Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

WarpedGone ::
@energetik:
Use Factor. Reč ki je obremenjena 10% časa na max, bo zdržala 10x dlje pa če je na max nonstop. Tko čez prst.
Avtomobilski motorji so grajeni za bistveno nižjo povprečno moč, kot pa je deklarirana max moč. Glej tisto krivuljo. Dvolitrske mašine s po 150kW max, so mogoče dimenizionirane za 40-50kW const (več ur) outputa, raje manj. Kake 800 kubične zadeve pa več od 20kW max niso sposobne oddajat dlje časa. Niti jim v običajni rabi ni treba. Te mašine so narjene za občasne sunke max moči. 20kW industrijski elektro motor se v avtomobilu prerodi v 200kW žival. Brez problema, dokler ti uspeva odvajat toploto generirano v sunkih te moči.
@username:
Ta razlika že obstaja: paralelni in serijski hibrid. Prius je paralelni hibrid, diezel-elektro lokomotive so tipičen serijski hibrid.
Use Factor. Reč ki je obremenjena 10% časa na max, bo zdržala 10x dlje pa če je na max nonstop. Tko čez prst.
Avtomobilski motorji so grajeni za bistveno nižjo povprečno moč, kot pa je deklarirana max moč. Glej tisto krivuljo. Dvolitrske mašine s po 150kW max, so mogoče dimenizionirane za 40-50kW const (več ur) outputa, raje manj. Kake 800 kubične zadeve pa več od 20kW max niso sposobne oddajat dlje časa. Niti jim v običajni rabi ni treba. Te mašine so narjene za občasne sunke max moči. 20kW industrijski elektro motor se v avtomobilu prerodi v 200kW žival. Brez problema, dokler ti uspeva odvajat toploto generirano v sunkih te moči.
@username:
Ta razlika že obstaja: paralelni in serijski hibrid. Prius je paralelni hibrid, diezel-elektro lokomotive so tipičen serijski hibrid.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Pyr0Beast ::
Kar je meni všeč, je pogon izključno na elektromotor, ICE (batni ali turbina) pa je samo generator. V bistvu podobna ideja kot dizel-električne lokomotive.
Finta takega postorjenja je v izogib menjalniku in sklopki.
Poleg tega imajo tam elektro masine priklopljene direktno na kolesa in ima vsak vagon lahko svoj motor za optimalno trakcijo.
Prednost elektrikalije je samo v tem zgornjem - poceni pogon na vse 4, ni menjalnika in ostalih prenosov in moznost regeneracije.
Naredil bi motor ki se vrti z recimo 2500 obrati, vedno... V tem primeru lahko z optimizacijo sesalnih in izpušnih poti optimiziraš volumetrično učinkovitost na hudo visoke nivoje. Mislim da bi bil na koncu izkoristek zelo blizu teoretičnega. Torej blizu šoštanja. Pa tudi hrup in vibracije se da močno ubit če imaš motor ki dela na ozko določenemu območju.
Za tak agregat pase notri 2-taktni dizel s turbopuhalom.
Glede obratov pa naj bojo primerni obremenitvi, z prevelikimi obrati in majhno obremenitvijo zbijes volumetricni izkoristek masine in brezveze pumpas zrak cez.
Zvocna izolacija je pac taka kot je. Edino katalizator - glusnik lahko prilagodis skupaj z sesalnimi ventili da lavfajo v resonanci.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Za tak agregat pase notri 2-taktni dizel s turbopuhalom.
Kaj na to porečejo ekofašisti? :)
GLede tehle "prototipnih" mikroturbin - ma kdo kak podatek o hrupu? Nikjer ne vidim tega detajla, ki pa je bistven za praktično uporabnost zadeve.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
Ja sej bo delal na biodizel, pol je cist kul a ne :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Renalt je objavil preview prihajajočega modela ZOE. Lani so na sejmu predstavli eno vizijo, ki pa je bla precej bolj vesoljska. Tale reč je oblikovno precej bolj na realnih tleh, poleg tega pa so upal objavit tut nekaj številk:
Max moč: 60kW (80 HP)
Masa: 1400 kg
Navor: 222 Nm
Max hitrost: 140 kmh
"Realen" doseg: 130 km
Mogoče je max moč rahlo nizka, kar rezultira v relativno nizki max hitrosti ampak le 6,5 kg/Nm sploh ni švoh cifra. Tole zna bit precej poskočna mestna zadevca. Jasno pa da ni namenjena za AC.
Cena seveda ostaja skrivnost. Stavim na min 25.000 EUR za oskubljen osnovni model.
Max moč: 60kW (80 HP)
Masa: 1400 kg
Navor: 222 Nm
Max hitrost: 140 kmh
"Realen" doseg: 130 km
Mogoče je max moč rahlo nizka, kar rezultira v relativno nizki max hitrosti ampak le 6,5 kg/Nm sploh ni švoh cifra. Tole zna bit precej poskočna mestna zadevca. Jasno pa da ni namenjena za AC.
Cena seveda ostaja skrivnost. Stavim na min 25.000 EUR za oskubljen osnovni model.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

TESKAn ::
WarpedGone je izjavil:
Za tak agregat pase notri 2-taktni dizel s turbopuhalom.
Kaj na to porečejo ekofašisti? :)
GLede tehle "prototipnih" mikroturbin - ma kdo kak podatek o hrupu? Nikjer ne vidim tega detajla, ki pa je bistven za praktično uporabnost zadeve.
klik - od dveh minut naprej. Je pa to motor z prek 250 kW, kaj manjšega je po vsej verjetnosti tišje.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Boeing ::
Ne razumem, zakaj se ti zdi 30kW TDI nekaj blazno težkega. To je lahko mali 0,8-1L turbodizelček, ki ga najdeš v avtih tipa Lupo. In je verjetno lažji od običajnih 1,6L bencinarjev. Če hočeš pa še bolj poceni zadevo nardit, daš pa 0,8L bencinar, prilagojen na recimo 3000rpm. Bo tudi šel z izkoristom kar visoko.
Dobr, naj bo pa CRDI, če se bojiš lučk na armaturki.![]()
Spet nekdo, ki govori nekaj na pamet. TDI s 30kW vršne moči, ali TDI s 30kW stalne moči ?
Razlika je namreč ranga 2-3x...
Pa še nekaj - turbine so super stvar. Za v avione. Avioni se servisirajo točno po planu, ne malo prej in malo kasneje, ampak točno po planu. Poleg tega so turbine zelo umazani stroji, ki jih celo tdi na enoto proizvedene uporabne energije poseka po celi črti. Turbine imajo tudi problem z glasnostjo, kompliciranostjo uležajenja itd...
Ni vse zlato, kaj se sveti.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Boeing ()

TribesMan ::
Naredit turbodizla (ali pa bencinarja...), ki se vrti na konstantnih obratih s 30-40kW stalne moči (to je več kot dovolj) ni noben problem (manjši kot naredit 200HP dizla v današnjih avtih). Tudi dimenzijsko bo taka mašina VELIKO manjša kot trenutni motorji v avtomobilih. Obremnitve takega motorja so na koncu veliko manjše, kot pri motorju, ki mora delat dobro od 1000-5000 obratov. Garantirano je taka mašina skupaj z generatorjem pod 100kg.
Danes dizelski motor z menjalnikom vaga krepkih 200kg.
Če dodaš še pogonski motor in nekaj baterij za povprečenje moči, sigurno na koncu skupaj z generatorjem ne presežeš 250kg.
Danes dizelski motor z menjalnikom vaga krepkih 200kg.
Če dodaš še pogonski motor in nekaj baterij za povprečenje moči, sigurno na koncu skupaj z generatorjem ne presežeš 250kg.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

energetik ::
klik - od dveh minut naprej. Je pa to motor z prek 250 kW, kaj manjšega je po vsej verjetnosti tišje.
Bi bilo pa vseeno kul, če bi se ti zadaj vklopila takale turbinca, ko bi ti začelo zmanjkovati baterij. Kot bi zakurblal reaktivca.

Boeing: ja, malo sem podcenil. 30kW stalne moči pomeni vsaj TDI z max 60kW pri 4000rpm, če računaš, da bi laufal na recimo 2000rpm in polnem navoru.

Pyr0Beast ::
Naah. Zakaj pa nebi mašino tiščal v obrate pod polnim gasom in iz 30kW mašine pri 2500kRPM dobil ven 70kW mašino ?
Za lenarjenje pa pri nizkih obratih.
Obremenitve so odvisne predvsem od navora, s tem ko zamenjaš navor za moč zmanjšaš obremenitev gredi, povečaš pa trenje.
Za lenarjenje pa pri nizkih obratih.
Obremenitve so odvisne predvsem od navora, s tem ko zamenjaš navor za moč zmanjšaš obremenitev gredi, povečaš pa trenje.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TESKAn ::
Turbina v onem motorju tehta 70 kg in ima krepko prek 200 kW moči. Turbii, ki jih ima oni koncept jaguarja, imata vsaka 70 kW moči, tehtata pa 35 kg. Se pravi 70 kW stalne moči + generator bi verjetno zneslo pod 50 kg. Manjša moč verjetno še manj. Hkrati pa lahko v turbino tankaš karkoli, kar gori, v dizla pač ne.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

TribesMan ::
Dizla zna naredit vsak ki ima 5 minut cajta, turbina v avtu je pa še kljub vsemu bližje znanstveni fantastiki kot realnosti...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

TESKAn ::
No ja, niti ne...klik za turbino in klik za avto. Prototip je že malo bližje realnosti, kot znanstveni fantastiki
.

Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

TribesMan ::
Papir velik prenese... internet pa še mal več ;)
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

TESKAn ::
Hehe
. No še zmeraj bi raje imel avto z turbino, kot dizlom
.


Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Pyr0Beast ::
In na kaj bi pa fural turbino ? :)
Kurilca ja kaj pa drugga :P
Kurilca ja kaj pa drugga :P
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TESKAn ::
Kurilca, dizel, bencin, kerozin,...samo da gori
.

Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Pyr0Beast ::
:))
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::
Jah... upam da se zadevo da utišat :D
Ker v parih videih, ki sem jih videl, zgleda precej oglušujoče.
Ker v parih videih, ki sem jih videl, zgleda precej oglušujoče.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Pyr0Beast ::
Turbino ne moreš baš veliko zadušiti, če ima 'back-pressure' prevelik bo ogromno izgubila na že tako slabi učinkovitosti.
Pravtako je pri turbini problem pomankanje vhodnega filtra, ki je po naših cestah obvezen, spet, če ga daš, pade izkoristek.
Je pa res da se višje frekvence da dušiti bolj kot nižje.
Pravtako je pri turbini problem pomankanje vhodnega filtra, ki je po naših cestah obvezen, spet, če ga daš, pade izkoristek.
Je pa res da se višje frekvence da dušiti bolj kot nižje.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Zgleda da bom črtal turbino iz seznama dobrih idej. Whisful thinking pač. Drugi v vrsti je wankel-generator.
Zbogom in hvala za vse ribe

gensi ::
WarpedGone je izjavil:
Zgleda da bom črtal turbino iz seznama dobrih idej. Whisful thinking pač. Drugi v vrsti je wankel-generator.
Zelo verjetno se tudi Wankel ne bo obnesel. Problem je v trajnosti in izkoristku (visoki obrati načeloma slabšajo izkoristek + večje izgube pri komprimiranju).

Pyr0Beast ::
Wankel ima težave z mazanjem.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::
Torej bomo počas skonvergiral proti enovaljnemu ICE? :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

gensi ::

username ::
kakšen pa bi bil ta filter?
Pravtako je pri turbini problem pomankanje vhodnega filtra, ki je po naših cestah obvezen, spet, če ga daš, pade izkoristek.
Lahko bi dali takega kot ga imajo helikopterji v npr. puščavskih deželah - filter za pesek, kjer se zrak seveda ne filtrira z mehanskim 'sitom', ampak se zrak spelje v kroženje, pa zrnca peska in nečistoč vrže ven iz kroženja zaradi centrifugalne sile....
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

energetik ::
V bližnji prihodnosti bo zelo verjetno tako. Majhen in poceni agregat. Dobro bi bilo le, da bi nekdo standardiziral (npr. predpis EU) še zunanje mere in priključke. Potem bi bila električna prihodnost zares blizu. :))
Misliš naftna prihodnost z dodatkom elektrike?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

WarpedGone ::
V bližnji prihodnosti bo zelo verjetno tako. Majhen in poceni agregat. Dobro bi bilo le, da bi nekdo standardiziral (npr. predpis EU) še zunanje mere in priključke. Potem bi bila električna prihodnost zares blizu. :))
A še ni dost birokratskih posegov? Nobenga novga standarda ni treba - 220V/50Hz je čist dovolj dobr standard.
Glede majhnega in poceni agregata - je že kdo videl prenosni agregat, ki ti lahko laufa zraven šotora in ti lahko kljub hrupu zaspiš?
Zbogom in hvala za vse ribe

A. Smith ::
Lahko bi dali takega kot ga imajo helikopterji v npr. puščavskih deželah - filter za pesek, kjer se zrak seveda ne filtrira z mehanskim 'sitom', ampak se zrak spelje v kroženje, pa zrnca peska in nečistoč vrže ven iz kroženja zaradi centrifugalne sile....
Centrifugalni filtri so pri takšnih in drugačnih strojih že stara stvar. Zetorji so imeli včasih centrifugalne filtre za olje. Namesto, da bi menjal filter, si ob menjavi olja pod traktorjem samo odvil posodo in z nje očistil svinjarijo.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

gensi ::
@energetik: V prehodnjem obdobju je odgovor: DA.
Sedaj videni prototipi električnih avtov so predragi za masovno uporabo. Akomulatorji ob danem volumnu in masi še nimajo zadostne kapacitete, njihova cena glede na kapaciteto je zelo visoka.
@WarpedOne: Električni avti z vidika množične proizvodnje še niso zelo razviti. Proizvajalci bodo imeli vsekakor tendenco posamezne komponetne zakomlicirati. S tem bi uporabnika v največji meri "vezali" nase. Podobno analogijo lahko povzameš za polnilce mobilnih telefonov. Uzakonjen je mini USB in lahko uporabljaš kateri koli polnilec.
V primeru, da bi bilo področje regulirano na ustrezen način, bi bilo mogoče pričakovati razmah majhnih, skoraj butičnih podjetij.
Da je agregat poceni je pomembno zlasti z vidika vzdrževanja. Če se kaj zelo pokvari, agregat enostavno zamenjaš...
Sedaj videni prototipi električnih avtov so predragi za masovno uporabo. Akomulatorji ob danem volumnu in masi še nimajo zadostne kapacitete, njihova cena glede na kapaciteto je zelo visoka.
@WarpedOne: Električni avti z vidika množične proizvodnje še niso zelo razviti. Proizvajalci bodo imeli vsekakor tendenco posamezne komponetne zakomlicirati. S tem bi uporabnika v največji meri "vezali" nase. Podobno analogijo lahko povzameš za polnilce mobilnih telefonov. Uzakonjen je mini USB in lahko uporabljaš kateri koli polnilec.
V primeru, da bi bilo področje regulirano na ustrezen način, bi bilo mogoče pričakovati razmah majhnih, skoraj butičnih podjetij.
Da je agregat poceni je pomembno zlasti z vidika vzdrževanja. Če se kaj zelo pokvari, agregat enostavno zamenjaš...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gensi ()

WarpedGone ::
Gensi - se strinjam, ampak predno greš postavljat standard moraš imet vsaj nek vzorec izvedb, da lahko oceniš kaj se sploh da narest in kaj naj bo v stadardu. V trenutenm stanju majhnih poceni generatorjev - nekako ni. Vse kar se najde so 50kg težke in 3kW močne enocilindrične "honde", ki pod polno obremenitvijo tulijo ko jesihar in kadijo ko turek. Zato sprašujem če je kje kdo vidu kaj, kar je vsaj na oko primerno za v avtomobilski prtljažnik.
Glede butičnosti maš prav - nekaj tistoč obstoječih električnih avtomobilov, ki se trenutno vozi po ameriki cestah uporablja 4 različne polnilne štekerje. Kljub temu da že obstaja (ameriški) standard: SAE - J1772
Tole je ena taka reč, katero si bo moral vsak pri seb razpucat, kaj je še pripravljen plačat. Za ilustracijo:
Tesla Roadster
a) Baterija 50kWh, 450kg, 30k USD: doseg 380 km, pospešek: 4 s, cena avtomobila 100k USD
b) Pol manjša baterija 25kWh, 200kg, 15k USD: doseg 220 km, pospešek: 3,2 s, cena avtomobila 85k USD
c) Pol večja baterija 75kWh, 700 kg, 45k USD: doseg 530 km, pospešek: 4,8 s, cena avtomobila 115k USD
Katero varianto bi izbrali - a,b ali c?
Cena in teža baterij pol nižja:
a) Baterija 50kWh, 225kg, 15k USD: doseg 390 km, pospešek: 3,2 s, cena avtomobila 85k USD
b) Pol manjša baterija 25kWh, 100kg, 7k USD: doseg 250 km, pospešek: 2,6 s, cena avtomobila 77k USD
c) Pol večja baterija 75kWh, 340 kg, 22k USD: doseg 550 km, pospešek: 4 s, cena avtomobila 92k USD
Pa sedaj - a, b ali c?
Tole je bila simulacija za 70.000 USD "vreden" avto brez baterije.
Sedaj pa vajo ponovimo za navaden avto za rajo, katerega osnovna cena je recimo 20.000 USD, sama šasija tehta 1200 kg in v njega damo to baterijo (elektroniko in motor tu štejem k šasiji):
a) Baterija 50kWh, 450kg, 30k USD: doseg 300 km, pospešek: 5,4 s, cena avtomobila 50.000 USD
b) Pol manjša baterija 25kWh, 200kg, 15k USD: doseg 200 km, pospešek: 4,7 s, cena avtomobila 35.000 USD
c) Pol večja baterija 75kWh, 700 kg, 45k USD: doseg 440 km, pospešek: 6,5 s, cena avtomobila 65.000 USD
Poglejte ceno pod b in c - za 200 km in 400 km dosega. A vam tistih 200 km dodatnega potenicalnega max dosega, katerega boste potrebovali morda enkrat mesečeno opraviči 30.000 USD višjo nabavno ceno, iz 35k na 65k? Pustimo slabše pospeške dražje variante.
Tako pa zgleda s pol cenejšo in lažjo baterijo čez 10 let:
a) Baterija 50kWh, 225kg, 15k USD: doseg 350 km, pospešek: 4,7 s, cena avtomobila 35k USD
b) Pol manjša baterija 25kWh, 100 kg, 7k USD: doseg 220 km, pospešek: 4,3 s, cena avtomobila 28k USD
c) Pol večja baterija 75kWh, 340 kg, 22k USD: doseg 500 km, pospešek: 5 s, cena avtomobila 42k USD
A ste za 500 km dosega pripravljeni plačat 14k USD (50%) več kot za 220 km dosega? Ste prepričani da nihče ne bo zadovoljen z le 200 km dosega za 14k USD nižjo ceno? V ekonomiji, kjer je že 500 EUR nižja nakupna cena lahko razlika med uspehom in propadom.
Doseg in čas pospeška sem ocenil iz mase vozila glede na znane podatke o tesla roadsterju. Niso točne, niso pa daleč od resnice, za ilustracijo dovolj dobre.
Glede butičnosti maš prav - nekaj tistoč obstoječih električnih avtomobilov, ki se trenutno vozi po ameriki cestah uporablja 4 različne polnilne štekerje. Kljub temu da že obstaja (ameriški) standard: SAE - J1772
Akomulatorji ob danem volumnu in masi še nimajo zadostne kapacitete, njihova cena glede na kapaciteto je zelo visoka.
Tole je ena taka reč, katero si bo moral vsak pri seb razpucat, kaj je še pripravljen plačat. Za ilustracijo:
Tesla Roadster
a) Baterija 50kWh, 450kg, 30k USD: doseg 380 km, pospešek: 4 s, cena avtomobila 100k USD
b) Pol manjša baterija 25kWh, 200kg, 15k USD: doseg 220 km, pospešek: 3,2 s, cena avtomobila 85k USD
c) Pol večja baterija 75kWh, 700 kg, 45k USD: doseg 530 km, pospešek: 4,8 s, cena avtomobila 115k USD
Katero varianto bi izbrali - a,b ali c?
Cena in teža baterij pol nižja:
a) Baterija 50kWh, 225kg, 15k USD: doseg 390 km, pospešek: 3,2 s, cena avtomobila 85k USD
b) Pol manjša baterija 25kWh, 100kg, 7k USD: doseg 250 km, pospešek: 2,6 s, cena avtomobila 77k USD
c) Pol večja baterija 75kWh, 340 kg, 22k USD: doseg 550 km, pospešek: 4 s, cena avtomobila 92k USD
Pa sedaj - a, b ali c?
Tole je bila simulacija za 70.000 USD "vreden" avto brez baterije.
Sedaj pa vajo ponovimo za navaden avto za rajo, katerega osnovna cena je recimo 20.000 USD, sama šasija tehta 1200 kg in v njega damo to baterijo (elektroniko in motor tu štejem k šasiji):
a) Baterija 50kWh, 450kg, 30k USD: doseg 300 km, pospešek: 5,4 s, cena avtomobila 50.000 USD
b) Pol manjša baterija 25kWh, 200kg, 15k USD: doseg 200 km, pospešek: 4,7 s, cena avtomobila 35.000 USD
c) Pol večja baterija 75kWh, 700 kg, 45k USD: doseg 440 km, pospešek: 6,5 s, cena avtomobila 65.000 USD
Poglejte ceno pod b in c - za 200 km in 400 km dosega. A vam tistih 200 km dodatnega potenicalnega max dosega, katerega boste potrebovali morda enkrat mesečeno opraviči 30.000 USD višjo nabavno ceno, iz 35k na 65k? Pustimo slabše pospeške dražje variante.
Tako pa zgleda s pol cenejšo in lažjo baterijo čez 10 let:
a) Baterija 50kWh, 225kg, 15k USD: doseg 350 km, pospešek: 4,7 s, cena avtomobila 35k USD
b) Pol manjša baterija 25kWh, 100 kg, 7k USD: doseg 220 km, pospešek: 4,3 s, cena avtomobila 28k USD
c) Pol večja baterija 75kWh, 340 kg, 22k USD: doseg 500 km, pospešek: 5 s, cena avtomobila 42k USD
A ste za 500 km dosega pripravljeni plačat 14k USD (50%) več kot za 220 km dosega? Ste prepričani da nihče ne bo zadovoljen z le 200 km dosega za 14k USD nižjo ceno? V ekonomiji, kjer je že 500 EUR nižja nakupna cena lahko razlika med uspehom in propadom.
Doseg in čas pospeška sem ocenil iz mase vozila glede na znane podatke o tesla roadsterju. Niso točne, niso pa daleč od resnice, za ilustracijo dovolj dobre.
Zbogom in hvala za vse ribe

il ::
WarpedGone je izjavil:
V trenutenm stanju majhnih poceni generatorjev - nekako ni. Vse kar se najde so 50kg težke in 3kW močne enocilindrične "honde"...
Nove 3kW "Honde" so (po tovarniških podatkih) precej tišje (65dBA) in lažje (30kg), pa še dve lahko povežeš vzporedno in dobiš 6kW.
http://www.honda-as.com/power_equipment...

Pyr0Beast ::
kakšen pa bi bil ta filter?
Pravtako je pri turbini problem pomankanje vhodnega filtra, ki je po naših cestah obvezen, spet, če ga daš, pade izkoristek.
Lahko bi dali takega kot ga imajo helikopterji v npr. puščavskih deželah - filter za pesek, kjer se zrak seveda ne filtrira z mehanskim 'sitom', ampak se zrak spelje v kroženje, pa zrnca peska in nečistoč vrže ven iz kroženja zaradi centrifugalne sile....
Ciklon, ja.
Še vedno kuri energijo.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Blo je že velik debate o "tihosti" električnih avtomobilov. Resnica je, da sploh niso tihi, le drugačen hrup oddajajo na nekaj manj decibelih in običajno višjih frekvencah. Tole je en test novega Roadsterja Sport kjer se zelo dobro sliši hrup električnega motorja.
O okusu se ne razpravlja ampak meni je tole slajše od zvoka V8:
O okusu se ne razpravlja ampak meni je tole slajše od zvoka V8:
Zbogom in hvala za vse ribe

username ::
O okusu se ne razpravlja ampak meni je tole slajše od zvoka V8INFIDEL!!

I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Pyr0Beast ::
Sicer je meni bolj všeč tole, samo kaj ko ni mobilno :D
Tesla ma lušten zvok, nobenega regljanja ali pa ropotanja.
Tesla ma lušten zvok, nobenega regljanja ali pa ropotanja.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Snohman ::
http://www.autoblog.com/2010/10/07/chev...
2.000 $ bo v ZDA stal hitri polnilec za Volta; to je polnilec + montaža. Pri njih imajo 120 V napetost in standardno polnjenje traja 10 ur. S tem hitrim polnilcem, ki dela pri 240 V, traja 4 ure. Ni tako zelo hitro, se mi zdi, ampak ok.
Eno vprašanje: a to pomeni, da bi se pri nas brez tega posebnega polnilca napolnil v 4 urah, ker imamo 230 V?
2.000 $ bo v ZDA stal hitri polnilec za Volta; to je polnilec + montaža. Pri njih imajo 120 V napetost in standardno polnjenje traja 10 ur. S tem hitrim polnilcem, ki dela pri 240 V, traja 4 ure. Ni tako zelo hitro, se mi zdi, ampak ok.
Eno vprašanje: a to pomeni, da bi se pri nas brez tega posebnega polnilca napolnil v 4 urah, ker imamo 230 V?

Pyr0Beast ::
Ne. Verjetno ti bodo dali v roke low power verzijo nato pa te nategnili še za močnejšo izvedenko.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()

gumby ::
Pri nas imamo medfazno napetost 400V, torej bo napolnilo v slabih dveh urah. Lahko se pa priključiš tudi na 20kV distribucijsko omrežje in bo napolnjeno v slabi minuti. Če imaš res silo, je pa 400kV daljnovod way to go. Napolnjeno v 1,8 sekunde.

my brain hurts

nekikr ::
In kaj se zgodi, če je takih uporabnikov recimo 1.000? 10.000? 100.000? Kako to vpliva na omrežje ;)

nekikr ::
Po tvoje potem pač naredimo milijon takih avtomobilov, ker so kul, jih damo med ljudi in potem rešujemo problem?

Matev ::
>>>>> n kaj se zgodi, če je takih uporabnikov recimo 100.000?
>>>>> Po tvoje potem pač naredimo milijon takih avtomobilov,
???
ko bo toliko uporabnikov bo tudi več ponudnikov tistega kar bodo ti uporabniki potrebovali
>>>>> Po tvoje potem pač naredimo milijon takih avtomobilov,
???
ko bo toliko uporabnikov bo tudi več ponudnikov tistega kar bodo ti uporabniki potrebovali

Pyr0Beast ::
OR the grid will collapse
Ker je pač no.1 priority šparanje
Ker je pač no.1 priority šparanje
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::
OR the grid will collapse
in kaj bi potem naredili?
bi kar gledali ali bi izboljšali zadevo?

WarpedGone ::
Omrežje je že danes na meji stabilnosti in bo zahtevalo znatna sredstva za obnovo/nadgradnjo. Tut če ne bo enega električnega avtomobila na cesti.
Najbol optimističen scenarij je nekak 50 novih električnih avtomobilov prvo leto, ko se začno prodajat in nato letna rast prodaje tja do 20%. Po 10ih letih imaš kakih 1000 električarjev na cesti. Šele po 20ih letih si na 10.000 el. vozilih in po 33 letih konstantne 20% letne rasti dosežeš skupno 100.000 električnih vozil.
Nekater tule bi pa zgleda vsa ta desetletja le gledal kako omrežje razpada...
Edit:
Kolk je povprečna dnevno prevožena razdalja? Recimo da 30km (pa ni tolk). Recimo da pokurijo 300Wh/km (pa lahko tut pol manj) kar da dnevno porabo 10 kWh energije na avto. Gospodinjstva danes pri nas dnevno pokurijo nekaj čez 8 GWh energije.
Vsakodnevno polnenje 1000 el. avtomobilov predstavlja glih 0,13% povečano dnevno (in letno) porabo.
Že brez električnih avtomobilov pa letna poraba raste več kot 5% letno. To je tolk, kot da bi vsako leto na cesto zapeljalo 50.000 električnih avtomobilov. Tko da z omrežjem bo treba marskej narest, z ali brez el. avtomobilov.
Najbol optimističen scenarij je nekak 50 novih električnih avtomobilov prvo leto, ko se začno prodajat in nato letna rast prodaje tja do 20%. Po 10ih letih imaš kakih 1000 električarjev na cesti. Šele po 20ih letih si na 10.000 el. vozilih in po 33 letih konstantne 20% letne rasti dosežeš skupno 100.000 električnih vozil.
Nekater tule bi pa zgleda vsa ta desetletja le gledal kako omrežje razpada...
Edit:
Kolk je povprečna dnevno prevožena razdalja? Recimo da 30km (pa ni tolk). Recimo da pokurijo 300Wh/km (pa lahko tut pol manj) kar da dnevno porabo 10 kWh energije na avto. Gospodinjstva danes pri nas dnevno pokurijo nekaj čez 8 GWh energije.
Vsakodnevno polnenje 1000 el. avtomobilov predstavlja glih 0,13% povečano dnevno (in letno) porabo.
Že brez električnih avtomobilov pa letna poraba raste več kot 5% letno. To je tolk, kot da bi vsako leto na cesto zapeljalo 50.000 električnih avtomobilov. Tko da z omrežjem bo treba marskej narest, z ali brez el. avtomobilov.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Pyr0Beast ::
Kar je očitno v interesu EU ker spodbuja šparanje za tisti bedni procent energije.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matev ::
Kar je očitno v interesu EU
v interesu jim bo tudi ponuditi dobrino po kateri bo povpraševanje