» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
753 / 1132
»»

DrDre95 ::

Emobi je izjavil:

Denar za subvencije se steka od prodaje energentov. Torej, kdor kupi fosilna goriva ali elektriko, prispeva za subvencije.
Prodajalci avtomobilov na Norveškem nabavijo več EV-jev, ker so jih vlada in kupci v to prisilili.


Ja, reveži plačujemo več, da si bogati lahko ceneje nabavijo najnovejše tehnološke igračke.

roCkY ::

Emobi je izjavil:

Denar za subvencije se steka od prodaje energentov. Torej, kdor kupi fosilna goriva ali elektriko, prispeva za subvencije.

Namesto, da bi šel v izgradnjo in posodobitev infrastrukture. Aha res sem slovenec egoist bom kupil EV da dobim davke nazaj. No jih prenesem v neko tretjo državo namesto da se tu naredi nekaj na infrastrukturi. TEŠ bo še vedno bruhal...

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:


Tržni delež EU 2019:
Tesla: 21%
BMW: 11%
VW+Audi: 8%
Renault: 9%
Mitsubishi: 7%
Nissan: 6%
Hyundai: 6%

Cifre vkljućujejo EV in plugin-hibride.

Zdaj pa prilepi še trend za zadnjih recimo 5 let. Tržni delež Tesle se manjša. Kako je to mogoče, pri firmi, ki bo kmalu izpodrinila dinozavre?

kow ::

Trzni delez raste. Od kod ti ideja, da se manjsa?

Okapi ::

Na začetku je imela Tesla 100% tržni delež med električnimi avti. Danes ga nima več.

J.McLane ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Btw mini cooper se bo prodajal za 27k. Doseg bo sicer samo 200km, ampak to je zelo ugodno za tega posebneza.


Narobe si ti tole izračunal, cena bo $30k, torej brez davka, če to pretvoriš v EUR z davkom pride €33k. Glede na velikost baterije tole sploh ni nekaj ugodno. Imaš Leaf in Zoe v tem cenovnem rangu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Okapi je izjavil:

Na začetku je imela Tesla 100% tržni delež med električnimi avti. Danes ga nima več.


Skratka, nimas resnega argumenta in potem se vleces ven na tehnikalije, ker je Roadster prisel ven 2008, Leaf pa sele leta 2010.
Fakti so jasni, trzni delez jim je z Modelom 3 zrasel.

Okapi ::

A jim je res? Številke, samo za čiste električarje, ne hibride?

WarpedGone ::

Takoj ko poveš koliko i3jev je 'čistih', kolk pa pluginov.
BMW te cifre mal ... skriva?

Grem brskat po registracijah za SLovenijo, brb ..
Zbogom in hvala za vse ribe

kow ::

Okapi je izjavil:

A jim je res? Številke, samo za čiste električarje, ne hibride?


Ti si prvi trdil, da jim je trzni delez padel. Prilozi stevilke kar sam.

Okapi ::

Saj sem jih. Začeli so s 100% tržnim deležem, zdaj je pa manjši.

kow ::

Saj pravim, na tehnikalije se vleces. Danes imajo visji trzni delez kot pred 5 leti.

IL_DIAVOLO ::

Kaj ni logično? Več kot je konkurence, manj imaš deleža.

Ali ni?

WarpedGone ::

V času ko je bil tesla na 100%, je Okapi tule razlagal da je to brezveze, ker Revoz lastnoročno sestavi več kot 10x več vozil.
Ne pričakovat, da boste od njega zbrskal karkoli smiselnega.

Grem brskat po registracijah za SLovenijo, brb ..


Podatki registracij do aprila 2019 vsebujejo 90 BEV in 9 REX izvedb i3.
Tolk o tem, kolk so hibridi smiselni - še kupci BMW imajo 10x raje BEV ... dobesedno desetkrat raje.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Tesli se veca trzni delez med vsemi avtomobili. Se jim pa hkrati manjsa trzni delez med elektricnimi avtomobili. Cudno, a ne?

WarpedGone ::

Vprašanje je bol, kje se bo ustalilo.
Okrog 20%, 30% al 40%?

Karkoli od tega je nepojmljivo za stare avtomobilske prdce...
Zbogom in hvala za vse ribe

kow ::

BigWhale je izjavil:

Tesli se veca trzni delez med vsemi avtomobili. Se jim pa hkrati manjsa trzni delez med elektricnimi avtomobili. Cudno, a ne?


Dokaz? Stevilke?

MrNighthawk ::

kow je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Tesli se veca trzni delez med vsemi avtomobili. Se jim pa hkrati manjsa trzni delez med elektricnimi avtomobili. Cudno, a ne?


Dokaz? Stevilke?


Emmm... glede na to, da so vstopili še ostali proizvajalci na trg EVjev je smotrno pričakovat, da tržni delež Tesle ni 100% med EVji.

kow ::

Leaf se prodaja ze od leta 2010. Kar pomeni, da Tesla ni imela 100% trznega deleza. Skratka ne verjamem, dokler ne vidim stevilk.

WarpedGone ::

Pred S-om je blo izdelanih 2400 Roadsterjev.
Pol je pa Lotus reku, da mora fabriko preštrihat ...
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

pred roadsterjem si mel pa ev1... Hell, električni avto si mel že na prelomu 20 stoletja (Baker Electric). V tem respektu tesla ni prva, niti edina, niti z 100% deležom.
Je pa prva, ki si ji lahko reku avto in ne mizern kup pleha.
#brezpodpisa

Mikrohard ::

WarpedGone je izjavil:

Podatki registracij do aprila 2019 vsebujejo 90 BEV in 9 REX izvedb i3.
Tolk o tem, kolk so hibridi smiselni - še kupci BMW imajo 10x raje BEV ... dobesedno desetkrat raje.

To, da BMW niti ne ponuja več REX variante pa ne boš niti omenil? Logično je, da je 10x manj prodanih REX-ov, če je pa to samo odprodaja stare zaloge. Sicer pa... i3 REX ni hibrid. Še med plug-in hibride bi ga težko uvrstil... je EV s podaljševalnikom dosega (IMHO bi to morala biti posebna kategorija).

Mikrohard ::

WarpedGone je izjavil:

Vprašanje je bol, kje se bo ustalilo.
Okrog 20%, 30% al 40%?

Karkoli od tega je nepojmljivo za stare avtomobilske prdce...

Globalni market share na avtomobilskem trgu zajemajoč vse kategorije (dizel, bencin, plin, hibrid, vodik in elektrika)? Moja napoved je, da ne bo Tesla nikoli presegla 5% globalnega market sharea. Če se motim, bo pa pokazal čas.

WarpedGone ::

Zakaj ne?
Kakšna je tvoja utemeljitev?
Vera al fakti?
Zbogom in hvala za vse ribe

TheBlueOne ::

Zna biti, da ima prav. Lani je Tesla menda prodala ca. 350.000 avtov, kar je ca. 0,4%. Market za EVje bo se naprej relativno mali, posebej, ce gledas globalno.

Torej imas mali market, kjer bo bizarno veliko konkurence, ker pac vsak mora imeti svoje EVje in se problem, da so Tesle vseeno dosti luksuzni avti, kar je ponovno mali market. Marsikdo od velikih bo verjetno EVje prodajal z izgubo in jih imel bolj, da pokaze, da zna.

Morda manjka Model 0.3, ki se zacne za 10k€ ali pa vsaj 15k€, ker tam so stevilke.

https://www.best-selling-cars.com/europ...

Mikrohard ::

WarpedGone je izjavil:

Zakaj ne?
Kakšna je tvoja utemeljitev?
Vera al fakti?

Zato, ker preprosto ni realno. Poglej, koliko je proizvajalcev, kakšno je trenutno razmerje tržnih deležev, kakšne so razmere v različnih koncih sveta, kupna moč, prodajna mreža, itd itd. Preprosto ne vidim prihodnosti, v kateri bi lahko Tesla s svojim trenutnim načinom delovanja presegla 5% tržni delež (še to je optimistična številka). Seveda lahko ti prilepiš svoje grafe z eksponentno rastjo na EV trgu in optimistične projekcije za prihodnost... ampak so ti že prej ljudje napisali, da je enostavno rasti, dokler si majhen. Ko si pa enkrat velik pa težko hitro rasteš. Pri Tesli pridejo pa potem še drugi problemi... najprej so z S in X modeli nasičili premium EV market, potem so z Model 3 nasičili visoki srednji razred. Nato so končno ponudili še Model 3 s ceno, ki paše nekam v srednji razred. Cenejših modelov (ki so pa nujni za visok tržni delež) pa vsaj zaenkrat ni na vidiku.

pegasus ::

Mikrohard je izjavil:

Cenejših modelov (ki so pa nujni za visok tržni delež) pa vsaj zaenkrat ni na vidiku.
Posodobi svoje vidike:
https://electrek.co/2019/10/28/tesla-cy...
Model zero sicer zaenkrat samo kot 3d render, a se že dogajajo reči v smeri cenejših modelov.

kow ::

A mislis, da bo Tesla delovala enako, ce/ko bo proizvajala vec milijonov avtomobilov na leto? Moznosti kolikor hoces. EDINI resni problem je proizvodnja baterij.

TheBlueOne ::

Ni edini problem, je pa absolutni omejevalni faktor, ki ga vsak lahko razume. Upscaling proizvodnje iz recimo 100.000 enot na 350.000 enot je vse kaj drugega, kot pa iz 350.000 na 1 mio. Do 4.2 mio, kar je tistih 5% pa je se dosti dlje.

Kot drugo pa gledanje Teslih uspehov sedaj, ko taveliki se niso predani in jih delajo bolj nisno ni ravno realno. Jaz bi stavil, da se bo ID3 prodajal v vecjih stevilkah kot Model 3. Meni bi veliko bolj sedel Model 3 ampak se zavedam, da vecina isce bolj "druzinsko" opcijo. Te limuzine srednjega razreda, ki jih vozim tudi sam in kamor spada Tesla Model 3 niso najbolj zazeljene.

Mikrohard ::

Pozabljate tudi prodajno in servisno mrežo. Brez sistema pooblaščenih prodajalcev in serviserjev jaz ne vidim možnosti hitre rasti. Saj be pričakuješ, da bo Janez Novak avto kupoval in servisiral v tujini. Navdušenci ja... navadni kupci pa nikoli.

kow ::

Ce bo Tesla imela majhne izgube, in dovolj povprasevanja po avtomobilih, jih bo Wall Street tudi financiral. Siriti prodajno in servisno mrezo za korporacije ni ravno resen problem. Ce imas dovolj kapitala.

Mikrohard ::

Je še kako resen problem... ker se trudijo scati proti vetru. Zakaj zapravljati milijarde, da imaš v vsaki državi lastne prodajalne in servise, če lahko najameš pogodbenike? S trenutnim načinom poslovanja si upam trditi, da v Sloveniji še najmanj 5 let ne bomo videli prodajalne/servisa... če pride še napovedana recesija, verjetno še 10 let ne. Pa tudi ko bo, bo s trenutnim načinom poslovanja maksimalno ena poslovalnica v Ljubljani, kar je znova absolutno premalo za proizvajalca, ki želi imeti večinski tržni delež.

TheBlueOne ::

No recimo kar sem slisal o VW za ID3.

Recimo samo tovarna Zwickau v Nemciji naj bi imela kapaciteto za ID3 330.000 avtov na leto, v 2020 menda planira 150.000 prodanih. Dodas, da imajo MEB platformo, VW platforme pa so res zelo optimizirane in ni ravno tezko kovati dobicka in delati razlicne modele. Ko upostevas, da se bo morda delal ze sam ID3 se v kaksni drugi tovarni in da menda planirajo vec kot 60 modelov cez celoten koncern in pogledas koliko so investirali si tezko predstavljas, da bo nek underdog. Pa ne pravim, da Tesle ne caka neka lepa prihodnost, ampak ne verjamem, da bo dolgorocno prehitevala tavelike, niti v EV segmentu.

codeMonkey ::

TheBlueOne je izjavil:

Ko upostevas, da se bo morda delal ze sam ID3 se v kaksni drugi tovarni in da menda planirajo vec kot 60 modelov cez celoten koncern in pogledas koliko so investirali si tezko predstavljas, da bo nek underdog


Dve tovarni na Kitajskem naslednje leto, 8 skupno v treh letih:

The ID3, due by the second quarter of 2020, is the first of at least 70 electric cars in VW's pipeline. It will begin rolling off German assembly lines in November, and in 2020 two factories in China will start production, allowing VW to build more cars annually than Tesla has sold in its entire history.

By 2022, the company expects to have eight facilities around the globe making battery-powered vehicles, from the ID3 to vans to Porsche's four-door Taycan.


https://europe.autonews.com/automakers/...

WarpedGone ::

Kaj pa baterije?

Lakočemo... dedekmraz... ?
Zbogom in hvala za vse ribe

matejm1994 ::

Sem prepričan, da so tudi na baterije pomislili :)

Mimogrede, a je v EU še kakšna taka mreža polnilnic kot jo ima tesla, samo za ostale avtomobile, ali pa je mogoče u planu?

WarpedGone ::

Bom napisal počasi... tesla na 5% pomeni da obstaja 20x več produkcije baterij pri ne-tesli. Torej pri LG, samsung, kitajci. Vidi kdo kakšne znake gradnje takšne silne proizvodnje, ki hitrost rasti tesle prekaša za faktor 20?

Bo padla iz neba, ker si tako želimo? Za vajo si zračunajte kakšen delež komplet vseh baterij je nastal v 2018 v GF1. Namig: precej več kot 5%.

Razn seveda če mate problem držat fokus na EV in še vedno sanjate o milijonih novih ICE vozil čez desetletja... druge opcije niti nimate....
Zbogom in hvala za vse ribe

TheBlueOne ::

Menda je dobava baterij realisticna za predvideno proizvodnjo avtov. VW ima menda strateska partnerstva s proizvajalci in poleg tega planirajo svojo. Menda ni problem zmoznost dobave, ampak prepricati proizvajalce, da bodo sle v promet.

https://www.reuters.com/article/us-volk...

In seveda je nastalo vec kot 5% baterij za avte pri Tesli, ce imajo 20% delez v elektrosferi. Drugje se niti ni bilo potrebe. Ne se bati, ne delajo tovarn in planov zato, da bodo na parkiriscu avti brez baterij.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

WarpedGone je izjavil:

Kaj pa baterije?

Lakočemo... dedekmraz... ?


Jeba, se borijo. Kot vsi. Stvar pogajanj in razpolozljivih sredstev.

Mikrohard ::

WarpedGone je izjavil:

Bom napisal počasi... tesla na 5% pomeni da obstaja 20x več produkcije baterij pri ne-tesli. Torej pri LG, samsung, kitajci. Vidi kdo kakšne znake gradnje takšne silne proizvodnje, ki hitrost rasti tesle prekaša za faktor 20?

Bo padla iz neba, ker si tako želimo? Za vajo si zračunajte kakšen delež komplet vseh baterij je nastal v 2018 v GF1. Namig: precej več kot 5%.

Razn seveda če mate problem držat fokus na EV in še vedno sanjate o milijonih novih ICE vozil čez desetletja... druge opcije niti nimate....

Ti si upaš napovedat kapaciteto proizvodnje baterij za desetletja naprej? Čestitke. Jaz si ne upam napovedat niti kemijske sestave baterije za 10 let naprej.

Pomislite malo z zdravo pametjo. Noben proizvajalec avtov na svetu ne bo dosegel market share čez 20%. Toyota ima trenutno malce pod 10%. Volkswagen group malce pod 9%. Pa poglejte, koliko znamk in različnih modelov je tu notri vključenih. Ljudje so si različni in si želijo izbiro. Ni šans, da bi ena znamka s par modeli avtov presegla te številke. Dejansko bi bil 5% global market share za Teslo že precej dober rezultat. Da pa svoje napovedi market sharea čez 10, 20, 30 let osnuješ na podlagi trenutnih kapacitet za proizvodnjo baterij pa ni vredno niti komentarja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

WarpedGone ::

Ni šans... ja, dedek mraz.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

To lahko preseze znamka, ki bo novodobni 'Ford Model-T'. Obcutno cenejsa od vseh ostalih in v marsikaterem pogledu boljsa od ostalih.

kow ::

Ce doseze samo 3 odstotni delez, je Tesla trenutno obcutno podcenjena.

Utk ::

No, vw je treba priznat, da je naredil sam avto dober, oz je vsaj imel tak namen. Pri leafu po osmih letih na trgu že malo dvomim. Bomo pa videli kdaj in koliko ga bo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Okapi ::

kow je izjavil:

Ce doseze samo 3 odstotni delez, je Tesla trenutno obcutno podcenjena.
Tržni delež sam po sebi ne pove praktično nič.

3% ima recimo Kia, ki je vredna 12 milijard, tretjino Tesle.
Mercedes ima malo manj kot 3%, vreden je pa 57 milijard.

Če bo Tesli uspelo priti do 3%, bo vredna toliko kot Mercedes, se pravi nekako toliko, kot je vredna danes. Sanje o TSLA po 5000 dolarjev so pa pač samo sanje.

kow ::

No, sej. Tesla je v visjih razredih. Sele zdaj sem videl, da je Tesla toliko zrasla, imas prav. Torej trenutno je vkalkuliran priblizno 3 odstotni delez. Predpostavka je, da storage + solar ne delata izgube. S streho dvomim, da bo kdaj profit, prej izgube. Z storageom pa znajo delati profit. Kakorkoli, trenutna cena se zdi kar smiselna. 5000 dolarjev je mozno samo v primeru popolne zmage na podrocju avtonomne voznje.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

No, sej. Tesla je v visjih razredih. Sele zdaj sem videl, da je Tesla toliko zrasla, imas prav. Torej trenutno je vkalkuliran priblizno 3 odstotni delez. Predpostavka je, da storage + solar ne delata izgube. S streho dvomim, da bo kdaj profit, prej izgube. Z storageom pa znajo delati profit. Kakorkoli, trenutna cena se zdi kar smiselna. 5000 dolarjev je mozno samo v primeru popolne zmage na podrocju avtonomne voznje.


avtonomno voznjo pa bo prinesel dedek mraz :p

WarpedGone ::

Mercedesu,BMW,VW zgleda da ja... al mogoče kej migajo v tej smeri?
Al čakajao, da to nardi nvidija in bojo "kupl"?
Zbogom in hvala za vse ribe

matejm1994 ::

WarpedGone je izjavil:

Mercedesu,BMW,VW zgleda da ja... al mogoče kej migajo v tej smeri?
Al čakajao, da to nardi nvidija in bojo "kupl"?


VW dela na tem: https://www.theverge.com/2019/10/28/209...
Volkswagen Autonomy, or VWAT, plans to bring robot taxis and cargo vans to three continents by 2025, according to the Financial Times.

Now, VW is taking that a step further in creating its own subsidiary focused on the development and deployment of so-called Level 4 autonomous vehicles, which are cars that require no human interaction but only in a defined setting. The automaker will absorb Audi’s Autonomous Intelligent Driving unit into what will become Argo AI’s European headquarters in Munich, according to FT.


In se zaveda da je zadaj, proti nekaterim:
Like most of the auto industry, VW is clearly lagging behind its rivals in the autonomous vehicle space, such as Alphabet’s Waymo and GM’s Cruise. The German automaker is betting big money that it can catch up: in addition to the $2.6 billion it sunk into Argo AI, VW said it would spend $91 billion to profitably mass-produce electric vehicles — a feat no carmaker has come close to achieving.

codeMonkey ::

WarpedGone je izjavil:

Mercedesu,BMW,VW zgleda da ja... al mogoče kej migajo v tej smeri?
Al čakajao, da to nardi nvidija in bojo "kupl"?


Seveda delajo. Tudi prvo level 3 avtonomno vozilo so dali ven*, ampak jih ovira zakonodaja izven Nemcije. So pa nekoliko bolj diskretni in ne prodajajo megle.

*se eno zanimivo prihaja vsak cas.

Zgodovina sprememb…

««
753 / 1132
»»