» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
763 / 1139
»»

pegasus ::

Uspel sem ga prepričat vsaj, da naj ostane na 2003 foresterju. Imajo novi subaruji samo še cvt ;)

J.McLane ::

Če je človek trd je trd pri 18 in pri 60 letih.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Le upam lahko, da vsaj dokler avtomobili niso popolnoma avtonomni, ne bodo pobrali vseh fizičnih gumbov ven.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

roCkY ::

nekikr je izjavil:

Veliko veji problem kot promet je ogrevanje!!! TA bi moral biti prvi na tapeti ampak, kaj reče ekonomika?

Praktično vsaka novogradnja ima toplotno črpalko. Ekonomika pravi, da je ceneje ob večjem komfortu. Kaj si hotel povedati?

Kot sem rekel EV-ja ne bom kupil zaradi okolja mpak zaradi uporabnške prednosti

Ne nabijaj. Uporabniške prednosti nima prav nobene, če ga primerjaš s cenovno primerljivim avtomobilom. O nekem hrupu motorjev (prikladno pa izpustijo kako grozno se sliši zunanjost skozi stekla njihovih EV), nabijajo le tisti, ki so prej vozili stare, zmahane dizle. Kupiti bi ga moral zaradi okolja. Saj veš, zrak, ki ga dihaš in to.


Ja seveda. Kupiti bi ga moral zaradi okolja, in to oglaševat da sem politično korekten. Če povem tisto kar mislim pač nabijam. Ja saj to vem, že davno.

Še enkrat pravim poglej tisti video "zgoraj". Najboljši presek kaj se dogaja na področju energije ever kar sem do sedaj dobil na enem mestu. Je tip občasno morda mal počasen ampak predstavi celovito. Pod videom nekje (v komntarju) je tudi PDF celotnega predavanje, če ti je branje lažje. Novogradnje, da ti pomagam. Za GB pravi, da se investicija povrne pri obnovi zgradbe v 75 letih. Naredi pa se v povprečju 1 procent novih zgradb (če sem se prav zapomnil). Kdo bo šel delat investicijo s povratkom 75 let???

EV z vidika okoljevarstva so pač precej utopija. Postali bodo orodje nabijanja davkov v nekaterih družbah. Norveška je prva začela, in EU sledi. Ja EV rešujejo zrak v svoji okolici, kar je ena večja njihova prednost za tiste, ki jih masovno uporabljajo.
Drugo je predklimatizacija, ki pa po WLTP ne porabi nič štroma ampak od nekje bo moral priti. Iz lignita med drugim...
Ne nabijam, ko pravim da bom EV kupil zaradi uporabnoti. Jah morda bom enkrat ocenil, da je tudi pri avtu uporabno, da ne smrdi okoli njega kot mi to ustreza pri dnevni uporabi viličarja, skuterja, UTV-ja. Že dostikrat sem rekel, da me v osnovi ne briga kakšen derivat dinozavrov me prestavi iz točke v točko dokler je zelo večinska energija kemijsko vezan oglik.
Prednost EV je klimatizacija vozila, predno ga rabiš. Če pozimi ni prostora v garaži ker se nekaj not počne in je zunaj, ti pač odtaja predno prideš poleti ga pohladiš "zelo EKO" a enostavno brez odpiranja oken oz. vrat. Sosedom (domačim, ki še spijo) se ne bo ropotalo. To je bilo 70% razloga, da sem nabavil EV UTV in ne bencin ali dizla. Pri nizkih hitrostih so EV tihi v primerjavi z katerimkoli ICE. Ja boš rekel plugin hibrid. Morda bo pa nenazadnje resnično to tisti pravi kompromis za na cesto... Ampak hibrid, ki sem ga pred 2 letoma malo bolj resno potestiral je porabil več bencina kot dizlaš nafte...

TheBlueOne ::

pegasus je izjavil:

Uspel sem ga prepričat vsaj, da naj ostane na 2003 foresterju. Imajo novi subaruji samo še cvt ;)


Ti si prepriceval nekoga, ki ga zanima Forester, da vzame Zoeja? :D Ce je lovec mu lahko reces, da se z njim lazje prikrade do divjadi, samo ne mu povedat, da samo na cesti.

roCkY je izjavil:


EV z vidika okoljevarstva so pač precej utopija. Postali bodo orodje nabijanja davkov v nekaterih družbah. Norveška je prva začela, in EU sledi. Ja EV rešujejo zrak v svoji okolici, kar je ena večja njihova prednost za tiste, ki jih masovno uporabljajo.


EV je trenutno "utopija", ampak tudi edina ustrezna opcija za prihodnost. Trenutno se dela menjava, kar pomeni, da bodo sigurno tudi spremembe v tem, kako pridobivamo in hranimo energijo. Tako da danes je brezveze, ce racunas za danes, ce pa to smatras kot pripravo za jutri pa je nujen faktor. Ne mores najprej razviti infrastukture potem pa elektricni avto, ker bi cez celoten postopek sibal suficid v tla. Si predstavljas, da ni EL avtov, imas pa ze vso infrastrukturo, doma polnilnice, ki bi desetletje cakali, da se potem zgane se industrija?

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

Samo dodam argument zakaj je to dobra pot.

Menda trenutnopotrebujes med 8 - 12 povprecnih panelov, da pokrijes povprecno kilometrino, tako da kar se mene tice tehnologije so tu, samo se cene se morajo stabilizirat.

To pomeni, da je brez problema predstavljivo, da lastniki his gredo na elektro brez da bremenijo sistem. Danes je recimo predrago, ampak morda niti ne vec tako dolgo, ce jim uspe se kaksen preboj ali dva okoli baterij.

Emobi ::

stane dober ICE avtomatik s spodobnimi konji 25 jurjev, primerljiv EV pa 40+.

Tole drži, kot tudi drži, da so stroški lastništva (TCO) tega 40+ kEUR EV-ja manjši od ICE-ja za 25 kEUR.

nekikr je izjavil:

Res je, vsaka stvar ima prednosti in slabosti, ampak v osnovi gre za tako podobno stvar, da nobena stvar ni nekaj hudo drugačna. Dober ICE avtomatik, spodobnih konjev je pač prepodoben nekemu EV, da bi šlo za drastično drugo stvar. Kar pa je res drugače je pa to, da je zrak za EV čist in to je tisto zmagovalno.


Zadnji stavek drži. Žal pa to ni odločujoče pri večini kupcev, pač pa je to odločujoče pri politiki, ki jo vzpostavljajo države, ker se zavedajo škode, ki jo povzroča nečist zrak.

Večina ljudi je do znanstvenih izsledkov o škodljivosti ICE izpuhov indiferentna, enostavno to ignorira, češ da so izpuhi nujno zlo, pa da saj ni tako škodljivo, pa saj itak tega ne voham, ker je auspuh zadaj, pa da to itak vsi dihamo, pa da so druge stvari bolj škodljive, na primer dim iz kurišč, pa da eni pretiravajo, pa da od nečesa je treba umreti, pa da gre za zaroto... skratka, tračarsko-gostilniške neumnosti na kvadrat.

Še dobro, da Evropa in njene države glede tega vodijo pametno politiko.


Kar pa bo večino kupcev prepričalo, pa je predvsem drugačna uporabniška izkušnja in tukaj je EV radikalno drugačen od ICE-ja, četudi vzameš ICE avtomatik. Na prvi pogled ni kaj pretirano drugače, vendar pa izkušnja to demantira. Namreč, da ICE poskoči, torej, da pride v polje največjega navora ali moči, mora zelo povečati obrate. Statistike kažejo, da večino vožnje opravimo med 1500 in 2500 obrati na minuto; pri dizlu so te številke še nižje. Ko pa želimo velik pospešek, pa moramo motor pognati v obrate od 4 do 6 tisoč obratov, kar pa se seveda ne more zgoditi v trenutku, hkrati pa je naporno za motor in tudi za ušesa. Pri teh obratih je v potniških kabinah v vseh ICE avtomobilih slišati bolj ali manj močan hrup. Že zaradi tega, da nas motor opozori, da je na meji zmogljivosti. Kdor pa gre še naprej z obrati, pa motorna elektronika prepreči škodovanje motorju.
Vsega tega pri EV-ju ni. Navor je praktično enak po celem območju vrtljajev, vsak pospešek je takojšen, praktično neslišen, neutrujajoč. Stresa pri prehitevanju ne povečuje rohnenje motorja, vsa pospeševanja so mirna, ne čutiš napenjanje motorja, njegovega matranja.

Sem poleti po dolgem času zopet vozil ICE bencinar, ki ima za polovico močnejši motor in 400 kg več. Če sem hotel vsaj približno isto odzivnost in pospeške kot pri mojem EV-ju, sem moral stalno voziti nad 5000 obratov, kar seveda dolgo časa ni vzdržno. Imel sem tudi odprta okna in zaradi turbulenc zraka se voha, kako je pri teh obratih izpuh grozljivo slab.

Skratka, ni mogoče stalno voziti na visokih obratih, saj to preveč utruja. To počnejo dirkači, da imajo stalno na razpolago največjo moč.
Pri EV-ju pa tega problema ni, ker imaš največjo moč praktično takoj na razpolago, brez hrupa, mirno, gladko... in ta praktičnost upravljanja z vozilom je odločujoča za kupca.

Vsekakor je vožnja z EV-jem za voznika in potnike veliko manj hrupna, sploh pri bolj dinamični vožnji. Seveda eni pravijo, da uživajo v hrupu, ampak to slepijo sami sebe - dalj časa tega ne prenaša nobeden.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

Emobi je izjavil:

stane dober ICE avtomatik s spodobnimi konji 25 jurjev, primerljiv EV pa 40+.

Tole drži, kot tudi drži, da so stroški lastništva (TCO) tega 40+ kEUR EV-ja manjši od ICE-ja za 25 kEUR.

nekikr je izjavil:

Res je, vsaka stvar ima prednosti in slabosti, ampak v osnovi gre za tako podobno stvar, da nobena stvar ni nekaj hudo drugačna. Dober ICE avtomatik, spodobnih konjev je pač prepodoben nekemu EV, da bi šlo za drastično drugo stvar. Kar pa je res drugače je pa to, da je zrak za EV čist in to je tisto zmagovalno.


Zadnji stavek drži. Žal pa to ni odločujoče pri večini kupcev, pač pa je to odločujoče pri politiki, ki jo vzpostavljajo države, ker se zavedajo škode, ki jo povzroča nečist zrak.

Večina ljudi je do znanstvenih izsledkov o škodljivosti ICE izpuhov indiferentna, enostavno to ignorira, češ da so izpuhi nujno zlo, pa da saj ni tako škodljivo, pa saj itak tega ne voham, ker je auspuh zadaj, pa da to itak vsi dihamo, pa da so druge stvari bolj škodljive, na primer dim iz kurišč, pa da eni pretiravajo, pa da od nečesa je treba umreti, pa da gre za zaroto... skratka, tračarsko-gostilniške neumnosti na kvadrat.

Še dobro, da Evropa in njene države glede tega vodijo pametno politiko.


Kar pa bo večino kupcev prepričalo, pa je predvsem drugačna uporabniška izkušnja in tukaj je EV radikalno drugačen od ICE-ja, četudi vzameš ICE avtomatik. Na prvi pogled ni kaj pretirano drugače, vendar pa izkušnja to demantira. Namreč, da ICE poskoči, torej, da pride v polje največjega navora ali moči, mora zelo povečati obrate. Statistike kažejo, da večino vožnje opravimo med 1500 in 2500 obrati na minuto; pri dizlu so te številke še nižje. Ko pa želimo velik pospešek, pa moramo motor pognati v obrate od 4 do 6 tisoč obratov, kar pa se seveda ne more zgoditi v trenutku, hkrati pa je naporno za motor in tudi za ušesa. Pri teh obratih je v potniških kabinah v vseh ICE avtomobilih slišati bolj ali manj močan hrup. Že zaradi tega, da nas motor opozori, da je na meji zmogljivosti. Kdor pa gre še naprej z obrati, pa motorna elektronika prepreči škodovanje motorju.
Vsega tega pri EV-ju ni. Navor je praktično enak po celem območju vrtljajev, vsak pospešek je takojšen, praktično neslišen, neutrujajoč. Stresa pri prehitevanju ne povečuje rohnenje motorja, vsa pospeševanja so mirna, ne čutiš napenjanje motorja, njegovega matranja.

Sem poleti po dolgem času zopet vozil ICE bencinar, ki ima za polovico močnejši motor in 400 kg več. Če sem hotel vsaj približno isto odzivnost in pospeške kot pri mojem EV-ju, sem moral stalno voziti nad 5000 obratov, kar seveda dolgo časa ni vzdržno. Imel sem tudi odprta okna in zaradi turbulenc zraka se voha, kako je pri teh obratih izpuh grozljivo slab.

Skratka, ni mogoče stalno voziti na visokih obratih, saj to preveč utruja. To počnejo dirkači, da imajo stalno na razpolago največjo moč.
Pri EV-ju pa tega problema ni, ker imaš največjo moč praktično takoj na razpolago, brez hrupa, mirno, gladko... in ta praktičnost upravljanja z vozilom je odločujoča za kupca.

Vsekakor je vožnja z EV-jem za voznika in potnike veliko manj hrupna, sploh pri bolj dinamični vožnji. Seveda eni pravijo, da uživajo v hrupu, ampak to slepijo sami sebe - dalj časa tega ne prenaša nobeden.


Da je EV in terms of transport experience bistveno boljša izkušnja govorimo že leta. Mislim, da tudi EV skeptiki to potihem priznavajo.
Večina ljudi uživa pri pospeševanju in zvoku motorja, kot pa sami hitrosti.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

MrNighthawk ::

WarpedGone je izjavil:







Kje so moji cagri!?!?!?
Kje so moji knofi!?!?!?


Ravno tega me je bilo strah, da bodo vsi kopiral butast in nepraktičen trend.
Človek, ki si je izmislil zaslon na dotik v avtu, bi ga morali križat z glavo navzdol.
Glih so dobro vpeljal vse pomembne komande na volan in HUD tudi v srednji cenovni razred, potem pa tole sranje.

Avto ni multimedijska naprava ampak prevozno sredstvo!

Machete ::

Odpusti mu, saj je prej vozil Reanulta in ga posledično cenen panel čez pol avta in nič knofov navduši.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

WhiteAngel ::

TheBlueOne je izjavil:

Danes je recimo predrago, ampak morda niti ne vec tako dolgo, ce jim uspe se kaksen preboj ali dva okoli baterij.


Ti pa si hecnik. Če je bil zadnji preboj z litij-polimerskimi baterijami pred 40 leti, pomeni, da bomo morali ravno še ene 100 let čakati. Poceni in vzdržljivih baterij pač ni in jih tudi ni na vidiku. Zato jaz stavim na plin in vodik. Tisto toploto, ki nastane pri pretvorbi in kompresiji je pa treba pametno odvajati (npr. za ogrevanje sanitarne vode). Izgube valda so in niso majhne, ampak ne stanejo veliko, če energijo pridobivaš iz OVE. Baterije puščajo ogromen odtis na okolje že kot odpadek in pri proizvodnji.

codeMonkey ::

fikus_ je izjavil:

Sam res! En velik LCD in nekaj "knofov" na volanu.



Pa automotive grade softver in hardver... ampak to ni vec vidno :)

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

WhiteAngel je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Danes je recimo predrago, ampak morda niti ne vec tako dolgo, ce jim uspe se kaksen preboj ali dva okoli baterij.


Ti pa si hecnik. Če je bil zadnji preboj z litij-polimerskimi baterijami pred 40 leti, pomeni, da bomo morali ravno še ene 100 let čakati. Poceni in vzdržljivih baterij pač ni in jih tudi ni na vidiku. Zato jaz stavim na plin in vodik. Tisto toploto, ki nastane pri pretvorbi in kompresiji je pa treba pametno odvajati (npr. za ogrevanje sanitarne vode). Izgube valda so in niso majhne, ampak ne stanejo veliko, če energijo pridobivaš iz OVE. Baterije puščajo ogromen odtis na okolje že kot odpadek in pri proizvodnji.


Ne vem ce je ravno res, ker cena pada, ucinkovitost baterij se povecuje, ucinkovitost solarnih panelov se izboljsuje itn.

Racunaj, da imas pocasi avte za ca. 30.000EUR, ki so za veliko vecino ljudi in njihovo dnevno rabo dovolj, kjer upostevaj, da je infrastruktura za polnjenje trenutno slaba in da koncept "Avto je vir moje erekcije" vodeni.

K temu dodaj, da je recimo Toyoti uspelo s panelom na avtu, ki je sicer se nekaj let pred masovno proizvodnjo, zadostiti velik del potreb po energiji. Potem upostevaj, da bo verjetno vedno vec infrastrukture in bos morda lahko polnil skoraj povsod. To zmanjsa potrebo po velikih baterijah.

Se primer, iD3 naj bi imel za 30.000EUR doseg ca. 300km, kar je absolutno prevec za dnevne potrebe vecine. Prepolovis baterijo na 150km, motorji so lahko pol slabsi in dodas solarne panele, da kompenzirajo. Ce dodas se kaksno moznost polnjenja, kar bo verjetno s casom po parkingih, bos lahko morda napolnil v sluzbi. Dragi EVji se pomoje delajo, ker ljudje se niso pripravljeni na prihodnost in so nek kompromis.

Da ne govorimo, da vec kot ocitno prihaja nov super cheap koncept avtov, kjer imas en panel, volan in sedeze, ker mlajsi enostavno ne marajo dati veliko za avte. Naslednji korak pa kaj kakor planira Canoo in s cem se ze nekaj casa spogledujejo tudi najvecji, da bodo avti lego koncept, kjer bodo lastniki avtov podjetja.

Jaz ne bi stavil na kaj drugega kot baterije, vsaj ne ce upostevas trende.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

... vodik ...

Ker potem ko se navadim, da me jurja km košta manj kot 15 EUR bom seveda z veseljem spet obiskoval tuje vodik-pumpe, kjer bom plačeval vsaj 5x več.

Kako enostavno je imet stvari slabo premišljene ...
Zbogom in hvala za vse ribe

TheBlueOne ::

Jaz bi vodik odpisal tudi, ker zanj potrebujes vec energije. Morda, ce bo jutri v casopisu, da bo fuzija stekla in da bo energije na pretek.

Drugace pa bomo verjetno prica optimizaciji. Pac treba se bo sprijaznit, da z osebnim avtom verejtno vec ne bos sel na dopust ali kam dalec. Za v sluzbo pa do za vecino dovolj piksna s 100km dosega in max 100km/h hitrosti. To verjetno ze danes naredijo za krepko pod 20k€, ce ne pod 15k€. Posebej, ce upostevas, da se ljudje presenetljivo pozitivno soocajo z radikalnim varcevanjem pri luksuzu. Dodas se solarne panele na streho, da dodajo doseg in je to to.

Si mislim, da bodo doseg vec kot 100km samo na baterijo potrebovali samo se tisti, ki avto potrebujejo sluzbeno.

Webmojster ::

TheBlueOne je izjavil:

WhiteAngel je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Danes je recimo predrago, ampak morda niti ne vec tako dolgo, ce jim uspe se kaksen preboj ali dva okoli baterij.


Ti pa si hecnik. Če je bil zadnji preboj z litij-polimerskimi baterijami pred 40 leti, pomeni, da bomo morali ravno še ene 100 let čakati. Poceni in vzdržljivih baterij pač ni in jih tudi ni na vidiku. Zato jaz stavim na plin in vodik. Tisto toploto, ki nastane pri pretvorbi in kompresiji je pa treba pametno odvajati (npr. za ogrevanje sanitarne vode). Izgube valda so in niso majhne, ampak ne stanejo veliko, če energijo pridobivaš iz OVE. Baterije puščajo ogromen odtis na okolje že kot odpadek in pri proizvodnji.


Ne vem ce je ravno res, ker cena pada, ucinkovitost baterij se povecuje, ucinkovitost solarnih panelov se izboljsuje itn.

Racunaj, da imas pocasi avte za ca. 30.000EUR, ki so za veliko vecino ljudi in njihovo dnevno rabo dovolj, kjer upostevaj, da je infrastruktura za polnjenje trenutno slaba in da koncept "Avto je vir moje erekcije" vodeni.

K temu dodaj, da je recimo Toyoti uspelo s panelom na avtu, ki je sicer se nekaj let pred masovno proizvodnjo, zadostiti velik del potreb po energiji. Potem upostevaj, da bo verjetno vedno vec infrastrukture in bos morda lahko polnil skoraj povsod. To zmanjsa potrebo po velikih baterijah.

Se primer, iD3 naj bi imel za 30.000EUR doseg ca. 300km, kar je absolutno prevec za dnevne potrebe vecine. Prepolovis baterijo na 150km, motorji so lahko pol slabsi in dodas solarne panele, da kompenzirajo. Ce dodas se kaksno moznost polnjenja, kar bo verjetno s casom po parkingih, bos lahko morda napolnil v sluzbi. Dragi EVji se pomoje delajo, ker ljudje se niso pripravljeni na prihodnost in so nek kompromis.

Da ne govorimo, da vec kot ocitno prihaja nov super cheap koncept avtov, kjer imas en panel, volan in sedeze, ker mlajsi enostavno ne marajo dati veliko za avte. Naslednji korak pa kaj kakor planira Canoo in s cem se ze nekaj casa spogledujejo tudi najvecji, da bodo avti lego koncept, kjer bodo lastniki avtov podjetja.

Jaz ne bi stavil na kaj drugega kot baterije, vsaj ne ce upostevas trende.


Pozabljaš subvencijo 7.500€ in oprostitev cestnine. Tako ID3 košta 22.500€.

TheBlueOne ::

Subvencija ni neka dolgorocna zadeva, mi je bilo smoterno racunati brez tega, ker sem predvideval bolj v prihodnost.

WarpedGone ::

Morda, ce bo jutri v casopisu, da bo fuzija stekla in da bo energije na pretek.


Od kje ta fama, da je fuzija nek međik, ki bo omogočil "na pretek" energije, pogosto se namiguje da bo ta celo brezplačna?

Fuzijska elektrarna je povsem isti drek kot fizijska (nuklearna), hidro, ipd elektrarna ... treba jo je postavit, treba jo je vzdrževat, treba je proizvedeno energijo distribuirat naokrog. In pri vsem tem mora XYZ ljudi dobro zaslužit. In še vedno bodo stranske posledice takšnih in drugačnih strupenih stvari, s katerimi bo treba neki narest.

Potem ko seveda sploh pridemo do tega, da jo znamo narest.
Fuzija je žal le še en korenček, s katerim se iz državnih proračunov cuza denar, že 50 let tako in mogoče še nadaljnih 50 let.

Medtem ko že imamo fuzijsko elektrarno, ki nam svojo energijo dostavlja brez žic in brez računov.
Zbogom in hvala za vse ribe

krucymucy ::

WarpedGone je izjavil:


Medtem ko že imamo fuzijsko elektrarno, ki nam svojo energijo dostavlja brez žic in brez računov.


Nerodno je le to, da nam jo ta eletrarna dostavlja ravno takrat ko je potrebujemo manj, takrat ko bi prisla prav je pa ni.
Isce se najcenejse nacine kako to ujeti in zadrzati.

WarpedGone ::

Da, ampak fuzija, fizija, premog, plin ni iskanje teh načinov.
HE, FV, veternice, baterijski hranilniki, črpalne elektrarne, ... pa so.
Zbogom in hvala za vse ribe

WhiteAngel ::

WarpedGone je izjavil:

... vodik ...

Ker potem ko se navadim, da me jurja km košta manj kot 15 EUR bom seveda z veseljem spet obiskoval tuje vodik-pumpe, kjer bom plačeval vsaj 5x več.

Kako enostavno je imet stvari slabo premišljene ...


Niso slabo premišljene, če se razširijo domače naprave za proizvodnjo in hrambo vodika ali metana z viškov el. energije (sonce, veter).

Glede baterij - tudi super duper več sto kilska litijska baterija za 10k€ v avtu ali v powerwallu se ti bo po desetih letih "napihnila" tako kot v telefonu. Lahko jo hladiš in lepo delaš z njo. Ampak cikli so cikli in enkrat jo boš samo preč lahko zabrisal (in verjetno plačal še 1k€ za razgradnjo). To pač ne gre. Te baterije postanejo stare in ne da se jih popraviti, ker kemija. Da ne govorim o nevarnosti samovžiga. Pri jeklenki teh nevarnosti pač ni.

WarpedGone ::

>> , če se razširijo domače naprave za proizvodnjo in hrambo vodika ali metana z viškov el. energije (sonce, veter).

Res želiš živeti v svetu, kjer imajo privat hiše svoje lastne rezervoarje vodika?
Res?

Da ne govorim o nevarnosti samovžiga. Pri jeklenki teh nevarnosti pač ni.


Ne izpolnjuješ minimalnih pogojev za resno debato.
Zbogom in hvala za vse ribe

mihagr ::

Imam vprašanje. Še nikjer nisem zasledil, kako je pri EV izveden servo ojačevalnik zavor.
Pri ICE avtomobilih deluje na principu podtlaka iz motorja, ki ojača silo itd.

hojnikb ::

to je posebaj pumpica za podtlak tut na ice motorjih. pri elektricarji je pac gnana z elektromotorckom
#brezpodpisa

TheBlueOne ::

@WarpedOne, To pa bo bolj tezka. Sem na hitro poguglal in menda najvecja solarna elektrarna proizvede ca. 1MW, torej bi jih potreboval vsaj 30 (v konicah 40+), da bi bilo dovolj za podjetje, kjer delam, da bi lahko delali ko je optimalno soncno. Pa niti nismo nek ultimo porabnik. :) Dela se nonstoop, tako da bi baterija bila ultramamut.

Za avte si se predstavljam solarno, ker lahko imas b.p. doma dovolj, za potrebe druzin, ampak da bi slo vse na solarno pa si tezko predstavljam.

Zgodovina sprememb…

K0l1br1 ::

WarpedGone je izjavil:

Koga zajebajo s 52 colskim televizorjem, okrog katerega je nekaj podobnega avtomobilu?!

pegasus ::

K0l1br1 je izjavil:

Koga zajebajo s 52 colskim televizorjem, okrog katerega je nekaj podobnega avtomobilu?!
Lej, ko se bodo avti sami okrog vozili, ne boš sploh hotel več ven gledat, ampak te bo zanimala samo še diagonala zaslona in koliko kanalov ima ozvočenje v avtu ;)

WarpedGone ::

Imam vprašanje. Še nikjer nisem zasledil, kako je pri EV izveden servo ojačevalnik zavor.
Pri ICE avtomobilih deluje na principu podtlaka iz motorja, ki ojača silo itd.

Odvisno od EV ... večina jih ima električno vakum pumpo, tesle majo že nekaj let boschev iBooster.

https://www.oudevolvo.nl/english/2018/1...

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

WhiteAngel ::

WarpedGone je izjavil:

>> , če se razširijo domače naprave za proizvodnjo in hrambo vodika ali metana z viškov el. energije (sonce, veter).

Res želiš živeti v svetu, kjer imajo privat hiše svoje lastne rezervoarje vodika?
Res?


Seveda.

WarpedGone je izjavil:

Da ne govorim o nevarnosti samovžiga. Pri jeklenki teh nevarnosti pač ni.


Ne izpolnjuješ minimalnih pogojev za resno debato.


Huh? Koliko jeklenk z varnostnim ventilom si že videl, ki so eksplodirale? Jaz je še nisem.

Če te skrbi varnost zaradi pritiska (?) pri vodiku, potem še vedno lahko uporabimo sintetični metan, ki postane prej kapljevina. Oba sta pa lažja od zraka, tako da ju lahko tudi zakoplješ, če te skrbi eksplozija.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

pegasus je izjavil:

K0l1br1 je izjavil:

Koga zajebajo s 52 colskim televizorjem, okrog katerega je nekaj podobnega avtomobilu?!
Lej, ko se bodo avti sami okrog vozili, ne boš sploh hotel več ven gledat, ampak te bo zanimala samo še diagonala zaslona in koliko kanalov ima ozvočenje v avtu ;)

In kako udobna je postelja.;)

krucymucy ::

mihagr je izjavil:

Imam vprašanje. Še nikjer nisem zasledil, kako je pri EV izveden servo ojačevalnik zavor.
Pri ICE avtomobilih deluje na principu podtlaka iz motorja, ki ojača silo itd.

Ze dolgo ne. Vsaj ne pri vseh. Punto II, clio II so imeli elektricen servo.

WarpedGone ::

Porabljeno električno energijo tipično merimo v kWh.
Posledično se poraba EV izkazuje v Wh/km in je tipično pod 200Wh/km (20kWh/100km).
Direktna primerjava s porabo ICE vozil žal ni očitna.

V ta namen so si izmislili MPGe (Miles per gallon gasoline equivalent): @ Wikipedia
33.7 kilowatt-hours (121 megajoules) of electricity is equivalent to one (US) gallon of gasoline

Ena US galona je 3.785 litra, en MPGe torej pomeni 8,9kWh/L.

ICE avtomobil s povprečno porabo 5L/100km torej troši 5L/100km * 8,9kWh/L = 44,5 kWh/100km ali 445Wh/km.
ICE, ki bi bil cca ekvivalenten normalno-učinkovitemu EV s porabo okrog 150Wh/km, bi moral "pit" kvečjemu 1,7L/100km.

Ampak tud te enote ne povedo vsega ... plače se ne izplačujejo v kWh niti litrih ampak v eurih.
Liter bencina je trenutno okrog 1,3 EUR, prava poraba ICE vozila je torej okrog 5L/100km * 1,3€/L = 8€/100km.

Moj prejšnji dizl je v povprečju pil 6,5L/100km oz. 8,1€/100km.
Moja povprečna cena kWh ob domačem filanju je 0,11€/kWh, poraba energije pa 166Wh/km. To mi sedaj znese 1,65€/100km.

Ljudjem razlagam, da je strošek vožnje EV nekje tretjina ali četrtina cene bencina/nafte.
Zame je le dobra petina. Možno je iti še nižje.
Zbogom in hvala za vse ribe

TheBlueOne ::

VW se je odlocil kopirati Teslo. :) Ce ne bi bilo logotipa no volanu bi bil preprican, da bo to neka nova Tesla.

https://siol.net/avtomoto/novice/vw-pas...

Me zanima, ce bo konci model tudi tako podoben, jaz bi imel malo vec gumbov, vsaj na volanu ne tega kapacitivnega.

Zgodovina sprememb…

Emobi ::

Koliko jeklenk z varnostnim ventilom si že videl, ki so eksplodirale? Jaz je še nisem.

Če te skrbi varnost zaradi pritiska (?) pri vodiku, potem še vedno lahko uporabimo sintetični metan, ki postane prej kapljevina. Oba sta pa lažja od zraka, tako da ju lahko tudi zakoplješ, če te skrbi eksplozija.

Letos je na Norveškem eksplodirala vodikova polnilnica za avtomobile. Ustavili so prodajo tistih edinih dveh modelov avtomobilov na vodik.

Tisti, ki stavite na vodik, grafen, solid state baterije in podobno, boste čakali še desetletja.
EV tehnologija pa je tukaj slabo desetletje, preverjena, in že zdaj je zaradi subvencij cenovno primerljiva z zastarelo ICE tehnologijo.

Pri plinih je glavni problem energetsko potratno skladiščenje - pri vodiku gre za to 40 % energije, ki jo dobimo iz njega.
Gorivne celice pa so drage in nič kaj vzdržljive.
Za nameček pa avto na vodik potrebuje še elektromotor in baterijo!

Se pridružujem Warpyjevemu mnenju, da voznikom EV-jev ni v interesu, da bi ponovno začeli obiskovati bencinske oziroma vodikove pumpe, saj je to veliko dražje, bolj zamudno in izgleda tudi bolj nevarno. To je predvsem v interesu multinacionalk, da bi rade še naprej molzle naš žep.

roCkY ::

Absolutno to zaenkrat drži. Tega itak nihče ne oporeka.
Ampak pojavlja se vprašanje kako bodo zadeve šle naprej. Dražitev "libling" energenta; Francija, Iran,... Dolgoročne cene elektrike. Ravno včeraj me je zastopnik E3 na vse pretege prepričeval, da cena na EU trgu raste in da MORAJO nekaj dvignit, glede na prejšnjo letno pogodbo.

V drobnem tisku pa stoji: Z avtom se s 150 Wh/km ne da peljat. Še 100 Wh/km je treba dat zraven. S 150 se pride skozi z limuzino.

Emobi ::

Z EV-jem se da peljati s povprečno porabo 15 kWh/100 km. Moj sin pelje s 10 kWh/100km. Povprečna poraba evropskega ICE avtomobila pa je 80 kWh/100km, je na jutubu rekel tisti profesor.

Cene elektrike so veliko bolj stabilne kot cene fosilnih goriv, predvsem pa so vezane na socialno blagostanje in elektrike ni moč poljubno dražiti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

J.McLane ::

A potem praviš da W1 laže da ima v prve pol leta s Teslo porabo 166Wh/km?

Tako kot pri ICE je pomembno kje in kako se voziš, če gledaš jutranje konice tudi po AC ne boš vozil kaj dosti hitreje od 100 kmh. Na koncu dneva pa za premiknaje avta premaguješ kotalni in zračni upor, to sta glavna dejavnika. Tisti ki pa ne znate voziti varčno in preveč zavirate pa jasno še pretvarjate kinetično energijo v toplotno z zavorami.

Žena ima v Novem Priusu po 4 tankih porabo 4 l/100 km, kar je 35 kWh/100 km ali 5,2 EUR/100 km ali 1.200 EUR/leto. Nekateri reveži daste toliko samo za kasko zavarovanje, ali komplet novih gum. Pri Priusu je pa to dvoje še vedno smešno poceni.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

nevone ::

Ampak tud te enote ne povedo vsega ... plače se ne izplačujejo v kWh niti litrih ampak v eurih.
Liter bencina je trenutno okrog 1,3 EUR, prava poraba ICE vozila je torej okrog 5L/100km * 1,3€/L = 8€/100km.

Moj prejšnji dizl je v povprečju pil 6,5L/100km oz. 8,1€/100km.
Moja povprečna cena kWh ob domačem filanju je 0,11€/kWh, poraba energije pa 166Wh/km. To mi sedaj znese 1,65€/100km.


Ali lahko razčleniš še tako, da se bo videlo, kolikšen del cene do dajatve in kolikšen cena energenta. Ker trenutno se pač EV promovira in mora nekje biti ugoden za kupca. Je pa vseeno treba računati s tem, da se to lahko spremeni, ko bo EV recimo prevladoval.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

J.McLane ::

Ko bo EV prevladal bo pač na cena bencina še toliko večja trošarina, da se bo še vedno splačalo.

Osebni prevoz nikoli ne bo poceni, smo v tej temi že večkrat to pisali, kar pa ne pomeni da bo kdaj strošek vožnje EV podoben kot ICE.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Emobi ::

Problem dajatev bo enkrat tehnologija elegantno rešila z vgrajenim GPS, ki bo ob registraciji pokazal, koliko si prevozil po regionalni cesti, avtocesti, po mestih. Kdaj si delal gužvo v mestnih konicah in kdaj v mestu nisi delal gužve.

Možnosti za bolj pravične dajatve, torej po uporabi cest, je ogromno in bi bilo zelo krivično zaradi EV-jev podražiti stroške ogrevanja in kuhanja ter priprave tople vode. Nekateri denarja še za to nimajo in bi se energetska revščina povečala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

WarpedGone ::

Ali lahko razčleniš še tako, da se bo videlo, kolikšen del cene do dajatve in kolikšen cena energenta. Ker trenutno se pač EV promovira in mora nekje biti ugoden za kupca. Je pa vseeno treba računati s tem, da se to lahko spremeni, ko bo EV recimo prevladoval.


Ne razumem glih, kaj naj bi posebej prikazal?

Struktura cene bencine/nafte je javna: https://www.gov.si/teme/cene-naftnih-de...
Struktura cene gospodinjske elektrike pa tut: https://www.e3.si/media/1922/cenik-ee-2...

Mojih omenjenih 0,11€/kWh je končna vsota cene energije, omrežnine, moči priključka in DDV, ter dosedanje mešunge višje/nižje tarife ob polnjenju. V njej ni nobenih posebnih ugodnosti iz naslova EV ... gospodinjska elektrika.

Ni nobenga zmotilo da sm vzel 5L/100km za bencinarja?
Če probam vzet ICE, ki je po performansah le svetlobno leto za EV in ne kr celo življensko dobo vesolja, bo povprečna nad 10L, strošek pa nad 16€/100km.
Ergo se EV pelje bolje za manj kot desetino cene stroška bencina.

>> Možnosti za bolj pravične dajatve, torej po uporabi cest,

Pravična dajatev za uporabo cest pomeni splošno ukinitev cestnin za vse kar je pod cca 2t/os in hkratno povečanje cestnin tovornega prometa za vsaj dva velikostna razreda.

To bi bilo pravično.

Merjenje prevoženih metrov po takšni in drugačni cesti ni pravičnost ampak totalni fašizem in prisilno subvencioniranje neke izbrane veje bizinsa iz žepov privat oseb.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Emobi ::

Tole o porabi drži, ker je moj prejšnji ICE, ki je po zmogljivostih podoben z zdajšnjim EV-jem, porabil povprečno 11 litrov bencina. Sem ga pa za iste zmogljivosti moral prej ogreti, potem pa tiščati čez 5000 obratov. Zelo naporno, zame in za mašino.

Kar se tiče cestnin, je pravično, da tisti, ki več prevozi, več plača. Bolj uničuje cesto, bolj onesnažuje, več plača. Dela ob določenem času več gneče, več plača.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

WarpedGone ::

https://www.denenapoints.com/relationsh...

Or where an 80,000-pound 18-wheeler full of cargo is compared to a 4,000-pound passenger car, the truck is 20 times heavier than the car. But taking the 4th power of the relative loads, the semi would cause 160,000 times more road damage than the car. (But my simple calculation is not taking into account the effect of any weight distribution caused by the greater number of axles on the big rig.)


Pravična cestnina pomeni, da če 2t avtomobil plača 1EUR cestnine na 100km, mora 40t šlepar z 6 osmi plačat 2 EUR * (40t/(3*2t))**4 = 1975 EUR / 100km .

Torej, ko bodo šleparji plačali 2 jurja za pot iz MB do LJ, bo pravično da bi tut jaz za isto pot plačal 1 EUR.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Emobi ::

Hm, po tej logiki bi se vsi artikli, ki jih kupujemo grozno podražili. Cena prevoza tvojega avtomobila iz Amerike do Dunaja pa bi bila enih 20.000 evrov?

nevone ::

Struktura cene gospodinjske elektrike pa tut: https://www.e3.si/media/1922/cenik-ee-2...


Tle ni glih enako razčlenjeno, kot na linku od bencina/nafte.

Sicer vem, da lahko vse zgooglam, ampak če se že menimo, potem je fino, če se kaj tudi napiše bolj jasno, kot je razvidno z vseh teh linkov.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

TheBlueOne ::

WarpedGone je izjavil:



, da če 2t avtomobil plača 1EUR cestnine na 100km, mora 40t šlepar z 6 osmi plačat 2 EUR * (40t/(3*2t))**4 = 1975 EUR / 100km .




Morda tako, bi bilo obremenitev glede na koliko pritiska vsako kolo oz. os. Naceloma popolnoma pravicno, ce bi uposteval tudi porazdelitev teze in velikost gum, ampak ce je na os, potem...

Ce je vsaka tona na osi 1EUR ima 2t osebni avto 1T/os= 1EUR, dve osi 2EUR.

Klasicen sleper ima 5 osi in skupaj max 40T, kar je 8T/os = 8EUR, pet osi 40EUR. Morda bi jim lahko dal recimo 30% popust, ker praviloma niso max nalozeni.

Ce bi gledal s tvojo enacbo bi moral upostevati, da lahko imas razlicno kolicino osi, velikosti gum, stevila gum na osi itn.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Hm, po tej logiki bi se vsi artikli, ki jih kupujemo grozno podražili. Cena prevoza tvojega avtomobila iz Amerike do Dunaja pa bi bila enih 20.000 evrov?

Kdo sedaj plača škodo, ki jo povzroči tovorni promet? Dedek mraz?
Plačamo jo mi skozi davke in proračun
Potem bi jo plačali tisti, ki od transporta majo končno korist - npr. v ceni paradajza in česna iz španije ali olivnega olja iz grčije. Kdor tega ne kupije, nebi plačal za transport te robe, sedajo smo prisiljleni da subvencioniramo transport iz drugega dela Evrope in hkrati jokamo, kako lokalna pridelava ni konkurenčna in se gremo neke absurde z "kupuj slovensko".

Nehajmo subvencionirat tuj profit in se bo vse to uredilo samo od sebe. Nenadoma bodo domača jabolka in česen cenejši kot tisti prepeljan iz portugalske ...

Klasicen sleper ima 5 osi in skupaj max 40T, kar je 8T/os = 8EUR, pet osi 40EUR.
..
Ce bi gledal s tvojo enacbo bi moral upostevati, da lahko imas razlicno kolicino osi, velikosti gum, stevila gum na osi itn.


Preberi zgornji članek ... so naredili analize in ugotovili, da je škoda na cestišču sorazmerna s ČETRTO potenco mase.
Dvakrat višja masa pomeni 2*2*2*2 = 16-krat več škode na cestišču.

V svoji oceni sem že upošteval osno obremenitev - avto ima tipično okrog 2t in 2 osi => 1t/os.
40t šlepar ima tipično 6 osi => 6,67t/os.
Torej je škoda, ki jo on povzroči na cestišču 6,67 * 6,67 * 6,67 * 6,67 = 1980-krat večja, kot jo povzroči 2t avtomobil.

40t šlepar z le petimi osmi pa kar 8*8*8*8 = 4096 večja.
40t šlepar s pet osmi naredi 2x več škode kot šlepar s šestimi osmi.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

Zanimivi pomisleki. :)

No vseeno bi dodal, da ce ze hoces biti natancen moras upostevati sticno povrsino s cesto. Seveda bi kamion na enako velikem kolesu bil katastrofa ampak zadeve so verjetno nekoliko bolj kompleksne, ce hoces biti posten.

Vsaka guma tovornjaka ima cez palec vsaj dvakratno sticno povrsino, ce ne stirikratno. Morda bos sel gledat in dodal podatek. :)

Ce me spomin ne vara imajo samo na prvi osi po dve pnevmatiki, potem po stiri. To nanese 4*4 in 1*2 pneumatike.

Torej imas 18 panevmatik z vsak dvakratno sticno povrsino, kar je ekvivalent vsaj 36 avtomobilskih pneumatik (glede na sticno povrsino).

Max teza je 40T, kjer moras upostevati, da praviloma ne pridejo do 40T, medtem ko avto nikoli ne pride pod tono in pol in morda varira za 25% teze, ce sploh. Tako da je verjetno fer, da recemo da je obremenitev kamiona 30T.

Ce imas 30T in 36x sticno povrsino na koncu nimas eksponentnega racuna ampak morda obratno, ker imas na sticno povrsino morda celo manj teze po cm2.

Tako da res fer bi bilo poracunati breme na sticno povrsino in ne nek pavsal pnevmatike osebnega vozila po osi.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

To debato smo že imeli pa se W1 nič ne prime.

Plačati je treba tudi samo "razpoložljivost ceste", torej da sploh imaš opcijo kam se peljat pa tudi če se v nek kraj nikoli ne boš peljal. Potem je tu še vprašanje elementarnega uničevanja ceste. Nobena stvar ni večna, tudi če čez nebi peljalo nobeno vozilo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
763 / 1139
»»