» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
534 / 1141
»»

telexdell ::

imagodei je izjavil:


A niso bili izračuni narejeni na podlagi proporcionalnega deleža elektrike iz TEŠ (in drugih energentov, ki izpuščajo CO2 v ozračje)?

O kakšnih izračunih ti to? Mar nisi malo prej govoril o napravah, katere lahko dobavljajo le OVE energijo sedaj si pa že pri kalkulacijah?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Goody ::

https://www.ft.com/content/6f55d4cc-58e...

Študija ugotovila da se bo na Kitajskem povečalo onesnaženje s prehodom z bencinskim motorjev na električne. Sicer članek samo za naročnike. Kaj pa sedaj zagovorniki baterijskih avtomobilov?

imagodei ::

telexdell je izjavil:

imagodei je izjavil:


A niso bili izračuni narejeni na podlagi proporcionalnega deleža elektrike iz TEŠ (in drugih energentov, ki izpuščajo CO2 v ozračje)?

O kakšnih izračunih ti to? Mar nisi malo prej govoril o napravah, katere lahko dobavljajo le OVE energijo sedaj si pa že pri kalkulacijah?

Torej nisi bil sarkastičen? Dejansko prebirate elektrone?
- Hoc est qui sumus -

Utk ::

Goody je izjavil:

https://www.ft.com/content/6f55d4cc-58e...

Študija ugotovila da se bo na Kitajskem povečalo onesnaženje s prehodom z bencinskim motorjev na električne. Sicer članek samo za naročnike. Kaj pa sedaj zagovorniki baterijskih avtomobilov?

A ti pokažem 10 študij iz 60ih, ki dokazujejo, da kajenje preprečuje raka?

Goody ::

Utk je izjavil:

Goody je izjavil:

https://www.ft.com/content/6f55d4cc-58e...

Študija ugotovila da se bo na Kitajskem povečalo onesnaženje s prehodom z bencinskim motorjev na električne. Sicer članek samo za naročnike. Kaj pa sedaj zagovorniki baterijskih avtomobilov?

A ti pokažem 10 študij iz 60ih, ki dokazujejo, da kajenje preprečuje raka?


Sklepam da članka seveda nisi prebral. Gre za 3 neodvisne študije (Harvard, Michigan in Peking univerza). Ampak ok glavo v pesek in šibamo naprej.

Wrop ::

svit je izjavil:


Mislim, da ta link odgovarja na UTK-jeva vprašanja. Načeloma velja formula 1 galona nafte = 6 kWh porabljene električne energije.


Popravljeno, sicer pa so v članku napisane tudi druge številke, ki to ovržejo. Predvsem pa jasno pokažejo, da se same električne energije porabi zelo malo pri rafineriranju, sploh če gledamo koliko energije dobimo.

Wrop ::

Emobi je izjavil:

Imam paket Zelena energija, glede Petrolovih polnilnic tudi jaz zdaj nisem siguren, bom preveril. Največ polnilnic ima Elektro Ljubljana, ki zagotavlja, da polnijo z elektriko iz OVE, lahko da sem to nehote posplošil.


Paket zelena energija, če si mislil istoimenovano akcijo, ki se je začela 2016, je trajala eno leto. Po 12 mesecih so prešli na redni cenik. Ta pa ne dobavlja samo iz OVE. Vsaj tako jaz razumem pogoje akcije. Lahko pa dejansko še obstaja paket, toda jaz ga ne najdem.
Kar se tiče javnih polnilnic Elektro LJ, kakor jaz vidim na internetu, nikjer ni zapisano, da energijo dobavljajo izključno iz OVE. Mislim si, da bi bila oz. morala biti to ena glavnih poudarjenih točk pri opisu javnih polnilnic.

Utk ::

Goody je izjavil:

Utk je izjavil:

Goody je izjavil:

https://www.ft.com/content/6f55d4cc-58e...

Študija ugotovila da se bo na Kitajskem povečalo onesnaženje s prehodom z bencinskim motorjev na električne. Sicer članek samo za naročnike. Kaj pa sedaj zagovorniki baterijskih avtomobilov?

A ti pokažem 10 študij iz 60ih, ki dokazujejo, da kajenje preprečuje raka?


Sklepam da članka seveda nisi prebral. Gre za 3 neodvisne študije (Harvard, Michigan in Peking univerza). Ampak ok glavo v pesek in šibamo naprej.

Sej tistih 10 bo tudi neodvisnih.

Wrop je izjavil:

svit je izjavil:


Mislim, da ta link odgovarja na UTK-jeva vprašanja. Načeloma velja formula 1 galona nafte = 6 kWh porabljene električne energije.


Popravljeno, sicer pa so v članku napisane tudi druge številke, ki to ovržejo. Predvsem pa jasno pokažejo, da se same električne energije porabi zelo malo pri rafineriranju, sploh če gledamo koliko energije dobimo.

Vseeno je ali električne energije ali kakšne druge. Tudi če kurijo nafto za teh 6kwh, je to dodatnih 6 deci na liter. Pa še par deci pri črpanju, pa pri prevozih gor in dol...6 je samo v rafineriji. Sej, ali je 3, 6 ali 12 pa itak nihče ne ve.

In btw, od kdaj ste dizel fahrerji taki strašni ekologi? Pa kaj pol, če EV onesnažuje bolj, glavno da je poceni za vozit in dobro potegne, a ne da?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

zmaugy ::

Eno vprašanje: a se kdo v Sloveniji ukvarja s predelavo običajnih avtomobilov v takšne na elektriko?

MisterM ::

Nikec3 ::

http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/stiri...

Fremont, spavaš li mirno? ;((
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

svit ::

Goody je izjavil:

https://www.ft.com/content/6f55d4cc-58e...

Študija ugotovila da se bo na Kitajskem povečalo onesnaženje s prehodom z bencinskim motorjev na električne. Sicer članek samo za naročnike. Kaj pa sedaj zagovorniki baterijskih avtomobilov?

Vir tega članka (raziskavo) si lahko ogledamo tukaj.

Ob trenutnem (leto 2017) miksu proizvodnje električne energije v Sloveniji, bi ob uporabi samo BEV avtomobilov, imeli ekvivalent ICE avtomobila, ki bi porabil 2.6 litra bencina na 100 km. Kitajci bi ob trenutnem miksu imeli ekvivalent ICE avtomobila s porabo 5.9 litra na 100 km.

Glede na to, da Kitajci v zadnjih nekaj letih mečejo bolane vsote v proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virih, bo ta številka v prihodnosti šla dol.
Ni ideje

telexdell ::

svit je izjavil:


Vir tega članka (raziskavo) si lahko ogledamo tukaj.

Ob trenutnem (leto 2017) miksu proizvodnje električne energije v Sloveniji, bi ob uporabi samo BEV avtomobilov, imeli ekvivalent ICE avtomobila, ki bi porabil 2.6 litra bencina na 100 km. Kitajci bi ob trenutnem miksu imeli ekvivalent ICE avtomobila s porabo 5.9 litra na 100 km.

Glede na to, da Kitajci v zadnjih nekaj letih mečejo bolane vsote v proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virih, bo ta številka v prihodnosti šla dol.

Poglej- takšno stanje pri proizvodnji električne energije je danes, ko se skoraj izključno vozimo na nafto. Tako imamo poleg onesnaževanje zaradi pridobivanje elektrike tudi onesnaževanje zaradi pridobivanje nafte in onesnaževanje zaradi vožnje z ICE. Kot si že sam ugotovil, se veliko vlaga v OVE. S tem se bo zmanjšalo onesnaževanje zaradi pridobivanja elektrike. Drugi dve onesnaženji ostaneta kot sta oz. se vsako leto povečata za rast št. ICE. Sedaj pa vpeljemo EV. Ker se ne elektro strani intenzivno vlaga v OVE bo povečana poraba elektrike pokrita iz tega vira. Na drugi strani pa se bo zmanjševalo onesnaževanje zaradi ICE in zaradi pridobivanja nafte.

Kje je torej keč, da bo zaradi rasti EV emisij CO2, prašnih delcev, benzenov... več? Surovin gre v EV manj, kot v ICE. V življenjski dobi rabi EV manj rezerviranih delov kot ICE... Pa se svinjarije in surovin potrebnih za črpanje, transport in predelavo nafte nisem niti dotaknil?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Emobi ::

Se strinjam s predhodnikoma. Problem izsledkov študij je njihova interpretacija, kako široko in pravilno gledamo na problem. Če je študija pokazala, da bi Kitajci ob trenutnem miksu imeli s samimi BEV-i ekvivalent ICE avtomobila s porabo 5.9 l/100km, to ne pomeni, da bi bila zadeva slabša, saj bi zrak v mestih, kjer živi največ ljudi, bil mnogo boljši. Tudi velja teorija enega dimnika, kjer je lažje in boljše nadzorovati nekaj zgorevalnih komor v TE, ki so praviloma izven mesta, kot pa milijone cilindrov v ICE-jih, ki so večinoma sredi mest.
Glavni keč pa je v časovnem neskladju teh interpretacij, ki jih praviloma lansirajo lobisti industrije, ki temelji na fosilnih gorivih: ne moreš skupaj združiti sedanjosti, torej današnji miks proizvodnje elektrike s prihodnostjo, ko bo večina vozil BEV; takrat bo struktura proizvodnje elektrike popolnoma drugačna! Svit je to pravilno ugotovil.

Magic1 ::

Struktura proizvodnje elektrike se ne bo skoraj nič spremenila pri nas v naslednjih 20 letih. Nekoč seveda bo popolnoma drugačna, čez 100+ let zelo ziher. Prav znervirajo me udarne/drastične napovedi brez časovnih okvirjev...
Magic

telexdell ::

Magic1 je izjavil:

Struktura proizvodnje elektrike se ne bo skoraj nič spremenila pri nas v naslednjih 20 letih. Nekoč seveda bo popolnoma drugačna, čez 100+ let zelo ziher. Prav znervirajo me udarne/drastične napovedi brez časovnih okvirjev...

Letno zgradimo 300+ sončnih elektrarn, gradimo HE na Savi, poskušamo graditi vetrne elektrarne na več lokacijah po državi.. pa se to v naslednjih 20 letih ne bo poznalo na strukturi?
Kje le spiš, da te ne ukradejo:D:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::

Dej nehaj sanjat. Vodne vire imamo čez 90% izkoriščene, lokacij za vetrne imamo za zanemarljiv vzorec, za sončne pa dvomim, da bomo presegli 10% v naslednjih 20 letih (še vedno niste dali pametne rešitve za pridelavo pozimi, ko je poraba najvišja). Kje ti vidiš bistveno spremembo?
Za vsaj toliko se bo poraba povečala, kot se bo proizvodnja povečala iz teh virov...
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Invictus ::

telexdell je izjavil:

Surovin gre v EV manj, kot v ICE. V življenjski dobi rabi EV manj rezerviranih delov kot ICE... Pa se svinjarije in surovin potrebnih za črpanje, transport in predelavo nafte nisem niti dotaknil?

ICE nimajo baterij, razen tistega svinčenega akumulatorja, predelava le tega pa je že zdavnaj tako dodelana, da so zaprli vse rudnike svinca.

Kaj se bo zgodilo s 540kg litijevih baterij iz Tesle S, nihče ne ve.

Tesla Model S @ Wikipedia

Da ne govorim, da so litijeve baterije nevarne zaradi samovžiga ob poškodbah, kar se bo pri predelavi sigurno zgodilo. Koliko bo to stalo, nihče ne ve... Ampak EU in ZDA eko fašisti bodo to "ekološko" odstranili iz avta in fuknili na deponijo v Aziji, Afriki...

Poleg tega je to precejšnja mrtva teža, ki jo avto vozi s seboj, ne glede na njihovo kapaciteto. Pri ICE se količina in s tem teža le tega zmanjšuje. Pa tudi celotni pogonski sklop ICE ne tehta 500kg...

Skratka, zadeve niso tako preproste, kot si to predstavljajo tehnično neizobraženi eko fašisti.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

J.McLane ::

Sprememba je že prehod iz TEŠ4/5 na TEŠ 6, ker se je izkoristek izboljšal (iz 32% na 43%). Sicer pa ja, na teh ~0,5 g CO2/kWh smo in bomo kot kaže še zelo dolgo, kaj dosti slabše pa močno dvomim da bo.

Invictus je izjavil:


Skratka, zadeve niso tako preproste, kot si to predstavljajo tehnično neizobraženi eko fašisti.


Morda res niso preproste, ampak surovine v litijevih celicah so tudi pri odsluženi bateriji še vedno surovine, ki se jih splača ponovno uporabit. Tako kot danes praktično vse svinčeve akumulatorje recikliramo bomo pa še vse te litijeve. Kje točno je problem?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

fikus_ ::

Smo že pisali, da je sedaj reciklaža dražja, kot pridelava novih surovin, zato ni volje za reciklažo! Tehnologija načeloma obstaja, vsaj v teoriji, v praksi malo manj.

Ali kdo od bliže pozna reciklažo baterij (ne samo zbiranje) iz telefonov in prenosnikov? Kje to konča? Na Kitajskem, Indija, Afrika, . . . .?!

feryz ::

Glede na tukajšnjo forumsko prakso, nas ekološka spornost odlaganja ali predelave baterij, ne rabi skrbeti. Nekoč bo nekdo nekaj izumil in problemi bodo izginili.
Sicer pa še vedno ostaja najbolj uporabna opcija, v kolikor tega ne bo mogoče racionalno rešiti (stroškovno, okoljsko...), se jih enostavno prepove in je problem rešen.

Invictus ::

"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Emobi ::

Magic1 je izjavil:

Struktura proizvodnje elektrike se ne bo skoraj nič spremenila pri nas v naslednjih 20 letih. Nekoč seveda bo popolnoma drugačna, čez 100+ let zelo ziher. Prav znervirajo me udarne/drastične napovedi brez časovnih okvirjev...
Ne rabiš se nič nervirat, ker to škodi zdravju. :)
Časovni okvirji so opredeljeni: Evropa si je zadala cilj, da bo do leta 2050 brezogljična družba. Za Kitajsko ne vem, ampak brez ciljev niso. Letos nameravajo prodali milijon EV-jev.
Vsem skeptikom in dvomljivcem ter konzervativcem pa je potrebno povedati sledeče: ko so znanstveniki in inženirji pred nalogo, jo običajno rešijo še pred zadanim rokom, ki jim ga določi politika. Tako zadani roki za zmanjševanje porabe goriva, oziroma izpustov CO2 ICE vozil niso bili problematični, čeprav se je industrija na začetku temu upirala, kar pa je razumljivo, saj več ko vlagaš v razvoj, manj je dobička; na kratki rok, seveda, na dolgi rok ga je pa več, ker si bolj konkurenčen.

telexdell ::

Magic1 je izjavil:

Dej nehaj sanjat. Vodne vire imamo čez 90% izkoriščene, lokacij za vetrne imamo za zanemarljiv vzorec, za sončne pa dvomim, da bomo presegli 10% v naslednjih 20 letih (še vedno niste dali pametne rešitve za pridelavo pozimi, ko je poraba najvišja). Kje ti vidiš bistveno spremembo?
Za vsaj toliko se bo poraba povečala, kot se bo proizvodnja povečala iz teh virov...


Najprej zapišeš "...se ne bo nič spremenilo..." pol pa "...vidiš bistveno spremembo..."
Če bi že prvič zapisal bistveno bi ti pritrdil.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::

telexdell je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Dej nehaj sanjat. Vodne vire imamo čez 90% izkoriščene, lokacij za vetrne imamo za zanemarljiv vzorec, za sončne pa dvomim, da bomo presegli 10% v naslednjih 20 letih (še vedno niste dali pametne rešitve za pridelavo pozimi, ko je poraba najvišja). Kje ti vidiš bistveno spremembo?
Za vsaj toliko se bo poraba povečala, kot se bo proizvodnja povečala iz teh virov...


Najprej zapišeš "...se ne bo nič spremenilo..." pol pa "...vidiš bistveno spremembo..."
Če bi že prvič zapisal bistveno bi ti pritrdil.

?!? A ti nisi sposoben posameznega stavka prebrati do konca? Ti poudarim:

Magic1 je izjavil:

Struktura proizvodnje elektrike se ne bo skoraj nič spremenila pri nas v naslednjih 20 letih. Nekoč seveda bo popolnoma drugačna, čez 100+ let zelo ziher. Prav znervirajo me udarne/drastične napovedi brez časovnih okvirjev...
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

telexdell ::

Invictus je izjavil:


Tesla Model S @ Wikipedia

Da ne govorim, da so litijeve baterije nevarne zaradi samovžiga ob poškodbah, kar se bo pri predelavi sigurno zgodilo. Koliko bo to stalo, nihče ne ve... Ampak EU in ZDA eko fašisti bodo to "ekološko" odstranili iz avta in fuknili na deponijo v Aziji, Afriki...

Poleg tega je to precejšnja mrtva teža, ki jo avto vozi s seboj, ne glede na njihovo kapaciteto. Pri ICE se količina in s tem teža le tega zmanjšuje. Pa tudi celotni pogonski sklop ICE ne tehta 500kg...

Skratka, zadeve niso tako preproste, kot si to predstavljajo tehnično neizobraženi eko fašisti.


Če se prav spomnim, v EU obstaja zakon kateri prepoveduje izvažanje odpadkov v manj razvite regije sveta. Dokler nismo bili v EU se od tam niso mogli uvažati npr. izrabljeni akumulatorji. Torej je tvoj strah, milo rečeno malce pretiran.

Koliko mrtve teže pa vozijo s sabo ICE v obliki raznih karavanov, SUV-ov, enoprostorcev... ko se v njem prevaža le ena oseba?

Glede fašistov pa- le kdo se najbolj dere: "Primite tata!"?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

Emobi je izjavil:

Vsem skeptikom in dvomljivcem ter konzervativcem pa je potrebno povedati sledeče: ko so znanstveniki in inženirji pred nalogo, jo običajno rešijo še pred zadanim rokom, ki jim ga določi politika. Tako zadani roki za zmanjševanje porabe goriva, oziroma izpustov CO2 ICE vozil niso bili problematični, čeprav se je industrija na začetku temu upirala, kar pa je razumljivo, saj več ko vlagaš v razvoj, manj je dobička; na kratki rok, seveda, na dolgi rok ga je pa več, ker si bolj konkurenčen.
Po javno dostopnih podatkih, niso rešili popolnoma nič, čeprav se intenzivno ukvarjajo s tem že par desetletij. Očitno ne nuca če napišeš, da so avti bili prej EURO4, zdaj so pa EURO6 in par štromarjev vmes. Pa ne govorimo o izračunih, ampak o meritvah. Baje vrednosti kar norijo navzgor in bo potrebno drastično ukrepanje. Par nukic v vsako vas.
CO2 zelenih Nemcev narašča, po zadnjih podatkih, bo tudi Kitajska povečala izpuste. Prav na račun električnih avtomobilov.

J.McLane ::

Izpusti se povečujejo zaradi dviga standarda in bi bilo kvečjemu še slabše, če nebi bilo EV. Argument je mogoče edino to da navaden avto doloečnem kitajcu sploh ni dostopen, EV si pa lahko privošči, ampak malo dvomim da gre za to, ker potem bi bile prodajen številke za mnogokratnik višje.

Ne ločiš med tehnično rešitvijo, ki obstaja že desetletja in ekonomsko rešitvijo (dieselgate).
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

J.McLane ::

Invictus je izjavil:

Ne, baterije res niso problem...

https://www.theguardian.com/environment...

https://unu.edu/media-relations/release...

http://www.scmp.com/week-asia/society/a...

Samo da sta EU in ZDA eko...


Ali boš rekel da če nesem odslužen telefon v zbirni center odpadkov, ga dajo v kontejner in peljejo v Hong Kong in vržejo tja na tla?

Ne se hecat. Za te smeti so si krivi čisto sami in tudi pri zadnjem članku, ki si ga linkal lepo piše "...but an electronics recycling plant in the New Territories could soon be setting an example to the region".
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Invictus ::

J.McLane je izjavil:


Ali boš rekel da če nesem odslužen telefon v zbirni center odpadkov, ga dajo v kontejner in peljejo v Hong Kong in vržejo tja na tla?

Seveda, ker podpiraš zbiralca odpadkov, ki potem le teh ne reciklira, ampak jih odpšelčje v Afriko, Azijo, kjer jih vržejo kamor pač padejo...

J.McLane je izjavil:


Ne se hecat. Za te smeti so si krivi čisto sami in tudi pri zadnjem članku, ki si ga linkal lepo piše "...but an electronics recycling plant in the New Territories could soon be setting an example to the region".

Za smeti si v osnovi kriv ti, ker kupuješ cel kup sranja in ne preverjaš a so tvoje odpadke odgovorno reciklirali...

Tipično eko fašistično... Dal sem v zbiralnik in s tem je moja krivda oprana... Če moj odpadek smeti nekje drugje, to ni moj problem...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

J.McLane ::

Ne vem kaj se pi*** na nas, pojdi na komunalo v zbirni center odpadkov in jih tam povprašaj po zdravju, sveta ne boš rešil tako, da boš folku ustno prepovedal trošenje denarja za brezvezne gadgete.

Isto kot problem nakupovalnih vrečk, uporabo do neke mere že lahko omejiš, bistveno se bo odpadke zmanjšalo šele takrat ko se jih bo res striktno recikliralo ali uničilo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Emobi ::

Ha, ha, Invictus nič ne kupuje, le od kod mu potem računalnik ali mobilec, da komunicira (na zelo nizkem nivoju) z nami?

b3D_950 ::

Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

J.McLane ::

So zanimive, ampak povezave z 12V baterijo ki jo jaz oddam v zbirmen centru ne vidim. Kolikor sem seznanjen imamo obrat za reciklažo svinčevih baterij kar v naši preljubi Sloveniji, pa kot kaže slike od tam niso prav nič zanimive, ker jih ni nikjer najti.

Sem dobil kje: http://www.zelenaslovenija.si/knjiznica...
" V MPI reciklaži, ki je del skupine TAB, letno proizvedemo približno 33.000 ton svinca, za kar teoretično potrebujemo okoli 60.000 ton odpada. V Sloveniji je na voljo približno 5.000 ton odpadnih baterij, kar predstavlja 10 % potreb MPI reciklaže, zato odpadne baterije nabavljamo pri pooblaščenih zbiralcih in jih uvažamo na predelavo."
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Emobi ::

Baterije v EV-jih še zdaleč nimajo tako nevarnih snovi, kot so v akumulatorjih, pa tudi reciklirati se jih ne da na tako primitiven način, zato ne bodo romale v Afriko. Torej so ICE-ji bolj umazana tehnologija!

Invictus ::

Povej gasilcem...

https://www.livescience.com/62179-tesla...

Oz. temu šoferju, ki je zgorel v avtu...

https://www.mv-voice.com/news/2018/03/2...

Same nenevarne snovi. Pač neizobražena ekofašistična propaganda. Če je eko, je ziher varno...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

J.McLane ::

Ne poznaš razlike med nevarno snovjo in nevarnostjo eksplozije?

Bakrena žica je ziher nevarna snov, saj če se dotaknem tiste v vtičnici me bo ubilo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Reciklaža Pb akumulatorjev je naštudirana in skoraj rutina, Li pa ne, samo laboratorijsko in v manj razvitih delih sveta!

Magic1 ::

Sploh pa kaj je problem svinčenih akumulatorjev?!? A litijevih se ne da uporabljat namesto njih, če bi bil to kakšen faktor?
Magic

telexdell ::

fikus_ je izjavil:

Reciklaža Pb akumulatorjev je naštudirana in skoraj rutina, Li pa ne, samo laboratorijsko in v manj razvitih delih sveta!

Sem imel možnost spoznati zgodovino predelave Pb akumulatorjev pri nas. Do leta tam 1980 so jih razstavljali ročno. Potem so naredili separacijo v kateri je bilo okrog 20 strojev (od drobilnikov, peči na mazut, sit, črpalk...). Danes, trideset let kasneje pa je strojev mogoče 5..6 in je kapaciteta predelave na istem prostoru mogoče 4x večja.
Reciklaža LiOn baterij pa je nekje tam, kot je bila svinčenih v osemdesetih letih. Jih je enostavno premalo za avtomatizirano reciklažo. Torej ima tehnologija še najmanj 20 let časa za razvoj, ko se bo povečalo število odpadnih baterij za toliko, da bo reciklaža potekala dobičkonosno
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

p5939760Koliko mrtve teže pa vozijo s sabo ICE v obliki raznih karavanov, SUV-ov, enoprostorcev... ko se v njem prevaža le ena oseba?[/st.citat naj bi izjavil:



Wat? Ker v vseh elektricnih avtomobilih se pa vozita vedno vsaj dve osebi? :D

Men se bodo elektricni avtomobili zagabili samo zaradi par


Wat? Ker v vseh elektricnih avtomobilih se pa vozita vedno vsaj dve osebi? :D

Men se bodo elektricni avtomobili zagabili samo zaradi par fanatikov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Spock83 ::

Fuuu jaz sem čisto resni kandidat za Kia Niro EV 64kWh.:)

Emobi ::

Pomiri se, BigWhale, ne smeš dopustiti, da te čustva zavedejo, ker potem je večja verjetnost, da boš sprejemal napačne odločitve, in, na primer, ne boš pravočasno presedlal na EV. :)
Nekdo se je lahko samo nerodno izrazil. Nekdo drugi je podal smešno primerjavo - Teslo S je posplošil na vse EV-je, češ, kako so EV-ji težki. Tesla S je zaradi več kot 2-tonske teže manj ekološko sprejemljiv, kot tudi vsi tako težki avtomobili. Na Norveškem razmišljajo o obdavčitvi takšnih težkih EV-jev. Vendar so k sreči takšni avti v manjšini. Ekstremov nima smisla posploševati, ker je potem slika izkrivljena. Moj EV ima 1250 kg brez voznika, povprečje EV-jev pa je okrog 1500 kg, torej EV-ji niso nič bistveno težji zaradi težke baterije od ICE-jev.

Cico ::

Pridružen: Pe, 22 Sep 2006 11:09:26
Prispevkov: 479
Kraj: Ljubljana
Zadnjič smo imeli na srečanju KVLS ponovno debato o energiji, ki jo porabijo osebna vozila, in koliko novih energetskih virov (beri: elektrarn) bi potrebovali, če bi vsa osebna vozila na fosilna goriva zamenjali za ekvivalentna električna vozila :?: . Da bi imeli zadevo nekoliko bolj dokumentirano, ta izračun sedaj objavljam kar tu. Vseeno mislim, da tema ni predaleč od letal in naj vam bo naslednjič, ob realnem ali virtualnem tankanju tistih nekaj ton kerozina, mogoče malo v razmislek #-o .

Na spletni strani Statističnega urada Republike Slovenije sem pobrskal za par podatki, tako da lahko izračun naslonimo na konkretne vrednosti. Torej - v Sloveniji smo imeli leta 2014 registriranih 1.068.362 osebnih vozil :roll: , prevozili smo povprečno 12.653 km na leto, s povprečno porabo 6,7 l/100 km (vir: SURS). Povprečje upošteva različne vrste in porabe goriva, tako da se bomo zadovoljili kar s temi podatki, saj nas zanimajo le okvirne vrednosti.

Vsako vozilo tako v enem dnevu povprečno prevozi 34,7 km ter porabi 2,32 l goriva. Če želimo ugotoviti koliko energije je pri tem porabilo, moramo poznati energijsko oz. kurilno vrednost energenta, zato bomo v našem primeru vzeli za bencin oz. dizel nekako 10 kWh/l. Dnevno porabljena energija na vozilo je tako: 2,32 l x 10000 Wh = 23.200 Wh oz 23,2 kWh.

Izkoristek bencinarjev je nekje med 30% in 33%, dizelašev pa nekoliko višji in znaša tudi do 40% :? , tako da glede na razmerje zastopanosti enih in drugih (cca 50:50) lahko vzamemo kar povprečen izkoristek 35%. Mehanske energije, ki jo potrebujemo (porabimo) za premikanje vozila, je tako: 0,35 x 23,2 kWh = 8,12 kWh.

Če bi imela električna vozila 100% izkoristek, prav takega pa tudi polnjenje akumulatorjev [-o< , bi bila ta vrednost že količina električne energije, ki bi jo morali vsak dan "natočiti" v akumulatorje električnega vozila. Žal pa nimamo naprave s 100% pretvorbo energije, zato bomo upoštevali izkoristek električnega pogona (napajalna elektronika + motor), ki naj bo radodarnih 90%. Tudi pri polnjenju akumulatorja rabimo več električne energije, kot jo dobimo med vožnjo ven, tako da tudi tu upoštevajmo izkoristek polnjenja, ki je nekje 75%.

Dnevno bi torej za eno osebno vozilo za zgoraj omenjeno razdaljo potrebovali: 8,12 kWh/(0,9 x 0,75) = 12,03 kWh električne energije.

Ni veliko, a to je energija. Energija pa je produkt moči in časa. Če bi torej za povprečno dnevno vožnjo želeli napolniti akumulator vozila v osmih urah, bi bila moč pri tem polnjenju: 12,03 kWh / 8h = 1,5 kW. A to je le moč za en avtomobil, za cel milijon pa znese: 1,5 kW x 1.068.362 vozil = 1.602.543 kW = 1,6 GW, kar je moč dobrih dveh krških nukleark (NEK) :shock: - seveda dodatno k tej, ki jo že imamo.

Res je, da verjetno ne bi vsi "tankali" elektrike ob istem času in bi bila potrebna moč lahko manjša (le npr. ena dodatna NEK), a bolj verjetno je ravno obratno, da želijo vsi polniti ob istem in seveda čimkrajšem času, kar še poveča potrebno moč, ki je seveda nimamo na razpolago. Še za občutek o kakšnih številkah sploh govorimo: električna energija iz NEK predstavlja cca 35% vse proizvedene električne energije v Sloveniji #-o . Pa še to: vse v Sloveniji proizvedene električne energije ni dovolj, zato smo neto uvozniki le-te.

Toliko na kratko :wink:. Upam, da ne bom napačno razumljen in bi kdo mislil, da sem kakšen jedrski lobist. NEK sem dajal za primerjavo le zato, ker je naša največja elektrarna. Poudarjam predvsem razpoložljivost moči, ki bi jo potrebovali, in ne le energije, saj prav tu klecnejo vse obstoječe rešitve z žal zelo nestanovitnimi obnovljivimi viri električne energije (voda, veter, sonce).

Rešitev? Še vedno mislim, da za to naše minljivo bivanje porabljamo daleč preveč energije in je, recimo pri avtomobilih, pa tudi drugje, bolj pomembna uporaba kot poraba.

Seveda so zelo dobrodošli tudi vaši pogledi in mnenja.

Danilo :wave:

Spock83 ::

Kalkulacije so mi vedno fajn, še posebej če je toliko truda vloženega v pisanje. Hvala za info.

Imam pa eno drugo vprašanje. Katera je najboljša aplikacija, ki bi ti kazala lokacije polnilnic?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

Emobi ::

Meni je najboljša aplikacija PlugShare, ker so noter tudi najnovejše polnilnice, ChargeJuice je v tem pogledu slabši. Ko pa polnim na polnilnicah Elektra Ljubljana, pa polnilnico vklopiš z aplikacijo Gremo na elektriko in spremljaš tankanje na telefonu.
A Niro že prodajajo pri nas?

Nikec3 ::

Same nenevarne snovi. Pač neizobražena ekofašistična propaganda. Če je eko, je ziher varno...

Jaz ne vem, kaj bi ti rad dosegel? Da prepovemo EV-je?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Utk ::

Kalkulacija ni cisto v redu. Ja, je priblizna, ampak potem lahko recemo da rabimo priblizno eno do dve nove NEK. Jaz mislim da bolj eno.
Dve napaki, tako na hitro. ICE motor ima DO 30% izkoristek. Realen je bolj okoli 20, pri parkiranju, na semaforju, itd. Drugic, z 8 kwh energije v bateriji bi avto prevozil vsaj 50km. Avti s 40 kwh baterijami zlahka naredijo 250 km, pa se baterija nikoli ne sprazne do konca. Ker bi pac obstali. 50 km na dan je pa 18,000 letno, in ne 12.
In ne vem zakaj bi polnili vsi v istih osmih urah.
Polno racunanja za nekar kar ze vemo. Nov blok NEK je dovolj za vse slovenske avte.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Spock83 ::

Emobi je izjavil:

Meni je najboljša aplikacija PlugShare, ker so noter tudi najnovejše polnilnice, ChargeJuice je v tem pogledu slabši. Ko pa polnim na polnilnicah Elektra Ljubljana, pa polnilnico vklopiš z aplikacijo Gremo na elektriko in spremljaš tankanje na telefonu.
A Niro že prodajajo pri nas?


Tam jeseni bo verjetno.

Nikec3 ::

Malo sem za foro računal stroške prevoza za celotno obdobje lastništva avtomobila.

Cena ob nakupu: 15 000 €
Cena ob prodaji (7 let kasneje): 2000 €
Število narejenih km: 280 000
Poraba: 5L/100 km (dizla)
Strošek goriva: 19 000 €
Registracija, zavarovanje, gume: 8000 €
Servisi: 5000 €

Skupaj: 45 000 € v sedmih letih, ali 0,16€/km. To sem računal vse narejene kilometre. Delodajalec pa mi potne stroške plača 0,18€/km. Do kakih cifer ste že prišli za EV-je?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
««
534 / 1141
»»