» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
677 / 1139
»»

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

Drzim pesti, da nimas otrok, da se naujo naucil takih neumnosti, o padanju jabolk z dreves. ;>

Si jih prepozno začel držati. Imam več kot enega. In tudi pri njima drži o drevesu in jabolku. Zato pa vem kako je šlo zgoraj s 15. letnikom.>:D>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

roCkY ::

kow je izjavil:

Tesla se vedno krepko vodi pri hitrem polnenju:

https://insideevs.com/reviews/351535/te...

No, v resnici nisem preprican za audi etron.

Bjorn se je zadnji vikend spet malo vozil z e-tronom. Zadeva je precej žejna tudi v primerjavi z TMX (kje je W1, da me napade? zaradi te izjave). Polnenje pa je hitro tako da ob ustrazni polnilni mreži za e-trona bosta tam tam kar se potovalne hitrosti tiče.

Emobi ::

Kot sem zapisal pred kratkim, da lahko za 300 km natankaš v pol ure.

imagodei ::

Kar je še vedno 25 minut več kot pri tankanju goriva. Ne pravim, da je to nujno slabo, je pa drugače in zahteva drugačen pristop. Če se vračaš iz izleta in imaš v avtu otroke in boljšo polovico, lahko v primeru tankanja goriva počakajo v avtu. Če boste 30 minut filali baterijo, je treba naredit orenk postanek, otroci ne bodo čepeli v avtu (poleti v vročini), veseli te bodo tako v Petrolovih Hip-Hop prodajalnah kot v Marché-jevih...

Skratka, drugače je in marsikomu to ne predstavlja večjega udobja.
- Hoc est qui sumus -

BigWhale ::

Ja, pri EVjih mors sklepat dolocene kompromise. Ce so ti ti kompromisi sprejemljivi in ce dobre stvari odtehtajo slabse, potem je EV lahko prava stvar zate. Jaz sem v zadnjih petih letih stirikrat prevozil 800km skoraj brez postanka in slo je prevsem za avtocesto. Relacija je pa taksna, da tega tudi z Modelom 3 ne bi mogel prevozit, ker ga ne bi imel kje polnit.

Ampak v mojem primeru mi to se ni deal breaker. So pa druge stvari, ki pa bi lahko bile.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Utk ::

Če imaš denarja kot dreka, boš imel malo večji doseg in ko se boš ustavil, si boš kaj privoščil.
Če si bolj pri revnih, boš enkrat na leto pol urni postanek prebolel, če boš z njim prišparal jurja ali dva na leto pri gorivu. Pri tistem postanku boš pa pač zapravil 20 evrov za kak sladoled in sok.
Če si nekje vmes, boš pač nekje vmes.

Gregor P ::

Pol urni postanek samo zaradi polnjena goriva ne more biti in ni v nobenem primeru ok rešitev ne glede na model osebnega avtomobila. Čisto vseeno, ali imam jaz 10 minutni ali 3 urni postanek načrtovan.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Spock83 ::

Gregor P je izjavil:

Pol urni postanek samo zaradi polnjena goriva ne more biti in ni v nobenem primeru ok rešitev ne glede na model osebnega avtomobila. Čisto vseeno, ali imam jaz 10 minutni ali 3 urni postanek načrtovan.


Mesec nazaj, ko sem šel v Luxemburg sem se 5x ustavil. Rita mi je odpadla. EV pri 400km je ravno prav. Ampak saj imaš različne ljudi in potrebe...

BigWhale ::

Ce imas dnarja kot dreka, se ne bos ustavljal. Soferju bos rekel naj te dostavi tja kamor zelis ob tisti uri, vmes bos pa spal. Vseen ti bo kaj dela sofer in s cim te bo peljal.

Pri razdalji 800km avtoceste, ne bos prisel skozi z enim polnjenjem za pol ure. Tud ce imas imas Model S LR. Range je okrog 400km pri hitrosti 130km/h, ce vzges klimo se mal manj. Pol ure na super chargerju ti natanka mal vec kot 250km. Plus, na tisti poti, ki sem jo jaz vozil, ni blo superchargerja. Sedaj se mi zdi, da ze je ampak ni na polovici poti oziroma na koncnem cilju ampak prej. Zato bi bla nujna dva 35 minutna postanka, drugace ne bi mogel priti domov. :)

Ce bi sel z Modelom 3, bi se moral ustaviti za 40 in za 50 minut.

Osem urno potovanje raztegniti na deset ur je mal vec kot samo manjsa nevsecnost.

Spock83 je izjavil:

Mesec nazaj, ko sem šel v Luxemburg sem se 5x ustavil. Rita mi je odpadla. EV pri 400km je ravno prav. Ampak saj imaš različne ljudi in potrebe...


Ful je odvisno kam gres, zakaj gres tja in kak je namen potovanja. Ampak trditi, da se vse da in da je vse enostavno, je velika neumnost. Za uporabo EVja mors svoj plan nekoliko prilagoditi vozilu in imas vec tezav kot jih imas z vozilom na ICE.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Spock83 ::

Se strinjam.

pegasus ::

BigWhale je izjavil:

Osem urno potovanje raztegniti na deset ur je mal vec kot samo manjsa nevsecnost.
Zdaj že tretje leto pogosto delam isto 800km pot in čas, potreben zanjo je vse od 7:20 do 11:30, odvisno od razmer na cesti. Tako da 10h je čisto normalen pričakovan čas na taki razdalji, ICE gor ali dol. EV avto ga ne bi bistveno spremenil, verjamem pa, da bi v EV avtu prišel na cilj manj utrujen.

MrNighthawk ::

pegasus je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Osem urno potovanje raztegniti na deset ur je mal vec kot samo manjsa nevsecnost.
Zdaj že tretje leto pogosto delam isto 800km pot in čas, potreben zanjo je vse od 7:20 do 11:30, odvisno od razmer na cesti.

Na leto dvakrat prevozimo 1700 km (4je vozniki). samo enkrat se ustavimo za več kot pol ure. še vedno je hitrost tankanja goriva prednost pred počasnim polnjenjem. pri tesli sem na njihovimi mapi superchargerjev naredil plan poti...vsaj 2 uri daljši. s tem, da se moraš včasih iz AC odpeljat skoraj v mesto da napolniš itd itd. tam je lahko šele gužva. preprosto je annoying. se pa strinjam da to ni tak hud problem, če delaš takšno pot 2x na leto
verjamem pa, da bi v EV avtu prišel na cilj manj utrujen.

razen dejstva, da bi se bolj pogosto ustavljal, ne vidim zakaj bi bil manj utrujen.

m0LN4r ::

da bi v EV avtu prišel na cilj manj utrujen.

Jaz se peljem z ICEjem nekje okol 600km parkrat letno, ustavim se tocno 1x na polovici,
tankam, nardim vmes 5 pocepov, se razgibam, kupim kavo in rogljicek in grem naprej.
Z EVjem bi se mi pot podaljsala samo za eno polnenje v eno smer, se eno polnenje na cilju, se eno polnenje se za fijakat naokoli in se eno polnenje na poti nazaj, ter se eno polnenje na koncu, da me naslednji dan me pricaka poln avto.

Je pa jeba v primeru, ko sem moral to relacijo narediti isti dan. Bo z EVjem malo jebeno ali zgodilo se mi je ze tudi to, da sem pozimi stal 3-4 ure v gneci na avstrijsi avtocesti, ker so se trije sleperji prevrnili pred izvozom.

Potem pa spet, enkrat sem moral cez 250km obrnit in it takoj nazaj "urgent business" kaj bom reku, ja cuj cez 2 uri bi lahko bil tam, ampak moram avto vmes filat in potem ko pridem tja naj bi se studiral, kje ga nafilam tam?

Ja enostavno ni, ampak ce nimas spontanih problemov in ti ta cas nic ne pomeni je vredu.

Ampak ja, to bo extremno dober dodatni zasluzek za tankstelle oz. pocivalisca. Zravn polnenja avtov in kosila, otrokom se eno igralnico postavit in pokasirat. Nov trend je na vidiku.

vsaj 2 uri daljši. s tem, da se moraš včasih iz AC odpeljat skoraj v mesto da napolniš itd itd. tam je lahko šele gužva.

Tako. Seveda pa moras imet backup plan. Lahko da so polnilnice vse zasedene ali bo zasedena dokler prides, lahko da je pokvarjena. To so vsakodnevne stvari, ki se dogajajo ljudem z EVji.

Pri ICE, ki ima doseg okol 1000km je zivljenje veliko preprostejse.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

m0LN4r ::

PS:
Mimogrede, tista slika o ID.3 zaenkrat zgleda zelo grd. Upam, da to ni final verzija, ker potem se umaknem od rezervacije, ampak referenca na Golf Plus je bila spot on.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

BigWhale ::

Odpovedal bos rezervacijo avtomobila, ce ti avto po izgledu ne bo vsec? Hecn. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

m0LN4r ::

Nevem zakaj, ampak v tisti crni barvi na slikah naredi povsem drugacen vtis kot je bil v tisti pisani kamuflazi. Dejansko v tisti kamuflazi je bil lep.
Ja izgled veliko pomeni, vsakic ko se vsedem v njega ga moram pred tem pogledat ane.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Spock83 ::

m0LN4r je izjavil:

PS:
Mimogrede, tista slika o ID.3 zaenkrat zgleda zelo grd. Upam, da to ni final verzija, ker potem se umaknem od rezervacije, ampak referenca na Golf Plus je bila spot on.


Meni je ok in me še ni odvrnial od nakupa :)

m0LN4r ::

Zeni bo verjetno vsec, ker je tak druzinski... lets see.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

codeMonkey ::

Mogoce pa se bo potrebno navaditi na tako obliko elektricnih vozil :)

Zgleda druzinski, ker spominja na vozila kot je recimo Citroen Picasso, ampak ce posmislis, da je najbolj smiselno imeti baterijo spodaj, elektricni motor z inverterjem pa je nekoliko manjsi od ICE, je taka oblika precej naravna. S tega vidika IMO ni potrebe po dolgem prednjem delu vozila, ce pa ze avto mora biti vsecen (glede na danasnje standarde), bo pa ocitno "frunk" reseval zadevo. Ampak "frunk" pa spet podrazi avto :)

Zgodovina sprememb…

Spock83 ::

bambam20 ::

Imena imajo pa tako brezvezna ,da je joj. Čakam, da pride model MP3 :)

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

Nevem zakaj, ampak v tisti crni barvi na slikah naredi povsem drugacen vtis kot je bil v tisti pisani kamuflazi. Dejansko v tisti kamuflazi je bil lep.
Ja izgled veliko pomeni, vsakic ko se vsedem v njega ga moram pred tem pogledat ane.


Dokler je rec funkcionalna je vse en in isti prdec. :> Pr men je bolj tko: "Kaksno barvo avta bi pa imeli?" 'Tisto k jo mate na zalogi.'

codeMonkey ::

Na TopGear so objavili obdelane slike, ki naj bi priblizno dale obcutek kako bo zadeva zgledala v beli barvi: https://www.topgear.com/car-news/electr...

bambam20 ::

BigWhale je izjavil:



Dokler je rec funkcionalna je vse en in isti prdec. :> Pr men je bolj tko: "Kaksno barvo avta bi pa imeli?" 'Tisto k jo mate na zalogi.'



OČitno bo že nekaj na tem, da večina jemljete temne barve, s tem si precej slabše opazen v prometu, kot če vzameš avto v rdeči, rumeni, svetlo modri barvi. Verjetnost, da te bo kdo spregledal in trčil vate v teh barvah je precej nižja, kot če voziš avto v beli, sivi, črni, rjavi barvi..

Emobi ::

To drži. Večina jemlje 'brezbarvne' avtomobile: srebrna, bela, in črna, kar je dolgočasno. Načeloma pa velja, da temnejše barve bolj pristojijo velikim limuzinam, svetlejše in bolj tople pa manjšim avtomobilom.
Glede na to, da avto kupujem za veliko let, vse skrbno izberem, tudi barvo. Ženske pa običajno zanima predvsem, kakšne barve je, in pravijo, da mora biti lep.
Jaz pa pravim, da to ni važno, avto mora biti predvsem dober - zaradi varnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

bambam20 ::

Emobi je izjavil:

To drži. Večina jemlje 'brezbarvne' avtomobile: srebrna, bela, in črna, kar je dolgočasno. Načeloma pa velja, da temnejše barve bolj pristojijo velikim limuzinam, svetlejše in bolj tople pa manjšim avtomobilom.
Glede na to, da avto kupujem za veliko let, vse skrbno izberem, tudi barvo. Ženske pa običajno zanima predvsem, kakšne barve je, in pravijo, da mora biti lep.
Jaz pa pravim, da to ni važno, avto mora biti predvsem dober - zaradi varnosti.



IZ tega lahko sklepamo, da slovenski kupec škrtuh in išče samo popuste,ker za svetlejšo barvo je potrebno vzeti vato po naročilu, kar pa avto podraži tam do 1.500€.

Vizuelno lepi avti nikoli niso bili poceni kot novi.

roCkY ::

Dokumentaraca na temo proizvodnje elektrike:



Nikec3 ::

Emobi je izjavil:

To drži. Večina jemlje 'brezbarvne' avtomobile: srebrna, bela, in črna, kar je dolgočasno. Načeloma pa velja, da temnejše barve bolj pristojijo velikim limuzinam, svetlejše in bolj tople pa manjšim avtomobilom.
Glede na to, da avto kupujem za veliko let, vse skrbno izberem, tudi barvo. Ženske pa običajno zanima predvsem, kakšne barve je, in pravijo, da mora biti lep.
Jaz pa pravim, da to ni važno, avto mora biti predvsem dober - zaradi varnosti.

Se bi strinjal s tem, da svetlejše barve pašejo manjšim in bolj "funky" avtomobilom.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

bambam20 ::

Nikec3 je izjavil:


Se bi strinjal s tem, da svetlejše barve pašejo manjšim in bolj "funky" avtomobilom.


Se ne strinjam.

Nikec3 ::

bambam20 je izjavil:

Nikec3 je izjavil:


Se bi strinjal s tem, da svetlejše barve pašejo manjšim in bolj "funky" avtomobilom.


Se ne strinjam.


Ta slika potrjuje mojo tezo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

bambam20 ::

Nikec3 je izjavil:

bambam20 je izjavil:

Nikec3 je izjavil:


Se bi strinjal s tem, da svetlejše barve pašejo manjšim in bolj "funky" avtomobilom.


Se ne strinjam.


Ta slika potrjuje mojo tezo.


BMW m4 ni majhen in ni funky avto.

Nikec3 ::

bambam20 je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

bambam20 je izjavil:

Nikec3 je izjavil:


Se bi strinjal s tem, da svetlejše barve pašejo manjšim in bolj "funky" avtomobilom.


Se ne strinjam.


Ta slika potrjuje mojo tezo.


BMW m4 ni majhen in ni funky avto.

Res je.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Stari maček ::

Taka barva na BMW-jih je kriminal. Samo še en črnski zvodnik z debelo zlato ketno manjka poleg.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

BRG je edina prava "moška" barva.;)

bambam20 ::

Okapi je izjavil:

BRG je edina prava "moška" barva.;)



A to ma Tesla sploh v ponudbi?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

Okapi ::

Sem precej prepričan, da ne. Itak je koristno, da ti teslo polakira nekdo, ki to res obvlada.:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

bambam20 ::

Okapi je izjavil:

Sem precej prepričan, da ne. Itak je koristno, da ti teslo polakira nekdo, ki to res obvlada.:D


To je pa tudi res.

Fino je delat v takšni tovarni avtomobilov, kjer se dopušča šlamparija na kubik in stranke vseeno kupijo z veseljem.

m0LN4r ::

Na tistem fotoshopu od TG zgleda lep v beli barvi, ker je olepsan z crnimi elementi.

No ja komaj cakam testno voznjo.

Je kdo tu, ko to bolj resno spremlja in ve kake so garancije na EV med proizvajalci? Kok je na baterijo, kok na avto?

Strah me je edino, kako so baterije trpezne ce pride do trka? Nekje na motortalk.de sem bral, da ima en skos probleme z celico, od takrat ko se mu je nekdo v rit zaletel. Tudi po popravilu, mu kao nekje nekaj pusca
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

Strah me je edino, kako so baterije trpezne ce pride do trka? Nekje na motortalk.de sem bral, da ima en skos probleme z celico, od takrat ko se mu je nekdo v rit zaletel. Tudi po popravilu, mu kao nekje nekaj pusca


Kaj mu pusca? Hladilna tekocina? Celice ven padajo? ;>

MrNighthawk ::

m0LN4r je izjavil:

Strah me je edino, kako so baterije trpezne ce pride do trka? Nekje na motortalk.de sem bral, da ima en skos probleme z celico, od takrat ko se mu je nekdo v rit zaletel.

Mene bolj skrbi, da se ne vžge pri trku kot pa, da "nekaj pušča". Ne vem, če je to ok, da se takšne stvari ne zamenja oz kdo da garancijo na popravilo.

VaeVictis ::

Glede Tesle je treba paziti, da ne vodiš preveč po soljenem asfaltu..

Emobi ::

Tista strupeno zelena barva BMW M4 ni za običajnega uporabnika, pač pa za nekoga, ki na vsak način hoče vzbujati pozornost. In z neskladno barvo za takšen avtomobil je pozornost zagarantirana. Zanemarljiv delež vseh BMW-jevih modelov ima takšno barvo.

V konkretnem primeru pa gre za podjetje Nutritech, ki verjetno dela zelene smutije in je ta barva še kako upravičena! :)

Emobi ::

Garancija na baterijo je običajno 8 let in 100 kkm. V teh letih ne sme pasti kapaciteta pod 70 %.

Baterija je v podvozju dobro zaščitena in pri trku ne bi smelo biti večjih problemov z vžigaom, kot pri klasičnih avtomobilih. Upam, da so proizvajalci avtomobilov to preizkusili in optimizirali, kajti manjša požarna varnost ni sprejemljiva. No, za Teslo človek ne more biti prepričan, če so dobro opravili nalogo.
Sigurno pa bi se pojavljali vpoklici vozil, če bi bila možnost vžiga ob nesreči večja.

I3 ima baterijo iz osmih paketov (vsak ima 12 celic), ki se lahko menjajo posamično za primer odpovedi ali poškodbe.

Magic1 ::

Tesla je žrtvovala varnost za boljšo kemijo baterij. To je tudi eden od razlogov zakaj uporabljajo cilindrične celice, da so bolj zaščitene. Samo ko pride enkrat do vžiga je pa hudič. Druga dobra plat teh baterij je tudi zelo efktivna regulacija temperature celic, kar zelo pomaga pri življenski dobi le teh. Tesla je rizik maker, ostali si pač ne upajo.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Emobi ::

Samo o reciklaži teh baterij se bolj malo govori. Ni si težko predstavljati, kaj je težje reciklirati: 7000 malih cilindričnih celic, ali 100 velikih prizmatičnih...

Resna in odgovorna podjetja ne riskirajo in dajo seveda varnost na prvo mesto. Amerika pa je dežela, kjer varnost, tudi v najširšem pomenu besede, ni ravno v ospredju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

Je pač tako, da tisti izdelovalec, ki pri svojih izdelkih riskira, veliko tvega tudi kupec tega izdelka.

fikus_ ::

Tudi paketi/prizme baterij so sestavljene iz manjših cilindričnih baterij. Je samo stvar vezave (vzporedna/zaporedna), kakšet tok/napetost želiš dobiti.
Mislim da je bila neka Norveška firma (jih ni več-propadli) je delala baterije v obliki "plošč" oz. "coffee bag". Sem bil pred leti na seminarju na temo baterij na KI v LJ, kjer so imeli izdelane vzorce baterij dobesedno v vrečkah od Barcafeja (alu folija prevlečena s plastiko).

J.McLane ::

Prizmatičen in pouch celice notri nimajo "manjših cilindričnih baterij". Plasti so zložene kot bi zlagal paket papirja enega na drugega.

O reciklaži se bo razmišljalo ko bo odsluženih baterij (surovin) veliko na razpolago, takrat je to ekonomsko sprejemljivo. Veliko bolj preprosto kot pa reciklaža nekih AA Duracelk...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Sestavljene so iz dveh plošč (lahko baker in aluminij) anoda-katoda, okrog elektrolit, vse skupaj pakirano v vrečko.

https://www.google.com/url?sa=i&source=...

J.McLane ::

Ne vem kaj si hotel linkat, ampak tule je ena zelo nazorna slikca po kateri bi moglo biti vse jasno:
https://images.app.goo.gl/Cs6dHtDz2DnJY...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
677 / 1139
»»