za namene mestne vožnje?
Čemu delat kompleksne pogonske sklope, ko pa zgolj na tradicionalni koncept pripopaš dva direct drive motorja z par 10kW za do 50kmh?

Kakšne performanse pa je potrebno imeti pri vožnji do 50kmh??



Seriously, 2 perfectly good kolesi, ki niso v uproabi. Why?

Kje boš pa dobil elektriko za par 10 kwh moči? Iz zaviranja ne (dovolj), z ice pa ne moreš delat elektrike, če ni povezano. Edino če bi ice spredaj poganjal, elektro motor zadaj pa zaviral...ampak to je enostavno, predvsem enostavno butasto. Sicer so nekaj takega kot ti pišeš mild hibridi, ki dobivajo energijo samo iz zaviranja, in zato je imajo samo tolk, da malo občasno pomagajo ice motorju. Majhen strošek, ampak tudi mala korist. Težko da 10% prišparajo.

vostok_1 ::

Od kje elektrika?

Iz baterije ane.
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

vostok_1 ::

60kW ice spredaj + 15kWh baterija za ev pogon zadnjih koles. Range na ev ca. 50kw pri nizkih hitrostih ter malo zmanjšanj ice doseg za avtoceste (25-30l bencina). Vse skupaj za slabih 15kEUR.

Do et proizvajalci!

But they wont, ker so papaki in si zaslužijo postati muzejski artefakt.
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: </head> ()

J.McLane ::

Falil si, klasičen pogonski sklop s klasičnim n-stopenjskim menjalnikom je mehansko kompleksnejši kot hibrid, ki deluje po principu ICE -> generator -> elektromotor.

Edino kar je pri klasičnem pogonu poceni je to, da ni stroškov razvoja, vse ostalo je pa fail.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

Ok, dost je blo sklicevanja na lastno avtoriteto.

energetik ::

vostok_1 je izjavil:

60kW ice spredaj + 15kWh baterija za ev pogon zadnjih koles. Range na ev ca. 50kw pri nizkih hitrostih ter malo zmanjšanj ice doseg za avtoceste (25-30l bencina). Vse skupaj za slabih 15kEUR.

Do et proizvajalci!

But they wont, ker so papaki in si zaslužijo postati muzejski artefakt.
Ali pa samo povečaš baterijo v Toyotinem HSD. EV gumb imajo pa že zdaj. Ne vem, zakaj se ti zdi bolj kompleksen od kombinacije klasičnega menjalnika in še dodatne EM mašinerije na zadnji osi. Meni se zdi HSD enostavno brilijanten izum. Minimum delov, vsi deli stalno povezani, nobenih sklopk, sinhronov itd.

ziga1990 ::

Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Utk ::

vostok_1 je izjavil:

60kW ice spredaj + 15kWh baterija za ev pogon zadnjih koles. Range na ev ca. 50kw pri nizkih hitrostih ter malo zmanjšanj ice doseg za avtoceste (25-30l bencina). Vse skupaj za slabih 15kEUR.

Do et proizvajalci!

But they wont, ker so papaki in si zaslužijo postati muzejski artefakt.

Aja, ti bi naredil pravi električni avto v isti škatli skupaj s pravim ice avtom. Z vsemi stroški obeh. Samo da bi imel 15 kwh baterijo namesto 40. In še sprašuješ zakaj tega ne naredijo. Ker niso idioti morda?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

MrStein ::

ziga1990 je izjavil:


Kdaj pa bo to? Če sploh?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

IL_DIAVOLO ::

vostok_1 je izjavil:

60kW ice spredaj + 15kWh baterija za ev pogon zadnjih koles. Range na ev ca. 50kw pri nizkih hitrostih ter malo zmanjšanj ice doseg za avtoceste (25-30l bencina). Vse skupaj za slabih 15kEUR.

Do et proizvajalci!

But they wont, ker so papaki in si zaslužijo postati muzejski artefakt.


A res misliš, da hibridsko naravnana firma(toyota) s top klaso od inzenirjev v vseh teh letih ni vrgla tako neumno idejo ze zdavnaj v kos za smeti?

ziga1990 ::

MrStein je izjavil:

ziga1990 je izjavil:


Kdaj pa bo to? Če sploh?


Bo samo pride kasneje mora VW malo še software poštimat hardware je pa že navoljo
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: BigWhale ()

lufthammer ::

Pri enem največjih ameriških portalov za spletno prodajo avtomobilov iSeeCars so na podlagi prodaje 6,9 milijona tri leta starih rabljenih avtomobilov opravili preiskavo, kateri so izgubili najmanj in kateri največ svoje vrednosti. Ugotovili so, da vrednost avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje v treh letih po nakupu povprečno pade za 39,1 odstotka. Električnim avtomobilom v enakem obdobju cene povprečno padejo za 59,2 odstotka. Glede na to, da se električni avtomobili uvrščajo tudi med najdražje, je dejanska izguba v denarju še toliko večja in sega tudi do več deset tisoč evrov. Med električnimi avtomobili je sicer največ vrednosti izgubil BMW i3, ki bi bil tri leta star rabljen vreden 60,4 odstotka manj od novega. Nissan leaf je zgubil 60,2, kia soul pa 58,7 odstotka vrednosti.

Več na: https://www.zurnal24.si/avto/iz-druge-r... - www.zurnal24.si

Tole pa ni preveč spodbudno, bo na našem trgu drugače?

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Bo? A pri nas se pa EV še ne prodajajo 3 leta da bi to lahko ocenil?

Pa še vprašanje kaj vzamejo kot novonabavno ceno, kako upoštevajo subvencijo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mikrohard ::

Dejstvo je, da so preskoki v tehnologiji pri EV-ji iz generacije v generacijo tako veliki, da posledično starim cena precej pada. Ko bodo EV-ji dozoreli (beri: ne bo vsako leto par 10% večja baterija), se bo to normaliziralo.

IL_DIAVOLO ::

Pač ne bo trga rabljenih EV-jev z izjemo tesle.

Mikrohard ::

Tudi rabljene Tesle se pri nas težko prodajo. Najcenejši 85D je bil na avto.net vsak mesec cenejši. Zadnja cena, ki sem jo videl, je bila 36k€. In to avto, za katerega je lastnik pred šestimi leti plačal 100k€.

Utk ::

A pri mercedesih za 100 jurjev je pa kaj drugač? S tem, da je bila tesla leta 2014 veliko večja ekskluziva kot katerikoli mercedes za 100 jurjev. In to se pač plača.
Slabim in dragim avtom cena pada, dobrim pa manj. Pogon nima veze s tem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Mikrohard ::

Glede na to, da skoraj pri vsaki drugi Tesli S na avto.net piše "zamenjan motor", bi lahko imel tudi pogon kaj s tem ;)

Utk ::

Cena teslinega elektro motorja je v rangu cene turbine.
Če že ne bi bil v garanciji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

</head> ::

Ne štekam. Zame je to super novica. Nikoli nisem kupoval novih avtov in pri električnih ne bo nič drugače.
Tako lahko dobim tri leta starega BMW za 40% nabavne cene. Pa še kilometrov imajo malo, ker jih domet omejuje. Top!

Mikrohard ::

Utk je izjavil:

Cena teslinega elektro motorja je v rangu cene turbine.
Če že ne bi bil v garanciji.

Koliko pa stane menjava spominskega čipa pri Tesli S (serijska napaka)?

Hint: Več kot cena turbine.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

lufthammer ::

Utk je izjavil:

Cena teslinega elektro motorja je v rangu cene turbine.
Če že ne bi bil v garanciji.

Rabljen (tri leta star) motor za X je v Angliji 1800 funtov. Novo turbino dobiš za 300 - 400 €.
Še bolj čudno je, da menjavajo del, ki bi moral zdržat življensko dobo avtomobila. Menda se električni sploh ne kvarijo in niti servisov ne potrebujejo...

IL_DIAVOLO ::

Torej stopalka v podn ni ravno najboljše početje za elektromotor.

Gregor P ::

... razen če je tvoj avto Porsche Taycan 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

wajdujc ::

Na podlagi česa je računan padec vrednosti? Cena novega po ceniku ali končna cena, ki jo plača kupec po vseh davčnih olajšavah in prispevkih?
««
886 / 887
»»