» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
818 / 836
»»

WarpedOne ::

Pričakuješ, da nihče ne zna pogledat na avto.net?

Nova Life z baterijo: od 32.690 € ,
-3000 rednega popusta = 29.690 €, -7500 subvencije = 22.190 €

Za Zoe lahko pričakuješ, da boš čez 5 let še dobil nek denar zanjo.
Za novega dizla za 22 jurjev ... good luck.
Are you not tired of being wrong again and again?

IL_DIAVOLO ::

EV-ja od psa grupe sta edina ki sta oblikovno zanimiva oz. na oko privlačna. Bomo videli, kako zanesljiva bosta.

WarpedOne ::

Glavni adut nove Zoe za 22k: 51kWh baterija.
Are you not tired of being wrong again and again?

krucymucy ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

EV-ja od psa grupe sta edina ki sta oblikovno zanimiva oz. na oko privlačna. Bomo videli, kako zanesljiva bosta.

En rotor se vrti znotraj statorja na dveh lezajih.
Ce znajo narediti ICE motor menda ja bodo tudi to.

pegasus ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

EV-ja od psa grupe sta edina ki sta oblikovno zanimiva oz. na oko privlačna.
Kakor za koga ... I'd run away screaming, tako kot pri večini današnje ponudbe.

b3D_950 ::

WarpedOne je izjavil:

Pričakuješ, da nihče ne zna pogledat na avto.net?

Nova Life z baterijo: od 32.690 € ,
-3000 rednega popusta = 29.690 €, -7500 subvencije = 22.190 €

Za Zoe lahko pričakuješ, da boš čez 5 let še dobil nek denar zanjo.
Za novega dizla za 22 jurjev ... good luck.

Primer poslovnega najema – ZOE LIFE:
• Čas trajanja: 36 mesecev
• Št. kilometrov: 10.000 km/leto
• EKO sklad: 7.500 €
• Povišana 1. najemnina: 1.000 €
• Najem + baterija: 159 €/mesec

misliš "drobni tisk"?
Zdaj, ko je mir jemo samo krompir.
豪快すぎ

Utk ::

Primer bedastega nakupa - ZOE LIFE:
o Čas trajanja: 180 mesecev
o Št. kilometrov: 2.000 km/leto
o EKO sklad: 7.500 €
o Cena z baterijo: 32.690 €
o Polni kasko: 80 €/mesec

Kaj ima to veze s čim?

WarpedOne ::

>> Primer poslovnega najema - ZOE LIFE:

Ta poslovni najem pri RCI je preklican, neki so se "zakalkulirali" (al pa je prevelik odziv) in sedaj preklicujejo že podpisane pogodbe in vračajo are.
Too good to be true...

Med tem pa:
For Q1 Model 3 is sold out in all of Europe (Except Norway and Switzerland)
also sold out in Japan
nearly sold out in the US


Kako že gre?
Prodaja padla, ne bo več kupcev, ...
Šur bro, gtfo ...
Are you not tired of being wrong again and again?

Utk ::

Zakaj bi bilo to good? Oni dobijo 14 jurjev v treh letih. Več avto menda ne izgubi na vrednosti v treh letih in s prevoženimi 30,000 km. Vprašanje samo za kolk bojo čez 3 leta lahko te zoete prodali. Za 20 jurjev res težko, če na to ciljajo.

fikus_ ::

Trewnuten razvoj EV je kar hiter in je vprašanje, če ne bodo danes proizvedeni EV čez 3 leta že malo zastareli. Če se bo količina proizvedenih EV precej dvignila, na nivo povpraševanja, je tudi vprašanje, za kakšno ceno se bo dalo prodati rabljen EV.

s1m0n ::

Koliko pa je takšnih kupcev EVjev, ki sploh pomislijo na to koliko bo njihov avto vreden čez X let? Avta ne kupiš zato, da boš o tem razmišljal... Seveda bo čez 5 ali več let ob navalu novih EVjev vreden veliko manj kot se bi pričakovalo. Pri EVjih bo padec cene za rabljene večji kot pri ICE saj bo rast kapacitete baterij, tehnologij bolj viden.
|4770K/H100i|ASUS Z87 Deluxe|16GB Vengeance Pro|
|840EVO 250GB|ASUS 1070 STRIX|Seasonic X|FD Define XL R2|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

kow ::

Tehnolosko slab rabljen EV bodo morda ljudje (80p ljudi ima podpovprecno kupno moc) raje kupovali kot rabljen ICE. Pri takih avtih je najvecji strosek gorivo + popravila. Ce se bodo enako pogosto kvarili in popravila ne bodo bistveno drazja, bo voznja na kilometer cenejsa. Odlocilen faktor bo torej koliko bo nenadnih odpovedi baterijskega modula.

Nikec3 ::

Mimogrede VW dalec ni slab delodajalec, kakor ne BOSCH, BMW itn. Poznam dosti highlevel inzenirjev, sicer na drugih podrocjih, ki ni sans da menjajo.

Inženirji s(m)o precenjeni. Strategija in vizija vodstva je tisto, kar iz inženirjev potegne najboljše. Če samo vržeš na kup xy inženirjev brez neke jasne vizije, je velika verjetnost da ne bodo naredili kaj pametnega.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

TheBlueOne ::

Nikec3 je izjavil:

Mimogrede VW dalec ni slab delodajalec, kakor ne BOSCH, BMW itn. Poznam dosti highlevel inzenirjev, sicer na drugih podrocjih, ki ni sans da menjajo.

Inženirji s(m)o precenjeni. Strategija in vizija vodstva je tisto, kar iz inženirjev potegne najboljše. Če samo vržeš na kup xy inženirjev brez neke jasne vizije, je velika verjetnost da ne bodo naredili kaj pametnega.


To o presenjenosti je diskutabilno. Je pa seveda res, da lahko tudi cele dneve kofetkamo, ce ni kaj za poceti.

kow ::

V Tesli ne kofetkajo :)

Poleg tega je razmerje inzenir/zaposlen veliko vecje. Marketing ekipo pokriva kar CEO.

TheBlueOne ::

Tudi marsikje drugje ne kofetkajo. Tesla je kot razvojna zadeva vseeno zelo mala. Recimo klasicne razvojen kapacitete za kaksen elektronski del v automotive v EU, samo kot primer:
- Specifikacija VW
- Design Bosch
- Izdelava cipa Infineon
- Tehnologija morda se kaksen zunanji (imas tudi slo firme)

VW ima verjetno vecji razvoj kot Tesla. Bosch pravtako + kompatibilne strokovnjake se na 100++ podrocjih. Infineon ponovno veckratnik Teslinih kapacitet razvojnikov itn.

VW ze ima sigurno slabse razmerje inzenir/zaposlen, ne pa BOSCH, Siemens, Infineon itn.

Nikec3 ::

kow je izjavil:

V Tesli ne kofetkajo :)

Poleg tega je razmerje inzenir/zaposlen veliko vecje. Marketing ekipo pokriva kar CEO.

Kofetkanje ni problemm šel bi celo tako daleč, da bi jaz kofetkanje in čik pavze med inženirji označil za razvojni proces ;)
Glavna razlika je v tem, da je čisto vsakemu inženirju jasno kaj bi Tesla rada dosega, fokus je 100% na EV, vmes je še malo brainwashing, da rešujejo svet. Pri drugih proizvajalcih, pa imaš realno stanje, da delnica pada, avto industrija je prepoznana kot zrela panoga, malo bi goljufali pri dizlih, pa na silo delali plug-ine, malo EV, malo vodik,... Tukaj je glavna razlika. V fokusu.

VW ima verjetno vecji razvoj kot Tesla. Bosch pravtako + kompatibilne strokovnjake se na 100++ podrocjih. Infineon ponovno veckratnik Teslinih kapacitet razvojnikov itn.

Še vedno razmišljaš, da ti visoka številka inženirjev avtomatsko da kvaliteten izdelek. Napaka.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Okapi ::

Po drugi strani je pa potem tu fiksna ideja serijskega izdelovalca čudežev, da robotaksiji lidarja ne potrebujejo, in gre lahko razvoj v slepo ulico, ali vsaj na zelo dolg obvoz, in jih bodo drugi prehiteli.

TheBlueOne ::

Nikec3 je izjavil:


Še vedno razmišljaš, da ti visoka številka inženirjev avtomatsko da kvaliteten izdelek. Napaka.


Si mislim, da teh podjetij niste videli niti od dalec. Kaj resno mislite, da cel EU razvoj samo kofetka. Vecje stevilo razpolozljivih resursov ni x1.2 ampak verjetno bolj x100, ce ne x1000 ko potegnes vse skupaj.

Pac industrijo si predstavljate v popolnoma popacenih proporcijah.

Okapi je izjavil:

Po drugi strani je pa potem tu fiksna ideja serijskega izdelovalca čudežev, da robotaksiji lidarja ne potrebujejo, in gre lahko razvoj v slepo ulico, ali vsaj na zelo dolg obvoz, in jih bodo drugi prehiteli.


Bosch je najavil, da bo Lidar menda pod 200€, kar je Musk menda oznacil za nemogoce.

Zgodovina sprememb…

kow ::

A ti res mislis, da ljudje na sihtu dajo od sebe vec kot 10p? Saj niso idioti. Ves kaksni napori za telo in dusevno zdravje so ze pri 50p?

TheBlueOne ::

kow je izjavil:

A ti res mislis, da ljudje na sihtu dajo od sebe vec kot 10p? Saj niso idioti. Ves kaksni napori za telo in dusevno zdravje so ze pri 50p?


Velja tudi za Teslo. Ali imajo kokain dispenserje?

Nikec3 ::

Si mislim, da teh podjetij niste videli niti od dalec. Kaj resno mislite, da cel EU razvoj samo kofetka. Vecje stevilo razpolozljivih resursov ni x1.2 ampak verjetno bolj x100, ce ne x1000 ko potegnes vse skupaj.

Pac industrijo si predstavljate v popolnoma popacenih proporcijah.

Delam v EU razvoju, redno tudi z dobavitelji od vsepovsod. Nemci imajo v glavnem "langsam und sicher" način, ki smo ga v veliki meri povzeli tudi mi in to nas bo še drago stalo. Oni bi vsako stvar 5x preverili, ter analizirali, čakali. Kitajci po drugi strani pač naredijo na pol delujočo zadevo, dajo ven najhitreje možno, potem pa se grejo trial and error, ki je v končni fazi veliko hitrejši od nemškega načina. V svetu izjemno kratkih razvojnih ciklov je nemški sistem nevzdržen. Nemci se bodo to naučili na boleč način.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedOne ::

Nokiji ni primanjkovalo inženirjev, da bi se uspeli izogniti prepadu.
Kodaku tudi ne.
Praktično nobena velika firma ni propadla, ker nebi imela dost dobrih inženirjev.
Primanjkovalo jim je nečesa drugega, kar je bistveno težje kupt in praktično nemogoče narest v veliki firmi.
Because business.

>> Bosch je najavil, da bo Lidar menda pod 200€,
Bo, menda, enkrat, sigurno, verjamem!
Takih lidarjev boš nucal kolk?
Avto bo z njimi zgledal kako?
Njihova zanesljivost bo kakšna?
Še vedno pa ne bodo razponavali barvnih odtenkov, narisanih simbolov itd. Te reči bo moral obvladat kompjuter in kamere.
Del problema ki ga rešuje lidar, je s kamerami rešit dokaj trivialno.
Stvari, ki jih kamere lahko rešijo, jih lidar by design ne more.

>> Velja tudi za Teslo. Ali imajo kokain dispenserje?
Jp, večina folka izgori v par letih in gre stran ... 'I can't do this much any more ...'


Dejte se prosim vprašat v čem točno je danes 2020 stvar drugačna kot je bila 2015?
ker vaše bajanje, kako bo stvar čez par let čist drugačna, smo polslušal že 2015.
Pa v 2016, pa v 2017, pa v 2018, pa v 2019.
Bomo tudi v 2025?
Tudi, par tastarih bo še obstajalo ...
Are you not tired of being wrong again and again?

kow ::

Jp, moje izkusnje so enake. Pa imam rad nemski pristop, ker daje bolj kvalitetne izdelke (pa magari tehnolosko zaostale).

Gregor P ::

fikus_ je izjavil:

Trewnuten razvoj EV je kar hiter in je vprašanje, če ne bodo danes proizvedeni EV čez 3 leta že malo zastareli. Če se bo količina proizvedenih EV precej dvignila, na nivo povpraševanja, je tudi vprašanje, za kakšno ceno se bo dalo prodati rabljen EV.

... že danes veš, da bo recimo Tesla s trenutnim HW, "ki naj bi bil pripravljen za povsem samostojno vožnjo v prihodnosti", v trenutku zastarel, ko bo dejansko takšna tehnologija na voljo (zato ker HW od Tesle tudi pod razno danes kaj takšnega ne mora omogočati, kaj šele v prihodnje in jo bo treba vsaj povsem zamenjati, če ne še kaj več).

In pa tudi sicer, če bomo res živeli vsi v obdobju EV, bo na voljo toliko druge izbire, da je vprašanje s čim bo uspelo Tesli ohranjati prednost pred ostalimi (vsi večji proizvajalci so očitno sposobni narediti EV, če res hočejo, vsi večji očitno delajo na avtonomni vožnji; ne vidim težave, da ne bi mogli imeti dovolj baterij*, če je resnično takšna potreba po tem itd.)? Ker v takšnih trenutkih začnejo ponavadi ta najbolj perspektivni inženirji&Co prvi zapuščati podjetje v lovu na nove izzive. S tem so seveda soočena vsa inovativna podjetja, ko enkrat dosežejo svoj vrhunec, kaj potem? Lahko postanejo zgolj nišna prestižna znamka itd., kaj to pomeni za delničarje? Kaj sploh hočejo delničarji od takšnega podjetja (masovno proizvodnjo, svetovno dominacijo, več tehnoloških inovacij ipd.)? Kaj če bomo ljudje v tem času povsem opustili osebna vozila, se posluževali le delitvene ekonomije? So potem dejansko v prednosti tista inovativna podjetja, ki že sedaj delajo na avtonomnih javnih prevoznih sredstvih na splošno?

* pri tem sem še vedno mnenja, da več sto-kilske baterije oz. tehnologija iz 19. stoletja ne more še biti ta prava alternativa.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Da trenutni HW ne more omogocati avtonomne voznje? Imas kaksen dokaz?

Gavran ::

WarpedOne je izjavil:



Še vedno pa ne bodo razponavali barvnih odtenkov, narisanih simbolov itd. Te reči bo moral obvladat kompjuter in kamere.


Kamere so zakon...

https://siol.net/avtomoto/novice/s-tem-...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

Utk ::

- Specifikacija VW
- Design Bosch
- Izdelava cipa Infineon
- Tehnologija morda se kaksen zunanji (imas tudi slo firme)

Ravno zato ne morejo Nemci sledit Američanom in Kitajcem. Tisti, ki dela specifikacijo ne ve kaj vse omogoča design, tisti, ki dela design, ne ve kaj vse zmore proizvajalec, itd...če imaš majhno ekipo, ki se razume na vse, tudi če ne vrhunsko v vse, bo naredila nekaj hitreje, kot če imaš 100 ljudi za vsako malenkost, ker bojo nujno tričetrt časa kofetkali, da se dogovorijo kaj sploh delajo. In lažje je najt 10 zagnanih kot 100. Od 100, jih bo nujno 85 predvsem čakalo, da bo ura 4.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Okapi ::

WarpedOne je izjavil:

Nokiji ni primanjkovalo inženirjev, da bi se uspeli izogniti prepadu.
Kodaku tudi ne.
Kodak se velikokrat omenja v tem kontekstu, ampak je povsem zgrešeno.
Kodak je propadel, ker se je pač tehnologija tako spremenila, da preprosto ni mogel obstati. Kodak je bilo kemijsko in storitveno podjetje, digitalna fotografija pa tega ne potrebuje več. Ne moreš kemijske tovarne spremeniti v tovarno za izdelavo čipov.

Podobno kot so recimo propadli rejci konj, ko so se pojavili avti. Furman ima možnost postati šofer, tudi izdelovalec kočij se lahko preusmeri na izdelavo karoserij, ne moreš pa od rejca konj pričakovati, da bo začel izdelovati motorje.

Pri Nokii je pa vzrok, da so zaspali na lovorikah, in predvsem, da so v panogi, kjer je mogoče nov izdelek tako rekoč čez noč izdelati v milijonski nakladi, in te lahko tekmeci na hitro prehitijo. Zgodilo se jim je to, kar se je recimo zgodilo z MySpace, če se ga še kdo spomni.

Če bi lahko avte "štancali", kot lahko telefone, bi pa bili "dinozavri" res v težavah. Tako pa Tesla preprosto ne more dovolj hitro narediti toliko avtov, da bi jih lahko ogrozila.

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:


Ravno zato ne morejo Nemci sledit Američanom in Kitajcem. Tisti, ki dela specifikacijo ne ve kaj vse omogoča design, tisti, ki dela design, ne ve kaj vse zmore proizvajalec, itd...če imaš majhno ekipo, ki se razume na vse, tudi če ne vrhunsko v vse, bo naredila nekaj hitreje, kot če imaš 100 ljudi za vsako malenkost, ker bojo nujno tričetrt časa kofetkali, da se dogovorijo kaj sploh delajo. In lažje je najt 10 zagnanih kot 100. Od 100, jih bo nujno 85 predvsem čakalo, da bo ura 4.


Nimam takih izkusenj. Praviloma so predvsem v automotive evropski izdelki po tem principu konkurencni. Kaj drugega tezko vidis kot posameznik, razen skozi Dunning Kruger leco posplosevanja do tocke razumevanja.

Gregor P ::

Tukaj so bolj resna grožnja napredni 3D tiskalniki, predvsem pa replikatorji8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Machete ::

Kaj pa če je vse res? Hopla hopla

Asrock-Z87Pro4|i5-4670K@4,3|4x4GB|GTX-1080|850EVO-250GB|WD2TB|W10Pro
Galaxy S10

TheBlueOne ::

Pa da ne boste mislili, da Tesla dela vse sama:

https://www.investopedia.com/ask/answer...

Utk ::

Praviloma so predvsem v automotive evropski izdelki po tem principu konkurencni.

So, ker gledaš na njih z evropskimi očmi. Drugje po svetu se s tem ravno ne strinjajo, vsaj ne glede zanesljivosti, ki naj bi bila največji problem tesle.

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:

Praviloma so predvsem v automotive evropski izdelki po tem principu konkurencni.

So, ker gledaš na njih z evropskimi očmi. Drugje po svetu se s tem ravno ne strinjajo, vsaj ne glede zanesljivosti, ki naj bi bila največji problem tesle.


Ja imas se Toyoto, ki je tam tam z VW, drugace pa kolikor mi je znano globalno prodaja stima. Enako na Kitajskem.

Drugace Tesla ni dosti drugacna, ne delajo vsega sami, kakor si nekateri ocitno predstavljate. Do dandanes skoraj ni vec mogoce v tej industriji. So dosti premali da bi prisli blizu neke popolne samostojnosti.

Utk ::

Sej ni nihče reku, da delajo vse sami. Vzamejo pa stvar v svoje roke, če ocenijo, da jo znajo naredit bolje, ceneje in hitreje. Ne bojo se jajcali 3 leta z zunanjimi, če rabijo stvar včeraj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:

Če bi lahko avte "štancali", kot lahko telefone, bi pa bili "dinozavri" res v težavah. Tako pa Tesla preprosto ne more dovolj hitro narediti toliko avtov, da bi jih lahko ogrozila.


No, ne zanemariti preostalih pritiskov, s katerimi se soocajo ne-Tesla proizvajalci. Tudi ko Diess govori o problemih VW, ne govori primarno o Tesli. Tesla ni tista, ki jim grozi z globami konec leta. Tesla ima precej novitet, ampak tudi ni tista, ki je spravila ven Automotive Ethernet ter Automotive HPCje, ki revolucionarno spreminjajo zasnovo avtomobilske infrastrukture ter omogocajo naprednejse ECUje. Tesla ni tista, zaradi katere propadajo podjetja in investicije v stvari kot so analogni stevci. Itd. Je pa Tesla tista, ki nima nobenih tezav s tovrsnimi zadevami.

Utk ::

Tako pa Tesla preprosto ne more dovolj hitro narediti toliko avtov, da bi jih lahko ogrozila.

Tesla jih ne bo ogrozila, sami se bojo.

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:

Sej ni nihče reku, da delajo vse sami. Vzamejo pa stvar v svoje roke, če ocenijo, da jo znajo naredit bolje, ceneje in hitreje. Ne bojo se jajcali 3 leta z zunanjimi, če rabijo stvar včeraj.


To ni Teslina specifika, tako je povsod. Kaj si predstavljate ostale kot neke idiote, ki ne znajo racunat? Dokler pti Tesli ne delajo ne vem kako veliko avtov se gre, ko pa si tako velik kot Toyota ali VW, pa je vse skupaj druga zgodba.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

kow je izjavil:

Da trenutni HW ne more omogocati avtonomne voznje? Imas kaksen dokaz?

... dokaz je vgrajen HW sam. Po kateri logiki bi naj to lahko omogočalo nekaj tako kompleksnega? Zakaj? Ker ima nek najnovejši čip? Ker ima kamere?

Some experts doubt it’s possible to achieve full self-driving using Tesla’s hardware

The question is whether Tesla—or anyone else—will figure out how to develop better-than-human driving software within the next decade or two. Many experts believe that lidar sensors provide an extra margin of safety that will allow driverless cars to be introduced years earlier than would otherwise be possible.

And that's not the only deficiency of the "full self driving" hardware on Tesla vehicles, according Abuelsamid. "You have to have levels of redundancy that simply aren't there in those vehicles," Abuelsamid told Ars in an interview ...

final issue is raw computing power. ... it's not known how much computing power such a system will ultimately require...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Po kateri logiki ne bi omogocalo? Ce ne znamo, ne pomeni da je nemogoce. Citati mi pravzaprav potrjujejo.

Poleg bedarij, kot so "some expers doubt" ali "many experts believe"...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

TheBlueOne ::

Pac stvar strategije. Zato pa BOSCH tako zelo optimizira lidar. Se verjetno zavedajo, da ce jim uspe kakor pravijo, kjer menda ze imajo dogovore z nekaterimi proizvajalci, so naenkrat lahko na prvem mestu.

Ce ti ne stima senzorika in zadeve resujes s softwarom je vedno teoreticno okno napake, ko pa imas ustrezen harware, pa je vse skupaj druga zgodba.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

codeMonkey je izjavil:

Okapi je izjavil:

Če bi lahko avte "štancali", kot lahko telefone, bi pa bili "dinozavri" res v težavah. Tako pa Tesla preprosto ne more dovolj hitro narediti toliko avtov, da bi jih lahko ogrozila.


No, ne zanemariti preostalih pritiskov, s katerimi se soocajo ne-Tesla proizvajalci. Tudi ko Diess govori o problemih VW, ne govori primarno o Tesli. .
Jasno. Sem v bistvu že prej hotel napisati, da če bo kateri od dinozavrov propadel, ne bo zaradi Tesle, ampak zaradi drugih dinozavrov. Konkurenca med njimi je seveda velika.

Ampak imajo to srečo, da avtomobilska industrija ni primerljiva z izdelovanjem telefonov, čipov ali programov, kjer je strošek same izdelave v primerjavi z razvojem v bistvu zanemarljiv, in hitrost izdelave za nekaj velikostnih razredov višja. Pač, moraš imeti tovarne, na različnih koncih sveta (ker je tudi cena transporta za nekaj velikostnih razredov višja od transporta telefonov in čipov), stotine tisočev delavcev, servisno/prodajno mrežo...

Tako da en izdelovalec ne more preprosto zasesti celotnega trga, tudi če bi imel v vseh pogledih najboljši izdelek.

WarpedOne ::

Kodak se velikokrat omenja v tem kontekstu, ampak je povsem zgrešeno.
Kodak je propadel, ker se je pač tehnologija tako spremenila, da preprosto ni mogel obstati. Kodak je bilo kemijsko in storitveno podjetje, digitalna fotografija pa tega ne potrebuje več. Ne moreš kemijske tovarne spremeniti v tovarno za izdelavo čipov.


Ignorirajmo kurioziteto, da je bil kodak prvi z digitalno kamero, katero so pospravl v omaro "ker trg še ni bil pripravljen".
Drži, da je kodak bil fokusiran na kemijo in je imel takšne proizvodne kapacitete.
Kar drži točno enako za stare proizvajalce vozil. EV je ICEju skor čist enak le na prvi pogled, bol ko greš v detajel oz. boljši EV kot želiš sestavit, bolj so detajli drugačni od detajlov ICE in ti obstoječe kapacitete proizvodnje in dobave ICE komponent ne predstavljajo prednost ampak finančno breme, ker tipično še niso amortizirane.

Dobro vidno na primeru hyundai Kone EV - zahtevajo menjavo zavorne tekočine na 30k, kontrolo vsakih 15k, menjava hladilne tekočine vsakih 60k km za 600 EUR ipd. Vse to je posledica uporabe neoptimalnih komponent za EV.

Če bi lahko avte "štancali", kot lahko telefone, bi pa bili "dinozavri" res v težavah. Tako pa Tesla preprosto ne more dovolj hitro narediti toliko avtov, da bi jih lahko ogrozila.


Tesli tega ni potrebno, zadostuje da si dovolj ljudi reče "Hmm, prihaja štrom, ne bom še kupu novga (ICE) avta zdele, bom še mal počakal sej moj trenutn še dela". Niti ni potrebno da čakajo še 10 let, dost da nakup novega ICE zamaknejo za par dodatnih let.
Efekt je enak - letos prodaja ICE dol, letos finance slabše kot bi 'lahko bile'.
Posledica je že upad prodaje novih vozil. "Peak auto" se je že zgodil lani...

Od prodaje rabljenih vozil proizvajalci nimajo več nič, kvečjemu oportunitetno izgubo, ker se je zaradi prodaje rabljenega, prodal en nov avto manj.

Mah, kdor stvar vidi, že vidi, večina ponavlja iste omejene floskule naprej.
Moj avto ne bo čez noč nehal furat praktično sam samo zato, ker bo google v ameriki stisnu nek knof in je moje čist zastarelo.
Še vedno zna vse kar je že znal, in z vsakim SW updatom zna še nekaj več.

You
Are you not tired of being wrong again and again?

TheBlueOne ::

WarpedOne je izjavil:


Tesli tega ni potrebno, zadostuje da si dovolj ljudi reče "Hmm, prihaja štrom, ne bom še kupu novga (ICE) avta zdele, bom še mal počakal sej moj trenutn še dela". Niti ni potrebno da čakajo še 10 let, dost da nakup novega ICE zamaknejo za par dodatnih let.
Efekt je enak - letos prodaja ICE dol, letos finance slabše kot bi 'lahko bile'.
Posledica je že upad prodaje novih vozil. "Peak auto" se je že zgodil lani...



Ja ampak to si predstavljas samo ti. To je tip razmisljanja v smislu, mesna industrija bo propadla, ce ljudje recem "hmm... lahko se najem od zelenjave" in ne bodo vec kupili mesa. To je otrocje razmiljanje.

Taveliki bodo skoraj sigurno v koraku, da bodo do tocke relevantnega povprasevanja imeli tudi svojo ponudbo.

Kakor je otrocje si mislit, da bodo subvencije in odpusti za EVje vecni. To je menda jasno, da je nekje tocka, ko to ni vec mozno.

WarpedOne ::

glede Zoe:
Včeraj so mi tudi v Kopru potrdili isto kot pri avto Krašna. Tako ugodnih najemov, kot so bili v Januarju, ne bo več. Pripravlja se nova akcija, manj ugodna. Ostaja pa 3000€ popusta ob nakupu. Baje jih je odziv tako zelo presenetil, da jim je vse skupaj "ušlo iz rok" in morajo sedaj nekaj spremenit. Dejstvo je, da je očitno e-mobilnost zares dobila naskok in vztrajno prodira v naš vsakdan.


Taveliki bodo skoraj sigurno v koraku, da bodo do tocke relevantnega povprasevanja imeli tudi svojo ponudbo.

In pol sm js vernik ...
Are you not tired of being wrong again and again?

TheBlueOne ::

WarpedOne je izjavil:



Taveliki bodo skoraj sigurno v koraku, da bodo do tocke relevantnega povprasevanja imeli tudi svojo ponudbo.

In pol sm js vernik ...


Tako kaze trenutno, glede na investicije in trenutni trg.

s1m0n ::

Dobro vidno na primeru hyundai Kone EV - zahtevajo menjavo zavorne tekočine na 30k, kontrolo vsakih 15k, menjava hladilne tekočine vsakih 60k km za 600 EUR ipd. Vse to je posledica uporabe neoptimalnih komponent za EV.


A to bi naj bilo slabo? Zakaj, kako? Da se te tekočine redno preverja/menjuje?
Tudi pri nas na par let naredimo remont motorjev, generatorjev, transformatorjev... To ne delaš zato ker moraš, zato ker ti bi to predpisoval proizvajalec ampak zato, da stvari delujejo optimalno in zmanjšaš možnost okvar.

Tudi pri zaprtih sistemih je kdaj potrebna menjava tekočine, a res, da je to obdobje lahko 10 ali več let.
|4770K/H100i|ASUS Z87 Deluxe|16GB Vengeance Pro|
|840EVO 250GB|ASUS 1070 STRIX|Seasonic X|FD Define XL R2|

Okapi ::

Ignorirajmo kurioziteto, da je bil kodak prvi z digitalno kamero, katero so pospravl v omaro "ker trg še ni bil pripravljen".
Prihodnost so videli, ampak preprosto niso mogli nič storiti, ker je bil razkorak prevelik. Kodak ni delal niti elektronike, niti objektivov, niti fotoaparatov. Vse to so zanj delali drugi.

Poleg tega se je pa kasneje izkazalo, da so imeli po svoje še srečo, da se niso preveč trudili postati izdelovalec fotoaparatov, ker tudi ti v zadnjih nekaj letih zelo tenko piskajo, saj je prodaja fotoaparatov padla za skoraj 10x.

Tesli tega ni potrebno, zadostuje da si dovolj ljudi reče "Hmm, prihaja štrom, ne bom še kupu novga (ICE) avta zdele, bom še mal počakal sej moj trenutn še dela". Niti ni potrebno da čakajo še 10 let, dost da nakup novega ICE zamaknejo za par dodatnih let.
Da Tesli preživi, tega res ne potrebuje. Potrebovala bi, če bi hotela uresničiti sanje o svetovni dominaciji in upravičiti trenutno vrednost delnice.

Tesla je tista, ki se ji mudi, ne dinozavri. Ti bodo še naslednjih deset let mirno preživeli (z dobičkom, četudi manjšim od sedanjega) s prodajo bencinskih avtov in postopnim prehodom na električne. Če ti mogoče ni jasno - Tesla z vsakim letim izgublja tehnološko prednost in tržni delež, namesto da bi ga pridobivala.

Utk ::

Tesla z vsakim letim izgublja tehnološko prednost in tržni delež, namesto da bi ga pridobivala.

To trdiš na podlagi vzorca enega primerka? Ker leta 2019 so drugi dali ven nekaj, kar naj bi bilo konkurenčno tesli iz leta 2012. Za teslo iz 2018 nimajo še nič niti napovedanega.
««
818 / 836
»»