Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

WarpedGone ::
Zanimivo da stikališča sploh obstajajo in imamo elektriko
Stikališča na mobilnih zadevah podložnim prahu, vibracijam, precejšnim temperaturnim nihanjem, atmosferskim vplivom in kondenzu? In sprejemljivo nizko ceno?
Pa nabrišeš še temperaturno sondo v take kontakte. Res noben problem.
Ki ti reši točno kaj? Da se ob vsaki drugi menjavi avto noče premaknit zarad švoh kontakta in lahko ponavljaš menjavo? Na koncu pa ugovotiš da je pravzaprav crknila sonda?
Se ti zavedaš koliko je 48kW elektrike ? Ne bo vsak avto Tesla.
Yugo 65 s pol tone težko prikolico. 50kW je premalo za resno prevozno sredstvo leta 2010.
Niti ne. Upornost baterij lepo poskrbi za to. Za preobremenitev pa IC v modulu.
Daleč od tega. Tudi če najdeš nove baterije z dovolj enako interno upornostojo, da jih lahko vzporedno povezuješ (s stikališči, katerim se vsem enako spreminja upornost skozi čas), se bojo pod obremenitvijo obnašale različno. Tista, ki bo imela navečjo bo najbolj obremenjena in se bo starala hitreje kot ostale, posledično ji bo upornost rasla hitreje kot ostalim. Vse skupaj vodi v crkot te baterije, ki nato za sabo potegne še ostale. IC lahko le prepreči katastrofo in 'mirno' parkiraš ob cesti.
Vzporedna vezava modulov je zelo problematična, ko se je enkrat resno lotiš. Na forumu je itak vse "lako ćemo".
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::
Yugo 65 s pol tone težko prikolico. 50kW je premalo za resno prevozno sredstvo leta 2010.
Čisto dovolj za prevoz v službo in nazaj, kar predstavlja 90%+ poti, opravljenih z osebnim avtomobilom.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

edge540 ::
Čisto dovolj za prevoz v službo in nazaj, kar predstavlja 90%+ poti, opravljenih z osebnim avtomobilom.
Če imaš dovolj denarja za tak avto ne rabiš hodit v službo, razen morda ljubiteljsko, kar pa v večini primerov ni...

Pyr0Beast ::
Stikališča na mobilnih zadevah podložnim prahu, vibracijam, precejšnim temperaturnim nihanjem, atmosferskim vplivom in kondenzu? In sprejemljivo nizko ceno?
Poceni-zastonj zagotovo ne bo. Se pa da zrihtati zagotovo.
Klik
320A-40€ BP. Namenjeno za filanje baterij viličarjev, torej dnevno.
Ki ti reši točno kaj? Da se ob vsaki drugi menjavi avto noče premaknit zarad švoh kontakta in lahko ponavljaš menjavo? Na koncu pa ugovotiš da je pravzaprav crknila sonda?
Reši problem morebitnega slabega stika v kontaktu. Saj lahko imaš tudi brez če ti je to tako všeč.
Yugo 65 s pol tone težko prikolico. 50kW je premalo za resno prevozno sredstvo leta 2010.
Tesla ne rabi več kot 20kW za svoje premikanje. 3xtoliko je več kot dovolj.
Tista, ki bo imela navečjo bo najbolj obremenjena in se bo starala hitreje kot ostale, posledično ji bo upornost rasla hitreje kot ostalim.
Ravno baterija z največjo notranjo upornostjo se bo najmanj obremenjevala.
Vzporedna vezava modulov je zelo problematična, ko se je enkrat resno lotiš.
Je pa ni. Odvisno ali greš 'na nož' ali ne.
Sam bom rekel da zaporedna vezava povzroča večjo odvisnost od posamezne celice.
Poceni-zastonj zagotovo ne bo. Se pa da zrihtati zagotovo.
Klik
320A-40€ BP. Namenjeno za filanje baterij viličarjev, torej dnevno.
Ki ti reši točno kaj? Da se ob vsaki drugi menjavi avto noče premaknit zarad švoh kontakta in lahko ponavljaš menjavo? Na koncu pa ugovotiš da je pravzaprav crknila sonda?
Reši problem morebitnega slabega stika v kontaktu. Saj lahko imaš tudi brez če ti je to tako všeč.
Yugo 65 s pol tone težko prikolico. 50kW je premalo za resno prevozno sredstvo leta 2010.
Tesla ne rabi več kot 20kW za svoje premikanje. 3xtoliko je več kot dovolj.
Tista, ki bo imela navečjo bo najbolj obremenjena in se bo starala hitreje kot ostale, posledično ji bo upornost rasla hitreje kot ostalim.
Ravno baterija z največjo notranjo upornostjo se bo najmanj obremenjevala.
Vzporedna vezava modulov je zelo problematična, ko se je enkrat resno lotiš.
Je pa ni. Odvisno ali greš 'na nož' ali ne.
Sam bom rekel da zaporedna vezava povzroča večjo odvisnost od posamezne celice.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::
Za dovolj denarja je možno narest skorajda karkoli fizika dopušča.
Tuki se pa trudi predvsem poceniti baterije, ki trenutno koštajo "čez prst" 20.000 USD. Pol manj baterij še vedno košta 10.000 USD. Komplet podporni sistem menjavanja baterij in podporne elektronike in povezanih stroškov moraš stlačt v teh 10k USD, da maš vsaj šanso profita.
edit:
Lep primer. 10 takih komadov je torej 400 € (ja vem, cena na drobno itd, ampak glej spodaj), potem pa upoštevaj še dimenzije. Tole je veliko tolk kot ena 40 Ah LiFePo celica in dražje in verjetno tudi težje (celica pride okrog 30 €, 1.5kg). Za 400 EUR dobiš 1,6 kWh baterij.
Si prepričan da nebi raje namesto teh konektorjev imel dodatne baterije? S tem da je tole "hand operated", zadevo bi blo treba še prilagodit avtomatiki. Kar zopet pomeni manjša naklada in višji stroški.
Torej so skorajda čisto vsi novi avtomobili overejtani glede moči? Ja in ne. Ne pozabit, da moraš na koncu stvar uspešno prodajat ljudem, katerim se o tehniki ne sanja, zastopjo le da je 130 več kot 120.
Ja, res je. Zamešal sm. Baterija z največjo upornostjo bo najmanj obremenjena, bojo pa zato druge z manjšo toliko bolj obremenjene, ker bojo nase prevzele "višek" toka, kar zopet odpre "svojo konzervo črvov".
Seveda jo, se pa znebiš enega nivoja komplikacij in posledično stroškov. Če maš na razpolago 20Ah celice in 40Ah celice a boš vzel 40 Ah ali 20 Ah module in jih po dva vezal vzporedno pa pol še zaporedno da zbereš dovolj napetosti?
Tesla je šel v paralelnost, ker nočejo bit odvisni od dobavitelja customized celic ampak hočejo kupovat standardne zadeve, kjer je mnogo dobavitevljev in konkurence tako pri proizvodnji kot tudi pri kupcih. So enostavno moral speljat zadevo v P/S pristopu. Ker so posamezne celice majhne, so lahk bolje izkoristili razpoložljiv prostor (= več kapacitete) kot če bi mel samo zaporedno vezane fizično večje cegle.
Tuki se pa trudi predvsem poceniti baterije, ki trenutno koštajo "čez prst" 20.000 USD. Pol manj baterij še vedno košta 10.000 USD. Komplet podporni sistem menjavanja baterij in podporne elektronike in povezanih stroškov moraš stlačt v teh 10k USD, da maš vsaj šanso profita.
edit:
>> Stikališča na mobilnih zadevah podložnim prahu, vibracijam, precejšnim temperaturnim nihanjem, atmosferskim vplivom in kondenzu? In sprejemljivo nizko ceno?
Poceni-zastonj zagotovo ne bo. Se pa da zrihtati zagotovo.
320A-40€ BP. Namenjeno za filanje baterij viličarjev, torej dnevno.
Lep primer. 10 takih komadov je torej 400 € (ja vem, cena na drobno itd, ampak glej spodaj), potem pa upoštevaj še dimenzije. Tole je veliko tolk kot ena 40 Ah LiFePo celica in dražje in verjetno tudi težje (celica pride okrog 30 €, 1.5kg). Za 400 EUR dobiš 1,6 kWh baterij.
Si prepričan da nebi raje namesto teh konektorjev imel dodatne baterije? S tem da je tole "hand operated", zadevo bi blo treba še prilagodit avtomatiki. Kar zopet pomeni manjša naklada in višji stroški.
>> Yugo 65 s pol tone težko prikolico. 50kW je premalo za resno prevozno sredstvo leta 2010.
Tesla ne rabi več kot 20kW za svoje premikanje. 3xtoliko je več kot dovolj.
Torej so skorajda čisto vsi novi avtomobili overejtani glede moči? Ja in ne. Ne pozabit, da moraš na koncu stvar uspešno prodajat ljudem, katerim se o tehniki ne sanja, zastopjo le da je 130 več kot 120.
>> Tista, ki bo imela navečjo bo najbolj obremenjena in se bo starala hitreje kot ostale, posledično ji bo upornost rasla hitreje kot ostalim.
Ravno baterija z največjo notranjo upornostjo se bo najmanj obremenjevala.
Ja, res je. Zamešal sm. Baterija z največjo upornostjo bo najmanj obremenjena, bojo pa zato druge z manjšo toliko bolj obremenjene, ker bojo nase prevzele "višek" toka, kar zopet odpre "svojo konzervo črvov".
Sam bom rekel da zaporedna vezava povzroča večjo odvisnost od posamezne celice.
Seveda jo, se pa znebiš enega nivoja komplikacij in posledično stroškov. Če maš na razpolago 20Ah celice in 40Ah celice a boš vzel 40 Ah ali 20 Ah module in jih po dva vezal vzporedno pa pol še zaporedno da zbereš dovolj napetosti?
Tesla je šel v paralelnost, ker nočejo bit odvisni od dobavitelja customized celic ampak hočejo kupovat standardne zadeve, kjer je mnogo dobavitevljev in konkurence tako pri proizvodnji kot tudi pri kupcih. So enostavno moral speljat zadevo v P/S pristopu. Ker so posamezne celice majhne, so lahk bolje izkoristili razpoložljiv prostor (= več kapacitete) kot če bi mel samo zaporedno vezane fizično večje cegle.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

A. Smith ::
Na siliciju ne boš bankrotiral. Je cenejši od bakra. Brez pretiravanja lahko rečemo, da je krajno poceni. Kontakti bodo dražji od zaščitnega IC-ja.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

WarpedGone ::
Ne pozabt, da je prizvodna cena ICE mašine par 100 EUR, prodajna pa par 1000 EUR. Z elektroniko ne bo nič drugače. Pa ni problem silicij, problem so kondenzatorji in ostale "mokre" stvari, ki se hitro starajo in vsi ostali stroški proizvodnje in biznisa, katere je treba pokriti. Nov ABS kompjuter za moj avto je 1200 EUR. Me ne boš prepričal, da zato ker je notr tolk silicija al pa bakra al pa česarkoli materialnega.
Vsa ta dodatna režija, katero zahtevajo izmenljive baterije in še tista za "razstavljive" baterije ceno sistema poženejo čez mejo finančne smiselnosti. Problemi, katere je treba rešit niso trivialni, posledično cena ni "pasulj".
PS:
Nočem pa niti slišat o kakšnih državnih subvencijah, davčnih olajšavah, trošarinah za to ali ono reč. If you can't win on a level playfield, don't play.
Vsa ta dodatna režija, katero zahtevajo izmenljive baterije in še tista za "razstavljive" baterije ceno sistema poženejo čez mejo finančne smiselnosti. Problemi, katere je treba rešit niso trivialni, posledično cena ni "pasulj".
PS:
Nočem pa niti slišat o kakšnih državnih subvencijah, davčnih olajšavah, trošarinah za to ali ono reč. If you can't win on a level playfield, don't play.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Snohman ::
http://www.autoblog.com/2009/11/24/quic...
Prva vožnja Nissanovega Leafa, sicer še v testni muli.
Ghosn, jasno, omenja pomoč vlad pri nakupu avtomobilov v prvih letih, potem pa bodo že dovolj dostopni.
Lahko je it zmagovat na Specialno olimpijado, če si pa zdrav!
Prva vožnja Nissanovega Leafa, sicer še v testni muli.
Ghosn, jasno, omenja pomoč vlad pri nakupu avtomobilov v prvih letih, potem pa bodo že dovolj dostopni.
Lahko je it zmagovat na Specialno olimpijado, če si pa zdrav!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Snohman ()

Pyr0Beast ::
Komplet podporni sistem menjavanja baterij in podporne elektronike in povezanih stroškov moraš stlačt v teh 10k USD, da maš vsaj šanso profita.
Mnogo lažje je preprosto nabiti super-hitri polnilec na vsak ovinek. :)
Lep primer. 10 takih komadov je torej 400 € (ja vem, cena na drobno itd, ampak glej spodaj), potem pa upoštevaj še dimenzije. Tole je veliko tolk kot ena 40 Ah LiFePo celica in dražje in verjetno tudi težje (celica pride okrog 30 €, 1.5kg). Za 400 EUR dobiš 1,6 kWh baterij.
Da, ampak en tak konektor na komot drži zadaj za 1k€ ali še več celic. Problem je pa res cena. Pa še to x2 ker rabiš ženski in moški del. Z modularnostjo pridobiš na tem, da če modul crkne, preprosto zamenjaš. Pravtako lahko zraven priklopiš pomožni generator oz. karkoli ti srce poželi.
Si prepričan da nebi raje namesto teh konektorjev imel dodatne baterije? S tem da je tole "hand operated", zadevo bi blo treba še prilagodit avtomatiki. Kar zopet pomeni manjša naklada in višji stroški.
Hja, odvisno za kaj se bo zadeva uporabljala. Mnogo lažje je dati filati kot pa menjati. Saj tudi viličarju ne jemljejo ven akkujev. Pač ima toliko zaloge da dela.
Torej so skorajda čisto vsi novi avtomobili overejtani glede moči? Ja in ne. Ne pozabit, da moraš na koncu stvar uspešno prodajat ljudem, katerim se o tehniki ne sanja, zastopjo le da je 130 več kot 120.
Za to poskrbi marketing
Saj na koncu bo spet zmešnjava. Avti bodo 'rated' glede na peak in ne max. traj no moč. Tako boš od enega brivnika s 10kW motorjem dobil prospekt kjer bo notri pisalo 100kW.
Dandanes je problem ker se ne prodaja dobre stvari ampak tiste, ki so bolj oglaševane, a ponavadi sranje.
Ja, res je. Zamešal sm. Baterija z največjo upornostjo bo najmanj obremenjena, bojo pa zato druge z manjšo toliko bolj obremenjene, ker bojo nase prevzele "višek" toka, kar zopet odpre "svojo konzervo črvov".
To je res, vendar pa je max. obremenitev baterij močno odvisna od same notranje upornosti. Manjšo kot baterija ima, več toka bo lahko dala od sebe in če daš tako napolnjeno v napol-prazen pack, se ji napetost seseda dokler ne pride na isti nivo kot ostale celice.
Seveda jo, se pa znebiš enega nivoja komplikacij in posledično stroškov. Če maš na razpolago 20Ah celice in 40Ah celice a boš vzel 40 Ah ali 20 Ah module in jih po dva vezal vzporedno pa pol še zaporedno da zbereš dovolj napetosti?
Odvisno kaj je ceneje. IC kontrola je enaka in je vseeno ali imaš še 1 ali pa 3 celice zraven.
Pravzaprav bi se lahko tako 'paraleliziral' celoten sistem, kjer bi avto že imel baterijo, ki bi omogočala prevoženje povprečne dnevne razdalje +20%.
Preprosto dodaš 'celice' in povečaš doseg. Elektronika poskrbi za vse ostalo.
Tesla je šel v paralelnost, ker nočejo bit odvisni od dobavitelja customized celic ampak hočejo kupovat standardne zadeve, kjer je mnogo dobavitevljev in konkurence tako pri proizvodnji kot tudi pri kupcih. So enostavno moral speljat zadevo v P/S pristopu. Ker so posamezne celice majhne, so lahk bolje izkoristili razpoložljiv prostor (= več kapacitete) kot če bi mel samo zaporedno vezane fizično večje cegle.
18650 li-ion imajo prednost večje moči in kapacitete kot li-poly. So najbolj ekonomične celice, zato.
Ghosn, jasno, omenja pomoč vlad pri nakupu avtomobilov v prvih letih, potem pa bodo že dovolj dostopni.
Nop. Kar se bo dogajalo je da se vsi ti proizvajalci zanašajo na tako pomoč in s tem spet nisi naredil ničesar.
Pravtako bo zrastla cena, spet nekaj slabega.
Mnogo lažje je preprosto nabiti super-hitri polnilec na vsak ovinek. :)
Lep primer. 10 takih komadov je torej 400 € (ja vem, cena na drobno itd, ampak glej spodaj), potem pa upoštevaj še dimenzije. Tole je veliko tolk kot ena 40 Ah LiFePo celica in dražje in verjetno tudi težje (celica pride okrog 30 €, 1.5kg). Za 400 EUR dobiš 1,6 kWh baterij.
Da, ampak en tak konektor na komot drži zadaj za 1k€ ali še več celic. Problem je pa res cena. Pa še to x2 ker rabiš ženski in moški del. Z modularnostjo pridobiš na tem, da če modul crkne, preprosto zamenjaš. Pravtako lahko zraven priklopiš pomožni generator oz. karkoli ti srce poželi.
Si prepričan da nebi raje namesto teh konektorjev imel dodatne baterije? S tem da je tole "hand operated", zadevo bi blo treba še prilagodit avtomatiki. Kar zopet pomeni manjša naklada in višji stroški.
Hja, odvisno za kaj se bo zadeva uporabljala. Mnogo lažje je dati filati kot pa menjati. Saj tudi viličarju ne jemljejo ven akkujev. Pač ima toliko zaloge da dela.
Torej so skorajda čisto vsi novi avtomobili overejtani glede moči? Ja in ne. Ne pozabit, da moraš na koncu stvar uspešno prodajat ljudem, katerim se o tehniki ne sanja, zastopjo le da je 130 več kot 120.
Za to poskrbi marketing

Saj na koncu bo spet zmešnjava. Avti bodo 'rated' glede na peak in ne max. traj no moč. Tako boš od enega brivnika s 10kW motorjem dobil prospekt kjer bo notri pisalo 100kW.
Dandanes je problem ker se ne prodaja dobre stvari ampak tiste, ki so bolj oglaševane, a ponavadi sranje.
Ja, res je. Zamešal sm. Baterija z največjo upornostjo bo najmanj obremenjena, bojo pa zato druge z manjšo toliko bolj obremenjene, ker bojo nase prevzele "višek" toka, kar zopet odpre "svojo konzervo črvov".
To je res, vendar pa je max. obremenitev baterij močno odvisna od same notranje upornosti. Manjšo kot baterija ima, več toka bo lahko dala od sebe in če daš tako napolnjeno v napol-prazen pack, se ji napetost seseda dokler ne pride na isti nivo kot ostale celice.
Seveda jo, se pa znebiš enega nivoja komplikacij in posledično stroškov. Če maš na razpolago 20Ah celice in 40Ah celice a boš vzel 40 Ah ali 20 Ah module in jih po dva vezal vzporedno pa pol še zaporedno da zbereš dovolj napetosti?
Odvisno kaj je ceneje. IC kontrola je enaka in je vseeno ali imaš še 1 ali pa 3 celice zraven.
Pravzaprav bi se lahko tako 'paraleliziral' celoten sistem, kjer bi avto že imel baterijo, ki bi omogočala prevoženje povprečne dnevne razdalje +20%.
Preprosto dodaš 'celice' in povečaš doseg. Elektronika poskrbi za vse ostalo.
Tesla je šel v paralelnost, ker nočejo bit odvisni od dobavitelja customized celic ampak hočejo kupovat standardne zadeve, kjer je mnogo dobavitevljev in konkurence tako pri proizvodnji kot tudi pri kupcih. So enostavno moral speljat zadevo v P/S pristopu. Ker so posamezne celice majhne, so lahk bolje izkoristili razpoložljiv prostor (= več kapacitete) kot če bi mel samo zaporedno vezane fizično večje cegle.
18650 li-ion imajo prednost večje moči in kapacitete kot li-poly. So najbolj ekonomične celice, zato.
Ghosn, jasno, omenja pomoč vlad pri nakupu avtomobilov v prvih letih, potem pa bodo že dovolj dostopni.
Nop. Kar se bo dogajalo je da se vsi ti proizvajalci zanašajo na tako pomoč in s tem spet nisi naredil ničesar.
Pravtako bo zrastla cena, spet nekaj slabega.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Step2en Wolf ::
Tudi Top Gearovci so se v zadnji, drugi epizodi štirinajste serije, spravili k proizvodni električnega avtomobila. Cilj je bil narediti cenejši in boljši EV od G-Viza. Kočali so z Hammerhead Eagle i-Thrustom.
Zanimivejši del je, da so stvar čisto zares dali testirati reviji AUTOCAR.
Video je TULE, članek TUKAJ (v PDF). :)
Zanimivejši del je, da so stvar čisto zares dali testirati reviji AUTOCAR.
Video je TULE, članek TUKAJ (v PDF). :)
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()

dzinks63 ::
Pravkar je na SLO1 nekaj o električnih avtomobilih - R5 elektro , no ja, se oproščam, sem predvideval, da bo kaj več na to temo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()

bf4ed ::
To oddajo z Hammerhead Eagle i-Thrustom sem gledal pred časom...za crknit smešno, tak kot vse od top gear-ovcev.

strazo ::
fanthe.. vm se vidi da ste "obični" slovenci xD vse bi zakompliceral, in se sekeral za stvari do katerih sploh še niste pršli... Glavna je ideja!... gledu sm zadnč oddajo na discoveriju.. model ma doma sončne celice, par vetrnih turbin itd. praktično malo elektrarno, 2 traktorja na elektriko (izdelana doma), električen avto, toplo gredo itd. ko seštejemo, odštejemo, zmnožimo in zdelimo vse skupaj mora plačevati le za izobrazbo svojih otrok in verjetno kakšen davek na nepremičnine. Hrano dobi doma, vodo tudi (za bajtico teče potoček), elektriko proizvaja sam ogreva se spomočjo sonca in drv. :D takorekoč živi za ĐABE xD
torej z avtom lahko prevozi 100milj - kar bo prevozil povprečen državljan (pot v službo in nazaj) potem pa bo imel s5 možnost polnenja akumulatorja.. :D torej je zadeva mogoča.
aja pa še za tiste korenjake ki pravijo da je KUL ker bruha ogenj iz avspuha in se mašina dere kot zmešana... no čez nekaj časa bodo takim avtom rekli smeti... ;) se pravi jih bodo uporabljali le še "cigani" ko bodo kradli železo in pa kakšne revnejše družine. :D električni avto pa si lahko privošči zvočnik z zvoki dizelaša ali bencinarja, na zadnji del pa si lahko našvasaš 2 flametroverja tako da bodo tudi plameni bruhali tja okoli.... pa še dalj kot zmore navaden avto. :D za povrh usga pa bo "čist(če odmislimo flametrower)" in veliko cenejši glede na žretje bencina hah :D
električni motor ti bo pa v vsakem primeru dal veliko več moči v danem trenutku kot pa dizelaš/bencinar samo poglejte krivuljo za pospeške.. hehe človek bi lahko rekel da smo primitivna rasa :D
no da zaključim;
vsa potrebna tehnologija je že tu... problem je v raznih naftnih družbah in folku ki bi se rad okoristil... pa smo s5 pri denarju :D
torej z avtom lahko prevozi 100milj - kar bo prevozil povprečen državljan (pot v službo in nazaj) potem pa bo imel s5 možnost polnenja akumulatorja.. :D torej je zadeva mogoča.
aja pa še za tiste korenjake ki pravijo da je KUL ker bruha ogenj iz avspuha in se mašina dere kot zmešana... no čez nekaj časa bodo takim avtom rekli smeti... ;) se pravi jih bodo uporabljali le še "cigani" ko bodo kradli železo in pa kakšne revnejše družine. :D električni avto pa si lahko privošči zvočnik z zvoki dizelaša ali bencinarja, na zadnji del pa si lahko našvasaš 2 flametroverja tako da bodo tudi plameni bruhali tja okoli.... pa še dalj kot zmore navaden avto. :D za povrh usga pa bo "čist(če odmislimo flametrower)" in veliko cenejši glede na žretje bencina hah :D
električni motor ti bo pa v vsakem primeru dal veliko več moči v danem trenutku kot pa dizelaš/bencinar samo poglejte krivuljo za pospeške.. hehe človek bi lahko rekel da smo primitivna rasa :D
no da zaključim;
vsa potrebna tehnologija je že tu... problem je v raznih naftnih družbah in folku ki bi se rad okoristil... pa smo s5 pri denarju :D

Okapi ::
takorekoč živi za ĐABESploh ni res, živi na račun zemlje, ki jo ima. Nima vsak farme in potoka za hišo, in je tudi ne more imeti, ker bi hitro zmanjkalo zemlje, če bi to hotel vsak imeti.
O.

Zheegec ::
Živi za ĐABE, če je dobil subvencije za sončne celice, vetrne turbine in vse ostalo. Če ni, pa živi dražje.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Spajky ::
Kako pa AKu-je dela, a rudari in plavžari tudi na vrtu

"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

energetik ::
strazo, preveč gledaš Discovery.
In če misliš, da je zastonj, brez subvencij in brez vložka (fosilne) energije dobil vetrnice, sončne panele in akumulatorje, se močno motiš...
In če misliš, da je zastonj, brez subvencij in brez vložka (fosilne) energije dobil vetrnice, sončne panele in akumulatorje, se močno motiš...

T0RN4D0 ::
Ah vi ne veste. Akumulatorji mu rastejo v bližnjem gozdu, traktorji so že od nekdaj na zemlji, sončne panele in veterne turbine pa družina izdeluje pozimi namesto košar. In tud v prihodnosti je trend v tej smeri, par miljard nas še manjka, potem pa dobi vsak svojih 300 ha zemlje, privat neonesnažen potoček, gozd (z akumulatorji) dva traktorja, avto in električni helikopter.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

dzinks63 ::
Tazzari ZERO Electric Vehicle: Prvi pravi električni avtomobilček v prosti prodaji pri nas. Tazzari ZERO Electric Vehicle Teaser Trailer
Tale novodobni električni "fičko" prebija led pri nas z nostalgijo na stare čase, po obliki, velikosti, zmogljivostih, zasoljeni ceni, ...
ZERO je proizvod podjetja Tazzari Group iz Imole v Italiji. Je popolnoma italijanskega porekla. Pri nacrtovanju in izdelavi elektricnega avtomobila ZERO, so uporabili najnovejse tehnologije, je kvalitetno izdelan, konkurenčen in inovativen v razredu mestnih ekoloških vozil. Prvi električni mestni avtomobil, športnega značaja in oblike. Poganja ga 15 kW, 3 fazni asihroni električni motor z 150 Nm navora, kateri se napaja z Litijevimi baterijami zadnje generacije. Vse to mu omogoča domet 140 km in najvišjo hitrost 90 km/h. Od 0-50 km/h pospeši v manj kot 5 sekundah. V standarni opremi je avtoradio, električno ogrevanje, blokada pogona, daljinsko zaklepanje, električni pomik stekel in alu platišča.
Tale novodobni električni "fičko" prebija led pri nas z nostalgijo na stare čase, po obliki, velikosti, zmogljivostih, zasoljeni ceni, ...

Pyr0Beast ::
O fak. TribesMan? was right. Električni jajčki.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TribesMan ::
Of course I was right... če ni povpraševanja po več kot 30kW krmilnikih in motorjih, je dokaj enostavno sklepati kakšne električne avtomobile nam pripravljajo.
Še najbolj "obetavno" kar sem jaz videl, zgleda Renaultov električni Twingo, ki naj bi imel 2*(~20kW). Bo pa polno drugega šodra ki bo v rangu od 10-25kW in doseg ~100km.
Še najbolj "obetavno" kar sem jaz videl, zgleda Renaultov električni Twingo, ki naj bi imel 2*(~20kW). Bo pa polno drugega šodra ki bo v rangu od 10-25kW in doseg ~100km.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

energetik ::
Ta "šodr" bo super za po mestu, za v službo in štacuno. Večji problem je, da bo drag ko žafran in da boš moral ves čas skrbeti, kdaj ga boš doma napolnil. Drugače za kratke poti (~nekaj km) bo odličen. No, pozimi malo manj, ker bo eletrično gretje hitro kurilo baterijo...

T0RN4D0 ::
Ta šodr ne bo za nikamor. Pa ko bo nov bo še mogoče nekako, bolj zanimivo bo po kakšnih 3 letih ko bodo baterije fuč. :]
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Snohman ::
TOLE je realnost električnega avta pozimi.
Za tistole piksno dati 23k EUR...kot bi se kdo delal norca. Če bi stal 7k mogoče...
Za tistole piksno dati 23k EUR...kot bi se kdo delal norca. Če bi stal 7k mogoče...

TribesMan ::
Ni cenejši, ampk vsaj dela tko kot je obljubljeno...
Mraz je kurba ja...
Mraz je kurba ja...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Spajky ::



"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Azrael ::
>Mraz je kurba ja...
Vročina je za avtoček na baterijie enak problem.
Pozimi baterijo scedi gretje, poleti njeno hlajenje. Oboje je energetsko potratno (sploh ob tem kako malo energije je v bateriji), toda gre za nujen ukrep, da že tako kratkožive baterije ne škripnejo že v času minimalistične garancije in drugič, da se vsaj približno ohrani že tako zelo kremežjave pospeške takih potujočih šikan.
Seveda vse na račun že tako ali tako mizernega dosega.
Vročina je za avtoček na baterijie enak problem.
Pozimi baterijo scedi gretje, poleti njeno hlajenje. Oboje je energetsko potratno (sploh ob tem kako malo energije je v bateriji), toda gre za nujen ukrep, da že tako kratkožive baterije ne škripnejo že v času minimalistične garancije in drugič, da se vsaj približno ohrani že tako zelo kremežjave pospeške takih potujočih šikan.
Seveda vse na račun že tako ali tako mizernega dosega.
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::
No, pozimi malo manj, ker bo eletrično gretje hitro kurilo baterijo...
Približno 10x počasneje kot sam pogon - skoraj zanemarljivo.
Sicer je pa ogrevanje preko ogrevanja zraka zelo neučinkovito - potrebno samo za odroševanje stekel.
Za občutek topline se bistveno bol splača direkt ogrevat sedež in volan. Več efekta z manj energije.
Sicer pa, kaj bi vi ljudje sploh radi? Mate teslo, ki je menda predrag, mate neki pocen, so pa jajca...
Za po mestu je 20kW vrh glave dovolj (dokler ima stvar pod 800kg).
Zbogom in hvala za vse ribe

Azrael ::
>Za po mestu je 20kW vrh glave dovolj (dokler ima stvar pod 800kg).
Dvpmim.Ne zaradi premikanja, ampak, za primere ko bo na 800kg avtočku "parkiral" že samo kak kak Clio, ki ima čez tono.
Dvpmim.Ne zaradi premikanja, ampak, za primere ko bo na 800kg avtočku "parkiral" že samo kak kak Clio, ki ima čez tono.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::
Ne štekam, zakaj ne vdelajo mini Webasto. Majhen plinski grelec in recimo plinsko bombo od recimo 5L.
Tako bi se pač grel lahko enako ali verjetno še bolje kot v bencinarju.
Koneckoncev tudi elekromotor ima izgube in bi njegovo toploto lahko ravno tako odvajal v kabino.
Ni je veliko, ampak ob solidni izolaciji bi znalo biti zadosti.
Na začetku pogreješ šajbe, zic in volan, potem pa se že motor ogreje ( pa verjetno elektronika tudi nekaj) in uporabiš to...
Tako bi se pač grel lahko enako ali verjetno še bolje kot v bencinarju.
Koneckoncev tudi elekromotor ima izgube in bi njegovo toploto lahko ravno tako odvajal v kabino.
Ni je veliko, ampak ob solidni izolaciji bi znalo biti zadosti.
Na začetku pogreješ šajbe, zic in volan, potem pa se že motor ogreje ( pa verjetno elektronika tudi nekaj) in uporabiš to...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Azrael ::
>Ne štekam, zakaj ne vdelajo mini Webasto. Majhen plinski grelec in recimo plinsko bombo od recimo 5L.
Verjetno zato, ker ni potem Zero Emission in iz čisto praktičnega razloga, ko bi folk še hitreje vrgel ven kremežljav motorček, težak in nezanesljiv aku ter kup podporne šare, ki ne dela drugega kot težo, če pogonske štromarije ni več in vgradil nek majhen otto motor. Šlo bi enako ali bolje, refill bi bil hiter, pa še na dolgi rok ceneje.
Verjetno zato, ker ni potem Zero Emission in iz čisto praktičnega razloga, ko bi folk še hitreje vrgel ven kremežljav motorček, težak in nezanesljiv aku ter kup podporne šare, ki ne dela drugega kot težo, če pogonske štromarije ni več in vgradil nek majhen otto motor. Šlo bi enako ali bolje, refill bi bil hiter, pa še na dolgi rok ceneje.
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::
Eh, bil bi "almost zero emission", pa kaj.
gretje bi ti odžrlo mogoče majhen del vse energije, pa še to v neugodnih razmerah ( zima, izrazita vročina). Za to rabiš toplotne stroje, ki jih čisto komot poganjaš z gorivom, pravzaprav je to verjetno še bistveno ceneje kot iz baterije.
Poleg tega bi si mogoče lahko zmislil par kW plinsko turbinico, s pomočjo katere bi lahko napajal motorje, ko baterij že ni več, ti pa se moraš premakniti-nekakšen limp-mode. ALi pa recimo če vira elektrike ni, ti pa moraš vsaj malo napolniti baterije.
Vse skupaj ne bi tehtalo veliko.
In BTW, pošten 20kW elektromotor ni krmežljav. to je 30+ konjev stalno, v špici verjetno še dosti več, to pa ni tako malo.
gretje bi ti odžrlo mogoče majhen del vse energije, pa še to v neugodnih razmerah ( zima, izrazita vročina). Za to rabiš toplotne stroje, ki jih čisto komot poganjaš z gorivom, pravzaprav je to verjetno še bistveno ceneje kot iz baterije.
Poleg tega bi si mogoče lahko zmislil par kW plinsko turbinico, s pomočjo katere bi lahko napajal motorje, ko baterij že ni več, ti pa se moraš premakniti-nekakšen limp-mode. ALi pa recimo če vira elektrike ni, ti pa moraš vsaj malo napolniti baterije.
Vse skupaj ne bi tehtalo veliko.
In BTW, pošten 20kW elektromotor ni krmežljav. to je 30+ konjev stalno, v špici verjetno še dosti več, to pa ni tako malo.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()

Azrael ::
>In BTW, pošten 20kW elektromotor ni krmežljav. to je 30+ konjev stalno, v špici verjetno še dosti več, to pa ni tako malo.
Bojim se, da ne, da navajajo peak moč - se bolje sliši.
Gledano na ostale karakteristike avteka (masa, pospešek in končna hitrost), so to bolj podatki za kratkotrajno maksimalno moč (intermitirano obratovanje S3) in ne stalno obratovanje (S1) pogonskega motorja.
Nekaj takega kot žerjavni motor, ki je deležen podobnih obremenitev. Važno, da pretegne, potem bo obremenitev takoj manjša, pa še stalno ne bo obratoval.
Bojim se, da ne, da navajajo peak moč - se bolje sliši.
Gledano na ostale karakteristike avteka (masa, pospešek in končna hitrost), so to bolj podatki za kratkotrajno maksimalno moč (intermitirano obratovanje S3) in ne stalno obratovanje (S1) pogonskega motorja.
Nekaj takega kot žerjavni motor, ki je deležen podobnih obremenitev. Važno, da pretegne, potem bo obremenitev takoj manjša, pa še stalno ne bo obratoval.
Nekoč je bil Slo-tech.

WarpedGone ::
Ne štekam, zakaj ne vdelajo mini Webasto. Majhen plinski grelec in recimo plinsko bombo od recimo 5L.
Ker ni politično korektno plus zna bit da bi mogu zarad tega dodatka delat dodatne teste izpustov, katerih ti tako ni treba.
Je električn grelc vseeno bistveno bol simpl kot pa webasto. Tut za uporabo in vzdrževanje.
Koneckoncev tudi elekromotor ima izgube in bi njegovo toploto lahko ravno tako odvajal v kabino. Ni je veliko, ampak ob solidni izolaciji bi znalo biti zadosti.
Toplote od elektromotorja/kontrolerja je premalo za ogrevanje potniškega prostora hkrati pa še trpi za problemom "obnovljivih virov". Toplota ni na razpolago vedno, ko jo nucaš ampak le kadar zadevo nekaj časa močno "tiščiš". Zraven nucaš še dedicate vodnike toplega zraka od motorja v kabino, nucaš elektroniko ki gleda tisto temperaturo in prilagaja moč gretja primarne enote, nucaš mešalno enoto z zunanjim zrakom pa še kej. Profitiraš pa točno koliko? 10% dosega? 100km je klinc, 110 km je enak klinc.
Ko daš na vago profit in dodatne komplikacije se izkaže da se ne splača. Je več profita če tisti denar usmeriš v ogrevane sedeže in volan.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::
Ne vem no. 10% razlike v dosegu pomeni kar precejšnjo konkurenčno prednost.
Še posebej, če se teh 10% v neugodnih razmerah lahko raztegne na več. Ja, elektromotor ima velik izkoristek, ampak tudi pri recimo 93% izkoristka od recimo neke manjše moči -20kW ti da gretje motorja 1.4kW, kar je za soliden kalorifer. Elektromotor ima dokaj majhno maso, tako da bi ga tudi te izgube morale dokaj hitro segreti, sploh če je izoliran.
Kar se testov izpustov in njihove cene tiče, to ne bi smel biti problem za proizvajalca avtomobilov.
Še posebej, če se teh 10% v neugodnih razmerah lahko raztegne na več. Ja, elektromotor ima velik izkoristek, ampak tudi pri recimo 93% izkoristka od recimo neke manjše moči -20kW ti da gretje motorja 1.4kW, kar je za soliden kalorifer. Elektromotor ima dokaj majhno maso, tako da bi ga tudi te izgube morale dokaj hitro segreti, sploh če je izoliran.
Kar se testov izpustov in njihove cene tiče, to ne bi smel biti problem za proizvajalca avtomobilov.
On the journey of life, I chose the psycho path.

TribesMan ::
Izkoristek dobrega krmilnika je blizu 98%. Izkoristek motorja je manjši, ampak vseeno med 90 in 95%. Problem ki pa se ponavadi pojavi, če bi hoteli izkoriščati izgube motorja za gretje potniške kabine, je da se motor redko segreje na kakih 80°C (ok sej prenese tudi 150°C, samo to so situacije ki se pojavijo po 10minutah konstantnega priganjanja pri polni moči, pa še problem je ker masa motorja ni prav zanemarljiva, in se velikokrat zgodi da so navitja že skoraj rdeča, ko je ohišje motorja komaj kaj toplo).
Sploh pa če bi ga hladil z vodo in s tem segreval kabino, dvomim da bi se motor segrel nad kakih 40°C. Koliko toplote pa seva "pečka" ki ima 40°C... si pa lahko mislite.
V navadnem avtu dokler ni mašina na vsaj 70°C je vse zelo ubogo.
Sploh pa če bi ga hladil z vodo in s tem segreval kabino, dvomim da bi se motor segrel nad kakih 40°C. Koliko toplote pa seva "pečka" ki ima 40°C... si pa lahko mislite.
V navadnem avtu dokler ni mašina na vsaj 70°C je vse zelo ubogo.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zheegec ::
Ne skrbeti fantje, Tesla roadster nima težav z baterijami v tem mrazu. Najbrž ker so vsi zaklenjeni v toplih garažah zraven Ferrarijev in Porschejev

"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Pyr0Beast ::
Nah, ne vem kaj počnete vi z vašimi avti, vendar pa motor svojega pozimi uporabim kot dobro pečko, višek nepotrebne mehanske energije pa za premikanje. Segreje se že po slabem kilometru in ~30°C vroč zrak že kar lepo greje kabino.
Zeleni fetiš je pozimi na mrzlem. Da greješ zunanji zrak ki ima -10°C na 30°C in ga vpihavaš v kabino rabiš od oka vsaj 2kW pri dobrem pretoku. Ne zanemarljivo za baterije tega brivnika.
Lahko bi kuhal motor s 'leaky' PWM krmljenjem. 10% ni tako malo. 10% je pri 100km 10km.
Zeleni fetiš je pozimi na mrzlem. Da greješ zunanji zrak ki ima -10°C na 30°C in ga vpihavaš v kabino rabiš od oka vsaj 2kW pri dobrem pretoku. Ne zanemarljivo za baterije tega brivnika.
Lahko bi kuhal motor s 'leaky' PWM krmljenjem. 10% ni tako malo. 10% je pri 100km 10km.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Brane2 ::
Izkoristek dobrega krmilnika je blizu 98%. Izkoristek motorja je manjši, ampak vseeno med 90 in 95%. Problem ki pa se ponavadi pojavi, če bi hoteli izkoriščati izgube motorja za gretje potniške kabine, je da se motor redko segreje na kakih 80°C (ok sej prenese tudi 150°C, samo to so situacije ki se pojavijo po 10minutah konstantnega priganjanja pri polni moči, pa še problem je ker masa motorja ni prav zanemarljiva, in se velikokrat zgodi da so navitja že skoraj rdeča, ko je ohišje motorja komaj kaj toplo).
Sploh pa če bi ga hladil z vodo in s tem segreval kabino, dvomim da bi se motor segrel nad kakih 40°C. Koliko toplote pa seva "pečka" ki ima 40°C... si pa lahko mislite.
IN zakaj ne bi temu prilagodil motorja in cevi speljal skozenj ? Misliš, da bi navaden bencinski motor lahko enostavno hladil tako, da bi ga ovil z vodnim šlaufom ?
Tekoča voda ima zelo nizko toplotno upornost in tako ne rabiš bistveno toplejšega motorja- zadosti je lahko že recimo 15° razlike.
Tudi če bi moral za to pošteno segreti elektromotor, ne vidim zakaj bi bil to posebno težek problem-potrebuješ le boljšo elektroizolacijo žic- boljši lak.
V navadnem avtu dokler ni mašina na vsaj 70°C je vse zelo ubogo.
Verjetno zato, ker ti ventil ne spusti voe za gretje kabine, dokler motor ni vsaj minimalno ogret. Elektromotor tega verjetno ne rabi.
Poleg tega, v navadnem avtu je to nekako standard. V elektroavtu lahko daš kak € za boljšo termoizolacijo, za gretje šip, zica in volana in si rešil večji del problema. Če še to ni zadosti, pa daš tisti žični upor za ventilator, ki itak vpihuje zunanji zrak in ga po potrebi vklopiš.
Cela industrija se zaj* in se igra s kockicami, ki jih že ima od obstoječih bencinarjev in te poskuša svinjsko drago zaračunati.
MIslim, da se pošten elektroavto da narediti že danes, čeprav mogoče ne takega, ki bi zadovoljiv vse katerogrije hkrati.
Da se narediti poštenega poceni (relativno) a malega prčolina, namenjenega predvsem mestni vožnji, ki pa dosega tistih 130km/h za avtocesto, če je treba.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()

Brane2 ::
Aja, dokaj OT, pa vseeno.
Ravno sedaj sem snel točko ventrilokvista Jeffa Dunhama, v kateri njegov Walter "pametno" ugotavlja, da je Prius avto za pedre in to jasno signalizira mimoidočim, ker ga slišiš mimo peljati kot "iiimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmgayyyyy"
Ravno sedaj sem snel točko ventrilokvista Jeffa Dunhama, v kateri njegov Walter "pametno" ugotavlja, da je Prius avto za pedre in to jasno signalizira mimoidočim, ker ga slišiš mimo peljati kot "iiimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmgayyyyy"

On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::
Ja, elektromotor ima velik izkoristek, ampak tudi pri recimo 93% izkoristka od recimo neke manjše moči -20kW ti da gretje motorja 1.4kW, kar je za soliden kalorifer.
Ne glej maksimalne moči motorja ampak povprečno moč, katero oddaja. V mestu je za takle avtomobilčič povprečna moč v rangu 5kW - pri 10% toplotnih izgub je to le 500W gretja, ki mora najprej segret sam motor (okrog 40kg kovine) in še vse zadeve tm okol njega, predno morda kej toplote pride v kabino na temperaturi katero ti občutiš kot toplo (= vsaj 20 stopinj). V trenutku ko spustiš "gas" pa to gretje takoj povsem ugasne. Na prvo žogo se ideja sliši vredu ampak ko probaš kej narest v tej smeri je hitro veliko komplikacij za jako malo profita.
Edini smisel ki ga tuki vidim je povsem električna enota za ogrevanje, ki pa ne zajema direkt zunanji zrak ampak je le ta najprej speljan preko kontrolerja in DC/DC pretvornika (to je še najbol konstanten vir toplote). Te toplote ni dovolj da ti samostojno greje kabino, prišparaš pa morda kako Wh iz baterij, ker je vhodni zrak par stopinj toplejši in grelec laufa na rahlo nižji moči. Pogoj je seveda, da je ta elektronika nameščena spredaj pred kabino, da se da relativno enostavno speljat ta zrak sicer se ne splača več. Motor je že v taki poziciji da se njegove toplote ne splača več lovit.
Ne vem no. 10% razlike v dosegu pomeni kar precejšnjo konkurenčno prednost.
10% se morda sliši veliko vendar je še ful faktorjev, ki na sam doseg bistveno bolj vplivajo. Za Teslo pravjo da ma 350km dosega. V praksi je ta doseg med 200 in 500 km. Oboje je realno dosegljivo, je pa odvisno kolk kg maš in kje in kako voziš. Pa kak je asfalt in kako toplo je. Pa kak veter piha in koliko prometa maš na cesti. Itak se pa oglašuje doseg ob ugasnjenem grelcu, doseg ob vklopljenem gretju nobenga ne zanima.
Zbogom in hvala za vse ribe

snow ::
V trenutku ko spustiš "gas" pa to gretje takoj povsem ugasne. Na prvo žogo se ideja sliši vredu ampak ko probaš kej narest v tej smeri je hitro veliko komplikacij za jako malo profita.
Saj ti toplotna kapaciteta motorja shranjuje toploto. Motor se ne ohladi takoj na zunanjo temperaturo.
Prek vseh zadev, ki imajo neke izgube speljat pa bo kar fino toplo v avtu. Plus zadeve kot so jih že omenili... gretje sedeža in volana, ki si jih vklopiš po želji ampak veš da s tem porabiš več. Saj podobna fora pri klimah v sedanjih avtih. Lahko daš na off pa manj kuri, sam ti je lahko mal vroče ;)
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

Snohman ::
Preveč posplošujete in tista voda preko elektromotorja je premalo, vsaj pri manjših avtih. Hlajenje in gretje sta ena izmed večjih težav pri EV.
Pri ICE imaš toplote za gretje od oka 1/3 porabe goriva, in ob nekem spodobnem tempu na cesti se to kaj hitro meri v nekaj kW, pri EV pa kot vidimo manj kot 1 kW.
Brane2; s tisto majhno razliko ravno tako ne bo šlo. Nastavi radiatorje doma tako, da bodo imeli 10 stopinj več kot zrak, se boš bolj malo grel.
Pri ICE imaš toplote za gretje od oka 1/3 porabe goriva, in ob nekem spodobnem tempu na cesti se to kaj hitro meri v nekaj kW, pri EV pa kot vidimo manj kot 1 kW.
Brane2; s tisto majhno razliko ravno tako ne bo šlo. Nastavi radiatorje doma tako, da bodo imeli 10 stopinj več kot zrak, se boš bolj malo grel.

Boeing ::
Ford Fusion Hybrid -> US car of the year 2010
In to z naskokom :)
In to z naskokom :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Zheegec ::
Aua, spet nikljeve baterije... Okolje je pa zadnja skrb za njih, kajne 
6.5l/100Km po avtocesti pri 156HP motorju, oziroma 190HP če prištejemo še električni motor pri max pospeševanju (no, takrat je najbrž poraba "malenkost" večja). Kaj točno je tukaj posebnega? Handling, udobje vožnje, oprema ali kaj drugega?
Edino po mestu ima solidno porabo... Samo za po mestu je bolj iti na javni prevoz ali s čim drugim.

6.5l/100Km po avtocesti pri 156HP motorju, oziroma 190HP če prištejemo še električni motor pri max pospeševanju (no, takrat je najbrž poraba "malenkost" večja). Kaj točno je tukaj posebnega? Handling, udobje vožnje, oprema ali kaj drugega?
Edino po mestu ima solidno porabo... Samo za po mestu je bolj iti na javni prevoz ali s čim drugim.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Zheegec ()

Matev ::
Samo za po mestu je bolj iti na javni prevoz ali s čim drugim.
el. avti so namenjeni za po mestu
koliko ljudi pa vzame avtobus namesto avto pa vemo

Zheegec ::
Mnja, 1.7tonski Ford pač ni moja ideja "malega mestnega avtomobila"

"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014