» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
693 / 1132
»»

K0l1br1 ::

Se je že začelo. Nepobarvana vrata in podobno.

Nikec3 ::

Okapi je izjavil:

Prejšnji teden bi ga moral prevzeti na Dunaju, ampak se je tik pred zdajci izkazalo, da nekaj z avtom ni v redu in mora še na servis pred tem. Več pa ni povedal.

Hkrati pa Musk na tiskovnih konferencah govori o "the best service is no service", Tesla pa je istočasno najmanj zanesljiva znamka avtomobilov na planetu... Bilo bi smešno, če ne bi bilo že žalostno.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

pegasus ::

https://lightyear.one/news/designing-li... ... Kar ok. IMHO je Aptera še vedno #1 by looks in tile dečki so šli na očiten kompromis med kaj jim narekuje fizika in kaj je publika še pripravljena sprejet. Držim pesti.

nekikr ::

To so še vse samo pravljice, sploh ne vem zakaj limaš tu. Marsikateri koncept je bil res dober, pa je potem na koncu na trg prišel navaden wagen. Zaradi fizike, želja kupcev itd.

pegasus ::

Zakaj? Zato, ker je to prihodnost, ki jo enostavno moramo implementirati. Ker če je ne, se poslovi od sveta (in wagnov), kot jih poznaš. Related news ... se bojim da too little, too late.

Nikec3 ::

pegasus je izjavil:

Zakaj? Zato, ker je to prihodnost, ki jo enostavno moramo implementirati. Ker če je ne, se poslovi od sveta (in wagnov), kot jih poznaš. Related news ... se bojim da too little, too late.

Avto more bit v prvi vrsti lep. Folk še wc papirja ne kupi, če ni lep.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

pegasus ::

Ja sej ... pol se pa sprašujejo, zakaj gre ta svet v k*.
Na srečo ima "lep" različne definicije za različne ljudi in zame je trenutna ponudba avtov nekje med nagravžna, ogabna in *bruh*.

BigWhale ::

No, tud jaz sem zakljucil svojo pot na 'morje'. Cilj je bil Klopeiner See v Avstriji. Pot se je zacela vceraj in koncala danes. :> V bistvu sem zelel sprobati kako delujejo javne polnilnice in kako si zakompliciram zivljenje z uporabo avtomobila, ki ne slovi po blaznem dosegu - Leaf s 40kWh baterijo.

Slovenska Bistrica - Ljubljana - Slovenska Bistrica - Klopein (ena nocitev) - Slovenska Bistrica

Prvi del poti, SB - LJ - SB se je bil kar zanimiv. Zapeljal sem se do Zivalskega vrta in preveril polnilnico od Gremo na Elektriko. Pot je trajala 1h13m, povprecna hitrost 90km/h, povprecna porava je bila 15.9kWh. Ker sem bil pozen, na koncu nisem imel casa za pesacenje do Siske in sem se odpeljal na sestanek kar z avtomobilom. Nazaj grede postanek v BTCju pri kristalni palaci. Tam je Petrolova hitra polnilnica, ker sem bil brez kosila, sem zavil v Subway, se najedel in polnil za 7.3 EUR. Pojavila se je prva tezava. Petrol si vnaprej rezervira sredstva za polnjenje na kreditni kartici. Ker je aplikacija narejena mal storasto in sem prvo rezervacijo opravil se preden sem prisel tja, so mi vzeli 25 EUR in jih po treh minutah vrnili. Potem sem okoli polnilnice kolovratil se toliko casa, da se je ta postopek ponovil se dvakrat. Obakrat zato, ker sem tri minute iskal gumb za zacetek polnjenja. :>

Potem sem se najedel v miru in napolnil avto, dovolj bi blo pa ze deset minut polnjenja. Nisem si zabelezil koliko sem polnil. Pozabil sem tudi pogledati povprecno porabo, ko sem prisel do doma. Je pa skupna povprecna poraba prisla pod 15.9kWh. Pot nazaj je prijaznejsa za baterijo, ceprav sem imel tokrat prizgano klimo. Ce bi na koncu dneva ostal doma, bi bila zgodba zakljucena. Sb - Lj - Sb pot je povsem ok z enim deset minutnim postankom na hitri polnilnici. Ce bi sel v pisarno, tako kot ponavadi, bi parkiral v centru in polnil avto medtem, ko sem v pisarni in se mi na casu ne bi prav nic poznalo.

Na poti nazaj se je pokazal drug problem. Sploh, ce ne poznas mreze polnilnic. Najblizja pot do Klopeina je preko Mislinje in Koroske, cca 110km. Kar se tice Petrola, polnilnic na Koroskem ni. Plugshare aplikacija pokaze nekaj polnilnic ampak nic kaj konkretnega. Zato sem se odlocil polniti na pocivaluscu Tepanje, ker se v bistvu peljem mimo, ker pa ravno podirajo cestninsko postajo je izvoz Konjice zaprt in ta polnilnica ni vec opcija. Bummer. Druge hitre polnilnice ni v neposredni blizni. Vsaj jaz ne vem za njih. Ustavil sem se na Tepanju, kakih 10km od doma in napolnil na 92% in se odpeljal. Spet za nekaj drobiza vec kot 7.5 EUR.

OneShare od Petrola je pri obeh polnjenjih opravil rezervacijo sredstev (25 EUR), razlike mi se niso vrnili. Mal nerodn ampak bom ze uredil zadeve.

V Klopein sem se pripeljal z 39% baterije, povprecno porabo 15.3kWh, povprecna hitrost je padla na 64km/h, prevozenih pa 328km. Doseg na avtu je kazal se 108km. Nisem se ukvarjal s polnjenjem, v hotelu kjer sem spal niso imeli vticnice na voljo. Lahko bi tezil za kak podaljsek. Ni se mi dal.

Danes pred odhodom sem si v aplikaciji PlugShare ogledal kje so polnilnice in kako jih uporabljam. 15km stran je bila hitra polnilnica na parkiriscu od McDonald'sa (rekl so da uporabljajo 100% green energy, tko da se lahko mirne duse bases z burgerjem medtem, ko polnis EV. ;> (niso pa nic rekl, ce so krave tud green)).

Polnilnica je bila tam, PlugShare je (narobe) povedal, da za polnilnice skrbi Innogy, na njihovi spletni strani najdem aplikacijo eCharge s katero lahko potem placujem polnjenje. Vse to sem uredil preden sem sel iz hotela, ker je pac treba biti pripravljen. ;>

eCharge aplikacija ni delovala. Jasno. Mal zalostno sem gledal v tisto polnilnico, katero je v bistvu postavilo podjetje Kelag (mogoce ni podjetje in je samo blagovna znamka). Skeniram QR kodo (druga prakticna uporaba QR kod v svetu, prva je na UPN nalogih), cel dan nisem polnil telefona in na telefonu sem imel 11% baterije ... Rahlo sem bil nejevoljen zaradi tega. Probal dve obliki placila, kartica ali paypal, nic ni delalo. Na koncu je se v aplikaciji izginil Chademo prikljucek. FFS. Na sami polnilnici me izkljucno nemska navodila napotijo na aplikacijo za Kelag polnilnice. Prenesen. Aplikacija zahteva nek PIN. Ok, ocitno mors bit narocnik. FUUUUU. Nocem postati narocnik.

Ok lej, tle je telefonska na polnilni postaji, dejmo poklicat, mogoce dobim koga, ki zna anglesko. Dobim odzivnik, vse kar sem razumel je blo "cmm montag bis frajtag" in "ahcen uhr". FFUUUUU. Na sreco pol na konc rece "elektrise neki stacion drucken eins". Z mal tresoco roko prtisnem ena in telefon zacne zvonit.

V prazno. In pol dobim "po pisku pustite sporocilo".

WTF? ZAKAJ MATE TELEFONE???

Razmisljam a se cem zapeljat nazaj, do trgovine Billa, tam so imeli dve Type-2 vticnici, ki sta bili celo brezplacni, ce sem prav videl. Ce grem fasngo kupovat bom glih eno uro v trgovini in bom glih dost natankal v tem casu.

NE! Tle sem pred tole jebeno schnell laden stacion in hocem tole uporabit. Bom postal njihov narocnik! Izpolnjujem obrazec za prijavo. Vse v nemscini, a je vorname priimek al je nachname priimek? En mesec tecaja na Dobi ni blo dost. Meh. "bitte izberi drzavo? as avstrijc al nemc?" AaAAAAAAAaaaa. Avstrijc in stanujem tle. V McDonaldsu! Med izpolnjevanjem obrazca zacne zvonit telefon. FFS, kdo me zdaj klice?!

En avstrijc! Zakaj me klice en avstrijc zdej?! WTH?! OMG! LOL! Nazaj me klicejo!

Torej, polnilna postaja podpira tud polnjenje kr tko prek weba. Prijazen anglesko govorec mladenic mi vse lepo razlozi. Skeniras QR kodo od prikljucka, se ti odpre page, izberes cas polnjenja, v mojem primeru pol ure, placas s kartico (11 EUR, kr mal drazji od Petrola) in polnis avto. Super.

No, ga ne polnis, ker se polnjenje sploh ne zacne. FFS?! KAJ ZDEJ?! Denar so mi pobral, polnit pa noce. WTF? Po pritisku na gumb start (podobno skrit kot na OneCharge postajah od petrola, kdo hudica je delal UX?!?!) Zdej morm spet "feliksa" klicat! Upam, da ni su lih na dunajca in bratvurst. Ni. Woohoo!

Pove, da bo vse uredil, da ni panike, da se je postaja zastekala in jo mora restartat. BTW, postaja laufa Debian 5.0 in cel reboot traja kake tri minute. Kak hardware je spodaj pa nisem uspel ujeti, ker se prepozno opazil, boot proces na ekranu. Na telefonu sem mel se 8% baterije. ZDRZ KITAJC, ZDRZ! Postaja se reboota, starta se Xorg in direkt aplikacija brez window managerja ali desktop environmenta. Simple design, kr za pohvalit.

Spet neki ne dela ampak feliks zrihta zadevo in avto se zacne polnit. Celotna kolobocija, skupaj s polnjenjem je trajala kakih 45 minut. Feliks je rekel, da ima se dve hitri polnilnici v blizini, ce bo kriza. Sem rekel, da v teoriji lahk tud na Type-2 polnim, ker rabim sam do doma. Spet si nisem zapomnil kolk se je avto napolnil, ker sem pozabil pogledati v navalu navdusenja.

Na koncu sem se domov pripeljal s skupno porabo 14.7kWh, 443.7km, povprecno hitrostjo 55km/h (nazaj je slo RES pocasi, sel sem po drugi poti in skozi Dravograd) in skupnim casom voznje 7h59m. Poznalo se je, da sem se nazaj pretezno vozil po klancu navzdol. Pri porabi se to kar pozna.

Koncna bilanca: priblizno uro casa je slo za polnjenje od tega sem dejansko moral cakati samo na Tepanju, v BTCju in v avstriji sem bil vmes na kosilum, ta cas bi porabil tudi ce bi se peljal z ICEjem. S starim avtom bi porabil za 45 EUR bencina, tako sem porabil 25 za elektriko. Bistvena razlika je ta, da bi se s starim avtom zjutraj vsedel v avto, se odpeljal v Ljubljano in nazaj in potem se v avstrijo in nazaj. :) Sem pa vmes prevozil nekaj neplaniranih manjsih avstrijskih vasic, ki so bile pa tudi po svoje zanimive. Bil sem na izletu in ni bilo nekih frustracij zaradi tega. Se pa hitro pokazejo pomankljivosti EVjev.

Z bolj varcno voznjo bi verjetno prisel v Ljubljano in nazaj z enim samim polnjenjem, prav tako bi prisel v avstrijo in nazaj z enim samim polnejnjem, vendar primarni test je bil, da nardim cim vec kilometrov ampak da se peljem tako kot bi se peljal z ICEjem.

A so EVji prava stvar? Meh, to je to za ta dnar (36 jurjev, kolikor pride Leaf v tej konfiguraciji). :)

Nikec3 ::

Hehehee, hvala za ta opis. Sem se med branjem kar malo ustrašil EV-jev. 8-O:8)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

dexterboy ::

HeHeHe, zanimivo branje, štajerski kit ;)
Ampak, me kar zmrazi, KOLIKO STRESA si preživel, da si opravil nekaj, kar bi z navadnim avtom opravil brez težav.
In zato bom med zadnjimi, ki bo prešaltal na elektro pogon. Dokler bom lahko, bom fural obstoječo benzin - plin kombincaijo.
Nato bom najverjetneje vzel kakšnega hibrida. Če bodo pa vmes razširili vodikove celice, me pa elektrika v avtu sploh ne vidi.
Ampak prihodnost ni napisana, vse je še možno...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

2dark ::

BigWhale je izjavil:



Na koncu sem se domov pripeljal s skupno porabo 14.7kWh, 443.7km,

S starim avtom bi porabil za 45 EUR bencina, tako sem porabil 25 za elektriko.


S tvojim avtom. Z novodobnim dizlom bi bila razlika morda 4€.

Nikec3 ::

V prvih 6 mesecih leta 2019 tržni deleži proizvajalcev EV-jev (PHEV in BEV) stojijo takole:

Tesla: 19%
BYD: 13%
BMW: 6%
Nissan, Hyundai, VW: 4%

https://insideevs.com/news/362136/globa...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

Ok, da razcistim nekaj stvari. Na pot sem se podal s popolnim zavedanjem, da bom zelo verjetno imel probleme. Avto mi za mojo uporabo povsem odgovarja in ga bom vecino casa uporabljal na relaciji Mb-Lj-Mb. Naslednji vikend se verjetno odpravim na Jesenice, bolj zaradi firbca, kot zares.

Vse skupaj mi ni predstavljal nekega hudega stresa, ker sem te reci bolj ali manj planiral. Avto z dosegom 240km z enim polnjenjem je pac daily commuter za kaksno obcasno daljso pot sem ter tja, ko nisi v casovni stiski. Polurno polnjenje vsaki dve uri voznje ni ravno optimalno razmerje za daljsa potovanja.

BigWhale ::

2dark je izjavil:

S tvojim avtom. Z novodobnim dizlom bi bila razlika morda 4€.


Heh. Ne bi, ker v primerjavi z novodobnim dizlom bi jaz pot drugace splaniral in bi me stala tocno 0 EUR za gorivo. Ampak, a ves, to je neumen argument. Ce bi imel bogate starse me pa ne bi nic kostalo in med voznjo bi lahko spal, ker bi fotr placal za soferja.

Edini relevanten podatek je koliko sem prihranil/zapravil glede na moj stari avto. In v tem primeru je bil prihranek precejsen, brez da bi karkoli razmisljal o ceni goriva.

Okapi ::

LOL, zakaj zdaj starše mešaš zraven? Če bi ti bi dovolj sposoben, bi zaslužil za šoferja. Ali pilota.;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

nekikr ::

pegasus je izjavil:

Ja sej ... pol se pa sprašujejo, zakaj gre ta svet v k*.
Na srečo ima "lep" različne definicije za različne ljudi in zame je trenutna ponudba avtov nekje med nagravžna, ogabna in *bruh*.

Ne, "lep" nima prav veliko različnih definicij. Ferrari je všeč vsem, Fiat Multipla pa pač ne. Tudi prsta Švedinja je vsem všeč. Da je sem in tja kdo, ki drugače misli (zares ali ker samo hoče izpasti nekaj posebnega) to ne spremeni ničesar.

MrNighthawk ::

dexterboy je izjavil:

HeHeHe, zanimivo branje, štajerski kit ;)
Ampak, me kar zmrazi, KOLIKO STRESA si preživel, da si opravil nekaj, kar bi z navadnim avtom opravil brez težav.


Ko sem prvič vozil po Franciji sredi noči sem se 10 minut ubadal kako tankat. Imajo namreč (nepraktičen) anti theft način, da moraš najprej plačat bencin npr za 20€ in šele potem lahko tankaš. In francozi znajo samo francosko. Zaradi tega nikoli ne tankaš polnega tanka, ker če plačaš preveč in je tank poln ne dobiš denarja nazaj :D no vsaj mislim, da ne :)

nekikr ::

Seveda ga. Identično je v ZDA. Plačaš, potem pa tankaš. In potem greš nazaj notri po ostanek :)

jernejl ::

BigWhale je izjavil:

Leaf s 40kWh baterijo.

Kako se pa Leaf sicer obnese, če izvzamemo polnjenje? Hrup v kabini, udobje, asistenti za pomoč pri vožnji?

MrNighthawk ::

nekikr je izjavil:

Seveda ga. Identično je v ZDA. Plačaš, potem pa tankaš. In potem greš nazaj notri po ostanek :)

Američana bi razumel, francoza pač ne :)) in ob treh zjutraj se mi ni dalo s tem ubadat

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

LOL, zakaj zdaj starše mešaš zraven? Če bi ti bi dovolj sposoben, bi zaslužil za šoferja. Ali pilota.;)


Kako to mislis zakaj? Ce bi imel bogate starse jaz ne bi nic placeval, ce bi sam zasluzil bi moral vseeno placati zadeve. :D

BigWhale ::

Drugi del sage? :>

"Nujna" pot iz Slovenske Bistrice v Gornji grad. Google maps pravi 81km. 162km torej. Ok. Vceraj zvecer nisem dal avta polnit. Na pot v avstrijo sem vzel tudi 230V polnilec, ki ga imam sicer doma, ce bi ga v skrajni sili potreboval in zvecer se mi ni ljubilo se kabla vlacit naokrog. Avto sem dal polnit okrog 11h in do treh popoldan je prilezel na 170km. Ne vem vec kolk procentov je blo.

Spet moram delat route planning! Do Gornjega gradu se odpeljem brez tezav, na poti nazaj grem pa tankat na Lopati ali pa v Tepanju. No big deal.

Ampak! :> Google maps ne uposteva tega, da se od Sentruperta naprej do Gornjega gradu peljes pretezno v klanec navzgor. Motherf... A zdej bom poleg kilometrov moral gledati se topografske karte al kaj?! Svoje specialke sem ze zdavnaj stran zmetal. V Gornji grad sem prispel s 23% baterije in range left: 61km. V navigacijo vnesem Lopato, 49km. Pa navigacija mi ze pove, da mi bo zmanjkal elektrike do tja. FFS. Kaj zdaj? Najblizja polnilnica je bila 6km stran v kontra smer, plus v PlugShare aplikaciji je imela izredno slabe review-e in deklarirana je bila kot standard 230V vticnica. Kabla za 230V tokrat nisem imel s sabo. :> Tudi ce bi ga imel mi ni blo tri ure za cepeti nekje sredi enih hribov.

Druga opcija je bila polnilnica v Lukovici. 35km je rekel Google Maps, Nissan je rekel, 13km. ?!?! Potem se je popravil na 40km. In mi ze takoj povedal, da morda ne bom prisel do tja. Ok, bom pac enkrat v zivljenju cakal na vlecno sluzbo. Vse je enkrat prvic. Nic, dejmo probat. Sledilo je se kaksnih sedem kilometrov poti in pretezno vzponov proti Kamniku. Tam kjer bi morala biti tista polnilnica je izgledalo vse zapusceno in ker je bila 230V se niti nisem trudil probavati. Takrat sem bil na 13% in 24km dosega. Vse kar sem vedel je bilo to, da bi se cesta morala kmalu zaceti spuscati. Stevilke so kazale 13% in 22km dosega.

In se je. Holy mother of god, kaksni glorious spusti so bili. Da vidimo zdaj to infamous Nissan e-pedal regen awesomness. Naslednjih 15km se je cesta proti Kamniku spuscala ves cas. Imel sem na izbiro ze pred Kamnikom zaviti levo proti Tuhinjski dolini in potem proti Lukovici ampak nisem poznal ceste in res nisem hotel spet plezati na kak hrib, zato sem kar nadaljeval proti Kamniku. Cesta je bila taksna, da tudi ce bi hotel, ne bi mogel voziti bistveno hitreje. Vmes me je zacel dohitevati nek lokalec in ko sem se odlocil, da ga spustim naprej, sem opazil, da je se kar dalec za mano in sem se brez veze ustavil. :D

Regeneracija je bila se vedno solidna in do Kamnika sem prijadral s 16% baterije in dosegom 48km. Navigacija je kazala se okrog 15km do Lukovice. Zdaj sem si mal oddahnil. :) Do Krtine sem se potem vozil po regionalki in pri Krtini zavil na avtocesto. Zaradi vseh del na cestah in podiranja cestniskih postaj nisem bil siguren ali bom lahko v Lukovici zavil na Petrol iz lokalne ceste al ne.

Pred polnilnico sem se ustavil z 10% baterije in nekaj cez 20km dosega. Marche ponuja precej zanic dunajske zrezke in krompir in za dva zrezka in eno porcijo krompirja das 20 EUR. :>

Preden sem uspel pojesti in iti naprej sem avto polnil ze 35 minut.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

pegasus ::

Pejt no že PPL delat, da se navadiš planiranja ;)
Jaz ga kar malo pogrešam in si pred vsakim ~800km roadtripom med isto začetno in končno točko splaniram drugo pot, samo zato, ker lahko. Naslednji bo naslednji vikend v višku sezone in bodo alternativne rute prišle zelo prav :)

DamijanD ::

Google maps ti pokaže višino, če mu rečeš, da greš s kolesom. Očitno bodo morali to počasi tudi pri avtih uvesti :D

BigWhale ::

jernejl je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Leaf s 40kWh baterijo.

Kako se pa Leaf sicer obnese, če izvzamemo polnjenje? Hrup v kabini, udobje, asistenti za pomoč pri vožnji?


Za vozit je precej fajn. Mehkejsi od nemcev, sedezi so udobni, tri ure sedenja v sedezu ne predstavlja nobenega napora. Ne za rit in ne za hrbet. Vsa pomagala pri voznji so ok vendar niso cudezna. Propilot lepo dela in kr olajsa voznjo na avtocesti, ni pa na nivoju Teslinega enhanced autopilota. Zna slediti bolj ali manj lepo narisanim crtam na vecpasovnih cestah ob mocnem nalivu se pa sistem sam izklopi. V traffic jamih se obnese zlo fajn.

Avto pride v treh verzijah opreme in v srednji verziji je ze loaded z vso opremo, zraven pa lahko dokupis se propilota (brez park pilota). Nima elektricno nastavljivih sedezev in gretja sedezev ter volana. Ostala oprema je precej klasicna: led luci, avtomatske dolge luci, zasencena ogledala, kamera spredaj/zadaj + 360 stopinjski top down pogled na vozilo.

Po mojem je neka verzija e-pedala nekaj kar bodo na koncu imeli vsi elektricni avtomobili. Imas en pedal s katerim kontroliras gibanje naprej, zavoro pa uporabljas v sili, o cemerkoli drugem pa ti sploh ni treba razmisljati. Ustavljanje na klancih, speljevanje na klancih, noben 'hill start' sistem se ne more primerjati. Ko se navadis e-pedala je super za vozit, trenutno imam kakih 1300km prevozenih in ne vem, ce sem zavoro uporabil kaj vec kot 10x. Vecine vozenj se je sploh ne dotaknem. Pri 120km/h na AC je v kabini obcutno tisje kot je v povprecnem Renaultu ali Skodi.

a_borlak ::

Glede uporabe zavore imajo vsi električni avti težave, ker jih praviloma uporabniki uporabljajo premalo, tudi na tistih, ki nimajo e-pedala.

kow ::

Verjetno bo potrebno spremeniti zasnovo, ki uposteva redkejso rabo - zavore se ne bo menjalo zaradi obrabe, ampak korozije. Potrebno bo optimizirati drugje.

kow ::

Bjorn je testiral domet posodobljenega modela S. Domet je bil cirka 580 km pri (nerealnih) 90 km/h. Ce vozis "normalno" po avtocesti bo vozil kaksnih 400km.

Invictus ::

DamijanD je izjavil:

Google maps ti pokaže višino, če mu rečeš, da greš s kolesom. Očitno bodo morali to počasi tudi pri avtih uvesti :D

Slovenija ni podprta s kolesom na GMaps...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

nekikr ::

BigWhale: potem je EV bolj za tiste, ki uživajo v vožnji z ICE v režimu, da je goriva tako malo, da samo še lučka sveti, dometa pa tudi pokaže ne več? :) Zakaj točno se že voziš s tem, nisem zasledil...stava ali grožnja?

BigWhale ::

Zakaj se vozim z EVjem? Jah, a ni ocitno? Zato, da lahk trolam po S-T, lahk trolam pro-EV ljudi in con-EV ljudi. Vse. Ne mors ucinkovito trolat, ce nimas lastnih izkusenj. ;> 240km dometa za EV je drugac povsem ok, ce ga imas za 'commuter vehicle' in so vse malo daljse poti vezane na avtocesto. Vsaj zaenkrat pri nas.

Al zakaj sem se vozil s tolk mal range-a? Precej nenamerno, prvi estimate je pokazal, da bo baterije dovolj ampak estimate ne uposteva terena.

Spock83 ::

kow je izjavil:

Bjorn je testiral domet posodobljenega modela S. Domet je bil cirka 580 km pri (nerealnih) 90 km/h. Ce vozis "normalno" po avtocesti bo vozil kaksnih 400km.


Lepa.

jype ::

nekikr je izjavil:

Ferrari je všeč vsem
Motiš se.

nekikr je izjavil:

Tudi prsta Švedinja je vsem všeč.
Motiš se, poleg tega, da si se zaradi ihte zatipkal.

nekikr je izjavil:

Da je sem in tja kdo, ki drugače misli (zares ali ker samo hoče izpasti nekaj posebnega) to ne spremeni ničesar.
Spremeni ogromno: Tisti, ki jim ferariji in blondinke niso všeč, se strokovno imenujejo "trendsetterji". Ko sem v devetdesetih hlače tlačil v štumfe (da niso šle v ketno na biciklu) in so se mi vsi smejali, sem jim povedal, da bodo čez 30 let vsi to počeli - in imel sem prav:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

J.McLane ::

BigWhale je izjavil:


Al zakaj sem se vozil s tolk mal range-a? Precej nenamerno, prvi estimate je pokazal, da bo baterije dovolj ampak estimate ne uposteva terena.


Če daš končno destinacijo na podobni nadmorski višini, potem se da kar dobro ocenit range. Je pa problem to dojeti vmes na sredi poti, ker po prevoženih kilometrih (in vzponu) bo izračun preostanka dosega čisto napačen.

Tule je en zanimiv test:
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:


Tule je en zanimiv test


Tle je Leaf v bistvu kar presenetil. Sem pricakoval, da bo prisel nazaj s precej manj baterije. :)

J.McLane ::

DA ne bo kdo spregledal, v videu je Leaf e+ s 64 kWh baterijo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Petrol Slo ::

BigWhale je izjavil:

Pojavila se je prva tezava. Petrol si vnaprej rezervira sredstva za polnjenje na kreditni kartici.


Spoštovani,

koliko časa traja rezervacija sredstev oziroma kdaj se sredstva sprostijo ni odvisno od Petrola ali aplikacije Onecharge (katera takoj vrne sredstva), ampak institucije, ki je izdala vašo plačilno sredstva (npr. banka, ki je izdala vašo plačilno/kreditno kartico), s katero ste uporabili aplikacijo Onecharge. Sprostitev rezervacije se naj bi tako zgodila takoj, lahko pa traja tudi od nekaj dni, imeli pa smo primer tudi do dveh tednov. Verjetno pade transakcija (rezervacija) na vaši plačilni inštituciji pod ročno obdelavo.

V primeru dodatnih vprašanj se lahko na nas obrnete tudi preko sistema Povej Petrolu.

Lep pozdrav,

Luka Strnad Peterca
Inovativni poslovni modeli in digitalizacija
Petrol d. d., Ljubljana

BigWhale ::

Petrol Slo je izjavil:


koliko časa traja rezervacija sredstev oziroma kdaj se sredstva sprostijo ni odvisno od Petrola ali aplikacije Onecharge (katera takoj vrne sredstva), ampak institucije, ki je izdala vašo plačilno sredstva (npr. banka, ki je izdala vašo plačilno/kreditno kartico), s katero ste uporabili aplikacijo Onecharge. Sprostitev rezervacije se naj bi tako zgodila takoj, lahko pa traja tudi od nekaj dni, imeli pa smo primer tudi do dveh tednov. Verjetno pade transakcija (rezervacija) na vaši plačilni inštituciji pod ročno obdelavo.


To so mi povedali tudi na Petrol helpdesku. :) Stvar je sicer smiselna in to razumem. Ni mi pa povsem razumljivo kako to, da sem pa denar od storniranega polnjenja dobil takoj nazaj. Narejena je bila rezervacija, pobrano je bilo 25 EUR in ker nisem zacel polniti pred iztekom treh minut, sem dobil rezervacijo takoj vrnjeno.

MrNighthawk ::

DamijanD je izjavil:

Google maps ti pokaže višino, če mu rečeš, da greš s kolesom. Očitno bodo morali to počasi tudi pri avtih uvesti :D


A ni tamo, Google maps za kolesa ne dela v Slo?

m0LN4r ::

BigWhale je izjavil:

No, tud jaz sem zakljucil svojo pot na 'morje'. Cilj je bil Klopeiner See v Avstriji. Pot se je zacela vceraj in koncala danes. :> V bistvu sem zelel sprobati kako delujejo javne polnilnice in kako si zakompliciram zivljenje z uporabo avtomobila, ki ne slovi po blaznem dosegu - Leaf s 40kWh baterijo.

Slovenska Bistrica - Ljubljana - Slovenska Bistrica - Klopein (ena nocitev) - Slovenska Bistrica

Prvi del poti, SB - LJ - SB se je bil kar zanimiv. Zapeljal sem se do Zivalskega vrta in preveril polnilnico od Gremo na Elektriko. Pot je trajala 1h13m, povprecna hitrost 90km/h, povprecna porava je bila 15.9kWh. Ker sem bil pozen, na koncu nisem imel casa ......
Meni se je pa pred dvemi dnevi prizgala lucka za tankat, pa sem peljem na siht in mi kaze, da imam samo se za 20km goriva pa sem rekel, da ce varcno vozim pridem glih do tankstelle na sihtu, 17km.
Sparkiram na OMV ura 9:02 tankam in se odpeljem ura 9:08 - 6 minut za naslednjih ca. 800km je spet mir.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Spock83 ::

Zakaj ne kar s kolesom? Nikoli ne rabis tankat.

kow ::

Tankas, ko jes ricet in klobaso.

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

Meni se je pa pred dvemi dnevi prizgala lucka za tankat, pa sem peljem na siht in mi kaze, da imam samo se za 20km goriva pa sem rekel, da ce varcno vozim pridem glih do tankstelle na sihtu, 17km.
Sparkiram na OMV ura 9:02 tankam in se odpeljem ura 9:08 - 6 minut za naslednjih ca. 800km je spet mir.


In kaj zdaj? A bi rad medaljo al kaj? Pokal? Diplomo? Posebno priznanje?

Mislim, a si hotel kaj novega povedati, kaj cesar se nismo prej vedeli? Si kako drugace doprinesel k debati? Al si se sam hotel pofockat, da nam poves kolk brihten si in kak dober avto imas?

Nikec3 ::

V juniju se je prodaja EV-jev v Evropi povečala za 23%. Pri PHEV pa postaja čedalje bolj jasno, da so zabloda:
https://insideevs.com/news/362246/june-...

It could be better, but currently, PHEVs are in retreat (down 38% year-over-year), which offsets most of the BEV growth (up 98% year-over-year to 34,000 or 73% of all plug-ins)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Gregor P ::

Njabrž je to zato, ker gre za pretežno isto skupino kupcev, ki so najprej kupovali PHEV, sedaj pa kupujejo EV. Bolj zanimivo bi bilo videti kaj zadnje čase kupuje ta večja "normalna" skupina potrošnikov? Predvidevam da predvsem navadne hibride ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Tvoja teorija nima smisla, ker skupen delez raste.

Truga ::

pegasus je izjavil:

Zakaj? Zato, ker je to prihodnost, ki jo enostavno moramo implementirati. Ker če je ne, se poslovi od sveta (in wagnov), kot jih poznaš. Related news ... se bojim da too little, too late.
Kako to, da ti je jasno to kar si napisal, ni ti pa jasno da elektricni avtomobili niso niti priblizno resitev teh problemov? :P

MrNighthawk ::

m0LN4r je izjavil:

Meni se je pa pred dvemi dnevi prizgala lucka za tankat, pa sem peljem na siht in mi kaze, da imam samo se za 20km goriva pa sem rekel, da ce varcno vozim pridem glih do tankstelle na sihtu, 17km.
Sparkiram na OMV ura 9:02 tankam in se odpeljem ura 9:08 - 6 minut za naslednjih ca. 800km je spet mir.


Sej noben ne oporeka praktičnosti klasičnega goriva/tankanja. Je pa za daily commute nekje do 150km EV čist kul, če imaš možnost polnjenja doma. Samo ne smeš ga pozabit vklopit :))

J.McLane ::

Nikec3 je izjavil:

V juniju se je prodaja EV-jev v Evropi povečala za 23%. Pri PHEV pa postaja čedalje bolj jasno, da so zabloda:
https://insideevs.com/news/362246/june-...

It could be better, but currently, PHEVs are in retreat (down 38% year-over-year), which offsets most of the BEV growth (up 98% year-over-year to 34,000 or 73% of all plug-ins)


Pri tej ponudbi to ni nič čudnega, vprašanje je pa ali je krivec za tako ponudbo tehnične narave ali pa pač nobeden od proizvajalcev ne spravi skupaj ustreznega produkta.

PHEV za moje pojme lahko obstaja edino kot hibrid z malenkost večjo baterijo, torej v osnovi samo malo bolj učinkovit "gas guzzler" oz. nadgradnja današnjih navadnih hibridov iz 1 kWh na ~6 kWh. Kakor malo bolj večaš baterijo naletiš na problem nepotrebnega ICE in problem prostora. Seveda pa tak avto mora biti v osnovi dober hibrid, ne moreš slabemu navadnemu hibridu malo povečat baterijo in rečt to je pa sedaj super avto ker gre 20 km na baterijo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Truga je izjavil:

Kako to, da ti je jasno to kar si napisal, ni ti pa jasno da elektricni avtomobili niso niti priblizno resitev teh problemov? :P
So samo kamenček v mozaiku. Mogoče največji, ker bi masovna vpeljava EV dala jasen znak, da si *ljudje* želijo spremembe. Ker dokler si ljudje ne želijo sprememb, je vseeno kakšen tech je na voljo. In dokler so vsi ful ponosni na svoje 5min tankanje tekočih kreditov v obliki fosilnih goriv, predlagam, da raje vsi skupaj masovno naredimo en samomor, bo hitreje in učinkoviteje, kot pa počasna agonija na dolgi rok. Evtanazija FTW.
««
693 / 1132
»»