» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
694 / 1139
»»

Gregor P ::

... no najhitreje je, da vsi preidemo že danes na hibride z 20 km dosega (na hitro združimo klasično s sodobnim), potem pa sproti vpeljujemo še EV oz. ostale alternative. Ne more biti rešitve samo vse ali nič?!8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Magic1 ::

Po moje je problem PHEVev, da jih skoraj ni. Izgleda so se proizvajalci odločili, da grejo prvo v hibride, šele kasneje enkrat na PHEV. Kaj sploh imaš na izbiro na področju PHEV? Priusa za 40k€, BMW? Še kaj drugega? Jaz z veseljem vzamem PHEV, namesto hibrida, samo ne za 40% več denarja. Dobesedno ceno PHEVjev nabijajo na račun subvencij, ker se pa le te hitro zmanjšujejo, upada zanimamanje.
Primer, ki sem ga gledal. PHEV Prius me bi prišel 37k€ z odšteto subvencijo, primerljiv Corolla Touring Sports hibrid pa 24k€. Gredo pač postopoma, zdaj bo hype na hibride za mase, čez žnj let pa se bo počasi prešlo na PHEV. Za super sodobne pa bo EV tudi konstantno rasel.
Magic

Utk ::

Imaš še ioniqa. Malo cenejši od toyote, in bolj normalen avto.

Gregor P ::

Magic1 je izjavil:

... primerljiv Corolla Touring Sports hibrid pa 24k€. Gredo pač postopoma, zdaj bo hype na hibride za mase, čez žnj let pa se bo počasi prešlo na PHEV. Za super sodobne pa bo EV tudi konstantno rasel.

No saj ta hibridna Corolla je čisto v redu hitra rešitev, porabiš dosti manj goriva v mestu kot bi sicer. Tudi to nekaj šteje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

A je smisel hibridov se kaj drugega kot izogibanje CO2 davkom? :) Toyotini so sicer kar zanesljivi ampak a je res kak benefit za uporabnika? Je poraba tolk manjsa, da se jih splaca kupovati?

PHEV dejansko imajo smisel in kaka mini 10kW baterija bi pokrila prakticno vso mestno voznjo.

Utk ::

Corolla karavan s 180 konji ima porabo zlahka pod 5 litrov, tudi po avtocesti tu nekje. Za ceno podobno, pa verjetno še vedno slabše, opremljenega dizla. In nimaš nobenih skrbi s filtri, tekočinami, turbinami, nič, sam hibridni pogon je pa itak zanesljiv in praktično brez vzdrževanja. Proti dizlu sigurno ima smisel.
PHEV je, oz. bi bil, še malo boljši, ampak si s ceno že na ceni EV, s katerim boš pa proti PHEV prihranil na vzdrževanju, nekaj tudi gorivu in tudi prostoru v notranjosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

Corolla karavan s 180 konji ima porabo zlahka pod 5 litrov, tudi po avtocesti tu nekje. Za ceno podobno, pa verjetno še vedno slabše, opremljenega dizla. In nimaš nobenih skrbi s filtri, tekočinami, turbinami, nič, sam hibridni pogon je pa itak zanesljiv in praktično brez vzdrževanja. Proti dizlu sigurno ima smisel.
PHEV je, oz. bi bil, še malo boljši, ampak si s ceno že na ceni EV, s katerim boš pa proti PHEV prihranil na vzdrževanju, nekaj tudi gorivu in tudi prostoru v notranjosti.


Imajo PHEV možnost polnjenja baterije z regeneracijo oz med samo vožnjo?

Utk ::

Itak da imajo.

Magic1 ::

Ioniq PHEV res izgleda zanimiv, glede na to, da se ga dobi pod 30kEUR s kamero, bočnimi senzorji, aktivnim tempomatom in navigacijo Tomtom/android avto. Pa še prtljažnik ima velik.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Invictus ::

BigWhale je izjavil:

A je smisel hibridov se kaj drugega kot izogibanje CO2 davkom? :) Toyotini so sicer kar zanesljivi ampak a je res kak benefit za uporabnika? Je poraba tolk manjsa, da se jih splaca kupovati?

PHEV dejansko imajo smisel in kaka mini 10kW baterija bi pokrila prakticno vso mestno voznjo.

Seveda imajo smisel. Predvsem v mestih, kjer se vozi počasi ali pa se stoji...

Takrat pač voziš na elektriko in tudi poraba le te ni velika.

Na avtocestah izpušni plini pač niso tako kritični, poleg tega dobiš doseg in hitro polnjenje...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

RedDrake ::

Pri PHEV ne pozabit na KIO Optimo. Proper karavan, realni EV doseg ~50km, poraba izjemno solidna.
Link na oglas.
To je dejansko lahko "edini" avto v familiji. Je pa vprašanje če je TCO proti dizlu smiseln - verjetno ni.

BigWhale ::

Aja, se to: android auto pri nas ni na voljo v Google Play store. Leaf ga sicer podpira ampak je potrebno sideload-at Android Auto. Potem sicer deluje, je pa mal underwhelming experience.

Sicer ga nisem se tolk zlo velik uporabljal ampak avtomatsko izgubis vso ostalo funkcionalnost, ki jo ponuja avto na infotainment sistemu. Sam Android Auto je pa zlo omejen. Sicer imas potem dostop do nekaterih android aplikacij ampak jih ni blazno veliko na izbiro.

J.McLane ::

Magic1 je izjavil:

Po moje je problem PHEVev, da jih skoraj ni. Izgleda so se proizvajalci odločili, da grejo prvo v hibride, šele kasneje enkrat na PHEV. Kaj sploh imaš na izbiro na področju PHEV? Priusa za 40kEUR, BMW? Še kaj drugega? Jaz z veseljem vzamem PHEV, namesto hibrida, samo ne za 40% več denarja. Dobesedno ceno PHEVjev nabijajo na račun subvencij, ker se pa le te hitro zmanjšujejo, upada zanimamanje.
Primer, ki sem ga gledal. PHEV Prius me bi prišel 37kEUR z odšteto subvencijo, primerljiv Corolla Touring Sports hibrid pa 24kEUR. Gredo pač postopoma, zdaj bo hype na hibride za mase, čez žnj let pa se bo počasi prešlo na PHEV. Za super sodobne pa bo EV tudi konstantno rasel.


Slabo si to gledal Prius PHV Sol stane 35.300 EUR (+barva), žal je pa subvencije za PHEV letos samo še 2.000 EUR, tako si po kakšnih pogajanjih na 33k EUR, še vedno preveč ampak ne tako drastično. Corolla hybrid TS Sol stane 23k EUR (dobiš 2.500 EUR popusta), ampak kar nekaj od opreme manjka glede na Priusa (HUD, RCTA, ogrevani sedeži, BSM, matrični LED žarometi) ima pa sodobnejši TSS z Lane Trace Assist (LTA) in boljši infotainment z obljubljeno nadgradnjo na Android Auto.

Prius je pač nišni avto, prtljažna vrata so iz karbona, za gretje uporablja toplotno črpalko z vbrizgom, narejen je na Japonskem (uvozni davki v EU). Enostavno bi Toyota morala narediti Corollo PHV, da bi bilo cenovno nekaj ugodnega na trgu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

m0LN4r ::

BigWhale je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Meni se je pa pred dvemi dnevi prizgala lucka za tankat, pa sem peljem na siht in mi kaze, da imam samo se za 20km goriva pa sem rekel, da ce varcno vozim pridem glih do tankstelle na sihtu, 17km.
Sparkiram na OMV ura 9:02 tankam in se odpeljem ura 9:08 - 6 minut za naslednjih ca. 800km je spet mir.


In kaj zdaj? A bi rad medaljo al kaj? Pokal? Diplomo? Posebno priznanje?

Mislim, a si hotel kaj novega povedati, kaj cesar se nismo prej vedeli? Si kako drugace doprinesel k debati? Al si se sam hotel pofockat, da nam poves kolk brihten si in kak dober avto imas?

Nevem zakaj se razburjas, ocitno je voznja z EVjem in planiranje hrane okoli tankanja dokaj stresno in neobicajna sprememba zivljenjskega sloga.
Izgovor, da bi ta cas tako ali tako izgubil je samo izgovor, al gres za vsako ko tankas na burek ali pa ko gres na burek za vsako polnis avto.
Za en tak kratek izlet, si potrosil nekajkratnik casa in zivcev, zdaj pa sestej to ce nardis vec takih malih izletkov. Ni poanta izleta, da imas misli tudi kje drugje? Ali pa se sprijaznis stem, da imas misli nonstop okoli planiranja tankanja in hrane kaj bos jedel. Kaj pa ce enostavno nisi lacen? Zdaj bos jedilnik na izletu prilagajal gostilnam in casu tankanja, da potem ne bos rekel, da si zgubil na casu?
BS.

Nimam nic proti elektro avtom, ampak ko sem tist tvoj mini izlet prebral, sem se samo za glavo prijel. Jaz grem na tak izlet z enim tankom in pridem se z kr nekaj goriva domov in zapravim tocno 0 minut stresa okoli tega. Sele po 700km si recem, jah pocas bo treba na tankstello za 5 minut.

Zdaj pa naredis na leto 5-6 takih kratkih tripov in za vsako zagonis pol ure do eno uro zivcev, pa to je ze skrajno naporno a ni?

Seveda je pa to sam po sebi en nov trend, gremo merit kurce kdo zna boljse planirati tankanje in vmes jesti, kupovati, se sprehajati (lol)

Pa nardis spontan izlet v hribe, si vse splaniras potem pa se spontano odlocis izlet podaljsati in obiskati se kako jezero ali hrib, pa lahko spet zacnes planirati... Majkemi.

To da se da, res ni nic novega. Novo je edino to, da za vsako polnenje se zdaj isce izgovore, da sej bi ta cas tako ali tako porabil.
Pa to enostavno ni res, nihce ne planira svoje navade okoli bencinskih crpalk, razen EVjasev.

EVjas se sprijazni stem, da bo jedel tam kjer imajo polnilnico, takra ko bo treba polnit in ne v svoji najljubsi restavraciji, ker pac "planiranje" in "zguba casa"...

PS:
EV is a lifestyle.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

pegasus ::

m0LN4r je izjavil:

ker pac "planiranje"
Pametni ljudje planirajo že od nekdaj, tudi če imajo samo bicikl.

m0LN4r ::

MrNighthawk je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Meni se je pa pred dvemi dnevi prizgala lucka za tankat, pa sem peljem na siht in mi kaze, da imam samo se za 20km goriva pa sem rekel, da ce varcno vozim pridem glih do tankstelle na sihtu, 17km.
Sparkiram na OMV ura 9:02 tankam in se odpeljem ura 9:08 - 6 minut za naslednjih ca. 800km je spet mir.


Sej noben ne oporeka praktičnosti klasičnega goriva/tankanja. Je pa za daily commute nekje do 150km EV čist kul, če imaš možnost polnjenja doma. Samo ne smeš ga pozabit vklopit :))

Ja za to je tudi elektricni moped kul. Edino dodatne brige si nakopas z EVjem, ce pa ne planiras ali zvecer pozabis dat polnit, si pa v kurcu, ce si kaj pozabil ali moras nekam hitro skocit. Zadeva postane potem dokaj neudobna in nefleksibilna, razen ce imas pac do potankosti splaniran lajf in si perfekcionist, ki bo rekel, JAZ PA NIKOLI NE BOM POZABIL DAT POLNIT !

Jah in tudi vsak dan vtaknit tist kabel in zjutraj vtaknit ven je ena tecna stvar vec, namesto tega da samo odpres vrata, obrnes kljuc in adijo.

pegasus je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

ker pac "planiranje"
Pametni ljudje planirajo že od nekdaj, tudi če imajo samo bicikl.

Pri taki stvari kot je tankanje pa je res nepotrebno, to gres usput ko se ti sprdne 2x na mesec in ni se ena crtica vec na to-do listi.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

Nimam nic proti elektro avtom, ampak ko sem tist tvoj mini izlet prebral, sem se samo za glavo prijel. Jaz grem na tak izlet z enim tankom in pridem se z kr nekaj goriva domov in zapravim tocno 0 minut stresa okoli tega. Sele po 700km si recem, jah pocas bo treba na tankstello za 5 minut.


Slabo si bral, ce nisi iz posta razbral, da sem avto uporabljal na nacin za katerega v resnici ni bil narejen? Tko iz celotnega mojega spisa nisi tega uspel razbrati? Pa tud nisi uspel razbrati, da mi vse skupaj ni predstavljalo nobenega stresa, ker sem se v tako neobicajno situacijo sam spravil. Namerno!

A k bo nekdo napisal, da se experimentalno s Smartom spravil iz Nemcije v Dalmacijo za dva mesca na morje, se bos tud za glavo drzal in razlagal, da lahk to v svojga karavana spakiras pet koles, dva kanuja in se sotor?

m0LN4r je izjavil:


Seveda je pa to sam po sebi en nov trend, gremo merit kurce kdo zna boljse planirati tankanje in vmes jesti, kupovati, se sprehajati (lol)


Ok, ti RES nimas pojma kaj beres in preberes.

m0LN4r je izjavil:

Jah in tudi vsak dan vtaknit tist kabel in zjutraj vtaknit ven je ena tecna stvar vec, namesto tega da samo odpres vrata, obrnes kljuc in adijo.


Po pravici povedano, je tole s kablom manj dela, kot hodit na pumpo vsake 14 dni. Skupno vzame manj casa in tudi precej manj denarja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

2dark ::

BigWhale je izjavil:



Slabo si bral, ce nisi iz posta razbral, da sem avto uporabljal na nacin za katerega v resnici ni bil narejen? Tko iz celotnega mojega spisa nisi tega uspel razbrati? Pa tud nisi uspel razbrati, da mi vse skupaj ni predstavljalo nobenega stresa, ker sem se v tako neobicajno situacijo sam spravil. Namerno!




Na hitro sem preletel tvoj roman,ki se vozniku z navadnim avtom ne dogaja in prišel do zaključka, da si bil živčen, pod stresom , ves čas si kalkuliral koliko km boš naredil, kjer je močnejša polnilnica, ali bo ta sploh delovala, ali boš moral celo klicat avto vleko ( smeh ), po drugi strani pa si veliko denarja potrošil za polnjenje.

Ob omenjeni hitrosti 70 km/H, kar je absurd in hitrost za mazohiste dizel porabi 4 litre.

Nikec3 ::

BigWhale je izjavil:

A je smisel hibridov se kaj drugega kot izogibanje CO2 davkom? :) Toyotini so sicer kar zanesljivi ampak a je res kak benefit za uporabnika? Je poraba tolk manjsa, da se jih splaca kupovati?

PHEV dejansko imajo smisel in kaka mini 10kW baterija bi pokrila prakticno vso mestno voznjo.

Ravno obratno. V HEV-jih dejansko je smisel, v PHEV-jih pa nikakor. Toyota to dokazuje. Njihove HEV-je folk dejansko rad kupuje, za razliko od PHEV-jev.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Utk ::

Ob omenjeni hitrosti 70 km/H, kar je absurd in hitrost za mazohiste dizel porabi 4 litre.

Dizel treba prepovedat, ker očitno škodi možganom. Če bi se človek vozil 70, bi tisto pot, do lj in nazaj, zlahka naredil brez polnjenja. Nekaj je povprečna hitrost, drugo pa "70".

MrNighthawk ::

m0LN4r je izjavil:

Ja za to je tudi elektricni moped kul. Edino dodatne brige si nakopas z EVjem, ce pa ne planiras ali zvecer pozabis dat polnit, si pa v kurcu, ce si kaj pozabil ali moras nekam hitro skocit. Zadeva postane potem dokaj neudobna in nefleksibilna, razen ce imas pac do potankosti splaniran lajf in si perfekcionist, ki bo rekel, JAZ PA NIKOLI NE BOM POZABIL DAT POLNIT !

Lahko je moped ali pa skiro. Samo z njima ne moreš ravno 100km udobno prevozit s kakšnim kosom prtljage npr. kaj šele dodatnega potnika.

Glede na to, da imamo v žepu napravo, ki jo polniš vsak dan, mogoče še uro, pa tablico itd. Mislim, da se bomo navadil tudi na avtomobile. Jaz sem že skoraj brez bencina ostal sredi ceste, ker sem napol pogledal kolk bencina imam slučajno bil na odseku in iskat pumpo v eni vasi :)

Gregor P ::

Nikec3 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

A je smisel hibridov se kaj drugega kot izogibanje CO2 davkom? :) Toyotini so sicer kar zanesljivi ampak a je res kak benefit za uporabnika? Je poraba tolk manjsa, da se jih splaca kupovati?

PHEV dejansko imajo smisel in kaka mini 10kW baterija bi pokrila prakticno vso mestno voznjo.

Ravno obratno. V HEV-jih dejansko je smisel, v PHEV-jih pa nikakor. Toyota to dokazuje. Njihove HEV-je folk dejansko rad kupuje, za razliko od PHEV-jev.
Po mojem je samo cena problem zakaj rajši kupiš HEV kot PHEV. Ok morda je tudi omejena ponudba še dodaten razlog (in pa seveda, če nimaš "nikjer" možnosti polniti PHEV - dom/služba, pa še to)

Dobro pri meni je očitno še dizajn, ker nikakor nimam srca kupiti zadnjega PHEV Priusa na 4-kolesni (e-)pogon, pa bi ga, če bi le bil oblikovan tako kot kašna Corolla :P ... čeprav je danes sicer dosti "lepši" od prvotnega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

Itak da imajo.


Oboje? Samo eno? Lahko 5Kwh baterijo napolniš s tremi urami vožnje? npr?

Utk ::

Bolj pametni imajo možnost vnesti cilj v navigacijo, in če je cilj recimo nekje v mestu ti bo sam napolnil baterijo tolk da odpelješ v mestu na elektriko. Če se to splača, ali pa če mu sam rečeš, da bi rad.
Med normalno vožnjo pa nima nekega smisla, da bi se baterija napolnila na več kot 3-5kwh kot se tudi pri navadnem hibridu. Če je daljši spust se bo, drugače pa brez veze. Boš ga že doma do konca napolnil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

J.McLane ::

5 kWh v nepriključnem hibridu nima smisla, prišla bi prav samo v primeru, če dnevno delaš 1000m višinske razlike in bi koristil regeneracijo. kar tako pretvarjati bencin v elektriko v baterijo se ne splača vedno.

Prius PHV s 4 kolesnim pogonom ne obstaja.

Kdor nima možnosti polnit doma ali v službi, ne bo kupoval ne EV ne PHEV, za take bodo še dolga leta hibridi, katerim bo še dolga leta delež rasel.

Kdor ima doma možnost polnit in ima samo en avto ali že enega EV, pa je PHEV opcija pod pogojem da prostorsko zadovolji družinske potrebe, sicer nima kaj dosti smisla.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

2dark je izjavil:


Ob omenjeni hitrosti 70 km/H, kar je absurd in hitrost za mazohiste dizel porabi 4 litre.

Le kakšne dizle to imate? Če pogledaš na poraba.si se poraba za diesel avtomobile letnik 2015 in mlajši giblje od 3,81 l/100 km pa vse do 12 l/100 km. Torej je povprečje krepko preko 6 l/100 km in je govoriti o 4 l/100 km kot sanjanje z odprtimi očmi. Voziti na običajnih cestah s povprečno hitrostjo več kot 60 km/h pa je tudi čista utopija.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

Prius PHV s 4 kolesnim pogonom ne obstaja.
... aha, potem je najbrž ta navaden hibrid? No še razlog več, zakaj ga ne bi kupil:P

V glavnem kakšna Corolla PHEV AWD bi bila idealna:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Subaru Crostrek PHEV, na našem trgu je to XV, ampak ne vem če sploh pride v Evropo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Ne, meni je všeč ta Corollin družinski karavan. Torej, da je čim bolj normalnemu avtu podoben.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

m0LN4r ::

BigWhale je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Nimam nic proti elektro avtom, ampak ko sem tist tvoj mini izlet prebral, sem se samo za glavo prijel. Jaz grem na tak izlet z enim tankom in pridem se z kr nekaj goriva domov in zapravim tocno 0 minut stresa okoli tega. Sele po 700km si recem, jah pocas bo treba na tankstello za 5 minut.


Slabo si bral, ce nisi iz posta razbral, da sem avto uporabljal na nacin za katerega v resnici ni bil narejen? Tko iz celotnega mojega spisa nisi tega uspel razbrati? Pa tud nisi uspel razbrati, da mi vse skupaj ni predstavljalo nobenega stresa, ker sem se v tako neobicajno situacijo sam spravil. Namerno!

A k bo nekdo napisal, da se experimentalno s Smartom spravil iz Nemcije v Dalmacijo za dva mesca na morje, se bos tud za glavo drzal in razlagal, da lahk to v svojga karavana spakiras pet koles, dva kanuja in se sotor?

m0LN4r je izjavil:


Seveda je pa to sam po sebi en nov trend, gremo merit kurce kdo zna boljse planirati tankanje in vmes jesti, kupovati, se sprehajati (lol)


Ok, ti RES nimas pojma kaj beres in preberes.

m0LN4r je izjavil:

Jah in tudi vsak dan vtaknit tist kabel in zjutraj vtaknit ven je ena tecna stvar vec, namesto tega da samo odpres vrata, obrnes kljuc in adijo.


Po pravici povedano, je tole s kablom manj dela, kot hodit na pumpo vsake 14 dni. Skupno vzame manj casa in tudi precej manj denarja.

Kako za boga je z kablom manj dela, ce se stem kablom drkas vsak dan, ko ga polnis doma in nekaj ur, ce si na izletu?
Precej manj denarja?
Po trenutni racunici elektrike, koliko km se je treba voziti, da prisparas za 10 jurjev goriva, ki se jih preplaca za EV?
Slabo si bral, ce nisi iz posta razbral, da sem avto uporabljal na nacin za katerega v resnici ni bil narejen?
Za kaj pa je narjen tako velik avto za slabih 40 jurjev potem? Ker za sluzba-dom je dovolj tudi twizy. Ali pa se je treba avtu za 40 jurjev bolj prilagajati, kot avtu za polovico te cene (naprimer neko dizel astro za 18 jurjev)?
No pa ce smo ze pri tem, torej kok kilometrov bos moral narediti, da prides na nulo, namesto da bi vzel enako velikega dizla za pol manj?
Razumem, da je treba sprobat, zdaj rabim samo se info, cez koliko km prisparamo dobrih 10k evrckov. V primeru Astre se veliko vec.

Ali pa to sploh ni vazno, ker je EV trenutno ultimat kar se tice eko statusnega simbola ne glede na ceno?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

m0LN4r ::

MrNighthawk je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Ja za to je tudi elektricni moped kul. Edino dodatne brige si nakopas z EVjem, ce pa ne planiras ali zvecer pozabis dat polnit, si pa v kurcu, ce si kaj pozabil ali moras nekam hitro skocit. Zadeva postane potem dokaj neudobna in nefleksibilna, razen ce imas pac do potankosti splaniran lajf in si perfekcionist, ki bo rekel, JAZ PA NIKOLI NE BOM POZABIL DAT POLNIT !

Lahko je moped ali pa skiro. Samo z njima ne moreš ravno 100km udobno prevozit s kakšnim kosom prtljage npr. kaj šele dodatnega potnika.

Glede na to, da imamo v žepu napravo, ki jo polniš vsak dan, mogoče še uro, pa tablico itd. Mislim, da se bomo navadil tudi na avtomobile. Jaz sem že skoraj brez bencina ostal sredi ceste, ker sem napol pogledal kolk bencina imam slučajno bil na odseku in iskat pumpo v eni vasi :)

No tu je razlika. Jaz polnim telefon sele vsake 3-4 dni in se se nikoli nisem sekiral zaradi premal goriva v tanku, ker tudi ko se sele lucka prizge imas na izi 100km vmes pa vsaj 10 crpalk, najboljse so pa itak tiste, ko samo kartico vtaknes, natankas in peljes, 3 minute "dela" za 800km
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

MrNighthawk ::

m0LN4r je izjavil:

No tu je razlika. Jaz polnim telefon sele vsake 3-4 dni in se se nikoli nisem sekiral zaradi premal goriva v tanku, ker tudi ko se sele lucka prizge imas na izi 100km vmes pa vsaj 10 crpalk, najboljse so pa itak tiste, ko samo kartico vtaknes, natankas in peljes, 3 minute "dela" za 800km

Zdej me res zanima ker telefon maš pa kater avto :)) no če je dizel razumem. pri bencinarjih ponavadi po mojih izkušnjah ostane za max 60km, ponavadi manj.

BigWhale ::

2dark je izjavil:


Na hitro sem preletel tvoj roman,ki se vozniku z navadnim avtom ne dogaja in prišel do zaključka, da si bil živčen, pod stresom , ves čas si kalkuliral koliko km boš naredil, kjer je močnejša polnilnica, ali bo ta sploh delovala, ali boš moral celo klicat avto vleko ( smeh ), po drugi strani pa si veliko denarja potrošil za polnjenje.


Torej, dejmo rect najprej, da:

a) me res ne poznas, niti na forumu,
b) si funkcionalno nepismen, ker ne uspes zaznati satire,
c) imas precej napacno percepcijo kaj je 'veliko denarja'
d) si verjetno zmesal oba moja prispevka na temo voznje z EVjem, glej tocko b)


2dark je izjavil:


Ob omenjeni hitrosti 70 km/H, kar je absurd in hitrost za mazohiste dizel porabi 4 litre.

Pripelji se v Slovensko Bistrico in potem naredi tole: Odpelji se v Ljubljano in nazaj in pote se v Klopein in nazaj po lokalni cesti, in brez prekoracevanja omejitev hitrosti, potem pa sporoci kaksna je bila tvoja povprecna hitrost.

e) nimas pojma kaj je povprecna hitrost in kako se jo racuna

A sem kaj spustil?

Nikec3 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

A je smisel hibridov se kaj drugega kot izogibanje CO2 davkom? :) Toyotini so sicer kar zanesljivi ampak a je res kak benefit za uporabnika? Je poraba tolk manjsa, da se jih splaca kupovati?

PHEV dejansko imajo smisel in kaka mini 10kW baterija bi pokrila prakticno vso mestno voznjo.

Ravno obratno. V HEV-jih dejansko je smisel, v PHEV-jih pa nikakor. Toyota to dokazuje. Njihove HEV-je folk dejansko rad kupuje, za razliko od PHEV-jev.


Hmm, zakaj v PHEV neb vecja baterija imela smisla? Ne poznam tehnikalih, ce so ta vozila kako drugace narejena. Ampak ce s hibridom prides domov in imas prazno baterijo, ga vstekas in polnis in zjutraj startas samo na elektriko. Zakaj bi bil v HEV v tem primeru na boljsem? Zjutraj bos moral startati na bencin?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

kow ::

MrNighthawk je izjavil:


Zdej me res zanima ker telefon maš pa kater avto :)) no če je dizel razumem. pri bencinarjih ponavadi po mojih izkušnjah ostane za max 60km, ponavadi manj.


Pri mojem bencinarju (2003) ostane za krepko preko 100km.
m0LN4r sicer pretirava glede casovnega postanka, ki je v veliki vecini primerov daljsi. Ko sem se prejsnji teden ustavil na crpalki (ob avtocesti), sem samo za placilo cakal kaksnih 5 minut.

DamijanD ::

Končno nekdo nekaj pametnega/konkretnega napiše o EVjih. In iz napisanega je bilo točno razvidno, da je šlo za test itd. Vi ga pa napadate... BW točno ve, da je Leaf za njegove tipične poti povsem OK, malo je pa še potipal, kako se v praksi to obnese v drugačnih situacijah.
Jaz tudi z gorcem z 2.3+ gumam kdaj tišim v kakšen asfaltni klanec, pa vem da nimam za burek proti specialkam. Pač ni vse za vse...

Kar sem jaz spoznal iz BWjevih zapisov je to, da bi imel povprečni 55+ letni voznik, ki ni super tehnično podkovan, kar težave s polnjenjem - je kar bolj zahtevno kot tankat.

Okapi ::

Predvsem je raba električnega avta bolj občutljiva na najrazličnejše nepredvidljive dogodke. Prideš iz službe, te nekaj zmoti, ko zapelješ v garažo (telefonski klic, tečna mularija, žena sprašuje, a si vse prinesel iz trgovine ...), in pozabiš priključit avto na elektriko. Naslednje jutro pa ugotoviš, da ne bo zneslo do službe in nazaj brez dodatnega polnjenja.

Ali pa imaš ravno še dovolj elektrike, da prideš iz službe domov, žena te pa kliče, da moraš nujno prej še po otroka v šolo, ker ona ne more, do tam pa elektrike ne bo več brez dodatnega polnjenja.

Ali pa se ti pokvari "prvi" avto, električni pa ni dovolj dobra rezerva za nujno daljšo pot.

Dokler gre vse po ustaljenem redu, ali dokler takšne izjemne situacije ustvarjaš namerno, v preizkusno/informativne namene, ni problema, ko pa ne gre, imaš zaradi omejitev električarja lahko takoj en kup problemov, ki jih nočeš imeti. Eni se ob tem tolažijo, da prednosti vseeno odtehtajo slabosti, drugi pa presodijo, da jih ne.

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

Kako za boga je z kablom manj dela, ce se stem kablom drkas vsak dan, ko ga polnis doma in nekaj ur, ce si na izletu?

Ok, kolk pa mislis, da je dela s priklopom enega kabla, ki prides domov in odklopom, ko gres v sluzbo? Vsega skupaj ene 20 sekund. V tem casu se ti na pumpi se iz avta ne zbases, ker isces Petrolovo kartico med kupom starih racunov v predalu. Na izletu pa ne polnis nekaj ur. To si narobe prebral. Skupno bo cas, ki sem ga bom jaz zapravil za polnjenje, krajsi kot tvoj. Polnil bom doma in nikoli mi ne bo treba cakati v vrsti na blagajni. Kaj sele v vrsti za gorivo. Saj ne, da bi bilo to ne vem kako zelo pomembno ampak, ce ze toliko nabijas o tem kako zamudno je to, ti lahko razlozim, da je manj zamudno kot tankanje bencina. 10 sekund za priklop in 10 sekund za odklop, pa vmes ne rabim pazit, da ne polijem. Zjutraj, ko se zbudim pa ne rabim zavijat na pumpo, ti pa mors.

m0LN4r je izjavil:


Precej manj denarja?

Ja, saj sem napisal koliko manj sem placal za elektriko v primerjavi z gorivom. A si spregledal? Za gorivo bi dal 45 EUR, za elektriko sem dal 25 EUR, zato ker se mi ni ljubilo iskati cenejse variante, ce bi se drugace organiziral, bi dal blizu 0 EUR.

m0LN4r je izjavil:


Po trenutni racunici elektrike, koliko km se je treba voziti, da prisparas za 10 jurjev goriva, ki se jih preplaca za EV?

Lej, tle si lahko vse naklikas, ce te tolk skrbi kolk bi preplacal EV.

Ampak, a ves jaz sem EV kupil tko, da ga nisem nic 'preplacal'. Leaf vs. Skoda Scala, ki je podoben avto, podobnih dimenzij, s slabsim motorjem in slabso dodatno opremo, po tem, ko odbijes 7500 EUR, ki jih doda eko sklad, je razlike 1500 EUR. To se povrne v slabem letu, ce stejes samo gorivo. V desetih letih si pa tolk v plusu, da lahk ze razmisljas o menjavi avtomobila. :)

m0LN4r je izjavil:

Za kaj pa je narjen tako velik avto za slabih 40 jurjev potem? Ker za sluzba-dom je dovolj tudi twizy. Ali pa se je treba avtu za 40 jurjev bolj prilagajati,
kot avtu za polovico te cene (naprimer neko dizel astro za 18 jurjev)?


Leaf pride 36300, srednja verzija opreme + kovinska barva + propilot, ko odstejes 7500 EUR subvencije je to 28800 EUR. Podobna Skoda Scala pride 27000+ EUR in ima vseeno nekoliko slabso opremo. Opel Astra s podobno opremo pa pride 25600 EUR. Zdej, a taksno opremo potrebujes ali ne, je druga stvar. Zakaj ne bi kupil Astre za 18 jurjev? Lej ne vem, zakaj folk kupi novega Mini Cooperja za 35 jurjev, ce bi lahk za ta dnar kupu rablenga BMWja in bi dobu zravn se Thule za na streho! Ful mal rabljeno!!1111

m0LN4r je izjavil:


No pa ce smo ze pri tem, torej kok kilometrov bos moral narediti, da prides na nulo, namesto da bi vzel enako velikega dizla za pol manj?
Razumem, da je treba sprobat, zdaj rabim samo se info, cez koliko km prisparamo dobrih 10k evrckov. V primeru Astre se veliko vec.


V primeru Skode bom porabil slabo leto, da not prinesem razliko, v primeru Astre bom pa porabil nekaj manj kot dve leti, ker je pac tri jurje razlike v ceni. V obeh primerih bi dobil precej slabsi avto z manj opreme. Pa doma ga ne bi mogel tankat, zdaj ga pa lahko.

m0LN4r je izjavil:

Ali pa to sploh ni vazno, ker je EV trenutno ultimat kar se tice eko statusnega simbola ne glede na ceno?


Kdaj se mi bo 'povrnila razlika' je priblizno toliko vazno kot je vazno tistemu, ki namesto Cliota kupi Golfa ali pa onemu, ki namesto Golfa kupi Mercedeza, ali pa onemu, ki namesto Mercedeza kupi Masseratija.

Jaz sem pa ze tko al tko povedal zakaj sem kupil EVja. Zato, da bom lahk na S-T pametoval kolk so EVji dobri.

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Kako za boga je z kablom manj dela, ce se stem kablom drkas vsak dan, ko ga polnis doma in nekaj ur, ce si na izletu?

Ok, kolk pa mislis, da je dela s priklopom enega kabla, ki prides domov in odklopom, ko gres v sluzbo? Vsega skupaj ene 20 sekund.
Čas ni problem, problem je, ko enkrat to pozabiš narediti. In ne sedaj reči, da se to ne more zgoditi, ker ti je verjetno jasno, da boš kdaj tudi pozabil.

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

No tu je razlika. Jaz polnim telefon sele vsake 3-4 dni in se se nikoli nisem sekiral zaradi premal goriva v tanku, ker tudi ko se sele lucka prizge imas na izi 100km vmes pa vsaj 10 crpalk, najboljse so pa itak tiste, ko samo kartico vtaknes, natankas in peljes, 3 minute "dela" za 800km


Hecn, jaz telefon polnim bolj pogosto kot avto. :> Ce res rabim hitro tankanje imam 10km stran hitro polnilnico, v smeri proti Ljubljani in 15km stran se eno v smeri proti Avstriji. Ce bi moral resnicno nujno nekam, z napol praznim avtom potem bi mi to pot podaljsalo za kakih 20 minut in bi lahko prisel kamorkoli v Sloveniji.

BigWhale ::

DamijanD je izjavil:

In iz napisanega je bilo točno razvidno, da je šlo za test itd. Vi ga pa napadate...


Eh, to sem itak pripisal pod funkcionalno nepismenost. ;>

DamijanD je izjavil:


BW točno ve, da je Leaf za njegove tipične poti povsem OK, malo je pa še potipal, kako se v praksi to obnese v drugačnih situacijah.


Saj to glih, sicer se tud slucajno ne bi branil Leafa+ ali pa Kone s 60kW baterijo ampak je razlika v ceni obcutna in relacijskih vozenj ima tako malo, da komot enkrat med potjo nardim za pol ure postanka. Ce grem pa v sluzbo pa tako ali tako polnim v sluzbi in ni tezav.

DamijanD je izjavil:


Kar sem jaz spoznal iz BWjevih zapisov je to, da bi imel povprečni 55+ letni voznik, ki ni super tehnično podkovan, kar težave s polnjenjem - je kar bolj zahtevno kot tankat.


To je pogojno res, ja. Polnjenje je v vecini primerov storasto in nerodno zaradi velikega stevila ponudnikov/prikljuckov/nacinov placila. Tesla ima tukaj resnicno prednost. In slabost, ker si precej odvisen potem od Tesle (ne vem kako je z raznimi adapterji).

Okapi je izjavil:

Dokler gre vse po ustaljenem redu, ali dokler takšne izjemne situacije ustvarjaš namerno, v preizkusno/informativne namene, ni problema, ko pa ne gre, imaš zaradi omejitev električarja lahko takoj en kup problemov, ki jih nočeš imeti. Eni se ob tem tolažijo, da prednosti vseeno odtehtajo slabosti, drugi pa presodijo, da jih ne.


Ja, to je res. Dokler je vse ok, ni nekih tezav. Zmeri je pa neki kar lahko crkne in ne dela. :D

Okapi je izjavil:

Čas ni problem, problem je, ko enkrat to pozabiš narediti. In ne sedaj reči, da se to ne more zgoditi, ker ti je verjetno jasno, da boš kdaj tudi pozabil.


Zakaj mislis, da sem mel problem prit v Gornji grad in nazaj? ;>

EVji trenutno predstavijo en 'kup problemov', ki jih z ICE vozili ni. In na koncu gre tocno samo za to ali so te slabosti dost zanemarljive v primerjavi s prednostmi. Jaz se nisem popolnoma preprican.

Itak, ce mi Leaf ne bo vsec, ga lahk prodam. Tko al tko EVji drzijo ceno, a ne? ;>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Spock83 ::

J.McLane je izjavil:

5 kWh v nepriključnem hibridu nima smisla, prišla bi prav samo v primeru, če dnevno delaš 1000m višinske razlike in bi koristil regeneracijo. kar tako pretvarjati bencin v elektriko v baterijo se ne splača vedno.

Prius PHV s 4 kolesnim pogonom ne obstaja.

Kdor nima možnosti polnit doma ali v službi, ne bo kupoval ne EV ne PHEV, za take bodo še dolga leta hibridi, katerim bo še dolga leta delež rasel.

Kdor ima doma možnost polnit in ima samo en avto ali že enega EV, pa je PHEV opcija pod pogojem da prostorsko zadovolji družinske potrebe, sicer nima kaj dosti smisla.


Kako, da ne obstaja. Mogoče ne v Slovenji. :)

Spock83 ::

Jaz bom EV kupil, ker se mi splača. 300eur na mesec porabim bencina. Za ta denar imam dobro opremljen EV.

Okapi ::

Zakaj ga pa že nimaš?

J.McLane ::

Prius AWD je samo navaden, priključljivi pa z AWD ne obstaja.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Spock83 ::

Okapi je izjavil:

Zakaj ga pa že nimaš?


eNira ni nikjer. Sem pa rezerviral ID.3. Septembra bo dan D, ko ga bom naročil, če bo sreča.

J.McLane je izjavil:

Prius AWD je samo navaden, priključljivi pa z AWD ne obstaja.


Ups nisem vedel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

BigWhale ::

Se en ful ful ful velik minus za EVje. Ce imas nastavljeno polnjenje od 23h do 7h zjutraj in si po nekem cudnem nakljucnju vticnico za EV delis z vticnico za likalnik, se ti lahko zelo hitro zgodi, da se avto cez noc ne polni.

Torej, zdej vemo, EVji se niso prava stvar!

DamijanD ::

A to je nekdo izključil avto, ker je likal ali...

BigWhale ::

DamijanD je izjavil:

A to je nekdo izključil avto, ker je likal ali...


Ja, ampak to je slabost EVjev. ;>

pegasus ::

Likanje (in sušenje las s fenom) enostavno ukineš, to je ena najbolj nesmiselnih porab časa in energije.

J.McLane ::

A to ženo v garažo pošljete likat? Zvito, v tej vročini, da ne segreva dnevne sobe, kjer dec gleda TV :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
694 / 1139
»»