» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
879 / 1139
»»

hojnikb ::



pa naj nekdo rece, da baterija ni del vecjega servisa.
#brezpodpisa

ziga1990 ::

hojnikb je izjavil:



pa naj nekdo rece, da baterija ni del vecjega servisa.


Daj pokaži kateri drugi avto ker Leaf je kar znan da ima probleme z degredacijo naprimer Ioniq:

Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ziga1990 ()

IL_DIAVOLO ::

Ok, to je katastrofa :)

hojnikb ::

Daj pokaži kateri drugi avto ker Leaf je kar znan da ima probleme z degredacijo naprimer Ioniq:

pokazal sn model avta, o katerem se je velik govoril v zadnjih straneh :) In bojda nikol nerabi velikega servisa. Z 50% baterije je potemtakem avto za v preso. In to po celih 8 letih rabe in 100 jurjov prefuranih. Se dacia vec zdrzi :)
#brezpodpisa

LeQuack ::

mikhaair je izjavil:

Rešitev je, da se prepove ICE v določenih zonah. Ne le mesta. Tudi ob npr. jezerih, nacionalnih parkih, itd.

Tisti ki gre v hribe, bo iz točke izhodišča ture proti domu vsaj na začetku podaljševal doseg.


Zakaj bi samo ICE prepovedal v teh conah če lahko avtomobile in motorni promet nasploh.
Quack !

Mikrohard ::

hojnikb je izjavil:

Daj pokaži kateri drugi avto ker Leaf je kar znan da ima probleme z degredacijo naprimer Ioniq:

pokazal sn model avta, o katerem se je velik govoril v zadnjih straneh :) In bojda nikol nerabi velikega servisa. Z 50% baterije je potemtakem avto za v preso. In to po celih 8 letih rabe in 100 jurjov prefuranih. Se dacia vec zdrzi :)

Pokazal si star EV z majhno baterijo in slabim dizajnom, kar je povzročalo velike degradacije baterij. Sicer ima kljub 50% degradaciji še vedno 100km dosega, tako da za v prešo še ni. Je pa Nissanovo vztrajanje pri pasivnem hlajenju baterije največji razlog, zakaj Leafa nikoli ne bi kupil. Pri novih to rešujejo z omejevanjem hitrosti polnjenja (rapidgate). Je pa res, da če avto večinoma polniš doma, je degradacija precej manjša.

Sedaj pa najdi enega EV-ja z aktivnim hlajenjem/gretjem baterije, ki ima več kot 10-15% degradacijo po par letih vožnje.

Gregor P ::

Dejansko, če mi dajo 10 let garancije na baterijo, je zame v glavnem ta težava rešena.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

DamijanD ::

Glede na to, da imamo dejansko pomanjkanje baterij (IMHO je to glavni razlog, zakaj se večina EVjev dela v butičnih serijah), se mi zdi kriminal, da ne bi poskrbel za baterijo na najboljši možni način. TMS bi moral biti tolk obvezen kot katalizator, ker na dolgi rok zmanjšuje onesnaževanje :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

stara mama ::

LeQuack je izjavil:

mikhaair je izjavil:

Rešitev je, da se prepove ICE v določenih zonah. Ne le mesta. Tudi ob npr. jezerih, nacionalnih parkih, itd.

Tisti ki gre v hribe, bo iz točke izhodišča ture proti domu vsaj na začetku podaljševal doseg.


Zakaj bi samo ICE prepovedal v teh conah če lahko avtomobile in motorni promet nasploh.

Je blo že tole sploh omenjeno?
http://www.msn.com/en-xl/money/autos/ty...
Ekologija™ in Trajnost™

MrStein ::

Je bilo, ampak z regulacijo CO2 smo "vse rešili", tako da...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

Seveda, ampak se vedno velja dokler bo en avto 20 minut stal na polnilnici za Y dosega, se v istem casu natanka vsaj 5 avtov za 2xY dosega.

S stevilom EVjev se veca stevilo polnilnic. Jaz v enem letu nisem nikoli cakal na prosto polnilnico.

m0LN4r je izjavil:


Tle 5? STjevcev fura EV lifestyle, ponavljate eno in isto, da ga lahko vsi, samo to in to in to je treba, tako in tako delat.


Jaz furam lifestyle lastnika avtomobila. Prilagoditve so bile tko minimalne, da sploh niso omembe vredne. Nikjer in nikoli pa nisem trdil, da lahko vsi to pocnejo. Pravzaprav sem ze veckrat rekel, da ce si v bloku in ne mores polnit pol EV ni zate, tud Tesla ne.

m0LN4r je izjavil:


Sej ce bi imel nekako prav glede dosega, bi imeli avti 15-20 Litrske tanke, saj kdo pa rabi tolko dosega ane. Zakaj se sploh proizvajalci mucijo visati doseg, ce ga noben ne rabi.


Sej ves, da zdej zvenis kot en neumen srednjesolec, a?

hojnikb je izjavil:

Dej nam razlozi, a bencin se vedno kupujes v lekarni? Ker to, da mors bencin kupovat v lekarni dela avtomobile z bencinskim motorjem totalno neuporabne! Gres k stricu v 59km oddaljeno vas in ker tam ni lekarne, si fucked! Ne mors nazaj. VSAK pameten clovek gre k stricu s konji, trava je dobesedno povsod in medtem k ti uzivas pri stricu se konji SAMI najejo in gres lahko zvecer nazaj. Ne rabis iskat lekarne!

dost bedna primerjava, ker doseg fosilca enostavno povecas z kantico bencina, v evja pa v kuferam nebos dal par 100kg tezko baterijo :)


Ne, primerjava je v bistvu spot-on. Sam ti nisi dojel kaj sem hotel povedat. Nic hudga, se zgodi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

BigWhale ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Edini EV, ki je vreden svojega denarja, je imo leaf tekna 40kwh.


Jaz sem vzel N-Connecta opremo + ProPilot. Tekkna ima zraven se na pol usnjene sedeze in gretje sedezev. Na pol usnjeni sedezi zgledajo smesn, gretje sedezev je pa irrelevant za zjutraj, ker vklopis predgretje kabine in se mi je zdel brez veze.

BigWhale ::

hojnikb je izjavil:

pokazal sn model avta, o katerem se je velik govoril v zadnjih straneh :) In bojda nikol nerabi velikega servisa. Z 50% baterije je potemtakem avto za v preso. In to po celih 8 letih rabe in 100 jurjov prefuranih. Se dacia vec zdrzi :)


Men je 100km dosega dovolj za tri dni uporabe. Garancije na baterijo je 8 let/160.000km. Kolk bo degradacije bom pa se videl. Razmisljam, da bi kupil OBD konektor in priklopil LeafSpy gor, da vidim kaksno je stanje ampak me se ni tolk zlo zanimal. Polnim pa 95% doma s 3kW, tko da neke hude degradacije ni za pricakovati.

hojnikb ::

no, degradacija ni samo zarad hitrosti polnjenja, ampak tudi cepenje na visoki napetosti (nafilas do konca, potem pa pustis) in seveda temparature in ciklanje. Ce je garancija 160kkm, pol je tak ok (sicer kaj pomeni garancija? menjajo pr 80 al 50% degradacije?)
#brezpodpisa

BT52 ::

https://twitter.com/elonmusk/status/448...

Za teslo je optimala med 30 pa do vse 80%. 100% pa greš samo takrat ko res nujno nujno rabiš.

Bv. kako se lahko embeda twitte tukaj. Ko prilepim HTML v previewu komentarja tole dela samo ne pusti skozi, ko ga hočem postat? Mogoče kdo ve kako se lahko posta tukaj twit

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

hojnikb ::

optimum za li-ion kemijo je 20-70%. S takim rezimom je potencialno 5-10x vec polnilnih ciklov.
#brezpodpisa

energetik ::

hojnikb je izjavil:

no, degradacija ni samo zarad hitrosti polnjenja, ampak tudi cepenje na visoki napetosti (nafilas do konca, potem pa pustis) in seveda temparature in ciklanje. Ce je garancija 160kkm, pol je tak ok (sicer kaj pomeni garancija? menjajo pr 80 al 50% degradacije?)

No ja, misliš da je polnilec v EV tako glup, da ne bo izklopil polnjenja, ko bo na 100% ?? To naredi še čipšit Li-ion vrtalnik iz Mrcatorja.
Ne vem kako ima Leaf, ampak pri EV lahko ponavadi nastaviš poljuben SOC, ko naj se polnjenje prekine. Torej ga daš za vsakodnevno uporabno npr. filat pri 25% in ga filaš do 80%. Če greš na daljšo pot, ga doma nafilaš prej do 100%.

IL_DIAVOLO ::

^^to je mene ves cas zanimalo, pa mi nobeni klinac ni znal povedat :)

Ce je to mogoče, potem je to top.

BigWhale ::

Pri Leafu ne mores nastavit SOC-a pri katerem naj izklopi polnjenje. Imas moznost nastavljanja samo casovnega intervala od kdaj do kdaj z moznostjo override-a in z moznostjo dat prednost polni bateriji. To je ena izmed stvari, ki mi gre mal na zivce. Ni pa deal breaker. Za nastavljanje SOC-a ljudje ponavadi uporabljajo pametne polnilnice, ki pac odklopijo takrat.

Jaz ga sicer redko polnim do 100%, ze zaradi tega ker imam nastavljeno precej kratko casovno okno kdaj polnim (od 23h do 7h zjutraj) pri 3kW polnilcu je to kaksnih 20-25kWh. Polnit dam pa, ko mi pade charge pod 30%. Pod 10% sem spraznil kakih trikrat vsega skupaj. Pa tud avto redko cepi na 100% baterije, ker ponavadi prileze do 100% sele proti jutri, ko ga potrebujem.

Machete ::

Kakšne posebne novice za TSLA, da je kar +11% pri trenutni ceni?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

hojnikb ::

energetik je izjavil:

hojnikb je izjavil:

no, degradacija ni samo zarad hitrosti polnjenja, ampak tudi cepenje na visoki napetosti (nafilas do konca, potem pa pustis) in seveda temparature in ciklanje. Ce je garancija 160kkm, pol je tak ok (sicer kaj pomeni garancija? menjajo pr 80 al 50% degradacije?)

No ja, misliš da je polnilec v EV tako glup, da ne bo izklopil polnjenja, ko bo na 100% ?? To naredi še čipšit Li-ion vrtalnik iz Mrcatorja.
Ne vem kako ima Leaf, ampak pri EV lahko ponavadi nastaviš poljuben SOC, ko naj se polnjenje prekine. Torej ga daš za vsakodnevno uporabno npr. filat pri 25% in ga filaš do 80%. Če greš na daljšo pot, ga doma nafilaš prej do 100%.

sj ne govorim o tem, da baterijo filas _skos_ (to bi itk bil recept za pozar, niti to da jo tricle chargas skos na 100%. Govorim o tem, da ti baterijo nafilas do 100% in jo tam pustis. Ze to je precej degradorno za to kemijo.

lahko naredis test. napolni celico na 100% (enako naredi se z eno, ampak do 50%) pusti nekaj casa stat in preveri kapaciteto, ki je se na voljo :)
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

a_borlak ::

VWjev trio (Up, Citigo, Mii) in tudi e-Golf imajo možnost nastavitve polnenja in vklopa predgretja ob določeni uri, vključno s koliko naj napolni. Meni redko pride pod 20% (pod 30 redno). Kar se pa avta tiče, bi z veseljem imel Leafa, če bi si ga lahko privoščil in to prej, kot Zoe, čeprav je dražji. Edini, ki je še zanimiv je Peugeot e-208, ampak ga pri nas zaenkrat še ni.

Aja, predpotopni C-Zero, Ion in Miev so tudi imeli možnost nastavitve, kdaj naj se napolnejo, ampak je bilo tam urejeno z daljincem in strašansko nepraktično.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: a_borlak ()

mertseger ::

hojnikb je izjavil:

optimum za li-ion kemijo je 20-70%. S takim rezimom je potencialno 5-10x vec polnilnih ciklov.


Ne rabiš toliko polnilnih ciklov ker bo avto prej razpadel preden o šla baterija.

TheBlueOne ::

EVji imamo menda nekaj malega dodatne kapacitete, tako da niti 100% ni zares 100%. Tudi, da se izognes, da se obnasa drugace, ce gres takoj v regen, ko ga napolnis na 100% na vrhu kakega hriba.

BigWhale ::

Ja, AFAIK ima Leaf 40kWh in 36kWh uporabne.

Drgac je pa pri 100% polni bateriji, regen na Leafu samo kakih 15%.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

m0LN4r ::

Ima kdo slucajno ze kaksne informacije o prednarocilu ID.3 za Slovenijo? Oz. kaksno ponudbo?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

ziga1990 ::

m0LN4r je izjavil:

Ima kdo slucajno ze kaksne informacije o prednarocilu ID.3 za Slovenijo? Oz. kaksno ponudbo?


https://evsvet.eu/viewtopic.php?f=50&p=...

tu poglej na zadnji strani uporanik context da podatke
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

pegasus ::

Nekaj napredka pri Apteri: https://chargedevs.com/newswire/aptera-...
Fokusirajo se na prave zadeve, držim pesti, da bodo v fazi prodajat izdelke v petih letih.

hojnikb ::

torej se 20 let do consumer prodaje.
#brezpodpisa

codeMonkey ::

m0LN4r ::

Cupra je bolj sportna izvedenka Seata, torej kaj lahko pricakujemo konkretno?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Utk ::

Malo več šminke, malo bolj trd avto in za isto ceno kot original. Ker cenejše ga ne bojo dali, če to misliš...

bf4ed ::

Končno lep EV. Ker tisti kinder jajček od id3 ne izgleda privlačno.
Zdaj da vidimo kaj bo še škoda ven dala v roku 2-3 let.

Kaka octavia EV bi bila fajn. Limuzine naj začnejo delat.

IL_DIAVOLO ::

Zal so suv-ji prihodnost :|

Utk ::

Niso ne. Je bil ravno zadnjič članek v smislu "že vsak četrti prodan avto je SUV"...madona, po 20 letih filanja s to propagando, je še zmeraj 3/4 avtov hvala bogu normalnih. Ta popularnost je samo propaganda. V resnici jih ni spet toliko. Jih pa promovirajo in forsirajo, ker so dražji. Večina naroda ni spet tako neumna. Ali pač...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

J.McLane ::

To bi bilo treba dati nek davek na zračni in kotalni upor, ne glede na pogon, lahko se da še kak korekcijski faktor na št. sedežev ali na prostornost kabine (največji volumen prtljažnika). To je veliko lažje izmerit kot pa komplicirat z WLTP.

V Priusu imam smešno nizko porabo, medtem ko je v Corolli TS Trek z istim pogonom poraba vsaj 20% višja. Go figure. Fiziki ne moreš ubežati.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Utk ::

Sej je davek na črpalki. Samo zgleda da je bencin prepoceni še zmeraj, ali pa nekateri ne znajo računat. Po eni strani bi za pol litra manjšo porabo naredili marsikaj, po drugi jih pa 2 litra več sploh ne zanima.

dmok ::

Well, not much, really. Its range is quoted as being 310 miles (500 km), from a 77 kWh battery, and its naught to 31 mph (50 km/h) time is 2.9 seconds - that's it.

Ko sem prvič prebral sem si mislil "končno Tesli primerljiv pospešek". Šele potem sem opazil, da pišejo o pospešku od 0 - 50 km/h.

d.

IL_DIAVOLO ::

Utk je izjavil:

Sej je davek na črpalki. Samo zgleda da je bencin prepoceni še zmeraj, ali pa nekateri ne znajo računat. Po eni strani bi za pol litra manjšo porabo naredili marsikaj, po drugi jih pa 2 litra več sploh ne zanima.


Precej bizarna ugotovitev lmao. In ja, res je.

MrStein ::

Utk je izjavil:

ali pa nekateri ne znajo računat.

To bo to.

Izdelek A za 500 EUR?
Ali raje ful ugoden izdelek B za 12 obrokov po le 50 EUR!!!!!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

DamijanD ::

bf4ed je izjavil:

Končno lep EV. Ker tisti kinder jajček od id3 ne izgleda privlačno.
Zdaj da vidimo kaj bo še škoda ven dala v roku 2-3 let.

Kaka octavia EV bi bila fajn. Limuzine naj začnejo delat.

Jaz čakam na karavane... octavia, megane, astra, 3/408, golf - torej karkoli, da je karavan verzija. Se mi zdi nekako najboljše razmerje med uporabnim prtljažnikom in zračnim uporom.

pegasus ::

Ja, karavani so glede upora zelo kul, še posebej če vozijo vzvratno ;)

BigWhale ::

Dejte si instalirat Yahoo Messenger za taksno nesmiselno nabijanje.

DamijanD ::

15.7 bodo predstavili novega EV nissana: Ariya

a_borlak ::

Tako mimogrede, ni čisto iz teme, berem podatke o novi Toyoti Yaris, med ostalim 10kWh baterija, kar se sliši super, ampak da zadeva ni plug in hibrid, je pa žalostno. Sicer pa tudi cena zna biti okoli 20.000€, če sem prav videl, tako da ...

Mikrohard ::

Kje si to videl? 10kWh je precej za hibrida, ki naj ne bi imel možnosti polnjenja na kabel. To je konec koncev za več kot 50km čisto električne vožnje (če je baterija polna).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

redtech ::

9.5 kwh imajo novi plug-in hibridi, hibridi pa tam 1,5kwh

a_borlak ::

Se opravičujem, očitno so imeli na eni strani napako. Ampak vsekakor je večja baterija, ker avto naj bi šel na elektriko do 100km/h, dometa pa 5km, se pravi je podatek okoli 1,5kWh pravi.

msms ::

J.McLane ::

a_borlak je izjavil:

Se opravičujem, očitno so imeli na eni strani napako. Ampak vsekakor je večja baterija, ker avto naj bi šel na elektriko do 100km/h, dometa pa 5km, se pravi je podatek okoli 1,5kWh pravi.


Baterija v Yarisu niti približno ni 1.5 kWh. Tule imaš vse kar je uradno znanega (spodaj je pdf s specifikacijami):
https://newsroom.toyota.eu/new-toyota-y...

Elektrika iz baterije prispeva dodatnih 18 kW moči. Njena napetost je 177 V, glede na to da Toyota uporablja iste li-ion celice za vse hibride, je kapaciteta tam nekje 0,7 kWh.

Kako lahko na elektriko pelje 100 kmh? Ne more, vsaj po ravnini ne, če je rahel klanec navzdol pa seveda lahko. Ta podatek pri Toyoti pomeni do katere hitrosti je mogoče bencinski motor izklopit, da se ne vrti, seveda samo, če so pogoji za to.

V tej temi bi morda lahko omenil kvečjemu novega Rav4 plug-in, ki ima 70 km dosega v EV in samo na elektirko zmore dati od sebe 180 konj in tam pod 9s do stotice. V kombiniranem hibridnem načinu ima pa 300 konj in 6s do 100 kmh.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
879 / 1139
»»