» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
686 / 1139
»»

kow ::

Pomoje pretiravas. Ce potegnes crto, koliko bo skupna izguba za leto 2019? Milijarda? To je drobiz.

J.McLane ::

hojnikb je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

@hojnikb tu glede polnjenja in praznjenja si se pa malo osmešil. Danes že imaš komot baterije, ki omogčajo 10C in več polnjenje in praznjenje, pa zdržijo dooooolgo (Toyota). Gre samo za vprašanje koliko energijske gostote si pripravljen za ta fičer žrtvovat.

pol bos kamoz dostavo linkec do datasheeta taksne liion celice ;)


Evo bom jaz:
https://www.batteryspace.com/prod-specs...
https://www.buya123products.com/uploads...
https://www.buya123products.com/uploads...

10s charge/discharge rating je podobnega ranga 20-30C, seveda priporočljivo hitro polnjenje pa ne boš videl nikjer preko 5C (~12 minut za 80%), ampak ne zato ker baterija tega nebi zmogla ampak zaradi življenjske dobe.

Še test rabljene Toyotine 4,4 kWh baterije iz 1. generacije Priusa Plug-in (Figure 4):
https://avt.inl.gov/sites/default/files...

Ko je baterija pod 50% SOC lahko sprejme 13C polnjenje, kompromis je da 4,4 kWh baterija tehta 80 kg (55 Wh/kg pack level). Še ena zanimivost iz tega testa po 250k km je kapaciteta baterije še vedno preko 90%. Hlajenje je prisilno zračno. Pa gre za tehnologijo iz leta 2012.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

m0LN4r ::

Prednarocila za ID.3... edina fora je da ga dobis med prvimi? Ali je se kaj drugega?
Se ze ve kako bo z garancijo na baterijo?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Webmojster ::

m0LN4r je izjavil:

Prednarocila za ID.3... edina fora je da ga dobis med prvimi? Ali je se kaj drugega?
Se ze ve kako bo z garancijo na baterijo?


Med prvimi ga dobiš ja. Boš tudi poskusni zajček za njih :)

8 let garancije
https://www.electrive.net/2019/06/17/vw...

kow ::

Brez prednarocila ga bos verjetno dobil nekje marca 2021....

lufthammer ::

nach acht Jahren respektive 160.000 Kilometern noch über mindestens 70 Prozent ihrer nutzbaren Kapazität verfügen

70%? Koliko bo pol tole še smiselno kupit kot rabljen avto, ko bo doseg padel že skor na polovico? In potem bo verjetno padal še hitreje. Ej jej jej.

Webmojster ::

lufthammer je izjavil:

nach acht Jahren respektive 160.000 Kilometern noch über mindestens 70 Prozent ihrer nutzbaren Kapazität verfügen

70%? Koliko bo pol tole še smiselno kupit kot rabljen avto, ko bo doseg padel že skor na polovico? In potem bo verjetno padal še hitreje. Ej jej jej.


Mislim da se bo še vedno splačalo. Enim bo dovolj tistih 200km dosega.

Pa še ena stvar - čez 8 let (ali še več, odvisno kdaj ga boš kupil) bo cena nove baterije verjetno precej nižja od sedanje. Boš pač kupil rabljen avto in novo baterijo - problem rešen.

kow ::

Zanimivo je gledati avto-net. Cene so postavljene zelo optimisticno in avti se ne prodajajo hitro. Najmanj 15 odstotkov od prodajne cene lahko gladko odstejes.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

lufthammer ::

Boš pač kupil rabljen avto in novo baterijo - problem rešen.

Bo zato rabljen za ceno baterije cenejši? Kot bi kupoval bencinarja pred menjavo motorja, za katero bi vnaprej vedel. Jasno, za minimalen denar.

Žal je tako, da je baterija bistveno bolj vezana na pogonski sklop, kot rezervoar za gorivo pri klasiki.

Spock83 ::

Kaj pomenijo te 13C, 20C itd?

J.McLane ::

C-Rating je razmerje med kapaciteto in močjo polnjenja. 1C pri 40 kWh bateriji pomeni da jo polniš s 40 kW in je napolnjena v 1 uri.

lufthammer je izjavil:

nach acht Jahren respektive 160.000 Kilometern noch über mindestens 70 Prozent ihrer nutzbaren Kapazität verfügen

70%? Koliko bo pol tole še smiselno kupit kot rabljen avto, ko bo doseg padel že skor na polovico? In potem bo verjetno padal še hitreje. Ej jej jej.


Pa ti ločiš med garancijo in pričakovano življenjsko dobo? A Bosch pralni stroj ti tudi crkne točno po 3 letih uporabe, Gorenje pa zdrži 5 let, ane?

Kako dobro se bo držala kapaciteta bo pokazal čas, ker je to neznanka je dobro kupit EV z vsaj 50% viška dosega tistega kar resnično rabiš.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

kow ::

Spock83 je izjavil:

Kaj pomenijo te 13C, 20C itd?

Coulomb (tudi kulón), ki je mera za kolicino elektrine (elektricni naboj) prenesena v 1s. Torej 1C = 1As.
Skratka koliko "goriva" "tankas" na sekundo.

hojnikb ::

J.McLane je izjavil:

hojnikb je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

@hojnikb tu glede polnjenja in praznjenja si se pa malo osmešil. Danes že imaš komot baterije, ki omogčajo 10C in več polnjenje in praznjenje, pa zdržijo dooooolgo (Toyota). Gre samo za vprašanje koliko energijske gostote si pripravljen za ta fičer žrtvovat.

pol bos kamoz dostavo linkec do datasheeta taksne liion celice ;)


Evo bom jaz:
https://www.batteryspace.com/prod-specs...
https://www.buya123products.com/uploads...
https://www.buya123products.com/uploads...

10s charge/discharge rating je podobnega ranga 20-30C, seveda priporočljivo hitro polnjenje pa ne boš videl nikjer preko 5C (~12 minut za 80%), ampak ne zato ker baterija tega nebi zmogla ampak zaradi življenjske dobe.

Še test rabljene Toyotine 4,4 kWh baterije iz 1. generacije Priusa Plug-in (Figure 4):
https://avt.inl.gov/sites/default/files...

Ko je baterija pod 50% SOC lahko sprejme 13C polnjenje, kompromis je da 4,4 kWh baterija tehta 80 kg (55 Wh/kg pack level). Še ena zanimivost iz tega testa po 250k km je kapaciteta baterije še vedno preko 90%. Hlajenje je prisilno zračno. Pa gre za tehnologijo iz leta 2012.

Torej lahko zakjučimo, da za dvomestne C charging rate so strogi pogoji in nemorš kr willy nilly polnit s tako hitrostjo.

Tako da o kakih 20C+ ali 50C govorimo samo o nišnih nizkoserijskih zadevah (lemans) pa še to verjetno samo pod določenimi pogoji (SOC, temparature itd..)
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

J.McLane ::

To so speci za off-the shelf baterije, specialne variante za KERS sisteme so pač še bolj "navite". In ni vprašanje v tem ali ne moreš, ampak do koliko je zadeva zdrava za max življenjsko dobo. To omejitev pa postavi proizvajalec baterijskega paketa s svojo elektroniko, same celice so jasno da sposobne še kaj več. Majhne baterije npr. prav tako dovolijo močnejši regen (kratkotrajno polnjenje) kot pa moč na polnilni postaji (dolgotrajno polnjenje). Enako je s specifično močjo, tisto max moč lahko cuzaš iz baterije nek omejen čas, cele baterije pa na max ne boš skuril v nobenem EV, ker se bo začela pregrevat, poplnoma enako kot se začne pregrevat če jo polneš s previsokim tokom.

Sicer pa ja res nizkoserijski Toyotini hibridi, letos jih bodo naredili "samo" 1,8 milijona, drugo leto verjetno 0 ker gre samo za prehodno nišno tehnologijo :)) Da ne omenjam da tistih kratkotrajnih 20C normalno preživi zastarela NiMh tehnologija :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Mikrohard ::

m0LN4r je izjavil:

Prednarocila za ID.3... edina fora je da ga dobis med prvimi? Ali je se kaj drugega?
Se ze ve kako bo z garancijo na baterijo?

V Sloveniji rezervacije niso več možne. Sicer se pa že dolgo ve, kaj bodo razlike. Paketi opreme bodo "boljši" od serijskih. Avto bo imel "1st" branding (bo na videz malo izstopal od serijskih). Pa v Nemčiji boš dobil 2000kW brezplačnega polnjena za eno leto (mogoče bo tudi v drugih državah kaj podobnega).

Nikec3 ::

Spock83 je izjavil:

Kaj pomenijo te 13C, 20C itd?

Najbolj enostavna razlaga je, da 1C pomeni, da se ti baterija sprazni/napolni v eni uri. 2C pomeni v pol ure, 10C v 6 minutah,...

kow je izjavil:

Spock83 je izjavil:

Kaj pomenijo te 13C, 20C itd?

Coulomb (tudi kulón), ki je mera za kolicino elektrine (elektricni naboj) prenesena v 1s. Torej 1C = 1As.
Skratka koliko "goriva" "tankas" na sekundo.

O tem se tukaj nismo pogovarjali.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

kow ::

Ne razumem razlike. Saj si povedal isto rec kot jaz, le da si poudaril da gre v obe smeri.

Nikec3 ::

kow je izjavil:

Ne razumem razlike. Saj si povedal isto rec kot jaz, le da si poudaril da gre v obe smeri.

Ups. Pa res ;((
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Spock83 ::

Hval za razlago ;)

Mikrohard je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Prednarocila za ID.3... edina fora je da ga dobis med prvimi? Ali je se kaj drugega?
Se ze ve kako bo z garancijo na baterijo?

V Sloveniji rezervacije niso več možne. Sicer se pa že dolgo ve, kaj bodo razlike. Paketi opreme bodo "boljši" od serijskih. Avto bo imel "1st" branding (bo na videz malo izstopal od serijskih). Pa v Nemčiji boš dobil 2000kW brezplačnega polnjena za eno leto (mogoče bo tudi v drugih državah kaj podobnega).


Verjetno bo kakšen odpovedal in se bodo rezervacije sprostile. Edino škoda, da ne moreš iti direktno na najmočnejšo baterijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

mertseger ::

lufthammer je izjavil:

nach acht Jahren respektive 160.000 Kilometern noch über mindestens 70 Prozent ihrer nutzbaren Kapazität verfügen

70%? Koliko bo pol tole še smiselno kupit kot rabljen avto, ko bo doseg padel že skor na polovico? In potem bo verjetno padal še hitreje. Ej jej jej.


To je bolj za garancijo napisano realno so te vrednosti mnogo višje.
Ne dolgo nazaj je bil podatek finca i ima s teslo 400 tisoč kilometrov pa ima baterija še 93% nazivne kapacitete. Po tvojem zapisu bi bil njen doseg samo še 50 km.

Nikec3 ::

V maju se je prodaja EV-jev v Evropi na letni ravni povečala za 28%:
https://insideevs.com/news/356918/may-2...

Med drugim samo 2849 prodanih Modelov 3. Zdaj pa mi res ni jasno od kod bodo privlekli rekordne številke za Q2. V prvih dveh mesecih so v ZDA in Evropi prodali:
April (ZDA): 12 000 avtomobilov
April (Evropa): 3740 Modelov 3
April (Kitajska): 3000 Modelov 3
Maj (ZDA): 16 350 avtomobilov
Maj (Evropa): 2850 Modelov 3

Seštevek teh prodaj je cca 38 000 prodanih avtomobilov, manjka pa aprilska prodaja Model S in X v ZDA in na Kitajskem, majska prodaja Model S in X v Evropi, ter celotna prodaja Tesle na Kitajskem, ter cel mesec junij. Za junij že vemo, da bo močen v ZDA, ker se po Q2 spet razpolovi subvencija. Ampak to vseeno pomeni maksimalno 25 000 prodanih avtomobilov. Za rekord morajo vse skupaj prodati 91 000 avtomobilov.

Ne vidim opcije. Že 85 000 se mi zdi težko dosegljivo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

kow ::

Do sedaj so junija na Norveskem registrirali 2905 trojk. Aprila in maja so jih registrirali 1426. Na pamet bi rekel, da bo junija cirka 10k avtomobilov v evropi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

Nikec3 je izjavil:

Ne vidim opcije. Že 85 000 se mi zdi težko dosegljivo.


Cak, se dva dni imajo, da dosezejo 91.000?

To bodo res mogl eno carovnijo narest. Sicer ni nemogoce, sam bo pa kr tezko. Mogoce so jih na kitajskem prodal 30.000 :)) Pa se 30.000 v ZDA in Evropi, pa smo.

Nikec3 ::

BigWhale je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Ne vidim opcije. Že 85 000 se mi zdi težko dosegljivo.


Cak, se dva dni imajo, da dosezejo 91.000?

To bodo res mogl eno carovnijo narest. Sicer ni nemogoce, sam bo pa kr tezko. Mogoce so jih na kitajskem prodal 30.000 :)) Pa se 30.000 v ZDA in Evropi, pa smo.

Ja, ampak junijskih številk še ni... Pa tudi vseh prodaj Model S in X ne vidimo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

kow ::

Zanimivo je predvsem to, da 85k sploh ni slaba stevilka. Verjetno bi imeli majhno izgubo v cetrtletju. Kritiki pa bi to videli - kot neuspeh.

BigWhale ::

Nikec3 je izjavil:


Ja, ampak junijskih številk še ni... Pa tudi vseh prodaj Model S in X ne vidimo.


Manjka jim 53.000, prodajo v USA morjo podvojit in pol drzat pesti, da kitajska in EU nardita se 20 jurjev. :)

kow ::

Za junij jim manjka manj kot 53k, saj ti je Nikec3 napisal...

BigWhale ::

Ja, saj mi je jasno. :) Glede na skupne stevilke pravim, da morjo se za 53 jurjev nabrat. Nekaj imajo ze nabrano, pa se ne vemo kolk je tega.

Okapi ::

kow je izjavil:

Zanimivo je predvsem to, da 85k sploh ni slaba stevilka. Verjetno bi imeli majhno izgubo v cetrtletju. Kritiki pa bi to videli - kot neuspeh.

Če vrednost podjetja temelji na predpostavki o skorajšnji svetovni dominaciji, je vse, kar ni stalno podiranje prodajnih rekordov, neuspeh.

borut_p ::

Okapi je izjavil:

kow je izjavil:

Zanimivo je predvsem to, da 85k sploh ni slaba stevilka. Verjetno bi imeli majhno izgubo v cetrtletju. Kritiki pa bi to videli - kot neuspeh.

Če vrednost podjetja temelji na predpostavki o skorajšnji svetovni dominaciji, je vse, kar ni stalno podiranje prodajnih rekordov, neuspeh.


kako je neka firma na borzi oz je vsaj delniška družba - v kolikor ni letnega prirasta na investicijo med 5-10%, je firma nezanimiva. ker se najde druge dovolj stabilne naložbe, ki obljubljajo enake dobičke (pod 5%). zato je v takih firmah vedno pritisk

kow ::

Okapi je izjavil:

kow je izjavil:

Zanimivo je predvsem to, da 85k sploh ni slaba stevilka. Verjetno bi imeli majhno izgubo v cetrtletju. Kritiki pa bi to videli - kot neuspeh.

Če vrednost podjetja temelji na predpostavki o skorajšnji svetovni dominaciji, je vse, kar ni stalno podiranje prodajnih rekordov, neuspeh.


- ce bi vrednost temeljila na skorajsni svetovni dominaciji, bi Tesla bila vredna vec kot 10x vec.
- pomemben je trzni delez na trgu, ne pa absolutne stevilke. Prodaja avtomobilov (ICE ali EV) je v 2. polovici leta vecja
- Tesla ima letos 13 odstotni delez na trgu elektricnih avtomobilov, kaj sele ce bi gledal delez prihodkov

Ne trdim, da je Tesla dobra investicija. Gotovo je zelo tvegana.

Okapi ::

10x bi bila vredna, če bi že svetovno dominirala. Obet (bolje rečeno, pobožna želja) svetovne dominacije drži vrednost tu, kjer je. Sicer bi bila, kot običajno avtomobilsko podjetje, Teslina delnica tam nekje okoli 50 evrov.

kow ::

Vrednost delnice ima opravka s pricakovano prihodnostjo, ne trenutnim stanjem. Da bi bila 10x vrednejsa, podjetje ne rabi dominirati - le dovolj investitorjev mora biti prepricanih v tako prihodnost.

Mikrohard ::

Saj ravno zaradi tega, kar sedaj omenjaš (prepričati investitorje o svetli prihodnosti), je že sedaj delnica "napihnjena".

Nikec3 ::

Wall Street worries the company could pass the 90,700 mark, but at the expense of earnings.

https://www.bloomberg.com/news/articles...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

In June 2019 Plug-In EV Car Sales In Norway Surge To 58% Market Share

https://insideevs.com/news/357526/june-...

BEVs: 7,427 (up 87.1%, 48.4% market share) + 567 'used' + 196 vans (182 new and 14 used) + 1 FCVs
PHEVs: 1,440 (down 64%, 9.4% market share)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

kow ::

Ne stekam zakaj se elektricni golf tako dobro prodaja. Meni res ni bil vsec, ko sem ga vozil.

Mikrohard ::

Kaj konkretno ti pa ni bilo všeč (razen tega, da ima v primerjavi s konkurenco relativno majhno baterijo)?

kow ::

Vozil sem ga preko avant2go car sharing - nisem se kaj veliko ukvarjal z nastavitvami. Samo usedel sem se notri.
Obcutek je bil, kot da sedim v ICE avtomobilu. Presvoh regen, ogabna navigacija, ki je bila kar v "stevcu", lol.
Pretrd, dolgocasen. Smarti so mi recimo zabavni, ceprav so to "avtomobilcki".

K0l1br1 ::

kow je izjavil:

dolgocasen
Avti morajo biti dolgočasni. Za igranje so igrače in igrišča, ne pa cesta.

kow ::

Hladilnik ne rabi biti dolgocasen. Tudi likalnik ne. Dizajn je del zivljenja. Verjetno hoces povedati, da morajo biti prakticni.

MisterM ::

Meni pa je e-golf top, ga dostikrat izposodim pri avant2go. Doseg ima res bolj bogi, se pa IMO zelo fajn vozi, tudi pospeški so odlični. Notranjost pa je tipično fauvejevska, a za car sharing po LJ in okolici je čisto dovolj.

kow ::

Dopuscam moznost, da sem prehitro sodil (po samo eni voznji). Si ga bom ob priloznosti se enkrat in si ga bolj podrobno ogledal. Je pa zame voznja z 1 pedalom fantasticna izkusnja. Ce/ko kupim EV, je to nujni feature.

K0l1br1 ::

NImajo vsi možnosti vožnje z 1 pedalom?

kow ::

Pri nekaterih pojemek ni dovolj mocan in moras pri mestni voznji uporabljati tudi zavore.

pegasus ::

Tudi moj bencinc omogoča kvaliteten 1pedal driving. Če dvignem nogo z gasa, mi kar pas zategne, tak pojemek ima ;) Dizl v primerjavi se pa kar pelje naprej ... neprijetno in kar malo strašljivo.

kow ::

Mas avtomatika?

pegasus ::

Ne.

kow ::

Torej pritisnes se sklopko. Je pa res, da pri EV tudi polozim nogo na bremzo ko se cisto zaustavim, domnevam, se niti ne zavedam.

pegasus ::

Ja, če hočem coastat, moram ali stisnit sklopko ali menjalnik potegnit v prosti tek. A na autobahnu ni veliko priložnosti za to, je pa prilagajanje hitrosti samo z desnim gležnjem zelo uporaben feature.
««
686 / 1139
»»