» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
632 / 1132
»»

Truga ::

O vem vem, ampak elonovi avti se gradijo in uporabljajo v puscavi. Saj ves da je kalifornija velika zadeva, ne?

Invictus ::

svit je izjavil:

Saj veš, da imajo v Kaliforniji tudi gore in zime? Recimo njihova najvišja gora ima 4200 m, severni del Kalifornije pa tudi pozna sneg...

Sicer pa, kaj bi razlagal, grem raje opazovat rast nohtov na moji nogi. Bo bolj produktivno...

Iz San Francisca/San diega do hribov je 6 ur vožnje...

Tesla nekako to ne zmore...

Za šminkiranje na Venice beach je pa kul... Ker si kao eko...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

svit ::

Truga je izjavil:

O vem vem, ampak elonovi avti se gradijo in uporabljajo v puscavi. Saj ves da je kalifornija velika zadeva, ne?

Jaz vem da je Kalifornija velika država, nisem pa prepričan, da ti to veš, vsaj glede na tvoje zadnje objave...

Mimogrede... ICCT je objavil 4 letno študijo, v kateri je primerjal stroške lastništva različnih vrst Golfa -> TSI, TDI, GTE in BEV. Slabe novice za ICE verzije, saj je BEV verzija najcenejša.
Povezava na poročilo
Ni ideje

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: svit ()

RedDrake ::

svit je izjavil:


Mimogrede... ICCT je objavil 4 letno študijo, v kateri je primerjal stroške lastništva različnih vrst Golfa -> TSI, TDI, GTE in BEV. Slabe novice za ICE verzije, saj je BEV verzija najcenejša.
Povezava na poročilo

Temu bi jaz bolj rekel, da so novice (glede na naslov te teme) IZJEMNO slabe za vse državne proračune.
Izkaže se, da na vsakem BEV države (VB, FRA, NEM, NL, NOR) dobijo 0 EUR davkov. Pri ICE izvedbah so že v 4-ih letih te številke okoli 10k EUR na vozilo.
Torej, vsak BEV povzroči izpad dohodka proračuna.
Če se jih (ker so prava stvar) zamenja kakih 25% v "bližnji" prihodnosti, bodo države izgubile nekje 30% dohodka iz davkov in trošarin povezanih z osebnih prevozom.
Kul!
Manj moči državi, več moči posameznikom!
samo imam občutek, da politikom to ne bo všeč ...

Stari maček ::

J.McLane je izjavil:

Stari maček je izjavil:

J.McLane je izjavil:

VaeVictis je izjavil:

Kona EV doseg 28 kWh baterija 290 km, 64kWh 450km.

Kona bencinska med 595 do 900 km dosega, odvisno od motorja.

Kona diezelska med 940 km do 1160 km dosega.

Ce upostevas se doseg, se direkt pokaze ta energijska gostota.


Niti približno se ne pokaže v taki obliki kot si jo ti serviral (dizel 48 MJ/kg vs. Li-ion 0.36–0.875 MJ/kg). Iz gole energijske gosotote so baterije videti čisto useless, v resnici so pa že danes uporabne, da ne rečem kaj se bo zgodilo ko se energijska gostota baterij podvoji in cena razpolovi, kar je na nek neznan dolgi rok neizbežno.

No, ko bo pa prišlo do tega, bom pa štromarja kupil. Verjetno bo to za sv. Nikoli.


Ok, po tvoje nikoli ne bomo dosegli 120 kWh baterije v velikosti baterije v Leafu za ceno današnje 60 kWh? Moja ocena je da bomo tam čez ene 10-15 let.

Dečko, napačno si razumel. Cena mora tudi past na polovico današnje 60 kWh....

lufthammer ::

Iz prve roke - tabla na sredini v Mercedesu je zgolj za zajemanje in odčitavanje podatkov v času testiranj. Toliko o untergangu....
Mimogrede, lepo bi bilo uporabljati četrti sklon
ukinit vse gumbe vseh gumbov na armaturi, kot ne more čez noč ukinit ICE motorje motorjev
ane, Utk. Zelo moteče!

Utk ::

tabla na sredini v Mercedesu je zgolj za zajemanje in odčitavanje podatkov v času testiranj.

Na to sem tudi jaz pomislil ko sem videl sliko, ampak je tolk resnih cajtngov napisalo, da je prava stvar, da...ah, sej niso resni.

Gregor P ::

... s tem, da če ti res hočeš (plačaš), ti lahko pri Mercedesu vgradijo marsikaj v vozilo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Stari maček je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Stari maček je izjavil:

J.McLane je izjavil:

VaeVictis je izjavil:

Kona EV doseg 28 kWh baterija 290 km, 64kWh 450km.

Kona bencinska med 595 do 900 km dosega, odvisno od motorja.

Kona diezelska med 940 km do 1160 km dosega.

Ce upostevas se doseg, se direkt pokaze ta energijska gostota.


Niti približno se ne pokaže v taki obliki kot si jo ti serviral (dizel 48 MJ/kg vs. Li-ion 0.36–0.875 MJ/kg). Iz gole energijske gosotote so baterije videti čisto useless, v resnici so pa že danes uporabne, da ne rečem kaj se bo zgodilo ko se energijska gostota baterij podvoji in cena razpolovi, kar je na nek neznan dolgi rok neizbežno.

No, ko bo pa prišlo do tega, bom pa štromarja kupil. Verjetno bo to za sv. Nikoli.


Ok, po tvoje nikoli ne bomo dosegli 120 kWh baterije v velikosti baterije v Leafu za ceno današnje 60 kWh? Moja ocena je da bomo tam čez ene 10-15 let.

Dečko, napačno si razumel. Cena mora tudi past na polovico današnje 60 kWh....


Dečko, cena se tipično izraža v $/kWh, energijska gostota pa v kWh/kg, dve ločeni stvari.

Če se energijska gostota izboljša imaš lažji avto z več prostora z enako veliko baterijo kot danes.
Če se cena razpolovi imaš 120 kWh za isto ceno kot danes 60 kWh.

Res ne vem kaj tu ni jasno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

spirit ::

ČE mislite, da si država ne bo povrnila izpada iz davkov trošarin se motite, morda ne takoj, ravno za to da se dela na področju povečanja prodaje in razvoja EV (pa ne govorim o Sloveniji ampak EU in USA, kot celoti), ko bo količina EV dovolj velika, da se jim bo izpad resno poznal bodo pač povečali cestnine in podobno za EV, ali pa boš imel nekje nek pribitek pri računu za elektriko, v primeru da si lastnik EV. Države bodo sigurno pokrile izpade iz teh prihodkov, vprašanje pa če jih bodo plačali samo lastniki EV ali tudi ostali, morda za začetek še dvigujejo trošarine za naftne derivate, s čimer se več ljudi odloči za prehod na EV in potem to nekako zmonetizirajo/obdavčijo.

Lonsarg ::

Že res da država rabi prihodek, ampak državi je mar zgolj za "total", ne če pride denar od avtov, alkohola, cigaret,.... Nafta trenutno nesorazmerno več prinaša v blagajno zaradi čisto ekonomskih razlogov, ker kot država nismo proizvajalka nafte. Pri elektriki to ne drži, torej NI ekonomskega razloga za davčno diskriminacijo kot pri nafti.

Če že bo kaka dobrina na tapeti bodo to baterije, torej posredno celoten avtomobil. Ekonomsko in družbeno upravičen je tudi večji prispevek pri cestnini, ker je pozitivno imeti manj lastništva avtomobilov in več drugih načinov prevoza. Skratka sama elektrika ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Emobi ::

Ker je Evropa predpisala avtomobilskim proizvajalcem postopno zmanjševanje izpustov CO2 na prevožen kilometer, so se proizvajalci odločili za preferiranje dizelskih ICE-jev, ker imajo manjšo porabo in zato res izpustijo v zrak manj CO2, vendar pa več NOx, predvsem pa veliko več trdih delcev - saj, ki jih še tako dobri filtri ne morejo vse zadržati.

Stavili so na dizla, kljub temu, da je bolj kompliciran od bencinarja, je dražji in potrebuje več vzdrževanja ter je manj vzdržljiv. To je industriji tudi odgovarjalo, saj so za bolj kompliciran izdelek lahko zahtevali višje cene, inženirji pa lahko naredijo skorajda karkoli, samo da kdo to plača.

Kupovanje dizlov je odgovarjalo tudi kupcem, vsaj tistim, ki letno naredijo veliko kilometrov, ko je strošek lastništva dizla manjši od TCO bencinarja.

V Sloveniji smo pri kupovanju vrste ICE-ja nekritično kopirali Nemce, čeprav mi nimamo toliko avtocest in velikih razdalj med mesti in letno v povprečju ne delamo toliko kilometrov, da bi bil nakup dizla upravičen iz stališča ekonomike; iz stališča zdravja pa itak ni upravičen v nobenem primeru.

Kdor je pri nas kupil dizla in dnevno ne sedi v njem slabi dve uri (30 do 35 kkm/leto), se vozi dražje, kot bi se z bencinarjem, saj je TCO pri nižji kilometrini višji. Tak kupec je bil bodisi zaveden od prodajalcev, ki pač raje prodajajo dražje zadeve, bodisi zaradi različnih razlogov in trendov ni upošteval višjih stroškov lastništva pri dizlih in bolj škodljive izpuste kot pri bencinarjih.

Rešitev ni v tem, da lastniki dizlov svoje avtomobile na vrat na nos prodajo in kupijo bencinarje, saj bi bilo to neekonomično, pa tudi moderni bencinarji imajo zaradi visokih pritiskov vbrizga goriva izpuh vse bolj podoben dizelskemu.

Rešitev ni niti v motorjih na plin, ki puščajo za seboj sicer najmanj trdnih delcev, CO2 in NOx pa ne bistveno manj.

Še najbolj smiselno je presedlati na EV, ko bo stari ICE odslužil svoje, oziroma takrat, ko je izguba vrednosti vozila sprejemljiva glede na to, koliko tisoč kilometrov je vozilo opravilo.

Problem pa je, da je ponudba EV-jev še zelo majhna in količinsko nezadostna in ne more zadovoljiti večine kupcev novih avtomobilov, ki bi morali dobro premisliti, zakaj vse potrebujejo avtomobil in kakšne zahteve naj bi izpolnjeval ter nenazadnje, kakšen vpliv ima ta izdelek na ljudi in na okolje.

Ko trg ponudi EV, ki izpolnjuje zadane pogoje, je najboljša rešitev, da se tisti, ki nameravajo kupiti nov avto, ker jim kupna moč to dovoljuje, postavijo v vrsto za nakup EV-ja, seveda, če imajo možnost polnjenja na domači vtičnici, sicer morajo urediti še to, oziroma počakati, da to uredi skupnost.

Do takrat pa bo stari ICE še vzdržal, kajti v tem trenutku je nakup novega fosilca precej tvegan, saj bo zaradi razmaha EV-jev cena rabljenim ICE-jem močno padla, kar se je dizelašem že zgodilo zaradi dizelske afere.

Potrebno pa je usvojili tudi malo drugačen način razmišljanja. Namreč, zahtev za EV ne gre enostavno preslikovati iz ICE-jev, ker običajni EV ne more imeti 700 km dosega in polnjenja baterije v nekaj minutah. Zmorejo pa že 400 km dosega in polurno polnjenje, kar popolnoma zadostuje za večino osebne uporabe, pa tudi po 400 kilometrih se je iz zdravstvenih razlogov pametno za pol ure ustaviti. No, pravzaprav je pretegovanje mišic smiselno že po uri in pol sedenja v avtu.

Nekateri čakajo, da bodo imeli EV-ji dvakrat večji doseg in pol manjšo ceno, kar se bo čez več desetletij res zgodilo, vendar pa je naivno upanje, da bo strošek lastništva manjši, kajti država gostoto prometa regulira z dajatvami in ob občutno manjših stroških osebnega prevoza, bognedaj razpolovljenih stroških, bi se promet zaradi prenasičenosti ustavil. TCO EV-ja je kljub dvakratni nabavni že danes nekoliko manjši od TCO ICE-ja, zahvaljujoč subvenciji, kaj bistveno manjši pa ne bo nikoli, ker ko bo nabavna cena nižja, ne bo več subvencije in ko bo še nižja, bo dajatev za uporabo cest in ko bo še cenejši, bo...

Ko je trg ponudil EV za normalno ceno (Tesla S in X to nista), z zadnjim pogonom, dosegom okrog 200 km in hitrim 50kW polnjenjem, kar so bile moje zahteve, sem ga takoj nabavil in že dve leti se vozim ceneje, hitreje, tišje in nesmrdljivo ter sem več kot zadovoljen.

Kar se pa tiče kupne moči pri nas, je velika za približno 60.000 novih avtomobilov na leto, kar je povsem spodobno in primerljivo z evropskimi državami. Revnejši sloji seveda ne kupujejo novih avtomobilov, ti kupujejo rabljene in to ni nič narobe.

Nemški avtomobilski managerji govorijo, da si bodo ljudje z manjšimi prihodki težko privoščili EV-je, ker so dragi, vendar je njihova skrb za nižje sloje zlagana - s tem si hočejo samo zagotoviti boljša pogajalska izhodišča pri prehodu v brezogljično družbo in čim dlje prodajati staro tehnologijo. Njihova skrb je predvsem dobiček in s tem povezana njihova plača in položaj. Hkrati pa se tudi zavedajo, da če se ne bodo pravočasno prilagodili, jih bo to drago stalo, ker bo smetano pobrala konkurenca.

Z Ameriko se težko primerjamo, kajti tam so precej drugačne razmere. Tam tretjina ljudi nima nobenih prihrankov, tretjina pa ima prihranjenih do 1000 $, kar je praktično enako prvi tretjini. Tesle pa večinoma kupujejo gospodinjstva s prihodki okrog 300.000 $ na leto. Takšne razslojenosti pa pri nas k sreči ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Stari maček ::

J.McLane je izjavil:

Stari maček je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Stari maček je izjavil:

J.McLane je izjavil:

VaeVictis je izjavil:

Kona EV doseg 28 kWh baterija 290 km, 64kWh 450km.

Kona bencinska med 595 do 900 km dosega, odvisno od motorja.

Kona diezelska med 940 km do 1160 km dosega.

Ce upostevas se doseg, se direkt pokaze ta energijska gostota.


Niti približno se ne pokaže v taki obliki kot si jo ti serviral (dizel 48 MJ/kg vs. Li-ion 0.36–0.875 MJ/kg). Iz gole energijske gosotote so baterije videti čisto useless, v resnici so pa že danes uporabne, da ne rečem kaj se bo zgodilo ko se energijska gostota baterij podvoji in cena razpolovi, kar je na nek neznan dolgi rok neizbežno.

No, ko bo pa prišlo do tega, bom pa štromarja kupil. Verjetno bo to za sv. Nikoli.


Ok, po tvoje nikoli ne bomo dosegli 120 kWh baterije v velikosti baterije v Leafu za ceno današnje 60 kWh? Moja ocena je da bomo tam čez ene 10-15 let.

Dečko, napačno si razumel. Cena mora tudi past na polovico današnje 60 kWh....


Dečko, cena se tipično izraža v $/kWh, energijska gostota pa v kWh/kg, dve ločeni stvari.

Če se energijska gostota izboljša imaš lažji avto z več prostora z enako veliko baterijo kot danes.
Če se cena razpolovi imaš 120 kWh za isto ceno kot danes 60 kWh.

Res ne vem kaj tu ni jasno.

Lepo sem napisal ko bo cena EV polovica današnje IN kapaciteta baterij podvojena, ampak ti se seveda ne daš krstit in goniš svoje.

MrNighthawk ::

Emobi je izjavil:

Še najbolj smiselno je presedlati na EV, ko bo stari ICE odslužil svoje, oziroma takrat, ko je izguba vrednosti vozila sprejemljiva glede na to, koliko tisoč kilometrov je vozilo opravilo.

Problem pa je, da je ponudba EV-jev še zelo majhna in količinsko nezadostna in ne more zadovoljiti večine kupcev novih avtomobilov, ki bi morali dobro premisliti, zakaj vse potrebujejo avtomobil in kakšne zahteve naj bi izpolnjeval ter nenazadnje, kakšen vpliv ima ta izdelek na ljudi in na okolje.

Ko trg ponudi EV, ki izpolnjuje zadane pogoje, je najboljša rešitev, da se tisti, ki nameravajo kupiti nov avto, ker jim kupna moč to dovoljuje, postavijo v vrsto za nakup EV-ja, seveda, če imajo možnost polnjenja na domači vtičnici, sicer morajo urediti še to, oziroma počakati, da to uredi skupnost.

Do takrat pa bo stari ICE še vzdržal, kajti v tem trenutku je nakup novega fosilca precej tvegan, saj bo zaradi razmaha EV-jev cena rabljenim ICE-jem močno padla, kar se je dizelašem že zgodilo zaradi dizelske afere.



Se pravi, če imaš danes 15 let star avto potem je smiselno prešaltat na EV? Malo kontradiktorno navajaš. Meni se zdi smiselno kupit 5 let rabljen ICE z malo kilometri. Dokler EVji ne bodo cenovno ugodni in praktični kar se tiče dosega ter polnjenja. Imam željo, da bo moj naslednji avto EV ampak dvomim, da bodo v naslednjih 10ih letih tako uredili zadeve, da bo to možno in da bodo ICE kar naenkrat postali dragi.
Pozabil si pa omenit plug in hybride.

Ko je Apple predstavil touchscreen telefon si ga je določen % ljudi kupilo. Ostali so počakali, da se je tehnologija bolj prijela in pocenila. Ker vsak ni rabil telefona za takrat "vrtoglavih" 400€. Enako je z avtomobili.

roCkY ::

Iz 300€ na 500-700€ je za marsikoga sprejemljiv preskok. Zato se telefoni prodajajo tudi za 1000€. Iz 25k na 45-55k pa je precej druga. EV-ji se bodo prodajali a počasneje kot si marsikdo misli. Ampak, če kuhamje kosila v prostoru sprosi več NO2 kot ga je zraven križišča neke druge logike kot ekonomske za prehod na EV ni. Je smiselno dajat dodatnih 5-6k za PHEV? Aja sej bodo bencinarje in dizle podražili oz. so jih delno že. Torej potrošnik zgubi kakorkoli se obrne. Nekdo pa mora kupovat iz tovarn sicer tudi rabljenih za tiste, ki prisegajo na rabljeno ne bo.

J.McLane ::

NO2 morda direktno ni nevaren, se pa z njim na soncu tvori ozon, ta pa povzroča kar nekaj problemov.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

obvezno vklopit 1.5 speed rate ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

Toyota se igra z ognjem:
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

MrNighthawk ::

Nikec3 je izjavil:

Toyota se igra z ognjem:


Zakaj z ognjem? Ker je EVje težko pogasit?

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:

obvezno vklopit 1.5 speed rate ...


A lahko kak povzetek, ali pa vsaj izseke kjer je kaj zanimivega, ker tudi na 1,5 speed tole vse pogledat...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

1. Tesla uses the same chemistry in both its 18650 and 2170 cells
2. No magic in 2170s; energy increase matches weight and vol increase vs 18650
3. 2170 cell gravimetric energy density (GED) was measured at 237 wh/kg
a) measured 16.2 wh energy in his test (see pt 8.3 below)
b) 2170 cell weighed 68.2g
4. Model 3 pack-level GED is calculated at 149 wh/kg
5. measured 2170 cell capacity around 4.45 amp hrs @ 0.25C discharge rate
6. a discharge curve was provided (see graph below)
7. This chart incorrectly states a figure for "Demonstrated Pack Capacity". This is calculated and inferred, not "Demonstated" (there are other losses in the pack)
8. Jack likely slightly underestimates the 2170 cell's energy capacity:
he uses end-pt voltages for each 5 min time slice rather than the avg
he stops the discharge at 2.8v instead of the industry-std 2.7v
a more realistic energy capacity from his test is ~18.1wh (see pt 3 above)
corresponding GED is 265 wh/kg at the cell level
9. Jack tested just one 2170 cell (with an unknown number cycles), and did not use automated test equipment, so results will vary when other groups attempt to reproduce this test.
10. Jack uses 3 digit precision while gathering data, then displays 5 digit precision in his results [face-palm]


Glavni povzetek je, da bi se baterija v M3 lahko filala z 160kW b.p., segrevanje ni problem (vsaj v primeru ene same celice na mizi).

Zgornje cifre so rezulat 4-urnega praznenja i.e. 0.25c oz simulacija vožnje s 120kmh.
Pri nižji obremenitvi, se iz baterije dobi već.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

In zgorje cifre niso primerljive s ciframi iz specifikacij / reklam drugih baterij.
Zbogom in hvala za vse ribe

m0LN4r ::

Ma sej zato pa, ce bi se vzel EV bi se doplacal za vso mozno garancijo, ker okvare so in kot je nebivedu napisal, polek vse mozne elektronike, ki lahko dela probleme, podvozje in vecja teza tudi ne gresta najbolj skup.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Utk ::

Nebivedu je seveda v tej temi prikladno pozabil omenit tisto, kar omenja v drugih temah. Kako vsako (ali vsako drugo) leto, če je treba ali ne, menja termostat, cinšpulo, lamdasondo in še kak drug senzor, pa diske, ploščice, verjetno še kakšno cevko, da ne govorimo o jermenih, pumpah in filtrih, pa menjavi olja v menjalniku, kar njega sicer še zmeraj lahko pride "poceni", če to dela sam, za večino ljudi je pa to strošek in predvsem sitnost. Pa tudi njega ne pride tako poceni na celo življenjsko dobo avta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:


Glavni povzetek je, da bi se baterija v M3 lahko filala z 160kW b.p., segrevanje ni problem (vsaj v primeru ene same celice na mizi).


Dobre baterije imajo, o tem sploh ni dvoma. Je pa segrevanje mal bolj kompliciran in bi blo boljs testirat vec baterij skupi, posamezne module recimo.

Gregor P ::

... že samo to, da se segrevajo potem skupaj, so na koncu najbrž povsem drugi rezultati ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Webmojster ::

MrNighthawk je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Toyota se igra z ognjem:


Zakaj z ognjem? Ker je EVje težko pogasit?


Ko se ICE vžge, tudi ni enostavno. Videl dva ICE vžiga v živo v bližini doma in ni rožnato.

Gregor P ::

Tukaj je sedaj najbrž bolj na mestu vprašanje, če se ti vozilo MNZ vžge, ali ga lahko tudi sam (hitro, pravočasno) pogasiš, če imaš seveda pri sebi gasilni aparat ob pravem trenutku?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Nikec3 ::

Gregor P je izjavil:

Tukaj je sedaj najbrž bolj na mestu vprašanje, če se ti vozilo MNZ vžge, ali ga lahko tudi sam (hitro, pravočasno) pogasiš, če imaš seveda pri sebi gasilni aparat ob pravem trenutku?

To je povsem nepomembno vprašanje. Če se ti bo avto vžgal, se ti bo v 99% med vožnjo/v nesreči. In v takem primeru avta itak ne boš gasil sam.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BT52 ::

Nikec3 je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Tukaj je sedaj najbrž bolj na mestu vprašanje, če se ti vozilo MNZ vžge, ali ga lahko tudi sam (hitro, pravočasno) pogasiš, če imaš seveda pri sebi gasilni aparat ob pravem trenutku?

To je povsem nepomembno vprašanje. Če se ti bo avto vžgal, se ti bo v 99% med vožnjo/v nesreči. In v takem primeru avta itak ne boš gasil sam.


Pa še to v primeru, če si sploh živ.

Emobi ::

podvozje in vecja teza tudi ne gresta najbolj skup.

To je neka famozna predpostavka, da ker so EV-ji težji, se jim bo podvozje bolj kvarilo kot ICE-jem. To bi bilo možno samo pri modelih, kjer so običajen model opremili kot EV (Zoe, e-golf, Ionic, Kona, Niro), pa še tu so morali podvozje prilagoditi večji teži. Ostali modeli so narejeni prav kot EV-ji in je podvozje ustrezno dimenzionirano glede na celotno težo EV-ja.
Ko menjam gume, gledam podvozje i3 in moram reči, da je zelo solidno in vzbuja zaupanje. Kar potrjuje tudi odlična lega na cesti in v ovinku.

BT52 ::

Če proizvajalci v 21 stoletju ne vedo naredit podvozja za EV so vsi po vrsti za postrelit. :D

D3m ::

Odlična lega na cesti in ovinkih za i3?

Gume ima, kot katrca.
|HP EliteBook|R5 6650U|

MrNighthawk ::

Gregor P je izjavil:

Tukaj je sedaj najbrž bolj na mestu vprašanje, če se ti vozilo MNZ vžge, ali ga lahko tudi sam (hitro, pravočasno) pogasiš, če imaš seveda pri sebi gasilni aparat ob pravem trenutku?


Majhen plamen še nekako, ko se pa konkretno vžge je pa tisti gasilni aparat premajhen.

Nikec3 je izjavil:

To je povsem nepomembno vprašanje. Če se ti bo avto vžgal, se ti bo v 99% med vožnjo/v nesreči. In v takem primeru avta itak ne boš gasil sam.


V nesreči so vžigi redki, se pa dogajajo. Pogosto pride do vžiga med vožnjo zaradi slabe električne napeljave. Da bi se ti pa ugasnjen ICE vžgal pa še nisem slišal oz. mogoče zelo redko.

Težava EV je to, da je baterijo zelo težko pogasit in, da se lahko ponovno vžge še kakšen dan po pogašenem požaru.

Utk ::

Da bi se ti pa ugasnjen ICE vžgal pa še nisem slišal oz. mogoče zelo redko.

To sploh ni redko.

roCkY ::

Vžge pa se zaradi kratkega stika na električni napeljavi.

Stari maček ::

D3m je izjavil:

Odlična lega na cesti in ovinkih za i3?

Gume ima, kot katrca.

Si ha že vozil? Očitno ne, drugače se to ne bi spraševal. Široke gume so nateg. I3 gre kot go-cart.

BigWhale ::

Vziganje avtov je off-topic, dejte mir.

Utk ::

Vžiganje električnih avtov je tudi off-topic? Zakaj se potem ne bi primerjali z ICE?

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Vžiganje električnih avtov je tudi off-topic? Zakaj se potem ne bi primerjali z ICE?


Ja je, 'trije' so se vzgali in zdej je to big news. ICEjev se je procentualno vec vzgalo. Vemo, da je baterije EVjev tezko pogasiti in da morajo biti gasilci usposobljeni za taksno gasenje. Usposobljeni morajo biti tudi za gasenje marsikaterih drugih reci, ki niso samo 'zlij ogromno vode na goreco stvar'. It's a non-issue in zapravljanje bandwidtha za to je nesmiselno. Svojega osebnega avtomobila se 'noben' ni sam pogasil, pa ce je sel na drva al pa na baterije.

roCkY ::

LOL. Poznam več kot enga.

Napiši spisek o katerih zadevah je dovoljeno govoriti v temi.

Do lani sem bil precej zaupljiv do baterij in elektrike.
Dam pred nevihto prazne accuje na polnilce. Bilo je hitro praznenje - košnja trave. Zmanjka parkrat elektrike med nevihto. Čez cca. 15 minut bum iz prostora kjer se polnijo accuji. K sreči se je pravi čas ukrepalo. Sedaj so šli polnilci vsak v svoj kovinski boks in v drug prostor, kjer ni vnetliveh stvari v bljižini.... Je pa tega cca. 15+ kom pri hiši trenutno. In kaka tona svinčenih. Aja pa v bljižini je ena hala pogorela zaradi polnenja viličarja pred leti. Skratka hazard požara pri elektriki se mi nikakor ne zdi za odmet.

Emobi ::

Stari maček je izjavil:

D3m je izjavil:

Odlična lega na cesti in ovinkih za i3?

Gume ima, kot katrca.

Si ha že vozil? Očitno ne, drugače se to ne bi spraševal. Široke gume so nateg. I3 gre kot go-cart.

Drži, kar pravi Stari maček, da se i3 vozi kot gokart. Ker se tako dobro drži ceste, ima pa tudi podobno neposreden volan.

Prav gotovo ni pomembno, kako gume izgledajo in če koga njih širina spominja na Katrco ali karjolo, kot je tudi bil en komentar, ki pa, mimogrede, nikoli niso 19 colske kot pri i3.

Pomembno je samo to, kako dobro gume opravljajo svojo funkcijo. In pri i3 se širina 155, opcijsko zadaj 175, zelo dobro obnese. Zelo dober oprijem tako na suhem kot na mokrem, zelo zmanjšano splavanje (akvaplaning) in manjši zračni upor.

Širina gum mora biti prilagojena teži avtomobila, lažji kot je, ožje morajo biti, sicer je oprijem, sploh na mokrem, slabši.

BigWhale ::

roCkY je izjavil:

LOL. Poznam več kot enga.

Napiši spisek o katerih zadevah je dovoljeno govoriti v temi.
... ...
Skratka hazard požara pri elektriki se mi nikakor ne zdi za odmet.


Uporabi common sense, FFS ... Doma ti zena kuha na plin, pred leti se je v Izoli 'pol bloka' podrlo zaradi eksplozije plina. Plin je smrtonosen!!1111oneoneone

Pred leti je imel BMW neko serijsko napako na trojkah, ko so se avtomobili vzgali sami od sebe in tudi zgoreli. Poznam cloveka, ki se mu je to zgodilo in mu je BMW zamenjal avto. Na, v BMWjih ljudje umirajo zaradi serijskih napak:

https://www.ft.com/content/c632376e-5aa...

In, kot sem ze veckrat napisal, za vsako 'poceno gumo' na Tesli ne rabmo novic, tko kot ne rabmo novic za vsakega novega uporabnika Tesle, ki je navdusen nad svojim avtom.

m0LN4r ::

No ko pa bodo zaceli z poceni EVji, se bo delalo tudi cost reduction na vseh moznih materialih, proizvodnji in bodo postali EVji vedno bolj pokvarljivi. Seveda cenejsi, nekako tako, da bodo proizvajalci ciljali na povprecno 1-2 obiska delavnice na leto, menjava kake "maticne" 1000eur, kabla 500eur, baterija = kupi nov EV, potem pa se pridejo mehanski deli podvozja, kjer se bo tudi sparalo kolko se bo dalo, glih tolko da bo zdrzalo to tezo premetavati po luknjastem asfaltu. Bo menjava lezajev, koncnikov, fedrov postala neka stalnica.

Trenutno je stevilo uporavnikov 4-5+ let starih EVjev gromozansko nizko v primerjavi z ICEji, zato se niti ne najde nobene resne statistike pokvarljivosti.

Splaca se pocakati se nekaj let, nima smisla prehitevati. Tudi drobni tisk garancij razlicnih proizvajalcev vzeit pod lupo, nebi bilo slabo. Seveda so zdaj na zacetku se vsi prijazni in kao "serijskih" napak ni, saj pa niti ni toliko avtov, da bi jim lahko rekli "serijski"

Na koncu bodo ravnotako EVje sestavljali v eni poceni drzavi z poceni delovno silo in poceni deli z poceni kontrolo kvalitete, in vuala druzinski EV za nekaj tisocakov.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Spock83 ::

A ti misliš, da namerno delajo na tem, da se avto pokvari in da pljuvajo v lastno skledo? :)

eAvto lahko komot primerjaš z računalniki oz še bolje z mobiteli. Čisto isto bo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

karafeka ::

Namerno uporabijo slabše materiale, ki zdržijo garancijsko dobo (niti to ne včasih), potem ti pa odpove. Slabši materiali so seveda cenejši za firmo. Pa temu se ne reče pljuvanje v lastno skledo, ampak optimizacija.
Pa saj vsi proizvajalci to delajo, naj si gre za avte, orodja, gospodinjske aparate itd..

MrNighthawk ::

karafeka je izjavil:

Namerno uporabijo slabše materiale, ki zdržijo garancijsko dobo (niti to ne včasih), potem ti pa odpove. Slabši materiali so seveda cenejši za firmo. Pa temu se ne reče pljuvanje v lastno skledo, ampak optimizacija.
Pa saj vsi proizvajalci to delajo, naj si gre za avte, orodja, gospodinjske aparate itd..


Ne vem, če je to najbolj optimalno na dolgi rok. Če pride proizvajalec na slab glas se ga težko znebi.

ZaphodBB ::

Truga je izjavil:

Predvsem imajo v kaliforniji ze skoraj 10 let suso, in pol ni problemov z extremnimi vremenskimi pojavi kot je rahel dez ali celo sneg.

Daj rajši reči, da imajo že 1000 let sušo.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

WarpedGone ::

Tesla Model Y will purportedly be unveiled in China at the 2019 Shanghai Auto Show
Chinese media report that according to their informed sources, the Tesla Model Y will debut in China at the 2019 Shanghai Auto Show, which will be held from April 16 to April 24. In addition, it is expected that Tesla's electric truck Semi will be unveiled in the US by the end of 2019. The person familiar with the matter also revealed that once Musk completes the SEXY series, Tesla may update or replace the existing models in 2020.

We know so far that Model Y will be based on the Model 3 platform and will share around 75% of its components with the Model 3. It will be a compact crossover SUV with a third seat row and a cruising range that will exceed 250 miles. The car will arrive with level L3.5 autopilot hardware, supporting L4 level autopilot technology. The model is scheduled for production at the US Gigafactory outside Reno by August 2020 and by September the same year, Tesla hopes to build 2000 Model Y units per week. At the beginning of January 2019, Tesla released the price of the Model Y entry-level trim which is expected to be between $35,000-$40,000. Tesla plans to establish a Model Y production line at its Gigafactory 3 plant in China in October 2020, which will produce entry-level Model Y units, which are created especially for the Chinese market. Elon Musk has directly said that March 15th sounds like a good date for announcing the Model Y in the US, hence announcing the Model Y in China a month later sounds credible, if indeed March 15th is the US official announcement date.

Tesla's electric truck Semi has already begun to accept reservations, but the car has never been unveiled in China. Since Musk believes that China is an important overseas market for Tesla and has begun to build factories there, the appearance of this car in China is also very important and necessary. The previously exposed news about Semi shows that it has a maximum load of 36.29 tons and four independent motors installed on the rear axle. The maximum cruising range is 805 km, which is very suitable for long-distance transportation in China.

As long as it concerns the rest of the information that the Model S and Model X will be updated in 2020, this is simply speculation, which however might turn out true. After all, electric cars resemble modern gadgets in many ways and with fast developing technologies updates might become a necessity sooner than expected. With various different sources pointing at the fact that Tesla is trying to improve its batteries and offer an extended range (hopefully lower prices, too), it is not that far-stretched to expect a Model S and Model X update within the next couple of years.
Zbogom in hvala za vse ribe

Kebo ::

Tesla removes any mention of standard Model 3 battery from website - fans panic

Bait-and-switch is a form of fraud used in retail sales but also employed in other contexts. First, customers are "baited" by merchants' advertising products or services at a low price, but when customers visit the store, they discover that the advertised goods are not available, or the customers are pressured by sales people to consider similar, but higher priced items ("switching").
««
632 / 1132
»»