Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

R O N I N ::
Hja sem malo preletel ta link, pa mi je še bolj jasno zakaj tega ne bo nikdar v množični uporabi. Morda se bo uporabljal samo stisnjen kisik za pospešitev izgorevanja.

energetik ::
Ma kakšen stisnjen zrak, lepo te prosim...![]()
Air at 30 MPa (4,500 psi) contains about 50 Wh of energy per liter. Gasoline contains about 9411 Wh per liter.
Možno je, samo energijska gostota je bolj uboga. No, na liter je nekajkrat manjša kot pri baterijah, na kg pa še nisem izračunal. A se da komu pogledat, kolk tehta 1L zraka pri 30MPa...
EDIT: Ok, sem izračunal. Pri 30 MPa in 20°C tehta 1L zraka 0,357 kg. Energijska gostota stisnjenega zraka je torej 140 Wh/kg, kar je nekaj takega kot Li-ion.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

WarpedGone ::
Ko primerjaš energetsko gostoto tako različnih načinov hranjenja energije, je treba upoštevat vsaj tipično učinkovitost pretvorbe. Bencin je na 0.2 kar je precej mizerno, štrom je na 0.8, stisnjen zrak je pa na koliko, 0.1?
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
Stisnjen zrak je bližje 0.5. Jeba je edino ker se motor med delovanjem hladi in po možnosti zmrzuje. :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

R O N I N ::
Liter utekočinjenega zraka tehta kar okoli 1kg, ni treba nič preračunavat. Izkoristek je mizern.
@warpedone: Kakšna tipična učinkovitost pretvorbe? O kakšni pretvorbi govoriš?
@warpedone: Kakšna tipična učinkovitost pretvorbe? O kakšni pretvorbi govoriš?

Lonsarg ::
Ja o pretvorbi v avtu, ta nas zanima. Če se torej bencin pretvori z 0.2, potem rabi pol večjo energijsko gostoto kot neka stvar, ki se pretvori pri 0.4. Ampak gostota je očitno v potencah različna, tako da nič razen gorenja ne pride blizu po gostoti.
Elektrika je praktična, če se govori o sprotni dobavi energije, torej kot električni vlaki, ki se vseskozi dotikajo žice, da dobivajo elektriko. Nekje na Češkem v enem emstu sem pozabil katerem sem videl da imajo AVTOBUSE ne tramvaja tko zrihtano, po celem mestu so v zraku kabli in se busi lepo polnejo, to je bla zlo fajn dolgoročna investicija:)
Elektrika je praktična, če se govori o sprotni dobavi energije, torej kot električni vlaki, ki se vseskozi dotikajo žice, da dobivajo elektriko. Nekje na Češkem v enem emstu sem pozabil katerem sem videl da imajo AVTOBUSE ne tramvaja tko zrihtano, po celem mestu so v zraku kabli in se busi lepo polnejo, to je bla zlo fajn dolgoročna investicija:)

Lonsarg ::
Ne vem čemu rečeš odkril, če sem pa lepo povedal, da to imajo že nekje. To je blo samo mišljeno v kakih primerih je elektrika praktična. Torej če naftni lobiji ne bi li močni, bi komot namesto v drage a vte in ceste lepo vližoli v infrastrukturo tako, da bi 99% vseh potreb po transporto javni prevoz opravljal, vklučno tovornih! Za keš, ki sga z leti ludje zmečemo v avte in elektriko bi to bilo čisto izvedljivo.

Snohman ::
Ah dajte no nehat s temi naftnimi lobiji.
Prva stvar je ta, da naftni lobi sploh ne rabi obstajat, pa je bencinski avto zaenkrat boljši, ker so bili vsi električni do sedaj neuporabni.
Druga, pomembnejša stvar, pa je, da država od avtomobilistov zasluži več kot šejki oziroma, od litra bencina zasluži več kot šejki. Jim ni v interesu zmanjšati porabo bencina.
Prva stvar je ta, da naftni lobi sploh ne rabi obstajat, pa je bencinski avto zaenkrat boljši, ker so bili vsi električni do sedaj neuporabni.
Druga, pomembnejša stvar, pa je, da država od avtomobilistov zasluži več kot šejki oziroma, od litra bencina zasluži več kot šejki. Jim ni v interesu zmanjšati porabo bencina.

Brane2 ::
WarpedGone je izjavil:
Zanimivo da stikališča sploh obstajajo in imamo elektriko
Stikališča na mobilnih zadevah podložnim prahu, vibracijam, precejšnim temperaturnim nihanjem, atmosferskim vplivom in kondenzu? In sprejemljivo nizko ceno?
IMHO ta problem ni pretežak. Kako ? Tako, da vzporedno mehanskemu stikalu daš baterijo MOSFETov ali recimo IGBT.
Ko bi rad vklopil stikalo, najprej mehko vklopiš tranzistor, nato pa ga- ko je do fula odprt- preklemaš še s stikalom.
Potem lahko tranzistor tudi izklopiš. Ko bi tako stikalo rad izklopil, najprej vklopiš tranzistor, nato razkleneš kontakte in nato še mehko zapreš tranzistor.
V trenutku vklopa stikala bo tako udarni tok manjši, iskrenje pa minimalno.
Ampak kljub vsemu nizke napetosti niso privlačne, ker je baker drag, vsekakor dražji od izolatorja, zato bi mene raje zanimale napeljave od parsto do mogoče kilovolta...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()

R O N I N ::
Ja o pretvorbi v avtu, ta nas zanima. Če se torej bencin pretvori z 0.2, potem rabi pol večjo energijsko gostoto kot neka stvar, ki se pretvori pri 0.4. Ampak gostota je očitno v potencah različna, tako da nič razen gorenja ne pride blizu po gostoti.
Elektrika je praktična, če se govori o sprotni dobavi energije, torej kot električni vlaki, ki se vseskozi dotikajo žice, da dobivajo elektriko. Nekje na Češkem v enem emstu sem pozabil katerem sem videl da imajo AVTOBUSE ne tramvaja tko zrihtano, po celem mestu so v zraku kabli in se busi lepo polnejo, to je bla zlo fajn dolgoročna investicija:)
Kaki pretvorbi v avtu? Sploh veš o čem govoriš? Razloži prosim, ker zgleda glede na to kako si napisal kot da nimaš pojma. Lahko govorimo o izkoristku motorja z notranjim izgorevanjem ali pa o energijski gostoti na liter bencina in o izkoristku le tega pri gorenju. Kako se torej bencin pretvori z 0.2 in v kaj?

Zgodovina sprememb…
- spremenil: R O N I N ()

WarpedGone ::
@ronin: V kinetično energijo = premikanje.
@brane: pozablaš na ključne tri dejavnike: cena, cena in še enkrat cena (za zanesljivo in varno zadevo).
Sistem katerega opisuješ bi sigurno deloval - v laboratorijskih pogojih. V praksi je včasih problem že, če je nekam treba potegnit tri kable namesto samo dveh, se že čara z multipleksanjem itd.
@brane: pozablaš na ključne tri dejavnike: cena, cena in še enkrat cena (za zanesljivo in varno zadevo).
Sistem katerega opisuješ bi sigurno deloval - v laboratorijskih pogojih. V praksi je včasih problem že, če je nekam treba potegnit tri kable namesto samo dveh, se že čara z multipleksanjem itd.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
'Stikališče' ali stikalo ? - če je mehansko rabi določeno iskrenje da se samo čisti. Če je iskrenje premajhno mu to le škoduje.
Če se kontakti zapikajo pa je zadeva poddimenzionirana.
Poševnooke pomije bodo v rokah kmalu razpadale.
Vse kar rabi tak avto je vtič za elektriko, brez stikal in podobnih neumnosti.
Po vtiču prejme od polnilca podatke o tokovni/napetostni/močnostni kapaciteti. Lahko polnilec tudi kaj nazaj zahteva, npr. če avto podpira višje napetosti oz. tokove in kaj naj uporabi. Lahko se reši programsko ali pa analogno.
Pravtako se merijo parametri kabla. Upornost kontaktov, temperatura, upornost kabla. Še kabel bi lahko imel svoj mikrokontroler.
Postavi se 'stand-by' mesta za avte ki bi polnila z neko minimalno močjo, toliko da se npr. vzdržuje klima v avtu in izvaja pasivni/aktivni? nadzor nad vozili. Pregrevanje, požar etc. Toliko da baterija vsaj ohrani svojo kapaciteto če ne drugega.
Taki avtomobili standardnih bencinskih postaj, kot so te sedaj ne bodo poznali. Ali se bo prilagodil človek s svojim obnašanjem (polnil doma) ali pa se bodo menjali akkuji.
Pretok bencina je okoli 1L/s 'moč' takega vira pa okoli 36MW. Gor ali dol par cifer je to še vedno nad 10MW in daaaaaleč nad spektakularnim 50kW polnilcem. Omejitve omrežja in materialov ne omogočaju elektro avtu poceni-hitro polnenje v rangu 5min. Baterije to že zmorejo a par takih na kupu pa prekaša še tako dober polnilec.
Če se kontakti zapikajo pa je zadeva poddimenzionirana.
Poševnooke pomije bodo v rokah kmalu razpadale.
Vse kar rabi tak avto je vtič za elektriko, brez stikal in podobnih neumnosti.
Po vtiču prejme od polnilca podatke o tokovni/napetostni/močnostni kapaciteti. Lahko polnilec tudi kaj nazaj zahteva, npr. če avto podpira višje napetosti oz. tokove in kaj naj uporabi. Lahko se reši programsko ali pa analogno.
Pravtako se merijo parametri kabla. Upornost kontaktov, temperatura, upornost kabla. Še kabel bi lahko imel svoj mikrokontroler.
Postavi se 'stand-by' mesta za avte ki bi polnila z neko minimalno močjo, toliko da se npr. vzdržuje klima v avtu in izvaja pasivni/aktivni? nadzor nad vozili. Pregrevanje, požar etc. Toliko da baterija vsaj ohrani svojo kapaciteto če ne drugega.
Taki avtomobili standardnih bencinskih postaj, kot so te sedaj ne bodo poznali. Ali se bo prilagodil človek s svojim obnašanjem (polnil doma) ali pa se bodo menjali akkuji.
Pretok bencina je okoli 1L/s 'moč' takega vira pa okoli 36MW. Gor ali dol par cifer je to še vedno nad 10MW in daaaaaleč nad spektakularnim 50kW polnilcem. Omejitve omrežja in materialov ne omogočaju elektro avtu poceni-hitro polnenje v rangu 5min. Baterije to že zmorejo a par takih na kupu pa prekaša še tako dober polnilec.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

energetik ::
Glede ne vse težave in omejitve, ki jih je nekaj naštel Pyro, je po mojem prihodnost v hibridih (kjer se lahko max izkoristi ICE) za katere bomo gorivo "kuhali" z energijo iz jedrskih elektrarn (npr. metanol). Za ta namen lahko uporabimo tudi energijo sonca in vetra, ker variabilnost moči vira samo spreminja količino proizvedenega goriva na uro. Pač ven teče toliko goriva, kot sije sonce ali piha veter. Uskladiščena energija..

Zheegec ::
Glede ne vse težave in omejitve, ki jih je nekaj naštel Pyro, je po mojem prihodnost v hibridih (kjer se lahko max izkoristi ICE) za katere bomo gorivo "kuhali" z energijo iz jedrskih elektrarn (npr. metanol). Za ta namen lahko uporabimo tudi energijo sonca in vetra, ker variabilnost moči vira samo spreminja količino proizvedenega goriva na uro. Pač ven teče toliko goriva, kot sije sonce ali piha veter. Uskladiščena energija..
Tvoja teorija je zanimiva, ampak glede energije sonca in vetra pa le malo premisli, če to drži

"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Pyr0Beast ::
Hibridek je dobra stvar, če prihraniš na teži in povečaš doseg ter uporabiš regeneracijo. Da furaš dodatno pa še četrt tone baterij in elektromotor pa je no go.
Druga zadeva je elektrodizel, kjer odpade menjalnik in se zgornja zadeva malce prevesi na stran hibrida - vse dokler ne pridejo 'variable transmission' menjalniki ven.
Sam imam idejo da je bolje kot da se energijo vetra uporablja za proizvodnjo elektrike, le to uporabiti za proizvodnjo komprimiranega zraka, stolpe pa ponuca za ogromne rezervoarje. Tako nimaš problemov s presežki in ob rahli navezi s kakšnim plinom lahko te zadeve ponujajo neverjetno razmerje moči v zelo kratkem času.
Poleg tega se ne je* s frekvenco omrežja in vetra ter taki elektrarni povečaš 'doseg' z min in max. obrati ter preprosto reguliraš pretok. Pravtako ne rabiš prenosov ter nimaš izgub v njih saj se da kompresorski stroj narediti dovolj velik da deluje tudi pri nižjih obratih. Lahko pa seveda uporabiš tudi turbine z variabilno geometrijo.
Druga zadeva je elektrodizel, kjer odpade menjalnik in se zgornja zadeva malce prevesi na stran hibrida - vse dokler ne pridejo 'variable transmission' menjalniki ven.
Sam imam idejo da je bolje kot da se energijo vetra uporablja za proizvodnjo elektrike, le to uporabiti za proizvodnjo komprimiranega zraka, stolpe pa ponuca za ogromne rezervoarje. Tako nimaš problemov s presežki in ob rahli navezi s kakšnim plinom lahko te zadeve ponujajo neverjetno razmerje moči v zelo kratkem času.
Poleg tega se ne je* s frekvenco omrežja in vetra ter taki elektrarni povečaš 'doseg' z min in max. obrati ter preprosto reguliraš pretok. Pravtako ne rabiš prenosov ter nimaš izgub v njih saj se da kompresorski stroj narediti dovolj velik da deluje tudi pri nižjih obratih. Lahko pa seveda uporabiš tudi turbine z variabilno geometrijo.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Boeing ::
Pyro, tak pametne kot si ti, kradejo. Pazljivo!
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Pyr0Beast ::
Idej ne moreš ukrasti :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

energetik ::
Glede ne vse težave in omejitve, ki jih je nekaj naštel Pyro, je po mojem prihodnost v hibridih (kjer se lahko max izkoristi ICE) za katere bomo gorivo "kuhali" z energijo iz jedrskih elektrarn (npr. metanol). Za ta namen lahko uporabimo tudi energijo sonca in vetra, ker variabilnost moči vira samo spreminja količino proizvedenega goriva na uro. Pač ven teče toliko goriva, kot sije sonce ali piha veter. Uskladiščena energija..
Tvoja teorija je zanimiva, ampak glede energije sonca in vetra pa le malo premisli, če to držiV teoriji je "variablinost" čisto sprejemljiva stvar, ko pa to priključiš na omrežje pa je to zeloo slabo.
Nisem govoril o priključitvi na omrežje ampak o uporabi sonca in vetra na mestu samem (=v tovarni metanola). Podnevi narediš večino metanola, ponoči pač manj, ampak te to ne moti, ker imaš cisterne kot buffer.

Pyr0Beast ::
Pyro, to že obstaja
Iste ideje se pogostoma pojavljajo na različnih delih sveta. Vsaka ima svojega nosilca a skupne vrednosti. Zato ideje ne moreš ukrasti. Lahko jo samo deliš ali pa uničiš.
Nisem govoril o priključitvi na omrežje ampak o uporabi sonca in vetra na mestu samem (=v tovarni metanola). Podnevi narediš večino metanola, ponoči pač manj, ampak te to ne moti, ker imaš cisterne kot buffer.
Metanol je fuj fuj za kuriti v avtu. Nažira mašino, redči olje in z vlago luknja avspuh. Zaradi nizke specifične energije pa ne more segreti katalizatorja na primerne temperatura. Posledično je celoten avto podvržen tem škodljivim posledicam. Poleg tega je metanol še hudo strupen.
Za gorivne celice je malce boljši a ne dosti. Tiste imejo res obupen Power/Weight. In pri približno 0.5V na celico je podobno kot fotovoltaika predrago.
Iste ideje se pogostoma pojavljajo na različnih delih sveta. Vsaka ima svojega nosilca a skupne vrednosti. Zato ideje ne moreš ukrasti. Lahko jo samo deliš ali pa uničiš.
Nisem govoril o priključitvi na omrežje ampak o uporabi sonca in vetra na mestu samem (=v tovarni metanola). Podnevi narediš večino metanola, ponoči pač manj, ampak te to ne moti, ker imaš cisterne kot buffer.
Metanol je fuj fuj za kuriti v avtu. Nažira mašino, redči olje in z vlago luknja avspuh. Zaradi nizke specifične energije pa ne more segreti katalizatorja na primerne temperatura. Posledično je celoten avto podvržen tem škodljivim posledicam. Poleg tega je metanol še hudo strupen.
Za gorivne celice je malce boljši a ne dosti. Tiste imejo res obupen Power/Weight. In pri približno 0.5V na celico je podobno kot fotovoltaika predrago.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

bf4ed ::
Juj energetik da bi ti znal kak je komplicirana tovarna metanola...
No kaj točno bi pa ti delal s to elektriko na samem mestu tovarne metanola?
No kaj točno bi pa ti delal s to elektriko na samem mestu tovarne metanola?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bf4ed ()

energetik ::
Ja pa kaj ste se tolk zapičili zdej v metanol. Pač neko gorivo. Kaj bi z elektriko? Dovajal energijo za endotermno reakcijo "kuhanja" goriva.

Pyr0Beast ::
Eh ja. Karkoli kuhati iz elektrike je energetsko neugodno. Če imaš štrom naj se ohrani v obliki štroma.
Če imaš na voljo plin ga pa preprosto stisneš/rafiniraš in ne predeluješ v bencin.
Če imaš na voljo plin ga pa preprosto stisneš/rafiniraš in ne predeluješ v bencin.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

dzinks63 ::
Mogoče bo kmalu kaj dobrega ratalo. Obljubljajo se precej izboljšane baterije.
Sicer smo šele v prvih resnih začetkih množičnega proizvajanja vedno boljših baterij. Kakšne bodo recimo čez 10let, lahko le sanjamo, po vsej verjetnosti bodo takrat uporabne po vseh kriterijih, tudi po ceni.
New Battery Technology makes lithium-ion batteries last 20 years
Sicer smo šele v prvih resnih začetkih množičnega proizvajanja vedno boljših baterij. Kakšne bodo recimo čez 10let, lahko le sanjamo, po vsej verjetnosti bodo takrat uporabne po vseh kriterijih, tudi po ceni.

alexa-lol ::
10 000 W / kg, če jim to rata super
potem bi mel v avtomobilu s porabo 300 W/km dost baterijco z 30 kilami pa bi se vozu 1000 km, kar bi bilo super. Edino kar me skrbi je doba polnjenja, izgube pri stand-by in vpliv mraza, ter seveda cena
potem bi mel v avtomobilu s porabo 300 W/km dost baterijco z 30 kilami pa bi se vozu 1000 km, kar bi bilo super. Edino kar me skrbi je doba polnjenja, izgube pri stand-by in vpliv mraza, ter seveda cena

Zheegec ::
Uuuu ja, že kar nekaj tednov ni blo novic o novih revolucionarnih baterijah... 


"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Brane2 ::
10 000 W / kg, če jim to rata super
potem bi mel v avtomobilu s porabo 300 W/km dost baterijco z 30 kilami pa bi se vozu 1000 km, kar bi bilo super. Edino kar me skrbi je doba polnjenja, izgube pri stand-by in vpliv mraza, ter seveda cena
Spet so te nategnili. Oni govorijo o W/kg in ne o Whh/kg.
Se pravi, baterija od 1kg lahko da od sebe ene 13 konjev a nihče ne govori o tem kako dolgo. Lahko da 1 femtosekundo, 1 sekundo ali 17 let. Bohve, čeprav mi nos pravi, da zelo kratek, za tvoje namene neuporaben čas.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::
Podatek o W / kg je pomemben za hibride, kjer moraš z zelo majhno količino baterij pokrit vse potrebe po moči, če češ laufat "in pure EV mode".
Za prave EVje pa je pumpanje W / kg strel v prazno, tle se nuca Wh / kg. Zaradi nujno večje količine baterij avtomatsko zbereš kW za ustrezno živo pospeševanje/premikanje tut če je po W / kg stvar precej boga.
Tudi ciklanje je precej bolj kritično za hibride, kjer se baterija povsem napolni in tudi povsem izprazni lahko tudi po večkrat vsako uro (če dovolj pretiravaš) in mora vseeno zdržat vsaj nekaj let. Potrebni cikli življenske dobe gredo za hibride tako čez 10.000.
Za prave EVje je tut to ciklanje bistveno manjši problem. Ni ravno realno da boš zadevo polnil in povsem izpraznil več kot enkrat na dan (pa še to ne). Borih 3000 ciklov pokrije že 10 let življenske dobe takšne intenzivne uporabe.
Za prave EVje pa je pumpanje W / kg strel v prazno, tle se nuca Wh / kg. Zaradi nujno večje količine baterij avtomatsko zbereš kW za ustrezno živo pospeševanje/premikanje tut če je po W / kg stvar precej boga.
Tudi ciklanje je precej bolj kritično za hibride, kjer se baterija povsem napolni in tudi povsem izprazni lahko tudi po večkrat vsako uro (če dovolj pretiravaš) in mora vseeno zdržat vsaj nekaj let. Potrebni cikli življenske dobe gredo za hibride tako čez 10.000.
Za prave EVje je tut to ciklanje bistveno manjši problem. Ni ravno realno da boš zadevo polnil in povsem izpraznil več kot enkrat na dan (pa še to ne). Borih 3000 ciklov pokrije že 10 let življenske dobe takšne intenzivne uporabe.
Zbogom in hvala za vse ribe

atubbuta ::
Stisnjen zrak je bližje 0.5. Jeba je edino ker se motor med delovanjem hladi in po možnosti zmrzuje. :)
Logično, da se hladi. Od nekod mora pobrati energijo za pogon. To je problem pri avtih, ki jih poganja stisnjen zrak.
:)

WarpedGone ::
Mhm, in tista 0.5 "izpuhti" v zrak in pade na čisto mizerijo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::
Logično, da se hladi. Od nekod mora pobrati energijo za pogon. To je problem pri avtih, ki jih poganja stisnjen zrak.
zakaj že?
stisnjen zrak odda energijo takrat ko se razširja

WarpedGone ::
Sej, ker jo odda in se hkrati še razširi po volumnu mu močno pade temperatura.
Avto na stisnjen zrak ne rabi posebne klima naprave, "hladu" je več kot preveč. Nuca pa eno dobro pečko za ogrevanje mašine :D
Avto na stisnjen zrak ne rabi posebne klima naprave, "hladu" je več kot preveč. Nuca pa eno dobro pečko za ogrevanje mašine :D
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::
In kaj potem če iz okolja jemlje energijo. Saj to je stisnjen zrak in ne plin, da bi ga moral uparjevat. Večja kot bo temperatura rezervoarja, večjo moč in izkoristek bo avto imel (napram nizki temperaturi)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Ker je to še vedno le toplotni stroj?
Nižja kot je temperatura "ekspanzijske komore" oz. cilindra, nižji tlak je v njem in posledično manjša moč in nižji izkoristek.
Nižja kot je temperatura "ekspanzijske komore" oz. cilindra, nižji tlak je v njem in posledično manjša moč in nižji izkoristek.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::
In zakaj točno ne moreš motorja greti na temp. okolice ravno tako kot recimo ostale motorje hladiš ?
Saj ne, da je stisnje zrak rešitev, le v tem detajlu ne vidim problemov.
Stvari je načeloma lažje greti kot hladiti...
Saj ne, da je stisnje zrak rešitev, le v tem detajlu ne vidim problemov.
Stvari je načeloma lažje greti kot hladiti...
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::
Hja, sej ICE motor hladiš na temperaturo okolice ampak ohladiš ga pa ne do tja. Hladilna tekočina ima še vseeno tam okrog 100 stopinj, kljub temu da ti čez killer ful piha okoliški zrak. Isti problem je tuki. Okoliški zrak prinese precej manj toplote, kot je pa odnese od ICE motorju.
Lahko si omisliš kak webasto grelec ampak to pol ni več Air :)
Lahko si omisliš kak webasto grelec ampak to pol ni več Air :)
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::
Oziroma povečaš površno motorja oziroma spelješ tano cevko po dnu karoserije in se motor greje s te površine.
Kar se ICEja tiče, je njegov hladilni sistem diazjniran tako, da ga drži v ozkem temperaturnem področju zaradi mehanskih toleranc in hladi toliko kot je treba, ne pa čimbolj.
To za zračni motor ni nujno in tam lahko narediš stvari drugače...
Kar se ICEja tiče, je njegov hladilni sistem diazjniran tako, da ga drži v ozkem temperaturnem področju zaradi mehanskih toleranc in hladi toliko kot je treba, ne pa čimbolj.
To za zračni motor ni nujno in tam lahko narediš stvari drugače...
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::
Zračni motor ma čist enake probleme okol toleranc kot ICE. Stvari morajo dihtat že takoj na začetku ko je stvar še "topla", ko pa se shladi po dolgotrajnem tiščanju v hrib, pa ne smeje "zaribat" :)
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Brane2 ::
Zračni motor nima problemov z ogromnimi temperaturami izpušnih ventilom, kovanja materialov na ventilih, degradacije olja zaradi neizgorenih produktov, velikih sprememb tlaka na ležajih in obročkih ob vžigu itd itd.
Zračni motor ima komot velik navor pri nizkih vrtljajih ( če je izveden z bati in cilindri, če pa je turbina potem pa itak rabiš prenos).
Sploh pa, tudi če bi imel toplotno črpalko s katero bi dodatno grel motor, bi verjetno izkoristek tega lahko bil precej visok, ker bi se temperatura goriva precej neposredno spreminjala v večji volumen.
Koneckoncev, lahko bi imel hibridni motor, kjer bi v času ekspanzije zraka brizgal in vžgal gorivo v samem zraku.
Seveda bi to počel le v skromni meri, v kateri bi se to preslikalo v ustrezno povišanje moči in izkoristka in ne v meri, v kateri bi dobil ekvivalent turbo ICEja...
Zračni motor ima komot velik navor pri nizkih vrtljajih ( če je izveden z bati in cilindri, če pa je turbina potem pa itak rabiš prenos).
Sploh pa, tudi če bi imel toplotno črpalko s katero bi dodatno grel motor, bi verjetno izkoristek tega lahko bil precej visok, ker bi se temperatura goriva precej neposredno spreminjala v večji volumen.
Koneckoncev, lahko bi imel hibridni motor, kjer bi v času ekspanzije zraka brizgal in vžgal gorivo v samem zraku.
Seveda bi to počel le v skromni meri, v kateri bi se to preslikalo v ustrezno povišanje moči in izkoristka in ne v meri, v kateri bi dobil ekvivalent turbo ICEja...
On the journey of life, I chose the psycho path.

sidd ::
Zgolj nesreča ali zarota lobijev?
Na kratko:
"Three Tesla employees were on board a plane that crashed in East Palo Alto early this morning, said Musk in a statement to Fox News. "We are withholding their identities as we work with the relevant authorities to notify the families. Our thoughts and prayers are with them. Tesla is a small, tightly-knit company, and this is a tragic day for us."
Imho kaže da je to tragična nesreča. Upam da to ne bo zamajalo ali upočasnilo razvoja.
Na kratko:
"Three Tesla employees were on board a plane that crashed in East Palo Alto early this morning, said Musk in a statement to Fox News. "We are withholding their identities as we work with the relevant authorities to notify the families. Our thoughts and prayers are with them. Tesla is a small, tightly-knit company, and this is a tragic day for us."
Imho kaže da je to tragična nesreča. Upam da to ne bo zamajalo ali upočasnilo razvoja.
no idea for signature
signed
I
signed
I

WarpedGone ::
Kaka zarota neki? Sožalje svojcem, ampak kljub vsemu preminuli niso bili tako ključni člen v verigi, da bo pa zdej kr vsega konec. Nesreče se dogajajo, vedno in povsod.
Če bi lobiji hotl ustavit Teslo, bi moral zapret dotok denarja - tako ali drugače uničit Muska. Stvar bi recimo postala sumljiva, če bi Musk moral bit na tistem avijonu, pa zarad kakega slučaja tik pred zdajci, ni bil. Zaenkrat takih informacij nimam. Ko se greš biznis, sploh v Ameriki, hitro postaneš pogost letalski potnik.
Če bi lobiji hotl ustavit Teslo, bi moral zapret dotok denarja - tako ali drugače uničit Muska. Stvar bi recimo postala sumljiva, če bi Musk moral bit na tistem avijonu, pa zarad kakega slučaja tik pred zdajci, ni bil. Zaenkrat takih informacij nimam. Ko se greš biznis, sploh v Ameriki, hitro postaneš pogost letalski potnik.
Zbogom in hvala za vse ribe

SmeskoSnezak ::
Imho kaže da je to tragična nesreča. Upam da to ne bo zamajalo ali upočasnilo razvoja.
Razvoja česa? Teslinih avtomobilov ali si mislil na splošno električnih?
@ Pusti soncu v srce... @

energetik ::
Pri elektro avtih je itak potreben v glavnem razvoj akumulatorjev, kar pa mislim da pri Tesli ne delajo... Torej - na razvoj to ne bo nič vplivalo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

blackbfm ::
Pomoje je naftnim lobijem prav vseeno. Imajo dovolj moči da se preusmerijo v katerokoli drugo industrijo (itak pa že obvladujejo vse ključne). Prav tako pa bi bil svet še vedno močno odvisen od nafte čeprav bi se vsi fural na neko alternativno energijo. Teorija zarote tukaj nekako ne zdrži.

SmeskoSnezak ::
Da pregledamo, kaj se uresničuje.
Honda CR-Z gre letos v masovno proizvodnjo, cena bi naj bila okoli 25k€.
Kia eco_cee'dje bil potiho dodan lani.
BMW X5 vision efficientdynamicsbo v omejeni izdaji proizveden ćez dve leti.
Mistubishi i-EV letos začenja masovno proizvodnjo in se že predstavlja po Evropi.
Hyundai i-blueje z nami že od 2008, v Angliji za 13k funtov.
Od lani se tudi eksperimentira in vozi MINI E, več so napisali tukaj
Mislim, da sem zaenkrat dovolj napisal. Veselo branje! ;)
Honda CR-Z gre letos v masovno proizvodnjo, cena bi naj bila okoli 25k€.
Kia eco_cee'dje bil potiho dodan lani.
BMW X5 vision efficientdynamicsbo v omejeni izdaji proizveden ćez dve leti.
Mistubishi i-EV letos začenja masovno proizvodnjo in se že predstavlja po Evropi.
Hyundai i-blueje z nami že od 2008, v Angliji za 13k funtov.
Od lani se tudi eksperimentira in vozi MINI E, več so napisali tukaj
Mislim, da sem zaenkrat dovolj napisal. Veselo branje! ;)
@ Pusti soncu v srce... @