» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
539 / 1139
»»

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Tesla je naredil za EV toliko kot Ford za ICE. Če Tesla že čez nekaj minuti propade bodo EV živeli naprej in Tesla bo vežno zapisana v zgodovino, kot je v zgodovino zapisan Ford.
Vse ostalo je mlatenje prazne slame.


Ja, zdaj, ko imajo prakticno vsi proizvajalci avtomobilov kak EV in the pipeline, ja. Tri leta nazaj se ni bilo tako. IMO mora Tesla preziveti in uspevati se kakih pet let, potem bo pa ze res vseeno kaj se zgodi z njimi.

frudi je izjavil:

Da je Teslina/Muskova 'misija' stimuliranje prehoda na EV-je in ne svetovna dominacija, so pravljice za naivne.


Ne, niso. Tesla je dejansko nabrcala v rit celotno avto industrijo. Predpisi so prisli kasneje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

frudi ::

Europski Euro X standardi se ostrijo že zadnjih 20+ let, ZEV program sega prav tako nazaj v pozna devedeseta. Kitajska pa ima itak čisto svoj cilj čiščenja zasvinjanega zraka in lastno EV industrijo, tako da se požvižga na tisto malenkost Tesel, ki se vozijo tam.

Zoe, Leaf, Volt, i3 in podobni so posledica državnih predpisov, ne Tesle. Že njihova starost pove, da so bili v planu še preden je kdorkoli Teslo resno jemal. Kvečjemu so morda ostali proizvajalci za par let pospešili plane za bolj luksuzne EV-je, kot so prihajajoči I-Pace, eTron in podobni. Pa še to ni nujno. V prvi vrsti so vsi čakali na pocenitev baterij, nič druga.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Nikec3 ::

Europski Euro X standardi se ostrijo že zadnjih 20+ let, ZEV program sega prav tako nazaj v pozna devedeseta. Kitajska pa ima itak čisto svoj cilj čiščenja zasvinjanega zraka in lastno EV industrijo, tako da se požvižga na tisto malenkost Tesel, ki se vozijo tam.

In kaj je Evropska avtomobilska industrija naredila zaradi teh predpisov? Goljufala pri emisijah.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

frudi ::

Kar ne spremeni dejstva, da so predpisi prišli pred Teslo, kar je bila točka, na katero sem odgovarjal.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

fikus_ ::

Tesla oz. Musk zna "prodat" novico, zna animirat novinarje, hipsterje in navadno rajo ter na koncu, kar je tudi pomembno finančne vlagatelje. Musk je "showman", ki ima jajca, da se loti zadev, svojo sposobnost/nesposobnost pa kompenzira z govorniškimi spretnostmi.
Ni pomembno, koliko posameznik zna, obvlada, pomembna je sposobnost izbire prave ekipe okrog sebe in to Musku razmeroma dobro uspeva.

Četudi Tesla kot firma gre v stečaj, jo bo nekdo kupil (tedaj se bo pokazala prava vrednost firme) in nadaljeval. Tesla je zbudila ostalo "klasično ICE" avto industrijo, da je dala na trg EV in kombinacije. Tako da je že v tem velik + in zato bo imela svoje mesto v zgodovini. Tesla ni nek tehnološki presežek, ampak kombinacija/zbir obstoječih tehnologij, prilagojenih za neko celoto. "Avtopilota" imajo drugi bolje rešenega, predvsem se ne hvalijo toliko, zato tudi niso na udaru javnosti.

BigWhale ::

frudi je izjavil:

Zoe, Leaf, Volt, i3 in podobni so posledica državnih predpisov, ne Tesle. Že njihova starost pove, da so bili v planu še preden je kdorkoli Teslo resno jemal. Kvečjemu so morda ostali proizvajalci za par let pospešili plane za bolj luksuzne EV-je, kot so prihajajoči I-Pace, eTron in podobni. Pa še to ni nujno. V prvi vrsti so vsi čakali na pocenitev baterij, nič druga.


O elektricnih avtomobilih se govori ze dolgo. Predpisi pred EURO6 nisi bili nevem kako strogi in niso nikogar pahnili v razvoj EVjev.

Nihce pa ni vlagal v razvoj zato, ker prakticno ni bilo zanimanja in Tesla je naredila za razpoznavnost EVjev vec kot vsi ostali skupaj.

frudi ::

Ob vseh primerjavah Tesle z drugimi firmami mene najbolj spominja ne na Apple ali na Amazon, temveč na 3dfx. V smislu da so bili prvi, ki so se popolnoma fokusirali na novo vejo v obstoječi industriji, zaradi tega fokusa ponudili produkt z (glede na konkurenco ob tistem času) izrednimi zmogljivostmi (čeprav v nekaterih aspektih na račun vprašljive kvalitete) in hitro pridobili maso navdušenih privržencev. Ampak kljub temu jih je konkurenca v par letih najprej dohitela in nato prehitela, slabe poslovne odločitve pa so jih potisnile v brezupno finančno situacijo. In kmalu od firme ni ostalo druga kot prijetni spomini navdušencev. So pa ostali zapisani v zgodovino kot pionirji računalniške 3d grafike, vsaj za mase navadnih uporabnikov. Čeprav bi, roko na srce, tudi brez 3dfx zgodovina razvoja grafike verjetno šla zelo podobno, kot sicer je. In s Teslo bo po mojem nekaj podobnega.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Vazelin ::

Tudi 3dfx so želeli vse sami delat. Enako kot Tesla:D

frudi ::

BigWhale je izjavil:

O elektricnih avtomobilih se govori ze dolgo. Predpisi pred EURO6 nisi bili nevem kako strogi in niso nikogar pahnili v razvoj EVjev.

Nihce pa ni vlagal v razvoj zato, ker prakticno ni bilo zanimanja in Tesla je naredila za razpoznavnost EVjev vec kot vsi ostali skupaj.

A resno misliš, da proizvajalci gledajo samo na to, kateri EURO standard velja v danem trenutku in ne razmišljajo nič za naprej? Vsem je bilo že dolgo pred EURO 6 jasno, da prihajajo še strožji standardi in tudi zdaj je jasno, da EURO 6 ni zadnji. Poleg tega so že dolgo (še izpred časov Tesle) v EU v veljavi zaveze in pravila glede povprečnih CO2 emisij za avtomobile in tudi te se že dolgo ostrijo in vsem je že dolgo jasno, da bodo samo še vedno ostrejše.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

frudi ::

Vazelin je izjavil:

Tudi 3dfx so želeli vse sami delat. Enako kot Tesla:D

Ja, to je tudi ena pomembna podobnost. 3dfx je v veliki meri pokopala ravno ta nadutost.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

VaeVictis ::

Tesla, 3dfx, itd. nobeno podjetje ni razlog, da je kaka zadeva premaknjena naprej.

Obstaja celo pravilo, da se določeni dogodki zgodijo v vsakem primeru, posebaj določeni izumi, evolucije produktov, ...

Je pa tudi res, da je mogoče kaka tovarna malce bolj resno razmišljala o novih tehnologijah zaradi 3Dfx oz. Tesle.

BTW, sedaj je zelo čudno, da Tesla postavlja neke šotore za dokončanje proizvodnje.

Pojavljajo se pa kar nekaj vprašanj.

Kaj je z popolnoma avtonomno proizvodnjo, ki jo je "prerok" obljubljal.

Kaj se dogaja z šolanjem Toyote pri proizvodnji, kar je "prerok" omenjal.

Kaj se dogaja z 5k na teden s prejšnjimi linijami, ki naj bi bila že dosežena, kar je "prerok" trdil.

hawkwood ::

VaeVictis je izjavil:

Obstaja celo pravilo, da se določeni dogodki zgodijo v vsakem primeru, posebaj določeni izumi, evolucije produktov, ...

Amm, what? Katero pravilo je pa to?

Ja smo ugotovil, v Tesli niso naredil nič. Tisti uradnik, ki je podpisal omejitev emisij, bi moral dobit zasluge. Revež se je prešvical.

frudi ::

Ti si se tudi prešvical? Ker tako zavzeto pretepanje slamnatega moža mora biti fizično naporno.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

hawkwood ::

frudi je izjavil:

Ti si se tudi prešvical? Ker tako zavzeto pretepanje slamnatega moža mora biti fizično naporno.

Jaz sem vredu. Se zavedam da razvoj ni nekaj samoumnevnega in nimam nobenih čustvenih travm zaradi uspeha Muska. Niti mu ne zavidam položaja.

frudi ::

Ni videt, da si v redu, če pa stresaš logične nesmisle s svojimi bluzi o prešvicanih uradnikih. Nihče namreč ni trdil, da so uradniki ali politiki izvedli razvoj EV-jev, le da so bile politične odločitve gonilo zanj in Tesla le eden od igralcev, ki se je odzval na to. Ni pa Tesla razlog, da EV-ji obstajajo in se razvijajo. To bi se tudi brez Tesle.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

BigWhale ::

Ne, politicne odlocitve niso bile gonilo za razvoj EVjev. So verjetno nekaj pripomogle k temu, nikakor pa niso bile gonilo.

frudi ::

Gonilo mogoče ni bila primerna beseda, bolj ustrezno bi bilo verjetno vzpodbuda ali kaj takega. Prisilna vzpodbuda mogoče. Podobno je tudi z razvojem hibridov in pred tem manjših, energijsko učinkovitejših turbo motorjev. Celotna avtomobilska industrija se že desetletja v veliki meri orientira po tem, kako države na najpomembnejših trgih regulirajo emisije. Vsaj z vidika razvoja pogonskih sklopov. Drugo je, kaj za eno obliko potem ovijejo okoli tega.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

hawkwood ::

frudi je izjavil:

Ni videt, da si v redu, če pa stresaš logične nesmisle s svojimi bluzi o prešvicanih uradnikih. Nihče namreč ni trdil, da so uradniki ali politiki izvedli razvoj EV-jev, le da so bile politične odločitve gonilo zanj in Tesla le eden od igralcev, ki se je odzval na to. Ni pa Tesla razlog, da EV-ji obstajajo in se razvijajo. To bi se tudi brez Tesle.

https://www.greenbiz.com/article/quanti...

TL;DR: Leta 2015 so bile baterije 7 let pred predvidenim padcem cen. Sedaj so nekje 10. Kakšni vse so še impacti si pa lohk prebereš. Nič se ne premakne samo od sebe. In Musk ni kjer je sam zato ker je taprav čas dobil državne subvencije. Dvomim da so sploh kaj pomagale. Kdor kupi avto za 100k$ ne vem kako to upravičuje s tem, da itak dobi 7k$ nazaj od države.

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

frudi je izjavil:

Zoe, Leaf, Volt, i3 in podobni so posledica državnih predpisov, ne Tesle. Že njihova starost pove, da so bili v planu še preden je kdorkoli Teslo resno jemal. Kvečjemu so morda ostali proizvajalci za par let pospešili plane za bolj luksuzne EV-je, kot so prihajajoči I-Pace, eTron in podobni. Pa še to ni nujno. V prvi vrsti so vsi čakali na pocenitev baterij, nič druga.


O elektricnih avtomobilih se govori ze dolgo. Predpisi pred EURO6 nisi bili nevem kako strogi in niso nikogar pahnili v razvoj EVjev.

Nihce pa ni vlagal v razvoj zato, ker prakticno ni bilo zanimanja in Tesla je naredila za razpoznavnost EVjev vec kot vsi ostali skupaj.
No ja, General Motors je EV1 dal na cesto 1996. In takrat se je o električnih avtih zelo veliko govorilo. Še več potem okoli leta 2000, ko so jih vzeli iz prometa. Brez tega "prvega električnega avta" mogoče tudi Tesle ne bi ustanovili 2003.

frudi ::

hawkwood je izjavil:


https://www.greenbiz.com/article/quanti...

TL;DR: Leta 2015 so bile baterije 7 let pred predvidenim padcem cen. Sedaj so nekje 10. Kakšni vse so še impacti si pa lohk prebereš. Nič se ne premakne samo od sebe. In Musk ni kjer je sam zato ker je taprav čas dobil državne subvencije. Dvomim da so sploh kaj pomagale. Kdor kupi avto za 100k$ ne vem kako to upravičuje s tem, da itak dobi 7k$ nazaj od države.

Tesla (oz. Panasonic) uporablja drugačne baterije (tip in kemija) kot praktično kdorkoli drug. Kar Tesla počne ima bolj malo veze s cenami baterij LG-ja ali Samsunga, pa se baterije slednjih v zadnjih letih menda cenijo celo hitreje od Panasonicovih.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

hawkwood ::

frudi je izjavil:


Tesla (oz. Panasonic) uporablja drugačne baterije (tip in kemija) kot praktično kdorkoli drug. Kar Tesla počne ima bolj malo veze s cenami baterij LG-ja ali Samsunga, pa se baterije slednjih v zadnjih letih menda cenijo celo hitreje od Panasonicovih.

A bi bile tut brez Tesle? Lohk pogledaš cene oktober 2016. Tesla Powerwall 2 battery pack je bil praktično pol cenejši od konkurence.

Okapi ::

Tesla Powerwall 2 battery pack je bil praktično pol cenejši od konkurence.
Pa je bil tudi dobičkonosen?

Kako je s cenami in profitom, vidimo sedaj, ko še kar ni tako opevane trojke za 35 jurjev.

frudi ::

hawkwood je izjavil:

A bi bile tut brez Tesle? Lohk pogledaš cene oktober 2016. Tesla Powerwall 2 battery pack je bil praktično pol cenejši od konkurence.

Koliko baterij gre za stacionarno hrambo elektrike (Powerwalli in podobno) v primerjavi s tem, koliko jih pa gre za vozila? Bolj malo, tako da Powerwalli in njihova konkurenca tudi prispevajo bolj malo k cenitvi baterij. Poleg tega mešaš proizvodno in prodajno ceno; tvoj članek govori le o slednji, medtem ko na končno prodajno ceno cele zadeve vpliva še marsikaj druga, kot samo proizvodna cena baterije. In nenazadnje Teslinemu energijskemu oddelku ne gre ravno najboljše, poleg dolgih zamud z začetkom prodaje Powerwalla 2 in še trajajočih zamud z inštalacijami jih je sedaj zadela še večina nedavnih odpuščanj v Tesli. Eno je cena, s katero se Musk hvali ob medijski splovitvi izdelka, drugo je pa kdaj izdelek dejansko pride na trg in koliko marže takrat ustvari.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Nikec3 ::

frudi je izjavil:

Ni videt, da si v redu, če pa stresaš logične nesmisle s svojimi bluzi o prešvicanih uradnikih. Nihče namreč ni trdil, da so uradniki ali politiki izvedli razvoj EV-jev, le da so bile politične odločitve gonilo zanj in Tesla le eden od igralcev, ki se je odzval na to. Ni pa Tesla razlog, da EV-ji obstajajo in se razvijajo. To bi se tudi brez Tesle.

Vedno se smejim in hkrati jočem nad tako debilnimi argumenti, pa brez zamere.

Če ne bi bilo Tesle bi se EV-ji seveda razvijali
Če ne bi bilo Forda, bi se avtomobili tudi razvijali
Če ne bi bilo Neila Armstronga, bi tudi pristali na Luni
Če ne bi bilo...

A vidite, kako neumno je to? Ljudi je več kot 7 milijard. Če nekatere stvari ne bi naredil en človek/država, bi jo pač nekdo drug. Bistvo pa je, da kasneje.

In Tesla je PRVA električne avtomobile naredila privlačne in je s tem močno vplivala na to, kako širša populacija dojema EV-je.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

hawkwood ::

Okapi je izjavil:

Tesla Powerwall 2 battery pack je bil praktično pol cenejši od konkurence.
Pa je bil tudi dobičkonosen?

Kako je s cenami in profitom, vidimo sedaj, ko še kar ni tako opevane trojke za 35 jurjev.

Tesla ima svoje probleme. Sam ne spremeni dejstva da če nebi ven dal pol cenejše baterije, je IMO tudi konkurenca nebi. Enostavno jim nebi bilo treba. In za EV isto. Če preživijo bomo pa vidli.

frudi ::

Nikec3 je izjavil:

A vidite, kako neumno je to? Ljudi je več kot 7 milijard. Če nekatere stvari ne bi naredil en človek/država, bi jo pač nekdo drug. Bistvo pa je, da kasneje.

Ja kaj pa sem jaz druga rekel? Da če ne bi bilo Tesle, bi luksuzne EV-je dobili par let kasneje. Mogoče, niti to ni nujno.

Razni Leafi, Zoeji, Bolti in ostali bodoči EV-ji za mase pa bi šli naprej praktično enako tudi brez Tesle.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: frudi ()

Gregor P ::

... in da na koncu so to še vedno vse neka "eksperimentalno-butična" vozila za petičneže ali tehnične navdušence, ki si želijo med prvimi testirati te zadeve. Na ta prava alternativna vozila šele čakamo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

... in da na koncu so to še vedno vse neka "eksperimentalno-butična" vozila za petičneže ali tehnične navdušence, ki si želijo med prvimi testirati te zadeve. Na ta prava alternativna vozila šele čakamo.


To v bistvu ni res. Prve alternative, ki pokrijejo veliko vecino potreb povprecnih voznikov, ze imamo. Pravzaprav imamo sedaj ze drugo generacijo teh vozil, ki je se boljsa od prejsnjih in precej argumentov proti EVjem je zreduciranih na 'ne morm u minhen dvakrat na dan'. Drugi argument je pa cena.

frudi ::

In ravno cena je kritičen faktor, poleg par še obstoječih tehničnih ovir (v prvi vrsti kje naj polnijo ljudje v mestih). Ta pravi EV-ji za masovni market bodo bodoče generacije Leafov, Boltov in Zoejev, ne pa Tesel.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Gregor P ::

... pa da na koncu mogoče sploh ne bodo EV-ji alternativa 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Zheegec ::

To v bistvu ni res. Prve alternative, ki pokrijejo veliko vecino potreb povprecnih voznikov, ze imamo.


Imamo, samo ne s strani Tesle. Avto za ~$50k, katerega moraš naročiti 2 leti vnaprej nikakor ne more biti "alternativa, ki pokrije večino potreb povprečnih voznikov".

No, pa nekaj good news za Teslo - dosegli so ~2% tržni delež na EV plug-in trgu Kitajske. Link
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

BigWhale ::

Saj Tesla ni delala avtomobila za 'plebejce', sele s trojko so zaceli delati stvar malo bolj dostopno za ostale kupce. Med drugim so pa ostali proizvajalci, ko je bilo jasno, da EVji niso kar za v smeti, zaceli ciljati ravno na plebejce.

frudi ::

Leaf se prodaja od 2010, Zoe od 2012, Volt od 2011 (sicer priključni hibrid, ampak z za hibrida veliko baterijo), še e-Golf od 2012, i3 od 2013, itd. Produkcijski prototipi vsakega segajo še kako leto ali dve bolj nazaj, koncepti in resne priprave na proizvodnjo pa še vsaj kako dodatno leto zraven. Takrat Tesle, ki se je v tistem času šele mučila z Roadsterjem, še nihče ni resno jemal.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Utk ::

Dokler se tesla prodaja v vecjih kolicinah od teh "plebejcev", je skoda govorit, da je tesla za bogate, ostali pa za navadne ljudi. Ce kupis citroena czero za 28 jurjev z dosegom 80 km tudi nisi glih nek socialni problem. Vprasanje kater je za vecje "reveze".

hmm ::

Takrat Tesle, ki se je v tistem času šele mučila z Roadsterjem, še nihče ni resno jemal.

Roadster se je začel prodajati v 2008, Model S pa v 2012, pri tem da so ga premierno predstavili že 2009 - prototip v Frankfurtu 2009.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hmm ()

frudi ::

Ja, in začetki vseh EV-jev, ki sem jih prej naštel, segajo v isto obdobje, drugo polovico '00-tih. Tesla še niti lastne tovarne ni imela do sredine 2010. Noben od naštetih EV-jev ni nastal, ker bi takrat Tesla kogarkoli že nabrcala v rit. Pa so nekateri dinozavri kljub temu že pridno planirali in razvijali svoje EV-je za plebejce.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Webmojster ::

Brez Tesle bi še zdaj imeli ta "compliance" električna vozila čudnih oblik in dosega tam do 150km z enim polnjenem ter navito ceno.

Boste se morali sprijaznit, da je Tesla oz. Elon Musk zaslužen, da bodo v roku 5 let (če ne že prej) električna vozila z normalno obliko in dostopno ceno dostopna za širšo množico.

Pa še za tiste, ki pravijo da naše električno omrežje ne bi zdržalo vseh teh električnih avtov:

Za 200.000 avtov bi potrebovali samo 20 milijonov evrov za posodobitev električnega omrežja. Prav smešna vsota, če gledaš koliko se je zmetalo v TEŠ 6 in podobne projekte.
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/drzava...

frudi ::

Sej Tesle so tudi čudnih oblik (Model S je edini, ki izgleda ok), daljši doseg pa imajo zgolj na račun še precej bolj navite cene. Po tvojih lastnih kriterijih, kaj je torej Tesla prinesla tako revolucionarnega?
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

mikhaair ::

Nič revolucionarnega ni v Tesli. Le jajca imajo poskusit in dober PR za zbirat denar. Klasično industrijo pa boli za to, na kaj se ti voziš. Med seboj se dogovorijo, kako bodo lupili ovce in goljufali državo. Tesla jim vsaj minimalno kvari zabavo.

Nikec3 ::

frudi je izjavil:

Sej Tesle so tudi čudnih oblik (Model S je edini, ki izgleda ok), daljši doseg pa imajo zgolj na račun še precej bolj navite cene. Po tvojih lastnih kriterijih, kaj je torej Tesla prinesla tako revolucionarnega?

Povej mi en revolucionaren izdelek prosim?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Webmojster ::

Proti večini EV-jev Teslini avti zgledajo dobro, imajo zadovoljiv doseg (okrog 500km z enim polnjenem), ogromno mrežo polnilnic razpršeno po večini razvitega sveta in za marsikoga v državah, kjer je dohodek višji kot v Sloveniji niso niti nedostopni.

Dobra stvar je tudi, da so ostali proizvajalci avtomobilov končno doumeli, da je povpraševanje po EV-jih ogromno in so začeli izdelovati solidne električne avtomobile.

frudi ::

mikhaair je izjavil:

Nič revolucionarnega ni v Tesli. Le jajca imajo poskusit in dober PR za zbirat denar. Klasično industrijo pa boli za to, na kaj se ti voziš. Med seboj se dogovorijo, kako bodo lupili ovce in goljufali državo. Tesla jim vsaj minimalno kvari zabavo.

Sem že prej naštel kar nekaj EV modelov, katerih začetki segajo v čas preden je Tesla karkoli resnega pokazala. Torej je neumno trditi, da drugi nimajo jajc poskušat z EVji. Za razliko od Tesle pa ne rabijo PR hypa, ker lahko razvoj EVjev financirajo iz lastnih sredstev. Tesla te opcije nima, zato so rabili dober PR in hype, da so se sploh lahko sfinancirali. In smešno je govoriti o lupljenju ovac, ko pa Tesle stanejo po $100k in kupce predvsem prepričujejo s tem, kako da so okolju prijazni, zanesljivi in varni, medtem ko niso v ničemer od tega boljši od ICE konkurence. O goljufanju države pa je fajn omenit, da je Tesla pridobila vsaj stotine miljonov $ državnih subvencij na podlagi preprosto lažnih obljub (o izmenljivih baterijah recimo, pa o bodočih delovnih mestih). Težko reči, da Tesla kvari zabavo, če pa sama počne prav isto.

Nikec3 je izjavil:

Povej mi en revolucionaren izdelek prosim?

Torej smo prišli do spoznanja, da Tesle le niso revolucionaren izdelek? Lepo, me veseli, da se končno razumemo.

Webmojster je izjavil:

Proti večini EV-jev Teslini avti zgledajo dobro, imajo zadovoljiv doseg (okrog 500km z enim polnjenem), ogromno mrežo polnilnic razpršeno po večini razvitega sveta in za marsikoga v državah, kjer je dohodek višji kot v Sloveniji niso niti nedostopni.

Dobra stvar je tudi, da so ostali proizvajalci avtomobilov končno doumeli, da je povpraševanje po EV-jih ogromno in so začeli izdelovati solidne električne avtomobile.

Izgled je subjektiven, meni razen Modela S Tesle izgledajo povsem zgrešeno. Po drugi strani se pa toliko pljuva po izgledu ostalih EVjev, čeprav razen i3 v resnici ne odstopajo ravno od izgleda ICE ponudbe istega proizvajalca. Kolikor se je pljuvalo po izgledu Leafa, je bil pač v skladu s tedanjim Nissanovim oblikovanjem. Enako tudi Bolt in Volt. Ob izgled Zoe ali e-Golfa se pa itak nihče ne obregne. Razumem, da se ekono-škatlice marsikomu ne dopadejo, ampak enako velja tudi za ICE-je, pa se ravno te nevpadljive škatlice prodajajo v največjih številkah.

Za doseg smo že rekli, da imajo Tesle večjega zgolj na račun navite cene. In zdaj samemu semi nasprotuješ. Še malo prej si se vsajal nad ceno ostalih EVjev, zdaj pa opravičuješ še daleč višjo ceno Tesel, češ da so v tujini itak bolj dostopni. Jah, če so Tesle tako dostopne, potem so drugi cenejši EVji še toliko bolj, kaj se potem pritožuješ nad njihovo ceno?

Polnilnic je pa za druge EVje po svetu še več, kot za Tesle. Niso tako hitre, ampak sej 99% se EVji itak polnijo doma, a ne? Tele polnilnice so en tak Schrödingerjev argument - ko se Superchargerje primerja s črpalkami, potem itak ni problem tistih enkrat na leto počakat eno uro, itak se skoraj vedno polni doma, itak na dolgi poti rabiš pavzo, itak lahko vmes počneš kaj druga, itd itd. Ko pa se jih primerja s CCS ali CHADEMO, pa naenkrat nihče tistih enkrat na leto ne more bolj dolgo čakati na polnenje, kaj si nor, da bi čakal dve uri namesto eno, neuporabno. Dajte se že enkrat odločit no, smešno je brat tole obračanje po vetru, ali je dolgo polnjenje problem ali ne.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Nikec3 ::

Torej smo prišli do spoznanja, da Tesle le niso revolucionaren izdelek? Lepo, me veseli, da se končno razumemo.

V tvojem svetu, kjer noben izdelek nikoli ni bil revolucija, tudi Tesla to ne more bit, seveda.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

frudi ::

V mojem svetu je marsikateri izdelek revolucionaren. Ne razumem pa, zakaj se smatra Tesle za nekaj revolucionarnega, če pa ugotavljamo, da bi se Leafi, Zoeji, Volti/Bolti in ostala plebejska EV vozila razvijala praktično enako brez Tesle?

Še najbolj revolucionarna Teslina pogruntavščina, vsaj v okviru avtoindustrije, so OTA nadgradnje. Kar pa ima tudi svoje (zelo) slabe plati, ki so jih pri Tesli prav veselo prenesli iz software industrije, namreč izdajanje nedokončanih in napol (ne)delujočih izdelkov z izgovorom "sej bomo popatchali pozneje". Pa še DLC-je in SeasonPasse, v obliki EAP in FSD nadgradenj, smo tudi dobili. Odlično :S.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Utk ::

če pa ugotavljamo, da bi se Leafi, Zoeji, Volti/Bolti in ostala plebejska EV vozila razvijala praktično enako brez Tesle?

Če jaz ugotavljam, da je Zemlja ploščata, še ne pomeni, da je to res.

frudi ::

Sem že dokazal, da so vsi bili globoko v razvoju, ko je bila Tesla še v povojih. In sčasoma so pridobivali zmoljivejše baterije, pač kolikor je ekonomija padajočih cen baterij omogočala. Uporabljajo pa vsi povsem drugačne baterije, kot Tesla in Panasonic, torej se zaradi slednjih dveh niso cenile. Kaj je torej Teslin doprinos k temu, kako se in so se ti EVji razvijali skozi leta?
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: frudi ()

Okapi ::

Če je bil kakšen avto revolucionaren, je bil EV1, deset let pred prvo teslo.



Pa še pri tem je o revoluciji težko govoriti.
O električnom autu sam sanjao u mladosti. Kad sam 1983. godine u magazinu Sam svoj majstor vidio električnog Fiću želio sam i ja napraviti električni auto, govori nam Roman Sajko (53) iz Zagreba, ponosni vlasnik dva električna Trabanta.


https://m.24sata.hr/tech/s-osam-kuna-pr... - 24sata.hr



Če električnih avtov izpred 100+ let niti ne omenjamo.

Utk ::

frudi je izjavil:

Sem že dokazal, da so vsi bili globoko v razvoju, ko je bila Tesla še v povojih. In sčasoma so pridobivali zmoljivejše baterije, pač kolikor je ekonomija padajočih cen baterij omogočala. Uporabljajo pa vsi povsem drugačne baterije, kot Tesla in Panasonic, torej se zaradi slednjih dveh niso cenile. Kaj je torej Teslin doprinos k temu, kako se in so se ti EVji razvijali skozi leta?

Kateri vsi? Citroen c-zero? Renault zoe? Stari leaf? Prosim te. Zarad teh ne bi porsche, mercedes, bmw šli delat (dobrih) električnih avtov. Zarad njih bi kvečjemu ford in vw naredila električnega focusa in golfa, in ga tudi sta, ampak guess what, nikogar ne zanimajo, ker so zanič. Vseeno bi prišli ven ti električni avti ja, ampak nikogar ne bi zanimali, ker so slabi in dragi, in potem bi vsi veselo ugotovili, da ljudje nočejo električnih avtov. Kot je bmw na vsak način hotel dokazat z i3, in GM s tistim svojim pred 20 leti. Tesla jim te laži ne dovoli več.

krneki0001 ::

Webmojster je izjavil:

Brez Tesle bi še zdaj imeli ta "compliance" električna vozila čudnih oblik in dosega tam do 150km z enim polnjenem ter navito ceno.

Boste se morali sprijaznit, da je Tesla oz. Elon Musk zaslužen, da bodo v roku 5 let (če ne že prej) električna vozila z normalno obliko in dostopno ceno dostopna za širšo množico.

Pa še za tiste, ki pravijo da naše električno omrežje ne bi zdržalo vseh teh električnih avtov:

Za 200.000 avtov bi potrebovali samo 20 milijonov evrov za posodobitev električnega omrežja. Prav smešna vsota, če gledaš koliko se je zmetalo v TEŠ 6 in podobne projekte.
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/drzava...


Za 20 milijonov ne boš nič posodobil v sloveniji. Za nekje 2 do 4 milijarde pa mogoče.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zheegec ::

Tesla CEO Elon Musk claimed in 2017 that Tesla was started in response to GM's cancellation of the EV1 program.[


Speaking to David Letterman, the Tesla CEO recounted how GM had actually credited his cars with inspiring the hybrid Volt--GM's first post-bankruptcy effort to make an energy-efficient automobile. And yet, it was GM's disinherited EV1 that first inspired Tesla Motors.


Anyway, Tesla si z lahkoto privošči stvari, ki si jih drugi ne morejo. Zelo malo delničarjev bi dovolilo recimo Fordu, da stavi celoten obstoj svojega podjetja na avtomobilu ki ustvarja izgubo z vsakim prodanim kosom, potem pa se zanašajo na nove investitorje, da pokrijejo sprotno izgubo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
««
539 / 1139
»»