» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
545 / 1133
»»

RedDrake ::

Huh.
Boljša poraba kot TM3 ...

Dinozavri ne znajo, al' kako že.
Seveda je treba v isti sapi dodati, da bo teh avtomobilov samo za vzorec, čeprav bi glede na videno prodaja zlahka dosegla stotisoče na letni ravni. Ampak tu se kaže, kako neprecenljive so izkušnje na področju avtomobilov ...

Pa še nekaj moram dodat.
Sem upal, da bo to vozilo imeli boljši sedalni položaj na zadnji klopi, pa je isti fail kot Tesle. Neuporabno za moje potrebe, ker ne verjamem, da lahko povprečna odrasla oseba preživi 2-3 ure v položaju kjer skoraj poljublja svoja kolena ...
So pa takšne vožnje moja realnost, žal ...

Utk ::

Dinozavri ne znajo, al' kako že.
Seveda je treba v isti sapi dodati, da bo teh avtomobilov samo za vzorec, čeprav bi glede na videno prodaja zlahka dosegla stotisoče na letni ravni. Ampak tu se kaže, kako neprecenljive so izkušnje na področju avtomobilov ...

Kaj? Tesla naredi samo 100,000 m3 in je to fail na vseh nivojih, gm in hyundai naredita 30,000 komadov in je to uspeh, ker jih bi lahko 300,000, če bi le hoteli. Dvojna merila?

frudi ::

Če Tesla na koncu po vsem pompu in hypu naredi ali proda samo 100k Modelov 3 letno, je to fail ja. Katastrofalen fail. Ker firma zaradi tega bankrotira in propade. Bolj 'fail na vseh nivojih' kot to je težko. Po drugi strani pa, če GM in Hyundai naredita samo 30k EVjev letno, se zanju bolj malo spremeni.

Dinozavri imajo ta luksuz, da si lahko privoščijo začeti z manjšimi serijami, na katerih se naučijo specifik proizvodnje in vzdrževanja EVjev. Tesla tega luksuza nima, ker so vse stavili na eksplozivno rast v želji po čim hitrejši popolni dominaciji. Pa je Musk v svoji aroganci Teslo lastnoročno prevečkrat vstrelil v koleno, z vsemi svojimi zablodami glede Modela X in 3, da solarnih streh in SolarCity prevzema sploh ne omenjamo, tako da so čisto po njegovi krivdi zakockali leta prednosti, ki so jih imeli. Zato pa zdaj več nimajo dosti izhodov, kot da nekako čudežno skušajo doseči vse obljubljane bombastične napovedi in številke. Karkoli manj jih bo pokopalo.

Na koncu se bo najverjetneje izkazalo, da je ta pravi Tesla killer, na katerega se je tako dolgo čakalo, kar Model 3. (čeprav bi se dalo utemljeno argumentirati tudi, da je bila točka brez povratka že bailout SolarCity-ja)

Kar se tiče Kone pa lahko rečem samo, da je Bj?rnovo navdušenje nad njo nalezljivo :)
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

karafeka ::

Sem lani testiral bencinsko kono in me notranjost (plastik fantastik) in udobnost (zelo trdo podvozje) ni navdušila in je niti pod razno ne bi kupil.
Dvomim da je z EV modelom kaj drugače glede tega (Bjorn je imel celo podobne kritike). Na koncu bo vse odvisno od cene pri nas in seveda dobavljivosti (baje bo na voljo par deset avtov).

RedDrake ::

Hej, poglej, slamnati mož direktno iz deleže Oz!

Vsaka obsotječa znamka bi lahko delala 300k Ev-je letno če bi hotela, to je dejstvo (seveda ne jutri, ker fabrka za baterije traja, ampak če bi kak VAG dve leti nazaj _resno_ štartal v to, ne bi bil problem). Fora je da jim ni potrebno, ker Hyundai en k... briga za električnega sedana z nakupno ceno, ki je ista kot za njihovo limuzino za direktorje

Tesla pa ne samo da HOČE štancat 300k letno, _mora_ jih, drugače bodo propadli. In še to jim to niti ne gre najbolje.
Tu smo brali - in bili skeptični - kako bo lahko EV za $35k imel 25% maržo, kljub temu da ima konkurenca pri isti ceni izgubo. Pa so (ste) se nam smejali in nas zmerjali. Izkaže se, da še če je cena 50k+ je marža _ZELO_ slaba, 35k verzija pa bi prinašala izgubo (ali vsaj premalo profita, da bi firma preživela).
Potem smo brali, kako bo že v roku par let proizvodnja M3 dosegla 2M kosov letno, in kako bo to upravičilo ceno delnice v nebesih.
Spet skepsa, da za tak denar ni toliko povpraševanja, spet zmerjanje.
Sedaj se izkaže, da so rezervacije v ZDA po 30k prodanih vozilih za $50k+ izčrpane za ta cenovni razred, 35k verzija pa je umaknjena do nadaljnega. Kje bo potem 2M kupcev letno?
Da ne omenjamo, kako naj bi imel TM3 najmanjši količnik upora, najmanjšo porabo, bil najboljši, najcenejši, bla bla bla.
Nič od tega se ni uresničilo, konkurenca pa je "brez desetletja izkušenj Tesle" razvila boljša vozila. Dobili smo pa en "FIAT" sedan, ki je potencialno več na servisu kot na cesti, z milo rečeno čudnimi rešitvami notranjosti, in ki hkrati stane več kot povprečna premium limuzina naziwagnov.
Če bi hotel tak avto, bi kupil Alfo Giulio, klel redne in izredne servise na vsakih par ovinkov, ampak vsaj užival v pravem športnem avtu.

@karafeka.
Par deset avtov bo še preveč za Slovenijo.
Kupcev, ki bi za ~40k EUR kupili takega mikro mestnega "terenca" je zanemarljivo malo.
Rajši grejo po fully loaded karavana ali SUV-a standardne velikosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

karafeka ::

Kje si dobil ceno 40k ?
Jaz upam, da bo 30k ;).

RedDrake ::

karafeka je izjavil:

Kje si dobil ceno 40k ?
Jaz upam, da bo 30k ;).

Na norveškem stane 64kWh Kona 44k EUR, IONIQ pa 33k EUR.
Vstopna cena za IONIQ-a je pri nas enaka, kar pomeni, da bo tudi pri nas 64kWh Kona od 44k EUR naprej (verjetno še kak EUR več, če bodo podobno kot IONIQ-i večinoma na voljo bolj loaded modeli).
Koliko bo pa 40kWh verzija je pa ugibanje. Ampak kaj dosti po 40k EUR ne bo.
To je seveda brez subvencije.

karafeka ::

Primerjaj še malo cenik iz Hrvaške. Ali pa Madžarske. Imajo že vsi objavljeno.
Vseeno upam, da bo cenejše kot namiguješ.

HR: https://hyundai.hr/wp-content/uploads/2...
HU: http://hyundai.hu/downloads/arlistak/Ko...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: karafeka ()

Gregor P ::

To je vse predrago za ta vozila glede na to kar ponujajo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

RedDrake ::

Cena na Hrvaškem je zelo zanimiva.
~28k EUR za vstopno 40kWh zadevo, ki ima tam ~250km AC dosega.
DMV-ja itak ni na EV-je, me prav zanima, če ti dajo subvencijo, če kupiš novega EV-ja iz tujine ...
Ker če ti jo dajo, potem se splača kar v Zagreb po ta avto in imaš Kona EV za malce več kot 21k EUR.
Glede na to da stane ICE tam okoli 15-16k EUR je tak nakup več kot smiseln.
Seveda, če dobiš subvencijo.

Spock83 ::

Gregor P je izjavil:

To je vse predrago za ta vozila glede na to kar ponujajo.


Relativno. Jaz če bi ga kupil, bi me prišlo ceneje. Delam pa 150km na delovni dan. In definitivno bom kupil. Počakal bo še da pride Niro in Leaf. Trenutno mi je Leaf najbolj.

Spock83 ::

RedDrake je izjavil:

Cena na Hrvaškem je zelo zanimiva.
~28k EUR za vstopno 40kWh zadevo, ki ima tam ~250km AC dosega.
DMV-ja itak ni na EV-je, me prav zanima, če ti dajo subvencijo, če kupiš novega EV-ja iz tujine ...
Ker če ti jo dajo, potem se splača kar v Zagreb po ta avto in imaš Kona EV za malce več kot 21k EUR.
Glede na to da stane ICE tam okoli 15-16k EUR je tak nakup več kot smiseln.
Seveda, če dobiš subvencijo.


Seveda, da dobiš subvencijo. Pogoj je ,da si prvi lastnik v nekaterih primerih dovolijo tudi nakup testnih vozil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

Spock83 ::

Domet ni slab.

karafeka ::

RedDrake je izjavil:

Cena na Hrvaškem je zelo zanimiva.
~28k EUR za vstopno 40kWh zadevo, ki ima tam ~250km AC dosega.
DMV-ja itak ni na EV-je, me prav zanima, če ti dajo subvencijo, če kupiš novega EV-ja iz tujine ...
Ker če ti jo dajo, potem se splača kar v Zagreb po ta avto in imaš Kona EV za malce več kot 21k EUR.
Glede na to da stane ICE tam okoli 15-16k EUR je tak nakup več kot smiseln.
Seveda, če dobiš subvencijo.

Glede na dokumentacijo na ekoskladu:
Vozilo se lahko kupi, zakupi ali predela tudi v tujini pod zgoraj navedenimi
pogoji. Označitev vozila s preskusnimi tablicami ali trajnimi preskusnimi tablicami ne
šteje za prvo registracijo po proizvodnji novega ali predelavi starega vozila.  

lahko kupiš tudi v tujini (novo ali testno) in si upravičen do subvencije.

A ni DMV 0.5 % za EV ?

RedDrake ::

Ja, 0,5% je (efektivno 0), kar je 150 EUR pri 30k EUR nakupne cene.
Tole je res mamljivo ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

Webmojster ::

28.500€ cena na Madžarskem za 40kwh verzijo Kone - 7500€ subvencije ..

Soliden električni avto za 21.000€. To je pa že zelo resno za razmislit.

Okapi ::

Pa so te cene brez (madžarske, hrvaške ...) subvencije?

karafeka ::

Pri madžarskem ceniku ne smeš gledat zadnjega stolpca s ceno, ker tam je že vključena njihova subvencija, ampak stolpec Listaár.
39kwh kona je ~33k EUR.

Na hrvaškem pa prištej še 0,5% (dmv) in odštej razliko med 25% in 22% ddv (pdv 25% ne plačaš v HR, ampak moraš plačat 22% ddv v Slo). Se pravi da je cena še nižja za 2,5%. Plus še nekaj za homologacijo v Slo. (naj me kdo popravi, če se motim, ker nikdar nisem uvažal avta iz EU).

EDIT: na madžarskem je ddv 27%, torej je razlika še večja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: karafeka ()

Gregor P ::

Vsekakor se to danes bolj splača kupiti kot kakšno Teslo model 3; že zaradi dobre servisne mreže v ozadju tudi pri nas.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Webmojster ::

karafeka je izjavil:

Pri madžarskem ceniku ne smeš gledat zadnjega stolpca s ceno, ker tam je že vključena njihova subvencija, ampak stolpec Listaár.
39kwh kona je ~33k EUR.

Na hrvaškem pa prištej še 0,5% (dmv) in odštej razliko med 25% in 22% ddv (pdv 25% ne plačaš v HR, ampak moraš plačat 22% ddv v Slo). Se pravi da je cena še nižja za 2,5%. Plus še nekaj za homologacijo v Slo. (naj me kdo popravi, če se motim, ker nikdar nisem uvažal avta iz EU).

EDIT: na madžarskem je ddv 27%, torej je razlika še večja.


Aha hvala za razlago.

Magic1 ::

A se vam ne zdi malo čudno, da bi Hrvati imeli 10k€ ceneje? Meni bolj deluje kot neka brezplačna reklame(podobno kot m3). Na koncu ne boš mogel dobiti modela za ta denar, ali pa jih bodo imeli le par in jih bodo pobrali tiati pri koritu.
Magic

pegasus ::

Must buy za vse city dwellerje:
https://newatlas.com/microlino-street-l...

Nikec3 ::

Tole je sicer "teoretično" off-topic, ampak ne bom za vodik delal nove teme:
https://insideevs.com/hydrogen-shortage...

At one station there is even a message with info from Toyota: "Be advised: Hydrogen delivery issues everywhere. Don't take chances, top off frequently. Toyota hotline says dealers know, will comp you for rental car."
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Spock83 ::

Tesla draži avtomobile. Barve so dražje vsaj za 500USD, dual motor je dražje več kot 1k USD

vostok_1 ::

Nakup tiste toyote pretty much guarantees you're and idiot with too much money.
Na srečo pa jih ni tako veliko.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Spock83 ::

O čem ti to?

Gregor P ::

Njabrž govori o tisti Toyoti na vodik zgoraj in da meni, da to ni najbolj smotrn nakup.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

vostok_1 ::

To put it lightly.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

J.McLane ::

Če prav vem je sploh ne moreš kupit, ampak jo lahko samo najameš :D
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Sheteentz ::

pegasus je izjavil:

Must buy za vse city dwellerje:
https://newatlas.com/microlino-street-l...

to bodo luštni crash testi tega jajčkota

Nikec3 ::

Musk želi privatizirat Teslo. Pravi, da ima denar že na zalogi, čeprav o tem nihče ne ve nič.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

DamijanD ::

lynxslo5 ::

Če nisi na borzi, ne rabiš objavljat četrtletna poročila, ki so za Teslo porazna.

Gregor P ::

Medtem pa krška nuklearka normalno obratuje ne glede na vremenske razmere 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Invictus ::

Če je dovolj vode za hlajenje, ni panike...:).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Prospekt ::



Not all level 2 driver assists are equal, IIHS finds after testing
https://arstechnica.com/cars/2018/08/no...

Okapi ::

Kakšna je razlika med avtopilotom pri tesli 3 in S? Ker sodeč po tem testu je ogromna - S je naredil 13 prekrškov (najslabši od vseh preizkušenih), 3 pa nobenega (najboljši od vseh).

frudi ::

Če se prav spomnim iz branja originalnega poročila, je Model 3 uporabljal Auotpilot software v8.1, Model S pa v7.1. Nisem pa med branjem zasledil podatka, ali je Model S uporabljal HW1 ali HW2, le da je letnik 2016. Možno, da je kje pisalo, pa sem samo spregledal.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Nikec3 ::

frudi je izjavil:

Če se prav spomnim iz branja originalnega poročila, je Model 3 uporabljal Auotpilot software v8.1, Model S pa v7.1. Nisem pa med branjem zasledil podatka, ali je Model S uporabljal HW1 ali HW2, le da je letnik 2016. Možno, da je kje pisalo, pa sem samo spregledal.

Aha ok. Najbrž je S HW1 in zato tudi nima zadnjih posodobitev.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

frudi ::

Verzija 8.1 je na voljo tudi za HW1.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Nikec3 ::

Prodaja EV-jev v ZDA julija:

https://insideevs.com/july-2018-plug-in...

Letna rast je bila 90%, slaba polovica vseh prodanih avtomobilov pa je bila Tesla Model 3! V mesecu juliju je imela Tesla med EV-ji v ZDA skupaj 57% tržni delež!
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Spajky ::

Mislim, da je glede tesle (glede na ostale) vnešen podatek o vplačanih (rezerviranih) avtih in ne onih dobavljenih :) ... lahko pa se motim ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Nikec3 ::

Spajky je izjavil:

Mislim, da je glede tesle (glede na ostale) vnešen podatek o vplačanih (rezerviranih) avtih in ne onih dobavljenih :) ... lahko pa se motim ...

Motiš se. Gre za dostavljene avte. :)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Utk ::

Me prav zanima kolk ostalih modelov za 50 jurjev in več, je bilo v ZDA prodanih v večji količini. Nekaj jih je, strašno dost pa ne.

BigWhale ::

Jaz sem kr vesel, da se Tesla prodaja. To brca v rit celotno industrijo.

svit ::

Medtem se tedenska proizvodnja Modela 3 približuje 6000 primerkom.

https://www.bloomberg.com/graphics/2018...

Zanimivo je, kako se je zdaj spremenilo težišče iz "Tesla ne more izdelati 5000 M3 na teden" v "Tesla ne more prodati toliko avtomobilov, kot jih proizvede..."
Ni ideje

frudi ::

Jup, blizu 6000 na teden so. Sej zato pa je Tesla dva tedna nazaj napovedala, da bodo v 13-tedenskem Q3 proizvedli 50-55k Modelov 3. Kvartal so začeli s kao 5k na teden, na sredi kvartala so kao že na 6k na teden, ampak na koncu kvartala bo pa povprečje 4k na teden. Totalno legit :)

Ali povedano drugače, ta Bloomberg tracker že dolgo ni niti približno natančen. Služi samo še za to, da obe strani kažeta nanj, ko gre ekstremno v eno ali drugo skrajnost.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Invictus ::

Mene bolj zanima, koliko je uspešno dostavljenih avtov, ne koliko so jih naredili...

In koliko so jih reklamirali ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zheegec ::

NIO's Red-Hot ES8 Is Already Outselling Tesla In China

High-performance SUV. Začetek proizvodnje v maju 2018. Par mesecev kasneje so jih že prodali več, kot Tesla proda Model S + Model X na Kitajskem na mesec.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Utk ::

Res al kaj? Sej cliotov se tudi proda več kot bmw sedmic, kdaj gre bmw v bankrot?
««
545 / 1133
»»